با نگاهی به عملکرد فنی نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی بازی Cyberpunk 2077 با ما همراه باشید

۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی بیاندازیم. البته در آینده تحلیل فنی کامل بازی منتشر خواهد شد، اما فعلا این اولین واکنش ما به Cyberpunk 2077 از منظر فنی است.

نگاهی کوتاه به بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 اصالتا در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در سال ۲۰۱۳ هم شاهد انتشار اولین تریلر این بازی بودیم. اما سفری که این بازی طی کرد، بدون شک پر فراز و نشیب بود و بالاخره پس از هشت سال و تاخیرهای متوالی، شاهد انتشار این بازی هستیم. Cyberpunk 2077 یک بازی نقش‌آفرینی جهان باز از سازندگان استاد The Witcher 3: Wild Hunt است و قصد دارد با ارائه‌ی روایتی چندشاخه و گیم‌پلی جذاب و متنوع و همچنین یک شهر پویا و درگیرکننده در قالب نایت سیتی، به جایگاه بازی قبلی استودیوی سازنده‌ی خود در جهان بازی‌های ویدیویی برسد.

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

اولین نکته‌ای که در بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 باید به آن اشاره کرد این است که در سیستم تست این بازی از یک کارت گرافیک GeForce RTX 3090 در کنار یک پردازنده‌ی Core i9-7960X با ۱۲ هسته و ۳۲ رشته استفاده شده و همچنین ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی RAM با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و حافظه‌ی SSD NVME در این سیستم به کار گرفته شده‌اند.

ابتدا  باید بگویم این مساله احتمالا بسیاری از بازی‌بازان کنسولی را نگران خواهد کرد و آن‌هم این‌که این بازی به وضوح برای رایانه‌های شخصی طراحی شده است و اگر از بهترین قطعات موجود در بازار هم استفاده کنید، این بازی راهی برای فشار آوردن به سیستم شما خواهد یافت تا بهترین جلوه‌های بصری را ارائه دهد. نایت سیتی بهترین شهر یک بازی جهان‌باز است که تاکنون دیده‌ام و وفور جزئیات و نورپردازی زیبای بازی، تک‌تک لحظات گشت و گذار در این شهر را برای من ماندگار می‌کند.

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

اگر بازی را با تنظیمات بالا و Ray-Tracing اجرا کنید، اشتباه نیست اگر بگویم که شاهد جاه‌طلبانه‌ترین و تحسین برانگیزترین بازی تاریخ از نظر فنی هستیم. فقط میزان خالص جزئیاتی که در این بازی وجود دارند، برای اثبات این حرف من کافی است. همچنین منوی تنظیمات بازی برروی رایانه‌های شخصی بسیار گسترده و قابل شخصی‌سازی است. در واقع علاوه بر مواردی مانند تراکم جمعیت، شاهد یک منوی کامل برای افکت‌های مربوط به Ray-Tracing هستیم.

طبعا استفاده از تمامی تنظیمات مذکور، منجر به فشار زیاد به سخت‌افزار شما خواهد شد که خوشبختانه باید گفت بازی با استفاده از فناوری DLSS هم ظاهر بسیار خوبی دارد و اگر از یک نمایشگر مجهز به G-Sync هم استفاده کنید، می‌توانید به نتایج بسیار مطلوبی برسید. البته نرخ فریم شما بسته به مکانی که در آن هستید، شدیدا متغیر است. مثلا اگر بازی را به عنوان یک Nomad و در وسط صحرا آغاز کنید، شاهد نتایج بسیار متفاوتی نسبت به زمانی خواهید بود که به شهر نایت سیتی برسید.

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

یک ویژگی جالب در طراحی نایت سیتی، ظاهر لایه‌لایه‌‌ی آن است و با نگاهی به بالای سرتان، متوجه می‌شوید که هر سطح شهر یک نوع زندگی مختلف را در خود دارد. چنین طراحی عمودی کاملا در تضاد با The Witcher 3: Wild Hunt، ساخته‌ی قبلی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) قرار می‌گیرد و طبعا آن‌ها مجبور شده تا موتور Red Engine خود را تا حد زیادی برای این بازی تغییر دهند. در حالی که در The Witcher 3 شاهد یک محیط طبیعی گسترده، دشت‌ها و کوهستان‌ها بودیم، قضیه کاملا برای Cyberpunk 2077 متفاوت است و تمرکز اصلی سازنده در طراحی این محیط، تراکم زیاد بوده است.

کیفیت متریال‌های بازی هم بسیار ارتقا یافته‌اند. The Witcher 3 در زمان عرضه بازی زیبایی بود و هنوز هم طراحی هنری استادانه‌ی سی‌دی پراجکت رد ستودنی است، اما ابدا آن بازی را نمی‌توان یک Showcase برای کیفیت بافت‌ دانست و حتی در آن زمان هم عرضه‌ی Assassin’s Creed Unity، جلوی رسیدن سی‌دی پراجکت رد به این دستاورد را گرفته بود.

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد این تنها نگاهی کوتاه به Cyberpunk 2077 برروی رایانه‌های شخصی بود و قطعا می‌توانید منتظر تحلیل فنی کامل این بازی و همچنین نگاهی به عملکرد فنی آن برروی کنسول‌ها باشید.

بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون برای کنسول های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی در دسترس است. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این بازی می‌توانید نقدها و نمرات آن ار از طریق این نشانی مطالعه کنید. به علاوه برای جزئیات بیشتر می‌توانید اخبار و سایر مطالب این بازی از طریق این نشانی مطالعه بفرمایید.

2
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • امیر گفت:

    خودم بازیش نکردم و فکر کنم جون که کارت گرافیکم gtx 1050 هست احتمالا رو تنظیمات low هم نتونم راحت اجراش کنم.،ولی ویدئو هایی که با گرافیک اولترا با ray-taracing تو یوتوب دیدم اصلا جالب و اون چیزی که فکر میکردم نبود… بافت و گرافیک بازی کاملا کارتونیه مخصوصا مدل های کاراکتر هاش… درسته طراحی شهر بی نظیره و مشابهش تو هیچ بازی دیگه نمیشه از نظر تراکم و جزئیات و پیچیدگی ولی بافت بازی طوریه که حس میکنی انگار یه بازی معمولی از نسل هشت بازی میکنی نه یه بازی خفن از نسل نه… خدایی یه بازی مثه رد دد با سیستم مورد نیاز خیلی ضعیف تر از این گرافیکی رو در اختیارت میزاره که با دیدن هر منظرش به خاطر انقققدر نزدیک بودن به واقعیت لذت فوق العاده ای میبری…،ولی این کارتونی بودن و بازی بودنش کاملا حس میشه…،البته تفاوت زیادی که تو سیستم مورد نیاز و پیشنهادیشون وجود داره به خاطر تراکم شدید و جزئیات بسیار زیاد سایبر قابل توجیه هست،خیلی منتظر این بازی بودم و فقط به خاطر این بازی میخواستم به کل سیستمم رو عوض کنم ولی کاملا نظرم رو در مورد خودش عوض کرد

    0
    0