آیا Xbox بعدی هم از پردازشگرهای x86 شرکت AMD بهره میبرد ؟
منابعی نزدیک به شرکت مایکروسافت به نقل از Bloomberg اظهار داشتند کنسول نسل بعد شرکت مایکروسافت همانند PS4 از پردازشگرهای x86 شرکت AMD استفاده خواهد کرد.
اگر Xbox بعدی به سمت تکنولوژی x86 برود،احتمال پشتیبانی این کنسول از دیسک های Xbox360 از بین خواهد رفت و فقط با شبیه ساز امکان استفاده خواهد بود. منابعی که این اطلاعات را در اختیار Bloomberg قرار دادند اظهار داشتند پردازشگر AMD در کنسول نسل بعد مایکروسافت مخلوطی از تکنولوژی Jaguar و چیپ ستی گرافیکی خواهد بود.این منابع به خاطر اینکه مایکروسافت فعلا قصد ندارد تکنولوژی نس بعدش را عمومی کند،نخواست نامش فاش شود.
هنوز مایکروسافت قصد ندارد کنسول نسل بعد خود را معرفی کند،این درحالی است که شایعات بسیار زیادی پیرامونش برقرار است.گیم اسپات در ارتباطی که با مایکروسافت داشت اظهار کرد مایکروسافت این شایعات را نه تایید و نه تکذیب میکند و تنها تمرکز این شرکت بر روی آینده ی پلتفرم Xbox است.شایعاتی مبنی بر این که مایکروسافت برنامه ای برای رونمایی از کنسول خود در ۲۱ می دارد نیز وجود دارد.آقای Paul Thurrott نیز اظهار داشت قیمت کنسول نسل بعد Xbox بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود.
اما این حرکت آیا نوعی کپی برداری از کنسول نسل بعد سونی یعنی PS4 است ؟ شاید این مسئله را ندانید،دو مهندس ارشد شرکت IBM که وظیفه ی ساخت پردازشگر Cell برای کنسول PS3 و Xenon برای Xbox360 را داشتند در کتابی جنجالی و پر سروصدا به نام “race for the next game machine” اسناد و مدارکی را فاش کردند که شرکت مایکروسافت از طریق یک سری رایزنی های بسیار زیرکانه و البته غیرقانونی،اطلاعاتی از پردازشگر در دست ساخت کنسول PS3 را از IBM درخواست کرد و از آن برای ساخت پردازشگر Xenon خود توسط IBM بهره برد.همین عمل سبب شد تحقیقات چند ساله و ۴۰۰میلیون دلاری شرکت سونی و IBM به نوعی به نفع مایکروسافت هم شود و مایکروسافت کنسول خود را با هزینه ی کمتری نسبت به غول بی شاخ و دم یعنی PS3 بسازد.
بزودی مقاله ای مفصل در مورد چگونگی شکل گیری مثلث IBM/Microsoft/Sony و ماجراهای میان آنها از گیمفا منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
:yes: > VIVA PLAYSTATION 🙂
Killzone: Shadow Fall واسه ps3 هم میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ?:-)
نه آقا کی گفته ؟ انحصاری PS4 هست !
اقا میلاد اون رو دوستم گفت Killzone Trilogy Collection واسه ps3 هست؟؟؟؟ کی میاد تاریخشو بگی ممنون میشم :-*
اهاااااااااااااااااااااااااااااااا اومده ببخشید مزاحم شدم :shame: :shame: :shame: :shame: :shame:
نسل قبل نشون داد که انویدیا بهترینه …نمونه اش تو بازی مثل گاد اف وار…حالا مایکروسافت که هیچی سونی هم این خریت رو مرد و رفت طرف Amd واقعا سونی ***** هست… 😐
چی میگی رفیق اگه انویدیا بهتر بود که xbox نسل اول و ps3 تو بازیهای مولتی گند نمیزدنند.
دقیقا منتظر بودم که یکی همچین حرفی رو بزنه ….خوب مایکروسافت کنسولش تو بازی های ملتی پلتفرم بهتر بود ؟ اره ولی تفاوت فقط تو بخش نورپردازی بود و اونم هم دلیل داشت و دلیلش به هیچ وجه مربوط به پردازنده نبود بلکه مربوط به رم کنسول میشد که این برتری رو مایکروسافت مدیون اپیک بود که با نمایش گیرز با رم ۵۱۲ و ۲۵۶ مایروسافت رو قانع کرد که از رم ۵۱۲ اسفاده کنه …ولی اگه از لحاظ پردازش بگی کنسول سونی قوی تر بود اونم نه با تفاوت اندک …ps3 تو نسل قبل تو زمینه پردازش بافت ها از ۳۶۰ خیلی بهتر بود با اینکه از یک رم ضعیف تر استفاده می کرد …و اینو هم بگم که پردازنده ۳۶۰ به هیچ وجه قدرت پردازش بازی هایی مثل انچارتد ۳ و گاد اف وار رو نداشت و این پردازنده انقدر قدرت داشت که یکی مثل دیوید کیج بیاد بگه که کنسول تا سال ۲۰۱۷ قابل استفاده است یا اینکه از روش ابر کامپیوتر بسازن…مطمنا نمایشی رو که دیوید کیج از انجین نسل جدیدش داشت رو دید که یک اسطوره بود و همین جا هم بود که دیوید کیج هنوز جای کار داره و هنوز قابل استفاده است ولی کنسول مایکروسافت نه !….واقعا اجرای یک بازی مثل گاد اف وار ۳ با ۶۰ فریم تو یک کنسول نشون از قدرت کنسول هست !…پردازنده Cell یکی اسطوره بود که هیچ کس فکر ساختشو هم نمی کرد ولی انویدیا این کار رو کرد !…این قضیه ثابت کرد که انویدیا بهترینه ….مطمنا اگه سونی یک کم خسیس بازی در نمی اورد و باز طرف انویدیا می رفت بازم تو نسل بعد یک کنسول گردن کلفت می تونست بده بیرون که حتی تو اواخر نسل هم بتونه یک بازی مثل the last of us بده بیرون !
اقا ارش !!!!!کی میگه فرق فقط تو نورپردازی بود؟؟؟؟!!!!!!!
در نسخه یps3 کیفیت تکسچرها و بافت ها خیلی بدتر از x360 بود .رنگ ها هم خیلی مرده بودند!!!!!
اینم واسه فن بازی نمیگم.حرفه حقه!!!!!!!!! :yes:
ببخشید ؟ ….فقط برید یک نگاه به مقایسه هایی که بین بازی ها بین این دو کنسول هست یک نگاه بندازید ….اونوقت می فهمید که بافت ها تو ps3 قوی تره و ۳۶۰ به هیچ وجه نمی تونه بافت ها رو در حد ps3 پردازش کنه 😐
ارش جان شما بگو مگه اینا میفهمن
اون دوستمون میگه تکچر ها بی کیفیت در صورتی چنین نیست و اون ۳۶۰ که ماکروسافت انجین اسکیل رو براش طرحی کرده وای هیچ ربطی به واحد gpu نداره
اینا نمیفهمن انچارتد لست اف آس گاد آف وار هرگز ۳۶۰ قادر به اجراشون نخواهد بود اینا معنی نور پردازی رو هم حاتی نمیدون نورپردازی که انچارتد ۲ در سال ۲۰۰۹ با انجین متچ شدش یا طراحی انویدیا به دنیا نشان داد ( مرحله هند و مجسمه بودا )هنوز جایی ندیدم جز خود ناتی داگ
آخه این بیچاره ها که تو مسائل سخت افزاری زیاد تجربه ندارن (برای کنسول) و فقط بلدن دزدی کنن. الانم یاد گرفتن پز نرم افزارشون رو بدن. :rotfl:
اگر اینجوری بشه خیلی برای PC بازها و مخصوصا انویدیا بهتر میشه
زمینه ای بازتر و بهتر برای مانور
ببینید دوستان چقدر ماکروسافت دزده.این همه پول دارن ولی بازم دزدی میکنن
اوه اوه دزد بودن مایکرو واسه همه رو شد :rotfl:
دزدی؟ 😮 منظورت سخت افزاره؟AMDارزونه هم کاراییه خوبی داره 😀
اگه به خوک هم بگی بین دو گزینه ی زیر یکی رو انتخاب کن اولی رو انتخاب میکنه.
۱: AMD : ارزان قدرتمند
2: NVIDIA : گران – قدرتمند
خوب حالا این کجاش تقلیده؟؟
“شاید این مسئله را ندانید،دو مهندس ارشد شرکت IBM که وظیفه ی ساخت پردازشگر Cell برای کنسول PS3 و Xenon برای Xbox360 را داشتند در کتابی جنجالی و پر سروصدا به نام “race for the next game machine” اسناد و مدارکی را فاش کردند که شرکت مایکروسافت از طریق یک سری رایزنی های بسیار زیرکانه و البته غیرقانونی،اطلاعاتی از پردازشگر در دست ساخت کنسول PS3 را از IBM درخواست کرد و از آن برای ساخت پردازشگر Xenon خود توسط IBM بهره برد.همین عمل سبب شد تحقیقات چند ساله و ۴۰۰میلیون دلاری شرکت سونی و IBM به نوعی به نفع مایکروسافت هم شود و مایکروسافت کنسول خود را با هزینه ی کمتری نسبت به غول بی شاخ و دم یعنی PS3 بسازد.” 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
هر ارزانی بی دلیل و هر گرانی نیز بی دلیل نیست.
just sony
😀
همه یه جور حرف میزنن انگار دکترای سخت افزار رو دارن 😀
باید صبر کرد دید چی میشه! AMD عالی هست انودیا هم عالیه! برای ما جماعت چریکیده اینا مهم نیست… 😐
عالی بود ممنون بابت خبر :yes: :yes: فقط مایکروسافت 😉
فقط پسر خاله مایکرو پلو :laugh: :rotfl:
ممنون بابت خبر