جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا
جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا
جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا
جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا

جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست

محسن رضوی فر
۱۵:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا

حدود دو ماه قبل، مایکروسافت به صورت رسمی شرکت زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media)، کمپانی مادر بتسدا (Bethesda) را خریداری کرد. از آن زمان، سوالاتی مختلفی در مورد عرضه‌ی عناوین بتسدا، از جمله بازی‌های مشهور Starfield و The Elder Scrolls VI، برروی پلی‌استیشن ۵ مطرح شده‌اند. مایکروسافت نیز تاکنون موضع خود را در خصوص عرضه و یا عدم عرضه‌ی بازی‌های بتسدا برروی کنسول‌های دیگر اعلام نکرده است. با این حال به نظر می‌رسد که رییس پلی‌استیشن نیز در خصوص انتشار این بازی‌ها برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست.

آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رییس پلی‌استیشن، اخیراً مصاحبه‌ای را با خبرگذاری TAAS انجام شده است. در بخشی از این مصاحبه، از وی در رابطه با احتمال عرضه‌ی بازی‌های Starfield و The Elder Scrolls VI سوال شد. آقای رایان در این باره گفت:

این تصمیمی است که از عهده‌ی ما خارج شده است. ما منتظر می‌مانیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. من مشتاقانه منتظر یادگیری در مورد آن هستم.

با وجود آن که مایکروسافت تا کنون به صورت رسمی موضع خود را در خصوص انحصاری بودن عناوین بتسدا اعلام نکرده است، اما در چند مورد اشاره کرده‌اند که بازی‌های این شرکت لزوماً در انحصار کنسول‌های اکس‌باکس نخواهد بود. آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رییس اکس‌باکس، اخیراً گفته است که این شرکت برای جبران سرمایه‌گذاری خرید نیازی ندارد تا عناوین بتسدا را برروی پلتفرم‌‌های دیگر عرضه نماید. با این حال، انحصاری بودن یا نبودن بازی‌های این شرکت به صورت موردی بررسی خواهد شد. همچنین مدیر مالی مایکروسافت اخیراً گفته است که مایکروسافت لزوماً نمی‌خواهد بازی‌های بتسدا را از کنسول‌های شرکت نینتندو و سونی بردارد، بلکه قصد دارند اطمینان حاصل نمایند که بهترین‌ چیزها را در دسترس اکس‌باکس قرار دهند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا
جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا
جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا
جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا
جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یه بار عین ادم بگید انحصاریه یا نه 😐 :-((

  • Dr.Who گفت:

    جیم رایان خودش صبح جمعه فهمیده ولی یه عده چنان با قدرت میگن میاد ادم شک میکنه….صمیمانه ارزو میکنم بیاد چنین عناوینی حیفه بازیش نکرد

  • Lara_Croft گفت:

    ایشون کی هست که درباره بازی های فرست پارتی مایکروسافت کبیر حرف بزنه
    بیچاره قرار بود starfeild رو انحصاری کنه الان تمنا میکنه که روی کنسولش بیاد:giggle:

  • Herobrain گفت:

    من جای مایکروسافت باشم انحصاری میکنم

    نمیدونم واقعا چه انتظاری دارین که انحصاری نباشن. حداقل استارفیلد باید بشه و حالا الدر رو ۲ سال انحصار زمانی کنه

  • Ninja Theory گفت:

    کدوم انحصاری سری ایکس باشه ?:-)
    Elder scrolls 6 لایک
    Starfield دیس لایک

  • Inspody گفت:

    خود ماکرو هم نمیدونه اول فیل اسپنسر میگه انحصاری بعد تاد هاوارد میگی نه بعد دوباره میگن نه انحصاری نیست…

  • Naughty God گفت:

    این جیم رایان چقدر حرف میزنه اه بابا ساکت باش
    شده عین فیل اسپنسر

    • Rezaxcom گفت:

      خب بچه ها معرفی میکنم ایشون که میبینید از خودش ۱۰۰ هیچ عقبه. ناموسا. خدا شاهده. الان چه حرفی زده که تو داری ازش انتقاد میکنی. بعدم من نمیفهمم اگه از اسپنسر ماهی یک خبر بیاد از داداشمون جیم رایان دهتا خبر میاد پس بهتره بگی اسپنسر داره میشه عین جیم.

  • Yato گفت:

    Starfield چون IP جدید هست مشکلی نمی بینم که انحصاری بشه ولی انحصاری کردن Elder scrolls 6 بزرگترین اشتباهی هست که ماکرو می تونه انجام بده چون به فروش و محبوبیت IP لطمه میزنه و این ایپی مولتی و حق همه گیمر هاست که تجربه اش کنن ، بهترین کار اینکه بازی هم زمان برای هردو کنسول بیاد ولی DLC های انحصاری برای کاربر های Xbox داشته باشه ( بین بد و بدتر بد بهتره و این ماجرا اصلا برای سایر گیم های مولتی جالب نیست )

  • Vahid3333 گفت:

    یعنی چی من منتظر یادگیری از آن هستم 😀 😀

  • Mehdiip گفت:

    جیم رایان که بماند خود فیل هم نمیدونه میخواد چیکار کنه قشنگ معلومه قضیه این جوری بوده که بعد افتضاح هیلو ( بعد از چند سال انتظار با کلی تبلیغ و هایپ و خرج نمایشی نشون داد که با این که تمام یوتیوبر های جیره بگیر دم از گرافیک و …. رویائی بازی می‌زدند بازی رو تاخیر زد یه جماعت فن بوی رو خودش ضایع کرد) و دیدن نمایش های موفق سونی و تعداد انحصاری های کامل و زمانی شرکت رقیب به خودش یا خودشون گفتن اگه یه حرکت بزرگ نزنیم نسل رو شروع نکرده باختیم پس هول هولکی و با علم به اینکه سونی باز داره اون پشت برای انحصاری کردن زمانی بازی های بتسدا مذاکره میکنه پیشنهادی میده که مدیران بتسدا مجبور به قبول کردنش میشن از این که هنوز قرارداد نهایی نشده و…. این عجله کاملا مشخصه!!!
    حالا دو حالت داره یا مدیران بالا سری فیل بزرگ از اول بهش گفتن با این مبلغ بگیر با سیاست انحصاری کامل نکردن برخی بازی ها پول رو برمیگردونیم و الانم کمی جو منفی رو از خودمون دور میکنیم ( در واقع گول زدن طرفدران با نگفتن این که چه بازی هایی انحصاری کامل هستند یا نه!! مهم جو ایجاد شده بعد خرید هست که منجر به فروش بیشتر xbox بشه)
    یا حالت دوم اینکه فیل بزرگ به قصد انحصاری کامل کردن بازی ها بتسدا رو از روی اجبار ( برای از بین بردن جو به شدت منفی که دور کنسول جدید بدون بازی لانچ به وجود اومده بود) خریده اما بعد خرید دیده جو منفی از بین نرفته و تو اکثر نظزسنجی ها هنوز درصد بالایی قصد خرید ps5 رو دارند پس دیده هم پول زیاد داده هم جو منفی از بین نرفته پس با انحصاری نکردن برخی ( بیشتر) بازی های بتسدا میخواد هزینه خرید جبران شه!!!
    مطمئن باشید اگه تمام بازی های بتسدا انحصاری کامل xbox بود با توجه به استاد بودن فیل بزرگ تو ایجاد جنگ های تبلیغاتی با کمک یوتیوبر ها و ….. تا الان صد بار این قضیه رو تو بوق و کرنا و کرده بود!!! نه تنها نکرده بلکه برعکسشم گفتن!!!

    خلاصه جیم رایان خود فیل بزرگ نمیدونه!! تو میخوای بدونی

    • Mbgol2000 گفت:

      اگه آدم عقل داشته باشه میفهمه همچین قراردادی به دو روز بسته نمیشه، منتها باید عقل داشته باشه…

      • Mehdiip گفت:

        ادم اگه عقل داشته باشه میفهمه اگه شرکتی همچین برگ برنده ای رو از قبل داشته باشه ( یعنی خرید رو نهایی کرده باشه) قبل منفی شدن جو بر علیه خودش میاد میگه روش مانور تبلیغاتی میده!! من وقتی میگم هول هولکی منظورم خرید نهایی هست نه زمان و طول مذاکرات اصلا شاید داشتن ۱۰ سال!!!!! مذاکره میکردن اما کی قیمت نهایی بالا و به چه علتی دادند؟! در واقع کی خرید نهایی شده؟؟؟؟ دقیقا بعد از نمایش دوم سونی ( به علت موفق بودن نمایش سونی نسبت به xbox و جو به شدت منفی به وجود اومده دور مایکرو) مبلغ خرید و زمان اعلام نهایی شدن خرید و مشخص نبودن سیاست انحصاری کامل یا زمانی ایپی ها خود نشان از هول هولکی بودن داره!!! اما به کمی عقل نیازه برای درکش!

        • Vahid3333 گفت:

          مزخرفات و خیالات خوبی بود خوش باش

        • Rezaxcom گفت:

          داداش چی میگی. ن خدایی چی میگی. حالت خوبه؟ کدوم نقطه دنیا اینجوریه که این ماه کنسول معرفی بشه ببینن. عه کسی از کنسول خوشش نمیاد بریم یک استودیو بخریم. حالا امشب رو میخوابیم فردا میریم یه چندتا بند میبندیم با شرکت و میخریمش. کاری ک نداره. مث خریدن جوجه رنگی از بازار یا خریدن کالا از دیوار هست. آها اصن حواسم نبود شما یکی از بزرگترین اشخاص صنعت گیم هستی همه چیزو میدونی. ببخشید جناب. اصن استودیو هارو یک شبه میخرن.

    • Bluebox گفت:

      معلومه هیچی سرت نمیشه.

      وگرنه کجای دنیا دیدی معامله ۷.۵ میلیارد دلاری ، یعنی پولی که تقریبا دو برابر سود ایکس باکس توی این نسل و اندازه سود پلی استیشن توی این نسل بود، هول هولکی انجام بشه.
      اگر صحبتاشون رو گوش میکردی تقریبا ۶ ماه برنامه ریزی داشتن

    • sm1414 گفت:

      پولی که مایکرو داده برا بتسدا براش زیاد نیست که بخواد برای بر گردوندن اون این همه نقشه بکشه
      چند برابر اون پول رو سالانه از ویدوز و پی سی و … در میاره.البته که اون پول هم درمیاد.فکر نکن یه مشت ادم بی عقل اون بالا هستن و هیچی نمی دونن بعد بعضی گیمرا بیشتر از خود مایکرو از سیاست هاش حالیشونه.(این برا سونی هم صدق میکنه)

  • Xbox+Bethesda گفت:

    امید وارم همه آیپی هاشو انحصاری کنه ،اینطوری هم به کاربران گیم پس افزوده میشه هم اینکه به سونی میفهمونه فقط تو بلد نیستی انحصاری کردن رو.
    تازه پلی فنا که به این بازی ها نیاز ندارن به قول خودشون ما گاد و لست داریم برن با همونا حال کنن.

  • Vahid3333 گفت:

    همه این آتیش ها از گور خود یوشیدا و جیم رایان و اندرو هاوس و شان لیدن بلند میشه ۴ یا ۵ سال قبل که همینجوری ترول میکردن ایکش باکس ها و فنای بی منطقشون که ۲۴ ساعته تو اکانت اسپنسر بودن و مسخرش میکردن حالا بفرما 😀 😀 😀 😀 :-))

  • sm1414 گفت:

    وقتی سونی گاد و انچارتد و لست و سوشیما و ….رو انحصاری کرده چرا مایکروسافت این دو تا بازی رو انحصاری نکنه؟
    یادمه یکی از منتقدین تو بررسی کنسول ها گفته بود چیزی که باهاش میشه یه کنسول رو شناخت بازی های روی اون هستند.
    حالا هم مایکرو می خواد این بازی ها رو علاوه بر هیلو نماد کنسول خودش کنه.اگه نمی خواست انحصاری کنه و به جاش بهترین عملکرد رو ارائه بده میرفت سخت افزارشو خفن تر میکرد نه که هفت و نیم میلیارد دلار خرج کنه.

  • Ghost rider گفت:

    این بازی کثیف رو سونی اول شروع کرد

  • Mikasa گفت:

    اسکایریم رو‌ی‌چندتا پلتفرم اومد؟
    ایکس باکس وان
    ایکس باکس وان اکس
    ps4
    ps4 pro
    pc
    switch

    خب و چقدر فروخت؟
    حدودا ۳۰ میلیون
    به نظر شما آیا منطقیست که بازی بعدی فقط برروی
    xbox ها و pc ریلیز بشه درحالیکه بودجه الدراسکرول بعدی قطعا از اسکایریم بالاتره؟
    آیا شرکت حاضر میشه مخاطب هاشو کم کنه ؟ نه
    پس عمرا الدر اسکرول انحصاری دائم نخواهد بود
    روی ps5 شما ۷۰ دلاری میخری
    رو ایکس باکس و pc با گیم پس میخری و احتمالا زودتر
    ماینکرفت هم همینطور بود
    چون مخاطب زیاد داشت انحصاری نشد
    اون x cloud و سایر موارد هم فعلا در حد تئوری به ایکس باکس مخاطب کافی برای جایگزین کردن پلی استیشن و نینتندو میده
    در عمل مشخص نیست چقدر از موبایل گیمر ها حاضر به استفاده از ایکس کلاود میشن و چقدر نمیشن
    و خیلی از موبایل گیمر ها که اصلا پولی بابت بازی‌نمیدن ک بخوان پول ایکس کلاود بدن
    خیلی هاشون اینترنت مناسب ایکس کلاود ندارن
    و در ضمن خیلی از موبایل گیمر ها حوصله ندارن بازیای پیچیده و کنسولی روی موبایلشون بزنن درنتیجه میرن بازیای ساده موبایلی رو بازی‌میکنن
    لازم به ذکر هست که بازی کردن بازی های کنسولی روی صفحه تاچ و بدون کنترلر خیلی مزخرفه 🙂 و درسته ک خیلیا کنترلر دارن ولی موبایل برای پورتابل گیمینگ هست و ملت حوصله ندارن همه جا با خودشون کنترلر ببرن
    در نتیجه الدراسکرولز
    انحصاری شدنی نیست به احتمال ۹۹ درصد
    خودشون وقتی جرات ندارن با قدرت موضع مشخص کنن یعنی دارن بازار‌گرمی‌میکنن
    اگه از الان بگن این بازیا قطعا رو پلی استیشن هم میان که بخش زیادی از مخاطب هارو از دست میدن 🙂
    از همون سیاست قطره چکونی اطلاعات استفاده‌میکنن
    مایکروسافت کلا علاقه به دست داشتن تو بازار داره نه انحصاری کردن
    البته تاکید میکنم کل شرکت بتسدا و تمام عناوینش برام کوچکترین اهمیتی ندارن قبلا هم گفتم با این شرکت هیج حال نمیکنم و بجز doom سایر عناوینشون برام قابل تحمل نیستن
    پس بازی نکردنش منو شخصا تحت تاثیر قرار نمیده
    مخاطب های این پیام کسایی هستن که رو پلتفرم playstation بازی میکنن ولی میخوان الدر اسکرولز بزنن

    • calvin77 گفت:

      اسطوره ایی تکرار نشدنی
      زمانی که بازی انحصار سونی باشه به پولش نیاز نداره حالا مایکرو نیازمند فروش بازیاش روی پی اسه ؟؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      شما نگران فروش بازی های اکس باکس نباش انقدری روی گیم پس و پی سی و اکس کلاود میفروشه که نیازی به فروش روی پی اس نداشته باشه
      “الدراسکرولز قطعا انحصاری نخواهد بود ” باشه بهش میگم 😀 😀 :laugh:
      شیلنگی که اسپنسر روتون گرفت کم نبود ؟؟ طرف ازش پرسید که ایا از عرضه نکردن بازیا روی پی اس ضرر میکنید به صدم ثانیه گفت خیر … دیگه بیشتر از این ؟؟ :laugh: :laugh:
      در کل ناشر microsoft studios بعد اونوقت رو پی اس عرضه بشه ؟؟ 😀 :rotfl: :rotfl:
      هر وقت اول بازی نوشت sony intractive studios(playstation studios) بعد تونستی بازیو تو کنسول اکس باکس بازی کنی مطمعن باش بازی های مایکرو هم برای سونی میاد
      پس تا اون زمان بدرود 😀 :laugh: :rotfl: :rotfl:
      ۷٫۵ میلیارد رو صرفا برای day one روی گیم پس نداده . انقدر احمق نیستن
      سونی اگه ۷٫۵ میلیارد دلار میتونست هزینه کنه توقع داشت کل صنعت گیم فقط برا اون انحصاری بزنن :rotfl: :rotfl:

    • farshadx گفت:

      از این خوشم میاد اندازه کل دیوان حافظ و سعدی نوشتی که اخرش بهمون بگی از بازیهای بتسدا خوشت نمیاد؟!
      ۱% اگر سونی بتسدا رو خرید بود الآ دین جدید بتسدا گیمز رو میپرستیدید حالا که ماکرو خریده از بازیهای بتسدا خوشتون نمیاد؟!

      • Mikasa گفت:

        حتی بلد نیستی متنو تا ته بخونی فرشاد
        گفتم این متنو برای فنهای پلی استیشنی نوشتم ک نگران عرض نشدن الدراسکرولز برای کنسولشون هستن
        وگرنه بتسدا برام کوچکترین ارزشی نداره که براش اینقدر کامنت بدم
        اون گلستان سعدی برای فنبوی های بتسدا مثل خودت نیست ( که حتی تحمل اینکه یه نفر با بازیای عزیزت حال نکنه برات سخته و حتما باید ری اکشن نشون بدی مثل الان ) برای رفع نگرانی کساییه که کنسول پلی استیش فایو رو میترسن بگیرن و از الدراسکرولز محروم بشن
        من ماه ها قبل اینکه مایکروسافت بتسدا رو بخره تنفرم نسبت به اسکایریم و fallout رو تو همین سایت اعلام کرده بودم 🙂 فقط ربط به الان نداره
        بازی ای که با باگ عرضه بشه و بدن گیمرا تعمیرش کنن من بهش احترام نمیذارم
        به شرکتش هم احترام نمیذارم
        سونی هم بتسدا رو میخرید رویکردم همین بود
        فکر کردی به سونی کم اعتراض کردم؟ همه مثل خودت فنبوی و برده شرکتی نیستن
        من به دیمن سولز ریمیک اعتراض کردم
        به انچارتد اعتراض کردم
        به لست اف اس اعتراض کردم چه نسخه یکش چه نسخه دومش به گوست اف سوشیما اعتراض کردم بارها و بارها سر بازیای سونی با بقیه بحث کردم و به رویه خیلی از بازیاش انتقاد کردم
        خودم جزو کسایی بودم ک مخالف سیاسی کردن صنعت گیم و رویکرد دراکمن بودم و هستم
        لایق جایزه سال هم نمیدونم نه لستو نه گوستو
        البته فنبوی هایی مثل تو سخته چنین چیزایی باورشون بشه فکر میکنین هرکس با بتسدا حال نکرد اتومات برده ی سونیه 😀

        • farshadx گفت:

          عجب
          اتفاقآ من متنو کامل خوندم ولی بازم نظرم همین بود
          مگه میشه شما اینقدر نگران فنهای ps هستی که چنین کامنتهای بلندی داری مینویسی یعنی در بهترین حالت از انحصاری شدن این بازیها ناراحت میشی
          بعدش اخرش میگی من برام مهم نیست برای کسی مهم نیست که اینجا اصلآ کامنتی نده تمام کسایی که کامنت دادن بخصوص اونایی که میگن بازیهای بتسدا خوشمون نمیاد :rotfl: بشدت با انحصاری شدن این بازیها مخالف هستنش
          الآ شما یه بازی نام ببر که باگ نداشته باشه فکر نکنم چنین بازی وجود داشته باشه
          مشکل باگ نیست من اسکایریم رو روزی که اومد نصب کردم ازش خوشم نیومد ولش کردم چند سال بعد وقتی گرافیکش دیگه اصلآ به چشم نمیومد و یه بازی خیلی قدیمی محسوب میشد بازیش کردم و بینهایت از بازی لذت بردم با وجود باگ های بی اندازه گرافیک پایین و فیزیک افتضاحش ولی هنوز هم یه شاهکار میدونمش و دوست دارم باز هم نصبش کنم بازیش کنم
          چرا احترام نمیزاری؟! بعد توقع دارین xbox فن ها و pc فن ها به بازیهای مورد علاقتون احترام بزارن؟! حالا من اسم نمیبرم اینجا بخواد بحث بشه ولی انحصاری های سونی هم باگ دارن خوبش رو هم دارن
          من که ندیدم یا یادم نیست این اعتراض هایی که میگی ولی اگه اعتراض کردی حتمآ مشکلی دیدی و اصلآ ربطی به حرف من نداشت
          حالا بهت دوباره میگم اگه سونی خریده بود و بازیهارو انحصاری میکرد الآ اینجا چه کامنتی میدادی؟!
          به نظر من اون وقت سونی فنها بشدت راضی بودن و مثل پتک میکوبیدن تو سر فنهای دیگه و شما هم هیچ وقت چنین کامنت طومار واری به اعتراض از سونی نمینوشتی
          اگه اشتباه میکنم بگو اشتباه میکنی

    • Vahid3333 گفت:

      ۳۰ میلیون مال ۵ یا ۶ سال پیشه قطعا الان ۴۰ میلیون رو رد کرده بعدم این همه نوشته که بگی بازیهای بتسدا برام مهم نیس باشه :))))))))

  • Bluebox گفت:

    «من مشتاقانه منتظر یادگیری در مورد آن هستم.»

    یه سوال جمله اصلی چی بود که اینطوری ترجمه شد. اصلا معنی نمیده. جیم رایان منتظر یادگیری چی هستش؟!

    این نظر شخصیه بنظرم اگر موضوع انحصاری شدن یا مولتی بودنه. قراره آیپی های قدیمی فقط خود استودیو بتسدا مولتی پلتفرم باشن یعنی فالوت و الدراسکرولز.
    دلیلم هم اینه چون فالوت دو گروه میشه یکی نیووگاس یکی عادی. اینا میتونن نسخه های بعدی نیووگاس رو چون دست ابسیدیت هستش انحصاری کنن. ولی نسخه های اصلی شماره ایش رو مولتی پلتفرم کنن. الدر اسکرولز هم بنظرم مولتی میشه چون طرفدار زیاد داره و اسپنسر با چیزایی که گفت قصد محروم کردن از این آیپی رو نداره.
    ولی بازی های ۷ تا استودیوی دیگه زنیمکس و آیپی های جدید بتسدا دیگه انحصاری میشن.
    یه دلیل دیگه هم اسپنسر ایکس باکس هی میگه قصد نداریم بازیا رو از بقیه بگیریم اینه که دارن اکوسیستم مایکروسافت رو تبلیغ میکنن و میخوان بگن اگر ایکس باکس نمیگیرین از روش های دیگه مثل پیسی ، گیم پس و ایکس کلاود عضو این اکوسیستم بشین. چون این روش ها ارزونتره پس کسیو از بازیا محروم نکردیم.

    البته این کشمکش هایی که دو تا شرکت با هم دارن فکر میکنم بخاطر اینه ایکس باکس میخواد بازی تبادل کنه با پلی استیشن ولی پلی استیشن راضی نمیشه

    • شما از کجا میدونی که فقط ip های جدید انحصاری میشن؟ ها؟
      از کجا میدونی دو شرکت با هم قصد تبادل داشتن (الان میگی میخواستن گیمپس رو بیارن رو ps ولی خیر این خبرا نیست)
      ولی بازی های ۷ تا استودیوی دیگه زنیمکس و آیپی های جدید بتسدا دیگه انحصاری میشن.
      اینو از کجا میدونی؟ وقتی گفتن قرار نیست پلتفرم های دیگه رو از بازی های بتسدا محروم کنیم یعنی بتسدا سافتورک نه استودیو
      نکته اینجاست که بتسدا اسم شرکت بازی سازیه و خود اسپنسر گفته مستقل هستن و خودشون ناشر میمونن
      ولی اسپنسر چند بار گفته که نسخه بهتر و سریع ترش رو روز عرضه گیمپس
      فک کنم کنم شما با این حجم اطلاعات تو خرید بتسدا سهم داشتی
      خیلی علاقه داری به این که تحلیل کارشناسی بدی(اونم حتی درمورد باتری دسته ps5)

      #فن_بوی_منطقی_تحلیل_گر

      • Bluebox گفت:

        خط سوم نوشتم همه حدسام و نظر شخصیمه. لطفا فقط یک ذره فکر کنین و مغزتون رو به کار بندازین حداقل خودت نمیتونی بده یه بزرگتر کامنتو برات بخونه
        تو حتی فرق اسپنسر و مدیر ارشد ایکس باکس رو نمیدونی و این دوتا رو اشتباه فرض کردی

      • 343 HALO گفت:

        Stuart said Microsoft doesn’t have intentions “of just pulling all of Bethesda content out of Sony or Nintendo or otherwise.
        طرف گفته قرار نیست ما “همه ی” بازی های بتسدا رو بگیریم
        نگفته که “همه ی” بازی ها رو میدیم
        این دوتا جمله از زمین تا اسمان تفاوت داره

    • sm1414 گفت:

      الان سود فکر نکنم تو مولتی کردن بازی باشه(حداقل برا این دو شرکت)
      سونی با انحصاری کردن داره فروش کنسولشو تضمین میکنه
      مایکرو هم با انحصاری کردن داره علاوه بر افزایش فروش ایکس باکس رو گیم پس سرمایه گذاری میکنه
      مولتی پلتفرم کردن بازی به درد راکستار و یوبی و سی دی پراجکت میخوره

    • این جمله هستش
      I look forward to learning about that
      جمله خودش یه حالتی داره انگار که معنی مستقیم نداره مثل یه جمله ساده نیست و باید به باطنش توجه کرد (یعنی به چیزی که بهش اشاره میکنه). (look forward to learning) تا اونجایی که من میدونم اشاره میکنه به مشتاق بودن برای دونستن در مورد موضوعی یا چیزی که اینجا موضوع در مورد وضعیتِ منتشر شدن یا نشدن ip‌هایی مثل استارفیلد و الدر اسکرولز رویِ پلتفرمِ ps هستش.اگه اشتباه میکنم دوستان منو تصحیح کنن لطفا.

  • Fight Club گفت:

    کاری به Starfield ندارم…
    ولی این حقیقتو نمیشه انکار شد که برای خیلی ها مخصوصا بنده فرایچر عظیمی به نام The Elder Scrolls خودش دلیلی هست برای خرید یه کنسول!
    از اونورم این ای پی ها تحت مالکیت ماکروسافت هستند… و نمیشه خورده ای گرفت به ماکرو که این عناوین رو پلی استیشن عرضه نشن..
    امیدوارم هراتفاقی افتاد به کیفیت The Elder Scrolls خدشه ای وارد نکنه..

  • AmirtheGRB گفت:

    جیم رایان: من اصلا نمیدونم دارم کجا کار میکنم

  • sorena گفت:

    من چندان نگرانی راجب الدر اسکورولز ندارم، ماکروسافت دوراه بیشتر نداره یا بازی رو برای تمام پلتفرم ها منتشر کنه یا حداقل برای پی سی هم بده. این بازی قطعا رو سرویس ده دلاری هیچ سودی برای ماکروسافت نخواهد داشت،و بسیار هم پر هزینه اس و اگر واقع بین باشیم تنها بازی خیلی پرفروش بتسدا هم هست، پس ماکرو برای جبران پولی که برای خرید داده، بیاد واین بازی رو برای پی اس هم بده چون بهرحال پی اس فایو کنسول پرفروش نسل خواهد بود و هرچی مخاطب یک کنسول بیشتر باشه، سودآوری بازی ها روی اون هم بیشتر میشه…ازاونجا که سیاست های بتسدا و نابغه های اون همیشه این بوده که تعداد زیادی از مردم بازی هاشون رو انجام بدن، به نظر اگه ماکرو بخواد زیاد بهشون فشار بیاره افراد کلیدی اون رو از دست میده! الدر اسکورولز بدون تاد هاوارد مثل هیلو بدون بانجی میشه.

    • Iliya گفت:

      مگه فقط روی گیمپس در دسترسه؟
      میتونی بخری بازیو تازه اگه یکی بخواد الدر رو با گیمپس تمام کنه ممکنه ۲ سال گیمپس نیاز داشته باشه که میشه ۳۰۰ دلار (اگه بازیو جدا نخره و با گیمپس بازی کنه که خودم به شخصه حاظرم ۲ میلیون هم خرج کنم یجا ولی گیم رو کامل داشته باشم)

  • بزارید اینجوری بگمش به قول بعضی دوستان
    عمو فیل تو یه چیزی بگو خو 😐

  • mbox گفت:

    فشار شدیدی به فن های سونی اومده
    خود جیم رایان هم خبر نداره و میگه دست به دعا برداشتم
    بعد اینجا یه عده از نوابغ تا ریز بیلان مالی مایکروسافت رو نوشتن که ثابت میکنه همه بازیا رو پلی استیشن هم میاد

جیم رایان از عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls VI برروی پلی‌استیشن ۵ مطمئن نیست - گیمفا