میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم
میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم
میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم
میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

محسن رضوی فر
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
میان ستاره‌ای

بازی نقش‌آفرینی Starfield یکی از جدیدترین عناوین بتسدا گیم استودیوز (Bethesda Game Studios) محسوب می‌شود که بیش از دو سال از معرفی اولیه‌ی آن می‌گذرد. با این حال به نظر می‌رسد هنوز زمان زیادی تا انتشار آن باقی مانده است. با توجه به سابقه‌ی بسیار خوب بتسدا در ساخت عناوین نقش‌آفرینی، انتظار می‌رود با یک عنوان هیجان‌انگیز روبه‌رو باشیم. تاکنون اطلاعات زیادی از این بازی منتشر نشده است؛ با این حال در این بخش قصد داریم به مواردی که انتظار داریم در بازی Starfield مشاهده کنیم، بپردازیم.

یک جهان باز یکپارچه

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

بتسدا ادعا کرده است که موتور گرافیکی آن‌ها برای ساخت عناوین The Elder Scrolls VI و Starfield به طور کلی بازسازی شده است. بنابراین امیدواریم این بازی به یک جهان باز یکپارچه منجر شود و یا در چندین نقشه‌ی یکپارچه مدت زمان بارگذاری را کاهش دهد.

بازی‌های جهان باز یکپارچه در طول نسل قبلی کنسول‌ها، به یک استاندارد در صنعت بازی‌سازی تبدیل شدند؛ تا حدی که حتی آرزوی داشتن یک نقشه‌ی یکپارچه برای یک بازی جهان باز به نوعی بی‌معنی به نظر می‌رسد. با این حال به نظر می‌رسد شرکت بتسدا به نوعی در این بخش خاص در گذشته گیر کرده است. حتی در بازی‌های چند سال اخیر این شرکت مانند Fallout 4 و Fallout 76 نیز بازی‌بازان در زمان ورود و خروج از ساختمان‌ها یا گذر از برخی شهرها با صفحه‌ی بارگذاری مواجه می‌شوند. این رویکرد تا حدود زیادی به ویژه در عناوین جهان باز، قدیمی و دمده به نظر می‌رسد. بتسدا ادعا کرده است که موتور گرافیکی آن‌ها برای ساخت عناوین The Elder Scrolls VI و Starfield به طور کلی بازسازی شده است. بنابراین امیدواریم این بازی به یک جهان باز یکپارچه منجر شود و یا در چندین نقشه‌ی یکپارچه مدت زمان بارگذاری را کاهش دهد.

سیاره‌های متنوع

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

طراحی یک جهان باز پویا و غوطه‌ورکننده چیزی است که بتسدا در آن تبحر دارد و انتظار می‌رود آن‌ها بتوانند در بازی بعدی خود در مقیاس بزرگتری نسبت به قبل این کار را انجام دهند.

با توجه به مضمون فضایی و علمی-تخیلی Starfield، موارد خاصی وجود دارد که افراد نه تنها از این بازی انتظار دارند. به بیان دقیق‌تر، وجود چندین سیاره‌ی قابل اکتشاف در یک کهکشان بزرگ پراکنده شده چیزی است که انتظار دارید یک بازی اپرای فضایی داشته باشد و این برای Starfield نیز صادق است. پیش از این بازی‌هایی مانند سه‌گانه‌ی Mass Effect و عنوان Mass Effect: Andromeda را داشته‌ایم که به بازی‌بازان اجازه می‌دهند تا به چندین سیاره‌ی بزرگ و قابل اکنشاف سفر کنند. امیدوار هستیم Starfield این کار را بهتر از این عناوین مذکور انجام دهد. طراحی یک جهان باز پویا و غوطه‌ورکننده چیزی است که بتسدا در آن تبحر دارد و انتظار می‌رود آن‌ها بتوانند در بازی بعدی خود در مقیاس بزرگتری نسبت به قبل این کار را انجام دهند. به طوری که سیاره‌های موجود در بازی نه‌تنها بزرگ و جالب باشند، بلکه متنوع و متفاوت از هم نیز باشند.

یک جهان پویا و سیستم‌ محور

آیا بازی the elder scrolls 6 یکی از دو عنوان جدید بتسدا در رویداد e3 خواهد بود

بتسدا نیاز دارد تا برروی رویکرد مبتنی بر جهان و سیستم خود تاکید کند، با این حال آن‌ها باید سطح قبلی را ارتقا دهند و به نقاطی دست یابند که پیش از آن هرگز نرسیده بوده‌اند.

با گذشت زمان، بازی‌های جهان باز بر پایه‌ی حلقه‌های گیم‌پلی سیستم‌محور ساخته شدند. گرچه این موضوعی نیست که لزوماً چیز جدیدی در عناوین جهان باز باشد، اما در این اواخر بسیار رایج شده است. البته بتسدا برای مدت زمان طولانی برروی این مورد کار می‌کند و انتظار می‌رود که بازی Starfield نیز در این مسیر ادامه یابد. اما این موارد چه هستند؟ پیشرفت‌ها و بهبودها بیش از هر چیز دیگری مهم هستند. دنیای سیستم محور بازی‌‌های Skyrim و Oblivion در زمان‌های خود دستاوردهای بزرگی محسوب می‌شدند. اما همان‌طور که عناوین Fallout 4 و Fallout 76 به ما نشان داد، این موارد به اندازه‌ی کافی در بازی‌های نوظهوری مانند Legend of Zelda: Breath of the Wild و Metal Gear Solid 5 چشمگیر نیستند. بتسدا نیاز دارد تا برروی رویکرد مبتنی بر جهان و سیستم خود تاکید کند، با این حال آن‌ها باید سطح قبلی را ارتقا دهند و نقاطی دست یابند که پیش از آن هرگز نرسیده بوده‌اند.

داستان‌گویی بهتر و ارزش‌های تولید

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

آنچه که بازی Starfield به آن نیاز دارد، داشتن یک داستان جذاب‌تر و بهتر است. اما این مورد نیز مهم است که داستان را به خوبی بیان و روایت کند و به طور کلی شکل داستان‌گویی بتسدا باید پیشرفت نماید.

تا آن‌جایی که به بخش داستان‌گویی مربوط می‌شود، عناوین نقش‌آفرینی شرکت بتسدا همواره از تناقضات عجیبی رنج می‌برند. آن‌ها در ساخت دنیای گسترده، غوطه‌وری فوق‌العاده و خلق یک تاریخچه‌ی غنی استاد هستند، اما وفتی صحبت از طرح واقعی داستان و داستان‌گویی می‌شود، کارهای آن‌ها زیاد چشمگیر به نظر نمی‌رسند. بازی Fallout 4 و حتی عنوان The Elder Scrolls V: Skyrim نیز که بهترین بازی این شرکت به شمار می‌رود، از این مورد رنج می‌برند. آنچه که بازی Starfield به آن نیاز دارد، ذاشتن یک داستان جذاب‌تر و بهتر است. اما این مورد نیز مهم است که داستان را به خوبی بیان و روایت کند و به طور کلی شکل داستان‌گویی بتسدا باید پیشرفت نماید. این امر به انیمیشن‌های بهتر، صداپیشگی بهتر، ارزش تولید بهتر، میان‌پرده‌های سینمایی بیشتر و مواردی از این قبیل نیاز دارد.

بهینه‌سازی بیشتر در بخش فنی

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

بتسدا در بخش فنی نیاز به پیشرفت دارد و فضای زیادی برای پوشش آن خواهند داشت. بسیاری از مشکلات فنی بازی Fallout 76 تا حدودی غیر قابل حل بودند. بنابراین انتظار داریم بازی Starfield در زمان عرضه، با بهینه‌سازی خوب و با حداقل مشکل فنی همراه باشد.

تقریباً این امر غیر ممکن است که در خصوص عناوین آینده بتسدا صحبت کرده و در مورد مسائل فنی صحبت نکنیم. عناوین جهان باز بتسدا معمولاً از مشکلات فنی مختلفی رنج می‌بردند. اگرچه این مشکلات در بازی‌های بزرگی مانند Skyrim و Oblivion تاحدودی قابل چشم‌پوشی بودند، اما امروزه وجود این موارد پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. بازی‌هایی بزرگی از قبیل از قبیل Red Dead Redemption 2 ، Horizon Zero Dawn و The Legend of Zelda: Breath of the Wild نشان دادند که با وجود عظیم بودن آن‌ها، به خوبی بهینه‌سازی شده بودند. بتسدا در این بخش نیاز به پیشرفت دارد و فضای زیادی برای پوشش آن خواهند داشت. بسیاری از مشکلات فنی بازی Fallout 76 تا حدودی غیر قابل حل بودند. بنابراین انتظار داریم بازی Starfield در زمان عرضه، با بهینه‌سازی خوب و با حداقل مشکل فنی همراه باشد.

تاکید بیشتر برروی مکانیزم‌های نقش‌آفرینی

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

بتسدا باید سعی کند در بازی Starfield به مکانیزم‌های عمیق نقش‌آفرینی بازگردد و تاکید بیشتری برروی آن داشته باشد. آن‌ها همچنان به یک بازار بزرگ‌تر و مخاطب گسترده‌تر نیاز دارند، بنابراین این که دوباره عنوانی مانند Morrowind را از نظر میزان عمق بخش‌ نقش‌آفرینی مشاهده کنیم، کمی بعید به نظر می‌رسند. اما بتسدا حداقل می‌تواند در این بخش به استانداردهای نقش‌آفرینی Skyrim بازگردد.

بتسدا همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین سازنده‌های عناوین نقش‌آفرینی هاردکور، همیشه مجبور است انتظارات عالی مربوط به مکانیزم نقش‌آفرینی را تا آنجا که به مکانیک اصلی بازی‌های آن‌ها مربوط می‌شود برآورده کند. اما اخیراً به نظر می‌رسد که آن‌ها در این بخش کمتر از انتظارات بوده‌اند. از همه مهم‌تر، گرچه آنها سعی داشتند با هر بازی جدید بیشتر تجربیات خود را ساده کنند، اما در Fallout 4  به نظر می‌رسید که آنها کمی بیش از حد از مورد مذکور دور شده‌اند. در این بازی مکانیزم‌های انتخاب و پیامدها از نظر نوع عمقی که شما از بازی در این ژانر انتظار دارید، دچار کمبود بودند. همچنین گزینه‌های گفتگو تا حدود زیادی محدود و المان‌های بخش پیشرفت نیز این‌گونه بودند. محدود و کمرنگ کردن این موارد برای یک عنوان نقش‌آفرینی ناامیدکننده است. بتسدا باید سعی کند در بازی Starfield به مکانیزم‌های عمیق نقش‌آفرینی بازگردد و تاکید بیشتری برروی آن داشته باشد. آن‌ها همچنان به یک بازار بزرگ‌تر و مخاطب گسترده‌تر نیاز دارند، بنابراین این که دوباره عنوانی مانند Morrowind را از نظر میزان عمق بخش‌ نقش‌آفرینی مشاهده کنیم، کمی بعید به نظر می‌رسند. اما بتسدا حداقل می‌تواند در این بخش به استانداردهای نقش‌آفرینی Skyrim بازگردد.

سیستم مبارزات تن به تن بهتر و پیشرفته‌تر

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

این مشکلی است که بازی‌های جهان باز بتسدا برای مدت‌ها با آن مواجه هستند. مبارزات در بازی‌های نقش‌آفرینی بتسدا کمی مشکل‌ساز هستند، اما به طور ویژه مبارزات تن به تن در Fallout و The Elder Scrolls به اندازه کافی مطلوب و مناسب نیستند. با توجه به ماهیت Starfield به عنوان یک بازی علمی-تخیلی فضایی، به احتمال زیاد تمرکز زیادی برروی بخش مبارزات تن به تن وجود نخواهد داشت. با این حال ممکن است سلاح‌هایی مانند شمشیرهای لیزری یا چکش های غول پیکر انرژی در این بازی وجود داشته باشد. اگر این چنین باشد، بتسدا نیاز دارد یک بازنگری اساسی در این بخش مبارزات انجام دهد تا شاهد نبردهای هیجان‌انگیزی باشیم.

وجود سلاح‌هایی متناسب با مضمون علمی-تخیلی

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

یکی از مواردی که به طور بالقوه ممکن است به طور مستقیم بر روی گیم‌پلی تأثیر بگذارد ، نوع سلاح‌هایی است که متناسب با فضا و مضمون بازی باشند.

دلایل زیادی برای هیجان‌زده شدن در مورد مضمون علمی-تخیلی بازی Starfield وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. اما یکی از مواردی که به طور مستقیم ممکن است برروی گیم‌پلی تأثیر بگذارد، نوع سلاح‌هایی است که متناسب با فضا و مضمون بازی باشند. وقایع این بازی در آینده‌ای دور جریان دارد؛ جایی که سفرهای بین ستاره‌ای حتی ممکن است معمول باشد و تکنولوژی به نهایت پیشرفت خود رسیده است. غالباً ، حتی به رغم قرار گرفتن در پس زمینه‌های مشابه، بازی‌ها با سلاح به دنبال مسیری آسان و خسته‌کننده هستند. انتظار داریم در Starfield اوضاع فرق کند. وجود سلاح‌های نظامی عادی، Rifleها، شات‌گان، سلاح‌های نیمه خودکار و موارد دیگر خوب است، اما علاوه بر این، به موارد بیشتری نیز نیاز است. سلاح‌های منحصر به فرد و دور از دسترسی می‌خواهیم که موارد متفاوتی را ارائه و چیزهای جدید مهیجی را نشان دهند و از فضای علمی-تخیلی بازی استفاده کنند. ممکن است شاهد سلاح‌هایی باشیم که بر پایه‌ی فناوری بیگانگان ساخته باشند. امیدواریم در نهایت این موارد در بازی شاهد باشیم.

شخصی‌سازی سفینه‌ها

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

داشتن سفینه‌های فضایی که بتوانید آن‌ها را ارتقا داده، شخصی‌سازی و گسترش دهید، چیزی است که ارزش تجربه‌ی بازی را بالا می‌برد و امیدواریم این مورد را در بازی Starfield شاهد باشیم.

با توجه به تمام سفرهای بین ستاره‌ای که به احتمال زیاد در Starfield انجام خواهیم داد، این نوعی فرض است که شما سفینه فضایی مخصوص به خود را نیز در اختیار خواهید داشت. البته احتمال دارد این‌گونه نباشد. داشتن سفینه‌های فضایی که بتوانید آن‌ها را ارتقا داده، شخصی‌سازی و گسترش دهید، چیزی است که ارزش تجربه‌ی بازی را بالا می‌برد و در یک عنوان نقش‌آفرینی ساخته‌ی بتسدا احساس راحتی می‌کنید.

گروه‌های مختلف

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

این موضوع که ماموریت‌های جانبی تاثیر زیادی بر داستان اصلی داشته باشند، چیزی است که با گذشت زمان در عناوین نقش‌آفرینی دیده می‌شود. استفاده از این گروه‌ها به منظور حرکت به سمت نوع انتخاب‌ها و عواقب آن‌ها برای بازی Starfield منطقی خواهد بود.

با توجه با تاریخچه‌ی عناوین نقش‌آفرینی بتسدا، وجود گروه‌ها و فرقه‌های مختلف در بازی جدید تقریباً تضمین شده به نظر می‌رسد. شما در هر بازی از مجموعه‌های Fallout یا The Elder Scrolls جهانی را پیدا خواهید کرد که توسط چندین گروه و فرقه با داستان‌ها ، شخصیت‌ها ، ماموریت‌ها و اهداف منحصربه‌فرد خود پر شده است. در Starfield نیز همین امر صادق خواهد بود و چیزی نیست که در آن تردید داشته باشیم. امیدوار هستیم چگونگی همسو شدن و یا نشدن با این گروه‌ها، انتخاب‌های شما و تاثیر ماموریت‌های این جناح‌ها برروی داستان اصلی تاثیرگذار باشند. اینکه ماموریت‌های جانبی تاثیر زیادی بر داستان اصلی داشته باشند، چیزی است که با گذشت زمان در عناوین نقش‌آفرینی دیده می‌شود. استفاده از این گروه‌ها به منظور حرکت به سمت نوع انتخاب‌ها و عواقب آن‌ها برای بازی Starfield منطقی خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم
میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم
میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم
میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم
میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم
میان ستاره‌ای | ۱۰ موردی که از بازی Starfield انتظار داریم