تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا
تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا
تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا
تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا

تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست

آرش بوالحسنی
۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
کنسول‌های نسل جدید اکس‌باکس

به تازگی راینهارد پلیس (Reinhard Pollice)، یکی از تهیه‌کنندگان ارشد تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic)، نگرانی‌های خود را در رابطه با سیاست دوگانه‌ی مایکروسافت در قبال نسل بعد اعلام کرده است و مطمئن نیست که سری اس بلندمدت موفق شود.

مایکروسافت سیاست کاملا جدید و دیده نشده‌ای را در رابطه با کنسول‌های نسل جدید اتخاذ کرده است. آن‌ها در کنار اکس‌‌باکس سری اکس که کنسول پرچم‌دار آن‌ها است، یک کنسول ارزان قیمت به نام سری اس را هم عرضه کرده‌اند. اکس‌باکس سری اس به جای ۱ ترابایت، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD دارد و تنها مجهز به ۴ ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی و ۱۰ گیگابایت رم GDDR6 است. البته که این مشخصات برای یک کنسول ۳۰۰ دلاری بسیار تحسین برانگیز است و این کنسول از ویژگی‌های نسل بعدی سری اکس مانند معماری Velocity و Ray-Tracing پشتیبانی می‌کند، اما باز هم حافظه‌ی رم کم این کنسول باعث نگرانی برخی توسعه‌دهندگان شده است و برخی حتی معتقدند که در بلندمدت این کنسول دوام نخواهد آورد.

راینهارد پلیس یکی دیگر از افراد مشکوک و نگران در مورد وضعیت سری اس است. پلیس تهیه‌کننده‌ی ارشد نقش‌آفرینی جدید گان‌فایر گیمز (Gunfire Games) یعنی Chronos: Before the Ashes است. او به تازگی مصاحبه‌ای در رابطه با این بازی و شرایط فعلی صنعت بازی‌های ویدیویی انجام داده است و وقتی از او در مورد سری اس سوال شد، مایکروسافت بدبینی‌های خود در رابطه با آینده‌ی سری اس را بیان کرد. پلیس متوجه دلیل طراحی این کنسول توسط مایکروسافت می‌شود، اما مطمئن نیست که توسعه‌دهندگان کامل از این سیستم کنسول‌های دوگانه استقبال کنند:

متوجه دلیل ساخت چنین کنسولی می‌شوم. اما از دیدگاه یک توسعه‌دهنده‌، همیشه بهتر است که فقط برروی یک دستگاه تمرکز کنید. مطمئن نیستم که بازار بازی از این سیستم دوگانه در آینده استقبال کند.

پلیس همچنین در مورد حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ و سرعت فوق‌العاده‌ی آن هم صحبت کرد. به گفته‌ی رینهارد، SSD پیشرفت واقعی این نسل است:

زمان‌ باگذاری طولانی می‌تواند واقعا آزاردهنده باشد و باید وقت زیادی را صرف بهینه‌سازی آنان کنید. من مطمئنم که SSDها پیشرفت اصلی کنسول‌های نسل نهم هستند.

بازی Chronos: Before the Ashes در تاریخ اول دسامبر (۱۱ آبان) برروی پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا
تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا
تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا
تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا
تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • نینجا تئوریها بیان نظر بدن :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • Cell گفت:

    اگه ممکن هست دوستان از فنای چند آتیشه Xbox معماری Velocity رو توضیح بده من متوجه نمیشم که چی هست ?:-)
    تشکر :yes:

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    دوستان گرامی اصلا کاری به این حرفا ندارم که چی میگن ولی سعی کنین سری اس نخرین حداقل بزارین اگر واقعا موفق شد بعد بخرین اینو فقط به خاطر این میگم که یه وقت از خریدتون پشیمون نشین نگران مایکروسافت هم نباشین چون اصلا براش مطرح نیست و دغدغه شکست نداره خیلی راحت خط تولیدش رو میبنده یا کنسول رو ارتقاء سخت افزاری میده در اینده با یه اسم جدید ، به نظرم سری اس خیلی تردید در موردش هست مراقب اسکناس هاتون باشین …..

  • Mateus گفت:

    آرزوی موفقیت برای THQ میکنم چون مالک شرکت saber interactive هست و این شرکت به تازگی استودیو ۴A Games سازنده فرنچایز مترو ۲۰۳۳ رو خریده ؛
    .
    آخرین نسخه مترو ؛ مترو اکسودوسه ، جز بهترین بازی های زامبی اول شخصه ؛ حتماااااا تجربه کنید

  • Golden_Sauber گفت:

    حیف نیست ps5 کیفیت بازی های مولتیش به خاطر یه کنسول ۴ ترافلافلی پایین بیاد؟فعلا که توی کالاف بد جور کیفیتش نسل هشتی بود….

  • Ozhan گفت:

    اگر یه نگاه به مقایسه کال اف دیوتی بندازین که یه بازی میان نسلی و نسل هشتی حساب میشه کاملا متوجه میشید که چقد از جزیات زدن تا بتونن روش یه خروجی متوسط بگیرن
    پس کجا شد اون ارمان های امام جیسون رونالد؟؟؟
    مگه قرار نبود فقط رزولوشن کمتر باشه؟؟؟پس چطو شد که ایطو شد

  • Bluebox گفت:

    THQ سازنده بازی باب اسفنجی نیست 😀
    نمیدونم شاید موفق نشه باید دید سایبرپانک نسخه نسل بعدیش حالا هر وقت میاد چطور روش اجرا میشه.

  • Inspody گفت:

    متوجه دلیل ساخت چنین کنسولی می‌شوم. اما از دیدگاه یک توسعه‌دهنده‌، همیشه بهتر است که فقط برروی یک دستگاه تمرکز کنید. مطمئن نیستم که بازار بازی از این سیستم دوگانه در آینده استقبال کند.(یعنی جی تی ای بعدی رو اکس باکس نمیاد چون راکستار دیونه نیست قدرت پایه یه بازی به این عظیمی رو عقب نگه داره)
    جیم رایان گفت اول ما قرار بود یه سخت افزار ضعیف تر بدیم ولی اینها آینده خوبیو به دنبال نداشتن
    ماکرو دیگه چیزی برای از دست دادن نداره که نخواد گند بزنه به صنعت گیم( به بازی سازای خودش گند زده بازی بازی ساز هایی که برای همه پلتفرما هم بازی میسازن گند نزنه به صنعت گیم حتی سرعت رم هر دو کنسول(اکس باکس) هم دو تیکست که همیشه سرعت بالاهه به اون سرعت پایینه محدود میشه فکر کن بازی های فرست پارتی ماکرو که قراره آخر نسل۹ بیاد به ۴ ترافلاپس محدود میشن یعنی رو سری اکس فقط رزولوشن میره بالا تکستچر بهتر نمیشه اینه فرق یکی که بازی ساز هاشو بی ارزش میدونه کلا صنعت گیم بی ارزش میدونه و یکی انقدر برای بازی سازاش ارزش قاعله که سخت افزار یکی گذاشته با رم یک پارچه اس اس دی شیش لایه که میتونه نوع بازی سازی رو عوض کنه تا بازی سازاش تا جایی که میتونن بازیو بهینه کنن…)

    • Bluebox گفت:

      اولا هیچ شرکتی حاضر نیست کنسول پایه رو سری اس قرار بده.
      دوما به قول یکی از دوستان
      https://www.digikala.com/product/dkp-2128262/%DA%A9%D8%B1%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%B7%D9%88%D8%A8-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B1%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%AC%D9%85-%DB%B1%DB%B4%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D8%AA%D8%B1

    • Naughty God گفت:

      داداش چه حوصله ای داری طومار نوشتی
      نگران نباش ماکرو هم فکر همه جاشو کرده

    • Inspody گفت:

      اون حرفم که گفتم میتونه نوع بازی سازی تعغیر بده این بود
      https://uupload.ir/files/677a_screenshot_(24).png
      اگه اس اس دی وجود نداشت برای لود مجبور بودن یه کوه بزارن که تو همزمان که میری محیط لود بشه ولی اس اس دیps5باعث میشه بازی مثل رچت بیاد بیرون که توش سفر بین دنیا ها به صورت آنی انجام میشه که کلا داستان
      و همچیو میتونه تعغیر بده…

  • باز یه عده اومدم مثل ابن که نظر اینو هیچکس حساب نمیکنه با این استودیوش…بهترین آدما و‌ استودیو ها از موفقیت که هیچ‌ بحثش جداس عالیه برا نسل نه این قیمت…کنسول عالی پر قدرت یا فناوری های بی نظیر گفتن مخصوصا کویک ریسم….من به امید خدا حقوقم دارم جمع میکنم بخرمش…عشقمه سری اس…من علاقه ای به فورکی ندارم…همین ۲کی هم برامن زیاده تازه ری ترسینگ هم بعضی بازی ها پشتیبانی‌ می‌کنه مثل واچ داگز….کال آف هم که عالی ۲ کی.‌..خوراک خودمه سری اس…وای وای روش کراس فایر ایکس‌ پلی بدم برم فضا….انشالله همه کنسولشون رو بخرن چه سونی چه ماکرو….
    مرسی از اسپنسر دوست داشتنی که فکر همه قشر هست…. مثل من که فورکی اهمیت نداره برام….سری سال جز بهترین اختراعات سال شد همراه پی اس فایو…از سخت افزارش و فناوری و قیمتش انتخاب شد….
    سری اس :inlove: :heart:
    گیم پس :inlove: :heart:

  • از رزولوشن ۹۰۰p تو یاکوزا و ۵۷۰p تو dirt5 کاملا مشخص هست که چقدر موفق بوده
    راجب نحوه اجرای کلد وار هم لازم نیست چیزی گفته بشه
    احتمالا آخرای نسل ۹ بازی ها رو ۱۴۴p اجرا میکنه

  • خبر اینکه کارگردان فارکرای ۶ از عیب داشتن و بی نقص نبودن دوال سنس هم گفته خبرش‌ رو برید….شده‌ حکایت مثل سری اس…سازنده ها تو بهینه سازی و پورت افتضاح استفاده نکردن از قابلیت ها کنسول و دسته‌ی‌ سونی گند بالا میارن…بعد میان برا ما فکت صادر میکنن خدایی….هم سری اس بهترین کنسول تو این قیمت و برای افرادی مثل من که علاقه یا به فورکی ندارن ۲کی عالیه هم دوال سنس دسته و با امکانات عالی هست که سازنده ها از تنبلی و استفاده نکردن از قابلیت هاش هستن….
    سری اس
    دوال شنس.

  • Ghost rider گفت:

    به نظر من که تا آخر نسل ۳۰ تا ۳۵ میلیون بفروشه :smug:

  • Max.level گفت:

    والا سری اکسم با این چیزایی که ازش دیدیم همچین اطمینانی به موفقیتش نیست دیگه چه برسه به سری اس من امیدوارم به موفقیت برسن کیه که نخواهد اما باید یه نشونه ای از اینکه میتونه موفق باشه رو ببینیم که متاسفانه تا الان هیچ نکته مثبتی تو این دوتا کنسول مایکرو نبوده یکیشون که زیاده ضعیفه اون یکی ام با ۱۲ ترافلاپس در برابر کنسول رقیب که ۱۰ ترفلاپسه به زانو دراومده دیگه فقط زمان میتونه اینو ثابت کنه که این اختلافی که شاهدش بودیم قابل حل شدن هست یا نه امیدوارم همه کنسولا موفق باشن

  • اوسعلی گفت:

    یاکوزا کیفیت ۹۰۰P
    گیرز کیفیت ۷۲۰P
    dirt کیفیت ۵۶۰P
    DMC بدون RT
    COD بدون RT (با توجه به باگی که دیده شده) کیفت سایه و بافت ها افتضاح
    بقیه بازی ها رزولوشن پایین افت فریم وحشتناک
    دمای کنسول نزدیک ۷۰ درجه سانتی گراد
    Feel True Weakness

    • ولی ولی full rdna 2و ولوسیتی داره :laugh: :heh: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • Xbox+Bethesda گفت:

      لطفا چرت نگو گیرز ۵ ۱۰۸۰ ۶۰فریم اجرا میشد ودر مورد کولد وار هم خود دیجیتال فاندری گفت که توی بسته های دانلود ری تریسینگ برروی سری اس مشگل به وجود اومده و دوباره میخوان اون رو بررسی کنن.دمای کنسول هم هیچ جا بررسی نشده از خودت دما درنیار اگه مدرک داری رو کن.راستی درت هم گفتن میخوان یه پچ بدن برای اکس باکس و اینکه وقتی که روی سری اس تا ۵۷۰ افت میکرد روی سری اکس و پلی ۵ هم تا ۹۰۰ افت داشت.یاکوزا هم که مشکل از بهینه سازی مزخرف سگا هست اگه بهینه سازی بلد بود روی سری اکس هم ۱۴۴۰ نمیداد .
      انقدر نوب نباش.

      • اوسعلی گفت:

        در مورد گیرز۵ این حرف من نیست حرف دیجتال فاندری و خیلی از سایت های بررسی هست. برای مثال:
        they were able to confirm with developers that the game would also run at a dynamic resolution that ranges from 720p-1080p.
        در مورد کلد وار نوشتم “با توجه به باگی که دیده شده” RT نداره. کلا هم فرقی نداره مقایسه سری اکس و PS5 رو بالاتر گذاشتم. همینجوری سری اکس کم آورده دیگه سری اس…..
        در مود گرمای کنسول ها. این تست سری اس:
        https://uupload.ir/files/bg2z_1606158451715.png
        ( با اجرا شدن سایبرپانک قابلیت آب جوش هم فعال میشه.)
        این تست PS5:
        https://uupload.ir/files/p8zv_1606158731675.png
        لطفا عکس هایی که با زغال PS5 رو سیاه کردن جدی نگیرید. به هرکی بگی پلاستیک فشرده که به بدنه کنسول متصل نیست بر اثر حرارت سیاه شده خندش میگیره. عکس بالا هم دقیقا دمای اون قسمت از کنسول PS5 رو نشون میده.
        پ.ن: یکی جلوی مارک سرنی رو بگیره همینجوری ادامه بده قوانین ترمودینامیک و قوانین یخچال هارو میزاره زیرپا. میترسم آخرش PS5 سرما تولید کنه 😀 :rotfl:

        • Xbox+Bethesda گفت:

          خیلی جالبه توی تصویر سری اس دوربین رو برده روی جایی که دماش بیشتر از همه جاس اونوقط توی تصویر پلی ۵ دوربین رو برده جایی که دما کمتره. :rotfl:
          منم بلدم دوتا عکس رو کات کنم که پلی ۵ دوربین حرارتیش جایی باشه که دما زیاده ولی برای سری اس جایی باشه که دما کمتره.
          برو خودتو سیاه کن که این دفعه بد ضایع شدی.

      • Bluebox گفت:

        کارش چرت گفتنه بذار ادامه بده

    • Bluebox گفت:

      کالاف دیوتی رو دیجیتال فاندری گفت اشتباه از خودشون بوده. قراره دوباره برای سری اس ویدیو منتشر کنن. خودشون ری تریسینگ رو فعال نکرده بودن.
      در مورد درت هم وقتی پلی۵ و سری ایکس ۹۰۰ پی دادن چه انتطاری از سری اس داری
      گیرز هم کی گفته ۷۲۰؟ فکر کنم نسخه بکواردش رو دیدی، چون نسخه اپدیت گرافیگیش ۱۰۸۰ بود

    • Iliya گفت:

      گیرز که ۱۴۴۰p و ۱۲۰ فریمه
      کاد مشکل از بازی بوده و دوباره میخوان تستش کنن (احتمالا به خاطر حافظه پر بوده)
      دیرت موقع یکه اومد رو ۶۰۰p روی سریز اکس و PS5 هم همون لحظه اومده بود رو ۹۰۰p
      یاکوزا هم ۹۰۰p عه کاریش نمیشه کرد روی اکس هم ۱۴۴۰p عه
      DMC ری تریسینگش به درد خودش میخوره با ریتریسینگ واچ داگز لیجن مقایسه کن

  • alizalogy گفت:

    مشکل کار مایکروسافت اینه که حالا که اومده این سری اس ارائه داده و ادعا می کنه که باعث کاهش کیفیت کار دولوپر ها نمیشه، باید یه انحصاریه لانچ میومد می ساخت که کاملا نسل نهمی باشه و روی سریز اکس نهایت کیفیت رو داشته باشه و در عین حال روی سری اس هم یه کیفیتی بالاتر از نسل ۸ داشته باشه و قابل قبوال باشه، تا کار خودش ثابت کنه.
    این کار رو نکرده و این ضربه می زنه به هدفی که داره. چون باید عملی نشون می داد قابلیت هایی رو که ادعا می کنه

    • alizalogy گفت:

      مایکروسافت وقتی زبان برنامه نویسی سی شارپ رو راه اندازی کرد، IBM و Oracle که رقبای نرم افزاریه مایکروسافت بودن، مسخره می کردن که با سی شارپ یه ماشین حساب ساده هم نمیشه کدش نوشت، چون بسیار ساده ست و نسبت به زبان هایی مثل جاوا بسیار کاربردیه، اما مایکروسافت در ادامه اومد یه سری library داد و ساپورت کرد سی شارپ رو. که نتیجه اش شد این که الان زبان اول بازی سازی شده سی شارپ در کنار سی پلاس پلاس.
      مایکروسافت هیلی وقت ها ایده های خوبی داده و تا سالها توسعه داده ایده اش رو. ولی متاسفانه خیلی وقت ها هم ایده های خوبی که داده رو پیگیری نکرده. باید دید سرنوشت اس چی میشه

  • sorena گفت:

    وقتی میبینم سونی میاد با حذف فقط و فقط درایو بلوری صد دلار از قیمت نهایی کنسول کم میکنه، به این فکر میکنم که چرا ماکروسافت که انقدر پولدار تر از سونی هست چنین کاری نکرد و کنسول بهتری نداد؟ ماکروسافت توانایی اینو داشت که حتی با برداشتن درایو بلوری و کم کرد عدد ترافلاپس به ده یه کنسول سیصد دلاری بده. اما این کار رو نکرد و اومد یه اسباب بازی شبیه به اجاق‌گاز تک شعله ساخت،و داره اونو سیصد دلار میده،این یعنی ماکروسافت اصلا به فکر مشتری ها و فن هاش نیست. شما زنده من مرده دو سال دیگه اگه یه کنسول دیگه هم نداد بیرون… هرکی پول به سریز اس بده درواقع پولش رو ریخته تو سطل آشغال. بهتون بر نخوره واقعا چنین کاری عقلانی نیست. سونی باز مثل نسل هشت ماکروسافت رو غافلگیر کرد و این نشون میده که ماکروسافت چقدر پول پرست و پر طمع هست که نتونست پی اس فایو دیجیتال رو تا این حدی که هست تصور و پیش‌بینی کنه، چون اونا با جهانی بینی خودشون به قضیه نگاه کردن گفتن خیلی خوب سونی هم یه مدل ضعیف میده اما چون توانش مث مان نیست اونو چهارصد دلار میده!! بد رکب خوردن. نوش جونت عزیزم.

  • ragnaros گفت:

    Series s بطرز غیر قابل انکاری ضعیفه . البته از یه کنسول ۳۰۰ دلاری بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت منتها به نظر میاد این کنسول در حد رزولوشن ۱۰۸۰p هم Next-Gen نیست . از نظر تئوری ممکنه همه ی Feature های نسل بعدی رو داشته باشه ، منتها از نظر “عملیاتی” امکان اجرا دقیق و با کیفیت اونا رو نداره ، نکته کلیدی همینه .
    DF ، جدیدا COD رو روی همه ی دستگاه ها تست کرده . کیفیت بازی رو Series S بد نیست ، اما کیفیت نورپردازی رو Series X و Ps 5 کجا ! رو S کجا ! :wilt:
    فقط در یه صورت میشه از این کنسول کیفیت بالا گرفت که شرکتا تحت یه Optimization شدید ، بازیهاشونو واسه این دستگاه پورت کنن که مطمئنا اکثر شرکت های Third-Party اینکارو نمیکنن چون از نظر زمان و انرژی بصرفه نیست (که البته منطقی هم هست) . اونا فقط به کم کردن روزلوشن و حدف Feature ها بسنده میکنن ، همین. :idk:
    ۴ ترافلاپس !! ؟ :-/

  • Iliya گفت:

    آقا یه سوال 😐
    بازی هایی که این THQ ساخته دقیقا چیه؟

  • Mikasa گفت:

    این کنسول یه کنسول ثانویه ست
    خریدش به عنوان کنسول اصلی اشتباهه برای اکثر گیمرها
    یه ps5+ series s در صورتی که gaming pc فرد نداشته باشه
    انتخاب خوبیه
    عناوین متعددی مخصوصا ایندی ها و بازی های نسل ۸ رو از gamepass بازی کنی
    انحصاری ها و بازی های AAA رو روی ps5
    با توجه به قیمت ۷۰ دلاری بازی ها
    ارزش گیم پس برای گیمر های ایرانی مخصوصا بیشتر حس میشه
    البته این مواردی که گفتم، ضعف series s رو نمی پوشونه
    این‌کنسول به عنوان یه ورژن ۱۴۴۰p سریز ایکس تبلیغ شده که نه تنها تو بحث رزلوشن در خیلی از بازیا کم میاره بلکه تو فریم ریت هم مشکل شدید داره و در خیلی از بازیایی که سریز اکس داره ۶۰ فریم میده ، سریز اس ۳۰ فریمه ست! تازه این نکته که ری تریسینگ رو در خیلی از بازیا نداره و تنظیمات گرافیکی پایینتری هم داره اضافه کنین
    عملا یک سوم عملکردی که از ps5 یا سریز اکس‌میگیرین رو این کنسول بهتون میده
    و بنظرم اصلا یه کنسول نسل نهمی نیست
    بلکه یه کنسولی هست که بازیای نسل ۹‌روش هرطور شده اجرا میشن
    و خب این کانسپت فعلا جواب داده ! اکثر کسایی که ایکس باکس خریدن، ترجیح دادن سریز اس بگیرن نه سریز اکس
    دلیلشم واضحه هم قیمتش کمتره
    هم ملت گرافیک براشون خیلی مهم نیست! که بارها و بارها گفتم تو این سایت
    قدرت گرافیکی اصلا جزو اولویت های‌خرید اکثریت نیست و درستم هست
    ملت کنسول میگیرن بازی کنن کنسول نمیگیرن پیکسل بشمرن 🙂
    و همیشه کنسول هایی که قدرت کمتری داشتن بیشتر فروختن اینم اثباتش تو نسل ۹

تهیه‌کننده‌ی تی‌اچ‌کیو نوردیک از موفقیت اکس‌باکس سری اس مطمئن نیست - گیمفا