زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا
زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا
زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا
زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا

زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven

محمد سعیدی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا

تنها دو روز از عرضه‌ی بازی جالب Haven برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، اکس‌باکس وان و اکس‌باکس سری اکس می‌گذرد و تا این جا هم مورد استقبال عد‌ه‌ی زیادی از بازی‌بازان و منتقدان قرار گرفته است. در همین راستا، در ادامه می‌توانید شاهد نقدها و نمرات آن باشید.

Haven را باید عنوانی در سبک ماجراجویی به حساب آورد که با ارائه‌ی جهانی رنگارنگ و خیره کننده، انتخاب جذابی برای عده‌ی زیادی از بازی‌بازان و خصوصا دوست داران ژانر گفته شده خواهد بود. در این عنوان باید هدایت زوجی را به دست گرفته و راهی سفری پرماجرا شوید؛ یک ماجراجویی هیجان انگیز که شاید بازگشتی نداشته باشد. این دو نفر که یو (Yu) و کای (Kay) نام دارند، همواره برای بهتر شدن زندگی خود سخت تلاش می‌کنند و حال نهایت انرژی خود را برای موفق شدن در ماموریت پیش رو به کار می‌گیرند. آن‌ها این بار تمایل دارند تا از زمین خارج شده و سیاره‌ی دیگری را برای زندگی انتخاب کنند که این هرگز کار ساده‌ای نخواهد بود. بازی در مجموع از داستان خوبی برخوردار است و بازی‌بازان لحظات دلچسبی را در آن سپری خواهند کرد.

شما در وهله‌ی اول وظیفه دارید تا سفینه‌ی خود را درست کرده و آن را به مرور زمان مجهز کنید. هر یک از این شخصیت‌ها مهارت‌های خاصی دارند و در زمان لازم باید نسبت به انتخابشان اقدام نمایید. پس از طی کردن این مسافت و رسیدن به سیاره‌ای ناشناخته، باید رمز و رازهای موجود در آن را کشف کنید و ببینید که آیا برای زندگی مناسب است یا خیر. سپس می‌توانید به آن جا رونق داده و از امکاناتی که در اختیار دارید، برای هر چه بهتر شدنش تلاش کنید. به یاد داشته باشید که منابع لازم برای زیستن در این سیاره محدود است و باید استفاده‌ی درست و به جایی از هر یک از آن‌ها داشته باشید.

پس از گذشت مدتی متوجه می‌شوید که در سیاره‌ی ذکر شده تنها نیستید. موجودات فضایی که گمان می‌کنند شما برای تصرف کامل این منطقه آمده‌اید، پیوسته سعی دارند تا مانع اهدافتان شده و خود را برای مبارزه آماده کنند. شما هم چاره‌ای جز استفاده از سلاح‌های مختلف ندارید. تیم سازنده سیستم مبارزات نوینی را به این اثر تزریق کرده است و نباید آن را نادیده گرفت. بازی‌بازان در جریان بازی به خوبی به این قضیه پی می‌برند و هیجان‌زده خواهند شد. بنابراین در صورتی که شما هم از علاقه‌مندان به این آثار هستید، از تجربه‌ی Haven دریغ نکنید. در مراسم Gamescom 2020 هم ویدئویی از این بازی عرضه شد که برای تماشای آن می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.

بد نیست بدانید که استودیوی د گیم بیکرز (The Game Bakers) به صورت همزمان در امر توسعه و نشر بازی Haven نقش داشته‌اند. ضمنا بخش آنلاینی هم در این عنوان به چشم می‌خورد که تجربه‌ی آن با دوستان و یا دیگر بازی‌بازان از سایر نقاط جهان امکان پذیر خواهد بود. همان‌طور که در بالا هم گفته شد، امروز برخی از منتقدان نقدها و نمرات خود را در خصوص Haven در دسترس قرار داده‌اند که در پایان به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

Hey Poor Player 10/10

حقیقت این است که ما می‌توانیم متن طولانی با جزئیات فراوانی را در مورد ویژگی‌های مثبت Haven بنویسیم، اما به صورت خلاصه می‌گوییم که شما باید این اثر را حس کنید و از آن لذت ببرید. شاید تا به حال تصاویر و تریلرهای زیادی را از این بازی دیده باشید، اما تجربه‌ی آن کاملا متفاوت است و این قضیه را از همان ابتدا درک خواهید کرد. هدایت شخصیت‌ها و به طور کلی کنترل این عنوان بسیار راحت و دوست داشتنی است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. جهان Haven بسیار زیبا و چشم نواز است. امیدوار هستیم که تیم سازنده باز هم دست به کار شود و عناوینی با این سبک را به دست بازی‌بازان برساند. باز هم تکرار می‌کنیم؛ Haven را صرفا بازی نکنید، بلکه آن را حس کنید.

GameWatcher 9/10

Haven ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذابی در خود دارد که بی شک در کمتر عنوانی شاهد آن بوده‌اید. لحظاتی در این بازی غرق در آرامش هستید و در برخی مواقع کار به اوج هیجان می‌رسد. باید به تیم سازنده‌ی این اثر یعنی د گیم بیکرز بابت ساخت آن تبریک بگوییم. ماجراجویی در این بازی بسیار جالب بوده و طراحی ماموریت‌های آن به خوبی صورت گرفته است. از داستان، سیستم مبارزات و نحوه‌ی پرداختن به شخصیت‌های اصلی هم نباید به سادگی رد شد. تنهای کافی است که با یو و کای همراه شده اتفاقات غیرمنتظره و ویژه‌ای را رقم بزنید.

noisy pixel 8.5/10

بازی Haven ما را شگفت‌زده کرد و هرگز انتظار عرضه‌ی چنین اثری را نداشتیم. داستان این عنوان بسیار احساسی و هیجان انگیز است و بازی‌بازان را غافلگیر خواهد کرد. علاوه‌بر آن، اتفاقات بامزه‌ای هم در جریان بازی رخ می‌دهد که نباید چشم‌ها را برروی آن‌ها بست. تصاویر هنری و در کل جهان این اثر نیز بخش دیگری از زیبایی‌های آن محسوب می‌شود. البته مشکلات و باگ‌های کمی هم در بازی وجود دارند که برای طرفداران چندان نگران کننده نخواهد بود.

Hardcore Gamer 8/10

سیستم مبارزات بازی Haven کمی عجیب است و به همین دلیل شاید عده‌ی زیادی آن را تجربه نکنند. به هر شکل، این اثر را باید عنوانی بسیار دوست داشتنی دانست که داستان گیرا در خصوص سفری هیجان انگیز را روایت می‌کند. سرعت در این بازی اهمیت زیادی دارد و رمز و رازهای بی شماری در گیم‌پلی آن دیده می‌شود. موسیقی هم بخش مورد توجهی در این عنوان بوده و واضح است که تیم سازنده تمرکز فراوانی روی آن داشته است. بنابراین در صورتی که از هواداران سبک‌های نقش‌آفرینی و ماجراجویی هستید، Haven را در اولویت بازی‌هایتان قرار دهید.

GameSpew 8/10

Haven عنوانی خاص و عجیب است و شک نداریم که تا به حال نظیرش را تجربه نکرده‌اید. اکثر بخش‌های این عنوان، آرامش فراوانی را به بازی‌بازان منتقل می‌کند. داستان بی نظیر این عنوان باعث می‌شود که بازی‌بازان ساعت‌ها با آن سرگرم شوند. از همان ابتدا که داستان بازی آغاز می‌شود، نمی‌توانید آن را کنار بگذارید و تا لحظه‌ی آخر پیشروی خواهید کرد. ماجراجویی با یو و کای در این اثر فوق‌العاده است و امیدوار هستیم که در آینده نسخه‌های دیگری از آن به دست افراد برسد.

IGN 8/10

Haven یک بازی نقش‌آفرینی غیرعادی است که شاید استودیوهای سازنده‌ی زیادی در آینده از آن الهام بگیرند. اصلی‌ترین ویژگی‌های این عنوان را باید داستان گیرا و مبارزات هیجان انگیز به حساب آورد که بی شک افراد فراوانی را به خود جذب خواهد کرد.

jeuxvideo.com 7.5/10

اگر به بازی‌های ماجراجویی علاقه‌مند هستید، Haven را به هیچ عنوان از دست ندهید. به نظر می‌رسد که تیم سازنده تلاش فراوانی برای ارائه‌ی یک بازی با داستان بی نظیر انجام داده است.

gamer escape 7/10

Haven با وجود برخی از مشکلات و باگ‌هایی که در خود دارد، باز هم اثری ارزشمند برای تجربه است و نباید آن را از دست داد. متاسفانه برخی از ماموریت‌ها تکراری می‌شوند و این قضیه شاید برای عده‌ی زیادی قابل تحمل نباشد. با این حال، ما تا حد زیادی از این بازی لذت بردیم و به شما هم پیشنهاد می‌کنیم که آن را آغاز کنید.

SILICONERA 5/10

ظاهرا سازندگان برنامه‌ها و ایده‌های جالبی برای بازی Haven در ذهن داشتند، اما در پیاده‌سازی آن‌ها ناکام ماندند. داستان این بازی خاص است و نمونه‌ی آن را ندیده بودیم. محیط رنگارنگ این اثر نیز چشم نواز و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. شاید تنها دوست داران آثار نقش‌آفرینی و ماجراجویی بتوانند تا حدی با Haven سرگرم شوند.

همچنین دیگر منتقدان نظیر PC Games به این بازی نمره‌ی ۸ از ۱۰ داده‌اند.

زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا
زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا
زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا
زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا
زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

زندگی در سیاره‌ی ناشناخته | نقدها و نمرات بازی Haven - گیمفا