جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا

جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد

آرش بوالحسنی
۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا

جدول فروش هفتگی در هفته‌های پاییز، همیشه پر از عناوین بزرگ است که برای کسب صدر جدول رقابت می‌کنند. بازی Call of Duty: Black Ops Cold War که در هفته‌ی اول موفق به کسب صدر جدول نشده بود و قائله را به Valhalla باخته بود، حالا به جایگاهی برگشته است که به آن عادت دارد. همچنین Spider-Man: Miles Morales که هفته‌ی گذشته پشت سر هم Valhalla و هم Call of Duty: Black Ops Cold War قرار داشت، این بار با یک پله صعود به رتبه‌ی دوم آمده است. Spider-Man: Miles Morales با اختلاف تبدیل به موفق‌ترین عنوان زمان عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ شده است و با اینکه فعلا اطلاعاتی از آمار فروش این کنسول در بریتانیا نداریم، اما خرده‌فروشان مختلف پیش‌بینی کرده‌اند که شاهد یکی از عظیم‌ترین عرضه‌های کنسولی در تاریخ خواهیم بود.

مظنونین همیشگی هم در این فهرست حضور دارند. تعجبی ندارد که بازی Animal Crossing: New Horizon پس از گذشت ماه‌ها از عرضه، هنوز هم در فهرست ده برتر دیده می‌شود و این هفته هم از این قائده مستثنی نیست. همچنین شاهد دو وردی تازه در فهرست ده برتر هستیم که یکی از آن‌ا در واقع باندلی از بازی Fortnite با نام The Last Laugh Bundel است و دیگری هم Hyrule Warriors: Age of Calamity، یکی دیگر از انحصاری‌های نینتندو است.

بازی‌های انحصاری

در حالی که کنسول پلی‌استیشن ۵ با یک هفته تاخیر نسبت سه آمریکا و استرالیا در بریتانیا عرضه شده است، اما بازی‌ها و لوازم جانبی این کنسول همزمان با عرضه‌ی جهانی در دسترس بوده‌اند. برای همین آمار دقیقی از پرفورش‌ترین عناوین هنگام عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ وجود دارد و طبق انتظار Spider-Man: Miles Morales در صدر جدول قرار دارد. بازی‌های Call of Duty: Black Ops Cold War و Valhalla هم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند و نکته‌ی جالب، حضور Demon’s Souls، بزرگترین‌ انحصاری پلی‌استیشن ۵ است که نشان از محبوبیت روزافزون سری Souls می‌دهد. Sackboy: A Big Adventure توانسته بالاتر از بازی‌ای Watch Dogs: Legion و Godfall در رتبه‌ی پنجم قرار بگیرد و باندل The Last Laugh بازی Fortnite هم در رتبه‌ی هشتم قرار دارد که شاید نوید نسل موفق دیگری را برای این بازی بدهد. در ادامه می‌توانید پرفروش‌ترین بازی‌های زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ را ببینید:

نام بازیرتبه‌ی این هفته
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales۱
Call of Duty: Black Ops Cold War۲
Valhalla۳
Demon’s Souls۴
Sackboy: A Big Adventure۵
Watch Dogs: Legion۶
Godfall۷
Fortnite: The Last Laugh Bundle۸
Dirt 5۹
Mortal Kombat 11: Ultimate۱۰

نینتندو هم طبق معمول تعدادی از پرفروش‌ترین بازی‌های هفت را به خود اختصاص داده است. همان طور که اشاره شد Hyrule Warriors: Age of Calamity ک به نوعی یک پیش درآمد برای The Legend of Zelda: Breath of the Wild است کار خود را در رتبه‌ی ششم آغاز کرده است. همین ارتباط با Breath of the Wild، باعث رشد فروش ۳۲۴ درصدی Age of Calamity نسبت به Hyrule Warriors اصلی شده است. اما باز هم در مقایسه با بازی اصلی به طرز قابل توجه‌ای کم آورده است و ۴۳ درصد کمتر فروخته است. نام Animal Crossing: New Horizon و Mario Kart 8: Deluxe هم در این فهرست به چشم می‌خورد. New Horiozn با وجود ۳۶ درصد فروش، از رتبه‌ی پنجم به هشتم سقوط کرده است و Mario Kart 8: Deluxe هم از رتبه‌ی هشتم به نهم رفته است، اما فروش این بازی هم ۳۹ درصد رشد کرده است. مجموعا فروش فیزیکی بازی‌های نینتندو سوییچ با رشد فروش ۵۲ درصدی مواجه شده‌اند.

نگاهی دیگر

علی‌رغم عملکرد نسبتا خوب، فروش فیزیکی بازی Spider-Man: Miles Morales به Spider-Man نزدیک هم نمی‌شود. فروش فیزیکی این بازی در دو هفته‌ی اول، در مجموع ۵۷ درصد کمتر از بازی اصلی بوده است. البته طبعا بخشی از آن مربوط به شیوع ویروس کرونا و ترجیح بسیاری برای خرید بازی به صورت دیجیتالی است. Spider-Man: Miles Morales بازی کوچک‌تری هم هست و به عنوان یک دنباله‌ی کامل تبلیغ نشده است. اما هر چه باشد اینب ازی توانسته از Valhalla پیشی بگیرد، چرا که Valhalla این هفته با افت فروش ۷۰ درصدی مواجه شده است که البته با توجه به شروع طوفانی این بازی، اصلا دور از انتظار نیست. Valhalla در هفته‌ی اول فروشی دو برابر Odyssey را تجربه کرد.

اما Call of Duty: Black ops Cold War چطور موفق شده است که به صدر جدول برسد؟ خب این بازی برخلاف Valhalla، تنها ۲۷ درصد افت فروش را تجربه کرده است که برای یک عرضه‌ی AAA رقم بسیار کوچکی محسوب می‌شود. البته Call of Duty از نظر فیزیکی عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به حد معمول داشته است که در عوض با رشد فروش دیجیتالی جبران شده است. FIFA 21 هم این هفته به لطف تخفیفی که برروی آن اعمال شد، شاهد رشد فروش ۱۲۱ درصدی بود و به رتبه‌ی دوم رسید. Watch DOgs: Legion هم که شروع چندان خوبی را نداشته است، این هفته با ۱۴۹ درصد رشد فروش توانسته به رتبه‌ی هفتم برسد. این رشد هم به لطف تخفیف زودهنگام Black Friday بوده است.

عناوین دیگری هم به لطف تخفیف‌های Black Friday با رشد فروش مواجه شده‌اند. یکی از سرآمدترین این بازی‌ها، Marvel’s Avengers است که در مجموع عملکرد ضعیفی را داشته است. اما در هر صورت این هفته ۲۳۴ درصد رشد کرده است تا به رتبه‌ی دوازدهم برسد. Star Wars: Squadrons (رتبه‌ی چهاردهم، رشد ۱۷۸ درصد)، Spyro Reignited Trilogy (رتبه‌ی ۲۱ام، رشد ۲۷۶ درصد)، Fallout 76، رتبه‌ی ۳۱ام، رشد ۲۴۸ درصدی) و Crash Team Racing Nitro-Fueled (رتبه‌ی ۳۳ام، رشد ۱۲۳ درصدی) هم دیگر بازی‌های بوده‌اند که از Black Friday بهره برده‌اند. نسخه‌ی Ultimate بازی Mortal Kombat 11 هم کار خود را در رتبه‌ی ۳۰ام آغاز کرده است و جالب این است که ۶۶ درصد فروش این بازی، مربوط به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ است. Drt 5، جدیدترین بازی ریسینگ کدمسترز (Codemasters)، هم با صعود ده پله‌ای به رتبه‌ی ۲۸‌ام رسیده است که این هم به لطف فروش نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ (۷۲ درصد کل فروش) بوده است.

هفته‌ی آینده منتظر چه بازی‌هایی باشیم؟

برای هفته‌ی آینده، وضعیت بازار کمی آرام‌تر خواهد بود و شاید مهم‌ترین عرضه تا پایان ماه نوامبر، نسخه‌ی نسل بعدی Just Dance 2021 باشد. اما این آرامش قبل از طوفان است چرا که در ما دسامبر، شاد عرضه‌ی Immortals Fenyx Rising (سوم دسامبر) و Cyberpunk 2077 (دهم دسامبر) خواهیم بود. نسخه‌ی نسل بعدی تعدادی بازی مانند FIFA 21 و Destiny 2 هم در ماه دسامبر عرضه خواهد شد.

در نهایت، فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته‌ی بریتانیا به شرح زیر است:

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Call of Duty: Black Ops Cold War۱۲
FIFA 21۲۴
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales۳۳
Valhalla۴۱
Fornite: The Last Laugh Bundle۵ورودی تازه
Hyrule Warriors: Age of Calamity۶ورودی تازه
Watch Dogs: Legion۷۱۰
Animal Crossing: New Horizons۸۵
Mario Kart 8: Deluxe۹۸
Minecraft Switch
۱۰۹

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جدول فروش هفتگی بریتانیا | مایلز مورالز حریف جنگ سرد نشد - گیمفا