شایعه: استودیوی اینیشیتیو برروی یک بازی اپیزودی کار می‌کند

۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

به‌تازگی اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد استودیوی اینیشیتیو (The Initiative) در حال کار برروی یک بازی اپیزودی است. برای جزئیات بیشتر با گیمفا همراه باشید.

در طول یک سال اخیر، شایعات مختلفی در خصوص پروژه‌های در حال ساخت در استودیوی بازی‌سازی اینیشیتیو منتشر شده‌اند. برخی از شایعات و گزارش‌ها به ساخت ریبوت عنوان Perfect Dark توسط این استودیو اشاره داشتند. با این حال تاکنون هیچ‌گونه اطلاعات دقیق و رسمی از پروژه‌های این استودیو منتشر شده‌ است.

به‌تازگی در آخرین قسمت از پادکست XboxEra، میزبانان این برنامه در خصوص آنچه که تاکنون از پروژه‌ی جدید اینیشیتیو شنیده‌اند، به بحث و گفتگو پرداختند. به گفته‌ی این اینسایدرها، اولین پروژه‌ی بزرگ این استودیو یک عنوان اپیزودی خواهد بود. آن‌ها این پروژه را به نوعی با سریال Black Mirror مقایسه می‌کنند؛ زیرا احتمالاً موارد مرتبط و مشابهی از آن در جهان بازی وجود دارد. نیک بیکر (Nick Baker)، از اینسایدرهای صنعت بازی در این باره می‌گوید:

همه‌ی قسمت‌های سریال Black Mirror با یکدیگر مرتبط هستند و در یک جهان اتفاق می‌افتد. نمی‌گویم که بازی جدید اینیشیتیو مانند شبیه Black Mirror است، اما جنبه‌هایی از آن در بازی وجود دارد. این تنها چیزهایی است که ما شنیده‌ایم. من می‌دانم که این یک بازی اپیزودی است.

این اینسایدر در ادامه‌ی پادکست گفت که فکر نمی‌کند استودیوی اینیشیتیو در حال حاضر برروی بازی‌های بلاک باستری مانند The Last of Us و یا God of War کار کند و نگرانی خود را در مورد واکنش هواداران هنگام سرانجام معرفی پروژه‌ی آن‌ها ابراز کرد.

من فکر نمی‌کنم که فضای مجازی به خوبی به آن واکنش نشان دهد. این موضوع ممکن است موجب ناراحتی طرفداران اکس‌باکس شود.

همان‌طور که می‌بینید، صحبت‌های ضد و نقیضی در خصوص پروژه‌های در دست ساخت در اینیشیتیو مطرح شده‌اند. این صحبت‌ها فعلاً همگی در قالب شایعه قرار می‌گیرند. در هر صورت باید تا زمان معرفی رسمی و انتشار اطلاعات پروژه‌ی جدید این استودیو منتظر بمانیم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا ساخت یک عنوان اپیزودی توسط استودیوی اینیشیتیو منطقی به نظر می‌رسد؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

1
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • djma گفت:

    از این استودیو انتظار بازی ای در حدtell me why ندارم ،امیدوارم یک بازی خوب بسازه ،گیم پس پر کن نباشه

    0
    0
    • نهایت نهایتش یه بازی متوسط میشه!
      مایکی فکر کرده بره همه ی ستاره ها رو یه جا جمع کنه دیگه کار تمومه!
      نه حاجی! مدیریت سونی هست که افرادی مثه بارلاگ و دراکمن رو تحویل میده! اسکرین بگیرین که این استودیو نهایتش یه بازی قاراش میش تحویل میده!

      0
      0
      • djma گفت:

        دو دیدگاه متفاوت رو در پیش گرفتن دوست عزیز ،جفتشون هم به سود خودشون فکر می کنند ،اینکه گیمر مهمه هم یک دروغ بزرگ هست ،همه هم می دونند گیمر چی می خواد ،ولی تا موقعی خود گیمرها میرن جی تی ای پنج رو می خرند جیب شرکت ها رو پر می کنند ،جی تی ای شش مهم نخواهد بود ،چون جیبش بدون یک هزینه سنگین داره پر میشه ،این گیمرها هستن اگر فکر کنند باعث میشد سیاست شرکت های بزرگ عوض بشه ،ولی از اونجایی که در بینشون متاسفانه اصلاً عقلی دیده نمیشه که بخوان فکر کنند ،این بازی شرکت های بزرگ ادامه داره

        0
        0
        • مشکل اونایی هستن که فکر میکنن ۷۰ دلار واسه یه گیم زیاده و باید سالی ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار بدی و تعداد زیادی بازی رو با کیفیت تو یه سرویس تحویل بگیری!
          من نمیگم گیم پس بده ولی این اولین نشانه های درست نبودن راه و روشش هست! آخه استودیویی که این همه افراد خلاق و ستاره رو جمع کرده تو خودش چرا باید بازیش رو اپیزودیک کنه؟ جوابش کاملا مشخصه! مثلا تو چند اپیزود منتشرش کنه و تقریبا به همون سوددهی فروش ۷۰ دلاری برسه!
          هنوز یه عده نمیدونن که نه سونی و نه مایکرو عاشق چش و ابرو گیمرا نشدن که بیان یه عالمه بازی درجه یک رو مفت و مجانی بهشون بدن! فقط راهکار مایکرو ریاکارانه اس… میاد میگه من گیم پس برای مشتریام راه اندازی کردم و از اینطرف میاد بزرگترین و مورد انتظارترین بازیش رو اپیزودیک میکنه و یا بعد از مدتی از تو گیم پس خارجش میکنه و بازیها حالت اجاره ای به خودشون میگیرن!
          ولی سونی و نینتندو همون بازیا رو گرون میکنن ولی از کیفیت نمیزنن!
          بچه های اینجا هم شاید هنوز سنشون اجازه نمیده یا اینکه تعصب بهشون اجازه نمیده مثه شما فکر کنن!

          0
          0
          • tinytoon گفت:

            قبلا گفتم بازم میگم بعضی ها فکر میکنند مایکروسافت برای بخش گیمینگش بنگاه خیریه زده و میخواد سود سایر بخشاشو بیاره توی بخش گیمینگش و به گیمرا لطف کنه چشم انداز مشخصه سونی به همون شیوه سنتی خودش کار میکنه بازی های بلاک باستری با بودجه های بالای صد میلیون دلار میسازه و روز عرضه ۷۰ دلار میفروشه اونایی که توانایی خرید بازی بلاک باستری روز عرضه ندارن میتونند یک سال صبر کنند قیمت بازی به ۳۰ دلار برسه بعد بخرن من این مدل رو ترجیح میدم الان کیفیت بازی رد دد دو یا گاد ۲۰۱۸ بعد از دو سال کم شده ؟ همین الان بازی در حد این دو تا بازی نیست و اگه الانم بازیش کنید هیچ چیز خاصی از دست ندادید با یه قیمت خیلی کم الان میتونید این دو تا گیم رو بخرید ولی مایکروسافت دیگه با اون روش سنتی کار نمیکنه بازیها رو طوری میسازه که مناسب سرویس باشن در واقع اون بازی باید طوری ساخته بشه که بتونه هر چه بیشتر گیمر رو توی سرویس نگه داره و گیمر رو تشویق کنه که سرویس اشو تمدید کنه عرضه بازی اپیزودی هم یکی از همین راهکاراست که من قبلا هم گفتم بازی کامل رو به هفت هشت اپیزود تقسیم میکنند و بعد از هر دو سه ماه یک اپیزود روی سرویس میاد با این راهکار گیمر رو مجاب میکنه مدام سرویس اشو تمدید کنه

            0
            0
      • zibaeizibast گفت:

        این کاربر کیه هرچی میگه رکورد دیسلایک رو میزنه Smile

        0
        0
  • ALIREZA0111 گفت:

    از بازی های اپیزودی و سرویس محور واقعا بدم میاد
    به همین دلیل نتونستم با دو هیتمن قبلی ارتباط بر قرار کنم دارک پیکچر هم همینجوری شد…وقتی بازیشو گرفتم فهمیدم اپیزودی هستش
    واقعا مایکروسافت قراره سرویس محور کنه همه بازی ها رو ؟
    دوستان لطفا دقت کنید که سرویس محور مثل دستینی و اپیزودی مثل هیتمن یا دارک پیکچر یکسان هستن
    فقط سعی دارن پول بگیرن اصلا کار درستی نیست البته اگه تمامی اپیزودها به صورت رایگان مثل خوده بازی تو گیم پس باشه واقعا خوبه ولی اگه بخوای جدا بخری اصلا ارزش نداره
    یه راه دیگش هم اینه اپیزودها رایگان باشن و اصلا نگرانی نباشه که ایا فلان قسمت تو گیم پس بیاد یا نه چون رایگانه بستگی به خوده مایکروسافت داره ولی اگه بخواد بازی رو توی گیم پس بزاره و بخواد تک تک اپیزودهارو جدا بفروشه واقعا کاره ناشایستیه

    0
    0
    • (MANI(yas fan گفت:

      خوبه تو تیتر گفتن شایعست
      من که احتمال میدم یه بازی جهان بلز باشه Cat

      0
      0
      • Dexter03 گفت:

        دارن روی ۲ تا بازی کار میکنن. اون جهان باز هنوز زوده برای معرفیش ، احتمالا اپیزودی رو زودتر معرفی کنن

        0
        0
        • منبعت کجاست؟ تا اونجایی که من یادمه این استودیو هنوز داره نیرو میگیره اونوقت بیاد ۲ تیمه کنه خودشو؟ مگه اصلا چند تا کارمند داره که همین اول بسم الله بیاد ۲ تیمه کنه؟ جدی میگم الان یه سرچ کردم ولی جایی نگفته که ۲ تیمه هستن.
          اول اینکه قبل از اینکه بیاین توجیح کنی بهت بگم تقریبا شایعست و ممکنه اشتباه گفته باشه. دوم اینکه از یه استودیو تازه تاسیس انتظار نمیره با نیرو های کم نسبتا بیاد بازی بزرگ بسازه واسه شروع ولی اسپنسر میگفت اولین بازی AAAA رو دارن میسازن و هایپ کرد.اسپنسر باید میگفت ما میخواهیم در آینده این استودیو برامون بازی های بزرگ بسازه

          0
          0
          • شایعه ی اپیزودی بودن اصلا پایه و اساس نداره
            به چند دلیل
            یه بازی اپیزودی نمیتونه انقدر بزرگ باشه که اسپنسر بهش بگه aaaa
            اگه قرار بود از اول اپیزودی باشه که انقدر هایپ نمی‌کرد
            یه حالت دیگه هم داره اینه که چند تا اپیزود جهان باز تو یه جهان مشخص درست کنن
            با محتوای نسبتا زیاد

            0
            0
          • این استودیو طبق گفته اسپنسر روی چیز”های” جدید و قدیمی کار میکنه. این استودیو لید هست یعنی طراح های ارشد این استودیو بیشتر مواقع با استودیوهای دیگر همکاری میکنند و قرار نیست خودشون بازی مستقل بدهند
            مثل شایعه perfect dark که coalition با همکاری initiative قراره بسازه

            0
            0
          • قبلا داخل یکی از مصابحه ها فیل اسپنسر گفته بود این استودیو برروی آی پی های قدیمی شناخته شده کار می کنه و قراره یک آی پی قدیمی بازیابی بشه در کنارش پروژه ای جدید هم در دست ساخت دارن. همه فکر می کنن انشتیو الان دو تا ایده ی تایید شده رو در دست ساخت داره ولی من اینجوری فکر نمی کنم. به نظر من این استودیو الان یا داره ایده ها و پتانسیل ها رو مورد بررسی قرار می ده و یا این که یک پروژه ی کلاسیک رو بازیابی کردن و پروژه‌ی بعدیشون در حد یک ایده قرار داره. البته در کنارش دارن روی موتورگرافیکی و یه سری موارد پایه ای هم کار می کنن من بعید می دونم تا قبل از ۲۰۲۳ خبری از پروژه‌های این استودیو باشه اگر هم خبری باشه یا از پروژه‌ی کوچک ترشونه و یا این که در حد یک تیزر به نمایش در میاد در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱٫ انشتیو تازه اواسط ۲۰۱۹ تونسته نیروهای مورد نیاز بخش های اساسی رو جذب کنه و تیم رو شکل بده تا بخوان ایده پردازی کنن، تیم رو با هم مچ کنن و این که به مراحل ابتدایی ساخت برسه مطمئناََ یکی دو سال حداقل وقت لازمه مخصوصاََ که یک استودیوی تازه تاسیس هستش که اکثر افراد با هم کار نکردن قبلاََ.

            0
            0
            • با قسمتی از حرفاتون موافقم و بعضی جاها مخالف نظر بنده: چرا این استودیو فقط داره طراح ارشد جذب میکنه؟ برای اینکه با استودیوهای دیگه بالاترین سطح کیفتی رو بسازند. یک استودیو توی طراحی یا انیمیشن ضعیفه و یکی از چند تیم(که توی چند سال اینده این استودیو قراره به ۳ الی ۴ تیم تقسیم بشه)با اون ها همکاری کنند.
              الان این استودیو افرادش بیشتر از ۶۰ نفره
              و توی کل استودیو بیشتر افراد طراح ارشد محیط، گرافیک، انیمیشن و….. هستند
              مثلا ریبوت پرفکت دارک که احتمالا سوم شخصه
              سیستم شوتینگ و داستان نویسی با کوالیشن و طراحی گرافیک و محیط و اجزا و انیمیشن ها با initiative
              من اینجوری خوندم که وظیفه این استودیو رهبری پروژه هاست
              خوشحال میشم نظرتون رو بگید

              0
              0
              • من فکر نکنم وظیفه ی استودیو رهبری پروژه ها باشه. فقط هم رهبران بخش های مختلف رو جذب نکردن کلی نویسنده و برنامه نویس جذب شده. به نظر من این استودیو یک رویه‌ی متفاوت داره نسبت به سایر استودیوها با توجه به شخصیت فرد کلیدی این استودیو، دارل گلگر، و رویه ای که دنبال می کنن به نظر من هدف اصلیشون نوآوریه. یک مصاحبه همان روزهای ابتدایی تشکیل استودیو خوانده بودم (مربوط میشه به یک سال و نیم پیش) که اصلیترین نکته و محوری ترین هدفشون اینه که پروژه‌های متفاوت ارائه بدن. من فکر می کنم پروژه‌ی اصلیشون نه شبیه Uncharted باشه نه gow و حتی بازی های راکستار من از همین الان قول میدم این استودیو روی یه بازی احتمالا جهان باز کار می کنه که هیچ شباهتی با بقیه‌ی آثار نداره. یا مثلا المان چندنفره‌ای داره که کار نشده و یا این که کلا مکانیک های بازی باید تازه باشن. البته این فضای کاری و بر محور خلاقیت بودن وایبی هستش که من از این استودیو دریافت می کنم با توجه به شناختی که از رئیس استودیو دارم و حرف های ابتداییش از هدف تشکیل استودیو دریافت کردم. فکر می کنم یه سوال هم ازش مطرح شده بود داخل مصاحبه مبنی بر پروژه‌ی آینده که گفته بودن ذهنیت استودیو شبیه بقیه‌ی AAA ساز ها نیست.

                این خلاقیت گرایی بیش از حد. یه ریسک بزرگه ممکنه پروژه‌ای بسازن به شدت انقلابی ممکنه هم پروژه‌ای بسازن مثل DeathStranding به شدت سلیقه‌‌ای.

                0
                0
                • pegasus گفت:

                  مایکرو اونقدرها کشش نداره اجازه بده استدیوهاش بازی سلیقه ای بشازن
                  در بهترین حالت گیم پس پر کن ایپزودیک خواهد بود مثل رولیشن ۲

                  0
                  0
              • Dr.Who گفت:

                استودیوی های ماکرو یه خوبی دارن انگار یه جورین که دوتا دوتا باهم چفت میشن….یعنی قشنگ میتونن با هم یه بازی از یه سبک رو بسازن

                0
                0
          • Dexter03 گفت:

            اسپنسر کی گفت aaaa هستش.
            نمیدونم چرا هر شایعه ای میاد یا اینسایدرا یه چیز میگن شما به اسپنسر نسبت میدین
            اون aaaa رو هم یه اینسایدر مثل همین یارو گفته

            اسپنسر گفته بود این استودیو داره روی یه عنوان قدیمی و یه عنوان جدید کار میکنه. حالا کدومش بازی بررگی هستش رو نمیدونم.
            ولی بهرحال دو تا پروژس

            حالا یکیش که این اپیزودی باشه شاید زودتر بیاد. ولی بازی بزرگشون قطعا تا قبل از ۲۰۲۳ معرفی نمیشه

            0
            0
    • Dexter03 گفت:

      هر بازی اپیزودی رو جدا جدا نمیفروشن که.
      الان همین tell me why ، خودش ۳ تا چپتر بود. همون اول ۳۰ دلار میدادی برای هر ۳ تا. دیگه جدا نمیدن

      0
      0
    • من در اپیزودی بودن ایرادی نمی‌بینم، شاید در ابتدا واکنش نشون بدن ولی در نهایت عادت می‌کنن. گیم پس بدون بازیهای اپیزودی که نمیشه ادامه بده، بازیهای بلک باستر هم ساخته میشن ولی صرفا برای تکمیل بودن بازیاشون والا گیم پس اساسا باید اینطور باشه.
      و اینکه اپیزودها چند ماه یک بار با همون اشتراک ماهانه در دسترس قرار میگیره نه اینکه واسه هر اپیزود پول بدی

      0
      0
  • Sina_2081 گفت:

    امیدوارم حقیقت نداشته باشه چون اگه واقعی باشه ، باید تاسف خورد برای ایکس باکس که از این همه استعدادی که جمع کرده ، استفاده درستی نداره (البته بازیهای اپیزودیک بهترین روش برای سیاستهای گیم پس و درآمدزایی از طریق اونه)

    0
    0
  • vas گفت:

    بنظر من منطقی نیست که بازی اپیزودی بسازن
    جالب نیست این کار با توجه با کارگردان ها و افرادی که در اونجا کار میکنن
    انشاالله که اینجوری نیست.

    0
    0
  • MmSd گفت:

    اگه فقط یک چیز از دنیای بازی های کامپیوتری یاد گرفته باشم اینه که هیچ وقت نباید به حرف های اینسایدر ها و شایعه ها اعتماد کرد.
    منتظر معرفی عناوین این استودیو هستم

    0
    0
  • (MANI(yas fan گفت:

    این بازی شاهکار میشه چون اعضای سابق ناتی و راک استار توش کار میکنن Cat

    0
    0
  • Dexter03 گفت:

    از اول میگفتن داره روی دو تا بازی کار میکنه. یکیش عادیه و یکی بلاک باستر.
    احتمالا ساخت اون بازی بلاک باستر طول بکشه و حالا حالا ها خبری نباشه. ولی بازی اپیزودی رو امسال شاهد معرفیش باشیم.

    0
    0
    • دقیقا یک بازی اکشن ادونچر هم دارند که پروژه دوم و اصلیشونه که در آینده معرفی میشود
      الان شما ببینید ناتی داگ با یک بازی خیلی کوچک مثل crash شروع کرد
      از بازی اول که نمیشه توقع یک طوفان داشت!
      آرام آرام کارشون رو شروع میکنند

      0
      0
      • tinytoon گفت:

        crash همین الانم بازی کوچک حساب نمیشه چه برسه به زمان خودش که اکثر بازیها دو بعدی بودن crash برای زمان خودش از بلاک باستر هم بالاتر بود اون موقع تعداد پلیگان های استفاده شده توی بازی crash بیشتر از هر بازی دیگری بود crash جز اولین بازیهای سه بعدی پلتفرمر بود یه جورایی بازی انقلابی بود

        0
        0
  • ALIREZAICE گفت:

    ظاهرا این نسل هم از مایکرو آبی گرم نمیشه

    0
    0
  • Hamid گفت:

    حقیقتا از این استودیو یه جورایی باید انتظار ناتی داگ و cdpr رو داشته باشیم Beat Up میدونید چی میگم دیگه از همه جا و همه کس و همشون هم استاد ادم جمع کردن
    بی صبرانه منتظر بازیشون هستم

    0
    0
  • soheil گفت:

    ای بابا اینا ک داشتن بازی AAAA میساختن چی شد ROTFL ROTFL
    فک کن با اون همه ادم ک جمع کردن دورشون میان ی بازیه اپیزودی میسازن ک تهش نمره ۶۰ هفتاد میگیره
    وقتی بچه یکی از بازی سازا بازیشون و تست کرده معلومه چ معجونیه دیگه ROTFL ROTFL

    0
    0
    • (MANI(yas fan گفت:

      وی پی ان توهم خیلی نابه به ماهم بده ROTFL

      0
      0
    • Xbox+Bethesda گفت:

      اگر مقداری فکر میکردی ،فقط مقداری،میفهمیدی که این استودیو سال ۲۰۱۸ تاسیس شده و تا همین یک ماه پیش هم داشته عضو جمع میکرده ،اونوقت چطوری ازش توقع داری توی سه سال(اگر از ۲۰۱۸ شروع به ساخت بازی کرده باشن که غیر ممکنه)یه بازی در حد لست و رد دد بده بیرون؟ اگر بدونی ناتی داگ هم با یه پروژه کوچک مثل کرش شروع کرده و بعد رسیده به آنچارتد و لست .معلومه که دارن روی دوتا پروژه کار میکنن که یکیش خیلی بزرگه یکیش هم کوچک هس و برای این دارن کوچک تر هرو میسازن چون اگه بعد از تاسیسش چیزی نشون ندن مردم میگن پس اینا دارن چیکار میکنن .بنابر این احتمالا پروژه کوچک تره تا آخرای ۲۰۲۱ بیاد شاید هم اواسطش شاید هم اولای ۲۰۲۲ بعد اون پروژه بزرگ تره میره تا بعد از ۲۰۲۳.

      0
      0
  • اپیزودیک فقط اپیزودیک های فاینال فانتزی.هر اپیزود بین ۴۰ تا ۶۰ ساعت گیم پلی داره(چند تا نسخه اینجوری بوده) و هیچ کس ناراحت نیست از اینکه فقط یه اپیزود از یه بازی اصلی رو بازی کرده.بیاین خوش بین باشیم که اگه بازی این استودیو اپیزودیک بود مثل فاینال فانتزی پر محتوا باشه.

    0
    0
  • Ali.Ezio گفت:

    امیدوارم دروغ باشه و واقعیت نداشته باشه این همه آدم استخدام کردن که یه بازی بی کیفیت اپیزودیک بسازن واقعا امیدوارم بازیش به قول دوستان از اون بازی های گیم پس پر کن نباشه

    0
    0