تحقیقات فاش شده نشان می‌دهد عناوین تک‌نفره‌ی پلی‌استیشن در حال پیشرفت هستند

11 آذر 1399 - 11:30
پلی استیشن

اسناد داخلی فاش شده در بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی نشان می‌دهد که کاربران پلی‌استیشن ۴ اغلب تجربه‌ی بازی‌های تک‌نفره را نسبت به عناوین چندنفره ترجیح می‌دهند.

در سال‌های گذشته جمله‌ی “بازی‌های تک‌نفره در حال مرگ هستند” را احتمالاً شنیده‌اید. با این وجود در طول این سال‌ها شاهد آن بوده‌ایم که عناوین تک‌نفره نه‌تنها در حال نابودی نبوده‌اند، بلکه‌ پیشرفت‌هایی نیز از جنبه‌های مختلف در آن‌ها دیده‌ می‌شوند. به گفته‌ی سونی، عناوین تک‌نفره در حال رشد و پیشرفت هستند و مردم زمان بیشتری را به تجربه‌ی عناوین آفلاین اختصاص می‌دهند. همچنین این تحقیقات فاش شده چندین مسئله را که بازی‌بازان در هنگام تجربه‌ی عناوین تک‌نفره مواجه بودند، نشان می‌دهد. یافته‌هایی که به نظر می‌رسد در ایجاد ویژگی جدید فعالیت‌های پلی‌استیشن ۵ تأثیرگذار بوده است.

سونی ۴ مشکل اساسی را که بازی‌بازان در زمان تجربه‌ی عناوین تک‌نفره گزارش داده‌اند، ذکر کرده است:

  • ندانستن این مورد که چه مدت برای رسیدن به اهداف درون بازی نیاز است.
  • مدت زمانی که برای یافتن راه‌حل‌ها در فیلم‌های راهنمای آنلاین لازم است.
  • چگونه بدون مواجهه با اسپویلرها در شبکه‌های اجتماعی در تعامل باشیم.
  • فراموش کردن کاری که بازی‌بازان در آخرین باری که بازی را تجربه می‌کردند و تلاش دوباره برای درگیر شدن با آن.

پیش‌تر آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رییس پلی‌استیشن، تاکید کرده بود که سونی هرگز از ساخت‌ بازی‌های تک‌نفره‌ی داستان محور دور نخواهد شد.

ما همیشه موفقیت‌های بزرگی در بازی‌های تک‌نفره‌ی مبتنی بر داستان داشته‌ایم. ما از این بابت احساس خوبی داریم و مطمئناً از این سبک و روند دور نخواهیم شد.

طبق این گزارش، بیش از ۱۰ میلیون نسخه از مجموعه‌های God of War ,Uncharted و The Last of Us برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ به فروش رفته‌اند. موردی که در دوران کنسول پلی‌استیشن ۳ بدست نیامد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا شما تجربه‌ی بازی‌های تک‌نفره را به چندنفره ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بخاطر همین بازی هاشه که همه میخرنش

    • Holiday 2020 گفت:

      ایپی هاش قابلیت انلاین شدنشون کمه.چون شاهکار های داستانی هستن و برای انلاین بودن بازی داستان باید فدا شه اگه نشه زمان عرضه ها با این کیفیت که الان سونی میده بیرون سالها طول میکشه و این صرف اقتصادی نداره و کمیود محتوا احساس میشه.به نظر من باید به یازیا یکم نقش افرینی اضاف شه مردم دوس دارن جای الی تصمیم بگیرن یا کریتوسو رو به یه سمتی هدایتش کنن تا بترکونه همرو.

      • Ozhan گفت:

        بعضی مردم هم دوس دارن یه قصه اورجینال بشنون
        چه عیبی داره شنونده قصه یه ادم دیگه باشیم؟
        بازی های انتخاب محور زیادی وجود دارن ولی بستگی به سلیقه شخص داره که از کدوم خوشش بیاد

        • با شما موفقم الان همه بازیا تقریبا نقش‌آوری و شخصیت محور شده و بازیهای سنتی که بازی در اختیار روایت باشه بسیار کم شده و تقریبا غیر سونی و چند شرکت بازی‌سازی دیگه رو این مورد مانور نمیده. من خودم چون گیمر قدیمی هستم با این نوع بازیا بیشتر ارتباط برقرار می‌کنم.

          • قدیم داستان در اختیار گیم پلی بود
            نه بازی در اختیار داستان
            اولین بازی اینطوری فارنهایت بود
            بعدش یه اتفاق خیلی بدی افتاد و اینطور بازی مد شد

            • Ozhan گفت:

              عیبی نداره
              مس افکت و ویچر هم داستانشون خیلی کامل و عالیه
              موقعی بده که سازنده به گیم پلی اهمیتی نده اصلا

              • دقیقا
                من بحثو اینه که بازی ها سمت فقط داستان شدن نرن
                که مثلا فقط چهار تا دکمه بزنی تموم
                فرق بازی با فیلم همینه اصلا
                اگه باعث شه که یه موقع بایوور یا سیدی یا حتی یوبیسافت برن سمت اینجور بازی ها
                امیدوارم که من نباشم تا اون روزو ببینم

            • متاسفانه مخالفم، غالب بازیها دارای داستانی بود که مارو ترغیب می‌کرد مرحله ب مرحله بریم جلو. از ماریو بگیر تا الان.
              بعد فرق که بین گیمپلی و بازی گذاشتید رو متوجه نشدم (دوخط اول).
              منتها اگه بخوام منظور شمارو متوجه بشم شاید می‌خواین بگید بازیای قدیمی کلا گیمپلی بود و بازی و گیمپلی یکچیز بودن، خوب میشه گفت الانم ی چیزه
              داستان ی چیز بیرون از این مقوله‌اس. اونموقع بخاطر محدودیت بازیا اینجوری ساخته میشدن، کات سین ک نمی‌شد داد، داستان با ی سری مطالب و گفتگوها داخل بازی شکل می‌گرفت این حرف منو نقض نمی‌کنه، بازی در گرو روایت سازنده بود.
              تمام بازیا داستان دارن نوع داستان گویی فرق داره، ی آن اینو ب عهده بازیکن میذارن ی آن خود سازنده داستانو روایت می‌کنه و شما وارد قصه سرایی سازنده میشی. این روایتا با همدیگه فرق داره و من روایت نوع دوم رو دوست دارم

              • اون برای تکرار نشدن گیم پلی بود
                منظورم این بود که گیم پلی ماریو ساخته شده بود
                بعد داستان براساس اون گیم پلی به وجود اومد
                در مورد بقیه ی کامنت شما
                من هم نوع دوم رو دوست دارم
                ولی تا وقتی که یه گیم پلی ای وجود داشته باشه
                نه مثل بازیای تلتیل فقط دکمه بزنی بعد کلی فیلم ببینی

        • MAX3D گفت:

          اوژان عزیز کاملا باهات موافقم
          سونی داره میترکونه و مثل همیشه راه خودشو میره با عناوین تک نفره و اورجینال میترکونه عاشقتم سونی :rose:
          نینتندو و سونی همیشه بازی های داستانی ساختن و پشتیبانی کردن این نوع بازیا واقعا اگه این دو کمپانی نبودن الان شاهد این آثار و پیشرفت و انقلاب ها در شاخه های مختلف گیم نبودیم امیدوارم همینطور ادامه بدن و ما گیمرهای قدیمی رو دل شاد کنن با بازی های بی نظیرشون

        • Holiday 2020 گفت:

          بله حق با شماست.داستان اورجینال هم عالمی داره.

      • اگر بازی ها RPG بشن که باید تو همه بازی ها یکمشت شخصیت پلاستیکی که حتی لیپ سینک ندارن و تمام دیالوگ هاشون خشک و بی احساس هست،ببینیم
        روایت و پیسینگ و گیمپلی هم که کلا از بین میره

  • majid گفت:

    ما همیشه موفقیت‌های بزرگی در بازی‌های تک‌نفره‌ی مبتنی بر داستان داشته‌ایم. ما از این بابت احساس خوبی داریم و مطمئناً از این سبک و روند دور نخواهیم شد.

  • Play ground گفت:

    در واقع نیاز به توضیح نداشت
    انحصاری های داستانی سونی ثابت شده هستن
    نسل بعد حتما در اولین فرصت یه ps5 هم تهیه میکنم
    به امید موفقیت هر دو شرکت :inlove:

  • بزرگترین دلیل موفقیت سونی همینه
    سونی نیاز گیمر رو میشناسه :inlove:

  • SaEiD CeZaR گفت:

    نظرمو در مورد سوال اخر میگم
    نه ترجیح نمیدم
    بلکه بیشتر دوست دارم تعاملی باشه
    چه اشکالی داره در کنار بازی های شاهکار افلاین بازی های آنلاین هم بازی بشه
    بازی افلاین یا مرحله ای مخصوصا بازی های خطی هر قدر هم فوق العاده باشه بعد چند وقت تکراری میشه
    اما بازی های انلاین که اکثرا جنبه صرفا تفریحی دارند اینطور نیست.

    • AmirtheGRB گفت:

      مشکل اونجاس که طرف میاد میگه تویی که بازی آنلاین میکنی گیمر نیستی من بازی آفلاین با داستانای سنگین و بزرگسالانه میکنم 😎 میری بازیشو ببینی مثلا تو آنچارتد ۵۰ ساعت وقت گذاشته ۱۰۰ تا ترژر پیدا کرده 😐 با خودشم نمیگه چجوری بازی آنلاین کردن گیمر بودن نیست بعد دنبال کلاغ و کبک و فلان چیز گشتن خیلی گیمریه؟ بخدا قسم ۹۵ درصد کسایی که کالکتبل متنی جمع میکنن اصلا نمیخوننشون ادعاشونم میشه من بازی آنلاین نمیکنم. من به هیچ کدوم ازین کارا آفنسی ندارم مشکل کامیونیتیه‌ که طرف میاد به راکستدی ایراد میگیره چرا داری بازی کوآپ میسازی چرا گند میزنی به گیم با اینکارت؟!. بازی آنلاین و آفلاین جفتشون باارزشن و باید بهشون توجه بشه.

      • Dr.Who گفت:

        ببین اینایی که میگن ما انلاین باز نیستیم قسمت انلاین ضربه میزنه به داستان بازی نمونه کامل یه نوبن…..عرضه ندارن به خدا رفتن اسمورف خورده به پستشون شلوارشون رو خراب کردن ملت هم فک کردن گریفرن کیکشون کردن والا روحیه کار تیمی و توانایی ریختن یه استراتژی کارسازو ندارن میان حرف رایگان میزنن بابا طرف ته کیفش اینه داستان یه شوترو روی سخت ترین حالت رفته همه چه میدونم کالکتیبل هاشو رو هم جمع کرده ولی مخش هنگ میکنه بخواد از هوش مصنوعی بپره رو ادم واقعی….دوتا سبک بازی واقعا انلاینش لازمه یکی استراتژی یکی هم شوتر….والا بازی اول باید ببینی گیم پلیش چطوریه؟اگه خوب باشه والا من خودم فارغ از انلاین یا افلاین بودنش حتما بازیش میکنم….کانتر_دوتا۲_تارکو- تا صب مثال بزنم بازی هایی که اینا اکثرشون فقط یه بار رفتن توش اومدن بیرون گفتن نه کاکو دیگه بازی نمیکنیم….افلاین و انلاین جفتش خوبه این دسته بندی ما هم الکیه بازی یا گیم پلیش محشره یا نیست!

        • دقیقا
          بازی یا گیم پلیش عالیه یا اصلا قابل بازی نیست

        • AmirtheGRB گفت:

          خیلی نکته جالبیرو گفتی دمت گرم. طرف مثلا تایتان فال بخش داستانیشو رو آخرین درجه سختی پدر خودشو درمیاره میره ولی قسمت آنلاین بازی رو میگه عه زشته بره من وارد قسمت آنلاین بازی شم چیه وقت تلف کردن. :hypnotized: کاش جمله آخرتو با طلا بنویسن

          • Dr.Who گفت:

            به خدا من اصلا واسم مهم نبود برم کلاه پایلوت جمع کنم عوضش توی داستانی هی التیمت های مختلف امتحان میکردم با تایتانا که ببینم توی مولتی با کدومش راحت ترم….اخرش هم که خوب انلاین واسم اوکی شد رفتم ادامه داستانو روی سطح سختش به غیر مبارزه اخر واسم همه ایزی بودن….با ادم واقعی شوتر بازی کنی هوش مصنوعی واست اسون میشه….تایتان فال۲ بهترین نمونه و مثالی از یک شوتر فوق العاده با کمپین داستانی زیبا و مولتی پلیر محشره

        • حرفهات کاملا غلط و از روی معده هست.روحیه تیمی و استراتژی :rotfl: :rotfl: :rotfl: نکشیمون ناپلئون:rotfl: :rotfl: یه مپ تکراری با چار تا اسلحه با ظاهر و اسکین متفاوت که این حرفها رو نداره.بازیهای انلاین تین ایجر پسند هستن و گیمرهای نسل هشتمی به اون سمت رفتن.تمام محتوای بازیهای انلاین کپی پیست و بدون محتوا و حروم کردن وقت هست.ظاهر یه چند تا مپ رو تغییر میدن و چند تا اسکین پولی به بازی اضافه میکنن و به اسم بازی جدید غالب میکنن به تین اجیر ها و پول پارو میکنن.بازیهای انلاین چیزی جز وقت تلف کردن نداره و هیچ صحنه به یاد ماندنی نداره که بعدها آدم به یادش بیاره.اتفاقا خیلی راحت تر از بازیهای سینگل پلیر هستن.کسی که بازیهای نسل ۵ و ۶ رو زده باشه رو ps1 و سگا و ps2 میدونه من چی میگم.یدونه از اون بازیهای دو بعدی صدها برابر سخت از بازیهای انلاین تین پسند امروزیه و صدها برابر استراتژی قوی تری میخواد.بازیهای سبک سولزبورن هم بماند.انلاین فقط برای گذراندن و وقت تلف کردن(وقتی بیکاری)خوبه و محتوا نداره

          • Dr.Who گفت:

            خیلی دلم میخواد جوابت رو بدم کنسول پزنت ولی میگن که شیر با شغال کشتی نمیگیره……برو خوش باش عزیزم تو درست میگی…….کس دیگه ای اگه مثل این فکر میکنه و پزنت نیست اعلام حضور کنه با هم گفت و گو کنیم

          • Ozhan گفت:

            پیشنهاد میدم اورواچ رو بازی کنی
            معنی هنر تو یه بازی انلاین
            ازین شروع کن بهت قول میدم نظرت درمورد بازی های انلاین عوض شه

            • اوژان بازی انلاین یعنی اینکه با دوستات بازی کنی و در کنار اونا لذت ببری همین . حالا بعضی بازیهای انلاین اینقدر خوب ساخته شدن که گوتی شدن مثل اورواچ ولی فلسفه اصلی همشون همون سرگم بودن در کنار دوستانه هیچ چیز خاص دیگه ای نداره من موافق قسمت انلاین هستم خودم هر روز بخش انلاین کرش تیم ریسینگ رو بازی میکنم لذت میبرم مورتال کمبات هم انلاین میزنم وارزون و رینبو ۶ رو بعضی وقتا میزنم ولی اینکه کمپانی مثل راکستار بجای اینکه بیاد dlc داستانی برای gtav بده هفت ساله داره روی انلاین ش کار میکنه یا کمپانی شاهکار ساز مثل راکستدی میخواد بخش کواپ رو بزور به کمپین بازی بیاره برام مایوس کننده ست

          • یه دست بازی کن بعد از رو معده حرف بزن
            همین قلعه ده بیست تا استراتژی داره
            توتال وار هر دفعه باید یه استراتژی داشته باشی
            نداشته باشی از روت رد میشن ورشکسته میشی

        • Vaultboy گفت:

          نه دوست عزیز نوب نیستن شما هم هیچ وقت جمع نبند مثلا خودم هیچ وقت سمت آنلاین نرفتم(حداقل هنوز) ولی دلیلی که مشکل با این قضیه دارم اینه ک دیگه مسخرش دراومده بیش از حد دیگه کمپانیا دارن به سمت آنلاین میرن چرازمان وارکرفت و دیابلو و … از این حرفا نمیزدیم؟! متاسفانه توجه انقد داره میشه به آنلاین و صرفا اکثرا بخاطر درآمد نجومیش,آفلاین های شاهکار دیگه کمتر میبینیم نمونش راک ستار که نسل هفت پنج تا بازی بینظیر داد,این نسل فقط رد دد۲(gta v حساب نیس فقط پورت شد)

          مرسی که خوندی

      • Ozhan گفت:

        اینکه مشخصه باید بهشون توجه بشه ولی گاهی بعضی شرکت ها با ترکیب عناصر انلاین تو بازی های افلاین میزنن بازیا رو نابود میکنن
        همین بتل رویال چقد باعث شد تمرکز سازنده ها از کمپین دور بشه و به فکر بازی بتل رویال بشن

      • Inside گفت:

        رفیق من مشکل با آنلاین بودن ندارم اما قابل مقایسه با بازی های داستانی نیست در مورد راکستدی هم به معنای واقعی گند زد سرنوشتش مثل اونجرز میشه اونجرز جوری ساخته شده بود که حتما باید کوآپ بری سینگل پلیرش الکی بودخیلی بد بود از عمدم اون کارو کردن اصلا حس ضربه نداشت جدا از نداشتن حس ضربه دشمنا تاکتیک خاصی نداشتن که بزنیشون فقط دکمرو میزدی تا بمیره و افتضاح بود اون بازی دقیقا راکستدی هم داره همین کارو میکنه و چیزی که من دیدم بازیش حال به هم زن شده بود اصلا ضربات حس خاصی نداشت فقط واسه کوآپ ساخته شده بود اما گوست آف سوشیما داستان گیم پلی حس ضربه همچی شاهکار بعدا هم بهش کوآپ اضاف کردن ولی راکستدی از همون اول بازیشو بر پایه کوآپ ساخته و سرنوشتش مثل اونجرز میشه

  • Inside گفت:

    بازی های آنلاین در مقابل سینگل پلیر مثل یه جوک میمون شاید وقتی یکیو تو فورتنایت میزنی یه حس هیجانی بهت میده(با اینکه میدونی محتوای ارزشی نداره) و ولی وقتی بازی مثل ردد۲ یا لست و گاد آف وار تموم میکنی یه حس خیلی زیباری بهت دست میده که حتی بعضی وقتا از شدت اون زیبایی اون محتوا اشکت در میاد که اون تجربه کوتاه ۲هفته شاید تا آخر عمر یادت بمونه….

  • Xbox+Bethesda گفت:

    به نظر من ۵۰،۵۰ خوبه نه زیاد داستان محور جالب میشه نه زیاد آنلاین.چون تو وقتی یه بازی داستانی رو تموم میکنی از نظر خود من حال نمیده که اون رو دوباره بری مخصوصا بازی های خطی ولی بازی هایی مثل رد دد و جی تی ای و فورتزا و اسپایدرمن رو چون میتونی تو دنیاهاشون چرخ بزنی باحال هستن.از اون طرف بازی های آنلاین هم همینطور هستن آدم خسته میشه هی بره با چندین نفر تو یه مپ هی مبارزه کنه و هی ببره یا ببازه.در کل به نظر من این دوتا کنار هم خیلی بهتر از یکیشون تنها هست.
    موفق باشید. :-* :heart:

  • یک تجربه داستانی ناب و به یاد موندنی و احساسی>>>>>>>>>>>هزار تا بازی آنلاین و بکش برو جلوی بی محتوا
    و همچین:
    گیمپلی و گرافیک<<<<<<<<<<<<داستان و شخصیت پردازی

    • majid گفت:

      https://uupload.ir/files/8x5q_capture2.png

    • گیمپلی≥داستان و گرافیک و بقیه ی اجزای یه بازی
      کوتاه هم نمیام
      به نظرت چرا بازیای داوود قفس موفق نیستن؟
      چون گیم پلی ندارن
      چرا یه بازی مثل زلدا یا دووم که عملا داستان مشخص نیست موفقن؟
      چون گیم پلی محشره

      • vas گفت:

        لعنتی………………..

        داوود قفس آخه؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

        • Mateus_bk گفت:

          بازی های داوود قفس موفق نیستن؟ ?:-)
          .
          من ۱ ماه بعد پایان دترویت ؛ ذهنم هنگ کرده بود!
          درسته که گیم پلی نداشت ولی توی این سبک بازی ؛ گیم پلی اهمیتی نداره
          .
          داوود قفس پدر این سبکه! و داستاناش مو به تن آدم سیخ میکنه! من آخر داستان کارا که متوجه خیلی مسائل شد گریه کردم! ؛ ….. بازی دنیا رو از دید روبات ها با مسائل فلسفی انسان ها نشون میداد ؛ کدوم نویسنده میتونه اینجور چیزی بنویسه؟

      • SiRSiNaH00 گفت:

        حرفت درسته ولی وقتی یه بازی که گیم پلی داره داستان و گرافیکم داشته باشه هیچ گیمی در برابرش نمیتونه مقاومت کنه (گاد و ردد۲) ، من خودم جمعه بعد از آزمون با دوستام آنلاین میزنیم ،ولی خداییش قبول کن وقتی تنهایی آفلاین خیلی بهتره
        آنلاین با رفیق خیلی میچسبه

        • درسته
          ولی اگه همین رددد فقط داستان بود چی؟
          اصلا به جایی میرسید؟
          باور کن هیشکی به کفششم نمیگرفتش
          یا همین گاد میشد مثل بازیای تلتیل فقط داستان داشت یا فقط پیاده روی بود
          به جایی میرسید؟
          اصلا گاد به گیم پلیش معروفه
          نه داستانش
          من تا همین دو سه ماه پیش فکر میکردم سه گانه داستان نداره 😐

          • مگه رددد ۲ گیمپلی داره؟؟؟؟؟
            کل بازی باید دکمه ضربدر رو اسپم میکردی
            به هر دشمن هم می رسیدی یک L2 و یک R2 میزدی
            کجاش گیمپلی داشت؟؟؟؟؟طبیعی بود گوتی و بیگ وینر نشه

            • SiRSiNa گفت:

              حرف بی منطق نزن خوب (من فن گاد هم هستم اگخ یادت باشه قبلا عکس کریتوس گذاشته بودم)
              اون جزئیات بی نظیر خودش جزو گیمپلیه
              اسب سواری ردد بهترینه ، اون خودش جزو گیمپلیه
              اصن بحث کردن با شما بی فایده س

              • Ozhan گفت:

                داری با ادمی بحث میکنی که بنظرش بازی بی ارزشی مث دیترویت که هیچ گیم پلی نداره واسش شاهکاره و به جواهری مث رد دد میگه بدون گیم پلی
                این دیگ اوجش بود

                • گیم پلی داره ولی چیز خاص جدیدی به گیم پلیش اضافه نشده بود همون سیستم گیم پلی بازیهای قبلی راکستار رو داشت اصلا یکی از دلایل اصلی که رد دد دو گوتی نشد همین نداشتن نوآوری در گیم پلی و تاریخ مصرف گذشته بودن گیم پلی اش بود وگرنه بازیش خیلی شاهکار بود گاد توی گیم پلی رد دد دو رو ضربه فنی کرد چون گیم پلی خیلی خیلی خفن و جدید و پر از نوآوری داشت یه نگاه به سکیرو بنداز اونم گیم پلی خفنی داشت و گوتی شد نواوری در گیم پلی و داشتن یه گیم پلی جدید و عالی خیلی مهمه

            • Dr.Who گفت:

              نه داداش گیم پلی رو دیترویت داره……شما همون پزنتی نبودی میگفتی بازی های که شخصیت اصلیش حرف نمیزنه باید انداخت سطل اشغال؟بازی های فرام سافتور و بتسدا سلام میرسونن نوووووب

            • خب حرفات با هم درتضاده
              از یه طرف میگی دلیل وقتی نشدن رددد گیم پلیه
              از یه طرف میگی داستان بالاتر از گیم پلیه
              به کدوم سازت برقصیم؟

          • SiRSiNaH00 گفت:

            حرفت درسته ، بالاخره یه تعادلی باید بین بازیای آفلاین و آنلاین برقرار شه
            اون قسمت دو سه ماه پیشت نابودم کرد

      • برو ببین گوتی و بیگ وینر ۲۰۱۲ کدوم بازی بوده
        بیگ وینر ۲۰۱۹ هم سلام میرسونه

    • Alifz گفت:

      من هنوز هم تو حیرتم که چرا جای uncharted 4، یه بازی بی‌محتوای آنلاین بازی سال شد
      سال بعدش با اینکه خیلی هورایزن رو دوست داشتم ولی از انتخاب زلدا متعجب نشدم چون بی نقص و عالی بود
      امسالم که ساله ناتی داگه

      • درسته حق انچ بود
        ولی اورواچ بی محتوا؟؟؟؟
        خیلی عالیه این بازی
        به انلاین بودنش هم توجه نکنین واقعا لذت بخشه

        • Alifz گفت:

          درست میگید
          کار من اشتباه بود که بدون تجربه اورواچ، در موردش نظر دادم
          ولی آنچارتد ۴، چیزهای جدیدی رو به صنعت گیم آورد، از جزئیات خارق العاده تا سینماتیک های هالیوودی و فیزیک فوق العاده تا پوشش گیاهی داینامیک و…

          • Ozhan گفت:

            داش یه بار فقططط یه بار بازی کن اورواچ رو حتی تنها بدون دوستات
            ببین چقد این بازی اوج هنر گیم تو انلاین رو نشون میده و همچنین اینکه چرا بازی سال شد
            اینو از منی میشنوی که طرفدار سرسخت انچارتد و ناتی داگم و میگم اورواچ به حق گوتی شد…هرچند حق انچارتدم بود که گوتی شه

            • Mikasa گفت:

              اورواچ نسبت به باقی بازیای خوب بلیزارد کاملا تهی از محتواست
              wow که هم داستان داره هم یه دنیای غنی و خفن با هزاران راه برای بازی کردن
              این به کنار
              diablo هم بخش انلاین داره هم بخش داستانی خوب برای گیمرایی که اون بخشو میخوان

              warcraft هم انلاین رقابتی داره
              هم بخش داستانی طولانی و آفلاین عالی
              starcraft هم هردوتاشو داره

              این وسط اورواچ تنها بازی پولی بلیزارده که فقط یه بخش آنلاین داره و نه بخش داستان نه آفلاین درست و حسابی
              حتی در زمان لانچ گیم مود های خیلی کمتری داشت
              نتیجه نهایی این میشه که wow شده یکی از بزرگترین و شاید بزرگترین mmorpg
              diablo یکی از الهام بخش ها و مهمترین نقش آفرینی های تاریخه
              starcraft درحال حاضر پرطرفدارترینrts دنیاست و نسخه اولش که سال ۱۹۹۸ اومد هنوزم ملت پلی میدن
              وارکرفت ۳ هم نیاز به توضیح نداره …
              این وسط بین تمام این عناوین خفن
              اورواچ پشمکم نیست
              بازی ای که‌همین الانش درصد زیادی از محبویتشو از دست داده
              اره اورواچ در مقابل سایر بازی های بلیزارد یک بازی کم محتوا و حتی با عمق گیم پلی کمتر هستش

              • این نشون از بزرگی بلیزارده
                ولی اورواچ شاید جلوی اینا ضعیف باشه
                ولی جلوی مثلا قورت و کال اف و تا حدودی رینبو خیلی قویه

              • Ozhan گفت:

                کدوم قانونی گفته که یه بازی باید حتما بخش داستانی داشته باشه تا غنی باشه؟؟؟
                هنر بلیزارد اینه که با کلی سابقه تو استراتژی یا اکشن سوم شخص یا ایزومتریک هک انداسلش یا نقش افرینی؛ بیای یهو یه انلاین فرست پرسن شوتر رقابتی بسازی که وقتی که اومد کل بازی های انلاین صنعت گیم رو تکون داد
                درواقع گیم اواردز جایزه بهترین سال رو به بازی میده که بیشترین تاثیرو بذاره بعد از خودش و اورواچ هم تاثیر زیادی رو این صنعت گذاشت(البته تاثیرگذاری کافی نیست و خود بازی هم باید بی نقص باشه)
                درمورد اینکه میگی نسبت به بقیه بازی های بلیزارد تهی تره تا حدودی قبول دارم ولی بازم بلیزارد نسبت به خودش یه بازی ضعیفتر ساخته ولی دربرابر بقیه انلاین ها وقتی نگاه میکنی میبینی کاملا حقش بود اون تحسین هایی که شد

                • Mikasa گفت:

                  در مورد بخش داستانی
                  بلیزارد داره بخش داستانی اورواچ رو تحت عنوان اورواچ ٢ تو پاچه ی گیمرا میکنه
                  هروقت داشتی اورواچ ٢ رو با دلار ٢۶ تومنی می خریدی یاد حرف من بیفت که همین بازی در اصل باید همراه با اورواچ ١ جمع میشد تا تازه برسن به میزان محتوای عادی برای یه بازی بلیزارد
                  درواقع پول دوتا بازی رو میدی ولی محتوایی که میگیری اندازه یک بازی شاهکار بلیزاردم نمیشه
                  حالا بماند که شک دارم اصلا داستان اورواچ به گرد استارکرفت و وارکرفت هم برسه و اصلا بخش داستانیش خوب باشه
                  من از هر شرکت حداقل به حد خودش انتظار دارم
                  از بلیزارد هم انتظار بلیزارد دارم
                  اگه یه شرکت دیگه بود اصلا بازیو نمی خریدم!
                  دلیلشم اینه که خیلی از عناوین بلیزارد برای من بهترین تجارب عمرم هستن
                  و خب اورواچ اصلا اینطور نبود
                  غنی بودن هم که من نمیفهمم چطور میگین اورواچ غنی بود هنگام ریلیز
                  نه اونقدر تنوع هیرو داشت نه تنوع گیم مود زیادی و نه تنوع مپ خیلی زیادی
                  الان بهتر شده ولی حرف من در موقع ریلیزه
                  سایر شوتر هارو بازی نمیکنم و نظری در مورد میزان محتوای اونا ندارم . اگه وضع اونام مثل اورواچ به یکی دوتا گیم مود خلاصه میشه که هیچی اونام ایراد دارن .ولی به عنوان یه بازی هیرو محور
                  تنوع محتوای خاصی نسبت به بقیه هیرو محور ها نداشت هنگام لانچ
                  البته بحثم در مورد صرفا محتواست کاری به گیم اواردز ندارم و برام اهمیتیم نداره اون مراسم دقیقا مثل اسکار و گرمی و سایر مراسم نمایشی
                  کلا بین اینهمه سال که مراسم برگذار شده شاید ٢ بار گوتی سال گوتی منم بوده و واقعا بهم حال داده
                  برای من گوتی دارک سولز ٣ بود و تمام . یه باس خوبش(مثلا slave knight gael ) به تنهایی از مجموع تمام نامزد های اون سال برام لذت بیشتری به ارمغان اورد

      • Star1 گفت:

        اینطوری باشه یعنی Blizzard تمام بازیاش بی محتوا هستن چون متخصص ساخت بازی های مولتی پلیر هست تو سبک های مختلف.

        کمتر گیمری دیدم که از Blizzard متنفر باشه.

  • Alifz گفت:

    جیم رایان چندین بار گفته که بازی های تک نفره و داستان محور Playstation پیشرفت خواهد کرد
    آنچارتد ۴ تا آخر ۲۰۱۹ بیش از ۲۰ میلیون نسخه
    گاد اف وار ps4 تا اواسط ۲۰۱۹ بیش از ۱۲ میلیون نسخه
    هورایزن که آی پی جدید بود تا اوایل ۲۰۱۹ بیش از ۱۰ میلیون نسخه
    لست ۱ تا انتهای ۲۰۱۹ بیش از ۱۹ میلیون نسخه و نسخه دوم تو ماه اول عرضه ۳ میلیون نسخه
    اسپایدرمن تا سپتامبر ۲۰۲۰، توی دو سال، ۲۰میلیون نسخه
    و کلی ای پی انحصاری دیگه
    اگه دقت کرده باشید نسبت به نسل قبل، فروش عناوین انحصاری پیشرفت بزرگی داشته و دلیل انتخاب اسپایدرمن مایلز مورالز برای لانچ مشخصه
    و مثلا دیمن سولز با فروش ۱۸ هزار نسخه ای تو هفته اول فقط توی ژاپن، هزینه ساخت رو جبران کرد و بقیه سوده

  • اسپنسر:بازی های داستانی مرده اند
    :laugh:

  • “در سال‌های گذشته جمله‌ی “بازی‌های تک‌نفره در حال مرگ هستند” را احتمالاً شنیده‌اید.”سخن بزرگانه :rotfl:
    فیل اسپنسر (ره)
    در ضمن تلو و گاد بالای ۲۰ میلیون نسخه فروش داشتن نه ۱۰ میلیون 😉 تلو که تایید شد ۲۱ میلیون و خورده فروش داشت.گاد هم بالای ۲۰ تا چون گزارش جدید میگه مجموع گاد بالای ۵۰ میلیون فروش داشتن و از اونجایی که امار تمامی گاد هتی قبلی موجود و حدود ۳۰ میله گاد جدید به تنهایی میشه ۲۰ میل که رقم وحشتناک بزرگیه برای انحصاری و خیلی از مولتی پلتفرم ها ارزوی چنین فروشی رو دارن.سونی سلطان صنعت گیم

  • Mohsenj74 گفت:

    چقدر خوب ، ممنون پلی استیشن دوس داشتنی :heart: در مورد سوال پست من که قطعا فقط بازی افلاین و داستان محور ، یه رکورد خاصی دارم من ، تا الان یک ثانیه هم انلاین بازی نکردم و نخواهم کرد :laugh:

    • Dr.Who گفت:

      من ، تا الان یک ثانیه هم انلاین بازی نکردم و نخواهم کرد……..دوست دارم بدونم چرا؟فقط قربون دستت کم بنویس مختصر سر راست

      • Mohsenj74 گفت:

        به به آقا جواب سر راست میخواد 😀 چشم ، چون هیچ علاقه ایی ندارم.

      • Star1 گفت:

        ترس از رقابت و مواجه شدن با هوش طبیعی.

        • Mohsenj74 گفت:

          :rotfl: خدایی دمت گرم انقدر امروز روز گندی بود برام که نگو ، خنده رو به لبم اوردی دمت گرم :laugh: بقیش مهم نی …

          • MAX3D گفت:

            :rotfl: اینو قبلا بمن گفته بود در صورتی که بیشتر وقتم رو درسته توی بازیای داستانی میگذرونم ولی در کنارش بازیای آنلاینی که دوست دارم رو هم میرم مثلا توی رینبو لولم ۲۰۰ هستش و تو جی تی ای ۲۲۰ و یکی از میلیادر های دنیای جی تی ای هستم 😀 ولی بازم وقت بیشترم و عشقم بازیای داستانیه و توشون غرق میشم به طوری که تا الان لست دو رو هجده بار و رزیدنت اویل دو ریمیک رو بیست بار و اویل سه ریمیک رو دوازده بار با چالش و روش های مختلف تموم کردم و دفعات دیگه هم از عشق زیاد پلی میدادم الانم شاید دوباره یکیشون رو برم :rotfl:

          • Star1 گفت:

            منم شوخی گفتم داداش، اگه دوستام از این حرفام ناراحت میشدن الان یدونه رفیق هم نداشتم. :laugh:

            • خب همون‌‌ بالا تهش مینوشتی شوخی که من برات طومار ننویسم.

              • Star1 گفت:

                ممنون که تجربت رو در اختیارم قرار دادی، کامل خوندم و اسکرین شات هم دیدم و از ۵۰ کیل ۳۹ تاش برا شما بود یکی هم طرف مقابل قوی بود و ۴۱ کیل داشت.

                خودم cod mobile اولا که عرضه شده بود یه مدت کوتاه بازی میکردم و میدیدم گیمراش دارن حرفه ای میشن ولی pay to win نیست و هرکی بیشتر بازی کرده باشه اسلحه و امکانات بیشتری داره، باذپول درست نمیشه.
                با بازیای موبایل خیلی علاقه ندارم بخاطر صفحه کوچیک و کنترل سختش.

                بیشتر به بازیای مولتی پلیر کنسولی علاقه دارم، For Honor, Ranbow 6, بتل ۱ و ۴ و ۵، بخش رنک مچ Forza Motorsports 7,
                Gta Online, The Divisions 1,2, Sot و… حتی بازیای فایتینگ هم مولتی پلیر و رنک مچ بازی میکنم چون بیشتر از هوش مصنوعی هیجان داره برام.

                در نهایت حرف شما درسته، همش برمیگرده به مشکل هزینه های بیشتر مولتی پلیر و امکانات و البته سلیقه.

        • عزیزم موضوع عدمِ علاقه هست نه ترس.من‌ یکی ۲ ماه بعد از عرضه cod mobile یه مدت کوتاهی امتحانی پلی دادم و بعد پاکش کردم.یک بازیه pay to win که تنها و تنها تجربه آنلاین و شوتر من بود اونم با‌ پینگ شخمی و دیگه کلا آنلاین با هیچ پلتفرمی بازی نکردم.با یه پینگ شخمی ۹۵ درصد mvp میشدم‌(بیشتر مواقع هم تیم من نوب بودن هم تیم روبه رو به غیر از یکی دو نفر و اونا با پینگ خوب و اسلحه بهتر اما با این وجود من با اسلحه ضعیف‌تر و پینگ بدتر باز mvp میشدم) و یه عده نوب ریخته بودن اونجا(البته که افراد حرفه‌ای هم داریم تو قسمت آنلاین و من به سلیقشون و خودشون احترام میگذارام).هوش مصنوعی تو mw2 با درجه سختیِ بالا بیشتر منو اذیت کرد تا هوش طبیعی تو cod mobile!(البته من زیاد تو آنلاین سر رشته ندارم که کدوما pay to win هستن یا نیستن) این حرفو جایِ دیگه نگو بهت میخندن کسی ترس نداره یا آدم خوشش میاد از آنلاین یا نمیاد.من خوشم نمیاد.این اسکرین شات هم حتما ببین.
          https://uupload.ir/files/e38t_screenshot_20191023-183457.jpg
          Iman.ntm منم.

          • Ozhan گفت:

            لول های پایین اکثر سلاح ها بستست ایمان جان باید بازی کنی تا بهت بدتشون
            بازی بجز چندین مورد خیلی کوچیک که اصلا به چشم نمیاد بقیه مواردش کازمتیک و حتی کلی کازمتیک مجانی یا با چلنج هم بهت میده و خسیس نیست
            بقیه بازی هارو اطلاع ندارم ولی میدونم که کال اف موبایل paw to win نیست و مسابقات جدی ای داره
            یه بار دیگ امتحان کن بنظر خودم بهترین شوتر موبایلی

            • موافقم اوژان جان بازی کاملا pay to win نیست اما اونی که پول میده کارت میخره برا آپگرید به اندازه اونی که پول نمیده خیلی کمتر سختی میکشه.من‌ یه ۲ ماهی تفننی پلی دادم تا لول ۱۰۱ رفتم.کاشکی این پول خرج کردنه رو فقط برا آیتم تزئینی میذاشتن که شرایط برای همه مساوی باشه.البته این نکته هم هست که اونی که بدون خرج کردنِ پول رشد میکنه تو بازی خیلی خیلی حرفه‌ای‌تر میشه.باور کن اینجا با رفقا حرف میزنم بیشتر حال میکنم و بیشتر حوصله دارم تا اینکه آنلاین اینطوری بزنم.بعد اینکه یه چیزایی (بهتره بگم صحنه یا موقعیت) هست که واقعا باعث میشه سبک بتل رویال و حالت vs برا من کشش نداشته باشه
              اسپویل
              .
              .
              .
              .
              ‌.
              .
              مثلا وقتی جوئل میخونه
              If I ever were to lose you
              یا اواخر red dead 2 وقتی با آرتور یواش یواش اسب سواری میکنی و D’Angelo با اون صدای خاصش میخونه
              ?Did I hear a thunder
              ?Did I hear you break
              .
              .
              پایان اسپویل
              و خیلی مواقع دیگه هستن که واقعا باعث میشن من یادم بره سبک آنلاینی هم هست نه که از سبک آنلاین بدم بیاد مدلم این شکلیه عزیز جان.هزینه‌های پلاس هم باعث این شدن که اگه هم میخواستم به سمت کوآپ برم نتونم.

    • SiRSiNa گفت:

      نه بابا ، یعنی سایبرپانک آنلاین بیاد بازی نمی کنی؟؟؟

  • Good look گفت:

    اره این درسته البته برای من امسال ما مشکلات اینترنت که قیمت و پینگ شاملش میشه به سمت بازیهای افلاین به صرفه تر حداقل پول بازی میدیم. کم هم نیست بازیهای افلاین که بهترین فروش و بهترین بازی شناخته میشن، پس شرکتها خواهش به سمت انلاین بهترین دست اوردانتان رو نکشونید.نمونه همین بلک اوپس۴ که خوراکم بخاطر انلاین بتل رویال بودن اصلا سمتش نرفتم

  • oculus rift گفت:

    به قول فیل اسپنسر بازیهای تکنفره رو به نابودی هستند

  • ERFAN103079 گفت:

    خب حقیقتا انحصاریاش یکی از دلیل هاییه که ما رو سمت خودش میکشونه

  • Max.level گفت:

    چشم بسته غیب گفتن خوب معلومه که انحصاریای سونی در حال پیشرفت هستند مگر تا حالا غیر از این بوده؟ با همین لاین آپ اول نسل جدیدم همراه این لانچ بی نظیری که داشت مگه معنی ای غیر از پیشرفت رو داره؟