رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )
رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )
رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )
رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )

رادیو گیمفا | پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )

سعید حلاجیان
۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )

سلام و درود خدمت گیمفایی‌های عزیزا؛ با قسمت دوم پادکست صوتی گیمفا با نام « رادیو گیمفا » در خدمت شما هستیم و قرار هست تا در این آیتم تحلیلی به بحث، گفتگو و تحلیل مسائل مختلف بازی‌های ویدئویی بپردازیم.

همانطور که می‌دانید، مدتی هست که به شما کاربران عزیز گیمفا قول یک سوپرایز بزرگ و ویژه را داده بودم و حال امروز نوبت رونمایی از این سورپرایز فرا رسیده است. از امروز به بعد می‌خواهیم برای اولین بار با یک آیتم صوتی همراه شما باشیم. حتما در جریان هستید که در طول دوران کرونا ما با لایوها اینستاگرام مهمان خانه‌های شما بودیم اما به دلیل مشکلاتی که بر سر لایوهای زنده به وجود میاد ( اعم از مشکلات قطع و وصل تصویر و صدا و مشکلات نت ) تصمیم گرفتیم تا همان بحث، گفتگو و تحلیل را به صورت صوتی و شنیداری به شما ارائه بدیم.

اسم آیتم جدید ما رادیو گیمفا هست که در گذشته نیز آیتمی با همین نام در سایت منتشر می‌شد که ماهیت متفاوتی داشت. اما سری جدید رادیو گیمفا در واقع یک پادکست صوتی و به عبارت دیگه یک گفتگو یا میزگرد آنلاین هست و این اولین پادکست صوتی هست که توسط وب‌سایت خبری تحلیلی گیمفا و فقط به عشق شما گیمفایی‌ها ساخته می شود. در این پادکست صوتی من، سعید حلاجیان به همراه دوست عزیز و همکار بسیار خوبم، سعید آقابابایی؛ سردبیر بخش تحریریه قصد داریم به مانند لایوهای اینستاگرامی، به بحث، گفتگو ، تحلیل و بررسی موضوعات روز و جذاب بازی‌های ویدئویی بپردازیم و در مورد آن‌ها کلی با هم صحبت کنیم و حرف بزنیم.

همچنین در هر قسمت از برنامه ما از دوستان عزیزی که عضوی از تیم بزرگ گیمفا هستند دعوت می‌کنیم تا به عنوان مهمان در پادکست صوتی ما حضور داشته باشند تا به همراه هم بتوانیم یک بحث داغ و بسیار جذاب را داشته باشیم. در قسمت دوم میزبان آقای شایان کریم زاده، از خبرنگاران خوب گیمفا هستیم.

موضوع قسمت دوم پادکست صوتی گیمفا

موضوع قسمت دوم سری جدید رادیوگیمفا (پادکست صوتی گیمفا) به نمرات متا اختصاص دارد و محتوای آن به شرح زیر است:

  • گفتگو در ارتباط با موضوع نمرات بازی‌های ویدئویی و یا همان نمرات متای بازی ها
  • بررسی و گزارش مختصری از فعالیت‌های تیم گیمفا (اعم از برنامه انتشار آیتم‌های ویدیویی و مقالات)
  • و همچنین نگاهی کوتاه به مراسم The Game Awards 2020، بررسی نامزدهای مراسم و پیش‌بینی برندگان

مطالبی هستند که در قسمت دوم پادکست صوتی خواهید شنید.

سوال برنامه در قسمت دوم رادیو گیمفا

در هر قسمت از برنامه سوالی مطرح می‌شود که شما کاربران عزیز و همراهان دوست داشتنی گیمفا می‌توانید در قسمت کامنت‌ها به سوال ما پاسخ بدید. در قسمت دوم پادکست صوتی گیمفا از شما می‌خواهیم که به این سوال پاسخ دهید. اگر شما یک بازی‌ساز بودید و قصد توسعه‌ی یک بازی را داشتید، بازی مورد نظر خود را در چه سبکی می‌ساختید و اسم بازی مد نظر خود را چه می‌گذارید. در صورت تمایل می‌توانید توضیحات بیشتری در رابطه با بازی ویدیویی مد نظر خود ارائه دهید از قبیل اینکه بازی شما دارای چه شخصیت‌هایی است و تم داستان آن چگونه است.

از آنجایی که این نخستین تجربه ما در زمینه تولید پادکست صوتی ا‌ست و اینکه این پادکست‌ها به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا، به صورت آنلاین ضبط می‌شوند، پس قطعاً ایراداتی دارد؛ به همین جهت، صمیمانه منتظر دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستیم. یادتان باشد که این پادکست‌ها بیشتر از هر چیزی به حمایت شما نیاز دارد و حمایت شما از پادکست‌ها باعث میشه تا با انگیزه و روحیه‌ی بالا این آیتم را با قدرت ادامه بدیم و موارد و بخش‌های جذابی را به آن اضافه کنیم.

دانلود قسمت دوم پادکست صوتی گیمفا

قسمت دوم پادکست صوتی گیمفا با نام رادیو گیمفا حدود دو ساعت زمان دارد و شما می‌توانید قسمت اول را از طریق لینک‌های قرار داده شده دانلود کنید:

milad sa

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )
رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )
رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )
رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )
رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اقای حلاجیان عکس پست چرا برای قسمت اوله؟
    فکر کنم اشتباه قرار دادین

  • majid گفت:

    با تشکر از گیمفا
    گیمفا هروز بهتر از دیروز :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • اوسعلی گفت:

    درورد آقای حلاجیان
    اول بگم که هنوز پادکست رو گوش ندادم اما بزودی گوش میدم و میدونم که عالیه.
    در مورد سوال برنامه: یک سری بازی از شاهنامه. سبک بازی: هک اند اسلش و ادونچر با المان های RPG . بازی یه جهان بزرگ سندباکس خواهد داشت و داستانش هم برای شروع در مورد هفت خان رستم‌ـه. مبارزات بازی ترکیبی از گاد آو وار و فور آنر میشه.
    بعدش هم میشه چند اسپین آف و DLC براش ساخت.
    فقط اقای حلاجیان تو عکس خبر نوشته شده قسمت اول درحالی که تو تیتر زدید قسمت دوم. و اینکه تو صفحه اول سایت قسمت اخبار مهم فونت ها خیلی بزرگ شدن.

    • سلام و درود بر شما علی جان
      خیلی ممنوم بابت اینکه به سوال برنامه پاسخ دادید
      بله به شخصه به بازی های هک اند اسلش و حتی نقش آفرین بسیار علاقه مندم
      شاید بازی های خوبی مثل گرشاسب با محوریت قهرمانان ایرانی در آینده باز هم ساخته بشن
      و این موضوع قطعا فوق العاده است

  • majid گفت:

    ببخشید بابت اسپم از استاد اقا بابایی تقاضا دارم یه ویدیو اموزشی از منچ تو والهالا بزارن مخم سوخت یه جای بازی برای کشتن یکی از اعضای فرقه باید یه مسابقه منچ برنده بشم نمیشه 😥

  • majid گفت:

    یه بازی در سبک دارک سولز از هفت خوان رستم میساختم چون خدایی خیلی پتانسیل داره

  • سلام و درود به سعید حلاجیان گل و سعید آقابابایی گل
    با تشکر فراوان.انشالله که همیشه برقرار باشین :rose: :heart: :rose: :heart: .

  • مازیار گفت:

    خیلی ممنونم از آقای حلاجیان عزیز که همیشه برای گیمفا زحمت میکشید :heart:
    اگه امکانش هست در پادکست های بعدی با منتقدان گیمفا یا حتی خبرنگارانش گفتگو کنید از بیوگرافی شون سوال کنید یا در مورد حواشی صنعت گیم و… بحث کنید خیلی خیلی عالی میشه 😀 نمونش رو خیلی وقت پیش آقای حامد زاهدی با آیتم های خاصی انجام میدادند ولی به شکل کوچکتر :-((

  • Kratos گفت:

    تشکر و خداقوت به گیمفایی ها
    ایول خداییش با پادکست اول خیلی حال کردم با اینم اطمینان دارم که لذت میبرم واقعا دستتون درد نکنه پادکست گوش دادن یه حس دیگه ای داره مخصوصا درباره عشقم گیم باشه.
    فقط تورو خدا متوقفش نکنید چون من شخصا خیلی خوشم اومده و بسیار دارم لذت میبرم.زمانش هم بیشتر کنید دیگه عالی میشه :inlove:

  • Xbox+Bethesda گفت:

    خیلی ممنونم از تیم گیمفا.
    من دوست دارم بازی جان ویک رو بسازم ،سبکش هم اکشن ادونچر باشه خیلی باحال میشه،همیشه تو ذهنم هست چرا بازی جان ویک رو نمیسازن.

  • Sina_2081 گفت:

    خسته نباشید میگم به تمام عوامل گیمفا بخصوص آقایان حلاجیان ، آقابابایی و کریم زاده بخاطر این گفتگو زیبا.
    متاسفانه خیلی از گیمرها (بخصوص کسانی که در این مسیر زیبا تازه وارد هستن ) به ویدیوها و متنهای کوتاه و سریع علاقه دارن . اما من خودم همیشه دنبال تحلیلها ، بررسی ها و گقتگوهای طولانی بصورت تصویری و بخصوص متنی و صوتی بودم ، و رادیوگیمفا دقیقا چیزی بود که دنبالش بودم. بازم ممنون بابت مطالب متفاوت این سایت

  • مازیار گفت:

    یک بازی میساختم در سبک وحشت و بقا و با المانهای جهان باز وrpg
    داستانش:کل دنیا یک ویروس گرفته و بشریت تبدیل به زامبی شدن داستان هم توی آمریکا جریان داره و باید کنترل نقش یک پزشک جوان که در صنایع نظامی مشغول به خدمت بوده و حافظش رو از دست داده کنترل کنیم :laugh: خیلی جالب نوشتم نه؟ 😀
    گرافیک:والا من نمیدونم شعور مهندسیم نمیرسه ولی فکر کنم کرای انجین 😀
    گیم پلی:اول بازی از دست زامبی ها فراری بودی و بعدا که قوی میشی پناهگاه میسازی و ارتش مقاومت جمع آوری میکنی یک آزمایشگاه ژنتیکی میساختم و زامبی میدزدیدم تا باهاش آزمایشات انجام بدم و قرص های محرک بسازم 😀 (منظورم انرژی زا بود فکر بد نکنید) بعد از اینکه ارتش مقاومت تشکیل میدادم با گروه های شورشی و حتی نظامیان میجنگیدم و یا همکاری میکردم(بستگی به سلیقه گیمر داره آخه من سازندم 😀 )بعدش با ارتش مقاومتی که تشکیل دادم به پادگان ها و گتو های دیگه حمله میکنم و یا گتو های جدید برای مردم عادی میسازم(منظورم از گتو همون دیوارای خیلی بلنده)محیط بازی هم۴فصله بهار تابستون… اگه تونستم یک هواپیما ملخی زرد رنگ یا قرمز میسازم و روش تیر و بمب نصب میکنم تا باهاش دهن دشمنام رو سرویس کنم :laugh:
    موسیقی:لحظات ترسناک و کشتن زامبیها آروم و دلهره آور و لحظات مبارزه با شورشیها و نظامیان متال 😀
    اسم بازی رو هم میذاشتم غروب آخر ترجمه انگلیسیش میشهLast sunset فلسفیه نه؟
    کلا از المان های فال آوت۳ جاست کاز۲یا۳، اویل ویتین و لست آف آز الهام میگرفتم 🙂 اینم جواب سوال آقای حلاجیان عزیز :heart: دوستان نظرتون درباره بازی خیالیم چیه؟؟؟راستش یک زمانی واقعا آرزو داشتم بازیساز بشم این چیزایی رو که نوشتم مربوط به همون موقعست و نشد آخه اینجا ایرانه 😥 😥 😥 ای کاش تو تیم کوجیما یا میکامی بودم :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: (شوخی ولی آرزو)

    • مازیار گفت:

      تا یادم نرفته بگم دوربین بازی رو هم سوم شخص ولی با قابلیت اجرا اول شخص بازی رو هم فقط و تماما آفلاین میساختم 😀 و هیچ لوت باکس ودخرید درون برنامه ایی نمیذاشتم و بازی رو مولتی پلتفرم میکردم 😀 میخواستم در مورد شخصیت های فقیدم که یک زمانی آرزوی ساخته شدن بازیم و بگم ولیی خیلی طولانی میشه انشالا اگه تمایل داشتید پاکست بعد 🙂

  • اول تشکر برای پادکست دوم اینکه این دو ساعت برای یه گیمر عین ۲ ساعت فیلم هیجان انگیزه :inlove:
    در مورد سوالتون
    خب طبیعتا هر گیمری دوست داره روزی بازی هم بسازه بازی های متفاوت که هرکسی نظر ها و پیشنهادات و سبک ها و … های خودش رو داره
    مثلا خود من اول بگم کلی ایده و داستان و این چیزا تو ذهنم هستش :laugh: به عنوان مثال دلم میخواد یه بازی توی سبک اول شخص یا سوم شخص بسازم (قطعا برای اولین تصمیمم اول شخص یا سوم شخص رو انتخاب میکنم)
    حالا بازی تو سبک open world یا خطی باشه کمی سخته تصمیم گیریش (چون واقعا کلی ایده دارم ولی حالا به عنوان مثال میخوام open world رو انتخاب کنم) یه بازیه اول یا سوم شخص جهان باز
    با شخصیت اصلی مثلا مرد و اونم نه شخصیتی که قهرمان داستان باشه و بخواد دنیا رو از شر شیاطین مثلا نجات بده خیر یه شخص عادی (البته انچنان عادی هم خیر) یه شخص با مشکلات روزمره خودش
    داستان بازی هم توی جهانی خیالی اتفاق میفتاد و توی گذشته ای دور جایی که فقط انسان ها نبودن و دیگر موجودات هم بودن (بازم میگم ایده هام زیادن :laugh: )
    با وجود شخصیت های متنوع خفن مرد و زن و دیگر موجودات و دشمنانی متفاوت و شخصیت های مهم بازی هرکدوم با پیشینه مخصوص به خود و یه شخصیت منفی خفن و ماندگار در کنار شخصیت اصلی بازی
    با وجود یه بخش داستانی طولانی همراه با مراحل فرعی متعدد و هرکدوم بسیار مجزا و متفاوت با دیگری
    و توی نقشه بازی رو تاجای ممکن سعی میکردم مکان های اسرار امیز و جذاب قرار بدم که گیمر ها هربار با شور شوق بیشتر از قبل بخوان نقشه بازی رو بگردن (دقیقا عین ویچر ۳)
    و میمونه داستان بازی خب اینم طبق معمول یه جورایی مبارزه خیر و شر رو دنبال میکنه اما سعی میکردم تاجای ممکن داستان بازی رو پیچ و تاب بدم که از حالت یکنواختی و شبیه بودن و تکراری بودن مث بقیه بازی ها خارج بشه مثلا مشکلاتی که برای شخصیت بازی پیش میاد مشکلات زندگی خودش یا بقیه اتفاقاتی که در جهان بازی براش پیش میاد و دیگر شخصیت های بازی و…
    مبارزات بازی رو سعی میکردم بسیار متنوع بسازمش (و یه جورایی برای هر دشمن یه روش مخصوص) که به هیچ وجه تکراری نشه
    یه لحظه حس کردم یه بازیساز بزرگ شدم 😎 😥
    خب سخت بود حقیقتا انتخاب کردن مثلا سبک بازی و … الان ایده های بیشتر و بیشتری تو ذهنم دارم و یکی بهتر از دیگری
    الان اینی که که گفتم تقریبا تلفیقی از دو بازی ویچر ۳ و اسکایریم بود ولی میشه جوری این بازی رو ساخت که اصلا اینو احساس نکرد 😎 :laugh:

  • Mateus گفت:

    درود بر سعید های دوست داشتنی :heart:
    .
    من به شخصه یه بازی میساختم ؛ ترکیبی از ذهن دیوید کیج و کوجیما و نیل دراکمن ؛ …. اسمش رو The Time میزاشتم و سبک بازی رو ترکیبی از اول شخص و جهان خطی و ضمایر ناخودآگاه و عقاید با تم علمی میساختم ؛ داستانی که از عناصر علم‌ ( مثل بایوشاک اینفینیت ) ؛ احساس ( لست۲) ؛ ناخودآگاه و عقاید ( ترکیبی از دترویت و استرندینگ ) الهام گرفته شده و با کلیشه ایی به نام زمان ؛ دیدگاه گیمر رو نسبت به زمان و هویت و هدف عوض کنه

  • سلام و خسته نباشید خدمت عوامل زحمت کش گیمفا
    خیلی ممنون بابت پادکست
    درمورد سوال این قسمت
    من اگه بایز ساز بودم یه بایز سوم شخص اکشن از سریال گیم اف تروز می ساختم به دو دلیل
    اول اینکه به نظرم بهترین سریال تاریخه (نظر شخصی)
    دوما اینکه واقعا توی ویدیو گیم در حقش کم لطفی شده و بازی خوبی ازش نیومده
    اسمش رو هم میزاشتم
    GAME OF THRONES : THE KING IN THE NORTH
    و شخصیت اصلی رو کسی میزاشتم که توی سریال حضور نداشته
    یه شمالی که از نزدیکان خاندان استارکه و توی سفر ند استارک به کینگزلندینگ با اون میره و از اونجا زنده بیرون میاد
    و ادامه
    فقط یه سوال هم داشتم ازتون
    گیم اواردز رو پوشش زنده دارید؟

  • AmiRmsD گفت:

    این ایده پادکست واقعا خیلی خوبه و ما کاربران گیمفا خیلی مشتاق هستیم بدونیم نظرات نویسندگان و عوامل سایت نسبت به موضوعات روز گیم چی هست. واقعا دمتون گرم که همچین ایتمی رو به سایت خوبتون اضاف کردید. فقط خواستم یه انتقاد کوچیکی از پادکستتون بکنم که انشالله از اینی هم که هست بهتر بشه و اونم اینه که اگر سعی کنید یه جوری صحبت هاتون هماهنگ باشن که با همدیگه تداخل نکنن خیلی بهتر هست. اگر نوبت به نوبت هر طرف صحبت هاش رو بکنه بنظرم کیفیت بالاتر میره و پادکست تمیز تر درمیاد. بازم دمتون گرم بابت این ایتم نوپا و جالبتون.

  • Sina گفت:

    درود بر شما آقای حلاجیان عزیز.
    بسیار عالی واقعا ممنون :heart: :rose:

  • ممنون بایت پادکست

    در مورد بازی اگه میتونستم ی بازی بسازم در مورد نیرو های ماورا طبیعی مثل تلپورت میساختم گیم پلیشم ترکیب کنترل با اینفیمس البته من ک نمیتونم همچین بازی ای بسازم ولی چی میشه ی نفر بسازه دلم شاد شه قبل تجربع کردن همچین بازی ای از دنیا نرم :laugh:

  • خیلی ممنون بابت آیتم خوبتون :yes:
    صحبت آقا سعید آقابابایی نسبت به سایبر پانکم درست در اومد..اینکه یه چنتا نمره پایین در انتظارشه…
    اون Gamesbeat بنظرم اسمشو بذاره Gamesbeast بهتره :laugh:
    همیشه هستن منتقدینی که سعی می کنن خودشونو تافته جدا بافته نشون بدن..

  • AmirtheGRB گفت:

    ممنون ازتون. لذت بردیم امیدوارم همیشه سرافراز باشید. اون اشاره به کارتونه خیلی قشنگ بود دقیقا عشق ما به وایکینگا ازون کارتونه میاد اسمش ویکی بود فک کنم (:
    من یه بازی بخوام بسازم دوست دارم یه درام تعاملی بسازم اما بدون دیالوگ. سعی میکنم با تصویر و موسیقی و فقط عمل و عکس العمل داستان گفته بشه و گیم پلی جلو بره. واقعا بیشتر از این فکر نکردم راجبش

  • Kourosh Abedi گفت:

    بهترین زمان برای این قسمت همین حالا بود.
    باز هم ممنون آقای حلاجیان و آقای آقابابایی.
    عالی بود.
    درباره سوال:
    من واقعا شاید بازیساز بشم،اگه شدم یک بازی تماماً ماجراجویی میساختم،بازی که نقشه بزرگی داره و مکان هایی برای ماجراجویی مثل غار،خونه های متروکه و…
    میتونی بری داخلشون ماجراجویی و همشون هم داستان،اتمسفر،گیم پلی و هیولا یا شئ متفاوتی درون خود دارن.
    البته جدا از اینا بازی داستان خودشو هم داره.
    جای همچین بازی ای خالیه.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    با درود خدمت اقای حلاجیان و اقای اقابابایی گل ….. یعنی با تک تک کلمات و دیدگاهتون در مورد متا موافقم اصلا انگار داشتم خودم جواب میدادم واقعا عالی بود …. واقعا این سایت متا چه دست اوردی داشته ؟ جواب اقای بابایی که گفتن قبل و بعد از سایت متا تجربه ما و گیمرا چی بوده واقعیت محض بود و اقای کریم زاده هم عالی گفتن گیمر ها رو خصوصا کسانی که تازه وارد تر هستن متا پرست کردن :yes: :yes: واقعا امیدوارم این سایت تعطیل بشه این رویه درستی نیست و با هنر هشتم در تضاد هست ( نظر شخصی ) لذت بردم از رادیو گیمفا و موفق باشین :rose:
    .
    .
    در مورد بازی خب سبک مورد علاقه من نقش افرینی هست چون سبکی هست که میتونم باهاش علاوه بر لذت زندگی هم بکنم و این برام لذت وصف ناپذیری داره …… خب سبکی که انتخاب کنم نقش افرینی با تم علمی تخیلی و رگه های حماسی هست و اسمشو میزارم اخرین یاغی ها 😀 ایده من اینه که زمین مورد حمله موجودات فضایی قرار گرفته و تعدادی یاغی که به صورت مجازی وجود دارن فقط میتونن از زمین دفاع کنن و اون یاغی های مجازی قهرمان های بازی های ویدیویی هستن بله درسته اون یاغی ها به سلیقه من این افراد هستن : گرالت اف ریویا ، لئون اس کندی ، کریتوس ، کماندر شپرد و لارا کرافت ، فرض کنین زمین مورد حمله قرار گرفته و مردم نیاز دارن این یاغی ها کمکشون کنن این یاغی های دوس داشتنی ……. خیلی داستان پردازی خفن و بودجه خفنی نیاز دارم براش حالا بزار اول ps5 رو بخریم بعد به اینم میرسیم 😀 با ارزوی موفقیت و سلامت :rose:

    god of war
  • در مورد اون بازی
    اسم بازی: سیاست کثیف
    مکان‌های بازی: یک شهر بزرگ نسبتا پیشرفته در زمان حال
    (دانشگاه-کتابخانه-مناطق شلوغ شهر-پارک‌ها-خیابون‌ها و…..)
    خب من ترجیح میدم یه بازی اکشن ادونچر داستانی با المان‌های خیلی ابتدایی از rpg بسازم که روند نیمه خطی داشته باشه با ریشه‌هایی از مخفی کاری
    با یه شخصیت مذکر جوان حدود ۱۷ تا ۲۰ سال
    دوس داشتم تم داستانی در مورد همون پسر جوون باشه که یه زندگی عادی داشته و یه آدم کاملا عادیع و یه نخبه هست و جدیدا وارد دانشگاه شده که در این دانشگاه افرادی بر روی پروژه سری جاسوسی از طرف یک دولت بزرگ کار می‌کنن و این افراد یه تشکیلات بزرگ و حرفه ای هستن شخصیت اصلی ناگهانی وارد ماجرا میشه و اونا برای نابود کردنش دست به کار میشن اما این پسر برای بقای خودش میجنگه و هر روز با سیاست های کثیف این گروه بیشتر آشنا میشه و این آدم عادی یهو تبدیل به منجی میشه و تصمیم میگیره تنهایی این تشکیلات رو نابود کنه و در این راه با این که حرفه‌ای نیست ولی شانس میاره و به صورت مداوم ترس و وحشت بیشری در دل اعضای تشکیلات میندازه و حتی قوی ترین مامور های این تشکیلات رو هم شکست میده اما در پایان میفهمه که کلا بازیچه بوده و در اصل عمدا در طرحی آزمایشی از طرف دولت بزرگی حضور داشته تا مقاومت تشکیلات رو بسنجنوگد و در این راه از اون استفاده کردن و دلیل شانسی که میاورده به خاطر کمک مخفیانه اون دولته بوده اما این پسر قاطی میکنه و خودش و آیندش رو در خطر میبینه و قصد میکنه انتقامشو از دولت بگیره و داستان اصلی تازه از اینجا شروع میشه (احتمالا در نسخه دوم)
    فقط ببخشید یه ذره طولانی شد آخه مدت‌هاست دارم به این موضوع فکر می‌کنم

  • در مورد سوال
    اگه بازیساز بودم یه بازی میساختم که اقتباسی آزاد باشه از حماسه‌های شاهنامه که به صورت مستقیم و غیر مستقیم گره میخوره با وقایعِ تاریخی در ایرانِ باستان در زمانِ شاهانی مثلِ کوروشِ کبیر یا داریوش و یا خشایار شاه.بازی شامل اِلمان‌‌های اکشن‌-ماجراجویی و نقش‌آفرینی میشه که بُعدِ اکشن-ماجراجویی مقداری پررنگ‌تر از قسمتِ نقش‌آفرینی هستش و اینکه رگه‌هایی از مخفی‌کاری هم در بازی وجود داره.وقایع بازی همونطور که مشخصه داخل ایران باستان جریان داره و صد‌البته وقایع اصلی در تختِ جمشید شروع میشه و در قسمت‌های مختلف ایران ادامه پیدا میکنه و درست در نقطه شروع به اتمام میرسه.تمِ داستان کمی تاریک هستش اما نه اونقدر تاریک.بازی همینطور که مشخص هستش جهان باز هستش و دوست دارم مولتی‌پلتفرم باشه تا تمام جهان بتونن از کشورمون و تمدنِ بزرگش شناختِ بیشتری پیدا کنن.
    موتورِ بازیسازی رو قطعا نسخه پنجم آنریل رو انتخاب میکنم.
    سازنده قطعاتِ موسیقی بیژن مرتضوی.
    اسمِ بازی:extrodinary legends
    امیدوارم مورد پسند دوستانِ عزیز قرار بگیره.

  • Iliya گفت:

    اگر بازی می‌ساختم فک کنم تو سبک RPG می‌بود (با یه بخش آنلاین جدا از داستان بازی)
    کاراکتر اصلی بازی میتونه زن یا مرد باشه (قیافه اش رو نمیتونی تغییر بدی)
    بستگی به اینکه زن یا مرد رو انتخاب کردی سلاح هایی که میتونی استفاده کنی کم یا زیاد میشه
    زن نمیتونه سلاح های سنگین استفاده کنه فقط در یه حالت اونم اینه که ببریش پیش blacksmith بازی تا برات سبکش کنه (اینکه چطور سبکش میکنه رو خودمم خبر ندارم :rotfl:)
    اما مرد هم در حالت عادی نمیتونه خیلی سریع باشه(مهارتش توی جاخالی دادن از زن پایین تره) بلکه خیلی باهاش تمرین کنی تا تو این کار خوب بشه(با این کار نسبتا نزدیک میشن به هم)
    میتونی همزمان دوتا شمشیر دستت بگیری ولی این قابلیت رو تقریبا آخرای بازی میتونی بگیری چون‌ جزو آخرین قابلیت هاست و توی دنیای بازی فقط اشراف زاده ها این قابلیت رو
    دارن و یسری افراد خاص (برای هردو کاراکتر زن و مرد هست اینم)
    دوتا شروع داره سه تا خط داستانی
    شروع اول به عنوان یه فرد تحت تعقیبه (علتش رو هنوز نمی‌دونم چی بزارم)
    شروع دوم هم به عنوان یه فرد معمولیه که با توجه به انتخاب هات رئیس کل شوالیه هارو میکشی تا به روشی که درست یا غلطش مشخص نیست پیش بری (این قسمت یه باس فایت سخت در انتظارته شاید از دارک سولز سخت تر چون‌ تو عملا لول ۱ هستی و داری با یکی از قویترین افراد توی بازی میجنگی)
    یا هم همراهشون میشی و از ریشه عقاید دنیا رو عوض میکنی
    تا اینجاش رو میدونم اسمشو هنوز انتخاب نکردم

    • Iliya گفت:

      از بیکاری داشتم دور خودم تاب میخوردم یه چندتا چیز دیگه هم به ذهنم رسید شخصیت اصلی میتونه با حییونا هم دوست بشه اون حیوون شی غیر قابل تخریب نیست و ممکنه بمیره وسط ماموریت ها (چه‌ ساید کوئست چه‌ مین استوری) اگر این اتفاق بیوفته کاراکتر اصلی تا یک ماه(بسته به مدت زمانی که باهاش دوست شده بوده میزانی که باهاش بازی کرده و چندتا چیز دیگه این مدت زمان فرق میکنه برای مثلا گفتم یک ماه) به زمان بازی حالش خوب نیست نمیتونه درست فکر کنه و ممکنه توی داستان هم تاثیر بزاره حتی
      البته هر روز که میگذره حالش یکم بهتر میشه قرار نیست ۳۰ روز ۱۰۰ درصد افسرده باشه بعد ۳۰ روز از خوشحالی مثل خرگوش بپره این ور اون ور
      و واسه اسپید ران رفتن خیلی سخته چون‌ بعضی از باس فایت عملا بدون یه قابلیت خاصی غیر ممکنه شکست خوردنشون(دلیل منطقی پشتش هست)
      بقیه چیزا مثل لوت و صندوق ها کاملا بالانسه از یه صندوق کوچیک که پشت یه درخت قایم شده نیزه نمی فته بیرون تیر کمون رو میتونی با دست درست کنی ولی ضعیف تر از تیر کمون هایی هست که میتونی توی دانجن ها پیدا کنی یا بخری شمشیرت بسته به چیزی که باهاش میجنگی ممکنه کند بشه اگه با شمشیر کند بری بجنگی نتنها با دست خالی میزدی سنگین تر بودی بلکه خورد میشه وسط مبارزه
      اگه گرگ بکشی بهت تیر کمون یا گرز نمیده تنها چیزی که گیرت میاد استخون و پوست و گوشت گرگه اما اگه از تیر کمون برا کشتنش استفاده کنی احتمال داره تیر کمون در اثر برخورد به استخون های گرگ بشکنه (رندوم نیست به جایی که تیر میخوره ربط داره)
      کراس بو توی بازی هست ولی نمیتونی خودت بسازی دوتا راه داره بخریش یا انقدر مهارتت رو توی Blacksmith بودن بالا ببری که بتونه یدونه با کیفیتشو خودت با وسایل مخصوص بسازی(برای همچین سلاح هایی دقت و تمرکز بالای میخواد و مهارت هات توی درصد تمیزی کارت تاثیر داره)

  • به نظرم برای این پادکست موضوع خوبی انتخاب شده بود و شایان عزیز به نکات بسیاری خوبی اشاره کرده بود در کنار دو سعید عزیز. امیدوارم شایان پایه‌ی ثابت پادکست باشه.
    من همیشه یک بازی دو بعدی خشن در ذهن داشتم که المان گیمپلی و سیستم مبارزه بر اساس موزیک طراحی شده باشه به گونه‌ای که با کومبو زدن و ترکیبات مختلف حرکات ریف‌های جذابی از هوی و اسلم متال با چاشنی اینداستریال نواخته بشه یعنی گیمپلی به طور مستقیم توسط موسیقی دنبال بشه و تاثیر متقابل داشته باشن البته عملی شدنش شک برانگیزه. نکته‌ی کلیدی دوم هم در بازی این باشه که در قالب یک اثر دو بعدی شامل تعاملات بیشتری بشه و به لطف این تعاملات طراحی مراحل یکنواخت آرکید رو به یک چیز تازه تبدیل کنه. به عنوان مثال شما آنچارتد رو در نظر بگیرید، هر بخش از مراحل یک تعامل خاص وجود داره که اکشن رو جذاب می کنه. برای یک اثر آرکید اگر بتوان یک سری تعاملات با محیط طراحی کرد به نظر میاد به اثری جدید تبدیل بشه. به عنوان مثال اگر قراره برای ماموریت دوم به یک سیاه‌چاله پرتاب بشیم، به مانند سایر عناوین دو بعدی در لحظه‌ای این اتفاق رخ نده بلکه با کمی چالش و رد کردن چند مانبع به همراه کلید زنی شاهد این موضوع باشیم و با این رویکرد به صورت متنوع تازگی خاصی شاید به ارمغان بیاد. نمی دونم این ایده ها چقدر قابلیت دارن که به مرحله‌ی اجرا برسن اما خب دغدغه‌ی ذهنی بودن. ایده‌ی بسیاری از دوستان دیگر هم جالب بود.

    • Psycho0172 گفت:

      در مورد نکته اولتون باید بگم الان هم یه بازی هستش که این ایده رو اجرا کرده البته بازیش شوتر اول شخصه با حال و هوای دووم اسمشو یادم نیست دوستان اگه میدونن بگن اینطوریه بازیش که شوتینگ شما با گان های مختلف باید با ریتم آهنگ بازی هماهنگ باشه و اگه این هماهنگی به خوبی انجام بشه بهتون پوینت و اینا میده درست یادم نیست
      اگه میخوایین اون عنوان رو هم ببینین شاید به ایدتون کمک کرد
      (البته احتمال میدم بدونین کدوم عنوان رو میگم ولی بازم گفتم که شاید اگه یه درصد نمیدونستین بدونین)
      پ.ن:میدونم کلیت ایدتون با عنوانی که معرفی کردم فرق داره فقط خواستم این المان وصل بودن موسیقی به گیم پلی رو یه مثالی زده باشم ازش.
      مرسی

    • XERXES گفت:

      آقای کریمی، استاد ما منتظر بودیم شما هم توی این قسمت حضور داشته باشید، لطفا بیاید توی قسمت بعدی، دفعه قبلی این همه لشکر اومدن گفتن به عشق شما اومدن ( خیر سرم میخواستم قافیش درست شه :rotfl: )
      لطفا در قسمتهای بعدی شرکت کنید تا هم از حضور و صدای گرمتون لذت ببریم و هم از علم بالاتون، ممنون میشیم :heart: :rose:

  • XERXES گفت:

    خیلی ممنون از آقا سعیدهای گل :heart: :rose:
    همونطور که دوستان هم گفتن، اگه من بازیساز بودم، صد درصد از روی شاهنامه میساختم، هک اند اسلش و ادونچر و نقش آفرینی بی نقصی میشه ازش در اورد، میزنه رو دست گاد و ویچر و اسکایریم همشونو میکنه تو گونی :rotfl: چون پتانسیل فوق العاده ای داره، سریال هم اگه ازش بسازن میزنه رو دست گیم اف ترونز و وایکینگز!!
    البته به شرطی که دست فیلمسازای خودمون نیفته! واقعا حیفه بخاطر مسائل سیاسی این پتانسیلها از دست برن

  • Armin Ezati گفت:

    سلام به دو سعید گل واقعا از پادکست تون لذت بردم و ازتون تشکر میکنم خوب در مورد سوالتون اگه من یک بازی ساز بودم یک بازی در سبک اکشن rpg میساختم که در زمانی جریان داشت که سلوکیان تمام ایران رو تصرف کرده بود و خوب شخصیت اصلی بازی یکی از افراد قابیل پارت باشه که به فکر ازاد سازی ایرانه و خوب به مرور زمان کم کم مناطق اشغال شده ازاد میکه در مورد نقشه بازی تمام قلمرو سلوکیان و همچنین خلیج فارس رو به همراه تمام جزیره هاش رو تو بازی قرار میدام و نقشه بازی رو به چند منطقه تقسیم میکردم و برای هر منطقه level مشخص میذاشتم و بازیکن برای رفتن به اون منطقه باید levelش رو باید به اون عدد برسونه از این طرف یک یک درخت تو بازی میذاشتم که شامل مقام های کشوری و لشکری سلوکیان میشد که به مرور زمان بازیکن باید اونا رو حذف کنه سیستم مبارزات بازی رو هم با الهام از بازی the witcher 3 میساختم در کل اسم بازی رو هم میذاشتم (برای کشور) در کل بازهم تشکر میکنم از دو سعید گل :rose:

  • AmirtheGRB گفت:

    ببخشبد میخواستم پیشنهاد بدم توی یکی از قسمتا راجب این قضیه دلالی بازیا و کنسولا و قیمتای کلانشون و نحوه جلوگیری یا کاهش این قضیه توسط ما مصرف کننده ها توضیحاتی بدین چون به نفع هممونه

  • خیلی ممنون از گیمفا و اقا سعید های گل برای این پادکست عالی :rose: :rose:
    خب در مورد سوال :
    من اگه بازی ساز بودم اول یکی دو سه تا بازی میساختم تا بودجه و تجربه ی کافی برای پروژه ی اصلیم جور بشه و بعد پروژه ی اصلیم بود بازی اصلی ای که میخوام بسازم و این سوال رو در مورد توضیح بدم
    بازی اگر میساختم در سبک اکشن ادونچر ، یا سروایوال هارر یا ار پی جی بود . به احتمال زیاد بازی خطی هست ولی یک خطی طولانی نه ۱۵ ۲۰ ساعت یک چیزی مثل ۴۰ یا حتی ۶۰ ساعت . دوربین بازی سوم شخص هست . کاتسین های بازی یجوریه مثل کاتسین های دث استرندینگ یا متال گیر سالید ۵ (ارزو بر جوانان عیب نیست :laugh: ) . داستان بازی هم پر از ترن و توییست است ولی نه زیاد تا توازن باشه و هر چیزی جای خودش باشه . جهان بازی که توش مراحل انجام میشه بزرگی تقریبا مثل سیاتل لست رو داره یعنی اپن ورلد نیست ولی محیط بزرگ و قابل گردشی داره .
    گیم پلی بازی رو دوست دارم به شدت درگیر کننده درست کنم تا هر گیمری دوستش داشته باشه . جزئیات هم به بازی اضافه میکنم
    .
    .
    .
    بازی مکانی که توش جریان داره نیویورک هست بین ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ زمانش متعاقبا اعلام خواهد شد :rotfl: . هر سه ژانر اگر باشه در نیویورکه ولی ارپیجی و اکشن ادونچر توی همون دهه های ۵۰ تا ۹۰ ن ولی سروایوال هارر اگه باشه دیگه میشه همین بعد از ۲۰۲۰ و ….
    اتمسفر بازی بسته به سبکشه و یک محیط تقریبا خاصی داره .
    ارپیجیش البته یکم فانتزی میشه ولی نه زیاد مثل کتاب های نیل گیمن . ولی اکشن ادونچر ریلیستیکه تقریبا و اخرشم یک توییست داره رو به مانیتور خیره بمونین 😀 😀 😀 :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:
    موسیقی بازی رو اگر اقای هانس زیمر موافقت کنن :laugh: میدم ایشون بسازن (شوخی) موسیقی متن بازی یچیزی مثل ترک time از خود ایشونه با کمی تغییر و البته موسیقی های اوریجینال برای مراحل مختلف
    گرافیک بازی بالا هست و در حد یک عنوان با گرافیک بالای نسل هشتمی یا مبتدی نسل نهمی هست
    بازی کاملا افلاینه ولی بخش انلاین بدون نیاز به پلاس و گلد هم داره و انلاینش متفاوت خواهد بود …
    اسم بازی هم هنوز انتخاب نکردم
    مرسی از شما

  • Solidus Snake گفت:

    سلام لطفا یک اپیزود راجع به Resident evil 3 remake صحبت کنید.

  • سلام مجدد به سعید‌های عزیزم
    عزیزان‌ قسمت سوم کی میاد؟

رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )
رادیو گیمفا پادکست صوتی گیمفا ( قسمت دوم )