بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077
بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077
بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077
بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

با نگاهی به عملکرد فنی نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی بازی Cyberpunk 2077 با ما همراه باشید

آرش بوالحسنی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
بررسی فنی بازی cyberpunk 2077

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی بیاندازیم. البته در آینده تحلیل فنی کامل بازی منتشر خواهد شد، اما فعلا این اولین واکنش ما به Cyberpunk 2077 از منظر فنی است.

نگاهی کوتاه به بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 اصالتا در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در سال ۲۰۱۳ هم شاهد انتشار اولین تریلر این بازی بودیم. اما سفری که این بازی طی کرد، بدون شک پر فراز و نشیب بود و بالاخره پس از هشت سال و تاخیرهای متوالی، شاهد انتشار این بازی هستیم. Cyberpunk 2077 یک بازی نقش‌آفرینی جهان باز از سازندگان استاد The Witcher 3: Wild Hunt است و قصد دارد با ارائه‌ی روایتی چندشاخه و گیم‌پلی جذاب و متنوع و همچنین یک شهر پویا و درگیرکننده در قالب نایت سیتی، به جایگاه بازی قبلی استودیوی سازنده‌ی خود در جهان بازی‌های ویدیویی برسد.

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

اولین نکته‌ای که در بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 باید به آن اشاره کرد این است که در سیستم تست این بازی از یک کارت گرافیک GeForce RTX 3090 در کنار یک پردازنده‌ی Core i9-7960X با ۱۲ هسته و ۳۲ رشته استفاده شده و همچنین ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی RAM با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و حافظه‌ی SSD NVME در این سیستم به کار گرفته شده‌اند.

ابتدا  باید بگویم این مساله احتمالا بسیاری از بازی‌بازان کنسولی را نگران خواهد کرد و آن‌هم این‌که این بازی به وضوح برای رایانه‌های شخصی طراحی شده است و اگر از بهترین قطعات موجود در بازار هم استفاده کنید، این بازی راهی برای فشار آوردن به سیستم شما خواهد یافت تا بهترین جلوه‌های بصری را ارائه دهد. نایت سیتی بهترین شهر یک بازی جهان‌باز است که تاکنون دیده‌ام و وفور جزئیات و نورپردازی زیبای بازی، تک‌تک لحظات گشت و گذار در این شهر را برای من ماندگار می‌کند.

بررسی فنی بازی cyberpunk 2077

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

اگر بازی را با تنظیمات بالا و Ray-Tracing اجرا کنید، اشتباه نیست اگر بگویم که شاهد جاه‌طلبانه‌ترین و تحسین برانگیزترین بازی تاریخ از نظر فنی هستیم. فقط میزان خالص جزئیاتی که در این بازی وجود دارند، برای اثبات این حرف من کافی است. همچنین منوی تنظیمات بازی برروی رایانه‌های شخصی بسیار گسترده و قابل شخصی‌سازی است. در واقع علاوه بر مواردی مانند تراکم جمعیت، شاهد یک منوی کامل برای افکت‌های مربوط به Ray-Tracing هستیم.

طبعا استفاده از تمامی تنظیمات مذکور، منجر به فشار زیاد به سخت‌افزار شما خواهد شد که خوشبختانه باید گفت بازی با استفاده از فناوری DLSS هم ظاهر بسیار خوبی دارد و اگر از یک نمایشگر مجهز به G-Sync هم استفاده کنید، می‌توانید به نتایج بسیار مطلوبی برسید. البته نرخ فریم شما بسته به مکانی که در آن هستید، شدیدا متغیر است. مثلا اگر بازی را به عنوان یک Nomad و در وسط صحرا آغاز کنید، شاهد نتایج بسیار متفاوتی نسبت به زمانی خواهید بود که به شهر نایت سیتی برسید.

بررسی فنی بازی cyberpunk 2077

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

یک ویژگی جالب در طراحی نایت سیتی، ظاهر لایه‌لایه‌‌ی آن است و با نگاهی به بالای سرتان، متوجه می‌شوید که هر سطح شهر یک نوع زندگی مختلف را در خود دارد. چنین طراحی عمودی کاملا در تضاد با The Witcher 3: Wild Hunt، ساخته‌ی قبلی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) قرار می‌گیرد و طبعا آن‌ها مجبور شده تا موتور Red Engine خود را تا حد زیادی برای این بازی تغییر دهند. در حالی که در The Witcher 3 شاهد یک محیط طبیعی گسترده، دشت‌ها و کوهستان‌ها بودیم، قضیه کاملا برای Cyberpunk 2077 متفاوت است و تمرکز اصلی سازنده در طراحی این محیط، تراکم زیاد بوده است.

کیفیت متریال‌های بازی هم بسیار ارتقا یافته‌اند. The Witcher 3 در زمان عرضه بازی زیبایی بود و هنوز هم طراحی هنری استادانه‌ی سی‌دی پراجکت رد ستودنی است، اما ابدا آن بازی را نمی‌توان یک Showcase برای کیفیت بافت‌ دانست و حتی در آن زمان هم عرضه‌ی Assassin’s Creed Unity، جلوی رسیدن سی‌دی پراجکت رد به این دستاورد را گرفته بود.

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد این تنها نگاهی کوتاه به Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی بود و قطعا می‌توانید منتظر تحلیل فنی کامل این بازی و همچنین نگاهی به عملکرد فنی آن برروی کنسول‌ها باشید.

بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون برای کنسول های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی در دسترس است. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این بازی می‌توانید نقدها و نمرات آن ار از طریق این نشانی مطالعه کنید. به علاوه برای جزئیات بیشتر می‌توانید اخبار و سایر مطالب این بازی از طریق این نشانی مطالعه بفرمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077
بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077
بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077
بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077
بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PCMR گفت:

    دیجیتال فاندری از این بازی به عنوان کرایسیس جدید نام برده!!گرافیکش خدایی فک اندازه خصوصا با ری تریسینگ
    ولی از حق نگذریم مشکل بهینه سازی داره و باید حتما برطرف بشه!خود من I7 9700k دارم سی پی یو تا خرخره لود میشه
    ۱٫۳۰ بازی کردم و تاحالا باگی ندیدم(البته هنوزم وارد شهر نشدم شاید اونجا باگی پیدا کردم)

    • lastofus2 گفت:

      دیجیتال فاندری از باگ های فوق العاده زیادش و بهینه نبودن بازی چیزی نگفت ؟چون یوتیوب که پر از کلیپ های باگ هاشه

    • PS5 need UNC5 گفت:

      روی ۳۰۹۰ با ری تریسینگ الترا هم ببینیم بازم گرافیک طوریه انگار موتور یونیتی یوبیسافته.کیا پول سه هزار دلار پیسی رو خرج این بازی میکنه عجیبه واقعا هشت سال کار کردن روی این موتور نتیجه فاجعه ی داشته.بهترین حالت بازی کردنش روی کنسولای نسل بعد.همون شصددلار براش کافیه

      • PCMR گفت:

        حداقل متن رو بخون:اگر بازی را با تنظیمات بالا و Ray-Tracing اجرا کنید، اشتباه نیست اگر بگویم که شاهد جاه‌طلبانه‌ترین و تحسین برانگیزترین بازی تاریخ از نظر فنی هستیم.
        به نقل از دیجیتال فاندری که ماشالله سونی فنا عاشقش هستن…
        بعد جنابعالی میگی انگار با موتور یوبی سافت ساختن و نتیجه فاجعه داشته؟؟
        درست بازی بهینه نیست و از لحاظ گرافیکی واقعا سطح بالایی داره

    • mak گفت:

      با ۲۰۸۰s که من دارم با تمام تنظیمات روی بالاترین حد ،البته یکی دوتا یه درجه پایین تر من ۶۰ فریم رو تا اینجا که بازی کردم گرفتم با توجه به گرافیک فک برانداز بازی و کیفیت تو دیوار کنسولا که احتمالا با تنظیمات کمتر از low پی سی برابری می کنه من از بازی راضیم

  • Soroosh0097 گفت:

    گیمپلی یه ساعت اول بازیو یه سری از تیکه هاشو دیدم.رسما فکم افتاد.خیییییییییلی شهرو خفن طراحی کردن.شهرای طراحی شده تا قبل از نایت سیتی رسما سوءتفاهم بودن.از اون چیزی که تصور میکردم خیییییلی بهتر بود.گرافیکشم خیلی عاالی بود.بنظرم از گیمپلی هایی که توی نایت سیتی وایر دیدیم گرافیکش یه سروگردن بهتر بود.
    البته روی rtx 3090 اجرا شده بود و تنظیمات گرافیکی روی حداکثر بود.

  • من بدبخت چجوری رو پی اس فور فت اینو بازی کنم 😐

    • M_AD.GaMer گفت:

      نمیتونی بازی کنی متاسفانه
      غیر از گرافیک بازی که با گرافیک بازیای اوایل نسل ۷! رقابت میکنه، همون اول بازی که تازه میتونی ازاد بگردی بازی کرش میکنه و بسته میشه سه بارم سعی کردم که بشه ولی نمیشد
      صبح که بازیرو شروع کردم انتظار اینو داشتم که خوب نباشه ولی فاجعه بود روی کنسول های پایه
      راهی نیست فقط صبر کردن تا رسیدن ps5
      اقا ترول نکردم خودم بشدت چشم انتظار این بازی بودم و به شدت نا امید شدم از نسخه کنسولی
      چیزی که من دیدم با اپدیتم درست نمیشه متاسفانه!

    • البته مساله فقط گرافیکش نیست اونطور که من دیدم کلا تراکم شهر تو کنسول ها هم پاییین تر بود. ولی خدایا به همه یه pc خفن اعطا بفرما آدم تو استریما وقتی کیفیت max رو نیگا میکنه واقعا کیفور میشه.

    • Clara گفت:

      همین که میتونی بازی کنی ۳-۰ از ما جلوتری 😀

  • وااو چقد کامل و جامع بود این تحلیل 😐
    من فقط تنها چیزی که تو نقد دیدم این بود که نویسنده بخاطر علاقش به بازی اومده بوده یه تعریفی بکنه و بره با این سیستم که داخل متن ذکر شده سوپر ماریو ۶۴هم اجرا کنی صد لول گرافیکش بهتر میشه تحلیل فنی ینی ببینی روی طیف وسیعی از سخت افزارها چجوری اجرا میشه نه فقط روی بهترین قطعات..نکته دیگه این بازی کاملن یه شاهکاره ولی نیاید بگین نباید بخاطر باگاش نمره کم میکردن اگه اینجوریه باید از بازی های یوبیسافتم نمره کم نکنن از دیزگانم کم نمیکردن..حالا میگین اونا باگاش ازار دهندس ایا این بازی باگاش ازار دهنده نیست که باعث میشه سیو رو دوباره از اول لود کنی؟ تازه یه سر به یوتیوب بزنید باگای خیلی بدتری هم میبینید مث پروازnpcها:/ بنظرم بهتر بود تحلیل فنی رو کامل بعدا میزاشتید
    حس میکنم هدف این تاپیک فقط این بوده:خب ۵دیقه بازی رو بازی کردم برم یه تاپیک بزنم ازش تعریف کنم:|

    • lastofus2 گفت:

      الان بهت حمله میشه مخصوصا از طرف فن های ایکس باکس چون این دکلشونه

    • PCMR گفت:

      این تحلیل شخصی نویسنده نبود
      بلکه تحلیل ۱۳ دقیقه دیجیتا فاندری بود و فقط ترجمه شده!!!

    • هرهر
      پرواز انپیسی ازاردهنده نیست
      خنده داره
      باگ ازار دهنده یعنی اینکه یه جا گیر کنی مجبور شی برگردی عقب
      یا مثلاً یه اتفاقی بیافته که تو ماموریت لطمه وارد کنه
      اینا ازاردهندست
      ولی نه اندازه ی دو و سه نمره که گیم اسپات و گیم بیتز کم کردن 😐

      • برو یوتیوب یه نگاه به باگای نسخه های نسل هشتمی بنداز اونم با پچ آپدیت روز اول میفهمی خنده داره یا آزار دهنده تا دلتم بخاد باگایی که مجبور بشی از اول بری هم داره…رسما نسخه های نسل هشتمی بازی غیر قابل بازین قبل این که بیای فن بوی بازی در بیاری برو یکم اطلاعات جمع کن بعد بیا تز بده..اونی که من گفتم ساده ترین باگ بازیه برو یوتیوب یه باگایی میبینی توی اساسینس کرید یونیتی هم قفل بود البته بعید میدونم بتونی منطقی قبول کنی این موضوع رو

      • یه بار توضیح دادم، گیم اسپات و سایتای دیگه فقط بخاطر باگ کم نکردن. نظراتشون چه صحیح باشه چه غلط بخاطر موارد زیادی نمره کم کردن. نمی دونم چرا قصد دارین تمام نمراتی که کم شده یا کسی که به بازی نمره ۷ داده رو یه جوری جلوه بدین که فقط بخاطر باگ ۳ نمره کم کردن؟
        پی سی گیمر. از هوش مصنوعی ایراد گرفته، از استایل های مخفی کاری و سیستم مبارزه ایراد گرفته، از شخصیت پردازی ها و ماموریت ها هم ایراداتی گرفته در کنارش باگ هم وجود داره و نمره ی ۷٫۸ رو داده. جف گراب (منتقد گیم بیتز) هم همینطور ایراداتی که میگیره یک بخش معمولیش به باگ بر می گرده بلکه یه سری مشکلاتی با تعامل محیط و محدود شدن آزادی عمل و شخصیت پردازی و جهان اثر داره. بازم میگم شاید سخت‌گیرانه و غیر منصفانه باشن شایدم نه ولی فقط از باگ نمره کم نکردن هیچ کدام از این سایت هایی که نمره پایین دادن فقط متمرکز روی باگ نبودن. چون متن نقد رو نخوندین فکر می کنین فقط از باگ ایراد گرفتن. البته Gamespot نقد به شدت مضحکی منتشر کرده ولی بازم مشکلاتی که گرفته چه صحیح چه غلط فقط مربوط به باگ نیستند، این خانوم کلا در دنیای دیگری به سر میبره. اما خب وبسایت های دیگری که نمره کم دادن دلیل های موجهی آوردن که باید بازی کنیم و ببینیم چقدر این دلایل صحیح و تاثیرگذار هستن.

        • پیسی گیمر نقدش واقعا درست بود وقتی خوندم
          ولی گیم بیتز و گیم اسپات با دلایل مضحک نمره کم کردن
          مثلا edge بودن بازی اگه درست نوشته باشم
          اگه این دلیله 😐
          منتقد گیم اسپات هم که فراستی صد شرف داره بهش

        • 🤘Mohsenj74 گفت:

          هیچ بازیی بی ایراد نیست نکته مهم اینه که برای بیشتر گیمرا این حرفا زیاد و یا اصلا مهم نیست تازه نمیدونم چرا همه فقط چند نقد منفی رو میبین، این همه تعریف و تمجید رو چرا نمیبینن ، بازی بزرگترین مشکلاتش باگ هست خب اونم درست میشه دیگه دشواری نداره که …. اقای کریمی میگن که نقد ها رو کامل بخونین بیشتر منظورشون این هست ، حرفی که خود عوامل سی دی پروجکت هم گفتن ، که فقط تیتر و نمره نقد رو نخونین

      • Mabi hunte گفت:

        Venom snake 1374 راست میگه برو تو یوتیوب بزن برات چیزای وحشتناک میاره تازه از همه بد تر هوش مصنوعی ضعیف و نادون بازی رو که دیدم watch dogs رو بهش ترجیح دادم gta v که خدائه اصلا با اون مقایسش نمی کنم برو تو یوتیوب بزن استریمر های ایرانی این بازی رو بهت نشون میدن چقدر شخمیه برو بزن Nichoco باگ های cyberpunk 2077

      • Old_Gamers گفت:

        زیادی هم بخندی دیگه ازاردهنده میشه !! فیلم کمدی که قرار نیست ببینیم که پرواز ان پی سی تو این بازی خنده دار باشه . مثل اینکه واسه شما کلا همه چی خنده داره .

  • lastofus2 گفت:

    “اگر بگویم که شاهد جاه‌طلبانه‌ترین و تحسین برانگیزترین بازی تاریخ از نظر فنی هستیم”
    روی یک سیستم چند هزار دلاری میخوای گرافیکش بالا هم نباشه؟ هرموقع سی دی پروجکت تونست یک بازی نسل ۹ روی یک سخت افزار قدیمی ۱٫۸ ترافلاپسی بده مثل ناتی داگ اون موقع این حرف رو بزنید

    • reza_tport گفت:

      بازی نکردی از رو هوا حرف نزن
      با ۱۰۷۰ رو تنضیمات معمولی رو به بالا (رو های فقط کیفیت سایه ها رو پایین اوردم) ۶۰ فریم گرفتم

    • هر وقت هر بازی ای رو اون سخت افزار اپن وورلد تونست یه همچین گرافیکی بده بعد مقایسه کن 😐

    • من بگم لست ۲ از این بازی بهتره شما دلت راضی میشه؟ چرا انقدر Insecure هستید اصلا من به لست ۲ چه کار داریم کی یک بازی خطی رو با یک بازی جهان‌باز مقایسه میکنه.

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        چه لست چه هر انحصاری دیگه قطعا کار راحت تری هم داره چون فقط رو یک پلتفرم ساخته میشه و چندین مسئله دیگه که تاثیر میزاره …. چرا دوستان توجه نمیکنین به خیلی چیزا ! من تصور میکنم انقدر درگیر فن بازی هستن یک سری از دوستان که کلا توجهی به مسائل ریز و درشت نمیکنن ، کار سی دی پروجکت بسیار سخت هست و اگر فشار بیش از حد رو سی دی نبود چه فشار سرمایه گذاران و چه غیره قطعا بازی دیر تر منتشر میشد اما بقدری این شرکت محبوب یکسری فن بوی رو کفری کرده چون خیلی موفق بوده و سالی که گوتی شد بازی های خفنی رو شکست داده و رکورد ها رو جا به جا کرده چشم دیدنشو ندارن فقط منتظرن یه چیزی ببینن اونو تو بوق و کرنا بکنن ،،،،، اشکال نداره سی دی پروجکت رد مقتدر تر از همیشه سر جاشه و قرار نیست جایی بره

      • اصلا لست دو رو بیخیال بشید . بازی هواریزون زیرو داون ( محصول سال ۲۰۱۷ ) بازی رد دد ۲ ( محصول سال ۲۰۱۸ ) بازی مارول اسپایدرمن ( محصول سال ۲۰۱۸ ) بازی دث ( محصول سال ۲۰۱۹ ) همه ی این بازیها جهان باز هستند و گرافیک بهتری روی ps4 پایه دارند گرافیک سایبرپانک روی ps4 پایه افتضاحه روی وان که غیر قابل بازیه تقریبا انقدر که فاجعه ست روی pc های متوسط هم گرافیک معمولی داره حتی ۳۰۹۰ هم کم میاره و باید منتظر پرچمدار سری ۴۰۰۰ انویدیا باشیم تا نهایت گرافیک بازی رو ببینیم به نظر من که اینکار هنر نیست حداقل باید یه گرافیک عالی برای pc های متوسط میداد

        • کدومشون این تعداد npc رو دارن و کدومشون واقعا ارپیجین؟
          هیچکدوم
          گرافیک یه ارپیجی تو این سطح در این حد باشه یعنی محشر
          اسکایریم گرافیکش اون موقع هم تاریخ مصرف گذشته بود
          فالوت چهار در حد همون اسکایریم
          ولی هردوشون بهترین ارپیجی هایی هستن که یه گیمر می‌تونه بازی کنه

          • داداش چرا میخوای روی کم کاری سی دی پراجکت رد سرپوش بزاری ؟ یه سر به یوتیوب بزن گرافیک و عملکرد فنی رو روی کنسولا و pc های متوسط ببین تا بفهمی واقعا فاجعه ست این که rpg هست و این حرفا اصلا دلیل منطقی نیست پرفورمنس و بهینه سازی و گرافیک بازی روی pc های متوسط و مخصوصا کنسولا فاجعه بوده حالا هی شما بیا بهونه های مختلف بیار . منم میگم چون اول شخصه و حالت سوم شخص نداره باید گرافیک بیشتری میداشت نسبت به این بازیها روی کنسولای پایه . تازه فکر کنم تراکم شهر توی کنسولا هم پایینتره بوده نسبت به نسخه pc .

          • Mikasa گفت:

            چقدر انتظارات شما پایینه
            دل شرکت هارو خوش میشه بفهمن با هرکیفیت و پالیشی بازی تحویل شما بدن بازم ذوق میکنین

        • Mahdi Sam گفت:

          اولا که بازی بین نسلیه عادیه رو نسل قبل خوب نکشه و ویژگی هاش کمتر باشه و این که الان همین هورایزن رو سونی رو پی‌سی پورت کرد به حدی باگ داشت که هیچ کس راضی نبود و نشد و دث هم اصلا نزدیک به این بازی هم نیست از نظر جزییات و تعداد npc ها

    • هروقت naughty dog اومد یک بازی rpg نصف ویچر ساخت اون وقت حرف بزن

    • مهدیار گفت:

      😐
      باز اومدین این بازی رو با لست ۲ مقایسه کردین 😐
      عجبببب 😐
      .
      لست ۲ جزئیات محیطیش خیلی کمتر از این بازی هست
      لست ۲ هوش مصنوعی خیلی کمتری در یک مکان نسبت به این بازی داره
      لست ۲ ژانر متفاوتی نسبت به این بازی داره
      لست ۲ بازی جهان بازز نیستتتتت ، اینووو درک کنیدد
      لست ۲ نورهای خیلی خیلی کمتری نسبت به شهر نایت سیتی دارههههه
      لست ۲ با جزئیات و نورپردازی کمتر تونسته گرافیک بالایی رو داشته باشهههه
      .
      اگر بخوایم جزیئیات رو تو یه محیط خاص ۱۰۰ درصد درنظر بگیریم
      سایبر از ۱۰۰ ، تو عموم موقع ها ۱۰۰ درصد جزیئات دارهههه
      لست ۲ اینطورییی نیستت
      .
      وقتی یه سری آدم با تجربه های خیلی زیاد میان یه بازی رو نقد میکنن ، چرت و پرت نمیگن
      به خاطر حقیقت هایی که گفتن خیلی ها میان تمام حرفاشون رو با پشتوانه حرف اینا میزننن
      .
      لست ۲ بازی بود که گرافیک خیلی خیلی خوبی داشت ولی جزیئات خیلی خیلی خیلی کمی داشت
      حتا نسبت به ویچر ۳
      ویچر ۳ چرا شاهکار گرافیکی بود؟؟؟
      چون تو یه بازی جهان باز گرافیکی گذاشته بودن که تو کل تاریخ شاید بتونیم ۵ تا بازی مثل ویچر ۳ پیدا کنیمم
      که لست ۲ جزو اون بازی ها نیست
      .
      لست ۲ مثل این میمونه که اومدن یه محیطی رو درست کردن ، جزئیات کمی توش قرار دادن و برای همین تونستن بقیه جزئیات رو با بیشترین کیفیت ارائه بدن
      این به خاطر کم کاریشون نیست ، یا به خاطر این نیست که فقط خواستن گرافیک کلی رو بالا ببرن
      تمام این ها به اندازه محیط و نوع محیط و هوش مصنوعی و بعضی موارد دیگه ختم میشه
      تو لست ۲ شما عموم موقع ها بیشتر از ۴ یا ۵ نفر تو یه محیط نمیبینی که هوش مصنوعی خیلی خفنی داشته باشن
      یا داری با همراهانت تو بازی میچرخی و تو اون لحظه فقط ۲ نفر دارن پردازش میشن یا بعضی اواقت که به زامبی ها برخورد میکنی یه نیمچه هوشم اونا پردازش میشن
      محیط لست ۲ محیط جنگلی و عموما بدون نور مصنوعی هست
      ولی محیط سایبر پررر نور مصنوعی هست و همینطور تراکمم جزئیات خیلی خیلی خیلی بیشتری داره
      برای همین هست که یکی از بهترین بازی های تاریخ از نظر گرافیکی هست
      .
      حالا باز بیاین بگینن نههه فقط ناتی داگ خوبه
      بهترین استدیو تاریخ ناتی داگههه
      بهترین بازی تاریخ لست ۲ هست
      بقیه استدیو هاا بدن فقط ما خوبیمم 😐
      .
      هر استدیوی به یه نحوی بره زیر اسم مایکروسافت بد میشه ، ولی وقتی نباشه خوبه
      همینایی که الان دارن میگن زنی مکس بازی های مسخره ای درست میکنه
      زمانی که زیر نام مایکروسافت نبود ، یکی از بهترین شرکت های تاریخ بود براشون و خیلی بهش مینازیدین 😐
      واقعا شماها هستین که گندد میزنین به محیط سایت گیمفا و ذهن بچه هارو سمی میکنید
      .
      در مورد این مسائل قبلا حرفی نزده بودم ، الان کل حرفامو گفتم ، که هم نظر خودمو گفته باشم ، هم شایدددددد شایدددد بتونم بعضی هارو آگاه کنمم ، شایددد 😐
      .
      ممنون که خوندین 🙂

      • من نمیخونم قشنگ کلشو رد میکنم میرسم ممنون که خوندید رو میخونم :rotfl:

      • Mikasa گفت:

        لستو بنداز دور
        من رد ددو بدون آپدیت رو پی اس ۴ بازی کردم گرافیکش خیلی از این بهتر بود
        توجه کن “بدون آپدیت”
        یه راست از دیسک دراوردم زدم تو کنسول
        نه باگی دیدم نه افت فریم خاصی
        نیاز نیست کسیو اگاه کنی
        اگه میخوای کسیو اگاه کنی سعی کن اول خودت رو اگاه کنی که از استودیویی که روز اول عرضه باگ تحویل ملت میده دفاع نکنی
        چون با دفاع امثال شما از این استودیو، سازنده های دیگه هم انگیزشونو برای پرفکت عرضه کردن بازی در روز عرضه از دست میدن
        چرا یک سازنده گیم باید در نسل ٩ روز عرضه بازی بدون باگ عرضه کنه وقتی که سی دی پراجکت بازی باگ دار به ملت تحویل داد و همه “به به” کردن؟
        تو نسل هفت بتسدا هر باگ خالصی بهتون تحمیل کرد حرفی نزدین گفتین با ماد درست میشه و تهش تو نسل هشت فالوت ٧۶ نوش جان کردین
        اگه به سی دی پراجکتم اعتراض نکنین بازی بعدیشون باگ خالص میشه

        • مهدیار گفت:

          خدا شاهده از باگ چیزی نگفتم من :rotfl:
          فقط میخواستم بگم که نباید لست ۲ رو با این بازی مقایسه کرد یه سری دلیل فنی هم آوردم
          چرا خب اولش گفتی لست ۲ رو بنداز دور خب :rotfl:
          .
          آره به نظرم سی دی سر باگ های بازی واقعا کم گذاشته و اصلا توقع نداشتم خودم که انقدر بازیش باگ داشته باشه
          متاسفانه به خاطر مدیریت نادرست اینطوری شد ، نباید میگفتن بازی گلد شده ، باید تاخیر بیشتری میزدن
          ولی خب باید امیدوار باشیم که با به روز رسانی های آِینده باگ هاش برطرف بشه
          تو ویچر ۳ که از این نظر خیلی خوب عمل کردن و با به روز رسانی ها نشون دادن که واقعا میتونن باگ هارو خیلی کم کنن
          .
          داشتم گیم پلی بازی رو پلی استیشن پایه میدیدم ، عموم موقع ها نرخ فریم بین ۲۵ الی ۲۸ بود
          اصلا ثابت نبود نرخ فریمش
          برای همین به هر کسی که میخواد این بازی رو روی کنسول های پایه تجربه کنههه اصلا اصلا اصلا پیشنهاد نمیکنم و میگم اصلا بازی نکنید
          .
          چون هم هوش مصنوعی های خیلی خیلی کمی تو بازی هست که واقعا یه ضد حاله و هم اصلا نرخ فریم ثابتی نداره بازی
          دقت داشته باشین که فقط دارم برای پلی استیشن ۴ پایه میگم
          برای همین رو ایکس باکس وان و وان اس هم همینطوری باید باشه
          .
          این باگ ها و مشکلات فنی باعث شدن این بازی شاهکار نشه و آسیبی تو زمنیه پولیش بودن بببینه
          به نظرم تو اون تاخیر آخری که داده بودن ، یه سری از باگ های بازی رو گرفته بودن
          ولی همینطور که میبینم باگ هاش باز هم زیاد هستن
          البته البته
          این رو نباید یادمون بره تمام بازی هایی که میان چه بخوایم چه نخوایم باگ های زیادی دارن همون اول و بعد از یه مدتی باگ هاشون با به روز رسانی ها برطرف میشه
          ولی به نظرم سی دی تو این زمینه واقعا بد عمل کرده
          حالا باید ببینم چه قدر زمان میبره تا باگ ها و مشکلات مختلف حل بشن 🙂

        • Mahdi Sam گفت:

          شما که همون ماد رو هم ندارین، در ضمن هر وقت ناتی داگ یه بازی در حد اسکایریم ساخت بیاین در موردش حرف بزنین(تنها شرکتایی که قابل مقایسه‌ان راکستار و نینتیندو و CDR هستن) در ضمن مشکل فالوت ۷۶ آنلاین شدنش بود نه باگش، شما که الان دم از انتظار از شرکت میزنین سونی هر بلایی سر بازی‌ها آورد اعتراضی نکردین تا جایی که مهم‌ترین لانچ تایتل سونی ریمیک یه بازی سولز لایکه، بازی ها رو تو نسل هشت دو بار بهتون فروختن، الان هم ده دلار گرونش کردن باز هیچی نمیگین فقط رو فروش بیشتر تاکید دارین، در حالی ما رو استیم کمتر از یه سال بعد از عرضه دست‌کم ده درصد در اکثر مواقع ۲۵ درصد تخفیف می‌خوره، بدون هیچ هزینه‌ای آنلاین بازی می‌کنی و هزارتا برتری کوچیک و بزرگ داره ولی نه سونی خوبه سونی برترینه حتی اگه سبک بازی رو عوض کنه حتی اگه منطق داستانی با شخصیت سازگار نباشه
          .
          .
          •مشکلی با سونی ندارم بلکه مشکلم با فن‌های سونیه که بی هیچ منطقی به هرچیزی سونی نیست حمله می‌کنین(فن های ماکرو هم بهتر نیستن ولی دست‌کم کمترن)

  • روی کنسول ها که کلا گرافیک خیلی پایینه روی pc هم اگه سیستمتون ضعیف باشه یا حتی متوسط یعنی در حد gtx 1060 و پایین تر کلا باید برید تو low بازی کنید . بهینه سازی رو درست خواهند کرد ولی در بهترین حالت هم فوقش از low میرید به medium انتظار خاصی نداشته باشید بازی واقعا سنگینه.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممنون از اقا ارش گل :rose: قطعا بازی رو نهایت تنظیمات گرافیکی در پی سی بسیار شگفت انگیز هست
    .
    .
    قرار بود دیشب بازی به دستم برسه ولی امان از اپدیت، اول یه اپدیت ۵۰ گیگی بعدش یه اپدیت ۱۲ گیگی و بعد خود کنسول اپدیت ۴ گیگی انگار بازی کردن این اثر محبوب گذشتن از هفت خوان رستم هست 😀 ببینم اگر اتفاقی نیوفته و یه وقت نگن محسن جان برو خودتم اپدیت کن امشب میتونم بازی رو پلی بدم . اینم بگم من بازی رو کنسول ایکس باکس وان اس پلی میدم تا ببینیم چی پیش بیاد . به طرز عجیبی تحملم رو برای بازی از دست دادم جون مادرت دیگه اپدیت نده پوکیدم من

  • lastofus2 گفت:

    اون موقع که بعضی از سونی فن ها میگفتن این بازی از لست ترسیده یک عده میگفتن چرا میگی. برید یوتیوب و باگ هاش رو روی پی سی ببینید. نسخه کنسول ها که داغونه داغونه. بهینه سازیش هم داغون تر. حالا فرض کنید اگر قرار باشه این بازی روی برای مراسم سال مقایسه کنن باید هردو رو روی کنسول ها مقایسه کنن و یک بازی با افت فریم و گلیچ و باگ هیچ وقت در برابر برترین بازی تاریخ لست ۲ حرفی برای گفتن نداره و به همین خاطر اینقدر تاخیر زدن تا بازی بره برای سال بعد اگر میگید نه تاخیر ها برای این بوده بازی بدون مشکل باشه که دروغه چون فعلا که بازی پر از مشکلات و بهینه نبودنه و اگر این بازی با این مشکلات روی کنسول سونی بود نمرش زرد میشد ولی خب مولتی پلفترم هستش و روی پی سی هم نقد شده اون هم پی سی چند هزار دلاری پس من بهش ۹۰ میدم ( منظورم منتقد ها )

  • Neil_druckman گفت:

    یه سوال اقای ابولحسنی.الان این خبر دقیقن چی بود؟چون شما اومدید تیتر زدید نگاهی به عملکرد سایبر نسخه رایانه های شخصی و فقط اومدید از بازی تعریف کردید و گفتید روی rtx خیلی خوبه.
    الان من متوجه نشدم این خبره یا نظر شخصی شماست یا نقد و بررسیه چیه دقیقن؟لطفا پنچمارک بازی رو کامل بررسی کنید ببینیم رو pc چه مشخصاتی اجرا میشه.با توجه به این چیزایی که شنیدم مشخصاتی که سیری پراجکت اعلام کرده دروغ بوده و بازی بهینه سازیه ضعیفی داره

  • Naseh گفت:

    فقط pc مفت ومرحبا برو بزن و حال کن

  • بازی برروی پی سی از هر پنج سطح Ray-Tracing استفاده می کنه و بی هیچ شکی تا به این لحظه بهترین اثر برای تست RT و مشاهده‌ی قابلیت‌های این تکنولوژی هستش. ولی خب برای بهترین تجربه حتی ۳۰۹۰ هم کافی نیست. مشتاقم ببینم آپدیت مختص کنسول‌های نسل بعدی چقدر پیشرفت داره و این که اعمال ری تریسینگ در چه حد خواهد بود.

  • MrHill93 گفت:

    کیفیتش رو ps4 fat خیلیییییی مزخرفهههه
    انگار دارم بازی و رو ۴۸۰ پلی میدم 😥 😥 😐 😐

  • DK گفت:

    یه عمره wow رو تو Raid با ۱۰fps بازی میکردم اینو رو ps4فت با ۲۰fps بالا بیاد برام مشکلی نیست 😀

  • دوستان عزیز به هیچ وجه فلن این بازی رو روی کنسول های نسل ۸بازی نکنین حتی با وجود پچ روز اولم هیچ فرقی نکرده و بازی باگای به شدت نابودی دارهبرین داخل یوتیوب همه میگن ما اپدیتم کردیم ولی باگاش حتی یک درصدم کمترم نشده

  • S..M گفت:

    امروز پلی دادم خدایی یه چیزه فک برانندازهیه باکارت گرافک من واقعا عالی بود

  • Reason گفت:

    بازی از نظر بهینه سازی یه فاجعه ی به تمام معناست واقعا انتظارشو نداشتم انقد بد باشه، پیسی من باید راحت های ۶۰fps رو میداد ولی الان های دارم به زور ۳۰ الی ۴۰ فریم میگیرم، رزولوشنو مجبور شدم بذارم ۹۰۰p چون دراپ داره بعضی صحنه ها، نکته ی بد اینه که گرافیک بازی خوبه ولی اصلا در حدی که انتظار میرفت نیست و نسبت به بار سنگینی که روی سیستم داره از لحاظ بصری خوب به شدت فشاری که میاره خوب نیست.
    نتیجه ی ۸ سال کار روی بازی خیلی باید بهتر میبود، ولی خب نکات مثبت هم زیاد داره جزییات بازی خیلی زیاده و شهر خیلی پویا و زندست و در کل حس خوبی داره، امیدوارم با پچ مشکلات پرفورمنسو درست کنن

  • M.O.H.3.E.N گفت:

    ترجمه خوبی بود ولی جا داشت که از منبع هم نام میبردید

  • واو
    لطفا هرچه زودتر تحلیل فنی رو بزارید عالی بود مقاله
    دمتون گرم
    واقعا لایق گوتی شدن هستش

  • Badmine گفت:

    دارم با سیستم ذغالیم بازی میکنم ۳۰fps فک کنم باید خدارو شکر کنم

  • امیر گفت:

    خودم بازیش نکردم و فکر کنم جون که کارت گرافیکم gtx 1050 هست احتمالا رو تنظیمات low هم نتونم راحت اجراش کنم.،ولی ویدئو هایی که با گرافیک اولترا با ray-taracing تو یوتوب دیدم اصلا جالب و اون چیزی که فکر میکردم نبود… بافت و گرافیک بازی کاملا کارتونیه مخصوصا مدل های کاراکتر هاش… درسته طراحی شهر بی نظیره و مشابهش تو هیچ بازی دیگه نمیشه از نظر تراکم و جزئیات و پیچیدگی ولی بافت بازی طوریه که حس میکنی انگار یه بازی معمولی از نسل هشت بازی میکنی نه یه بازی خفن از نسل نه… خدایی یه بازی مثه رد دد با سیستم مورد نیاز خیلی ضعیف تر از این گرافیکی رو در اختیارت میزاره که با دیدن هر منظرش به خاطر انقققدر نزدیک بودن به واقعیت لذت فوق العاده ای میبری…،ولی این کارتونی بودن و بازی بودنش کاملا حس میشه…،البته تفاوت زیادی که تو سیستم مورد نیاز و پیشنهادیشون وجود داره به خاطر تراکم شدید و جزئیات بسیار زیاد سایبر قابل توجیه هست،خیلی منتظر این بازی بودم و فقط به خاطر این بازی میخواستم به کل سیستمم رو عوض کنم ولی کاملا نظرم رو در مورد خودش عوض کرد

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077
بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077