همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا
همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا
همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا
همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی بسکتبال ۲K21

مهدی رضایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

آن روزهایی که به جز فوتبال از ورزش دیگری سر در نمی‌آوردیم و تمام دنیای ورزش برایمان خلاصه می شد در دو عنوان FIFA و PES، شاید هیچگاه فکرش را نمی‌کردیم که عنوانی عرضه شود و آنقدر پیشرفت کند که پا به پای این عناوین، محبوب شود و حتی گاها از آن‌ها پیشی بگیرد. شرکت ۲K با سری NBA 2K موفق به این کار شد و این عنوان مخصوصا از نسخه ۱۶ به بعد چنان اوجی گرفت که تصورش هم برای ما سخت بود. واقعا زمانی که NBA 2K16 را برای اولین بار بازی کردم و بدون این که متوجه شوم، سه ساعت گذشته بود، هیچگاه فراموش نمی‌کنم. از آن روز به بعد تصمیم گرفتم دیگر عناوین مربوط به بسکتبال را هم تجربه کنم و شاید باورتان نشود که این بازی آنقدر خوب بود که به تنهایی عامل علاقه‌مندی من به ورزش بسکتبال بود. عناوین انقلابی همواره این‌گونه‌اند; همان قدر که Persona 5 دلیل علاقه‌مندی بسیاری به مبارزات نوبتی و بازی‌های JRPG است، NBA 2K16 هم دلیل بسیاری برای دوست داشتن بسکتبال و اعتیاد آن‌ها به این رشته هیجان‌انگیز است.

از آنجایی که هیچ‌چیز خوب و بی‌نقصی در این جهان پایدار نیست; متاسفانه سری NBA 2K هم بعد از نسخه شانزدهم و هفدهم کمی به سمت بی‌راهه رفت. البته شاید بیراهه بی‌انصافی باشد; مسلما نمی‌توانیم برای عنوانی که سال به سال پیشرفت زیادی در تمامی جنبه‌های خود می‌کند خیلی القاب منفی به کار ببریم. این عنوان سال به سال چندین قدم رو به جلو و یک عقب‌گرد بزرگ دارد. قدم‌های روبه جلویی چون المان‌های گیم‌پلی، گرافیک، داستان‌گویی و حتی گزارشگری و موسیقی‌های بازی که همه و همه پیشرفت داشته‌اند و دارند. با وجود تمام این‌ها آن‌ چیزی که باعث شده هم‌اکنون موج زیادی از نارضایتی‌ها را در مورد نسخه‌های اخیر بازی بشنویم فقط و فقط یک چیز است: سرطان پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای بازی‌های ۶۰ دلاری! واقعا سخت است ببینی بازی محبوبت چقدر پیشرفت کرده اما به دلیل افتادن در این گودال، نمی‌تواند به پتانسیل فوق‌العاده کامل خود برسد. این حسی بود که بسیاری از طرفداران NBA 2K در مورد نسخه ۱۸ و ۱۹ داشتند.

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

از آنجایی که هیچ‌چیز خوب و بی‌نقصی در این جهان پایدار نیست; متاسفانه سری NBA 2K هم بعد از نسخه شانزدهم و هفدهم کمی به سمت بی‌راهه رفت. البته شاید بیراهه بی‌انصافی باشد; مسلما نمی‌توانیم برای عنوانی که سال به سال پیشرفت زیادی در تمامی جنبه‌های خود می‌کند خیلی القاب منفی به کار ببریم. این عنوان سال به سال چندین قدم رو به جلو و یک عقب‌گرد بزرگ دارد. قدم‌های روبه جلویی چون المان‌های گیم‌پلی، گرافیک، داستان‌گویی و حتی گزارشگری و موسیقی‌های بازی که همه و همه پیشرفت داشته‌اند و دارند. با وجود تمام این‌ها آن‌ چیزی که باعث شده هم‌اکنون موج زیادی از نارضایتی‌ها را در مورد نسخه‌های اخیر بازی بشنویم فقط و فقط یک چیز است: سرطان پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای بازی‌های ۶۰ دلاری

نسخه نسل بعدی بازی NBA 2K21  چند روزی است عرضه شده و قصد دارم تا امروز یک بررسی منصفانه و نسبتا کامل از آن برای شما بنویسم. با رسانه گیمفا و قلم من همراه باشد تا ببینیم این بار NBA 2K21 چه چیز برایمان در چنته دارد و اصلا ارزش امتحان کردن و نشستن‌های طولانی مدت پای کوارترهای نفس‌گیر را دارد یا خیر.

داستان بازی بازی NBA 2K21

داستان بازی در قسمت MyCareer روایت فردی است به نام Junior که پسر یکی از بسکتبالیست های افسانه ای New Jersey است اما تا قبل از مرگ پدرش هیچ علاقه‌ای به این رشته نداشته. بعد از مرگ پدر، جونیور به تیم بسکتبال دانشگاه پیوسته و در نهایت قهرمان مسابقات ملی می‌شود. یک دوست قدیمی به نام ویلیامز، در طول مسابقات دانشگاهی از شما تقاضا می‌کتد ایجنتتان باشد تا با کمی حرفه‌ای تر شدن شانس دیده شدن توسط تیم‌های بزرگ را داشته باشید. بعد از سمابقات هم می‌توانید انتخاب کنید با او بمانید یا یک ایجنت حرفه‌ای تر برگزینید که تقریبا تنها انتخاب مهم بخش داستانی است. در نهایت این داستان هیچ پایانی ندارد و صرفا شما محبور به دیدن این وقایع هستید و حداقل اگر گزینه‌ای برای ندیدن کاتسین‌ها بود یا بخش داستانی جدای از کریر ارائه می‌شد بسیار بهتر بود.

اما برویم سراغ گیم‌پلی که از هر چیز در این بازی مهم‌تر است. خب باید بگویم بازی NBA 2K21 شباهت بسیار بیش از حدی به نسخه‌های قبلی خود دارد و به ندرت شاهد بهبود یا پیشرفت هستیم. سازندگان حتی زحمت باگ‌هایی چون Clipping هم به خود در نسخه نسل بعدی نداده‌اند و کلا وضعیت در نسخه نسل نهمی هم همان آش است و همان کاسه نسل هشتم. بازی از لحاظ واقع‌گرایی خوب عمل می‌کند و تجربه بسکتبالی شبیه به واقعیت ارائه می‌دهد اما چرا باید هر سال به یک بازی با شباهت ۹۵ درصدی به نسخه قبلی‌اش شصت یا بهتر است بگویم ۷۰ دلار بدهیم! اما با همه این توصیفات لازم است از گیم‌پلی نسل بعدی بازی هم حرف بزنیم.

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

ازی NBA 2K21 شباهت بسیار بیش از حدی به نسخه‌های قبلی خود دارد و به ندرت شاهد بهبود یا پیشرفت هستیم. سازندگان حتی زحمت باگ‌هایی چون Clipping هم به خود در نسخه نسل بعدی نداده‌اند و کلا وضعیت در نسخه نسل نهمی هم همان آش است و همان کاسه نسل هشتم. بازی از لحاظ واقع‌گرایی خوب عمل می‌کند و تجربه بسکتبالی شبیه به واقعیت ارائه می‌دهد اما چرا باید هر سال به یک بازی با شباهت ۹۵ درصدی به نسخه قبلی‌اش شصت یا بهتر است بگویم ۷۰ دلار بدهیم! اما با همه این توصیفات لازم است از گیم‌پلی نسل بعدی بازی هم حرف بزنیم.

اول آن که در نسخه PS5 و Xbox SX و به خصوص پلی‌استیشن ۵ سنگینی و وزن بازی بازیکنان و سرعت‌های مختلف آن‌ها را بیش‌تر حس خواهید کرد. بازیکنان درشت هیکل و ریزهیکل سرعت و سنگینی متفاوتی در حین حرکت دارند که در Dualsense و با هپتیک فیدبک کاملا آن سنگینی بازیکن به شما القا می‌شود و به زیبایی تفاوت سرعت‌ها را در دستان خود لمس خواهید کرد. تا صحبت از واقع‌گرایی است، از ریباندهای این نسخه هم نگذریم که انیمیشن‌های بازیکنان در شروع یک ریباند و نحوه رسیدن توپ به بازیکن در ریباند و هرچیز دیگری بسیار طبیعی و کا‌رشده است. گیم‌پلی بازی درون زمین راضی‌کننده است اما به دلایلی کمی هم سخت‌تر شده است.

سیستم شوت زنی بازی NBA 2K21

سیستم شوت‌زنی در بازی تغییر کرده و سخت است بگوییم این تغییر کاملا مثبت بوده. اشتباه نکنید این تغییر ویژگی‌های خوب یهم داشته که سیستم شوت‌زنی را لذت‌بخش‌تر کرده اما مشکلاتی هم دارد که در مچموع یک نقطه ضعف برای این نسخه محسوب می‌شود. در نسخه نسل بعدی می‌توانید سیستم شوت‌زنی را به حالت قبل برگردانید و البته حالت جدید هم بهبودهایی داشته. مثلا نوار شوت‌زنی بزرگ‌تر شده و کار راحت‌تری نسبت به نسخه نسل هشتمی برای گرفتن علامت سبز شوت موفق دارید. همچنین با توجه به ویژگی‌های دسته PS5 وقتی با Trigger و آنالوگ اقدام به شوت‌زنی می‌کنید، میزان فشردن Trigger و سرعت به جلوبردن آنالوگ در سرعت تغییر حالت بدن بازیکن و شوت‌زنی شما تاثیر دارد و با حرفه‌ای شدن به راحتی می‌توانید از مزاحمت‌های دفاع حین شوت‌زنی پرهیز کنید.

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

اول آن که در نسخه PS5 و Xbox SX و به خصوص پلی‌استیشن ۵ سنگینی و وزن بازی بازیکنان و سرعت‌های مختلف آن‌ها را بیش‌تر حس خواهید کرد. بازیکنان درشت هیکل و ریزهیکل سرعت و سنگینی متفاوتی در حین حرکت دارند که در Dualsense و با هپتیک فیدبک کاملا آن سنگینی بازیکن به شما القا می‌شود و به زیبایی تفاوت سرعت‌ها را در دستان خود لمس خواهید کرد. تا صحبت از واقع‌گرایی است، از ریباندهای این نسخه هم نگذریم که انیمیشن‌های بازیکنان در شروع یک ریباند و نحوه رسیدن توپ به بازیکن در ریباند و هرچیز دیگری بسیار طبیعی و کا‌رشده است

همان‌طور که گفتیم آنالوگ راست میزان سرعت بازیکن در شوت‌زنی و دریبلینگ را تعین می‌کند. اگر بتوانید به این قابلیت مسلط شوید، لحظات دریبلینگ فوق‌العاده‌ای در بازی خواهید داشت. دریبل زدن در بازی مخصوصا با بازیکنان تکنیکی، بسیار لذت دارد و از این لحاظ هم بازی لحظات زیبایی برای شما رقم می‌زند. در نهایت به دفاع کردن می‌رسیم که گرچه به اندازه ی حمله و ریبلینگ نمی‌رخشد اما کمی بهتر شده است. در این نسخه دیگر شاهد قدرتمند بودن بیش از حد برخی دفاع‌ها نخواهید بود و حد زیادی از دفاع کردن هم به همان سرعت تعیینی شما و مهارت شما در دفاع برمی‌گردد و برخلاف نسخه‌های قبلی کم‌تر شاهد AI Defending در بازی هستیم.

شهر در بازی NBA 2K21

اما بزرگ‌ترین تغییر NBA 2k21 نسبت به نسل هشت The City است. City که تنها در نسخه نسل نهمی است ترکیبی است از PARK و Neighberhood. این شهر آنقدر‌ بزرگ است که فقط ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید تا تمام آن را راه بروید! این قسمت خود به تنهایی شامل ۳ قسمت City و Affiliation و Mayors است. در شهر که حکم همان محیط بزرگ Neigberhood را این بار با ابعاد بسیار وسیع مواجه هستیم. شهر شامل مناطق مختلفی می‌شود. این مناطق شامل Roockieville و Boroughts و Garage Hoops  و…. می‌شود. هر منطقه‌ای ویژگی و بازی خاص خودش ر دارد و هیچ‌کدام بی‌ربط به بسکتبال نیستند. مهم‌ترین قسمت این بخش Boroghts است که باعث می‌شود هر تیم بنا بر Affilitation خود در یک زمین مخصوص بازی کند. هم‌چنین می‌توانید در شهر بزرگ در زمین‌های تمرینی مختلف تمرین کنید و با ردم هم تعامل کید و حتی یک دست هم بسکتبال با مردم بزنید!

شهری که از آن گفتیم به ۴ بخش یا Affilitation تقسیم می‌شود. هر کدام از بازیکنان آنلاین باید به یکی از این‌ها بپیوندند و مسیر خود را ادامه دهند. اگر بخواهید میانه راه افیلیتشین را تغییر دهید رنک شما به Pro 1 ریست می‌شود. بنابرای در انتخاب آن در ابتدای کار باید خیلی دقت کنید. Affilitationها تنوع خوبی به بازی بخشیده و باعث یک نوع رقابت هم شده است. در نهایت ویژگی جدید Mayorهم به بازی اضافه شده. هر بخش Affilitation یک شهردارد دارد که می‌تواند برای تیم شما در هر منطقه مبلغ بسیار خوبی باشید. هر شهردار ویدئوهای تبلیغاتی برای تیم درست می‌کند، زمین بازی یا Court شما را می‌تواند طراحی کند و تغییر دهد و حتی در انتخاب رنگ لباس هم نقش دارد. اما مهم‌ترین وظیفه آن‌ها برگذاری نظرسنجی به صورت آنلاین است و به صورت هوشمند از تتایج آن برای بهبود شرابط منظقه اقدام می‌کنند.

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

اما بزرگ‌ترین تغییر NBA 2k21 نسبت به نسل هشت The City است. City که تنها در نسخه نسل نهمی است ترکیبی است از PARK و Neighberhood. این شهر آ«‌قدر بزرگ است که فقط ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید تا تمام آن را راه بروید! این قسمت خود به تنهایی شامل ۳ قسمت City و Affiliation و Mayors است. در شهر که حکم همان محیط بزرگ Neigberhood را این بار با ابعاد بسیار وسیع مواجه هستیم. شهر شامل مناطق مختلفی می‌شود. این مناطق شامل Roockieville و Boroughts و Garage Hoops  و…. می‌شود. هر منطقه‌ای ویژگی و بازی خاص خودش ر دارد و هیچ‌کدام بی‌ربط به بسکتبال نیستند

اما بهترین بخش The City امکان تعامل بازیکنان آنلاین با یک دیگر است. شما می‌توانید با بازیکنان دیگر بسکتبال خیابانی بازی کنید یا در حین راه رفتن در شهر با او با هم به انجام حرکات نمایشی بپردازید و دریبل‌های خود را به رخ هم بکشید و در حین قدم زدن توپ را به زمین بکوبید و با آن حرکت اجرا کنید. می‌توانید با بازیکنان دیگر اسکیت‌بورد یا دوچرخه‌سواری کنید و مسابقه دهید و موارد تزئینی انتخاب کنید.مدل مو، گردنبند و دستبند و کلاه و…. را برای خود و او بخرید. همچنین در بخش Garage Hoop می‌توانید با هم به پرتاب توپ‌ها مشغول شوید و در نهایت یک نفر توپ را برنده شود. فراموش هم نکنید که با مراجع به فردی مخصوص در شهر می‌توانید حرکات دریبل خود را بهتر کنید و حرکات جدید یاد بگیرید.

نکات مثبت گیم پلی بازی NBA 2K21

در نهایت در نکات مثبت گیم‌پلی نباید بخش زنان را فراموش کنیم. WNBA که سال گذشته به بازی اضافه شد، در نسخه نسل نهمی بسیار بهتر پیاده شده و دیگر شاهد هیکل‌های اغراق شده یا قدرت‌های کم یا زیاد بی‌دلیل برای بازیکنان زن نیستیم و کاملا یک تجربه واقع‌گرایانه از بسکتبال زنان خواهید داشت. در این قسمت به دلیل تکنیک و مهارت کم‌تر نسبت به بازیکنان مرد، دچار چالش بیش‌تری می‌شوید و همین مورد گیم‌پلی این بخش را بسیار درخشان می‌کند. ستارگانی مثل Breonna Stewartو Candace Parker و یا Aja Wilsdon خیلی زود در دل شما جا باز می‌کنند و به آن‌ها به چشم یک بسکتبالیست بسیار حرفه‌ای مانند نمونه‌های مرد نگاه خواهید کرد. همچنین این بار در بخش MyPlayer می‌توانید بازیکن خود را زن هم بسازید و مثل یک مرد پیشرفت کنید و در City بچرخید.

از بهترین کارهای سازندگان در نسخه نسل بعدی بازی ادغام MyLeague و MyTeam در یک بخش MyWNBA است. در این بخش می‌توانید یک لیگ بسازید، در همان لیگ یک تیم را اداره کنید، با دوستان خود که صاحب لیگ یا تیم هستند آنلاین بازی کنید و امتیاز بگیرید و قوانین لیگ خود را تعیین کنید. در نهایت می‌توانید کاستوم‌های خود را برای ساخت لیگ، لباس تیم‌ها، چهره‌ها، پرچم‌ها و…. ذخیره کنید و آن‌ها را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. شاید برایتان جالب باشد که همه این کارها را می‌توانید با تیم‌های لیگ زنان هم انجام دهید و به صورت کاملا داینامیک تفاوت‌ها را در لیگ مردان و زنان ببنید.واقعا نسخه نسل بعدی بازی از لحاظ امکانات بسیار بهتر از نسخخ نسل هشتمی است که این حد از تفاوت کمی عجیب است!

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

در نهایت در نکات مثبت گیم‌پلی نباید بخش زنان را فراموش کنیم. WNBA که سال گذشته به بازی اضافه شد، در نسخه نسل نهمی بسیار بهتر پیاده شده و دیگر شاهد هیکل‌های اغراق شده یا قدرت‌های کم یا زیاد بی‌دلیل برای بازیکنان زن نیستیم و کاملا یک تجربه واقع‌گرایانه از بسکتبال زنان خواهید داشت. در این قسمت به دلیل تکنیک و مهارت کم‌تر نسبت به بازیکنان مرد، دچار چالش بیش‌تری می‌شوید و همین مورد گیم‌پلی این بخش را بسیار درخشان می‌کند. ستارگانی مثل Breonna Stewartو Candace Parker و یا Aja Wilsdon خیلی زود در دل شما جا باز می‌کنند و به آن‌ها به چشم یک بسکتبالیست بسیار حرفه‌ای مانند نمونه‌های مرد نگاه خواهید کرد

نقظه ضعف بزرگ بازی هوش مصنوعی هم‌تیمی هاست. این مشکل همچنان در نسخه نسل نهمی وجود دارد. بازیکنان هم‌تیمی تصمیم‌های عجیبی می‌گیرند و گاها در لحظات نامناسب اقدام به حمله یا دریبل می‌کنند که وافعا تعجب برانگیز است. این مشکل بیش‌تر در بازی‌های ۵V5 زده می‌شود و واقعا کم یش نمی‌آید بازیکن هوش مصنوعی با جای‌گیری بد و دفاع ضعیف خود به راحتی باعث باخت شما بشود. امیدواریم ۲k برای هوش مصنوعی بسیار بد بازی فکری کند! مشکل بزرگ دیگر گیم‌پلی پرداخت‌های درون‌پرنامه ای بسیار بد و تحمیل‌کننده است. اگر نخواهید از هرکدام بخش‌های بازی به خصوصوص The City پول پرداخت کنید و فقط با بازی پیشرفت کنید، بهتر است بگویم خیلی زود از بازی خسته می‌شوید چون دیگر تنها کارتان می‌شو کسب پول با تکرار مراجل و لذت بازی صفر می‌شود. متاسفانه پرداخت درون‌برنامه‌ای برای آیتم‌ها یا قدرت‌هاتقریبا اجباری است.

طراحی بصری ، موسیقی و گزارشگرهای بازی NBA 2K21

طراحی بصری، موسیقی و گزارشگرهای بازی به معنای کلمه بی‌نقص‌اند. تکسچرها با کیفی بسیار خوبی طراحی شده‌اند و شاهد هیچ افت فریمی در صورت اجرا روی PS5 یا XSX  نیستیم. کیفیت تماشاگران با وجود آن که هنوز جای کار دارد بهتر شده و به طور کلی جزئیات اطراف زمین دقیق‌تر شده‌اند. رنگ‌بندی‌های بازی در بخش‌های مختلف بر اساس محیط و شرایطی که در آن حاکم است از تیره و مرده تا شاد و روشن طیف دارد و سازندگان به خوبی به این بخش توجه کرده‌اند. چهره بازیکنان امسال واقعا بی‌نقص است و حتی بسیاری از جزئیاتی که فکرش را نمی‌کردیم به بازی اورده شوند، در طراحی آن‌ها لحاظ شده‌اند.

بازی در کنسول‌های نسل بعد به صورت ۴K و ۱۲۰ فریم اجرا می‌شود  واقعا کیفیت متحیرکننده‌ای دارد. بازی کاملا یک عوان نسل بعدی است و این را همان ابتدا با مشاهده کیفیت بازیکنان و طراحی استادانه محیط و افکت‌ها متوجه می‌شوید. بازی روی یک تلویزیون ۴K با قابلیت HDR فوق‌العاده زیباتر هم به نظر خواهد رسید. بیش‌تر مناطق و اجزای بازی بسیار زیبا هستند و تقریبا شاهد هیچ‌گونه بافت بی‌کیفیتی نخواهید بود. انیمیشن‌های بازی روان‌ترین در بین تام بازی‌هایی است که تاکنون تجربه کرده‌اید و انیمیشن شخصیت‌ها و حرکاتشان بسیار واقع‌گرایانه است. تنها مشکلات کوچکی مانند Clipping یا رد شدن شیاء و اعضای بدن از هم در بازی وجود دارند که تقریبا بی‌اهمیت به شمار می‌روند.

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

ازی در کنسول‌های نسل بعد به صورت ۴K و ۱۲۰ فریم اجرا می‌شود  واقعا کیفیت متحیرکننده‌ای دارد. بازی کاملا یک عوان نسل بعدی است و این را همان ابتدا با مشاهده کیفیت بازیکنان و طراحی استادانه محیط و افکت‌ها متوجه می‌شوید. بازی روی یک تلویزیون ۴K با قابلیت HDR فوق‌العاده زیباتر هم به نظر خواهد رسید. بیش‌تر مناطق و اجزای بازی بسیار زیبا هستند و تقریبا شاهد هیچ‌گونه بافت بی‌کیفیتی نخواهید بود. انیمیشن‌های بازی روان‌ترین در بین تام بازی‌هایی است که تاکنون تجربه کرده‌اید و انیمیشن شخصیت‌ها و حرکاتشان بسیار واقع‌گرایانه است.

موسیقی‌های بازی و علاوه بر آن، گزارشگرهای بازی که بعد از مدت‌ها بازی هم بسیار بعید است جمله تکراری بگویند و تمام تلاش خود را می‌کنند یک گزارش هیجان‌انگیز و زیبا را تقدیم شما کنند. لحن صدای آن‌ها در هنگام به تور افتادن یک پرتاب و اتفاقات مختلف، خوب واکنش نشان می‌دهد و اصلا شاهد یک گزارش سطحی و بی‌هدف و صرفا برای خالی نبودن عریضه نیستیم.

کلام پایانی ، نکات مثبت و منفی ، امتیاز بازی NBA 2K21

NBA 2K21 روی نسل نهم قطعا بهترین بازی بسکتبالی خواهد شد که تاکنون تجربه کرده‌اید و بسیار هم واقع‌گرایانه است. گیم‌پلی کم نقص، گرافیک بسیار خوب و بخش The City و MyNBA احتمالا بتوانند یک نسخه جدید خوب رقم بزنند. اما سوال اینجاست که آیا این بازی با این حجم از تغییرات نه چندان زاید نسبت به نسحه نسل هشتم، ارزش هفتاد دلار را دارد؟ آیا با این که مشکلات بازی در نسخه قبل هم حل نشده باقی‌مانده مشملی ندارید؟ نهیه بازی را با هفتاد دلار اصلا منطقی نمی‌دانم.

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا
همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا
همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا
همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا
همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا
همچنان بهترین، اما بدون پیشرفت| نقد و بررسی نسخه نسل نه بازی  بسکتبال ۲K21 - گیمفا