حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا
حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا
حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا
حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا

حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا

یوبی سافت در ماه های آخر سال ۲۰۲۰ یک بار دیگر ثابت کرد که می تواند دست به کارهای بزرگ زیادی بزند. اگرچه انتقادهای زیادی به این شرکت وارد است، اما نمی توانیم از بازی های بزرگ شرکت فرانسوی هم به سادگی چشم پوشی کنیم. سال ۲۰۱۸ سال فوق العاده ای برای یوبی سافت بود. عناوینی چون Assassin’s Creed Odyssey و Far Cry 5 آن قدر خوب بودند که نامزد دریافت چندین جایزه شدند. حتی Assassin’s Creed Odyssey یکی از ۶ نامزد دریافت جایزه ” بازی سال” هم شد. جایزه ای که نهایتا به God of War، انحصاری موفق سونی رسید. سال ۲۰۱۹ اما از چندین منظر، سال ضعیفی برای یوبی سافت بود. بازی های Far Cry New Dawn، Tom Clancy’s The Division 2 و Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint مهم ترین بازی های یوبی سافت در سال گذشته بودند. Far Cry New Dawn صرفا یک اسپین آف بود و قرار نبود خیلی در کانون توجهات باشد. در سطح یک اسپین آف، این بازی عملکرد بدی نداشت ولی خب چنین عملکردی وقتی از سوی شرکت بزرگی مثل یوبی سافت باشد، برای کاربر چندان قانع کننده نیست. با این وجود Far Cry New Dawn که اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، با نظرات مثبت برخی از منتقدین به کار خود پایان داد. دومین محصول یوبی سافت در سال ۲۰۱۹، بازی The Division 2 بود که تقریبا با سال نوی ما ایرانی ها مصادف می شد. این بازی هم با نمرات قابل قبولی رو به رو شد و هم نظر مثبت بسیاری از کاربران را در شبکه های اجتماعی به خود جلب کرد. The Division 2 هر چند که یک MMO بسیار با کیفیت محسوب می شد، ولی در زمینه فروش نتوانست یوبی سافت را راضی نگه دارد. این بازی پس از انتشار بارها یا تخفیف خورد و یا برای مدتی محدود توسط شرکت فرانسوی به صورت رایگان در دسترس قرار گرفت. The Division 2 هر چقدر که نمرات خوبی کسب کرد، ولی در زمینه فروش ضعیف عمل کرد. Ghost Recon Breakpoint نیز نه تنها فروش درست و حسابی نداشت، بلکه از لحاظ نمرات منتقدین هم یک افتضاح بزرگ بود. عنوانی که هرگز نتوانست از منتقدین نمرات قابل قبولی را کسب کند و در نهایت هم حتی آپدیت ها و به روزرسانی های یوبی سافت به داد این بازی نرسیده و نتوانستند کاربران زیادی را به آن اضافه کنند. در سال ۲۰۱۹ آی پی های پرفروش یوبی سافت غایب بودند. Far Cry New Dawn صرفا یک اسپین آف بود و فرنچایزهای Assassin’s Creed و Watch Dogs نیز در سال ۲۰۱۹ حضور نداشتند. همین موضوع سبب شد تا مجموعا ۲۰۱۹ سال خوبی برای یوبی سافت نباشد.

در سال ۲۰۲۰ ولی اوضاع کاملا متفاوت است. Watch Dogs Legion یک اسپین آف به شمار می رود، با این وجود در مدت زمانی کم، طرفداران زیادی را پیدا کرده است. Watch Dogs Legion در زمان معرفی و دوران پیش از انتشار، منتقدین زیادی را برای خود دست و پا کرده بود. پس از انتشار اما، بازخوردهای مثبت به این بازی کم نبوده اند. از نظر نمره متا، Watch Dogs Legion یک بازی متوسط است ولی وقتی به نظرات گیمرها در شبکه های اجتماعی نگاه می کنیم، می بینیم که بازی ظاهرا به دل بازی بازان نشسته است. Watch Dogs Legion در مجموع یک بازی ریسکی برای یوبی سافت به شمار می رفت. شرکت فرانسوی معمولا از پیاده کردن ایده های جدید ابایی ندارد و گاهی اوقات در پیاده سازی این ایده ها شکست می خورد. خوشبختانه در رابطه با Watch Dogs Legion، شرکت فرانسوی شکست نخورده است. و در نهایت نوبت به Assassin’s Creed Valhalla می رسد. نسخه ای جدید از یکی از پرطرفدارترین فرنچایزهای فعال و حال حاضر دنیا که همان طور که اشاره هم کردیم، نسخه قبلی اش هم یکی از نامزدهای جایزه بازی سال ۲۰۱۸ بود. Assassin’s Creed Valhalla به متای حدودی ۸۵ دست یافت. مهم تر از آن، در هفته اول انتشار توانست فروش بیشتری نسبت به Call of Duty Black Ops Cold War داشته باشد. بازی از لحاظ کیفی، یک بازی فوق العاده است و توانسته منتقدین و بازی بازان را راضی نگه دارد. وقتی نقدهای بازی را می خوانیم، عموما در رابطه با نقاط قوت بازی صحبت شده تا ضعف های آن. تعداد نقدهای منفی بازی در متاکرایتیک انگشت شمار هستند و سایت های مطرح خارجی هم غالبا به این بازی نمره ای بالاتر از ۸ را اعطا کرده اند. Assassin’s Creed Valhalla را می توان یکی از بزرگترین موفقیت های یوبی سافت در نسل هشتم دانست؛ هرچند که پاره ای از مشکلات فنی گریبان این عنوان را گرفته اند.

و در نهایت نوبت به آخرین محصول یوبی سافت فرانسوی در سال ۲۰۲۰ می رسد؛ Immortal Fenyx Rising. این بازی در ابتدا تحت عنوان Gods and Monsters معرفی شد و تا همین چند ماه پیش هم، این پروژه را با همان اسم سابق می شناختیم. چند ماه قبل شایعه ای مبنی بر تغییر پیدا کردن اسم بازی منتشر شد و چند روز بعد هم این شایعه تایید شد. Immortal Fenyx Rising اسم جدید پروژه Gods and Monsters بوده و به تازگی هم به بازار عرضه شده است. عنوان Immortal Fenyx Rising توسط شعبه کبک یوبی سافت توسعه یافته؛ همان شعبه ای که مسئول توسعه بازی موفق Assassin’s Creed Odyssey بوده است. جالب این جاست که ایده ساخت این بازی در واقع از روی یک باگ در بازی Assassin’s Creed Odyssey برداشته شده است! چندی پیش اسکات فیلیپس، کارگردان بازی به این موضوع اعتراف کرد. به هر ترتیب عنوانی که در رویداد E3 2019 تحت عنوان Gods and Monsters معرفی شده، اکنون تحت عنوان Immortal Fenyx Rising منتشر شده است. عنوانی که با الهام گرفتن از بازی موفق The Legend of Zelda Breath of the Wild سعی دارد اسم خود را در لیست بازی های موفق شرکت یوبی سافت جای دهد. Immortal Fenyx Rising بازی بی نقصی نیست، ولی خب می تواند از خود دفاع کند. این بازی نقاط قوت زیادی دارد؛ نقاط قوتی که به نقاط ضعف آن می چربند. اما در مجموع این بازی چه عملکردی داشته و از نظر کیفی در چه سطحی است؟ در ادامه در گیمفا به این سوال پاسخ خواهیم داد.

حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا

Immortal Fenyx Rising اسم جدید پروژه Gods and Monsters بوده و به تازگی هم به بازار عرضه شده است. عنوان Immortal Fenyx Rising توسط شعبه کبک یوبی سافت توسعه یافته؛ همان شعبه ای که مسئول توسعه بازی موفق Assassin’s Creed Odyssey بوده است. جالب این جاست که ایده ساخت این بازی در واقع از روی یک باگ در بازی Assassin’s Creed Odyssey برداشته شده است! چندی پیش اسکات فیلیپس، کارگردان بازی به این موضوع اعتراف کرد. به هر ترتیب عنوانی که در رویداد E3 2019 تحت عنوان Gods and Monsters معرفی شده، اکنون تحت عنوان Immortal Fenyx Rising منتشر شده است. عنوانی که با الهام گرفتن از بازی موفق The Legend of Zelda Breath of the Wild سعی دارد اسم خود را در لیست بازی های موفق شرکت یوبی سافت جای دهد. Immortal Fenyx Rising بازی بی نقصی نیست، ولی خب می تواند از خود دفاع کند. این بازی نقاط قوت زیادی دارد؛ نقاط قوتی که به نقاط ضعف آن می چربند. اما در مجموع این بازی چه عملکردی داشته و از نظر کیفی در چه سطحی است؟ در ادامه در گیمفا به این سوال پاسخ خواهیم داد.

پیش از این که به سراغ صحبت درباره جزئیات بازی Immortals Fenyx Rising برویم، این نکته را در نظر داشته باشید که Immortals Fenyx Rising یک بازی شدیدا فان است. یوبی سافت سعی کرده تا حد امکان، حس شوخ طبعی را در بازی زنده نگه دارد. خب در این امر موفق هم بوده ولی سوال این جاست که آیا این موضوع به نفع Immortals Fenyx Rising تمام شده است؟ حقیقت این است که سبک کلی جدیدترین محصول یوبی سافت همین است و این موضوع هم کاملا قابل احترام است. با پیشرفت صنعت بازی سازی، بازی های فان هم پیشرفت داشته و تعدادشان هم طی چند سال اخیر افزایش یافته است. چنین بازی هایی گاهی اوقات می توانند به یکی از خاطره انگیزترین تجربه های بازیکن تبدیل شوند. ولی خب حس شوخ طبعی هم در بازی هم طبق معمول، از یک سری قاعده و اصول پیروی می کند. اگر شما به عنوان بازی ساز نتوانید این قواعد را درست رعایت کنید، نتیجه نه تنها مثبت نیست، بلکه به ضرر بازی تمام خواهد شد و کیفیت کلی اثر زیر سوال می رود. این صحبت ها، بد بودن بازی Immortals Fenyx Rising را تایید نمی کنند. همچنین منظور این نیست که این حس شوخ طبعی نهایتا نتوانسته به سود بازی تمام نشود. اتفاقا کاملا برعکس، خوشبختانه این موضوع دست کم برای Immortals Fenyx Rising مفید واقع شده است. ولی خب گاهی اوقات جدی نبودن بازی واقعا از حد می گذرد. چنین موضوعی در نهایت سبب شده تا بازیکن نتواند آن ارتباطی که باید و شاید را با بازی برقرار کند. البته در این مورد، نمی توان با قاطعیت گفت که همه بازیکنان چنین مشکلی را احساس خواهند کرد. ولی خب به نظر می رسد که یوبی سافت می توانست روی حس شوخ طبعی بازی در برخی از موارد، تجدید نظر کند.

از این موارد که بگذریم، اجازه دهید تا کمی در رابطه با داستان بازی صحبت کنیم. اتفاقات بازی Immortals Fenyx Rising حول ظهور دوباره و حمله تایفون می چرخند. تایفون قدرتمندترین تایتان تمامی ادوار است و خدایان یونان را هم شکست داده و آن ها را نفرین می کند. در این میان، دو نفر باقی می مانند؛ زئوس و پرومتئوس. از طرفی دیگر، شما بازی را به عنوان یک شخصیت تازه از جنگ برگشته آغاز می کنید. داستان شخصیت Fenyx که توسط بازیکن کنترل می شود، از جایی آغاز شده که وی به همراه گروهی از جنگجویان، از یک جنگ بزرگ، پیروز بازگشته اند. در میانه های راه اما، این ارتش مغلوب طوفان دریا می شوند و اغلب آن ها هم از بین می روند. در این میان اما، سربازی به نام Fenyx زنده مانده و با جریان آب، به ساحل می رسد. وی دیگر افراد ارتش من جمله برادرش را به صورت طلسم شده ( افراد گروه وی به سنگ تبدیل شده اند ) پیدا می کند و اکنون قصد نجات دادن آن ها را دارد. این میان، خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند و قهرمان خدایان یونان باستان هم کسی نیست جز Fenyx! شخصیتی که می توانید وی را شخصی سازی کرده و جنسیت، ظاهر و حتی صدایش را مطابق با میل خود انتخاب کنید. در نهایت هم Fenyx تنها و آخرین امید یونان و خدایان باقی مانده است. شخصیت Fenyx باید یونان را نجات داده و در این مسیر، باید از سد تایفون عبور کند. در ابتدای بازی، فینیکس به عنوان یک سرباز درجه پایین معرفی می شود. سوال اینجاست که آیا این سرباز Low Rank می تواند دست به یک کار بزرگ بزند؟ این نکته را هنگام دقت به داستان بازی باید در نظر داشته باشید که داستان، مهم ترین رکن بازی نیست. با این وجود یوبی سافت از روش هاش جالبی برای روایت داستان جدیدترین محصولش استفاده کرده است. خوشبختانه Immortals Fenyx Rising از این لحاظ، عملکرد قابل قبولی دارد.

حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا

از این موارد که بگذریم، اجازه دهید تا کمی در رابطه با داستان بازی صحبت کنیم. اتفاقات بازی Immortals Fenyx Rising حول ظهور دوباره و حمله تایفون می چرخند. تایفون قدرتمندترین تایتان تمامی ادوار است و خدایان یونان را هم شکست داده و آن ها را نفرین می کند. در این میان، دو نفر باقی می مانند؛ زئوس و پرومتئوس. از طرفی دیگر، شما بازی را به عنوان یک شخصیت تازه از جنگ برگشته آغاز می کنید. داستان شخصیت Fenyx که توسط بازیکن کنترل می شود، از جایی آغاز شده که وی به همراه گروهی از جنگجویان، از یک جنگ بزرگ، پیروز بازگشته اند. در میانه های راه اما، این ارتش مغلوب طوفان دریا می شوند و اغلب آن ها هم از بین می روند. در این میان اما، سربازی به نام Fenyx زنده مانده و با جریان آب، به ساحل می رسد. وی دیگر افراد ارتش من جمله برادرش را به صورت طلسم شده ( افراد گروه وی به سنگ تبدیل شده اند ) پیدا می کند و اکنون قصد نجات دادن آن ها را دارد. این میان، خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند و قهرمان خدایان یونان باستان هم کسی نیست جز Fenyx!

داستان بازی در واقع دو راوی دارد. راوی مهم تر، پرومتئوس است، تایتانی که به انسان آتش را هدیه کرده و به همین دلیل هم توسط زئوس تنبیه شده و در بند ابدی است. نفر دوم این ماجرا هم کسی نیست جز زئوس، خدای رعد و برق که احتمالا نیازی به معرفی هم ندارد. نکته این جاست که زئوس و پرومتئوس دست به دامن یک سرباز بی تجربه فناپذیر شده اند. به عبارتی، پرومتئوس به جای اینکه مستقیما به خود زئوس در شکست دادن تایفون کمک کند، داستان یک سرباز را تعریف می کند. در مسیر روایت داستان، یوبی سافت سعی کرده از حس شوخ طبعی استفاده کند. طنزهایی که بین زئوس و پرومتئوس رد و بدل می شوند گواهی همین موضوع است. بحث خنده و شوخ طبعی، به مکالمات بین پرومتئوس و زئوس ختم نمی شود. همان طور که ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، این موضوع را در بخش ها و سکانس های مختلف بازی خواهید دید. بسیاری از خدایان در بازی Immortals Fenyx Rising حاضر هستند. به جز پرومتئوس و زئوس، شما هلمت، آفرودیت و آرس هم دیگر خدایانی هستند که در بازی حاضر بوده و در مقابل تایفون به زانو درآمده اند. همچنین علاوه بر این خدایان، بسیاری از موجودات اسطوره ای یونان را هم در Immortals Fenyx Rising ملاقات خواهید کرد. خوشبختانه این بازی از لحاظ داستان پردازی در شرایط مطلوبی قرار داشته و با روایتی سر راست و پیوسته طرف هستیم. همان طور که اشاره شد، در این مسیر قرار است طنزهای زیادی را بشنویم.

از بحث داستان که بگذریم، وقتی به گیم پلی بازی نگاه می کنید، قطعا به یاد The Legend of Zelda: Breath of the Wild خواهید افتاد. عنوان Immortals Fenyx Rising به طرز واضحی، از شاهکار نینتندو که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، الهام گرفته است. برخی از گیمرها معتقد هستند که Immortals Fenyx Rising برای موفقیت حتی بیش از اندازه از The Legend of Zelda Breath of the Wild الهام گرفته است. به هر ترتیب، کمی بعد از این که بازی به صورت رسمی آغاز می شود و پرومتئوس شخصیت فینیکس را معرفی می کند، شما قادر به بازی کردن خواهید بود. بازی برای این که سیستم مبارزات خودش را به شما نشان دهد، به هیچ وجه وقت تلف نمی کند! یوبی سافت برای این که شما را درست وسط یک مبارزه قرار دهد، به کمتر از ۱۰ دقیقه زمان نیاز داشته است. پس از این که فینیکس فرمانده و برادرش را پیدا کرده و شمشیر برادرش را در دست می گیرد، با گروهی از دشمنان رو به رو می شود. اکنون وی برای پیروزی در مقابل این دشمنان، باید از تمامی آموزش هایی که دیده استفاده کند. این بخش البته بیش از این که یک مبارزه سخت، چالش برانگیز و جدی باشد، حالت آموزشی دارد. در اولین مبارزه خود، شما یک سری اصول را یاد می گیرید. اصولی که احتمالا نیازی به آموزش هم ندارند. در ادامه مسیر هم باید مقدمات نجات خدایان و شکست دادن تایفون را بچینید. در این مسیر مبارزات زیادی دارید که باید در آن ها پیروز شوید، باید معماها و پازل های زیادی را حل کنید و آیتم های مورد نیاز خود را پیدا کنید. نکته ایکه در Immortals Fenyx Rising آن را در می یابید، شباهت بیش از اندازه بازی به Breath of the Wild است. ساختار پازل‌ها، طراحی دنیای بازی و حتی برخی از ابزار دنیای بازی Immortals Fenyx Rising الگو گرفته از The Legend of Zelda Breath of the Wild هستند. با توجه به این که کاربران نینتندو در ایران زیاد نیستند، شاید Breath of the Wild را تجربه نکرده باشید. اگر قبلا این بازی را امتحان کرده باشید، احتمال دارد که Immortals Fenyx Rising گاهی اوقات برایتان خسته کننده به نظر برسد. هر چند که الگویی که این بازی از شاهکار نینتندو گرفته، خیلی آزاردهنده نیست ولی خب با روش معمولی که دیگر سازندگان جهت الهام گرفتن از آن ها استفاده می کنند، متفاوت است.

حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا

بازی Immortals Fenyx Rising یک جهان باز است که در آن، طبیعتا از المان های نقش آفرینی هم استفاده شده است. در همان ابتدای بازی، شما می توانید کاراکتر خود را به طور کامل شخصی سازی کنید، موضوعی که کم و بیش در اکثر بازی های اخیر یوبی سافت شاهد آن بوده ایم. شخصی سازی شخصیت Fenyx به همان چند دقیقه ابتدایی بازی ختم نشده و بعدا و در طول بازی هم می توانید تغییراتی را در وی ایجاد کنید. مهم تر از آن اما، سیستم ارتقای شخصیت است. به لطف این سیستم، شما قادر هستید که شخصیت خود را به شکل های مختلف، قوی تر و کارامدتر از قبل کنید. ضمن این که به جز این ارتقاها، یک سری مهارت و توانایی هم در بازی گنجانده شده و طبیعتا این مهارت ها هم در طول بازی برایتان آنلاک خواهند شد. طبیعتا می دانید که آنلاک شدن مهارت های شما در بازی، کمک زیادی به بازیکن و شخصیت فینیکس خواهد کرد. درست است که در هر بازی، با پیشروی در طول بخش داستانی آن، شاهد سخت تر شدن بازی هستیم، ولی خب در این میان این نکته را هم باید در نظر گرفت که مهارت های کسب شده توسط بازیکن هم بیشتر می شوند.

بازی Immortals Fenyx Rising یک جهان باز است که در آن، طبیعتا از المان های نقش آفرینی هم استفاده شده است. در همان ابتدای بازی، شما می توانید کاراکتر خود را به طور کامل شخصی سازی کنید، موضوعی که کم و بیش در اکثر بازی های اخیر یوبی سافت شاهد آن بوده ایم. شخصی سازی شخصیت Fenyx به همان چند دقیقه ابتدایی بازی ختم نشده و بعدا و در طول بازی هم می توانید تغییراتی را در وی ایجاد کنید. مهم تر از آن اما، سیستم ارتقای شخصیت است. به لطف این سیستم، شما قادر هستید که شخصیت خود را به شکل های مختلف، قوی تر و کارامدتر از قبل کنید. ضمن این که به جز این ارتقاها، یک سری مهارت و توانایی هم در بازی گنجانده شده و طبیعتا این مهارت ها هم در طول بازی برایتان آنلاک خواهند شد. طبیعتا می دانید که آنلاک شدن مهارت های شما در بازی، کمک زیادی به بازیکن و شخصیت فینیکس خواهد کرد. درست است که در هر بازی، با پیشروی در طول بخش داستانی آن، شاهد سخت تر شدن بازی هستیم، ولی خب در این میان این نکته را هم باید در نظر گرفت که مهارت های کسب شده توسط بازیکن هم بیشتر می شوند. صحبت از سختی شد، بد نیست در این خصوص هم کمی صحبت کنیم. عنوان Immortals Fenyx Rising چند درجه سختی دارد که در راس آن ها، درجه Nightmare است. یکی از مشکلاتی که محصول جدید یوبی سافت دارد، این است که شما حتی روی سخت ترین درجه سختی ممکن هم آن چنان چالشی را تجربه نخواهید کرد. البته طبیعتا کارتان کمی دشوارتر خواهد بود، ولی این دشواری در حد و اندازه های درجه سختی تحت عنوان Nightmare نیست. یکی از سیستم هایی که در Immortals Fenyx Rising به خوبی پیاده شده، سیستم مبارزات بازی است. همچنین خبر خوب دیگر، تنوع قابل قبول دشمنان است. با توجه به این که شما با دشمنان مختلفی دست و پنجه نرم خواهید کرد، باید توانایی استفاده از تمامی قابلیت های سیستم مبارزات بازی را داشته باشید.

یوبی سافت هرگز در گنجاندن فعالیت جانبی در محصولاتش، خساست به خرج نداده است و این موضوع در رابطه با بازی Immortals Fenyx Rising نیز صدق می کند. خوشبختانه در این بازی هم شما با فعالیت های جانبی متعددی رو به رو خواهید شد. اکثر این فعالیت های جانبی به نوعی پازل هستند. برخی اوقات هم این فعالیت های جانبی شما را مجبور می کنند که یک مبارزه جدید را شروع کنید. البته تنوع این فعالیت ها، شدیدا بالاست و صرفا به دو سه مدل ساید اکتیویتی خاص محدود نمی شوند. به جز فعالیت های جانبی، مراحل اصلی بازی هم طراحی خیلی خوبی دارند. علاوه بر این طراحی خیلی خوب، ما با تنوع قابل قبولی هم رو به رو هستیم. این در حالی است که بسیاری از بازی های چند سال اخیر یوبی سافت، مشکل مشابه بودن مراحل را یدک می کشیدند. در Immortals Fenyx Rising تعادل به بهترین شکل ممکن حفظ شده است. گشت و گذار، مبارزه، پازل هایی که با هم دیگر متفاوت هستند، مراحلی که ترکیبی از مبارزه و حل پازل هستند و چندین مدل مرحله دیگر را در Immortals Fenyx Rising تجربه خواهید کرد. البته همچنان نمی توان گفت که Immortals Fenyx Rising از این نظر، بی نظیر و یا شگفت انگیز عمل کرده است، ولی خب توانسته عملکرد قابل قبولی را از خود بر جای بگذارد.

بازی Immortals Fenyx Rising از لحاظ طراحی هنری سنگ تمام گذاشته است. با الگو گرفتن از The Legend of Zelda Breath of the Wild، دنیای Immortals Fenyx Rising طراحی چشم نواز، زیبا و کم ایرادی دارد. طراحی شخصیت های مهم بازی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و حتی شخصیت های نسبتا فرعی هم از لحاظ طراحی گرافیکی، قابل قبول هستند. به طور کلی، Immortals Fenyx Rising از لحاظ هنری بازی کم نقصی است و شاید حتی به جرات، بتوان این عنوان را بالاتر از دو محصول شاخص دیگر یوبی سافت در سال جاری دانست. ولی خب بازی از لحاظ فنی، طبق معمول جای کار دارد. موضوعی که دیگر برای بازی های یوبی سافت، کاملا عادی به نظر می رسد! بهینه سازی بازی چندان جالب نیست و مشکلات فریم ریت بازی روی کیفیت کلی آن تاثیر منفی خود را می گذارند. بازی از لحاظ صداگذاری و موسیقی هم در شرایطی مطلوب به سر می برد. ساندترک های بازی شنیدنی هستند و سعی می کنند که حس و حال یونان باستان را برای شما به ارمغان بیاورند.

حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا

عنوان Immortals Fenyx Rising یک آی پی جدید از یوبی سافت است که بدون هیچ ادعا و سر و صدایی، کار خود را به بهترین شکل ممکن به انجام رساند. این بازی قدرت تبلیغاتی آی پی های بزرگ یوبی سافت را نداشت و قطعا، هرگز از لحاظ محبوبیت هم به پای آن ها نمی رسد. با این وجود، Immortals Fenyx Rising در قامت یک بازی قابل قبول، دوست داشتنی و با کیفیت می تواند از خود دفاع کند. ممکن است برای بازیکن، کمی زمان ببرد تا با حس و حال Immortals Fenyx Rising خو بگیرد ولی وقتی این اتفاق رخ دهد، مطمئنا گیمر از این بازی لذت خواهد برد.

عنوان Immortals Fenyx Rising یک آی پی جدید از یوبی سافت است که بدون هیچ ادعا و سر و صدایی، کار خود را به بهترین شکل ممکن به انجام رساند. این بازی قدرت تبلیغاتی آی پی های بزرگ یوبی سافت را نداشت و قطعا، هرگز از لحاظ محبوبیت هم به پای آن ها نمی رسد. با این وجود، Immortals Fenyx Rising در قامت یک بازی قابل قبول، دوست داشتنی و با کیفیت می تواند از خود دفاع کند. ممکن است برای بازیکن، کمی زمان ببرد تا با حس و حال Immortals Fenyx Rising خو بگیرد ولی وقتی این اتفاق رخ دهد، مطمئنا گیمر از این بازی لذت خواهد برد. اگرچه Immortals Fenyx Rising مشکلاتی را دارد که روی کیفیت بازی تاثیر منفی خود را می گذارند، ولی احتمالا می توانید با جدیدترین محصول یوبی سافت ارتباط برقرار کرده و آن را دوست داشته باشید.

حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا

Spider-ManDark FantasyBaBa Wossموز سخنگومحمد کرامت‌ فر

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا
حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا
حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا
حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا
حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممنون بابت نقد بازی ، خب این بازی قطعا زیبا و سرگرم کننده و دلچسب هست و همینا خودش دلیلی هست برای ساعت ها سرگرمی
    .
    .
    نکته ایی که هست در مورد کار یوبی سافت هست ، یوبی سافت از دو بازی نقش افرینی بزرگ ویدیو گیم در آثارش الهام زیادی گرفت که برا من جای تعجب داشت چون یوبی سافت خودش یه شرکت بسیار بزرگ و خلاق هست با کلی ای پی فوق العاده اما به نظرم برای عقب نماندن از همه گیر شدن بازی های نقش افرینی از ۲ اثر بزرگ و محبوب این صنعت خیلی زیاد وام گرفت که هم برای من حرکتی هوشمندانه بود و هم تا حدی جای تعجب داشت ….. سری اساسینز خصوصا اودیسه و حالا والهالا کاملا مشخصه که از بازی و دنیای ویچر الهام گرفته شده طوری که من موقع بازی اودیسه واقعا یاد ویچر میوفتادم و در والهالا همونطور که از ظاهر بازی میشد فهمید و همینطور نقد اقای بابایی که اشاره فرمودن و الان هم ایمورتال که تقریبا یه وام کاملی گرفته از سری زلدا …… البته من هدفی از گفتن این حرفا ندارم ولی اتفاقی هست که به صورت مشهود افتاده .

  • ممنون بابت نقد کاملتون.اینجور که پیداس بازی،بازی خوبیع.امیدوارم همه ازش لذت ببرن.

  • majid گفت:

    برای من که سوییچ نداشتم ولی عاشق زلدا هستم یه گزینه عالیه ممنون بابت نقد حتما تجربش میکنم

    فقط ببخشید بازی چقدر گیم پلی داره؟ ۷۰ساعت محتوا رو انشااله داره یا باید وایستم کرک بشه ؟

    • مهدیار گفت:

      cemu ( شبیه ساز wii ) رو سیستمت بریز ، بشین زلدا رو بازی کن
      yuzu ( شبیه ساز swtich ) رو بریز ، بشین بازی های سوییچ رو انجام بده
      بدون مشکل جدی ( برای بعضی از بازی ها ممکنه مشکل پیدا کنی ، ولی بازی های محبوب رو بدون مشکل اجرا میکنه )
      برای کار با برنامه و هر چیزی در مورد این شبیه ساز ها کانال BSoD Gaming ( یتویوب ) پیشنهاد میکنم
      .
      حدودا بازی ۳۰ ساعت گیم پلی مفید داره
      قفل دنوو داره ، پس اصلا مشخص نمیشه کی کرک بشه ( خودم احتمال میدم ، حالا حالا ها نمیشه )
      .
      البته genshin impact هم خیلی شبیه زلدا هست
      اونو هم میتونی بازی کنی ، شخصیت های خیلی خوبی هم داره ( از هر همه نظر 😀 )

    • چهل ساعت محتوای مفید داره
      پس وایسا کرک شده که فکر نکنم حالاحالا ها کرک شه
      Cemu رو بریز زلدا رو بازی کن
      سیستم فضایی هم نمی‌خواد
      البته هر چه سیپیوت قوی تر باشه بهتره

  • مرسی اقای اریا مقدم عزیز نقد بسیار سرگرم کننده و خوبی بود
    من بیشتر از سبک گرافیکی بازی خوشم میاد
    البته مشکلات فنی بازی که عضو اصلی بازی های یوبی هستن ولی چیزی از ارزش بازی کم نمیکنن
    و البته با دیدن چند تا از عکس های بازی یاد یکی دیگر بازی های تقریبا همین سبکی افتادم که درست یادم نمیاد اسمش

  • مهدیار گفت:

    خیلی ممنون به خاطر نقدتون ، واقعا عالی بود 🙂
    خسته نباشید 🙂
    :heart: :rose:

  • فرید گفت:

    بازیایی مثل immortal fenyx rising به خاطر تبلیغات کمشون احتمال موفقیتشون هست ولی بازیایی که باعث هایپ زیاد میشن بازیبازا و گیمرا توقعشون میره بالا احتمال شکستشون هست اینارو خودتون بهتر از من میدونید
    منظورم اینه به شخصه خیلی میترسم که سایبرپانک مطابق انتظارات نباشه و شکست بخوره ولی امیدم فقط به اینهcd project red :inlove:
    اسپم :
    این عکس از بازی white night عه
    https://s16.picofile.com/file/8416185126/13f384b2_0a8b_4209_9944_2587140013cb.jpg
    خیلی شبیه به خونه مکس پین تو نسخه ۱ نیست؟؟؟

  • reza_tport گفت:

    این از اون بازی های ایده دار و نو هستش امیدوارم فروش خوبی رو تجربه کنه

  • Bluebox گفت:

    مقایسه بازی immortals fenyx rising روی کنسول های نسل بعد اومد.

    حالت quality
    سری ایکس و پلی۵ هر دو ۴k , 30fps
    سری اس ۱۴۴۰p , 30fps

    حالت performance
    سری ایکس و پلی۵ فورکی داینامیک از ۴k تا ۱۴۴۰p و ۶۰fps
    سری اس ۱۰۸۰p نیتیو و ۶۰fps

    به طور کلی روی پرفرومنس توی بعضی نقاط از بازی رزولوشن پلی۵ بیشتر از سری ایکسه یعنی دقیقا زمانی که پلی۵ ۱۶۲۰p اجرا میکنه سری ایکس هم ۱۴۴۰p.
    ولی جزییات و عمق تصویر بازی توی سری ایکس بهتر از پلی۵ هستش. روی حالت کوالیتی هم سایه ها توی پلی۵ خیلی مشکل داره.

    در آخر هم گفت روی همه کنسولا حالت پرفرومنس بهتره.

  • pc گفت:

    اسپم
    سلام برای رد ۲ آنلاین نسخه کامپیوتر چطور میشه به سرور راک استار وصل شد اگه میدونین ممنون میشم راهنمایی کنید

    • ALIREZA0111 گفت:

      باید قندشکن کریو بگیری با قند شکن معمولی کار نمیکنه
      یه سری فیلترشکن های ایرانی سرویس کریو میدن مثل اسپید وی پی ان یا کریو میکر
      البته فکر کنم با سیسکو هم میشه ولی سرویس سیسکو پینگ رو میبره بالا قطعی هم داره هر چند کم باشه
      رو کنسول dns پولی خوب جواب میداد ولی رو pc رو نمیدونم
      اگه میخوای dns بزنی اول تحقیق کن رو پی سی جواب میده یا نه هرچند به نظرم از قندشکن استفاده کن

  • GrandWarden گفت:

    ممنون بابت نقد. توی بیشتر نقد ها به شباهت بسیار این بازی به زلدا و حتی آدیسی اشاره شده.ولی به هر حال برای اکثر ما که از تجربه شاهکار زلدا محروم بودیم، میتونه حداقل ی گوشه از لذت اون رو برامون به ارمغان بیاره.

  • foadkratos گفت:

    بعداز دنیای فیلم و سریال دیگه بازیها هم دارن به سمت قهرمان زن و مونث پیش میرن.
    خیلی از بازیها در سالهای اخیر اینجوری شدن
    :no: :no: :no:

  • mbox گفت:

    گیم پلی بازی خیلی شبیه کستل وانایا لرد اف شدو یک و سه گانه گاد اف وار هست که ترکیب شده با زلدا
    در مجموع خیلی باحاله

حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا
حتی خدایان هم به یک قهرمان نیاز دارند | نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising - گیمفا