با مقایسه‌ی Watch Dogs: Legion برروی کنسول‌های نسل بعدی همراه باشید

8 آذر 1399 - 16:15

با مقایسه‌ی Watch Dogs: Legion برروی کنسول‌های نسل بعدی همراه باشید، مقایسه‌ای که عملکرد یکسان بازی برروی پلتفرم‌های قدرتمند نسل بعدی را به نمایش می‌گذارد.

عنوان Watch Dogs: Legion یکی از بازی‌های میان‌نسلی مورد انتظار سال ۲۰۲۰ به حساب می‌آید که بر اساس شهر لندن طراحی شده و از ویژگی‌های مورد انتظاری مانند رهگیری پرتوی سخت‌افزاری (Hardware Ray-Tracing) بهره می‌برد. بررسی‌های انجام شده میان دو کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس چندان جذاب و جنجالی به نظر نمی‌رسد چرا که این دو کنسول عملکرد بسیار مشابهی را در مورد این بازی از خود نشان می‌دهند. البته این بسیار جالب است که برروی یک سخت‌افزار ۳۰۰ دلاری (ایکس باکس سری اس) شاهد رهگیری پرتوی سخت‌افزاری هستیم.

برای جواب دادن به جنجالی‌ترین پرسش، باید بگویم که بازی برروی هر دو کنسولایکس باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ برروی کیفیت بصری کاملاََ مشابهی اجرا می‌شود. کنسول سری اس نیز شامل تنظیمات کاملاََ مشابهی برای رهگیری پرتو می‌شود اما با یک تفاوت بسیار مهم وجود دارد. کنسول‌های پیشرفته‌تر با هدف رزولوشن ۴K پویا جزئیات را رندر می‌کنند اما بازتاب‌ها با رزولوشن ۱۰۸۰p چکربرد (Checkerboard) شده رندر می‌شوند. کنسول سری اس رزولوشن کلی خود را برروی ۱۰۸۰p هدف‌گذاری می‌کند اما رهگیری پرتو با همان تکنیک تجدید دیده شده در کنسول‌های قوی‌تر به صورت داخلی ۷۲۰p رندر می‌شود.

اگر از بحث رهگیری پرتو خارج شویم، دو کنسول سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ بازی را کاملاََ مشابه اجرا می‌کنند: کیفیت بافت‌های یکسان و رزولوشن سایه‌ها کاملاََ مشابه است. یک لوکیشن‌بندی هندسی LOD برای اثر در نظر گرفته شده که باعث می‌شود ‘pop-in’ها در هر دو کنسول دیده شود. اگرچه نمی‌توان کیفیت مشابه را در سری اس دید چرا که رزولوشن سایه‌ها پایین‌تر است و بازتاب‌ها برخی اوقات به کیفیت پایین‌تری از انتظار می‌رسند. بافت‌‌های رزولوشن برروی سری اس بسیار مشابه سایر کنسول‌ها است اما قابلیت ذخیره‌سازی پایین‌تر داده‌های بافت‌ها و ترکیبش با فیلتر ناهمسان سطح پایین باعث می‌شود از زاویه‌ی مایل به برخی بافت‌ها آسیب کیفی وارد شود. به طور کلی کیفیت بافت‌ها از زاویه‌های مختلف عالی به نظر نمی‌رسد و این موضوع حتی باعث سردرگمی نویسنده‌ی دیجیتال فاندری نیز شده است.

همچنین به نظر می‌رسد برروی پلتفرم‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس یک باگ وجود دارد. در مقایسه با پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس برخی اوقات شامل فیلترینگ سطح پایین‌تر بافت‌ها می‌شود. همچنین از نظر کیفیت تنظیماتی هر دو کنسول سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ با کیفیت Ultra اجرا می‌شوند (در مقایسه با رایانه‌های شخصی) اما به دلیل باگ ذکر شده سری ایکس کیفیت پایین‌تر بافت‌‎ها را به همراه دارد. فراتر از تمامی این موارد کنسول‌های قدرتمند نسل قبلی (سری ایکس و پلی‌استیشن ۵)  تفاوت‌های بسیار جزئی دارند. به طور مثال در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برخی اوقات بازتاب‌های رهگیری پرتو وجود ندارند اما برروی ایکس‌باکس همگی آن‌ها دیده می‌شود که احتمالاََ این موضوع یک بی‌ثباتی و مشکلاتی شبیه به باگ بر می‌گردد.

به طرز جالبی مقیاس‌بندی رزولوشن پویا میان سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ تا حد بسیار زیادی نزدیک است و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تفاوت گسترده‌ای میان قدرت پردازشی و پهنای‌باند دو کنسول وجود دارد. شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) سیستم DRS (سیستم کاهش درگ) بسیار خوبی دارد و این سیستم توانایی بی‌نظیری در زمینه‌ی تنظیم رزولوشن را شامل می‌شود. پایین‌ترین رزولوشن نزدیک به ۱۴۴۰p بوده و متوجه شدیم که بخش عمده‌ای از گیم‌پلی بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد رزولوشن ۴K کامل تغییر پیدا می‌کند. تنها در شب و یا مناطق شلوغ شاهد رزولوشن‌های بسیار پایین هستیم.

حالا سری اس را بررسی کنیم که در زمینه‌ی رزولوشن به مقدار ۹۰۰p هم می‌رسد. اگرچه من متعجب شدم. در بسیاری از موارد که حتی سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ نیز شامل کاهش رزولوشن می‌شدند، کنسول سری اس می‌توانست ۱۰۸۰p را حفظ و یا در بدترین حالت به ۹۰۰p کاهش پیدا کند. تعجب اصلی من به این دلیل بود که اگرچه سری اس ۱۰۸۰p کامل را رندر می‌کرد اما به چشم کیفیت پایین‌تری را شاهد بودیم که به نظر می‌رسد دلیل آن رزولوشن پایین‌تر افکت‌های رهگیری پرتو باشد.

هر سه سیستم بازی را برروی ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کنند و هیچ کاهش در سیستم‌های مذکور دیده نمی‌شود. خوشبختانه سیستم DRS که نامش ذکر شد باعث می‌شود باتل‌نک‌های گرافیکی نداشته باشیم و از طرفی نرخ فریم به خوبی خود را حفظ کند. با این وجود به نظر می‌رسد که یک گزینه‌ی “عملکرد” برای برخی بازی‌بازان جذاب‌تر به نظر برسد چرا که نرخ فریم ۶۰ مطمئناََ تجربه‌ای روان‌تر را به ارمغان می‌‌آورد. فایل‌های تنظیماتی استخراج شده از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نشان می‌دهد که یک حالت ۶۰ فریم بر ثانیه در دست بهینه شدن قرار داشته است اما سرانجام شاهد این حالت در نسخه‌ی نهایی نیستیم، شاید با یک به‌روزرسانی ارائه شود.

هر سه کنسول نسل بعدی شامل درایو SSD می‌شوند اما تفاوت‌هایی در این زمینه وجود دارد. در این تست، بازی از یک منطقه‌ی مشابه بارگذاری شد و در نتیجه پلی‌استیشن ۵ بازی را در ۱۸ ثانیه بالا می‌آورد در حالی که هر دو کنسول ایکس‌باکس سری اس و ایکس در ۲۶ ثانیه Legion را بارگذاری می‌کنند. با این وجود همچنان شاهد بارگذاری لحظه‌ای که قولش را داده بودند نیستیم.

به طور کلی کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس بازی را کاملاََ مشابه اجرا می‌کنند اگرچه برخی جاها شاهد باگ‌های تکنیکال نیز هستیم. اگر قصد دارید بهترین تجربه‌ی ممکن را داشته باشید بهتر است سراغ نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بروید. حتی برروی تنظیمات میانی، رهگیری پرتور در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی یک ارتقاء نسبت به کنسول‌ها به شمار می‌رود. از طرفی DLSS برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و یک کارایی بهتر را به ارمغان می‌آورد. بر اساس تست‌های نویسنده، ایکس‌باکس سری ایکس برابر یا بهتر از RTX 2060 Super عمل می‌کند اگرچه تنظیمات اوپتمایز شده برروی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی رزولوشن بالاتری در سایه‌زنی‌ها را در خود دارد و همچنین شامل بهبودهای کوچک دیگری نیز می‌شود.

Moein MM2

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Drama گفت:

    به به کریمی عزیز دل تنگت بودیم :rose:

    • farshadx گفت:

      ببخشید اینجا ریپلای میکنم همه ببینن
      به فن های هر دو کنسول میگم
      این بحث های بچه گان رو بزارید کنار یا حداقل چند ماه صبر کنید بعد بازی هایرو مقابسه کنید
      تازه اول نسل هستیم هر چی هم بگید و مقایسه کنید هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه تا حداقل چند ماه این وضعیت هست و حتی بعد ها ممکنه پروت های ضعیف رو هم شاهد باشیم
      باید صبر کرد و دید بازیهای نسل ۹ یعنی بازی که فقط برای نسل ۹ بیاد و بهینه شده باشه چجوری اجرا میشه
      اون وقت بیاد اینقدر کامنت بدید که از خستگی خوابتون ببره

      • ایکاش همه مثل شما بودن دوست عزیز

      • دیدم فنبوی ها بعد خبر آپدیت والهالا شاخ شدن،منم بی زحمت یک ریپلای میزنم
        .
        دوستان این دفعه اول ای نبوده که مایکروسافت به یوبیسافت پول داده تا بزنن نسخه playstation یک بازی رو خراب کنه
        سر the divison هم یکبار تو نسل هشت اینکار رو کرده
        لینک خبر:
        https://gamingbolt.com/microsoft-had-a-deal-with-ubisoft-to-have-xbox-version-of-the-division-look-identical-to-ps4-version-report
        در نتیجه بهتره مایکروسافت با حقیقت کنار بیاد و با اینکار ها اسم خودش رو خراب نکنه

        • Inside گفت:

          به به سلطان دست پر با لینک بر میگرده :rotfl: :rotfl:
          خوشم میاد همه حرفات فکته…

        • Mateus_bk گفت:

          به به ؛ داداش پیمان عزیز ؛ دل تنگت بودیم :rose:

        • Tommy Angelo گفت:

          این مضحک ترین چیزی هست که میشه تصور کرد.اینقد سطحی نگر و دنبال ترول کردن نباشید

          • بله…بخاطر همین هست آپدیت میدن و مشکل اسکرین تیرینگ بازی تو سریز اکس حل نمیشه ولی پرفورمنس نسخه PS5 پایین میاد
            لحن توئیت های جان لینمن هم این قضیه رو تایید میکنه و یوبیسافت و مایکروسافت تو این قضیه سابقه داشتن و این خبر دیویژن رو اکثر سایت های خارجی مثل VG247 هم رفتن
            قدرت پول مایکروسافت اینجاها خودش رو نشون میده
            .
            mateus bk@ و amir faghih@
            ممنونم نظر لطفتون هست

            • Mbgol2000 گفت:

              فکر نمی کنی این هفته مایکروسافت بعه خیلی جاها پول داده؟
              جان لینمن
              تام وارن
              دیجیتال فاندری
              گیم نکسوس
              یوبیسافت
              با توهمات خوش باشی..

              • جان لینمن اتفاقا یکجورایی تایید کرده که مایکروسافت به یوبیسافت پول داده
                دیجیتال فاندری هم که همیشه حرف حق رو زده و تا الآن تو تمام بازی ها برتری با PS5 بوده
                اون افت فریم PS5 تو COLD WAR هم مشخص شد بخاطر یک باگ هست
                تام واررن هم همه قبول دارن ترول ps هست ولی باز اینکه یوبیسافت آپدیت داده تا نسخه ps رو بدتر کنه رو یکجورایی تایید کرده
                با توهمات خوش باش و با vpn دیسلایک بده

                • Sam_fisher_47 گفت:

                  چطور یه باگ باعث افت فریم میشه ?:-) (جدی سواله)

                • اون آپدیت جدید والهالا قرار بود فریم ریت رو بهتر کنه ولی هیچ تغییری نکرده (حداقل توی PC)
                  در حالی که توی توضیحات بروزرسانی نوشته بهبود عملکرد

                • reza_tport گفت:

                  Sam_fisher_47
                  درسته باگ ممکنه باعث افت فریم بشه
                  ولی جالب اینجاست هر مشکلی از سمت سونی باگ هستش ولی از مایکروسافت ضعیف بودن شرکت
                  جالبه هر موقع مشکلی برای سونی پیش میاد توطئه دشمنه — اتفاق خوبی هم برای مایکرو بیافته رشوه داده
                  از لحن طرف معلومه ! اصلا ادم خندش میگیره با این استدلال
                  باید میرفت بازرسی قاضی چیزی میشد داره استعدادش هدر میره
                  اینجا فقط داره به پرونده سونی رسیدگی میکنه

          • اوسعلی گفت:

            دوست عزیز اینبار دارن درست میگن حتی دیجیتال فاندری و تام وارن (ترول PS) هم این موضوع رو تایید کردن.
            https://uupload.ir/files/wzkh_14f8f0c3-4417-4a78-85a7-e99691f09e58.jpeg
            https://uupload.ir/files/rced_b5fb91e4-47fc-4614-80c8-56bdb872b25d.jpeg
            https://uupload.ir/files/blkx_photo_2020-11-27_05-29-47.jpg

            در مورد پول دادن مایکروسافت نظری ندارم

          • مایکروسافت توییت میده که چک میکنیم مشکل کمتر سریز ایکس مربوط به مجاست و حلش میکنیم
            چند دقیقه بعد پچی میاد که فریم ریت رو از ۶۰ میرسونه به ۴۰
            سطحی نگر هم ماییم

        • Bluebox گفت:

          کار ندارم چی نوشتی ولی خواهشا هر روز یه کامنت هم شده بده.
          این امیر فقیه مارو سرویس کرد توی تمام پستا ی امروز نوشت دیترویت کجاست دیترویت کجاست

          • وای فرنام دمت گرم جر خوردم :rotfl:

          • https://uupload.ir/files/qi0e_20201127_235325.jpg
            با یاکوزا کاری ندارم ولی والهالا بهتر از دیمونز سولز هست؟؟؟؟؟؟؟که اینطور…
            اکانتت رو بنظرم پرایوت کن تا آبروت رو بیشتر از این نبردم

            • Bluebox گفت:

              میدونی بنده فن اساسین هستم؟

              میدونی سر اینکه سایت همسایه به والهالا نمره پایین داد چه کامنت خشنی نوشتم.
              میدونی گفتم از سبک سولزبورن خوشم نمیاد فقط برای وقت پر کردن بازی میکنم.
              خب حالا بنظرت اساسین برام بهتره یا دیمن سولز؟
              لینمن هم گفت نظرتونو بدین نگفت از نظر منتقدا کدوم بازی بهتره که 😐

              ببخشید که توی نظر شخصیم هم از شما اجازه نگرفتم.
              الان من فن کالاف هم هستم. حتی بدترین نسخه ش هم یعنی گوست برای من بازی شاهکاری بود ولی نه در حد نسخه های دیگش

            • نظر منم همینه
              اساسین بهتره و خیلی بیشتر از اونا لذت بخش
              خب که چی؟
              میخوای ازت اسکرین بزارم که گفتی بازیایی که توش شخصیت اصلی حرف نمیزنه زبالست؟
              حیف که اصلا حال ندارم و گرنه میگشتم برای کم شدن روی او یکی که شده پیدا میکردم

          • Xbox+Bethesda گفت:

            خودشه داداش دوتا اکانت داره و جالبیش اینه طرز فکر جفتشون در باره سایبرپانک یکیه و مثل هم ازش بد میگن.

        • Mbgol2000 گفت:

          خوبه خودتونم قبول دارین ضعیفتره، حالا بهانه چیه؟ آها پول..

        • Sgt.Farhad گفت:

          Detroit:become walking dead is strange
          آره داداشم حرفت از طول و عرض درسته
          منم یه احتمالاتی دارم مثلا اینکه اصلا به سونی هم پول داده که زیاد رو سخت افزار ویراژ نده
          اصلا من احساس میکنم ps5 چهارده ترافلاپسه ولی چون مایکرو پول داده کمش کردن
          یا بحث حافظه هم همینطور در اصل ۲ ترا هست ولی مایکروی ظالم بازم پول داده و گفته زیر ۸۰۰ بزنید
          به قول یه دوستی عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه :laugh:

      • PCMR گفت:

        قبلا یه کامنت در مورد تحلیل دیحیتال فاندری نوشتم که به دلایلی نظرم تایید نشد. خلاصش رو میگم
        به گفته دیحیتال فاندری یک گرافیک rtx2060s میتونه بازی رو با تنظیمات خود کنسول ها روی رزولیشن ۴k native(برخلاف کنسول ها که داینامیک هستن و تا ۱۸۰۰p هم پایین میاد) ۳۲ فریم بگیره.. یعنی اون همه حرف و تبلیغات ۱۲ ترافلپیس و فلان و بیسار کشک بود!! گرافیک رده پایین نسل قبل انویدیا میتونه با gpu نسل ۹ کنسول ها رقابت کنه! در ضمن کیفیت rt بازی توی کنسول ها از مدیوم pc هم پایینتره!!!
        شب خوش

        • انویدیا توی ری تریسینگ خیلی جلوتر از amd هست و در این شکی نیست . ولی اگه یه مقایسه ایی بین ری تریسینگ واچ داگز لیجن روی جفت کنسولا و ری تریسینگ اسپایدرمن مایلز مورالز بندازین تفاوت زمین تا آسمون هست اینجاست که مشخص میشه تار بد چندان مهم نیست یه نوازنده ماهر از یه تار بد هم میتونه بهترین صداها رو در بیاره در کل به نظرم سه سال دیگه مانور جفت کنسولای میان نسلی سونی و مایکرو روی سخت افزار بهتر ری تریسینگ هست و تا اون موقع هم نسل دوم ری تریسینگ amd میاد و بهتر میشه ولی فکر نکنم به انویدیا برسه

    • MKBLACK گفت:

      من واقعا نمیفهمم / چرا XBOX SS باید مایکرو میداد بیرون روزولیشن ۹۰۰p اخه
      لست ۲ روی PS4 معمولی داره با اون گرافیک ۱۰۸۰p کامل بالا میاد / یا همین واچ داگز روی PS4 معمولی داره ۱۰۸۰p در ۹۰۰ بالا میاد / واقعا نمیفهمم
      بعد میگن این کنسول باعث عقب ماندگی نسل بعد نمیشه
      خوب همون XBOXSX دادی بس بود دیگه برای چی باز XBOXSS
      یا اینکه مثل سونی دیسک دیوار کنسول خودشو حدف میکرد با قیمت ۳۹۹ دلار میاد اسمشم بود XBOXSV

  • Xbox+Bethesda گفت:

    عالی بود سری اس تو این بازی قشنگ خودشو نشون داد و همچنین نشون داد اگه بهینه سازی خوب باشه نتیجه چی میشه.

    • Inside گفت:

      وات …
      سری اس خوب بود
      دادا حالت خوب نیست خدایی اعتماد به سقف تو فیل اسپنسرم نداره …

    • Amirhossein80 گفت:

      :‌/‌
      در جریان هستی ک این بازی نسل هشتمیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و ps4 که واسه ۸ سال پیشه هم تقریبا همینجوری اجراش میکنه (بدون rtx)

      • Xbox+Bethesda گفت:

        حداقل تو سری اس فریم ریت پایدار بود ولی تو پلی ۴ و اکس وان افت داشت.همچنین تو یه صحنه ریترسینگ سری اس و اکس کامل نشون دادن ولی پلی ۵ نداشت.
        https://gamefa.com/wp-content/uploads/2020/11/photo_2020-11-27_20-23-31.jpg
        پایین سمت چپ

        • Reason گفت:

          اقای بیسواد حداقل متنو بخون یا ویدیو رو ببین اطلاعات غلط نشر نشده، هزار بار تکرار کرد این باگه

          • واقعا برام جالبه سمی تر و دورو تر از این جامعه ی ایکس باکس فن من ندیدم توی پست مقایسه بازیها خودشونو به در و دیوار میکوبند که بگن بازیهای مولتی پلتفرم روی سریز ایکس بهتر اجرا میشه اونوقت توی پست ادعای واهی فن بوی اعظم تام وارن داشتند توجیه میکردن که اره دلیل ضعیف تر اجرا شدن بازیهای مولتی پلتفرم روی سریز ایکس نسبت به ps5 دیر ارسال کردن دوکیت بوده بالاخره کدوم درسته؟ سریز ایکس مولتی ها رو بهتر اجرا میکنه ؟ یا دلیل عملکرد ضعیف سریز ایکس توی مولتی ها نسبت ps5 دیر فرستادن دوکیت ها بوده ؟ هر کی فهمید به ما هم بگه

            • Xbox+Bethesda گفت:

              کی از دو رویی حرف میزنه همین امروز اکانت من رو فیک کردی و باهاش کامنت گذاشتی .

              • لعنت خدا بر کسی که همچین کاری کرده لطف کن تهمت نزن اینکارها فقط از اون فرنام فریبکار و مولتی اکانت برمیاد من بیکار نیستم بیام فیک تورو بسازم من اصلا تورو نمیشناسم کی هستی اصلا . اولین باره میبینم کامنت میزاری

                • Bluebox گفت:

                  والا من از صبح دارم با همین اکانت کامنت میدم.
                  ببین کی به کی میگه فریبکار. انگار رو شدن دستت دیروز که آبروت قشنگ رفت برای سخت گذشته و بد تورو سوزونده که همش به من گیر میدی

                • Sgt.Farhad گفت:

                  Tinytoon
                  از اون جایی که تازه کاری دلیلی برای پاسخ دادن بهت نمیبینم 😀

      • Tommy Angelo گفت:

        بازی نسل هشتمیه و همین علت خوبیه تا روی سری اس بخوبی عمل نکنه.کد های بازی بر اساس نسل قبل هست،سری اکس و PS5 به اصطلاح Brute force مناسبی برای اجراش دارن.این مسئله برای سری اس صدق نمیکنه و باعث میشه تو بازی های کراس جن (دقت کنید تو بازی های کراس جن) GPU سری اس از One X حتی ضعیف تر عمل بکنه.
        ضمن اینکه همینطوری به زبون میگید RTX ،تکنیک فوق العاده سنگینی هست.

    • Ninja Theory گفت:

      چه قندشکنی میزنه drama
      رفیق ولش کن، همین که بهت حمله میکنه نشون درست بودن مسیرته

      • Drama گفت:

        من میزنم یا تو ترول اعظم معلومه حسابی فشاری میشی من کامنت میدم
        لایک و دیسلایک پشیزی برام ارزش نداره قبلا هم گفتم من حرفمو میزنم ۲۰۰ دیس هم بدی فرقی نمیکنه و حقیقت تغییری نمیکنه در ضمن بدون پات رو تو سایتی گذاشتی که ۹۰ درصدشون فن سونی هستن اینو همه میدونن دیگه
        فکر کردی یادمون رفته گفتی rdna 3 از پارک و موتوری جنس نگیر به اقای کریمی تیکه انداختی بعدش من جوابت کردم و کامنتت رو حذف کردن چه رویی داری من بودم خجالت میکشیدم تو پست کریمی پیام بدم

      • Xbox+Bethesda گفت:

        میدونم داداش اینا جز قند شکن و دیس لایک و فیک کردن اکانت مایکرو فنا کار دیگه ای ندارن.

    • Xbox+Bethesda گفت:

      چیه با این حجم دیس لایک ها فکر کنم توقع داشتین سری اس ریتریسینگ نداشته باشه یا مثلا بازی رو با رزولوشن ۵۷۰ با فریم ریت ۳۰ اجراکنه. :rotfl:

    • Mbgol2000 گفت:

      البته منابع معتبر در مورد ps5 هم چیز دیگه ای میگن Rdna 1/5

  • Mateus_bk گفت:

    اول از همه ؛ یه تشکر درست حسابی ؛ از استاد کریمی عزیزم :heart: :rose:
    .
    .
    دوم ؛ ایشالا هرکی هرچی دوست داره بخره :rose:

  • Ninja Theory گفت:

    عالی بود. Xbox series x ترکوند
    قدرت نمایی یک کنسول ۲۰۰ دلاری 😎
    ریتریسینگ و فریم پایدار! Wow
    روی ps5 هم عملکرد خوبی داره
    این تازه اول کاره :heh:
    ای کاش کیت توسعه به سازندگان dirt 5 و cold war هم زود میرسید تا بهینه سازی خوبی میدیدیم.
    امیدوارم سازنده ها بتونند از حداکثر قدرت xbox seeies استفاده کنند.
    واقعا تیم بهینه سازی watch dogs legion عالی کار کرده
    پ.ن: لطفا اگر کسی با اسم من کاممت میذاره جواب ندید، کاملا معلومه که هدفش خراب کردن من و متشنج کردن جو هست.

  • Inside گفت:

    سونی جون حداقل اینو میذاشتی سری اکس نزدیکت باشه…
    اصلا بافتای سری اکس در مقابل پی اس خنده داره…
    حلا بازم بگو قوی ترین کنسول تاریخ فول آر دی ان ای …
    اون یکی که بنداز سطل آشغال دآخه ۹۰۰ پی خودتون خندتون نمیگیره بازی جای شکرش باقیه که مثل دیرت ۴۸۰ نشد کسی که یکم بیشتر صبر نکنه صد دلاره بزاره رو پولش بره یه کنسول نسل نهم با بازی نسل نهم دسته نسل نهم قدرت نسل نهم بخره چیزی جز احمق فن بویی نمیشه بهش گفت
    در کل قدرت نسل ۹ نهم رو گاد آف وار نشون خواهد داد انورم هیلو…

    • Xbox+Bethesda گفت:

      https://gamefa.com/wp-content/uploads/2020/11/photo_2020-11-27_20-23-31.jpg
      همین برات بسته سری اس با فریم ریت ۴۸۰ و رزولوشن ۹۰۰p ریتریسینگش بهتر از پلی ۵ هست.
      پایین سمت چپ رو بنگر و فیض ببر.

    • Drama گفت:

      سری اس رو باید به عنوان ویدیو پلیر استفاده کرد یا اسپیکر برای پخش موزیک یا فیلم

      • دوست عزیز سریزاس اصلا مناسب افرادی مثل من و شما نیست،کلا بازار هدف سریز اس متفاوته برای اون دسته افرادی هست که به اصطلاح کژوال هستن و اصلا دنبال انحصاری و فریم ریت و… نیستن و افرادی که توان مالی کمی دارن

    • Bluebox گفت:

      یه سوال واقعا چرا به خریدارای سری اس توهین میکنی.
      یکی ممکنه همون ۱۰۰ دلار براش پول زیادی باشه ، ممکنه حقوق یک ماهش باشه نتونه بخره.
      یکی مثل خودم ممکنه چون هر دو کنسول رو میخوام مجبور بشم نسخه ارزونتر هر دو رو بخرم. یعنی یه ۳۰۰ دلاری ، یه ۴۰۰ دلاری. الان فکر میکنی خودم دلم نمیخواد سری ایکس بگیرم. ولی خب ۲۰۰ دلار هم مبلغ زیادیه. منم کلا ۲۰ ملیون میخوام خرج کنم منتظرم یا از خارج کشور یکی برام بگیره یا تو ایران قیمتا متعادل بشه مثلا سری اس ۸ تومن و پلی۵ دیجیتال ۱۲ تومن.

      • Inside گفت:

        ۱۰۰ دلار تو ایران قطعا پول خیلی زیادی چه برسه ۳۰۰ دلار من فقط گفتم ۳۰۰ دلارتون نندازین سطل آشغال بجاش یکم صبر کنین ۱۰۰دلار بزارین روش یه کنسول نسل نهمی بگیرین…

    • Reason گفت:

      نمیفهمم این حجم از بی سوادی از کجا میاد، اقا فارسی خوندن که دیگه بلدی، متنو بخون ستینگ گرافیکی پس ای فایو و سریز اکس کاملا یکسانه، حتی افت رزولوشنشونم دقیقا منطبقه، fps هم یکسانه، عملا هیچ برتری بین هیچکدوم وجود نداره

  • منتظر تحلیل آقای حلاجیان می مونم یه چیزی که کاملا مشخصه اینه کیفیت بازی های ثرد پارتی رو ایکس باکس بیشتر و سرعت لود رو ps بیشتر هرکس غیر اینو بگه خودشو مسخره ی عام و خاص می کنه شما هم با تحلیل هاتون سایت در حد بلاگ فروم پایین اورید

    • Inside گفت:

      یاکوزا کالاف دیرت اسانسین واتچ داگر و…(خلاصه بگم همه بازی های ترد پارتی منتشر شده)یکیشون اکس باکس نزدیک پلی استیشن نشده حالا خدا میدونه تو چطوری گفتی بازی ها رو اکس باکس کیفیتش بالاتره(من میدونم چطوری گفتی اینا همه از فن بویی خالص میاد)

      • Xbox+Bethesda گفت:

        یاکوزا که وللش رو سری اکس هم ۱۴۴۰ بود،درت هم که قراره براش پچ بیاد،اساسین هم که جلو چشم خودت آپدیت دادن و فریم ریت سری اس هم پایدار تر از پلی ۵ بود :rotfl: ،واچ داگز هم که جای بحث نمیمونه معلومه اکس باکس بهتره تو ریتریسینگ شیشه هم ببینی پایین سمت چپ معلومه.

        • Inside گفت:

          یاکوزا که خودت قبل کردی بهتر بود کولد وارم قبول کردی اسانسین کریدم که تعغیر نکرده بود فقط مال پی اس بدتر کردن واتچ داگزم خندم میگیره یه آجرو که گذاشته رو شیشه که مشحصه مثل اسانسین عمدی بوده رو به بافت های بازی که رو پی اس با اختلاف بهتره اجرا میشه رو مقایسه کنی…

          • Xbox+Bethesda گفت:

            یاکوزا رو قبول ندارم چون توی سری اکس هم ۱۴۴۰ بود و این غیر ممکنه. ولی کولد وارهم اگه حرف من رو قبول نداری آقای کریمی گفتن توی بخش داستانی بازی که اصلی هم هست سری اکس ۴k,60fpsثابت با ریتریسینگ بهتر نشون میده و پلی ۵ هم توی ۱۲۰ فریم.توی پستش هم بود که هیچ کدوم از کنسول ها برتری مطلقی ندارن.

  • سلام خدمت استاد کریمی عزیز :rose:
    راستش من چند روز بود کامنت نداده بودم و سعی کردم بیشتر وقتمو صرف زندگی و گیم زدن بکنم
    این کامنت من صرفا واسه اینه که به اقای کریمی بگم شما واسه من قابل احترامید شدید ولی اسمتون به خاطر یک عده که اصلا هیچ شناختی از شما ندارن بد نام شده
    شما الان این مطلب رو کار کردین و مو به مو توضیح دادین که مقایسه به چه شکل بوده.حالا من واستون عکس هایی میزاریم از واکنش های بعضی ها که فاز منطقی گرفتن ولی مستقیما به شما توهین میکنن
    https://uupload.ir/files/ar_untitled6.jpg
    https://uupload.ir/files/8il_untitled7.jpg

    واقعا باعث تاسفه که یک عده که ۱۰۰ درصد نمیدونن اصلا دارن درباره چی حرف میزنن دارن به شما توهین میکنن
    در کل خواستم بگم واسه من عزیزی و من قبولت دارم.ولی دارم ناراحت میشم که خیلی ها به شما توهین و بی احترامی میکنن
    شما در کامنت ها میاین با بقیه هم صحبتی میکنین و نظر میدین و میشنوین ولی بعضیا ازش واسه بی احترامی استفاده میکنن
    در آخر بگم که لحظه ای بد به دلتون راه ندید چون من به شخصه شیفته شمام و از هم صحبتی با شما لذت میبرم

    لطفا تایید کیند کامنتو

    • Mateus_bk گفت:

      چقدر استاد کریمی معروفه ؛ که همه جا صحبت از ایشونه 😎
      .
      این نشون میده مسیر استاد کاملا روشنه 😎
      .
      استاد عزیز ؛ با همین فرمون برید جلو حالشو ببرید 😎

      • استاد کریمی که کارشون درسته و از زحمت کشان سایت هستن
        ولی دوست عزیز هرکی که همه‌جا صحبت ازش باشه به این معنی نیست که کارش درسته، الان هیتلر و ابلیس و ترامپ هم همه‌ ازشون صحبت میکنن آیا به این معنی هست که کارشون درسته؟
        با این حرف اهالی سایت همسایه‌هم مخالفم هرچند که حرفاشون درمورد جو کامنتا درست باشه ولی درمورد استاد کریمی اشتباه میکنم

        • Mateus_bk گفت:

          بنده هم منظور بدی نداشتم ؛ ( خدایی نکرده ؛ سو تفاهم نشه)
          صرفا خواستم بگم که استاد کریمی یکی اساتید عزیز و زحمت کش و با اطلاعات گیمفا هست و اون افرادی که توهین یا ترول میکنن هیچ اهمیتی ندارن

    • Mohsenj74 گفت:

      واقعا براشون متاسفم با اینکه شخصا به بحث فنی کنسولا علاقه ایی ندارم و فقط خروجی نهایی کنسولا برام مهمه نه اعداد و ارقام ولی آقای کریمی چون واقعیت رو میگه و با تحقیق و منبع حرفاشو ثابت میکنه یه عده کودک نمیتونن قبول کنن ،،،، البته واقف هستم هر کدوم از برند ها کشش خاصی دارن و مخاطب هاشون دوسشون دارن اما وقتی کسی اخبار رو پوشش میده و واقعیت رو میگه نباید علیه اون فرد موضع گرفت این اوج حماقته :yes: میتونه به خبر اعتراض کنه ولی به نویسنده چه مربوطه ؟ یعنی ما دوس داریم آقای کریمی دروغ بگه و چیزی بگه که برا ما خوش بیاد و به خودمون به به چه چه کنیم ؟
      .
      .
      امیدوارم آقای کریمی و بقیه به کارشون ادامه بدن و به این نسیم های بی اهمیت حتی توجهی هم نکنن

    • این که عده‌ای پیگیر گیمفا هستن خودش نمایانگر یک سری موارد هستش ترجیح میدم وارد موضوعات بی ارزش نشم. محتویات خوبی برای بچه های گل گیمفا در راه هستش و در تلاش هستیم مثل همیشه روشن‌سازی انجام بشه. دو هفته‌ی آینده از موضوعات فنی فاصله میگیرم و دو تا نقد و بررسی و یک مقاله‌ی تحریری سنگین آماده کردم که کلاََ متفاوت خواهد بود نسبت به همه‌ی مقالاتی که سطح اینترنت وجود داره و به شدت هم وقتگیر بوده فقط به عشق بچه‌های گیمفا.

      • :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
        خدا سایتون رو از سر گیمفا کم نکنه و ممنون بابت زحماتتون

      • Mateus_bk گفت:

        شما عزیزی استادگرامی ؛ :heart: :heart: :heart: :heart:
        .
        .
        ایشالا همیشه تن درست و خوشحال باشید :heart: :rose:

      • Herobrain گفت:

        اقای کریمی اون اشغال هارو ول کنید. مهم اینه که برای ما عزیز هستید. دمتون گرم من واقعا خیلی شمارو دوست دارم . بین نویسنده ها یکی با شما استاد عزیز و دیگری باذاقای مناف زاذه میلی صمیمی هستم نویسنده های دیگه همه عزیز هستن بنده ارزش قائلم براشون ولی شما و اقای مناف زاده رو جور دیگه ای دوست دارم :rose: :rose:

        # بی اعتنایی- به – احمق- ها

      • Mhdi14 گفت:

        خودشون اخبار ندارن یه هفته بعد خبر ها رو می زارن بعد میان تو این سایت به ریز به ریز حرفهای استاد توجه می کنن که مثلا بگن اینجا فن بوی ها هستن
        ولی نوبجی ها ما مثل شما نیستیم شعور داریم می دونیم که نباید به یه نویسنده یه سایت یا حتی به یه بزرگتر توهین کنیم
        الان نویسنده های شما هم خیلی ایراد گرفتن از هر چیز سونی الکی یعنی ما هم باید به اون توهین کنیم یکم شعور چیز خوبیه میان اسم کاربرای اینجا رو می گن و مسخره می کنن دو نفر هستن نصف کامنتاشون درباره اینجاست واقعا همون الکتروپاپ سگ شرف داره به شما مارموزا من شعورم می رسه اسمتون رو نمی گم ولی خجالت بکشید واقعا بچه اید

      • Grandwarden گفت:

        درود بر شما آقای کریمی عزیز. واقعا باعث افتخاره که شما به عنوان یک فرد با سواد در این زمینه در حال فعالیت هستید و من به شخصه و خیلی از دوستان از تک تک مطالبی که شما می نویسید چه در قالب نظر شخصی چه در قالب بررسی ها و اخبار لذت میبریم. امیدوارم روز به روز بیشتر بدرخشید و چشم هیتر ها رو بیشتر کور کنید.در ضمن بی صبرانه منتظر مقالات آیندتون هستیم.امیدوارم همیشه سلامت باشید. :rose:
        در آخر هم جا داره از استاد آقا بابایی یاد کنیم که میگفت هیتر های گیمفا هم میان اینجا از مطالبش استفاده میکنن. :laugh:

      • A گفت:

        استاد کریمی لطفا خودتان را ناراحت نکنید.
        میگن هر چی آدم بهتر باشه دشمنان اش هم بیشتر اند
        ولی بعضی از آن ها هم قصدی ندارند و گرفتار دام بعضی از ترول هایی (که نمی دانم چرا می خواهند شما را تخریب کنند) شده اند.
        لطفا شما به دل نگیرید و سعی کنید از آنها کینه نداشته باشید و آن ها را ببخشید.
        با آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتان. :rose:

      • Reason گفت:

        آخ آخ منفیارو، بی اعتنایی به اون یسری موضاعات خوب مث اینکه یسریارو آتیشی کرده=))

      • به به محمد حسین جان
        خیلی ما رو هایپ کردی.بیصبرانه منتظرم تا مقاله بیاد
        :inlove: :inlove: .

    • دوست عزیز استاد کریمی ثابت شدست ولی خب اونور یک عده فنبوی هستن به استاد توهین میکنند ولی درکل میسوزند وجوابشونم ندیم بهتره

    • اوسعلی گفت:

      دوست عزیز لطفا اصلا وارد اون سایت نشید. سایتی که برای کاربراش ارزش قائل نیست و کلا در طول روز ۱۵ تا خبر هم کار نمیکنه (تازه نصفش هم برای سینما هست)، ارزش نداره حتی روش کلیک بشه.
      یه زمانی اونجا میرفتم اما الان حتی یه کلیک هم روی سایتشون نمی‌کنم. آخرین باری که رفتم اونجا تو بخش کامنت ها یا رای گیری میکردن یا اخبار گیمفا رو قرار داده بودن و در موردش بحث میکردن. :rotfl: :rotfl: بقیه هم اسپم 😀

    • آدم با دیدنِ کامنت‌هایِ این موجودات به این نتیجه میرسه که در درست‌ترین مسیرِ ممکن قرار داره.این دو موجود با هدف تخریب و خراب کردن کامنت میدن اما نتیجش برعکس میشه و حداقلش من بیشتر به محمد حسینِ عزیز علاقه‌مند میشم.

  • چیزی که معلومه اینه که هر دو کنسول ایکس باکس و پی اس فایو تا اخر نسل بازیارو اجرا میکنن پس بهتره به جای این ترول های مسخره یکم از گیم لذت ببریم
    انشاالله هرکی هرکنسولی میخواد بخره :rose:

  • Bluebox گفت:

    ممنون از بررسی.
    این خبری که ۲ ساعت پیش اسکرین رنت گذاشته و دلیل سکوت ۳۴۳i درمورد هیلو اینفینیت رو گذاشته‌. اگر ممکنه خبرشو برید. انقدر طولانی بود من حوصله خوندن نداشتم منتظرم یکی ترجمش کنه حاضر آماده بخونم :blush:
    https://screenrant.com/halo-infinite-no-news-343-industries/amp/

  • Naughty God گفت:

    تفاوت خاصی دیده نمیشه
    فقط توی پلی ۵ رنگ ها گرم تر نمایش داده میشه
    سری آس هم عالی عمل کره
    یک کوچولو خیلی کم پلی ۵ بهتر عمل کرده :yes: 🙂

  • اوسعلی گفت:

    خب برای اولین بار کیفیت هر دو کنسول اصلی یکسان بود و هردو بازی رو به خوبی اجرا کردن. اگر چه PS5 در زمینه anisotropic filtering ، جزئیات محیط و RT تا حدودی بهتر عمل کرد.
    https://uupload.ir/files/255e_1606405782357.png
    https://uupload.ir/files/bb4_1606404114616.png
    (RT بهتر)
    https://uupload.ir/files/7mk_screenshot_(49).png
    از نظر سرعت لودینگ هم ۴۵ درصد از سری اکس|اس سریع تر بود.
    https://uupload.ir/files/vtol_screenshot_20201126-180241_youtube.jpg
    البته سری اس کلا خراب کرده
    https://uupload.ir/files/we0v_1606404227931.png

    • Xbox+Bethesda گفت:

      اینم ریتریسینگ که سری اکس و اس بهتر بودن پایین سمت چپ
      https://gamefa.com/wp-content/uploads/2020/11/photo_2020-11-27_20-23-31.jpg

      • اوسعلی گفت:

        تو بازی های جهان باز اینجور مقایسه ها جواب نمیده. تعداد و جزئیات ماشین ها، تعداد npcها، آب و هوا، ساعت داخل بازی و… تاثیر گذار هست. درست مثل اون داستان عکس والهالا که چند نفر تو سایت اصرار داشتن کیفیت اکس باکس سری اکس|اس بیشتره ولی آخرش همه چی برعکس شد و کیفیت PS5 بیشتر بود. ( دقیقا اونجا هم ساعت و آب و هوای بازی تاثیر گذاشته بود)
        عکسی که من ارسال کردم از مراحل اصلی بازی در محیط بسته بود.
        تو کامنت اول هم نوشتم “”کیفیت هر دو کنسول اصلی یکسان بود و هردو بازی رو به خوبی اجرا کردن””

      • اگه ویدیوی مربوط به همین عکس رو توی دیجیتال فاندری نگاه میکردی حتی نیاز نبود زبان بلد باشی چون درست موقع نمایش این عکس مقایسه ایی دیجیتال فاندری با صدای بلند تاکید میکنه این صحنه باگ و استثناست و بزودی فیکس میشه

    • Bluebox گفت:

      حتی متن رو هم نمیخونی یا بررسی دیجیتال فاندری رو نمیبینه که گفته ایکس باکس سرس ایکس توی زمینه ری تریسینگ بهتر از پلی استیشن عمل کرد.
      یه سوال چرا تو و دیترویت همزمان پیداتون میشه همیشه :sidefrown: ?:-)

    • Alifz گفت:

      نگو سری اس بگو غده سرطانی مایکرو در نسل نهم

  • Sam_fisher_47 گفت:

    آقای کریمی امکانش نیست به صورت ویدیوی زیر نویس شده قرار بگیره تو سایت؟

  • A گفت:

    اقا چرا انقدر دعوا می کنید؟
    جان من دعوا ها را کنار بگذارید.
    در کنسول ها آنقدر تفاوت کم است که اصلا با چشم دیده
    نمی شود.
    امیدوارم تک تک بچه های سایت بتوانند کنسول مورد علاقه خود را داشته باشند. :rose:

  • Bluebox گفت:

    چرا خبرش دوباره اومد بالا؟
    یعنی آپدیت کردین متنو باید دوباره بخونیم؟