ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا
ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا
ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا
ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا

ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب

پست گیمفا
۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا

در جریان رویداد آنلاینی که هوآوی برای معرفی جهانی گوشی‌های سری Mate 40  ترتیب داده بود، بخشی نیز به معرفی و نمایش دستاوردهای این شرکت در رابط کاربری EMUI 11  اختصاص داشت. همچنین برنامه Petal Search نیز به صورت رسمی معرفی شد که به عنوان یک دستیار نرم‌افزاری، قابلیت‌های بسیاری دارد.  می‌خواهیم یک بررسی کلی و  کامل داشته باشیم تا متوجه شویم  EMUI 11  و Petal Search چطور قرار است تجربه‌ی کاربری گوشی‌های هوشمند هوآوی را بهتر از قبل کند.

EMUI ۱۱ تجربه‌ی کاربری را راحت و سرگرم‌کننده می‌کند

رابط‌کاربری EMUI 11 هوآوی، تجربه‌ی کاربری در دستگاه‌هایی مثل سری Mate 40 را نه تنها راحت‌تر می‌کند؛ بلکه آن را به یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده تبدیل خواهد کرد. با استفاده از قابلیت صفحه نمایشگر همواره روشن (Always On Display) هوآوی، کاربران می‌توانند رابط کاربری‌شان را با استفاده از تم‌های بصری شخصی‌سازی کنند. شما همچنین می‌توانید از تصاویر متحرک GIF در AOD استفاده کنیدکه قابلیت جذابی است. این تصاویر توسط دوربین خود گوشی نیز قابل تولید هستند یعنی می‌توان هر تصویر متحرک مورد علاقه شما، بر روی صفحه‌نمایش همواره نشان داده شود.

قابلیت دیگر این رابط‌کاربری در سری Mate 40، قابلیت Eyes on Display است که از دوربین سلفی گوشی برای تعقیب کردن چشم‌های کاربر استفاده می‌کند. زمانی که کاربر به نمایشگر این گوشی نگاه می‌کند، گوشی متوجه شده و نمایشگر را روشن می‌کند تا اطلاعاتی مثل زمان و نوتیفیکیشن‌های جدید نمایش داده شوند.

قابلیت پیشرفته دیگر EMUI 11 امکان استفاده از حرکات دست برای کنترل گوشی Smart Gesture Control است. در این فناوری کاربر می‌تواند با حرکت دست‌تان خود گوشی را فعال کند؛ به بالا یا پایین «اسکرول» (Scroll) کند، به چپ یا راست «سوآیپ» (Swipe) کند و بدون اینکه نمایشگر را لمس کند، دکمه یا منویی را روی نمایشگر فشار دهد.

از این قابلیت همچنین می‌توان برای جواب دادن یا رد کردن تماس‌های ورودی هم استفاده کرد یا حتی می‌توان با یک دستور حرکتی دست، صدای صدای دستگاه را کم و زیاد کرد. جالب است بدانید که حتی با چشم‌هایتان هم می‌توانید صدای گوشی را کم و زیاد کنید. این دستورات حرکتی برای افرادی کاربردی خواهد بود که دست‌هایشان به هر دلیل کثیف شده و نمی‌خواهند برای عوض کردن یک آهنگ یا جواب دادن به تماس تلفنی، گوشی‌شان هم کثیف شود.

EMUI 11 در زمینه‌ی کار با چند برنامه به صورت همزمان (multitasking) نیز پیشرفت‌های بزرگی داشته است. با استفاده از فناوری چند پنجره‌ای (multi-window) در این نسخه از سیستم عامل هوآوی، می‌توانید نمایشگر گوشی‌تان را به دو بخش تقسیم کنید تا بتوانید چند کار را به صورت همزمان انجام داده و نیاز به جابجایی بین برنامه‌ها نداشته باشید.

به عنوان مثال اگر در حال تماشای یک ویدیو هستید و در همان حال پیامکی برایتان می‌آید، می‌توانید بدون متوقف کردن پخش ویدیو پیامک را باز کنید و به پیام پاسخ بدهید. اما بیایید فرض کنیم در پیام از شما خواسته‌ای شده که برای پیدا کردن‌اش باید یک اپلیکیشن دیگر را باز کنید. خوشبختانه فناوری هوشمند multi-window می‌تواند در زمانی که شما نمایشگرتان را به دو بخش تقسیم کرده‌اید، یک اپلیکیشن دیگر را هم باز کند. در نتیجه باز هم می‌توانید هم‌زمان به تماشای ویدیو ادامه بدهید. حتی می‌توانید پنجره‌ی آن اپلیکیشن را تغییر سایز دهید و محل قرارگیری آن را مطابق با نیازتان روی نمایشگر جابه‌جا کنید.

قابلیت پیشرفته دیگر EMUI 11  همان Huawei share معروف است که حالا در نسخه جدید امکان باز کردن سه پنجره همزمان در کامپیوتر را می‌دهد. این قابلیت به درد افرادی خواهد خورد که نیاز به کار با چندین برنامه به صورت همزمان دارند، چرا که خواهند توانست از هر ۳ اپلیکیشن به صورت همزمان استفاده کرده و کنار آنها، توانایی استفاده از قابلیت‌های یک کامپیوتر خانگی را هم داشته باشند.

سامان‌دهی ایمیل‌ها

EMUI 11 می‌تواند آشفتگی و به‌هم‌ریختگی فضای نرم‌افزار ایمیل‌تان را نیز سر و سامان دهد. حالتی که Email Conversation Mode نام دارد و به صورت اتوماتیک، محیط همیشگی ایمیل را تغییر می‌دهد و کاری می‌کند که بیشتر به یک اپلیکیشن پیام‌رسان متنی شبیه شود. این حالت ایمیل‌های شما را به صورت اتوماتیک بر اساس نام فرستنده و موضوع مرتب می‌کند. در ضمن محتوای ایمیل‌ها را هم مخفی می‌کند و تا زمانی که خودتان آن‌ها را باز نکنید، چیزی از محتوای ایمیل‌ها را نمایش نخواهد داد. تنها چیزی که در این حالت نمایش داده می‌شود، اطلاعات کلیدی است که در نگاه اول به آنها نیاز دارید.

EMUI 11 همچنین به چند سرویس کاربردی هم مجهز شده است. اولین مورد از این سرویس‌ها MeeTime است که به شما اجازه می‌دهد با کاربران دیگری که از دستگاه‌های هوآوی استفاده می‌کنند، تماس‌های ویدیویی با کیفیت ۱۰۸۰p HD داشته باشید. این قابلیت علاوه بر چین، در کشورهای دیگری مثل سنگاپور، مالزی، تایلند، فیلیپین، اندونزی، افریقای جنوبی، عربستان سعودی، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و لهستان هم در دسترس است.

دستیار صوتی هوشمند هوآوی یا همان سیلیا (Celia) هم در این نسخه از سیستم عامل EMUI 11 ارتقا پیدا کرده است. سیلیا می‌تواند زبان‌هایی مثل زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی را متوجه شود. این دستیار صوتی در کشورهای انگلیس، فرانسه، اسپانیا، مالزی، تایلند، فیلیپین، شیلی، مکزیک، کلمبیا، پرو، افریقای جنوبی، لهستان، ایتالیا، آلمان و سنگاپور در دسترس است.

از جمله قابلیت‌های این دستیار صوتی می‌توان به امکان جستجوی صوتی، امکان دستوردهی صوتی به گوشی و پیشنهادات هوشمند مختص هر فرد در زمینه‌های مختلف اشاره کرد.

EMUI 11 امنیت بیشتری برای کاربر به ارمغان می‌آورد

EMUI 11 با چند ویژگی امنیتی خوب نیز همراه شده است. شما می‌توانید هنگام به اشتراک‌گذاری آنلاین عکس‌هایی که گرفته‌اید، اطلاعات همراه آن  مانند موقعیت مکانی را از عکس‌ها پاک کنید.  این قابلیت هوشمند هنگامی که تصویر گوشی برای ارائه دادن یک موضوع روی نمایشگرهای بزرگ (تلویزیون یا پرده پروژکتور) افتاده است، نیز نوتیفیکیشن‌ها به صورت اتوماتیک نمایش نمی‌دهد.

همچنین هنگامی که قابلیت AI Private View موجود در سری گوشی‌های Mate 40  تشخیص دهد شخص دیگری به غیر از صاحب اصلی در حال نگاه کردن به نمایشگر است، کاری می‌کند تا نوتیفیکیشن‌ها محو شده تا اطلاعات شما حفظ شود.

قابلیت جستجوی Petal Search جایگزینی برای جستجوی ساده

Petal Search یک نرم‌افزار ساده برای جستجو در میان اپلیکیشن‌ها بوده است. اما هوآوی آن را به کل دگرگون کرد و از دل آن اپلیکیشن جستجویی را ارائه کرد که به شما اجازه می‌دهد بتوانید هر چیزی را پیدا کنید. با استفاده از Petal Search می‌توانید اپلیکیشن‌ها، نقاط محبوب برای خرید، اطلاعات روی اینترنت، اخبار اتفاقات محلی، ویدیوهایی برای تماشا، موزیک‌هایی برای گوش دادن و چیزهای دیگری را پیدا کنید. قابلیت Petal Search دریچه‌ای برای ارتباط گرفتن شما با دنیا خواهد بود.

در میان سرویس‌های هوآوی که به جستجوی اطلاعات مربوط هستند Petal Search دقیق‌ترین و مفیدترین نتایج جستجوی ممکن را ارائه می‌دهد. این برنامه برای به‌دست آوردن دقیق‌ترین و بهترین اطلاعات ممکن از همکاری شراکای محلی و بین‌المللی هوآوی استفاده می‌کند.

این موضوع باعث می‌شود Petal Search از برنامه‌های جستجوی دیگر کاربردی‌تر باشد؛  جستجوی محلی در این برنامه واقعا شگفت‌انگیز است و اطلاعات دقیقی ارائه می‌کند که فقط در اختیار نهادهای محلی آن منطقه است. هوآوی برای محقق کردن این قابلیت تلاش‌های بسیار زیادی کرده و همکاری نزدیکی با این نهادها داشته است.

با استفاده از جستجوی محلی می‌توانید مطمئن باشید که مکان موردنظرتان را پیدا خواهید کرد. اپلیکیشن Petal Search کمک می‌کند تا جاذبه‌های توریستی اطراف‌تان را پیدا کنید، مکان‌های صرف غذا درجه یک را بیابید و اطلاعات دقیقی درباره‌ی مناطق خرید باکیفیت پیدا کنید. قابلیت جستجوی Petal Search در بیش از ۱۷۰ کشور و به ۵۰ زبان مختلف در دسترس است.

دقت یکی دیگر از ویژگی‌های عالی Petal Search است. این برنامه مطابق با قوانین حفظ حریم شخصی و مقررات امنیتی مناطق محل فعالیتش عمل می‌کند. این قابلیت هیچ‌ انحرافی از قوانین و مقررات ندارد. موتور جستجوی Petal Search دارای مهر تایید ePrivacyseal در زمینه‌ی محافظت از داده‌ها است و همچنین با قوانین امنیتی GDPR اتحادیه‌ی اروپا نیز هم‌خوانی دارد.

موتور جستجوی Petal Search دارای حالت‌های امن (Safe Mode) و ناشناس (Incagnito) است تا امنیت و حریم شخصی شما را رعایت کند. همچنین این برنامه از ردیابی شما توسط وب‌سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف جلوگیری می‌کند. این امر باعث کاهش میزان تبلیغات ناخواسته در مرور اینترنت برای شما می‌شود.

EMUI 11 و Petal Search زندگی را بهتر می‌کنند

بهبودهایی که در EMUI 11، رابط کاربری جدید هوآوی اعمال شده‌اند و قابلیت‌های امن و قدرتمندی که با استفاده از Petal Search فراهم شده‌اند، در راستای هدف بزرگ هوآوی است؛ این که می‌خواهد اطمینان حاصل کند کاربرانش بی‌استرس‌ترین، راحت‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین تجربه از کار کردن با دستگاه‌های هوآوی را به دست می‌آورند.

اگر نیاز داشته باشید که در یک روز شلوغ کاری با چند برنامه به صورت همزمان کار کنید، یا اگر بخواهید در محیط به‌هم‌ریخته‌ی یک آشپزخانه با گوشی‌تان کار کنید و یا اگر بخواهید برای بیرون رفتن در یک غروب جمعه با دوستان‌تان برنامه بچینید، EMUI 11  و Petal Search هوایتان را دارند.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا
ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا
ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا
ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا
ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا
ترکیب شگفت‌انگیز EMUI 11 و Petal Search هوآوی، برای تجربه‌ای جذاب - گیمفا