نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد
نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد
نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد
نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد

آوای وحش | نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد

آرش بوالحسنی
۲۰:۳۰ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد

امروز یعنی هشتم دسامبر، شاهد انتشار بازی Call of the Sea، جدیدترین عنوان ناشر بازی‌های مستقل یعنی را فیوری (Raw Fury)، هستیم و به همین سبب هم نمرات بازی منتشر شده‌اند که خبر از عنوان خوب و سرگرم‌کننده‌ای می‌دهند.

بازی Call of the Sea یک عنوان Adventure اول شخص است که در جزیره‌ای دور افتاده در اقیانوس آرام جریان دارد. شما در این بازی کنترل نورا را به دست می‌گیرید که در جست و جوی همسر گمشده‌ی خود، این ماجراجویی را آغاز کرده است و سر از جزیره‌ای بی نام و نشان و بسیار زیبا در آورده است. با حل کردن پازل‌های مختلف و یافتن سرنخ‌های گوناگون، شما به راز تمدن گمشده‌ای پی خواهید برد و همچنین متوجه سرنوشت همسر خود خواهید شد. طبق معمول، جزیره‌ی مذکور در ابتدا زیبا و دوستانه به نظر می‌رسد، اما هر چه پیش می‌روید متوجه اسرار مخوف‌تری خواهید شد. به گفته‌ی استودیوی Out of the Blue که Call of the Sea اولین بازی آن‌ها است، این عنوان قرار است که نامه‌ی عاشقانه‌ای به بازی‌های Adventure باشد. بازی Call of the Sea در جریان رویداد Xbox Games Showcase معرفی شد و در حال حاضر به صورت انحصاری برروی پلتفرم‌های مایکروسافت در دسترس است. همچنین بازی را همین حالا می‌توانید برروی سرویس اشتراکی Xbox Game Pass دریافت کنید. هر چند این بازی فعلا برروی پلی‌استیشن در دسترس نیست، اما احتمال عرضه‌ی آن رد هم نشده است. در ادامه نگاهی به نقدها و نمرات بازی می‌اندازیم.

IGN 9/10

اولین بازی Out of the Blue، ادای احترام شایسته‌ای به بازی‌ها و فیلم‌هایی است که آن را الهام بخشیده‌اند. با پازل‌هایی به سبک سری Myst و داستانی درگیرکننده، Call of the Sea در جان بخشیدن به جزیره‌ی بازی و افرادی که در آن زندگی کرده‌اند شدیدا موفق است. بازی ماجراجویی کوتاه اما معرکه‌ای را ارائه می‌دهد که توسط صداگذاری‌های فوق‌العاده و کارگردانی هنری عالی همراهی می‌شود. شاید بزرگ‌ترین ایراد بازی، سرعت حرکت پایین شخصیت اصلی باشد که تنها یک آزردگی جزئی است. اگر به دنبال یک ماجراجویی سرگرم‌کننده و در عین حال تاثیرگذار و احساسی هستید، Call of the Sea به ندای شما پاسخ می‌دهد.

The Sixth Axis 9/10

زمینه، روایت و حسو  حال کلی اصیل Call of the Sea من را شدیدا درگیر خود کرد و حتی در زمان‌هایی که مشغول بازی نبودم، پازل‌ها را در ذهن خود حل می‌کردم. اگر هوادار داستان‌های احساسی و پازل‌های سخت اما منطقی هستید، باید مستقیم به درون این ماجراجویی شیرجه بزنید.

Screen Rant 9/10

یک ماجراجویی پازلی با ریتم بی‌نقص که روایت احساسی‌تر از معمولی دارد و موفق می‌شود که چندین المان مختلف را در قالب یک بازی بسیار لذت‌بخش ترکیب کند.

PC Invasion 8/10

Call of the Sea شاید بنیاد آشنایی برای این سبک بازی‌ها داشته باشد و شاید برخی پازل‌های آن هم چندان قوی نباشند، اما در مجموع شاهد بازی بسیار لذت‌بخشی هستیم که توسط طراحی دنیای فوق‌العاده و چشمگیر بهتر شده است.

Noisy Pixel 8/10

Call of the Sea عنوانی است که باید توسط تمامی هواداران ژانر Adventure تجربه شود. نویسندگی و طراحی محیط‌های بازی به شدت درگیرکننده است و بازی‌باز با نورا در ماجراجویی همراه می‌شود که هر چه بیشتر آن‌ها را غوطه‌ور می‌کند. بعضا المان‌های گیج‌کننده‌ای در طراحی بازی وجود دارند، اما در مجموع بازی ابزار لازم برای همراه شدن در این ماجراجویی و جست و جوی این جزیره‌ی زیبا را در اختیار شما قرار می‌دهد. تنها حسرت من این است که بازی کمی طولانی‌تر نیست.

Eurogamer 8/10

Call of the Sea ترند بازی‌های مستقل را ادامه می‌دهد و به یکی دیگر از جواهرهای الزامی برای بازی‌بازان تبدیل می‌شود. Call of the Sea به هیچ ژانر تکی پایبند نیست و با تضادها بازی می‌کند.

GameSpew 8/10

اگر طرفدار پازل هستید، شاید گیم‌پلی Call of the Sea از لذت‌بخش بودن، اعصاب خرد کن ببینید. اما اگر به حل مسائل منطقی علاقه دارید، چیزهای زیادی برای دوست داشتن در این بازی وجود دارند. بازی ظاهر بسیار زیبایی دارد و جزیره‌ای که در آن هستید با تمام رازهایش، به شما التماس می‌کند که آن را جست و جو کنید. اگر از چند باگ فاکتور بگیریم، Call of the Sea ماجراجویی درگیرکننده‌ای است که از اول تا آخر شما را سرگرم نگه می‌دارد.

Xbox Achievements 8/10

یک بازی Adventure شدیدا لذت‌بخش با اتمسفری مرموز و پازل‌های با کیفیت. Call of the Sea سفری به ناشناخته‌ها است که منجر به ماجراجویی به یاد ماندنی و ارزشمند می‌شود.

TheXboxHub 80/0

کی گفته است که بازی‌های تک‌نفره مرده‌اند؟ Call of the Sea برای Game Pass ساخته شده است، یک داستان فوق‌العاده با پازل‌هایی درگیرکننده که تقریبا هیچ گونه ارزش تکراری ندارد. این بازی یکی از غافلگیری‌های سال ۲۰۲۰ است که با الهام گرفتن از Myst، جان تازه‌ای به این ژانر می‌بخشد.

SomosXbox 7.8/10

Call of the Sea یک ماجراجویی لاوکرفتی کلاسیک است؛ پازل‌ها، رازی که باید برملا شود و حقیقت‌هایی فراتر از درک ما. با وجود عدم نوآوری، این بازی برداشت تازه‌ای از لاوکرفت است که از المان‌های وحشت استفاده نمی‌کند. مطمئنا از تجربه‌ی Call of the Sea ناامید نخواهید شد.

Vandal 7.5/10

Call of the Sea طعم خوبی در دهان ما گذاشته است. این بازی یک Adventure سرراست است که شامل روایت و پازل‌هایی خوب می‌شود. داستان بازی اصالتی ندارد، بازی برتری خاصی ندارد اما در کل تجربه‌ی لذت‌بخشی است و به تعادل خوبی بین المان‌های مختلف خود می‌رسد. اگر از معماها خوشتان می‌آید، اما دوست ندارید که برای حل آن‌ها سردرد بگیرید، قطعا از این بازی لذت خواهید برد.

IGN Italia 7/10

Call of the Sea بازی اول خوبی است که از پازل‌ها و گیم‌پلی معما-محور برای روایت داستانی اتمسفریک استفاده می‌کند. مشکل اصلی بازی در طراحی برخی معماها است که باعث سردرگمی می‌شود. احتمالا از Call of the Sea به عنوان یکی از برترین‌های این ژانر یاد نمی‌شود، اما این بازی موفق به ارائه‌ی روایت متفاوتی از دنیای لاوکرفتی می‌شود که می‌تواند برای کسانی که همیشه به دنبال هیولاها یا وحشتت نیستند مناسب باشد.

GameWatcher 7/10

Call of the Sea مانند ترکیبی از یک بازی پازلی و یک رمان پالپ دهه‌ی ۳۰ است. این بازی ژانرهای مختلف را با موفقیت نسبی ترکیب می‌کند. پازل‌ها معمولا با کیفیت هستند اما بعضا می‌توانید از عصبانیت سر خود را به دیوار بکوبید. نویسندگی بازی هم گاهی اوقات کمی کلیشه‌ای است، اما صداگذاری بسیار قوی آن را همیشه جذاب نگه می‌دارد. جلوه‌های بصری بازی هم فوق‌العاده هستند. اگر نسبت به بازی ذهنیت درستی داشته باشید، Call of the Sea می‌توانید شما را برای یک بعد از ظهر سرگرم کند.

نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک

بازی Call of the Seaهم اکنون برروی اکس‌باکس وان، اکس‌باکس سری اکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد
نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد
نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد
نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد
نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات بازی Call of the Sea منتشر شد