۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا
۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا
۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا
۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا

۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید

پست گیمفا
۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا

رفته رفته کنسول ps4 به پایان یکه تاز بودن خود نزدیک می شود. این کنسول در طول این سالها بارها تغییر کرده است. از طریق به روزرسانی های متعدد سیستم، سونی انواع ویژگی ها و ویژگی های جدید را به کنسول خود اضافه کرده است که حتی ممکن است سالها پس از خرید ps4 از آنها اطلاع نداشته باشید. در این مقاله ۱۵ ویژگی PS4 که شاید از آنها آگاهی نداشته باشید، ذکر شده است.

اشتراک گذاری بازی:

این عملکرد شاید از سرآمد همه ویژگی های این لیست باشد، اما افراد کمی از آن استفاده کرده اند. Share Play  به شما امکان می دهد کنترل بازی خود را به هر کدام از دوستانتان که می خواهید بسپارید. با این ویژگی می توانید بازی خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، صرف نظر از اینکه این بازی را دارد یا نه. این ویژگی در صورتی می تواند مفید باشد که یکی از دوستانتان بخواهد بازی شما را قبل از خرید آن تجربه کند یا شاید برای عبور از یک سطح دشوار به کمک نیاز داشته باشید. فعال سازی این ویژگی بسیار ساده است: در هنگام بازی از منوی Share دکمه Start Share Play را بزنید، پس از یک تست کوتاه از سرعت اینترنت، کنترل بازی به شخصی که انتخاب کرده اید منتقل می شود. وجود دکمه Share یکی از دلایل تفاوت قیمت دسته ps4 با کنترلرهای پیش از آن است.

پلی استیشن

باز کردن چندین برنامه همزمان:

شما می توانید به طور همزمان بازی و یکی از برنامه ها را اجرا کنید. این امر زمانی که می خواهید به جای دیگری همچون حسابتان در YouTube بروید، مفید است. همچنین می توانید مرورگر داخلی کنسول را همزمان با بازی اجرا کنید. اما نمی توانید چندین بازی را همزمان انجام دهید. در پلی استیشن ۵ منتظر چنین عملکردی خواهیم بود.

با استفاده از L1 و R1 ، می توانید خیلی سریع به منوی اصلی بروید:

با استفاده از این دکمه ها می توانید فوراً از لیست بازی ها و برنامه ها خارج شده و خیلی سریع بین فروشگاه PS و library جابجا شوید.

برای دیدن جزئیات تروفی های مخفی [مربع] را فشار دهید:

اگر در درک چگونگی باز کردن تروفی مخفی مشکل دارید، می توانید دکمه [مربع] را فشار دهید تا شرح این تروفی ها را بخوانید. همچنین اگر در طی این خواندن روی گزینه ها کلیک کنید، می توانید فوراً تروفی را در اینترنت پیدا کنید.

می توانید روشنایی نور پس زمینه کنترلر را تنظیم کنید:

آیا نور شدید کنترلر را دوست ندارید؟ می توانید شدت نور را به حداقل برسانید. برای انجام این کار ، دکمه PS را فشار دهید، تنظیمات دستگاه را انتخاب کنید و تنظیم نور کنترلر را در آنجا پیدا کنید. می توانید آن را به کم نور، متوسط و روشن تغییر دهید.

نور پس زمینه کنترلر میزان شارژ آن را نشان می دهد:

هنگامی که کنترلر خود را با کنسول خاموش یا در حالت استراحت شارژ می کنید، همیشه نارنجی می درخشد. بنابراین هرچه نور کمتری داشته باشد، بار آن نیز بیشتر است. وقتی کنترلر کاملاً شارژ شد، چراغ آن خاموش می شود.

تنظیم کردن همه دکمه ها:

با ps4 می توانید تمام دکمه های کنترلر را تنظیم کنید. برای انجام این کار باید این عملکرد را در Settings> Accessibility  پیدا کنید. به Assignments بروید و کادر آن را علامت بزنید. سپس می توانید انتخاب کنید دکمه های دستگاهتان چه عملکردی داشته باشند. با این ویژگی می توانید آن را کاملا شخصی کنید.

با دستورات صوتی و چهره می توانید کنسول خود را کنترل کنید:

اگر هدفون با میکروفون متصل دارید، هنگام گفتن دستور “PlayStation” ، منویی از دستورات صوتی باز می شود که با آن می توانید برنامه ها را باز کنید یا صفحه را کنترل کنید. و اگر دوربین پلی استیشن دارید، می توانید بر اساس مجوز FACE ID آن را فعال کنید.

با صفحه لمسی و سنسورهای حرکت تایپ کنید:

استفاده کردن از صفحه کلید ps4 زیاد راحت نیست. بنابراین ممکن است بخواهید روش های دیگری برای نوشتن امتحان کنید. هنگام تایپ کردن، فقط با کشیدن انگشت خود می توانید از صفحه لمسی کنترلر برای تایپ استفاده کنید. و با فشار دادن R3، قادر خواهید بود روش ورودی را به یک سنسور ژیروسکوپ تغییر دهید. برای تایپ سریعتر می توانید از حسگرهای حرکتی داخلی DualShock 4 نیز استفاده کنید.

۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا

می توانید رویدادهایی را در تقویم خود ثبت کنید:

اگر می خواهید یک رویداد ثبت کنید، مانند یک مسابقه با دوستان خود در یک تاریخ خاص، فقط این گزینه را در برگه بالای منوی اصلی پیدا کنید که با نماد تقویم نشان داده شده است. در اینجا می توانید همه رویدادهای آینده یا رویدادهای فصلی را مشاهده کرده و همچنین رویدادهای خود را بسازید. این یک روش عالی برای ثبت مسابقات مختلف با دوستان خود به صورت آنلاین است.

برای ایجاد رویداد به پایین پیمایش کنید و آن را انتخاب کنید. از اینجا می توانید رویداد خود را نامگذاری کنید، تاریخ، زمان، مدت زمان، بازی و تعداد بازیکنان را تعیین کرده و سپس برای هرکس که دوست دارید دعوت نامه ارسال کنید. این یک روش عالی برای سازماندهی گروهی است.

ارسال کنندگان پیام را مشخص کنید:

آیا از پیام هایی که برای شما ارسال می شود خسته شده اید؟ به تنظیمات حریم خصوصی بروید، جایی که گزینه ای برای محدود کردن پیام های دریافتی وجود دارد. در اینجا می توانید گزینه های All / Friends / No one را فعال کنید.

نسخه های قبلی بازی را مشاهده کنید:

اگر نمی دانید چه یادداشتها و به روزرسانی برای یک بازی ps4 خاص در کنسول شما منتشر شده است، فقط کافی است به آن اشاره کنید، گزینه ها را باز کرده و به پایین به سمت تاریخچه به روزرسانی بروید. در اینجاست که فقط شماره نسخه یا توضیحات کامل  را پیدا خواهید کرد.

خاموش کردن کنترلر:

برای خاموش کردن کنترلر بدون تلاش زیاد، کافیست ۱۰ ثانیه دکمه PS را فشار دهید و کنترل سریعاً خاموش می شود.

بزرگنمایی صفحه نمایش:

در قسمت Availability، می توانید بزرگنمایی دو برابر صفحه را فعال کنید. برای انجام این کار، باید این عملکرد را فعال کرده و به طور پیش فرض ترکیب از پیش تعیین شده دکمه های PS و [مربع] را فشار دهید.

امیدواریم که چیزهای جدیدی یاد گرفته باشید. فراموش نکنید که آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا
۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا
۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا
۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا
۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا
۱۵ ویژگی PS4 که نمی دانید - گیمفا