راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077

محمد نعمتی
۱۷:۲۹ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077

خرید سیستم های گیمینگ همیشه برای افراد تازه وارد به دنیای سخت افزار نیازمند راهنمایی هایی است تا بتوان با توجه به بودجه ای که صرف می کنید بالاترین کارایی را دریافت کنید. طی این نوشتار سه سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی های روز را به شما معرفی می کنیم که هر یک بهترین انتخاب برای گیمرها هستند. این مطلب در تاریخ بیست و دوم آذر ماه ۱۳۹۹ آماده شده و تمامی سخت افزارها با توجه به آخرین نسل هر دسته از محصولات انتخاب شدند.

احتمالا شما نیز شنیدید که کارت گرافیک، مادربرد و پردازنده سه جز اصلی هر سیستم گیمینگ هستند، اما بهتر است با چنین تفکری خداحافظی کنید، چرا که در یک سیستم گیمینگ به انتخاب تمامی قطعات باید دقت کرد تا بهترین کارایی را دریافت کرد. افزون بر این، در این نوشتار به مشخصات سه سیستم با بودجه متفاوت اشاره خواهیم کرد که سیستم نخست مناسب برای تجربه بازی CyberPunk 2077 با بالاترین تنظیمات گرافیکی و وضوح ۴K است؛ سیستم دوم نیز مناسب برای تجربه این بازی با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی و وضوح ۲K و سیستم سوم مناسب وضوح ۴K برای اجرای این بازی است.

هر دو سیستم پیشنهادی دارای چند گزینه مختلف هستند؛ برای مثال، برای هر یک از سیستم های پیشنهادی دو مادربرد انتخاب شده است. به این منظور که هر یک از مادربردها کاملا مناسب سیستم شما هستند، اما بسته به قیمت و مدل دارای ویژگی یا امکاناتی بیشتر از مدل ارزان‌تر خود هستند. حال وقت آن است با دسته بندی مادربردها و کارت گرافیک‌های ایسوس کمی بیشتر آشنا شویم.

 

راهنمای خرید سیستم پیشنهادی برای بازی cyberpunk 2077

 

مادربرد‌های سری ROG ،ROG STRIX و TUF ایسوس

ایسوس به عنوان بزرگترین تولید کننده مادربرد و کارت گرافیک در دنیا، محصولات گیمینگ خود را در چند دسته متفاوت برای هر قشر از گیمرها عرضه می‌کند. سری ROG همیشه جزو بالارده‌ترین مادربردهای هر نسل و پلتفرم هستند که از قدرتمندترین مدار تغذیه، با کیفیت ترین قطعات، استحکام بالا مدار چاپی، شبکه گیمینگ بدون لگ و چیپ‌های صوتی سری SupremeFX که هم رده کارت صداهای اکسترنال حرفه ای هستند برخوردار هستند. به صورت کلی می توان گفت، ایسوس قدرتمندترین مادربردهای دنیا با پتانسیل بی نظر اورکلاک را هر سال تحت این برند عرضه می‌کند.

پتانسیل بالای اورکلاک مادربردهای ROG همیشه توانسته است بسیاری از رکوردهای اورکلاکینگ را در سطح جهانی کسب خود کند. در واقع این موضوع نشان می دهد، ایسوس مادربردهای گیمینگ خود تا حدی قدرتمند ساخته است، که برای تجربه دما و ولتاژهای غیر عادی کاملا مقاوم هستند. علاوه بر این، قدرت هوش مصنوعی نیز همراه با مادربردهای ROG ایسوس هستند که شامل اورکلاک، خنک سازی و مدیریت شبکه هوشمند است. همچنین، با فناوری PROCOOL II در مادربردهای ROG ایسوس، همیشه دمای کانکتور برق مادربرد کمتر خواهد بود که یکی از دلایل پایداری این سری است.

طراحی جدید مدار تغذیه مادربردهای ROG ایسوس، از دیگر ویژگی‌هایی است که نظر تمامی رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این طراحی گروهی تمامی المان های VRM در مادربردهای جدید و قدرتمند ایسوس می‌تواند عملکرد و کارایی سیستم شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد؛ زیرا با معماری جدید تمامی درایور ماسفت های به کار گرفته شده برای پردازنده و حافظه ها به صورت همزمان از انرژی استفاده می کنند و مانند دیگر مادربردها، تاخیری از بابت تامین توان مورد نیاز وجود ندارد.


همچنین ایسوس افرادی که بودجه نسبتا محدودتری دارند و به دنبال ویژگی‌هایی مانند مادربردهای سری ROG هستند را نیز در نظر گرفته است. سری ROG STRIX از مادربردهای ایسوس اغلب ویژگی‌های گیمینگ سری ROG را به ارث برده است تا گیمرها را در میدان نبرد تجهیز کنند. از جمله ویژگی‌های این سری از مادربرهای ایسوس می‌توان به دوام بالا مادربرد، برخورداری از چیپ شبکه و صوتی گیمینگ، مدار تغذیه قدرتمند و نورپردازی RGB (بسته به مدل) و پشتیبانی از Aura Sync اشاره کرد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، آنچه که در مرحله اول گیمرها نیاز دارند، نهایت قدرت و کارایی پردازنده است. آخرین نسل مادربردهای ROG STRIX ایسوس توانایی این را دارند تا به شما تضمین دهند تمام پتانسیل پردازشی پردازنده های جدید را دریافت می‌کنید؛ در اینجا توانایی بسیار عالی چوک‌ها، خان‌ها و درایور ماسفت‌ها در کنار یکدیگر این تضمین را می‌دهند، زیرا ایسوس حتی برای مدار تغذیه مادربردهای میان رده خود نیز چیزی کم نگذاشته است. افزون بر این، ایسوس برای اینکه در لحظه مقدار صحیحی از توان و ولتاژ به المان‌های اصلی منتقل شود، یک چیپ اختصاصی را به کار گرفته است که با نام +DIGI شناخته شده است. این چیپ کوچک، تصمیم می‌گیرد تا سیستم شما با توان مصرفی کاملا مناسبی نهایت قدرت پردازنده را استخراج کند.

توانایی هوش مصنوعی نیز مانند سری بالا رده خود وجود دارد. برای مثال با استفاده از قابلیت Ai Overclocking می‌توانید تنها با یک کلیک قدرت سیستم خود را تا حد چشمگیری افزایش دهید؛ برای انجام آن کافی است به بایوس بروید و گزینه Ai Tuning را انتخاب کنید که مادربرد به صورت هوشمند، با توجه پردازنده و توانایی خنک کننده و چند معیار دیگر که به صورت خودکار توسط هوش مصنوعی انتخاب می‌شود، سیستم را اورکلاک می‌کند. در بحث شبکه نیز، مادربرد تشخیص می‌دهد کدام پکت اولویت بیشتری را دارد. به فرض مثال، تمام پهنای باند به صورت خودکار به بازی اختصاص یافته و مادربرد پکت های مربوط به بازی شما را اول از همه ارسال می کند. مورد سوم مربوط به خنک سازی است که همیشه یکی از مشکلات مصرف کنندگان است زیرا دمای سیستم می‌بایست در محدوده صحیحی باشد و از طرفی میزان چرخش فن‌ها باعث نشود نویز زیادی ایجاد شود. در نرم افزار انحصاری Ai Suite ایسوس، این مشکل با Fan Tuning رفع شده است، چرا که با انتخاب این گزینه مادربرد شما شروع به یک تست خودکار می کند تا میزان چرخش تمامی فن های متصل، به‌ویژه خنک کننده پردازنده، بر اساس دما به صورت هوشمند انتخاب شود.


سری TUF از مادربردهای ایسوس نیز مناسب برای سیستم‌های گیمینگ مقرون بصرفه است. سری TUF از محصولات ایسوس همیشه با نام دوام و پایداری بالا همراه است، زیرا قطعاتی بسیار با کیفیت در این سری، مخصوصا در قسمت مدار تغذیه به کار رفته است. با توجه به این ویژگی، ظاهری خاص و گیمر پسند و به کارگیری چیپ صوتی گیمینگ، مادربردهای سری TUF ایسوس با قدرتی بی نظیر میزبان سیستم های گیمینگ مقرون بصرفه هستند. همچنین یک ویژگی دیگر را نیز به نام ۵ راهکار محافظتی یا ۵XProtection برای این مادربرد و تمامی مادربردهای دیگر خود دارد. این قابلیت به معنای ۵ راهکاری است که به صورت کامل از سیستم شما در برابر آسیب هایی مانند اتصال کوتاه یا القای الکتریکی مضر جلوگیری می‌کند که در تمام ورودی ها و خروجی های مادربردهای ایسوس دیده می‌شود.

افرادی دنیای سخت افزار و اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کنند، همیشه مادربردهای سری TUF ایسوس را با قدرت و دوامی بالا می‌شناسند. چرا که ایسوس این دسته از مادربردهای میان رده خود را با نهایت دوام و پایداری همراه کرده است. ایسوس برای بهینه سازی مدار تغذیه مادربردهای سری TUF به جای استفاده جداگانه ا درایور و دو ماسفت High-side و Low-side از یک Dr. MOS استفاده کرده است. این ویژگی باعث می شود تا سیگنال طی انتقال و عمل فیلتراسیون از حد استاندارد کمتر نشود. علاوه بر این، برای استحکام مادربرد طی استفاده طولانی مدت و کاهش دمای مادربرد و تمامی المان‌های بر روی آن که حتی شامل پردازنده‌ می‌شود، ایسوس از مدارهای چاپی (PCB) چند لایه استفاده کرده است.

امروزه با افزایش قدرت چشمگیر پردازشگرهای گرافیکی طی هر نسل، بردها و توان مصرفی کارت گرافیک ‌ها نیز افزایش یافته است. ایسوس به منظور تقویت مادربردهای خود برای استفاده از کارت گرافیک‌های سنگین، فناوری Safe-Slot را به خدمت گرفته است. Safe-Slot به معنی پوشش آلومینومی و لحیم کاری دقیق و بیشتر در قسمت پشت مادربردها است. با این ویژگی، مادربردهای TUF ایسوس از تمامی مادربردهای رایج بازار استحکام بیشتری را در مقابل کارت گرافیک‌های جدید دارند.

 

راهنمای خرید سیستم پیشنهادی برای بازی cyberpunk 2077

 

کارت گرافیک‌های ROG STRIX و TUF ایسوس

سری کارت گرافیک‌های ایسوس نیز همانند دسته بندی مادربردها در دسته‌های مختلف با ویژگی‌های خاص خود همراه هستند. ایسوس ویژگی‌هایی خاصی را برای هر دو دسته کارت گرافیک‌های خود در نظر گرفته است. اما در این میان یک ویژگی به صورت مشترک بین تمام کارت گرافیک های ایسوس وجود دارد که آن را Auto-Extreme می‌شناسیم. این فناوری به معنای تولید تماما اتوماتیک کارت گرافیک های شرکت ایسوس است. طی این پروسه تولید خودکار، کارت گرافیک‌های ایسوس بدون هیچ گونه خطای انسانی و با بالاترین سطح کیفیت تولید می‌شوند.

سری ROG STRIX کارت گرافیک های ایسوس با بهره مندی از ساختار تراشه های جدید NVIDIA® Ampere و طراحی جدید و جذاب، با ظاهری فلزی و سه فن Axial-tech فشار هوای استاتیکی بالایی را به سمت GPU هدایت می کند. هیت سینک ۲.۹ اسلاته این کارت گرافیک دما را به سرعت از تراشه گرفته و با داشتن ظرفیت حرارتی بالای خود در کنار فناوری MaxContact تا حد زیادی خنک سازی این کارت گرافیک را به صورت Passive انجام می دهد.

سری کارت گرافیک های ROG Strix GeForce RTX 30 از فناوری اختصاصی Auto-Extreme نیز بهره برده تا کیفیت و دوامی در خور نام ROG در این سری محصولات حفظ گردد. همچنین فناوری FanConnect II نیز در این نسل ، امکان نصب فن های PWM اضافه را به سیستم و مدیریت آنها بر اساس میزان فشار کار بر پردازنده یا کارت گرافیک و دمای نقاط مختلف سیستم، به منظور خنک سازی بهتر در کل سیستم را فراهم می آورد. همچنین این نسل از کارت گرافیک ها دارای تراشه بایوس دوگانه بوده که امکان سوییچ کردن بین حالت عملکرد بالا(Performance mode) یا حالت سکوت (Quite mode) را بدون نیاز به نرم افزار فراهم آورده است. به منظور سهولت در عیب یابی ، سنسورهای متعددی را به منظور مانیتورینگ ولتاژهای مختلف در PCB قرار داده است و در هنگام بروز مشکل از سمت منبع تغذیه، به سادگی توسط LED های کنار رابط های ورودی برق، عیب یابی انجام می پذیرد. در قسمت جلویی کارت گرافیک نیز آرایه ای از المان های نورانی قابل آدرس دهی قرار دارد که توسط نرم افزار Armoury crate شخصی سازی می شود تا جلوه بصری بسیار چشم نوازی برای کارت گرافیک داشته باشد.


ایسوس با کیفیت‌ترین قطعات را برای تولید کارت‌های گرافیک سری TUF به خدمت گرفته است که تا اصل پایداری و عملکرد بالا را حفظ کند. این قطعات شامل چوک‌، ماسفت و خازن‌ها می‌شود که همگی دارای تاییدیه رده نظامی هستند. از سوی دیگر، خط تولید تمام خودکار Auto-Extreme ایسوس به منظور ثبات کیفیت محصول نهایی، مسئول تولید این سری از کارت گرافیک های ایسوس است. با این حال که پروسه تولید با قطعاتی با کیفیت و دقتی بسیار بالا انجام شده است، جهت تضمین پایداری و عملکرد محصولات تست ۱۴۴ ساعته نیز بخشی از مراحل تایید کیفیت کارت‌های گرافیک TUF ایسوس است.

سری جدید کارت‌های گرافیک مورد اشاره با عملکردی بیش از پیش بهتر خنک سازی خواهند شد؛ در این بخش سه فن به صورت همزمان دمای تولید شده توسط المان‌های مهم را رفع می‌کنند. افزون بر این، به کارگیری دو بلبرینگ در فن‌های مورد اشاره مسبب رفع دمای هر چه بیشتر و افزایش دوام کارت گرافیک خواهد شد. همچنین فن وسط با جهت چرخش برعکس دو فن کناریش  باعث افزایش عملکرد بخش خنک سازی می‌شود. همچنین فن‌ها برای دوام بیشتر و ایجاد نویز کمتر به صورت اتوماتیک هنگامی که کارت گرافیک شما به دمای کمتر از ۵۵ درجه سانتیگراد برسد متوقف خواهند شد.

خنک سازی کارت گرافیک تنها به استفاده از فن‌ها با مهندسی بسیار خوب منتهی نمی‌شود؛ در حقیقت نقطه مهم‌تر در بحث خنک سازی یک کارت گرافیک «انتقال صحیح دما» به هیت سینک است تا پس از آن توسط فن‌ها دفع شود. شرکت ایسوس برای کارت های گرافیک مورد اشاره فناوری MAXCONTACT را به خدمت گرافته است که با یک پروسه تولید خاص، اتصال چیپ پردازشگرهای گرافیکی RTX جدید به هیت سینک (بخشی که وظیفه جذب دما را دارد) با دقت میکروسکوپی انجام می‌شود.


تا به اینجا به آشنایی با مادربرد و کارت گرافیک های ایسوس پرداختیم تا بیشتر بدانیم چرا ایسوس به عنوان انتخاب اول گیمرها شناخته شده است. حال در این بخش به سیستم های گیمینگ می پردازیم که مناسب برای تجربه بازی CyberPunk 2077 با بالاترین تنظیمات گرافیکی و وضوح Full HD و ۲K و ۴K است. در مشخصات هر سیستم پلتفرم‌های معرفی شده از سوی اینتل و AMD است و می‌بایست به انتخاب خود یک پردازنده و یک مادربرد هماهنگ با یکدیگر را انتخاب کنید. همچنین معیار ما برای انتخاب سیستم‌ها، دستیابی به حداقل ۶۰ فریم در اوج بار پردازشی با بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن است.

سیستم پیشنهادی اول برای وضوح ۱۰۸۰p و بالاترین تنظیمات گرافیکی

 

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077

 

 

سیستم پیشنهادی دوم با وضوح ۲K و بالاترین تنظیمات گرافیکی

 

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077

 

 

 

سیستم پیشنهادی سوم با وضوح ۴K و بالاترین تنظیمات گرافیکی

 

 

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077
همچنین به مناسبت شب یلدا قصد داریم تا برای خوانندگان محترم این مقاله، با همکاری دفتر ایسوس در ایران یک مسابقه را اجرا کنیم. در این مطلب به دسته بندی کارت گرافیک‌ها و مادربردهای گیمینگ ایسوس پرداختیم؛ برای شرکت در این مسابقه کافی است تا ابتدا صفحه اینستاگرام ایسوس ایران را از این لینک وارد شده و فالو کنید و سپس در بخش نظرات به دو سوال زیر پاسخ دهید. در پیج اینستاگرام ما در حال حاضر دو مسابقه دیگر با هدایایی نفیس برگزار شده است.

سوال اول :
دو مورد از ویژگی های کارت گرافیک‌های TUF و کارت گرافیک های سری ROG STRIX را بنویسید.

سوال دوم:
سه مورد از ویژگی‌های مادربردهای ایسوس را بنویسید.

به قید قرعه، پنج نفر از دوستانی که توضیح درستی را برای هر دو سوال بالا بنویسید، ۵ پک ROG به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Cyberpunk 2077