بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی
بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی
بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی
بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی

بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی

آرش بوالحسنی
۰۹:۳۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
تنظیمات گرافیکی cyberpunk 2077

شکی وجود ندارد که بازی Cyberpunk 2077 قدرت زیادی را از سخت‌افزار شما می‌طلبد و هم برروی CPU و هم برروی GPU فشار زیادی وارد می‌کند. ضمنا استفاده از یک SSD برای تجربه‌ی بهینه و دلچسب ضروری است. بنابراین باید با تنظیمات گرافیکی این بازی به خوبی آشنا شوید تا با انتخاب گزینه‌های مناسب و بهینه، به بهترین تجربه‌ی ممکن برروی سیستم خود برسید. در این مقاله قصد داریم تا تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 را عمیقا بررسی کنیم تا متوجه هزینه‌ی سخت‌افزاری آن‌ها و همچنین ارزش آن‌ها در ارائه‌ی یک تجربه‌ی بهتر شویم.

بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077

طبعا برای بهترین تجربه‌ی ممکن، سیستمی با ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز، یک پردازنده‌ی Intel Core i9 10900K یا AMD Ryzen 5950X، یک درایو SSD NVMe و یک کارت گرافیک GeForce RTX 30900 را پیشنهاد می‌کنیم، اما راستش را بخواهید چنین سیستمی را به سختی می‌توان “جریان اصلی” خواند. اما تمام مشخصات بالا، با در نظر گرفتن وضوح تصویر ۴K است و با کاهش وضوح تصویر به ۱۰۸۰p، ناگهان نیازهای سخت‌افزاری شما هم به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

تنظیمات انتخابی ما را می‌توانید برروی یک RTX 2060 با وضوح تصویر ۴K و نرخ فریم ۳۰ یا وضوح تصویر ۱۴۴۰p DLSS و نرخ فریم ۶۰ اجرا کنید. جالب است بدانید که ۱۰۸۰p بدون DLSS، فشار بیشتری نسبت به ۱۴۴۰p DLSS به سخت‌افزار وارد می‌کند، آن هم در حالی که هنوز هم ظاهر بدتری دارد. امیدوارم با توجه به توضیحات بالا، بتوانید متوجه فشار بازی برروی سخت‌افزارهای مختلف بشوید. RTX 2060 ضعیف‌ترین کارت گرافیکی انویدیا است که از ویژگی‌های نسل بعدی مانند DLSS و Ray-Tracing پشتیبانی می‌کند، البته هنوز هم با کارت گرافیک نسبتا قدرتمندی طرف هستیم.

البته می‌توانید تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 را نسبت به تنظیمات پیشنهادی ما کاهش دهید و تجربه‌ی خوبی داشته باشید. اما قصد ما این است که به جلوه‌های بصری بازی آسیبی وارد نشود و هنوز هم آن حس اعجاب‌آور نایت سیتی دیده شده در تریلرها را منتقل کنیم. مطمئنا رسیدن به چنین حسی با یک RTX 2060 باید تحسین برانگیز باشد. RTX 2060 مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی VRAM است و به همین سبب باید قید Ray-Tracing را با این کارت بزنید. البته مگر به وضوح تصویر ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰ راضی شوید.

cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 با تنظیمات بهینه

DLSS و Ray-Tracing

برای وضوح تصویر ۱۰۸۰p ما حالت DLSS Quality، برای وضوح تصویر ۱۴۴۰p، حالت DLSS Balanced و برای ۴K هم DLSS Performance را توسعه می‌کنیم. البته این در صورتی است که از یک کارت گرافیک RTX استفاده می‌کنید. در تنظیمات بهینه‌ی Ray-Tracing هم توصیه می‌شود تا سایه‌ی رهگیری شده را خاموش، نورپردازی RT را برروی Medium و بازتاب یا همان Reflectionهای RT را روشن کنید.

همانطور که می‌دانید اگر همین حالا و بدون Ray-Tracing هم به سیستم شما فشار وارد می‌شود، روشن کردن هر گونه تنظیمات Ray-Tracing به طرز قابل توجه‌ای این فشار را افزایش می‌دهد. به همین سبب استفاده از DLSS یکی از راه‌های خوب برای افزایش و بهبود نرخ فریم است. در حال حاضر به نظر می‌رسد که Ray-Tracing تنها برروی کارت‌های انویدیا در دسترس است. اما با توجه به عدم در دسترس بودن معادل DLSS تیم AMD یعنی Super Resolution، بعید است که بتوانید با تنظیمات Ray-Tracing برروی کارت‌های Radeon به نتایج مطلوبی برسید.

البته لازم به ذکر است که بازی با مشکلات فنی زیادی در حال حاضر دست و پنجه نرم می‌کند. احتمالا در آینده و عرضه‌ی به‌روزرسان‌های متفاوت، عملکرد بازی برروی سیستم‌های مختلف بهبود خواهد یافت. برای مثال رانندگی در اطراف شهر فشار بسیار زیادی را برروی پردازنده‌ی مرکزی وارد می‌کند. به نظر می‌رسد که در حال حاضر SMT هم برروی پردازنده‌های Ryzen به درستی کار نمی‌کند. یعنی یکی از محبوب‌ترین پردازنده‌های بازار یعنی Ryzen 5 3600، فعلا عملکردی آن طور که باید و شاید ندارد. امیدواریم که سی‌دی پراجکت رد هر چه زودتر به این مشکل پاسخ دهد و آن را رفع کند.

تنظیمات گرافیکی cyberpunk 2077

تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077؛ بازی Cyberpunk 2077 برای کمترین تنظیمات Ray-Tracing خود یک RTX 2060 می‌طلبد

سیستم پیشنهادی Cyberpunk 2077

ضمنا تغییر برخی از تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077، گویی اصلا کار نمی‌کنند و کم یا زیاد کردن آن‌ها هیچ اثری در بهبود عملکرد GPU و CPU ندارد. این مورد هم در کنار چندین باگ فنی دیگر باید رفع شود. در حالی که انتظار داریم تا چند هفته‌ی اخیر چنین بهینه‌سازهایی از راه برسند، از همین حالا هم مشخص است که Cyberpunk 2077 برای نسل جدید سخت‌افزار ساخته شده است. خصوصا اگر به دنبال رسیدن به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بدون قربانی کردن زیاد کیفیت بصری هستید.

به نظر می‌رسد که سیستم Recommended سی‌دی پراجکت رد برای تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077، نرخ فریم ۳۰ را در نظر دارد و برای همین هم یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای پیشنهاد شده است. اما به نظر می‌رسد که Cyberpunk 2077 آن نقطه‌ای است که بسیاری تصمیم به ارتقای سیستم خود می‌گیرند. چرا که حتی RTX 2060 هم نمی‌تواند با تنظیمات بهینه‌ی ما، به نرخ فریم ۶۰ ثابت با وضوح تصویر ۱۰۸۰p نیتیو برسد و به DLSS نیازمند است.

نمایشگر با نرخ به‌روزرسانی متغیر

یکی دیگر از مواردی که توصیه می‌شود آن را خریداری کنید، یک مانیتور با نرخ به‌روزرسانی متغیر است. G-Sync یا FreeSync به شما این اجازه را می‌دهند تا با رسیدن به محدوده‌ی نرخ فریم ۵۰ الی ۶۰ هم به تجربه‌ی بسیار روانی دست پیدا کنید و در عوض بتوانید جلوه‌های بصری بازی را بهبود ببخشید. در غیر این صورت باید خود را برای بدترین شرایط آماده کنید و تنظیمات خود را طوری بچینید که در سنگین‌ترین لحظات دچار افت نرخ فریم نشوید. این مهم هم باعث می‌شود تا از لحاظ نه چندان سنگین، مقداری از قدرت کارت گرافیک شما بدون استفاده بماند.

شاید هزینه‌ی نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی Cyberpunk 2077 سنگین باشد، اما چیزی که به دست می‌آورید هم بسیار ارزشمند است و نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی این بازی، چندین سطح از نسخه‌ی کنسول‌های نسل هشتمی جلوتر است. با این اوصاف دوست دارم بدانم که سی‌دی پراجکت رد چه برنامه‌هایی برای استفاده از قدرت کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس/اس دارد.

کنسول‌های نسل نهم مجهز به پردازنده‌ی شدیدا قدرتمندتر Zen 2 نسبت به Jaguar و همچنین معماری جدید RDNA 2 و حافظه‌ی SSD هستند. این موردی است که باید در سال ۲۰۲۱ منتظر آن باشیم، اما فعلا هیچ شکی وجود ندارد که رایانه‌های شخصی، با اختلاف بهترین پلتفرم برای تجربه‌ی ساخته‌ی جدید سی‌دی پراجکت رد هستند؛ البته اگر سخت‌افزار لازم را داشته باشید.

بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون برروی پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و سرویس استریم استدیا در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی
بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی
بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی
بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی
بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی تنظیمات گرافیکی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی