مدیر پلیاستیشن: عرضهی آیپیهای جدید بسیار خطرناک هستند
شرکت سونی همواره در هر نسل از کنسولهای خود، آیپیهای جدیدی را معرفی کرده است. در نسل هشتم علاوه بر عرضهی بازیهای مشهوری مانند Uncharted 4، The Last of Us Part 2 و God of War، شاهد انتشار آیپیهای جدیدی مانند Horizon Zero Dawn و Ghost of Tsushima بودیم. با این حال مدیر پلیاستیشن ۵ اعتقاد دارد که عرضهی آیپیهای جدید بسیار خطرناک و ریسکی هستند.
تقریباً همهی ناشران حاضر در صنعت بازیسازی اعتقاد دارند که توسعه و عرضهی یک آیپی جدید همیشه ریسکدار خواهد بود. آقای جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر پلیاستیشن، چنین دیدگاهی را دارد. وی در مصاحبه با وبسایت GQ در مورد این موضوع صحبت کرد و اظهار داشت گرچه سونی قصد دارد رویکرد فعلی عناوین فرست پارتی خود را ادامه دهد، اما معرفی آیپیها و ویژگیهای جدید به دلیل سرمایهگذاری که آنها برای ناشر نیاز دارند، همیشه اقدامی بسیار خطرناک است.
وی در این باره گفت:
ما در حال حاضر بازیهای عالی و بزرگی را میسازیم و مطمئناً قصد داریم این رویه را ادامه دهیم. چیزی که در آن بازیهای پرفروش وبزرگ وجود دارد این است که آنها به یک نسخه گیشهای نیاز دارند. هزینه ساخت آنها در این روزها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است. ما در نسل هشتم و برای کنسول پلیاستیشن ۴ آیپیهای جدیدی را معرفی کردیم که این کار همواره خطرناک و با ریسک بالا محسوب میشود. برای این که یک آیپی جدید را به بازار ارائه دهید، باید در گیشه و فروش تا حدود زیادی از آن اطمینان داشته باشید.
سونی با عرضهی عناوین جدیدی مانند Horizon Zero Dawn و Ghost of Tsushima در نسل هشتم، موفقیتهای بسیار خوبی از نظر بازخورد منتقدان و همچنین فروش بدست آورد. به نظر میرسد با توجه به این موفقیت، سونی برای نسل جدید و در سالهای پیش رو نیز آیپیهای جدیدی را معرفی نماید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
مرسی جیم عزیز بهت ایمان داریم،منتظر ای پی های جدید که توسط استدیو های گسترش یافته ات ساخته میشن هستیم…
جیم رایان مثل نسل ۸ کولاک کن
البته بیشتر نسل ۸ شان لیدن مدیر پلی استیشن بود
اصلا جیم رایان شیطان صنعت گیم چه مشکلی اخه با این مرد دارین یعنی شما بیشتر از سونی میدونین همش میگن باید بره
بابا زود قضاوت نکنین ؛ جیم رایان گفته که ساخت ip جدید ریسکیه ؛ به این معنی نیست که ip جدید ساخته نمیشه ؛ یعنی باید سنجیده تر رفتار کنن ؛
.
.
.
یه عذرخواهی به فالوت عزیزم بابت ریپلای زیر پستش ؛ درمورد کامنت ps Collection اول فکر کردم فن بوی اکس باکسی ؛ در هر صورت ما مخلصتیم فالوت جان :heart: :rose:
بی خیال پیش میاد میاد مجید صدام کن از این به بعد لطفا :rose:
احتمال خرید یه ناشر بعد از گفتن این حرف زیاد شد به نظر من چون سونی الان قدرت مایکروسافت رو دریافته و میداند که توان مالی و ریسک پذیری بسیار بالاتر رو دارد و نمی تواند فقط با استودیو های فرست پارتی پیش برود . باتوجه به اینکه بخش انیمه شرکت وارنر برادرز توسط سونی در حال خریداری است احتمال دارد واسه خرید بخش بازی آنها هم پیش قدم شود
سونی همه خوبای گیم رو خریده چندتا استدیو مثل سانتامونیکا eaو…. هست که سونی توش سهام داره
سونی تو رقابت خیلی سالم کار میکنه تو نانتی داگ کراش CTR میسازه و به رقیب عرضه میکنه هیچ XBOXنیست روش حداقل یه نسخه از کراش روش نباشه واینجاست که میفهمند گیمرا سونی به فکر گیمراس و بازی و نه فقط پلی استیشن
شاید بیشتر میدونم تو از کجا می دونی 😎 ؟؟
الان پنج ساله ما رنگ انچارتد ندیدیم پس ناتی داگ کجا رفت اخه دوستان این خوب نیست که هر هفت سال به یکبار بیاد یک لست اف اس بده و بره تعطیلات انچارتد یکی از بهترین ای پی های سونی هست بخصوص انچارتد چهار که باعث شد اکثر پلتفرم ها فروخته بشن و به سمت ps4 بیان منکه خودم دلم لک زده برای محیط های گرافیکی و هیجانی و پریدن از ارتفاع بلند و بالا رفتن ازطناب و بالارفتن از کوه و ماشین سواری در بیابان و…. شماهارو که نمیدونم!!!! امیدوارم الان ناتی داگ شروع کرده به ساخت انچارتد ۵ برای سال ۲۰۲۴،،،
ناتی تو یه نسل سه تا انچارتد و یه لست اف اس…..
یکی از خوبی های گیم پس همینه…… استودیوی سازنده قشنگ می تونه رو بازی ریسک کنه چون در هر صورت پول هشت و نیم ملیون نسخه از بازی راحت از طریق گیم پس در میاد…. حتی اگه بازی بد بشه و فروش نکنهباز هم پانزده ملیون نفر ده یا پونزده دلارشون رو دادن…
و از طرفی مایکرو معمولا سر هر سه ماه انحصاری میده… یعنی سه ماه پول گیم پس میشه: ۶۰۰ ملیون دلار….که آخرش صد ملیون هم بازی های مختلف دیگه رو گیم پس میاره پونصد ملیون دلار که مصادف پول هشت و نیم ملیون نسخه میشه
همین گوست اف سوشیما که اینقدر خوب بود پنج ملیون فروش داشته….
تازه همه ی این حرف ها بر فرض اینه که گیم پس پونزده ملیون کاربر فعال داره…. در حالیکه این تعداد روز به روز در حال افزایشه….
ولی آقای رایان باید نگران فروش بازی هاش و ریسک هاش باشه….
سونی با عرضهی عناوین جدیدی مانند Horizon Zero Dawn و Ghost of Tsushima در نسل هشتم، موفقیتهای بسیار خوبی از نظر بازخورد منتقدان و همچنین فروش بدست آورد. به نظر میرسد با توجه به این موفقیت، سونی برای نسل جدید و در سالهای پیش رو نیز آیپیهای جدیدی را معرفی نماید.
به عنوان سونی فن به شدت عصبانیم از این حرف
یعنی چی خطرناکه؟
دوره ی مدیریت اقای لیدن و قبل ترش اندرو هوس :
ریسک و خلق ایپی هورایزون و موفقیت
ریسک و توسعه ی گوست اف سوشیما
ریسک و سرمایه گذاری روی کوجیما و موفقیت (البته اندرو هوس هم بود)
ریسک و دادن اجازه ی توسعه ی دیمنز سولز ریمیک به بلوپوینت(درسته از زمان اقای لیدن و هوس و اینکار توسعه ش کلید خورد خود کارگردان هم گفت)
ریسک در دوره ی پلی استیشن ۳ و ساخت ایپی لست
اقای رایان یا به خودشون شک دارن یا احساس خطر میکنن یوقت پولشون هدر نره .
وقتی میان پول رو میدن ۶ ماه گادفال انحصاری میکنن ولی حاصر نیستن بدن کسایی مثل کوجیما یا استودیو های خودشون دیگه چی میشه گفت
در حال حاضر مقام اقای رایان به شدت لغزشیه
روی ستون هایی ایستادن که امثال اندرو هاوس ، شاون لیدن و شوهی یوشیدا ساختن و کم کم دارن این ستون ها رو خراب میکنن
(نظر شخصی)
دوست دارم نظر شما هم بدونم دوستان
چرا برداشت بد میکنی راست میگه دیگه خب الان یکی سال ۲۰۱۶بهت میگفت میخوام یه بازی بسازم یه دختر با تیر کمون میره شکار دایناسور های رباتی عکس العملت چی بود ؟
تو توانایی سونی شکی نیست ولی واقعا با توجه به سلیقه عجیب گیمر ها و منتقدا واقعا ساخت ای پی جدید سخته
عزیز من اصلا روال کار اونطوری نیست
کلی پلات و …. داره
تهیه کننده باید داشته باشه
استودیو
نویسنده
کلا پیچیدست
.
.
.
شما بزن توی یوتیوب کنفرانس D.I.C.E SUMMIT 2002 رو ببین که اقای مارک سرنی یک راهکار برای توسعه ی بازی های ویدئویی داده بودن و سونی هم چند جایی استفاده کرد
تو اون توضیح داده
نظر من این هست که اول متن رو بخونید و بعد کامنت بدید
.
“ما در حال حاضر بازیهای عالی و بزرگی را میسازیم و مطمئناً قصد داریم این رویه را ادامه دهیم. چیزی که در آن بازیهای پرفروش وبزرگ وجود دارد این است که آنها به یک نسخه گیشهای نیاز دارند. هزینه ساخت آنها در این روزها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است. ما در نسل هشتم و برای کنسول پلیاستیشن ۴ آیپیهای جدیدی را معرفی کردیم که این کار همواره خطرناک و با ریسک بالا محسوب میشود. برای این که یک آیپی جدید را به بازار ارائه دهید، باید در گیشه و فروش تا حدود زیادی از آن اطمینان داشته باشید.”
خب مثلا اقای رایان انتظار دارن یک سنت بدن بازی بسازن؟
درسته توسعه ی بازی خرج داره الکی نیست
منم نمیگم از روی هوا بازی بدن منطورم اینه نگاه کنن ببینن ایپی چی کم دارن بدن دست یکی از استودیو های ماهرشون که اینقدرم فروش دارن بسازن
نسل بعد وحشت روانشناختی نیاز داریم ، fps ، rpg و ….
ادیت : البته لازم به ذکره زمان پلی استیشن ۳ شان لیدن و اندرو هاوس نبودن اقای کن کوتاراگی بودن
شان لیدن مدیر SIEA بود. آندرو هاوس مدیر SIE. جیم رایان هم مدیر SIE شده. الان نمیدونم مدیر SIEA کیه، اگه کسی میدونه بگه، شاید خود جیم باشه ولی بعیده.
SIE: Sony Interactive Entertainment
SIEA: Sony Interactive Entertainment America
طوری که من تحقیق کردم
.
SIE LLC (بخش سرگمی سونی در امریکا که مقرش توی سن متئو کالیفرنیا هست که بیشتر به اسم SIEA میشناسیم)
SIE Inc ( بخش سرگرمی سونی در ژاپن که مقرش توی توکیو هست که بیشتر به اسم SIEJ میشناسیم )
SIEE (بخش سرگرمی سونی در اروپا که در شهر لیورپول )
.
.
.
هر کدوم از این بخش ها کار خاصی انجام میدن ؛ به عنوان مثال
بخش ژاپن بیشتر روی ساخت کنسول و طراحی و کار های سخت افزاره ؛ …..
بخش امریکا بیشتر روی ساخت بازی و مدیریت و سیاست گذاریه ( مقر اصلی سونی ) …..
بخش اروپا هم بیشتر روی سکند و تردپارتی ها ( همکاری با x_dev ) و توضیع و پخش و کنترل منطقه اروپا تمرکز داره
.
.
هر کدوم از این بخش ها رئیس و معاون داره ولی رئیس کل ؛ رئیس بخش امریکا هست ( جیم رایان )
از سال ۲۰۱۶ ؛ SIEA به عنوان مقر اصلی و جهانی بخش سرگرمی سونی شناخته شده و زیر نظر سونی امریکا هست
درمورد ریاست هم ؛ تا جایی که من میدونم ؛ آقای شان لیدن رئیس استودیو های جهانی سونی بودن ( اینم توی امریکاست)
.
بعد از ایشون آقای یوشیدا رئیس بودن ؛ که الان رئیس استودیو های جهانی مستقل سونی هستن
.
بعد از ایشون هم آقای هرمن هالست ؛ رئیس استودیو های جهانیه ؛ ( قبلا رئیس گوریلا گیمز بود )
.
.
.
.
در مورد ریاست کل هم ؛ اول آقای اندرو هاوس بود ؛ بعد برای ۱۵ ماه آقای جان کودرا بود ؛ بعد هم آقای جیم رایان
مدیرsiea هرمن هالست عه
منظورش اینه ما اهل ریسکیم که ۴ تا آیپی جدید زدیم
نگفته که نمیسازیم گفته ترسناک و سخته.
راست هم میگه.
مثلا بازی DAYZ GONE اگه اعتماد طرفدارا به سونی نبود کسی با اون نمرات نمیرفت سمتش و متوجه نمیشد که چقدر بازی سرگرم کننده ایه.
حرفش هم کلی زده نگران نباش.
دقت کردید جیم رایان چقد مصاحبه میکنه؟تازه ارتیکل تلگرافش تموم شد رفت یه جا دیگه مصاحبه کنه
تاحالا چندبار دیدید یوشیدا بیاد مصاحبه کنه؟
جبم رایان مث اسپنسر دقیقا…بیشتد شومن و بیزینسی تا گیمر
اونی که گیمره اسپنسر هست
با دیگران بازی میکنه، گیم میزنه، از لذت های گیمری میگه، گیمر تگشو میده
حتی چند روز پیش توی رویداد لانچ داشت destiny بازی میکرد
ایشون شبیه بیزینس من هست تا اسپنسر
اره بابا دکل گیم و کنسول و قیمت تموم شد از دکل جیم رایان برین بالا
مثل اینگه تو پبام بالاییش و نمیخونی یا شاید چشات مشکل داره
یکی مثل سرنی ؛ cup head پلت میکنه
.
یکی مثل یوشیدا بلادبورن پلت میکنه
.
یکی هم گه گاهی توی جمع دستینی بازی میکنه ؛ به خودشم میگه گیمر :rotfl:
:laugh: اسپنسر سال گفته بود که ۳۰۰ ساعت destiny بازی کرده
اینم منبعش:
https://gamefa.com/255027/phil-spencer-بیش-از-۳۰۰-ساعت-مشغول-بازی-کردن-destiny-بوده-اس/
نذار آمارهای دیگر رو بدم
اچیومنت هاشو نشون بده :laugh:
یکی هم مثل تو ترول میکنه به خودش میگه..
رایان چی؟
اصلا دیدی تا حالا بازی کنه؟
اصلا بازی ای رو پلات کرده؟
رایان یه بیزنس من خالصه کسی که میگه برای این بکوارد نسل ۶ و ۵ رو نزاشتیم چون گیمرای اون زمان الان بجه و نوه دارن!پس با این حساب من که از سگا حرفه ای شروع کردم الان فسیل شدم؟
نمیدونم والا
منم از پی اس وان شروع به بازی کردم
احتمالا الان کفنم پوسیده 😐
خب همین دیگه یه بیزینس من نباید مدیر پلی استیشن باشه
اصلا از وقتی اینو گفت احساس پیری میکنم
همین حرفش یعنی اصلا تا حالا کنترلر دستش نگرفته.امیدوارم گند نزنه و یه گیمر بالا سرش باشه
همون اسپنسر با گیم پس و خرید زنی مکس بد سوزوندتتون .اسپنسر از همه اینایی که نام بردی گیمر تره . 😉
از سرنی بیشتر؟کسی که یکی از خالقان کرش بوده؟از زمان پلی استیشن وان بازیساز بوده؟اره؟
گیم پارتی راه انداختن و دستینی بازی کردن که نشد گیمر بودن
من منظورم اینه امثال یوشیدا زبون گیمرا رو میفهمن..میدونن گیمرا چی میخوان
هرمن هالست جای شوهی یوشیدا اومد
جیم رایان جای کودرا اومد
از قضا هرمن هالست مثل یوشیدا اصلا مصاحبه ای نداره
من فک میکردم هرمن هالست بجای لیدن اومده!!!
جیم رایان شخصیت خیلی کادیزماتیکی داره ولی بلد نیست چجوری با رسانه ها بازی کنه
این فرت و فرت مصاحبه کردنا به ضرر خودش تموم میشه چون همین الان میشه از تیتر خبر چندین برداشت کرد که بعضیاش خوشاید نیست
یکدونه مصاحبه کرده دارن تکه تکه میزارن
سونی از نسل ششم تا به امروز نون آی پی هایی مثل god of war و uncharted رو خورده خصوصا god of war که خودش علت خرید ps2 و ps3 و ps4 بود بعد از این آی پی ها شاید سلطنت سونی در دنیای گیم تموم بشه
بازم سونی به سلطنت خودش ادامه میده مثل قبل شک نکن
صنعت گیم برخلاف موبایل هست اونجا شرکت ها نون اسمشون رو میخورن اما تو دنیای گیم اینطور نیست بلکه نون نوآوریشون رو میخورن
سگا هم یه زمان تو اوج بود و سلطان بود چون آی پی های خوبی داشت تا زمانی که آی پی های خوبی میساخت رو بورس بود و خواهان داشت ولی با تموم شدن دوره آی پی هاش خود شرکت هم به گوشه رانده شد و فراموش شد
نسل هفت مثال خوبی هست اگر god of war به داد سونی نرسیده بود ماکرو در آمار فروش خیلی به شکست سونی در نسل هفت نزدیک شده بود
و بعدش سونی لست اف اس رو ساخت که خودش دلیل خرید یه کنسوله سانتامونیکا گاد اف وار رو ریبوت کرد ساکرپانچ اومد و یه ای پی خفن به اسم گوست اف سوشیما ساخت گوریلاگیمز اومد یه هورایزن داد یکی از شگفتی های سال ۲۰۱۷ اسپایدر من های سونی هم که نگم برات سونی همیشه یه برگ برنده داره
بنده هم عرض کردم شاید تموم بشه و منظورم از تموم شدن این بود که یکه تازی کردنش تموم میشه نه اینکه به طور کل حذف بشه در واقع اختلاف فروشش کمتر میشه و نزدیک به ماکرو و نینتندو میشه رقابتشون در یک سطح میشه
“ما در حال حاضر بازیهای عالی و بزرگی را میسازیم و مطمئناً قصد داریم این رویه را ادامه دهیم”
ایول کارت درسته جیم رایان...
این نسل هر چی آیپی شاهکار جدید خلق شدش،به لطف سونی بود
Marvels spider man
Ghost of tsushima
Horizon
Bloodborne
Dreams
Days gone
و گرنه یوبیسافت و اکتیویژن و EA و…. کل این نسل به همون دوشیدن و شیردوشی از آیپی های قدیمیشون ادامه دادن
در این مورد با شما موافقم ! شاید بعضی از افراد با این حرف من مخالف باشند ولی از نظرم تنها شرکتی که آیپی های جدیدش شاهکار و یا در حد شاهکار بودند ، سونی بود … سونی در واقع ادامه دهنده ی راه سنتی و اصیل کنسول گیمینگ هست ، درست مثل قدیم که شرکت ها سعی می کردند هر نسل آیپی های جدید خلق کنند و ایده های جدید رو امتحان کنند . فقط کافیه به نسل ۶ و قبل اون نگاه بکنید و ببینید چه آیپی های شاهکاری خلق شدند اون زمان ! (( البته نسل ۷ هم آیپی های زیادی خلق شد )) ولی الان همه به خاطر مسائل مالی چسبیدند به آیپی های قدیمی و جرئت امتحان چیز های جدید رو ندارند …
بله بله
ولی اینا کار شان لیدن و شوهی یوشیدا و اندروهاس بود
نه جیم رایان
قبل حرف زدن یکم درباره این چرت و پرت هایی که میگی بخون
یوبیسافت:
Watch dogs
The Division
The crew
For honor
Immortales fenyx rising
عجب شاهکار هایی=))))))
بالاترین متا رو بین این ها همون divsion و watch dogs داشته که همون هم ۸۰ بوده و معروف به بزرگترین دانگرید های صنعت گیم هستن
اون دو تا دیگه هم متا زرد
فاجعه واچ داگز ۱یا بهینه سازی شاخ واچ داگز لیجن
دانگرید وحشتناک The Division و حذف کردن کلی چیز از گیم پلی
The crew یجز نقشه بزرگ هیچ نقطه قوتی نداشت
اساسین یونیتی که بدون شرح
فارکرای نیو دان و پریمال که رسما خالی کردن جیب مردم
ندادن یه نسخه اسپلنت سل در غیب متال گیر
نابود کردن گوست ریکان با بریک پوینت
کامنت های مزخرف بعضیا دگ واقعا داره حال ادمو بهم میزنه یوبی سافت فعلا یه بازی داده با متا ۸۵
بدون اینکه بزرگش بکنه مثل بعضیا بی سروصدا یه سری عکس داد و ادعام نکرد بازی ما شاهکار میشه اینقدر از دکل سونی بالا نرو یوبیسافت اونقدرم بد نیست .. بزرگ شو معلومه خیلی بیکار و الاف تشریف داری
موقعی که یوبی تو نسل ۶ و ۷ با پرنس و اساسین و فارکرای و اسپلینترسل و درایور خدایی میکرد اینا کجا بودن؟
واقعا
احتمالا از یونیتی گیمر شدن 😐
اخه دوتا بازی بکن از یوبیسافت بعد اظهار فضل کن بگو یوبی باگ و بهش توهین کن
همه این ایپی هارو شان لیدن اورد. ولی خب تازه جیم رایان اول راهه باید ببینیم چیکارمیکنه
چرا همه از این جیم رایان بنده خدا انقدر بدشون میاد 😀
هنوز که داره با قدرت میره جلو حالا هر وقت خراب کرد بیاید بهش حمله کنید دوستان از الان چندین سال اینده رو هم دارن پیشبینی میکنن!
کسی بدش نمیاد به جز یه سری که به عاشقای گاد اف وار میگن کاتسین پلیر
خطرناک هستن اما اگر این ای پی ها نباشن صنعت گیمی هم نیست
اگر این ریسک نبود الان لست اف اس نبود ،هیلو نبود،انچارتد،رد دد، خدای جنگ و …
سونی تو خلق آی پی های جدید خوب عمل کرده..
نمونش:گوست آف سوشیما،هورایزون،بلادبورن، دیزگان
ریسکش شاید بالا باشه..
ولی اگه دست استودیو های خوبی بیوفته قطعا بازی خوبی ساخته میشه..
درکل سیاست های جیم رایان با شان لیدن و شوهی یوشیدا و اندرو هاوس فرق میکنه
امیدوارم به ضرر سونی تموم نشه..
فقط ای کاش دیزگان۲روبسازن