شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد
شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد
شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد
شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد

شرکت سی‌دی پراجکت رد طی بیانیه‌ای از طرفداران بابت مشکلات زمان عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد

مهدى قانع‌پسند
۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد

Cyberpunk 2077شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) به تازگی بیانیه‌ای را منتشر کرده است که در آن ضمن عذرخواهی از خریداران نسخه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان بازی Cyberpunk 2077، وعده‌ی رفع مشکلات این اثر در سریع‌ترین زمان ممکن را داده است. در ادامه همراه گیمفا باشید تا به جزئیات تکمیلی این موضوع بپردازیم.

پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته بود که سرانجام بازی شدیداً مورد انتظار Cyberpunk 2077 توسط استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت رد به صورت رسمی منتشر شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، توانست بازخوردهای بسیار مثبتی را از سوی منتقدین دریافت کند. اگرچه طولی نکشید که سطح اینترنت مملو از گزارشات بازی‌بازانی شد که خبر از مشکلات فنی جدی این اثر برروی کنسول‌های پایه‌ی نسل هشتمی می‌دانند.

در همین راستا شرکت سی‌دی پراجکت رد به تازگی بیانیه‌ای را در این خصوص منتشر کرده‌ است که ضمن عذرخواهی از طرفداران وعده‌ی رفع اکثر مشکلات در تاریخی نه‌چندان دور را مخصوصاً برروی کنسول‌های نسل هشتمی می‌دهد. شما در ادامه می‌توانید این بیانیه را مشاهده فرمایید:

بازی‌بازان عزیز؛

در ابتدا باید از شما عذرخواهی کنیم بابت آنکه پیش از عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 گیم‌پلی‌ای از چگونگی اجرای این اثر برروی کنسول‌های پایه‌ی نسل هشتمی اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ به نمایش نگذاشتیم. این موضوع باعث شد که دارندگان کنسول‌های پایه نتوانند با بهره‌مندی از اطلاعات لازم اقدام به خرید محصول مدنظر خود کنند. ما باید توجه بیشتری در راستای به ارمغان آوردن تجربه‌ای بهتر از این اثر برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان می‌کردیم.

در ادامه باید اعلام کنیم که ما در آینده باگ‌ها و مشکلات مربوط به کرش کردن این اثر را برطرف خواهیم کرد و به طور کلی کیفیت سطح تجربه‌ی شما از این اثر را ارتقاء خواهیم داد. اولین دور از به‌روزرسانی‌های بازی Cyberpunk 2077 طی ۷ روز آینده منتشر خواهد شد. همچنین شما می‌توانید منتظر بهینه‌سازی‌های بیشتری باشید؛ ما این اثر را به محض رسیدن به دست‌آوردهای بیشتر برای شما به‌روزرسانی خواهیم کرد. همچنین ما به فعالیت خود ادامه خواهیم داد و پس از تعطیلات دو به‌روزرسانی بزرگ را برای بازی Cyberpunk 2077 منتشر خواهیم کرد. اولین آن‌ها در ماه ژانویه (دی-بهمن) و دومین پَچ (Patch) نیز در ماه فوریه (بهمن-اسفند) منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی‌ها در مجموع بتوانند اکثر مشکلاتی که بازی‌بازان کنسول‌های پایه با آن‌ها روبرو شده‌اند را برطرف کنند. ما قبل از انتشار هرکدام از بسته‌های بهینه‌سازی شما را از تغییراتی که به واسطه‌ی آن برروی بازی اعمال می‌شود، مطلع خواهیم کرد. اگرچه این به‌روزرسانی‌ها باعث نخواهند شد بازی عملکردی شبیه به اجرای این اثر برروی رایانه‌های شخصی بسیار قدرتمند و کنسول‌های نسل بعدی داشته باشد، اما تا حد امکان تجربه‌ی نهایی را به آن‌ها نزدیک خواهد کرد.

درنهایت باید بگوییم ما همواره سعی داشته‌ایم که تمامی افرادی که تصمیم به خریداری محصولات ما می‌کنند، از آن راضی باشند. اگر به ما فرصتی بدهید (برای جبران مشکلات به وجود آمده) بسیار از شما سپاسگزار خواهیم شد؛ اما اگر به هر نحوی از محصول کلی برروی کنسول خود رضایت نداشته و قصد ندارید تا زمان عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های بیشتر منتظر بمانید، شما می‌توانید هم‌اکنون با مراجعه به سیستم بازپرداخت شبکه‌ی Xbox و PSN اقدام به دریافت مبلغ پرداخت شده بکنید. همچنین اگر شما از خریداران نسخه‌های فیزیکی این اثر هستید، لطفاً در ابتدا سعی در بازگردانی بازی از طریق سیستم بازپرداخت فروشگاه کنید و در صورتی که لین فرآیند با موفقیت پشت‌سر گذاشته نشد،  لطفاً با ایمیل helpmerefund@cdprojektred.com ارتباط برقرار کنید؛ از هیچ تلاشی برای رفع این مشکل چشم‌پوشی نخواهیم کرد. شما از امروز تا تاریخ ۱ دی ۱۳۹۹ (۲۱ دسامبر ۲۰۲۰) می‌توانید در جهت رفع این موضوع با ما ارتباط برقرار کنید.

پی‌نوشت. بازی‌بازان رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند در آینده منتظر انتشار به‌روزرسانی‌ها و بهینه‌سازی‌های بیشتر باشند.

cyberpunk 2077

در پایان شما می‌توانید تحلیل عملکرد فنی بازی Cyberpunk 2077 در زمان انتشار برروی رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌استیشن ۴ را مشاهده کنید. همچنین شما می‌توانید آلبوم موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 را دریافت کنید.

لطفاً نظر خود را در رابطه با بیانیه‌ای که به تازگی شرکت سی‌دی پراجکت رد برای بازی‌بازان منتشر کرده است، با ما و دیگر اعضای گیمفا به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد
شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد
شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد
شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد
شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Naughty God گفت:

    خسته نباشی واقعا توی این ۸ سال خیلی زخمت کشیدی
    من که بازی رو پس دادم پولشو گرفتم صبر میکنم تا بازی خوب بشه بعد دوباره میخرمش.
    بعد هم میرم اون صفرایی که تو متاکریتیک بهش دادم رو ۱۰ میکنم
    واقعا بازیش روی کنسولا زباله خالصه (فقط کنسول)
    سیو های بازیم پاک شد اصلا میخواستم دسته رو بکوبم تو دیوار
    خدا کنه با آپدیت ها درسته شه ما که از خدامونه
    بعضی ها همچین یقه جر دادن سر این بازی انگار درد زیادی رو سر ساخت این بازی تحمل کردن خب بابا بازی مشکل داره رو کنسولا حالا باز بیا بگو من ۳ روزه دارم بازیش میکنم اصلانم باگ نداره

  • majid گفت:

    فقط یه سوال ایا تو خبر های گیمفا نبود سی دی پراجکت از کیفیت بازی تو نسل ۸راضی است ؟
    این بود رضایت نگین بازی نسل ۹هستش که پس ردد۲ با فورزا هورایزن و لست اف اس ۲ و انچارتد ۴و گاد اف وار نسل چندیه؟

  • حتی اگه ۱۰۰ درصد هم درست بشه بازم نمیرم طرفش
    نمیخوام بعد از این که مردم آتش جهنم ابدی و غضب خدا رو برا خودم بخرم
    به درک که مسخره ام میکنین
    حرفم رو زدم
    من جواب شما رو که نمیدم جواب خدا رو باید بدم
    که عمرت رو چجوری گذروندی

  • آفرین،حالا نترس و بگذار بازیت رو روی کنسول ها نقد کنن…مشتری مدار ترین استودیو دنیا
    یک ویدئو هست مقایسه gtav که مال ۷ سال پیش هست در برابر cyberpunk 2077،ببینیدش جالبه،توی همه بخش ها سایبرپانک شکست میخوره

    • فعلا که دو تا نقد ۶۰ و ۳۵ داره!!! برا همین بود که نسخه بررسی ps4 رو ندادن به منتقدا! چون تاثیر مستقیم روی فروششون داشت. و این یعنی از قبل میدونستن بازی این مشکلاتو داره!

    • ali.stop گفت:

      اولاً استاد بزرگ اون مقایسه فقط مربوط به بخش فیزیک بود (درحالی که تو گفتی تو همه بخش بخش ها )
      بعدش سایبرپانک ار پی جی تمرکز سازنده روی بخش های دیگست پس بهتره با بازی های ار پی جی مقایسه بشه
      و اینم بگم بازی های راک استار فیزیکشون در کل از همه بازی ها بهتره مثل ای وی هنوز رو دستش نیومده
      درضمنا نمی خواستم جوابت بدم ولی گفتم شاید به راه راست هدایت بشی (البته کسای خودشون به کوچه علی چپ زدن نمیشه کاریش کرد)

    • واقعا حرکت این استودیو زشت و غیر حرفه ای بوده.
      شما ببین روی پلی استیشن دو نمره ۶۰و۳۵ داره
      و اجازه انتشار نقد های بیشتر هم نمیدن که میانگین متا نمایش داده بشه.
      اول نسخه پیسی رو با هزار ریا و دروغ و دغل برای نقد در دسترس گذاشتند تا بازی فروشش رو بکنه.
      حالا که رسوایی ایجاد شده وظیفشونه بازی رو پس بگیرن.
      این وسط اصلا کاری نداریم خود بازی چیه کما این که دو تا نقد حرفه ای داشته باشیم می فهمید نایت سیتی اونقدرا هم بی نقص نیست و به جز مشکلات فنی کلی تا اثر مورد انتظار ما فاصله داره
      اما فعلا درباره همین مشکلات فنی هم حقشونه این طوری بهشون واکنش نشون داده بشه.
      افت ۴۱ درصدی سهامشون هم حقشونه.
      من این استودیو رو با دروغ گویی که به نمایش گذاشت الماس صنعت گیم نمی دونم
      یوبیسافت هم میتونست نسخه پیسی بازی هایش رو همیشه بندازه جلو
      ولی مرد و مردونه بازی رو داد بیرون با باگ، با مشکل، نمره اش کم شد ، فروشش رو هم کرد ، با آپدیت هم همرو درست کرد.
      این استودیو به قدری موفقیت و نمرات و فروش براش مهم بوده که حرفه ای ترین و اصولی ترین موارد اخلاقی در مشتری مداری رو زیر پا گذاشته حالا یه طومار مشتری مداری برای معذرت می‌خوام خر کردن مخاطب بیرون داده.
      یکم بیشتر فکر کنیم به نتایج منطقی تری می رسیم تا طرفداری کورکورانه.
      اصلا شده بازی گلد شده رو تاخیر بزنی، دیگه اونقدر جایزه براشون مهمه که همچین حرکت های خزی می کنن حساب کارو بکنید.

  • درود بر کاربران عزیز و‌ب‌سایت گیمفا؛ امیدوارم در حال گذروندن روز‌های خوشی در زندگیتون باشید (و اگر اینطور نیست حتماً در راستای رسیدن بهش تلاش کنید).

    می‌خواستم کمی در رابطه با اخبار و حواشی پیرامون بازی Cyberpunk 2077, بازی جدید استودیو‌ی (محترم) سی‌دی پراجکت رد صحبت کنم. بنده موفق شدم برای ساعاتی این اثر رو برروی کنسول (پلی‌استیشن ۴ پرو) تجربه کنم. خب در ابتدا مثل هر بازی‌بازان دیگه‌ای غافل از مشکلات فنی این عنوان مشغول به تجربه‌ی Cyberpunk 2077 شدیم. وارد بخش شخصی سازی شدم، منوها شدیداً زیبا و بخش شخصی‌سازی بسیار لذت‌بخش.
    بنده شخصیتمو با پیشینه‌ی Corpo انتخاب کردم و پس از حدود نیم ساعت شخصی سازی وارد بازی شدم. فضاسازی فوق‌العاده، موسیقی، جزئیات گرافیکی. بنده به هیچ‌وجه نه باورم می‌شد و نه اصلاً انتظار این رو با توجه به تریلرهای بازی داشتم که با میشه گفت میان‌پرده‌ای در دقایق ابتدایی اثر رو‌برو بشم که یک بار دیگه به معنای واقعی حسی رو بهم انتقال بده که اولین بار هنگام تماشای فیلم Blade Runner داشتم. اما به صورت خلاصه بگم که مشکلات افت فریم در اولین مبارزات بازی به قدری بندرو اذیت کرد که تصمیم گرفتم تا اطلاع ثانوی از تجربه‌ی این اثر دست بکشم، اونم به دلیل اینکه ورای انتظاراتم تونسته بودم حسی عمیق و عجیب رو در این اثر تجربه کنم و نمی‌خواستم به دلیل این مشکلات آسیبی به تجربه‌ی من از محتوای بازی وارد بشه.
    اما طولی نکشید که خبر رسید به‌روزرسانی ۱,۰۴ بازی با حجم حدود ۱۷ گیگابایت منتشر شده. اگرچه به دلیل اینکه به‌روزرسانی فقط دو روز بعد از عرضه‌ی رسمی بازی منتشر شده بود امید چندانی به این موضوع نداشتم که مشکلات بازی رو تا حد قابل توجهی کاهش بده اما بعد از دریافتش و تجربه‌ی بازی متوجه تغییراتی شدم که باعث می‌شد بازی تا حد قابل توجهی ارزش تجربه کردن رو (منظورم از ارزش تجربه کردن رفع مشکلات فنی تا حدی که به فارغ از بحث فنی تمام تمرکزت رو برروی این موضوع بذاری که محتوای این اثر دقیقاً در حال ارائه کردن چه چیزی به مخاطب) در مقطع کنونی به دست بیاره. به همین دلیل موفق شدم تا این لحظه به انتهای Act 1 بازی برسم.
    همه‌ی این‌ها رو گفتم که به اینجا برسم.

    دوستان عزیز مبادا لحظه‌ای گول جو به راه افتاده پیرامون این اثر مبنی بر عدم توانایی برآورده کردن انتظارات رو بخورید. این بازی مشکلات فنی داره، زیادهم داره به قدری که همون‌طور که گفتم بنده هم برای یک روز با وجود اینکه با اثری ورای تصوراتم روبرو شده بودم از بازی کردنش دست کشیدم. اما وقتی دیدم که به‌روزرسانی روز دوم عرضه‌ی بازی تا این حد تونسته تغییرات قابل توجهی در بازی ایجاد کنه بسیار بیشتر به رفع شدن تمامی مشکلات بازی در حداقل زمان ممکن امیدوار شدم. اما اگر از این موضوع عبور کنیم با اثری روبرو خواهید شد که تا الان صنعت گیم شبیه اون هم به خودش ندیده. دیالوگ‌های بازی، موسیقی متن، جزئیات محیطی و در کنار اون ضبط حرکات بازیگرها با حرفه‌ای ترین و ریزبینانه ترین شکل ممکن و مخلوط شدنش با چاشنی کارگردانی مسحور کننده، لحظاتی رو برای بنده به ارمغان آورد که هرگز هرگز هیچ اثری تا الان تو صنعت گیم حتی نتونسته بود به اون نزدیک هم بشه.
    می‌خواستم از شما کاربران عزیز گیمفا خواهش کنم که هرچه بیشتر در جهت کوتاه‌تر شدن این فضا که البته در موقتی بودن اون شکی ندارم تلاش کنید.
    استودیوی سی‌دی پراجکت رد با محصولاتش و مشتری‌مدار بودنش الماس صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب میشه و آسیب رسیدن به این استودیو و نرسیدن بازی Cyberpunk 2077 به حق واقعیش بلاشک باعث عقب افتادن چندین و چندساله‌ی بازی‌های ویدئویی خواهد شد. پس بهتره با همکاری هم از این الماس درخشان صنعت بازی‌های ویدئویی تا حد توانمون محافظت کنیم.

    • Naughty God گفت:

      داداش هوش مصنوعیش چی بهتر شده ؟
      (روی ps4)
      کرش چی بازم کرش می‌کنه ؟

    • XERXES گفت:

      ای خدا خیرت بده آقای قانع پسند، این هیترا کچلمون کردن این چند روز هی میگن دیدین فلان شد بازی ایجور شد انجور شد. ایشالا هرچه سریعتر وضع بازی پایدار بشه دیگه حرفی برای گفتن نمونه.

    • majid گفت:

      خوش به حالتون من بعد نصب اپدیت بد تر شد الان وقتی اسلحه رو در میارم فقط خشابشو نشون میده یا یهو npc ها وسط خیابون ظاهر میشن که باعث میشه همش پلیس بیفته دنبالم درضمن بازی یه باگ عجیب هم داره موقع صحبت کردن دهنشون بسته میمونه اما با همه این ها یکی از بهترین بازی های زندگیمه سیستم شخصی سازی سلاح ها و اپگرد های بدن که خیلی بزرگ و کامله قابلیت هک کردن خوبه سیستم مبارزه تن به تنش قابل قبوله گرافیک هنری چیزی جز شاهکار نمیتونم بگم اتمسفر بی نظیر صبر کنید تا چند ماه دیگه یکی از بهترین گرافیک های نسل ۸هستش
      اینم بگم که گذشته نومد رو برداشتم

    • آه گفتی bladerunner واقعا هلاک اون صحنه ی آخرش بودم.

    • آقای قانع‌پسند کاملا با شما موافق هستم…
      تعجب من از این چیزیه که این روزا شاهدش هستیم…آقا بازی مشکل داره و روی تجربه شخص اثر میزاره درست…بازی کرش میکنه درست…۶۰ دلار هزینه کردی درست…انتقاد کن..ناراحتم باش…اما این چه جوی هستش که راه انداختید…چرا یه عده میخوان این اسمای بزرگو از ریشه بزنن!!!!
      اگه دقت کنید این داستانا سر هر بازی بزرگی به یه شکلی خودشو نشون میده…
      یادتون هست شرایط برای رد دد۲ کاملا روی پلتفرماش برعکس بود…روی کنسول‌های پایه هم عالی بود اما روی پی‌سی افتضاح بعد از مدتی بهتر و بهتر شد
      یه مثال دیگه بزنم…دث استرندینگ…(اصلا موضوع فنی نیست) سر دث چقدر اومدن این کوجیمای بیچاررو کوبیدن و چون هضم این بازی که هنوز که هنوز مثلش نیست برای یه عده سخت بود اونقدر که توو یه شب مردی مثل کوجیمارو خواستن له کنن
      مثال بازم بزنم؟؟
      لست پارت۲
      عجیبترین اتفاقم برای این عنوان افتاد…این بازی از هر لحاظ شگفت‌انگیز‌ بود…اما بازم اون یه عده دست بردار نبودن و دیدن توو هیچ بخشی(گیم‌پلی.گرافیک.موسیقی..فنی.هنری) دستشون به جایی بند نیست..آنچنان به اتفاقات بازی واکنش نشون دادن که حتی افرادی که گیمرم نبودن فهمیدن توو فلان بازی فلان اتفاقات افتاده و بقیه ماجرا هم که بهتر میدونین..
      و حالا هم موضوع سایبرپانک…عنوان مشخصه که عالیه و به شدت بزرگ…اما لطفا انقدر سریع همه‌ی‌ زحمات تیم سازندرو زیر سوال نبرید
      فرقی نداره مشکل باگ باشه یا گیمپلی باشه یا داستان…
      لطفا انقدر راحت سوار موجی که نمیدونید چی هست نشید…شما ۷-۸ سال تحمل کردید..۱-۲ ماه دیگه روش
      #کمی مهربانتر

    • حرفی در خوب بودن محتوای بازی سایبرپانک نیست. مشکل یسری ترول مثلا Xbox فن هستن که دارن میگن اینایی که از مشکلات بازی میگن فقط سونی فنای افراطی هستن!!! هی این ترولای محترم میگن بازی هیچیش نیست! و خب دوستان مدرک میارن که اینجای بازی مورد داره. این تکرار باعث شده مشکلات بازی بارها و بارها گفته بشه و یه عده هم زده بشن متاسفانه.
      والا بلا بازی ایراد فنی داره و باید صبر کرد تا برطرف بشه، حالا هرکی هرچقدر بیشتر براش مهمه باید بیشتر صبوری به خرج بده.
      در مورد فیلم blade runner هم حداقل بین ایرانیا راجع بهش خیلی تفاوت سلیقه وجود داره. من خودم عاشق این فیلم و ریتم کند و فضای تلخش هستم ولی خیلیام تاکید میکنم خیلیام این فیلم رو دوست ندارن. امیدوارم سایبرپانک مخاطب پسند باشه و بتونه با رفع مشکلات و باگ ها، رقیب بازیهای راک استار بشه چون میدونیم چقدر برای محتوای بازی وقت گذاشتن سازنده ها ولی صد حیف از این همه احمال در بحث فنی!!

    • wildhunt گفت:

      :yes: :yes: :yes: :yes:
      منم میخواستم همینو بگم این شاهکارو خرابش نکنید فقط کمی صبر کنید اصلا فرض کنید بازی به دلیل باگ تاخیر خورده
      برای بازی تاخیر میزنن گیر میدین منتشر میکنن باگ داره گیر میدین حاضرم نیستید صبر کنید؟

      • درود بر شما. کاملاً با صحبت‌هاتون موافقم. بنده هم هنگامی که بازی رو گذاشتم کنار دقیقاً همین فرض رو با خودم کردم، اینکه بازی نسخه‌ی نهاییش عرضه نشده و توسعه‌دهندگان فقط تصمیم گرفتن نسخه‌ی ابتدایی رو در اختیارمون قرار بدن. چه تفاوتی میان اینکه بازی یک ماه دیگه به اجبار تأخیر می‌خورد و اینکه یک ماه بازی رو تا اومدن به‌روزرسانی‌های کلیدی تجربه نکنیم (و یا کم‌تر تجربه کنیم) وجود داره؟ اگرچه این تفاوت برای سی‌دی پراجکت رد مطمئناً وجود داشت، در صورت تأخیر یک‌ماهه‌ی بازی این استودیو با هجمه‌ی زمان عرضه‌ی Cyberpunk 2077 روبرو نمیشد.

        (به طور خلاصه اثری که به هر دلیلی از جمله ضعف مدیریت، شرایط خاص به وجود آمده در جهان و… به مدت زمان توسعه‌ی بیشتری نیاز پیدا بکنه باید زمان بیشتری رو در دست توسعه قرار بگیره و اون زمان هیچ جوره امکان ناپدید شدنش وجود نداره، حالا چه بازی منتشر شده باشه چه نشده باشه)

        اگرچه بنده نمیگم که بازی‌بازها نباید از وضعیت کنونی شاکی باشند، همون‌طور که من هم از این موضوع بسیار ناراحت شدم که بازی با همچین مشکلات فنی عظیمی به مرحله‌ی انتشار رسیده، مطمئناً افراد زیادی ناراحت و خشمگین شدن و مطمئناً حق هم دارن چون برای محصولشون هزینه کردن.

    • Amin گفت:

      سلام بر آقای قانع پسند
      بنده تجربه مشابه شما روی PC داشتم و فعلا هم از ادامه دادن بازی دست کشیدم. با اینکه هات فیکس ۱.۰۴ رو هم نصب کردم، همچنان مشکلات روی پلتفرم pc پا بر جاست و گویا تمرکز و هدف اصلی از این پچ بهبود عملکرد روی کنسول ها بوده.
      از طرفی من قبل از اینکه بازی رو بذارم کنار تقریبا ACT 2 رو تا اوایلش رفتم و میتونم بگم از نظر داستانی و شخصیت پردازی بسیار اثر قوی هست و پتانسیل خیلی زیادی از خودش نشون میده. مطمئنم بعد از حل مشکلات فنی بازی (افت فریم، باگ ها و غیره) نظر اکثریت گیمرهایی که الان نظرشون نسبت به بازی منفی هست و تا حدودی نا امید شدن رو تغییر میده.
      با آرزوی سلامتی و اوقات خوش برای شما و سایر مخاطب های سایت دوست داشتنی گیمفا :rose:

    • آقای قانع پسند واقعا از شما ممنونم که کامل توضیح دادی.
      بعضیا اصلا بازیو از نزدیک ندیدن ولی همش دارن تحت تاثیر جو هیت میکنن و بازیو سطح پایین میشمارن. در صورتی که نمیدونن همین استودیو سازنده ویچر۳ بود یعنی انقلابی ترین بازی تاریخ.
      خب اشتباه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و بزرگترین اشتباه این استودیو عرضه زود به هنگام بود.
      هرچند مشکل اصلی بازی بهینه سازی بازی و باگ ها هستن ولی بازی از پایه هیچ ایرادی نداره.
      من خودم پیسی گیمرم و همین که این بازی روی سیستم های قوی به خوبی اجرا میشه نشون از اینه که بهینه سازی مشکل داره. امیدوارم طبق گفته خودشون تا ۳ ماه آینده همه مشکلات بازی حل بشه و همه بتونن این بازی شاهکار رو به راحتی تجربه کنن.
      تا دوباره بتونن تجربه ماورایی مثل ویچر ۳ رو داشته باشن

    • البته شما باید رو xbox بازی میکردین چون نسخه xbox بهتر از ps هستش

    • PCMR گفت:

      واقعا عالی بود
      بعضی هیترها مشکلات فنی بازی رو جوری بولد کردن انگار کل بازی اشغاله!!! والا به خدا به پیر به پیغمبر خود بازی شاهکاره در سبک rpg.. به معنای واقعی کلمه بازی همونی هست که انتظار میرفت!! (هرچند کمی مشکلات داره ولی روی اصل بازی اثری قابل توجهی نداره) بعد شما بیا اینو به یه مشت هیتر که قبل از لانچ بازی و بعد از لانچش دارن ازش بد میگن بفهمون!!! اینا حتی یک ثانیه بازیش نکردن!

    • Mr. morgan گفت:

      دقیقا ممنون از اقای قانع پسند که حرف حق رو زدن بازی شاهکاره و تنها مشکلاتش فنیه ماهم از روز عرضه همینو میگیم ولی بعضیا خودشونو زدن به نفهمیدن تازه الانم که سیدی گفت مشکلات باقی موندم رفع میشه خواهشا انقد جو بیخود ایجاد نکنید و حال طرفدارای بازیو نگیرید دوستان من مطمعنم مشکلات باقی مونده درست میشه و من خودم خرداد ماه بازیو تهیع میکنم از شمام میخام عجولانه تصمیم نگیوید این بازی بقدری زیبا و خاصه که از نظر من اگه مشکلات فنیش رفع شه حتی لیاقت گوتی ۲۰۲۱ رو داره

    • majidam گفت:

      بله اقا مهدی کاملا حرفتون صحیح هست اون هم روی PS4 PRO تجربه کردی و اونقدر لذت بردی چه برسه اگر بازی روی PC تجربه کنی محیط بازیش انگار واقعی هست روی PC البته در حالت ۴K و تنظیمات هایت به بالا و همراه با فعال شدن HDR چون روشنایی بازی رو بیشتر میکنه بدون اینکه بازی کیفیتشو از دست بده پس HDR خیلی مهمه تو بازیهای جدیدی مثل سایبرپانک دوستان PC باز برای فعال کردن HDR روی ویندوز باید وارد تنظیمات شد و اون رو فعال کرد حتما برای فعال کردنش رزولوشن ویندوزتون روی ۴K باید باشه بعد فعال کردن HDR روی ویندوز وقتی وارد بازی میشید گزینه ی HDR درون بازی هم باید فعال کنید تا وضوح بازی بیشتر بشه جاهای تاریک بسیار خوب و روشن نشون میده با این قابلیت بدون افت کیفیت من هم قبول دارم این شرکت اشتباه کرده تا اینجاش درست اما این بازی ویژگیهای خوب زیادی داره که میشه از اون اشتباه گذشت کرد و مطمئنم این شرکت برای راضی کردن گیمرها دست به هر کاری میزنه هم با اپدیتها باگها رو برطرف میکنه هم یه دی ال سی بزرگی میده مجانی که دل گیمرها رو بدست بیاره اینو مطمئنم

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      امیدوارم گیمر های واقعی هیچ وقت تموم نشن آقای قانع پسند این کامنت شما مُسکن بزرگی بود برای من ، دیگه داشتم فکر میکردم فقط برای من بی مانند هست این بازی ممنون از شما و امیدوارم همیشه سلامت باشین :heart:

    • Armin Ezati گفت:

      درود بر آقای قانع پسند من خودم این شاهکار رو تجربه نکردم اصلا این مدت هیچ بازیی جدیدی رو به دلیل مشکلات اقتصادی نتونستم بازی کنم اما خوب خودمو با بازیهای قدیمی چند وقتی سرگرم کردم اما خوب برای بهار و تابستون برنامه های زیادی دارم در کل واقعا سی دی ریسک کرد و ریسکش به نتیجه رسید

    • Old_Gamers گفت:

      عجب اقای قانع پسند . طبق فرمایش شما پس با اثری از طرف الماس صنعت گیم روبرو هستیم که فعلا قابل بازی نیست !! و باید بشینیم و امیدوار باشیم تا اپدیتهای بعدی چند ده گیگی هی بازی رو بهتر و بهتر کنه و دعا کنیم . اقا صفت الماس صنعت گیم خیلی بزرگه الکی بذل و بخشش نکنیم . من میدونم شما زحمت کشیدی که جو قسمت نظرات رو اروم کنی . ممنون .

  • انشالله با آپدیت حل میکنه برای من که شاهکار بوده برای شما رو نمی دونم

    همونجوری ته دث برای شما شبیه سازه برای من شاهکاره

  • چقدر ما میگفتیم سی دی پراجکت یه استدیو درجه دو هست و فقط به خاطر یه نسخه از یک فرانچایز شاخ شده چقدر میگفتیم هنوز خیلی مونده به سطح سانتامونیکا و ناتی داگ برسه اخرش حرف ما درست از آب دراومد.یه استدیو رو تا زمانیکه مثل ناتی داگ و سانتا بارها و نسلها شاهکار ساخته تا اون حد بالا نبرید که دکلش بریزه و بخوره تو ذوقتون.البته همون ویچر ۳ رو هم خیلی از نوجوانان به خاطر صحنه هاش فنش شده بودن وگرنه اونم خیلی خیلی سطح بالا نبود و فقط خیلی خوب با متای ۹۲ اش.

  • MAX3D گفت:

    من از یچیزی خوشم میاد و از این دید بهش نگاه میکنم اینکه پراجکت ریسک کرد و دست رو پروژه متفاوت و جدیدی گذاشت ولی از تجربه کمی که داره و بهینه سازیش ضربه بزرگی خورد و خب خیلیا ناراحت شدن و حق داشتن مخصوصا هایپی که ایجاد کرده بودن در کنار این ها بازی توی فیزیک و وزن ایراد داره و نمیشه نادیده گرفتش همینطور دروغ هایی که خود کمپانی گفت مانند عملکرد عالی روی کنسول های نسل هشت و الانم که نمرات بازی روی کنسول ها نیومده اولین باره همچین چیزی توی تاریخ این صنعت رخ داده باگ و افت فریم ها و تکسچر ها از بهینه سازی خیلی بد بازی در آینده اونجور که گفتن انگار قراره بر طرفش کنن ولی اصل اینجا کنسول های پایه هستش اقای قانع پسند شما در رابطه با پلیستیشن پرو صحبت کردید قصیه کنسول پایه فرق میکنه از اولش روی پرو عملکرد نسبتا بهتری داشت ولی بازی اصلا برای کنسول های پایه بهینه نیست گرچه با اپدیت اخیر سعی در درست کردنش دارن و امیدوارم موفق بشن تا چند ماه آینده بازی رو کامل با حداقل بهینه سازی خوب تحویل بدن خوبه که خودشون هم متوجه این اشتباه و خطاشون شدن بهتره بزارید این بازیو چهار ماه دیگه بازی کنید تا پچ و اپدیت هاش منتشر شده باشن با این اتفاقی که افتاد باعث شد بازی برای چیزای دیگه ایش که زحمت کشیدن نادیده گرفته بشه این بازی حتی روی پی سی های قدرتمند فقط کامل جواب میده و خودشو نشون میده چون بهینه سازیش افتضاحه متاسفانه بعداز همین اپدیت اخیرشون بازم مشکلات زیاد و بسیاری داره و باگ ها و مشکلات فنی هنوز هستند اینقدری افتضاح که ماها باید در حال اپدیت و رفع مشکلات این بازی باشن اما در کنارش مشکلاتی مانند فیزیک و وزن بازی حل نمیشن اپدیت و این چیزا چون بازی اینجور ساخته شده بنده این بازی رو بسیار منتظرش بودم اما ضدحال بزرگی بود و خیلیا با بهینه سازی در این حد داغونش ناامید کرد

    • انتشار نقد های کنسولی رو چهار روز بعد انتشار جهانی هنوز نمی بینیم و اونقدر تاخیرش میدن تا بالاخره آپدیت که ازش حرف زده میشه بیرون بیاد.
      چنین نمره متایی مفت نمی ارزه چه نسخه پیسی چه کنسولی باید همه همزمان می اومد به خاطر همین نمره ۹۰ روی پیسی رو اصلا قبول ندارم.

  • lastofus2 گفت:

    این رو هم اضافه کنم اینکه عذرخواهی کردن و بازی رو قراره پس بگیرن وظیفشون هستش نگاه به وضعیت خودمون نکنید بهمون میندازن دستمون به جایی بند نیست. تازه اگر این کار رو نمیکردن بازی بعدیشون رو کسی نمیخرید

  • SiRSiNa گفت:

    خب پس تا آخر بهمن صبر میکنم
    همین که اینجوری معذرت خواهی کردن نشونه خیلی خوبیه
    درسته بازی مشکل فنی داره ولی اینو نباید به پای بدی سی دی بنویسیم

    • lastofus2 گفت:

      بله باید تقصیر آمریکا بندازیم. بازی مشکل نداره داغونه. نویسنده تائید نمیکنه چون سایبر انحصاری ایکس باکسه

    • پس باید به پای کی بنویسیم؟ :rotfl: خجالت نکش بگو اصلا ما گیمرها این باگها رو ساختیم.نمیدونم این تقدس گرایی این استدیو که این بازی ضعیف و افتضاح رو ساخته از کجا میاد.اگه ea اینو ساخته بود… .رسما به تمامی کنسول بازا توهین کردن یه بازی ناقص و ضعیف با هوش مصنوعی کم و گیمپلی ضعیف ساختن میگن نباید به پای استدیو بنویسیم 😐 نمرات رو اجازه نداد قبل از لانچ برای کنسول نقد بشه تا مبادا فروش لانچش بد بشه و از سودش کم بشه بعد نباید به پای این استدیو بنویسیم 😐

    • The Red Devil گفت:

      پس به پای کی بنویسیم؟
      کنسول های نسل هشت؟
      همین کنسول ها فورزا هورایزن ۴ و رد دد ۲ و لست ۲ و آنچارتد ۴ و گاد و خیلی بازی های دیگه رو بدون مشکل اجرا کردن
      حتی تو بدترین حالت میتونستن تو نسخه ی نسل هشت ، مپ رو سه قسمت کنن و بینشون لودینگ بزارن تا بار پردازشی رو کمتر کنن )درسته این کار منسوخ شده ولی تو بازی به این سنگینی میشد یجوری واسش بهونه جور کرد)

  • رو xbox هیچ باگی نداره برخلاف استیشن

  • Uncle Broom گفت:

    تا عید اوکی بشه ۱۴ روز عید بیفتم به جون بازی 😀

  • Black Mask گفت:

    من اصلا نمیخوام وارد بحث فنی بازی بشم، هرکی ناراضی و عصبانیه حق داره، مشکل من با بازی چیز دیگه هست.
    یکی نیست بگه عزیز من، تو که ساید کوئست خوب داری،کاراکترات عالیه،نوشتار بازی و دیالوگات فوق العادس،بازیگریت بی نقصه، چرا اشتباه های کوچیک میکنی؟
    چرا دنیای بازی رو فقط میشه نگاه کرد؟چرا یه مدل مو نمیشه عوض کرد،چرا یه تتو شاپ نداری،بازی سایبرپانکه چرا یه جراح پلاستیک نداری،چرا تمامه بارها و رستوران ها نقش فروشنده دارن و وارد منو میشه و غذا میره تو اینونتوری؟چرا ۴تا مینی گیم نداری؟ چرا توی این دنیا که انقدر از نظر جنسی شدیده یه برین دنس کلاب و استریپ کلاب و اکتیویتی های مختلف نداری؟ چرا نمیشه ماشین و سلاح هارو شخصی سازی کرد یا رنگشون رو عوض کرد؟چرا یه بازی مثل یاکوزا خیلی از این کارارو میکنه و بقیه یاد نمیگیرن؟ اینتراکتیو باید باشه دنیای بازی!
    ۹۸ درصد کار رو رفتن، کاری که بقیه نمیتونن رو کردن،داستان فوق العاده با روایت خوب و کاراکتر های جذاب، ولی جایی که بقیه بازی های ضعیفتر راحت این کارو میکنن اینا سوتی دادن!
    جانی سیلورهند چه شخصیت فوق العاده ای از آب دراومده…

  • Mr. morgan گفت:

    بفرما اینم برا اون سلاطینی که همش بازیو ترول میکنن.
    این بازی عملا شاهکاره که از متاشم معلومه تنها مشکلاتش مربوط به بخش فنی هست که انشتلا سیدی اونام رفع میکنه من که عجله ای ندارم هشت سال صبر کردم اینم روش میزارم خرداد ماه قشنگ بازیو در بهترین حالت تجربه میکنم :drool:

  • دوستان یک سوال
    بنظرتون من چهارشنبه سایبرپانک رو بگیرم یا نه؟؟(PC دارم)

  • من که‌ از بازیش روی pc راضی ام حالا نسخه کنسول نسل۸ بازی نکردم ولی روی این مشخصات pc من روون اجرا میشه و لذت بخشه
    Cpu core i7 7700hq
    ram 24gb ddr4
    Cpu gtx 1060 6 gb vram
    Hard 3tb
    ولی شنیدم روی سری ۱۰۵۰ و ۱۰۵۰ ti خیلی افتضاح بوده و اونا هم معادل Ps4 اولیه قدرت دارن یعنی ۱.۸ ترافلاپس باز من میگم دم مایکروسافت گرم که با اکس باکس سریز اکس کاری کرده که ما بتونیم با همین سیستم هایی که زمانی توی نسل ۸ غول بودن و الان معمولی حساب میشن نسل ۹ بگذرونیم چون سازنده مجبوره واسه سریز اس هم که شده بهینه سازی قابل قبولی ارائه بده

  • MOHAMMADmp گفت:

    دوستان یه چیزی رو متوجه شدین تو نظرات مردم،اکثرا از مشکلات بازی رو کنسول های پایه انتقاد کردن دقت کنید کنسول پرو و وان ایکس بازی رو تا حدودی خوب اجرا میکنن پس این یعنی این مطلبی که میگن ما از همه عقب موندیم و ما بدبختیم و … همه چرت هستن.این فقط یوتوبر ها و ثروتمند های هر کشور هستن که که به قولی هر یک سال آیفون ۱۰۰۰ دلاری و کنسول pro و x میگیرن.واقعیتش اکثر مردم دنیا هنوز هم همون کنسول های سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ رو دارن که اون رو هم شاید سال ۲۰۱۶ یا ۱۷ گرفته باشن مثل خود من.حرفم تمام فقط خواستم بگم نگران این که کنسول نسل ۹ گیرتون نیفتاده نباشید قانون ایران و طبقه متوسط دنیا اینه که سال سوم یا چهارم هر نسل کنسول همون نسل دستشون میاد.

  • alizalogy گفت:

    زبل خان، اگه همون اول می گفتی اوضاع روی کنسول اینقدر خرابه میومد پبش خرید کنه؟؟؟ یا روز اول بره ۶۰ دلار بده بابت یه بازی بازی که قراره با ۱۰fps اجرا بشه؟؟!
    این یعنی سو استفاده از اعتماد مخاطب

  • OG gamer گفت:

    به هیچ وجه عذرخواهی قابل قبول نیست یعنی واقعا گند زدی تو تجربه ی اکثر بازیکنا چون اکثرا یا کنسول نسل هشت دارن یا Pc خوب و معمولی دارن و تو این حالت فقط عذابه من خودم رو Pc بازی کردم و تقریبا هم سیستم خیلی خوبی دارم و والهالا رو خیلی خوب اجرا کردم باش ولی این سایبر واقعا ناقصه انگار هنوز یک سال کار و پولیش لازم داره از فیزیک بازی و باگ های عجیبش تا گرافیک و فریم ریت ناپایدار و داغون و درآخر اگه همه ی اینا رو تحمل کنی یهو وسط یه ماموریت بازی کرش میکنه و دیوونت میکنه قشنگ. بازی من تا حالا بالای ۲۰ دفعه کرش کرده و همه راه هارم امتحان کردم هیچ جوابی نگرفتم و میتونم بگم CD p کثیف ترین بازی و را انداخت

  • 30nabhl گفت:

    من بازیو تازه چند ساعت پیش نصب کردم عملا فقط کاراکترو ساختم فقط.پس تا همین مرحلش نظر میدم. ولی قبول کنیم تو خیلی از موارد هایپ الکی ایجاد کرده
    اینکه یکی دو تا ویژگی جدید تو بازی بیاری ولی خیلی چیزای مهمو بیخیال بشی کار درستی نیس
    (خواستن تو این مورد از رد دد الهام بگیرن ولی نتونستن)
    یکی دو تا گزینه پیشفرض گذاشتن واسه شخصی سازی یه جاهای خاص (جمعا دو حالت سایز)
    ولی تو خیلی از موارد شخصی سازیش خیلی ضعیف بود ( saint row 3 خیلی بهتر بود از این لحاظ)
    ۴۰ مدل مو که خیلیاشون شبیه هم بودن و خیلیاشون هم چرت بودن
    کاراکترت هر جوری میسازی چیزی که دوست داری نمیشه
    بعد اینکه من قبلا چن تا عکس از مراحل ساخت کاراکتر این بازی دیده بود (بکگراند آبی یه کاراکتر خوشگل با یه پوشش فلزی نقره ای که تقریبا هیچ جاییو پوشش نمیداد :laugh: )
    شاید شخصی سازی اونم تو یه بازی اول شخص خیلی مهم نباشه ولی بازی که ادعاهاش تو این زمینه (و هر زمینه دیگه ای) لایه اوزونو جر میداد باید شخصی سازیش بهتر باشه

  • Painkiller گفت:

    مدیریتشون واقعا افتضاح بود
    بدتر از این نمیشد بازی رو زمان لانچ خراب کرد

  • Vahid3333 گفت:

    سونی فنا چرا خوشحالن حالا از این اتفاقی که برا بازی افتاده :laugh: :laugh:

  • hamed8080 گفت:

    منم دیدم مشکلات ps4 رو .‌ولی رو pc من با گرافیک rx 580 کاملا نرم و راحت ۶۰ تا رو فریم میگیرم رو high پس اونقدرم نمیشه گفت بهینه نیست . کلا من که راضیم و از اول میدونستم رو ultra نمیتونم بازی کنم چوم این همه جزییات تا حالا تو هیچ بازی وجود خارجی نداشته .

  • pc گفت:

    رو کامپیوتر که حرف نداره جزیات و هوش مصنویی شاهکاره. هنوز نه صبحانه خوردم نه نهار نه شام ۳۰ ساعته پلی میدم هنوز ۱۰ درصد از داستانیشم نرفتم مراحل فرعیش اندازه داستان اصلیش جذابن .شاهکاره قرنه فقط سایبره که میتونه ویچر رو پشت سر بزاره من برم پلی بدم شما به هیت کردن ادامه بدین تا فردا شب خدافظ

  • Reza_bigSmoke گفت:

    “گیم‌پلی‌ای از چگونگی اجرای این اثر برروی کنسول‌های پایه‌ی نسل هشتمی اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ به نمایش نگذاشتیم. این موضوع باعث شد که دارندگان کنسول‌های پایه نتوانند با بهره‌مندی از اطلاعات لازم اقدام به خرید محصول مدنظر خود کنن”

    یعنی قرار بود بگین که بازی آشغال اجرا میشه؟
    “ما باید توجه بیشتری در راستای به ارمغان آوردن تجربه‌ای بهتر از این اثر برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان می‌کردیم.”
    لامصب بازی از هفت هشت سال پیش تو ساخت بوده، حتما میبایست تمررکز اصلی تون رو روی کنسول های پایه نسل هشت میذاشتید،
    اون موقع که نه پرو و وان ایکسی بود و نه کنسول نسل نه.
    تو باید تمرکزت رو روی کنسول های پایه میزاشتی…

  • JakeBrown گفت:

    واقعا هم برای این بازیهایی به این مقیاس بزرگ و عظیم ایراداتیی اینشکلیی پیش میاد که با آپدیت و این حرفا حل شدنیه اینا همش از مقیاس بزرگ بازیه و به خاطر نکته بینی شدید و درنظرگرفتن جزئیاتی که در زندگی واقعی هم میبینمشون که باعث این مشکلات شده رو pc هم مشکل داره من اسلحه ام فقط تو یکی از مراحل act 1 نامرئی شد که رفتم تو inventory و اوکی شدش حتماا توسعه دهنده ها مشکلو حل میکنن…

  • ...psbox گفت:

    فقط به شرطی میبخشیمت که تو نسل نهم اشتباه نکنی…!

شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد
شرکت سی‌دی پراجکت رد از طرفداران بابت مشکلات Cyberpunk 2077 عذرخواهی کرد