پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا
پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا
پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا
پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا

پلی‌استیشن از پس گرفتن بازی Cyberpunk 2077 خودداری کرد

شایان کریم زاده
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا

انتشار بازی Cyberpunk 2077 کاملاً پرحاشیه و جنجالی بوده است. اگرچه این بازی در پلتفرم رایانه‌های شخصی نسبتاً به خوبی پیش می‌رود، اما کسانی که آن را برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان خریداری یا پیش خرید کرده‌اند با عنوانی پر از اشکالات و باگ مواجه شده‌اند.

اصرار استویدیو سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) برای نشان ندادن ویدیویی از گیم‌پلی بازی بر روی کنسول‌های پایه نسل هشتم باعث مشکلات بسیاری شده است. پیش از انتشار و ارائه‌ی وعده‌هایی در مورد عملکرد قابل قبول که پس از انتشار نادرست بودند از جمله اقداماتی بود که صدای مخاطبان را درآورده است. از طرفی امتناع از ارسال کدهای بررسی قبل از انتشار نسخه‌های کنسول‌های نسل هشتم بازی، بسیاری را به این نتیجه می‌رساند که سازنده عمداً وضعیت بازی را پنهان کرده است.

به تازگی سازنده‌ی این عنوان، استودیوی سی‌دی پراجکت یک پیام عذرخواهی برای همین موضوع منتشر کرد. آن‌ها طی این اطلاعیه اعلام کردند که دو به‌روزرسانی بزرگ برای بازی در ماه های ژانویه و فوریه در دسترس است. این دو به‌روزرسانی بسیاری از مشکلات برجسته‌‌ای را که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان با آن روبرو است، برطرف خواهد کرد. آن‌ها همچنین این موضوع را ذکر کرده‌اند کسانی که از این محصول رضایت ندارند و نمی‌خواهند منتظر به‌روزرسانی‌ها بمانند، می‌توانند بازی را بازگردانند.

در واقع به طور خاص ذکر شده بازی‌بازانی که این بازی را بصورت دیجیتال خریداری کرده‌اند می‌توانند از سونی و مایکروسافت درخواست بازپرداخت هزینه خودشان را داشته باشند. متن کامل این خبر را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

به نظر می‌رسد که این درخواست بازپرداخت‌ها رد می‌شوند! تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، اخباری را منتشر می‌کنند که درخواست بازپرداخت بازی Cyberpunk 2077 در پلی‌استیشن ۴ توسط سونی رد شده است.  آن‌ها به مشتریان می‌گویند که علی رغم بیانیه‌ی سی‌دی پراجکت رد واجد شرایط سیاست بازپرداخت و پس گرفتن PSN نیستند و آن‌ها باید منتظر به‌روزرسانی‌های آینده در ژانویه و فوریه باشند که گویا مشکلات بازی را برطرف می‌کند.

مشکلات بازی Cyberpunk 2077 در زمان انتشار منجر به واکنش‌های شدید بسیاری در صنعت بازی‌های کامپیوتری شده است، از جمله اوپن‌کریتیک (OpenCritic) در صفحه‌ی بازی درباره‌ی اقدامات گمراه کننده‌ی استودیوی سی‌دی پراجکت رد با بازی Cyberpunk 2077 و مسائل دیگری مربوط به وضعیت سهام این شرکت توضیحاتی را ارائه می‌دهد. بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌اسیتشن ۴ و ایکس‌باکس وان و سرویس گوگل استدیا در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا
پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا
پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا
پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا
پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • احتمالا درصد بازی باز هایی که می خوان این عنوان رو پس بدن اونقدر بالاست که سونی نمی خواد قبول کنه.
    شاید هم مطمئن هست که سی دی پراجکت مشکلات رو حل می کنه :struggle:
    شاید هم یه سری اتفاقاتی پشت پرده داره می افته
    قضیه داره همین طور عجیب و عجیب تر می شه

    • اینا چقدر ساده ان حاجی 😐
      وقتی ب ساپورت سونی پیام بدی و بگی بخاطر باگ و این چیزا میخوام پس بدم معلومه میگن وایسا اپدیت میاد اوکی میشه
      (باید بگن داداشم بدون اجازه من خرید کرده یا یه همچین چیزایی راحت پس میدن)

      • dizard گفت:

        دوستان یکم واقع بین باشین درسته که این بازی مدت زیادی در دست ساخت بوده و اصلا نباید همچین مشکلاتی می داشت ولی دلیلی نیست که کسی پولشو پس بگیره اخه مگه میشه بازیو همینجورس ول کنن شرکت؟ معلومه که طی اپدیتا مشکلات رفع میشه و دلیل موجه ایی نمیتونه باشه برای پس گرفتن پول چون ۱۰۰% مشکلاتش رفع میشه طی اپدیتا و فوقش باگاش مثل باگای بازی هاس معمولی میشه انتقاد به موقعه و بجا درسته ولی دیگه نباید بهش حمله کرد چون طی اپدیت هایی که منتظر میشه بازی درست میشه بازی داشتیم پر ایراد که با اپدیت های داده شده خیلی بازی رضایت مندی شده مطمعنن این شرکت هم مشکلاتو رفع میکنن و این بازی جذاب به راحتی قابل بازی خواهد بود :yes:

      • Star1 گفت:

        اصلاً پشتیانی سونی کاری به چیزا نداره، اسکرین شات هاش هست تو ردیت.

        پشتیبانی سونی اکانتت رو چک میکنه و اگه بازی رو دانلود کرده باشی و ۱ ثانیه هم تایم پلی نداشته باشی میگه نمیتونی ریفاند بزنی در حالی که تو مایکروسافت استور، استیم و خود فروشگاه GOG این حرفا نیست و مثلاً گفتن زیر ۲ ساعت تایم پلی مشکلی نداره و پولتو پس میدن. (GOG از همه بهتره، زیر ۵ ساعت میشه ریفاند زد)

        سونی تو مشتری مداری فاجعس.

    • سلام دوستان واقعا متای سایبرپانک رو دیدم ناراحت شدم توی پی سی ۸۹ شد و از گلد در اومد و توی پی اس۴ ۵۲ و توی اکس باکس وان ۵۱ شد واقعا حیفه ده سال مردمو علاف کنن اخرشم کلی تاخیر بزنن برای متای بالای ۹۰ آخرشم این اخه قبول کنید باگ هاش خیلی وحشتناک و رو اعصابی هستند مثلا بعضی جا ها وقتی افت فریم پیدا میکنه گرافیک بازی حتی از پی اس وان هم بدتر میشه و بعضی وقت ها ماشین میره زیره خاک و یا باگ گان خیلی بده و یا وقتی از جایی سقوط میکنه باید کلوز اپ کنه و یا یک باگ توی بازی این بود که نقشه بازی محو و یا کوچک می شد و باگ دیگر هم مربوط به حذف مراحل و… باگ بود البته این هارو از یوتیوب دیدم که شما هم برید ببینید مشکلات بازی به دور از کوبیدن بازی آنقدر زیاد هستند که با ۱۰۰ تا اپدیت هم بر طرف نمی شوند و این باگ ها ناشی از بهینه سازی بد و مشکلات نرم افزاری و از این چیزها است البته امیدوارم حالا مشکلاتش رو تا جایی که میتونن بر طرف کنن و طرف داران هم لذت ببرم ولی من خودم بازی نمیخرم و با دیسک بازی رددد که‌‌ دو سال پیش خریدم لذت میبرم البته این عقیده منه و نظرمنه به هر حال آدم باید با داشته های خودش لذت ببره این کار هم سیاست سونیه که میخواد مثلا به مردم قول بده مشکلاتش حل میشه تا سال دیگه ولی اونطور که تصور میکردن نیس این بازی حتی از لحاظ شخصیت پردازی هم مشکلات قابل توجهه ای داره و فقط مشکلات اون باگ و افت فریم و… نیستند ختم کلام اینه که پراجکت روی سایبر پانک وقت نگذاشته و کلان به اندازه یکی دو سال از ده سال روش کار کرده و صد شرف اساسین کرید والهالا به این بازی می ارزه چون یوبی سافت با یک سال زمان توسعه چنین شاهکاری را داد بیرون من بعنوان کسی که ۲۰ ساعت این بازی رو انجام دادم دیدم که این بازی نه باگ نه افت فریم و نه گان پلی متوسطی داره و تمامی نقدا برای کلیشه سازی منفی در ذهن مردم بود که نمره ۶ یا ۷ بهش داده بودند این بازی تنها ایرادش شخصیت پردازی ناقصش است که اونم بابت زمان کم توسعه اش است سیستم مبارزاتش شبیه مورتال کمبت شده آنقدر خشنه!!! ولی سایبر با دنیایی از ایرادات طرفه!!!(نظرشخصی

    • عجیب تر از اون اوضاع سایته.
      بازی وحشتناک پر از مشکلات فنی و باگ هست، ولی تا کسی هم بخواد بگه بهش حمله میکنن و میگن هیتری!!!!!
      ازونور هم یه تعدادی مشکلات فنی بازی رو بهونه کردن و میگن خود بازی هم مالی نیست!!!!! (انصافا هیترا انگشت شمارن)
      ما موندیم این وسط حرف کی رو باور کنیم.
      مهمترین خاصیت یه سایت گیم همینه که بشه توش راجع به کیفیت واقعی یه بازی اطلاعات کسب کنی و صحبت کنی که با این وضعیت کار واقعا سخت شده.

      بالاخره بازی روی کنسول ها مشکل و باگ داره یا نه؟؟؟؟؟ اگه داره که بذارید ملت بیان مشکلاتش رو بگن دیگه، هیتر گفتن و این لوس بازیاتون دیگه چیه؟؟؟؟؟
      یا یه عده میگن حرف نزنید چون اینا فقط باگ هست و بالاخره رفع میشه!!!!! خب منطقیش اینه که وقتی ایشالا رفع شد،،، دیگه حرفش زده نشه، نه اینکه پیش پیش مطمئن باشیم همچی اوکی میشه! شاید یسری چیزا درست شدنی نباشه.

      • آخه هست میکنن از بخشهای واقعا غیر قابل ایراد گرفتن ایراد میگیرن 😐
        یه سریا بودن گفتن رو کنسولای پایه افتضاحه
        کسی با اونا کار نداشت
        ولی میاد با gta sa ای مقایسه می‌کنه مثلا که نود درصد کارایی که میشد توش کرد تو gta v نبود

        • حالا بحث باگ و مشکلات فنی رو هم که بذاریم کنار، با فرض اینکه سی دی پروجکت همه رو حل کنه.
          تو بحث تحلیل خود بازی هم اینجا داستان داریم. هیترا (بازم تاکید میکنم چند نفر بیشتر نیستن!) به بهونه این مشکلات، خود بازی رو هم در حد یه بازی معمولی پایین میارن!
          ازونور طرفدارای سی دی پروجکت هم که این اتفاقات و مشکلات “فعلی” بازی زخمیشون کرده، با غلو کردن در مورد بازی سعی میکنن خودشون رو التیام بدن؛ همش تو دهنشونه که این بهترین بازی تاریخه و مثلش نیست، ولی دلایل خاصی نمیارن.
          نظر خودم اینه که بازی عالیه ولی بازم نسبت به ویچر ۳ در رده ی پایین تری قرار میگیره. ویچر ۳ تو چندین زمینه سطح بازیهای نقش آفرینی رو چند لول بالاتر برد. ولی سایبرپانک حتی تو چند زمینه از رقبا عقب هم هست.
          بهرحال این بازی هم رفت تو لیست بازیهایی که هر کسی فقط باید خودش تجربه اش کنه تا بتونه نظر درستی راجع بهش بده.

          • عزیز من بازی رو تجربه نکردم.اما بذار یه چیزی بهت بگم از خودم.من کلا از زمان ps2 گاد بازی نکردم چون زیاد بازی‌ها رو نمیشناختم و اسمش هم به گوشم نخورده بود تو خانواده هم کسی گیمر نبود که بهم معرفی کنه و اینترنتی هم نبود و یه سره هم میزدن تو سرمون که درس بخونیم و … تا اینکه گاد ۲۰۱۸ رو دیدم حسم بهم گفت قراره با این بازی حسابی کیف کنی و برات تبدیل به یک شاهکار میشه . تا الان هم حسم بهم دروغ نگفته.الان هم قشنگ حس میکنم قراره با سایبر عشق کنم و برام تبدیل به یک شاهکار میشه و برام به یادموندنی میشه.تو اینجور موقع‌ها ببین حسِت چی میگه و به هیچکس هم توجه نکن.

            • سایبرپانک “قطعا” برای من ارزش تجربه کردن داره و حتی اگه بهترین بازی تاریخ هم نباشه! احتمال بسیار زیاد باها‌ش حال میکنم.
              ولی خب داشتن اطلاعات از بازی هم خوبه. اینکه مشکلات بازی چیا هستن و تا چه حدی حل شدن.
              دلی بازی کردن همیشه هم خوب نیست. هر کسی یسری ویژگی ها براش مهمه که بهتره در مورد بازی بدونه.
              مثلا من وقتی یه بازی با سلاح سرد پلی میدم، دوست دارم وزن و فیزیک ضربات خوب حس بشه و انیمیشن برخورد شمشیر قشنگ کار شده باشه مثل سری سولز. تو نقد خوندم که ضربات شمشیر تو بازی monster hunter world اصلا برخوردی با دشمن ندارن و فهمیدم که این بازی من نیست، حتی با اینکه یه شاهکار پرفروشه. اینو میدونستم ولی بازی گرفتم دیدم که دقیقا نمیتونم با مبارزات بازی ارتباط برقرار کنم.
              سایبرپانک هم اگه مشکلی داره دیگه کاریست که شده، فقط اطلاع رسانی بشه که مشکلا چیا هستن و کدوما برطرف شده تا گیمرا تو بهترین زمان “برای خودشون بهترین زمان” تهیه اش کنن

      • Old_Gamers گفت:

        راست میگی الان دوتا موضوع با هم قاطی شده . یکی مساله غیرقابل بازی بودن رو کنسولها هست که واضحا ثابت شده یکی وجود باگها در نسخه پی سی و بهینه نبودن بازیه و یکی هم خود کیفیت بازی . یکسری که تجربه کردن میگن بازی معمولیه و انقلابی در کار نیست و هوش مصنوعی و فیزیک بازی بد هستش یکسری هم خوششون اومده و محو بازی شدن . فکر کنم بهترین کار اینه که خودت شخصا تجربه کنی البته اگه پی سی های اند داری .

        • آره اتفاقا قبل اینکه کامنت تو رو بخونم به کاربر بالایی هم گفتم تنها راه فهمیدن کیفیت بازی، همینه که هر کسی شخصا تجربه اش کنه.
          منم ps4 pro دارم و صبر میکنم تا بازی آپدیت بشه.
          نمیخوام راک استار رو بکوبم تو سر سی دی پروجکت، چون شخصا ویچر ۳ رو حتی از gta v و red dead 2 هم بیشتر دوست داشتم. ولیکن بیخود نیست که راک استار واسه ساخت همچین عناوینی با جهان بزرگ و ادعای کیفیت عالی کلی کارمند داره و کلی وقت میذاره. سی دی پروجکت هم اگه واقعا میخواست با راک استار رقابت کنه باید همونقدر وقت میذاشت. ولی سی دی پروجکت چوب انقلابی دونستن بازیش رو خورد. انقدر رو این مسئله پافشاری کرد که میون دو نسل گیر کرد و ترسید اگه بازی رو دیر رونمایی کنه دیگه خبری از انقلاب نباشه که هیچ، یجورایی تاریخ مصرف گذشته هم دیده بشه. اینه که بازی رو با وجود مشکلات راهی بازار کرد!
          آخه حالا مشکلات پی سی که کمتر هست هیچ، دیگه حداقل اگه خودشون حداقل یه ساعت رو کنسول بازی کرده باشن که کردن، فهمیدن ایراد داره دیگه. چه عجله ای بود واسه عرضه؟؟!!

    • Star1 گفت:

      احتمالاً با پول فروشش سونی قسط اول خرید Crunchyroll رو پرداخت کرده و الان نداره بشون پس بده :rotfl: :rotfl:

  • واقعا حیف این بازی نیست که این مشکلات دارن اسمش رو خراب میکنن سی دی پرجکت باید یه کاری بکنه مگرنه هرچی خاطره خوش برای گیمر ها با ویچر ساخته از بین میره و همیشه ازش بد یاد میکنن.

  • majid گفت:

    دلم واسه اونایی که بازی رو پولی گرفتن میسوزه من خودم به خاطر شرایط اقتصادی کرکی ریختم عذاب وجدان داشتم ولی الان فهمیدم ارزش دادن ۶۰دلار تو ایرانو نداره خدایی ظلم نیست گوست اف سوشیما و ردد۲ هم ۶۰دلار این فاجعه گرافیکی هم ۶۰دلار در حالی که حتیب نمیتونی مراحلو هم عین ادم بری

    • پیسی داری؟
      اگه پیسی داری که باید بدونی سایبر مشکل گرافیکی نداره
      مشکلش هوش مصنوعیشه
      اگه کنسول داری که چطوری کرکی ریختی اخه 😐
      بعدم اگه پیسی داری باید بدونی که پورت رددد یه فاجعه بود روی پیسی
      یعنی مثلاً در حد سایبر رو کنسولا بد بود
      درباره ی شخصیت پردازی کیانو تو سایبر
      هر چیزی که ازش یادتون بوده و میدونشتید رو به یاد بیارید
      حالا همشونو از ذهنتون بیرون بریزید
      این جانی سیلور هند یه فرد کاملا جدید و رومخه Neutral
      و خب با شخصیت پردازی خوبی که داره رو مخ تر هم میشه Grin
      مکالماتش با وی هم جالب و باحاله
      مثلا تو یکی از ماموریتا سر از کلاب در میاری
      بعد جانی میگه آخی ، فقط یه جفت پا داری؟ ( سانسور شده تر نمیتونستم بگم Grin )
      بعد وی جواب دندون شکن میده میگه بیا ….. جانی Laugh

    • مم بجای شما بودم که کرکی بازی میکردم
      کلامو مینداختم هوا چه چه میزدم
      بابا برو حالشو ببر

  • اگر قرار بود این بازی درست بشه،تو این ۸ سال و ۳ بار تاخیری که خورد درست میشد
    بعید هم میدونم آپدیت بتونه هوش مصنوعی ضعیف npc های بازی یا جزئیات کمش رو تغییر بده
    اینکه تو بازی حتی نمیتونی مدل موی کرکتر رو بعد از شروع تغییر بدی با آپدیت درست نمیشه
    دیگه هم تو متاکریتیک تگ must play بهش نخورده
    .
    یادی هم کنیم از این بنده خدا:
    https://uupload.ir/files/km3f_20201108_091627.jpg
    شرط بسته بود متاش تو بدترین حالت ۹۷ میشه
    #در_بدترین_حالت_۹۷

    • (اینکه تو بازی حتی نمیتونی مدل موی کرکتر رو بعد از شروع تغییر بدی با آپدیت درست نمیشه)
      wtf bro ??

    • Ozhan گفت:

      اشتباه ما این بود که فک کردیم هر شرکتی تو جزیات ساختن میتونه به راک استار برسه
      این بازی یه محصولی که تو رنج بازیایی مث رد دد قرار میگیرن نیست و هر کمپانی نمیتونه متای ۹۵ به بالا بیاره
      ولی دربرابر یه بازی rpg بخوایم حساب کنیم بازی خوبیه و پرجزیات تر از هم ژانرهای خودشه…حداقل میدونیم از فال ات۴ و هم سبک های دیگش خیلی بهتره
      مشکل این بود که زیادی توقعمون رو بالابردیم
      این ادمین پیج سایبرپانکم من هروقت موقعش برسه یه مگنوم با کالیبر ۴۵، یه شیشه ویسکی، با یه نخ سیگار حرومش میکنم :cigarette:

    • ۹۷ :laugh:
      من تو بهترین حالت ۹۳ پیش بینی کردم..
      “اگر قرار بود این بازی درست بشه،تو این ۸ سال و ۳ بار تاخیری که خورد درست میشد”
      شاید بتونه مشکلاتش رو برطرف کنه و بازی رو به یک عنوان سرگرم کننده و مفرح تبدیلش کنه ( نسخه پی سی همین الانم این خصوصیات رو داره و یه بازی عالی به حساب میاد) ولی هیچوقت نمی تونه سایبر رو در حد هایپی که براش درست کرده بود تو این ۸ سال ببرتش بالا..
      حتی شاید سایبرپانک رو بعد ها عنوانی یاد کنیم که ابهت ، اقتدار و محبوبیتی که سیدی پراجکت از ویچر به دست آورده بود رو خدشه دار کرد..
      اما چیزی که مسلمه اینه که همچنان سیدی پراجکت یکی از بزرگترین شرکت های بازی سازی هست ( اینو به عنوان کسی می گم که هیچ علاقه ای به خودش و ساخته هاش ندارم) و مطمئناً می تونه از این وضعیت بیرون بیاد و دوباره به اوج خودش برگرده..امیدوارم

    • PCMR گفت:

      اینقدر تو درگیر بازی سایبر پانک هستی خود سی دی پراجکت رد پیگیر بازیش نیست : )

    • G.LN گفت:

      متاش چونکه افت کرد.
      قصدم دفاع از بازی نیست ولی بهتره منتظر بروزرسانی های بعدی باشیم.
      ضمنا یا روی کنسولهای نسل بعد یا رو pc بهتره ولی بازم بایستی منتظر آپدیتهاش باشیم

  • sm1414 گفت:

    یه گندی زدن هیچی کس پاسخگو نیست.
    سی دی پروجکت راضی شده سونی راضی نشده
    بی طرفانه سوالم اینکه چرا مایکرو پس میگیره ولی سونی نه؟مگه پس دادن بازی به این دو تا ضرر قابل توجهی میزنه؟
    با این کارا بخشی از تقصیر رو هم میندازن گردن سونی.سازنده راضیه دیگه تو چرا بازی درمیاری؟

  • S..M گفت:

    یعنی رو کنسول اینهمه بده ینی بدتر از AC یونیتی ای بابا سیدی پراجکت
    بهشون یه سیزن پس یا ویچر بده مثلAC UNTY راحتشون کن

    • اسم یونیتی میاد داغ دلم تازه می شه 🙁
      تقریباً وضعیت سایبر پانک مشابه یونیتی هست..
      سیدی پراجکتم مث یوبیسافت هایپی رو به وجود آورد که نتونست اثر نهایی رو بهش نزدیک کنه..
      شاید اگه یونیتی الان رو( بعد همه آپدیتا و.) اول انتشار یوبی میداد بیرون ، می تونست در حد انتظارات باشه( من خودم به یونیتی الان بالای ۹۰ می دم) ولی این مقصر بودن یوبیسافت سر انتشار یونیتی رو از بین نمی بره..
      احتمالاً دو سال دیگم همینو واسه سایبر بگن: شاید سایبر پانک الان اگه اول انتشار به همین شکل بود، می تونست گیمرا و منتقدا رو راضی کنه ولی این قصور سیدی پراجکت رو سر عرضه سایبر از بین نمی بره

  • Mr. morgan گفت:

    جنس فروخته شده پس گرفته نخواهد شد :rotfl:

  • آیا می دانید چه کسانی واجد شرایط نیستن ؟ ، کسانی که ۱۵ درصد از حالت داستانی رو تکمیل کرده باشن و کسانی که فلان ساعت ( دقیق نمی دونم چند ساعت ) بازی رو انجام داده باشند .

  • nazli pinar گفت:

    اونایی که خریدن مشکل از خودشون بود گول دروغ های سی دی پراجکت رو خوردن میخواستن انقدر عجول نباشن
    و اینکه ۳۰ درصد از فروش سایبرپانک توی PS4 به سونی میرسه پس طبیعیه از منافعش محفاظت کنه

  • چی؟؟؟؟؟
    پیسی گیمرای عزیز قدر والو و گیب نیول و استیم رو بدونید
    اینا حتی ریفاند هم نمیکنن 😐

  • CARNAGE گفت:

    تو چند راهی گیر افتادیم…
    از طرفی میدونیم این بازی فوق العادس روی pc و کنسول های نسل ۹
    از طرفی میدونیم cdپراجکت رسما و با آگاهی تمام کلاهبرداری کرده تا پول بیشتری به جیب بزنه و با اینکه میدونست بازی رو کنسول های نسل ۸ با ۱۵fps اجرا میشه بازم منتشرش کرده!
    از طرفی میگه میخوام تمام این مشکلات رفع کنه!
    از طرفی بازم معلوم نیست که راست بگه خوب اگر مشکل به این بزرگی رو میتونی تو این مدت کوتاه رفع کنی چرا تو این چند سال نکردی؟
    از طرفی بازم میدونیم که این بازی فوق العادس و بی نظریه

    • PS5 need UNC5 گفت:

      بهترین کار صبر کردن فعلا تا اپدیت نسل بعد نیاد نمیشه بازیش کرد روی پی سی کجا این گرافیک زباله روی پی اس ۴ کجا اونم اینقد باگ داره که نمیشه بازیش کرد.ولی این کلاهبرداری که کردن نمونش نیست تو دنیا نزدیک چهار پنج میلیون نسخه رو کردن تو پاچه مردم.قشنگ میدونستن قضیه چیه نذاشتن نقدشو اول منتشر کنن

    • lastofus2 گفت:

      داداش چی چی فوق العادس؟ پر از باگ و بهینه نبودن و هوش مصنوعی ضعیف و هزاران مشکله. الان یک کلیپ گذاشتم از هوش مصنوعی بازی خودم از دیروز ۳ تا کلیپه روی پی سی هم هستش. تائید شد ببین

    • PCMR گفت:

      داداش نظر منو میخوایی اگر روی کنسول بازی میکنی صبر کن! سمتش نرو! بذار ۳ تا ۴ ماه بگذره تا درست بشه مشکلانت فنیش!
      اگر pc پلیر هستی و سیستمت از سیستم پیشنهادی بالاتره پس به نظرم حتما بازیش کن
      این بازی تا یک ماه کلی هیت و عقده گشایی اطرافش هست و یه عده تا جایی که میتونن میخوان بازی رو بکوبن ولی اصلا به دلت بد راه نده! بازیش خدایی عالیه!! بذار یه عده تا جایی که میتونن بازی رو هیت کنن!
      جیسون شرایر که یکی معروف ترین ژورنالیست های گیم هست گفته مشکلات بازی برطرف میشه!!

  • s.a.m گفت:

    نظر شخصی :
    آپدیت هایی که تا دو ماه دیگه میاد هم فایده نداره . نهایتا باگ ها و کرش و فریز و فریم و بقیه مشکلات فنی رو برطرف کنه ولی عمرا بتونه توی دوماه هوش مصنوعی و فیزیک بازی و انیمیشن ها و هزار تا مشکل بدتر از باگ رو برطرف کنه . به نظرم کسی که میخواد تجربه ی خوبی از بازی داشته باشه باید حداقل یه سال یا شاید بیشتر منتظر آپدیت های سنگین بازی باشه تا شاید اونموقع بازی بهتر شده باشه . تا اونموقع احتمالا بخش های جدیدی هم به بازی اضافه شده و تجربه ی بهتری خواهید داشت :yes:
    لانچ نا امید کننده ای داشت ولی به مرور بهتر میشه و احتمالا تا دوسال دیگه همون چیزی میشه که منتظرش بودیم نه این بازی داغون که انگار تو مرحله ی پری آلفا منتشرش کردن :no:

    • Ozhan گفت:

      منکه میذارم هروقت کنسول نسل نهم گرفتم و اپدیتاشم اومد دی ال سیای رایگانشم(به قول خودشون) دادن دل ال سی های پولیشم دادن بعد یه کامپلیت ادیشن میگیرم مث ویچر که اول عرضه نخریدمش ولی با نسخه کامپلیتش حال کردم

    • Shadow گفت:

      یه گیف از وودی هرلسون دیدی که با اسکناس صد دلاری اشک‌هاشو پاک میکنه؟ بعد از پیش فروش ۸ میلیون نسخه‌ای بازی الان واکنش سی دی پراجکت به کامنت شما اینه.

      • s.a.m گفت:

        آره میدونم کدوم گیف رو میگی و اتفاقا واکنش سی دی پراجکت دقیقا بر عکس چیزی هست که میفرمایید شما .. پیش فروش بازی اگه ۸۰ میلیون نسخه هم بود بازم هیچ تغییری در آشغال بودن نسخه های کنسولی ایجاد نمیکرد . حالا شما دوست داری مقاومت کنی در برابر واقعیت و خب اون به خودت ربط داره ولی پورت این بازی روی کنسولهای نسل ۸ آشغاله .. IGN رو یه نگاه بنداز ببین بررسی هایی که از بازی گذاشته داره چی میگه .مشکل کسایی که اعتراض میکنن اینه که روی ps4 و xbox one سایبرپانک عملا قابل بازی نیست . وگرنه همه میدونن این بازی رو با یه pc های اند اجرا کردن چقدر عالیه ‌ . در ضمن من خودم از فن های این بازی بودم و هستم و خواهم بود ولی دلیل نمیشه نقاط ضعف بازی رو بهش اشاره نکنم . همون طوری که کل مردم دنیا اعتراض دارن به نسخه های نسل ۸ . فروش بازی ربطی به کیفیتش نداره و در نهایت بازم تاکید میکنم حتما بررسی IGN و بقیه ی وبسایت های معتبر رو ببین تا با عمق فاجعه ی نسخه های کنسولی بیشتر آشنا بشی :yes:

        • Shadow گفت:

          چی؟ چطور شد؟؟ گازش رو گرفتی کجا داری میری. شما از کدوم قسمت کامنت من تونستی نظرم رو راجب این بازی برداشت کنی که به خودت زحمت ۸ خط جواب نوشتن رو تحمیل کردی. من برعکس شما هیچوقت طرفدار این بازی نبودم و با هر تاخیری که میخورد اصلا خم بر ابرو هم نمیوردم. بله سایبرپانک ۲۰۷۷ روی پی سی‌های خوب (نه های اند) یک بازی با کیفیت هست و روی کنسول‌های نسل ۸ یک فاجعه به تمام معنا.(خود من از یک سال قبل این موضوع رو پیش بینی میکردم) کسی نیومد از این بازی دفاع کنه حالا شما توی کامنت من چی دیدی خودت فقط میتونی بگی. در اخر سی دی پراجکت یک شرکت هست و شرکت سود و منفعتش براش مهمه. حالا اومده یه مقدار ملت رو گول زده همه فکر کردن عاشق چشم و ابروشون بوده که در آخر مشخص شد cdpr هم یه corpo بیش نیست و اونا جز سود به هیچ چیز و هیچکس اهمیت نمیدن. کاملا واضحه قضیه، همه‌ی شرکت‌ها و حکومت‌های کشور‌ها هم از حافظه‌ی ضعیف مردم اطلاع دارن، به زودی همه فراموش میکنن این قضیرو و دوباره cdpr میشه محبوب همه، اون گیف وودی هرلسون هم کاملا واکنش cdpr هست چون که پولش رو در اورده و روابطش با مردم هم بعدا درست میکنه.

  • سینا گفت:

    بابا این گیمرای ما چقدر فوفول و عصبانی و کم صبر شدند.بابا باشه سی دی دروغ گفته که خوب اجرا میشه.اعتراض کنید.تو توییتر فوشش بدید ولی خوب خودش دارهاپدیت میده که درست شه که واقعا هم بهتر شده.بابا صبر کنید نمیدونم من پر باگ ترین بازی ای که بازی کرذم بعد همین سایبرپانک و اسکایریم ویچر ۳ بود.ویچر ۳ هم که وعضش خراب بود شخصیت تو قایق فرو میرفت افت فریم داشت و….ولی بعدش اپدیت داد چندین بار اپدیت داد که درست شد.من نسخه گیم او د یرشو دارم الان دیسکشو نه باگی دیدم نه افت فریمی لذیتم کرده.صبر کنید.سازنده دروغ هایی گفته اشتباهاتی کرده ببخشینش.سقوط سهامش یه درس درست حسابی براش شد.شرکت رو تا مرز ورشکستگی نبرید.زشته به خدا.۸ سال کلی ادم شبانه روز تو کرانچ سنگین. زحمت کشیدن تا این بازی به دست شما برسه.نکنید.حالا باز خداروشکر بازی به سود اوری رسیده

  • حالا سونی به خاطر سود این کارو کرده یا به خاطر مشکلات فنی خدا میدونه
    البته خودم دوست دارم گزینه دوم درست باشه

  • نظرات ضد ونقیض نسبت به بازی زیاده..هرچند به نظر می رسه الان جو منفی بیشتره..واسه همین آدم تا خودش تجربه نکنه نمی تونه نظر قاطع بده..ولی یه مسئله کاملاً روشنه.. اونم مقصر بودن سیدی پراجکته..
    اون هایپ وحشتناک، اون انتظار ۸ ساله، اون تعداد تاخیر..تبلیغات گسترده و ..آخر شد این..
    من اول فکر می کردم ۴ تا باگه ولی مشخص شد مشکلات بیشتر از این حرفاس..
    سیدی پراجکتی که اسمش تو ساخت open world کنار راکستار میاد، سیدی پراجکتی که پر افتخار ترین بازی تاریخ رو تو کارنامش داره..
    به هیچ وجه قابل پذیرش نیست..اصلاً بحث این نیست که سایبر پانک بازیه ضعیفی هست..مسئله اینه که سایبر در حد انتظارات ظاهر نشده.. حتی مثل منی که اخبار این بازی رو هم پیگیر نبودم به اون صورت، متوجه این موضوع بودم که انتظار از سایبر چقدر بود.. ببینید راکستار سر رد دد ۲ چیکار کرد.. عین بچه آدم اومد بازیشو ساخت، ۲ سال قبل انتشار معرفی کرد بازیشو( نه ۸ سال قبل!)
    ۲ تا تریلر سینمایی داد، ۲ تا گیمپلی تمام..اومد ۹۷ گرفت ترکوند..تاخیراییم که زد کاملاً منطقی بود و همه گیمر ها راضی..
    حالا سایبر چی ؟ با اون همه هایپ و تبلیغ و فلان و بیسار..حداقل انتظارات رو هم برآورده نکرد..
    حالا بعضیا میان می گن اومده ریسک کرده و جاه طلبی به خرج داده و … خب دمش گرم..ولی گیمر چه گناهی داره..اون ریسک و نو آوری که واسه گیمر نون و آب نمی شه .. گیمر یه بازی می خواد در حد انتظارش( انتظاری که سازنده شدت و ضعفش رو خودش شکل داده)..
    اینکه تا ماه های آینده نواقص بازی کم تر می شه و باگ هاش برطرف می شه سرجای خود..اما سایبر پانک در حدی که باید نبود..
    امیدوارم تا هفته های آتی، سایبر پانک به یه بازی عالی بتونه تبدیل بشه..
    و امیدوارم سیدی پراجکت درس هایی که باید رو از انتشار سایبر گرفته باشه.. شرکت با استعدادیه.. ویچر ساختن اتفاقی نمی شه..
    قطعاً جزو بهترین سازنده هاست..فقط باید بیشتر یاد بگیره..

    • Shadow گفت:

      نظر شما خودش یه ضد و نقیض کامله. اولش اومدی جوری ناامید صحبت میکنی انگار که بازی از لحاظ گیم پلی/داستانی مشکل داره. اخرش میگی انشالله مشکلاتش حل بشه عالی میشه(؟) اشتباه از گیمر ها بود که سی دی پراجکت رو یه شبه کردن راکستار. ولی اخر تمام تقصیر‌ها ۲۰۰% به خود cdpr برمیگرده. معلومه وقتی که تاریخ انتشار بزنی و مرتب بزنی زیرش مردم رو عصبانی میکنی. تاخیر‌هاشم همه ۳-۴ ماه بودن و اگر مثل راکستار یه تاخیر یک ساله میزد اصلا این مشکلات رو نداشت. بدجوری اعتبارشون رو از دست دادند

      • من از گیم پلی و داستان که حرفی نزدم…گفتم مشکلش از چارتا باگ بیشتره..هم باگ هاش خیلی بیشتره و هم افت فریم و…
        اینا رو می شه حل کرد با آپدیت..وقتی حل بشه قطعاً تجربه بهتری می شه..منظورم از امیدوارم آخر ایناس…ولی اگه بازی غیر اینام مشکلات داره( داستانی و هوش مصنوعی و ..) فاتحش خوندس..
        ضمناً با کامنتتم کاملاً موافقم

  • lastofus2 گفت:

    الان ایکس باکس فن ها میان سونی رو سرزنش میکنن جالبه یکی دیگه محصول داغون داده اشکالی نداره با آپدیت حل میشه ولی اگر سونی پول مردم رو پس نده اشکال داره :idk:
    البته که سونی باید پول مردم رو پس بده و اصلا نباید این بازی ناقص رو روی کنسولش میداد.من مثل این فن های ایکس باکس و پی سی متعصب نیستم الکی بیام کار خرابی های شرکت مورد علاقم رو ماس مالی کنم :smug:

  • Iliya گفت:

    “علی رغم بیانیه‌ی سی‌دی پراجکت رد واجد شرایط سیاست بازپرداخت و پس گرفتن PSN نیستند”
    کاش یه شفاف سازی ای بکنه در چه‌ شرایطی بازی ریفاند نمیشه 😕

  • Shadow گفت:

    یعنی این سی دی پراجکت این اخر سری یه حرکت کثیفی زد که یکی مثل EA میزد رسما به صلیب می‌کشیدنش. واقعا احترام و اعتمادی که بهشون بود رو بدجور از دست دادن. این قضیه ریفاند هم یک بازی کثیفی هست که دست سونی و مایکروسافت هم توشه. به نظرم کسایی رو ریفاند میکنن که ببینن خیلی پیگیر هستن وگرنه انسان عادی و مشغله‌هاش شاید یک بار بره ساپورت درخواستش رد بشه دیگه بیخیال بشه. ولی کسایی رو که پیگیر هستن و مرتب درخواست میدن ریفاند می‌کنن. من همیشه میگفتم این بازی روی کنسول‌های نسل هشت افتضاح خواهد بود ولی انتظار متای ۵۰ رو نداشتم. دیگه همینه دیگه، یه ویچر ساختن (دمشون هم گرم) مردم گذاشتنشون اون بالا بالا ها جفت راکستار. کاملا معلومه که نمی‌تونن در اون سطح فعالیت کنن.

  • اسپم واقعا معذرت میخوام
    کسی از سوپرایز کوجیما خبر داره؟ :pain:

  • دو بروزرسان بزرگ برای ماه اول و دوم سال بعد میلادی! پس همون بهتر که همون موقع بازی رو منتشر میکردن تا اینهمه خرابی به بار نیاره هرچند خودشون میدونستن چنین اتفاقی میفته و از زمان رفع کامل مشکلات آگاه بودن و تغییر زمان انتشار بازی قبل از مراسم بهترین بازی سال به دلیل همین مشکلات بود تا بازی رو به مراسم بهترینهای سال بعد منتقل کنن و شانس گوتی رو واسه خودشون با بروزرسانیها نگهدارن.
    ببینید در غرب هم آخر کار باز پول هست که انتخاب میشه نه مردم 😉

    در ضمن، TLOU 2 هم اصلا بهترین بازی سال نبود و انحصاری جدید سونی (سوشیما) بدلیل فرهنگ شرقی (امید و دفاع از حق ملت و کشور تا پای جان) به عنوان گوتی انتخاب نشد در حالی که از طرف مردم بیشترین رای رو دریافت کرد.
    اونی به عنوان بهترین انتخاب میشه که همخوان با فرهنگ و تفکر اونها داره پس آزادی در دیدگاه هم چرته و آخر باز اونی که غرب بخواد باید باشه.
    البته از کشورهایی که از خودشون تاریخ و فرهنگ و مردم و اصالت و ریشه ندارن و همه جیزشون دزدیه (حتی مردم رو هم از کشورهای مختلف البته با ظاهر لبخند دزدیدن کاری که با دولت و کشور ایران کردن با لبخند امضا گرفتن و با لبخند و قیافه باطل کردن) بهتر از این نباید انتظار داشت.

  • Devastator.c گفت:

    حیفه این هه هایپ و انتظار …بازی افت فریم نداره ولی تکسچر و گرافیکش از فال اوت۳ پایینتره هوش مصنوعی و سیستم مخفی کاری اصلا خوب نیست ولی طراحی شهر خوبه بازی در حالت بسیار سخت وقتی از جلو دشمن رد میشی انکار کور مادر زاده !!! باگ هم تا دلت بخواد داره ولی گرافیک واقعا بده.. من که کلی خورد تو ذوقم فقط موندم چرا قبل انتشار تست نمیکنن بعد میان اپدیت میدن!!! اگه هم بخوام با ویچر مقایسه کنم باید بگم ویچر سر و گردن از این بالاتره هم خط داستانی هم گیم پلی هم موسیقی…موسیقیش که اصلا نظر منو جلب نکرد و cdpr به دنبال ساخت یه بازی اکشن بوده یه چیزی در حد call of duty….قضاوت با خودتان

  • dizard گفت:

    دوستان یکم واقع بین باشین درسته که این بازی مدت زیادی در دست ساخت بوده و اصلا نباید همچین مشکلاتی می داشت ولی دلیلی نیست که کسی پولشو پس بگیره اخه مگه میشه بازیو همینجورس ول کنن شرکت؟ معلومه که طی اپدیتا مشکلات رفع میشه و دلیل موجه ایی نمیتونه باشه برای پس گرفتن پول چون ۱۰۰% مشکلاتش رفع میشه طی اپدیتا و فوقش باگاش مثل باگای بازی هاس معمولی میشه انتقاد به موقعه و بجا درسته ولی دیگه نباید بهش حمله کرد چون طی اپدیت هایی که منتظر میشه بازی درست میشه بازی داشتیم پر ایراد که با اپدیت های داده شده خیلی بازی رضایت مندی شده مطمعنن این شرکت هم مشکلاتو رفع میکنن و این بازی جذاب به راحتی قابل بازی خواهد بود :yes:

  • بد قولی،کیفیت بد بازی،زمان عرضه،سقوط ۳۰٪از سهام سی دی پراجکت و…..
    این ها همه خصوصیات این شرکت است

  • خوب یکی از دلایل سونی رو میشه این دونست که خبر داره کاربران دارن اشتباه میکنن با پس دادن بازی و میدونه که اخرش مشکلات بازی رفع میشه و الان داره بهترین کار ممکن رو انجام میده البته ممکنه

  • آخر عاقبت مقایسه با راک استار وقتی استودیو فقط یه بازی موفق داره
    هایپ شدید به دنبال کلمه پر افتخار ترین بازی تاریخ به خاطر ویچر ۳
    دروغ گویی و فریب مشتریان
    پس گرفته نشدن بازی
    افت سهام
    خبر اومده اعتبار و اعتماد شرکت یه شبه به فنا رفته و یه میلیارد دلار هم سهامش ضرر داده لطفا خبرش رو پوشش بدید.
    عملا استودیو هم میدونست که بازی رو نمیشه پس داد اومده طومار مشتری مداری بیرون داده واسه مردم
    باید برای جبران ضرر مردم، هر کس ویچر سه نداره، یه نسخه رایگان بهش بدید، کسی هم اگه داره، یه طوری راضی بکنید.
    بی انصافیه دروغ خیلی بزرگی به مردم گفتید
    برای فروش و نمره و جایزه و کلاه برداری سر مردم هم که بازی رو تاخیر زدید ولی چیزی اصلاح نشده.
    حتی این مرحله برای ea games هم قفل بود.

  • oskol گفت:

    اینجاست که قدرت راک استار کبیر معلوم میشه :yes:
    GTA VI

  • ینی چی آخه خود شرکت میگه پس بدین ولی سونی قبول نمیکنه
    شاه راضی وزیر ناراضی 🙁

پلی‌استیشن از پس گرفتن بازیCyberpunk 2077 خودداری کرد - گیمفا