جیم رایان از سختیهای عرضهی پلیاستیشن ۵ در دوران همهگیری کووید-۱۹ میگوید
چندین روز از عرضهی پلیاستیشن ۵ میگذرد و این کنسول اکنون بهصورت جهانی عرضه شده است؛ هرچند هستند هنوز بازیبازانی که موفق به دریافت کنسول خود نشدهاند و باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند. عرضهی این کنسول در بدترین همهگیری قرن اخیر صورت گرفت. مشکلات به وجود آمده بر اثر بیماری کووید-۱۹ آنقدر جدی بود که عدهای پیشبینی کردند عرضهی کنسولهای نسل نهمی تا سال ۲۰۲۱ میلادی تاخیر خواهد خورد. اتفاقی که نیفتاد و همه چیز طبق برنامهریزی قبلی پیش رفت. اکنون جیم رایان (Jim Ryan) از چالشهای این موضوع میگوید. همراه گیمفا باشید.
مدیرعامل شرکت پلیاستیشن آقای جیم رایان در مصاحبهای با وبسایت TASS انجام داده و دربارهی مشکلات متعدد عرضهی پلیاستیشن ۵ در شرایط فعلی سخن گفت. او بیان کرد که اگرچه عرضهی این کنسول هنگام موعد مقرر آنها را خوشحال کرده است، اما این مسئله استرس زیادی را برای آنها به همراه داشته است؛ اظطرابی که ناشی از متوقف شدن فرآیند تولید سنتی در آسیا به علت موج شیوع این ویروس بوده است. موجی که حتی باعث شد در مقطعی، فرآیند آمادهسازی این کنسول از طریق دوربینهای کنترل از راه دور صورت بگیرد:
من فکر میکنم که از دو احساس من یکی خوشحالی، بابت پیش رفتن همه چیز به خوبی، و دیگری حس رهایی بوده است؛ ما [عرضهی پلیاستیشن ۵] را در این شرایط عجیب و نامتعارف و در این سال حقیقتا سخت انجام دادیم. یکی از چیزهایی که امسال یاد گرفتم، این بود که دیگر برای عرضهی یک کنسول بزرگ در دوران یک همهگیری چهانی برنامهریزی نخواهم کرد و آن را به هیچ شخص دیگری نیز پیشنهاد نخواهم داد. [عرضهی این کنسول] سخت و فرآیند تولید چالشبرانگیز بود؛ قادر نبودیم تا هیچکدام از کارکنان خود را در آسیا به کارخانه بفرستیم.
قبل از اینکه تولید را آغاز کنیم، مجبور بودیم تا فرآیند آمادهسازی را به وسیلهی دوربینهای کنترل از راه دور انجام دهیم. منظورم این است که فقط [انجام دادن این کار را] برای محصول دقیقی چون پلیاستیشن ۵ تصور کن.
پلیاستیشن ۵ هماکنون بهصورت جهانی در دسترس است.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
انصافا ؛ کوید باعث شد هردو کنسول ضرر کنن ؛ سونی خیلی بیشتر چون خیلی از منابع و کارخونه و ….. توی آسیا هست
.
ولی باز دم هردو شرکت گرم که تاخیر نزدن :yes:
اسپم:
دوستان ی دو تا لینک از خود گیمفا می زارم پایین برین مشاهده کنین:+هارو از تو لینک بردارین
https://ga+mefa.com/684687/rocket-league-wont-support-120-fps-on-ps5-because-of-how-the-consoles-backward-compatibility-functions/
https://ga+mefa.com/685063/fortnite-may-be-playable-at-120-fps-on-xbox-series-x/
در واقع تو این دو تا مصاحبه به صورت غیر مستقسم اثبات میشه که،کیت توسعه و ابزار و نرم افزار ایکس باکس سری ایکس و سری اس بشدت شبیه وانه و بر خلاف تصورات یه عده(خودتون میدونین کیارو میگم) به صورتی پاییه ای تغییری نداشته و جدید نشدهه!!!!! همچنین باز بر خلاف تصور ی عده به صورت غیر مستقیم جدید بودن کیت ت وسعه و ابزار پلستیشن ۵ تایید میشه!!! شما مراجعه کنین به لینکا،صحبت سازنده هارو قشنگ بخونین،یسری چیزا معلوم میشه،
البته این ها همه برداشت من هستش و شایدم برداشت من اشتباه باشه،شما مراجعه کنین به این لینکا به صورت غیر مستقیم و نا واضح یسری سو تفاهما بر طرف میشه،مرسی
گیمفا تایید!
معلومه خیلی روت فشاره
میخوای حرفمون رو باور نکن، کسی هم حرف تو رو باور نمیکنه 😉
این فرارتر از فشاره
خود گیمفا پریروز اومد تو پستی که نوشته بود چرا سری ایکس ضعیفتر عمل میکنه ی عکس رو توش گزاشت که میگفت کیت توسعه رو دیر رسوندن دست بازیسازها خود دیجیتال فاندری هم گفته بعدشم این لینکایی که گزاشتی واسه نسخه بکوارد هست که گفته وایشون راحت تره اونم بخاطر پشتیبانی خوب و قوی ایکس باکس تو پشتیبانی بکوارد وگرنا ربطی به کیت توسعه نداره (تو بکوارد کع دیدی بازی ها حتی رو سری ایکس زودتر از پلی استیشن لود میشد اونم بخاطر بکواردش . اونم تازه ۳ نیل قبلشو کامل پشتیبانی میکنه نشون از بکوارد قوی ایکس باکسه)
ولشون کن….بگذار دلشون خوش باشه و با ۱۰<۱۲ و full rdna2 گفتن،خودشون رو آروم کنن
طرف پا شده ۲۰ تا کشور سفر کرده…با بازیساز ها مصاحبه داشته و سخت افزار کنسولش رو بر اساس نیاز بازیساز ها کاستوم کرده…بعد اینا انتظار دارن پرفورمنس series x بالاتر باشه
تازه اینا بازی های کراس جن هستن….وقتی بازی های مخصوص نسل ۹ ساخته بشه،وضع از این بدتر میشه
انقدر حرف حق زدی که خود سونی فنا هم تورور سونی فن حساب نمیکنن مایکروفنا که.. (برداشت آزاد) حسابت نمیکنن
پیمان جان اخه طرف وقتی میاد با قاطعیت تمام میگه معماری ایکس باکس جدیده و معماری پلستیشن ۵ قدیمیییی!!!!(انگار که بازیسازو به دو کیت کنسولا دسترسی داره)،هیچ منبع و مدرکی هم برای اثبات حرفش هیچ جای جهان نیست،
از من می خوای چی کار کنم، من دو تا لینک گذاشتم توشون هم به صورت غیر مستقیم و ناواضح اعلان میشه که معماری سری ایکس قدیمی و معماری پلستیشن ۵ جدیده،بعد طرف میاد به من میگه تو هیچی نمی دونی،اره من نمی دونم،اون بازی سازی هم میگه بیلد نسخه ایکس باکس های جدید با کنسولای قبلی فرقی نمیکنه هم نمیدونه ایااا!!!!!
.
پیمان جان شما هم یکم هوای منو داشته باش من بعضی وقتا جلوی ه….. گفتن اینا کم میارم،خلاصه ببینیم عاقبت چه خواهد شد.
ناموسا چقدر این موضوع بهت فشار آورده که توی همه پست های امروز سایت گذاشتی.
بزور میخوای اثبات کنی معماری ایکس باکس قدیمیه.
این لینک هایی که گذاشتی خودت معنیش رو نمیدونی.
ببین در واقع قابلیت بکوار سری ایکس برپایه وان ایکس و قابلیت بکوارد سری اس بر پایه وان اس هستش. اصلا ربطی به معماری کنسول نداره.
اگر یادت باشه خبر اومده بود سری اس بکوارد بازی هارو با بهبود کمی نسبت به وان اس اجرا میکنه، چون قابلیت بکواردش بر پایه وان اس هست نه وان ایکس.
این خبر رو که گفتم خود گیمفا گذاشته بود. پس قابلیت بکوارد بر پایه چه کنسولی باشه با معماری کنسول متفاوته
ایشون یک چیزی که نمیتونم بگم میگه بعد بعد با قندشکن به خودش مثبت میده و با اکانت های دیگه خودش رو تحسین میکنه فکر کرده کارش درسته 😀
منظورم جناب amirhosein هست
امیدوارم باگ های بازی اونجرز رفع بشه که حداقل بشه بخش داستانی را رد کرد دوستان یک سوال چرا dlc اسپایدرمن برای ps4 , ps5 میاد ؟