بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا

بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد

ابوالفضل مناف زاده
۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا

طبق ادعای یکی از توسعه‌دهندگان پلتفرم Epic Games، تیم توسعه‌ی نسخه‌ی کنسولی بازی Fortnite درصدد آن هستند که پشتیبانی از نرخ فریم ۱۲۰ را در آینده به نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس این بازی بیفزایند.

بازی بتل رویال و پرطرفدار Fortnite که در میانه‌های نسل هشتم کنسول‌های بازی به شهرت فراوانی دست یافت، هم‌اکنون قرار است تا با نسخه‌ی نسل نهمی خود به عنوان یکی از عناوین روز عرضه‌ی کنسول‌های جدید دردسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. همچنین، چندی پیش مطلع شدیم که این بازی علاوه بر بهبودهای گرافیکی برروی کنسول‌های نسل نهم، از قابلیت‌های منحصربه‌فرد کنترلر دوال‌سنس پلی‌استیشن ۵ نیز بهره خواهد برد.

اما با تمامی موارد ذکر شده، اخیراً اخباری مبنی بر پشتیبانی احتمالی این بازی از نرخ ۱۲۰ فریم برروی کنسول اکس‌باکس سری اکس به گوش می‌رسد. در واقع، طی مصاحبه‌ای که امروز نشریه‌ی آنلاین Xbox Wire با یکی از برنامه‌نویسان اپیک گیمز داشت، وی اظهار داشت که بازی‌بازان علاقه‌مند به Fortnite باید خود را آماده‌ی کیفیت بسیار بهتر گرافیکی این بازی برروی کنسول‌های نسل بعد کنند. همچنین، وی با تحسین حافظه‌های SSD کنسول‌های جدید، اظهار داشت که این سخت‌افزار کمک شایانی به ارتقای سطح فنی بازی‌های آینده خواهد کرد و کم کم باید با مقوله‌ی افت فریم نیز خداحافظی کنیم.

علاوه براین، آقای بن وودهاوس (Ben Woodhouse) افزود که حالت Save the World بازی Fortnite هم اکنون با نرخ ۶۰ فریم در رزولوشن ۴K برروی کنسول اکس‌باکس سری اکس اجرا می‌شود. همچنین این عدد برای کنسول اکس‌باکس سری اس معادل ۶۰ فریم در رزولوشن ۱۰۸۰p خواهد بود. اما از طرفی دیگر وی افزود که ممکن است در آینده پشتیبانی از نرخ فریم ۱۲۰ نیز راهی نسخه‌ی کنسول اکس‌باکس سری‌اکس این بازی شود که البته باید منتظر اعلامیه‌ی رسمی اپیک پس از انتقال بازی Fortnite به موتور Unreal Engine 5 در سال ۲۰۲۱ باشیم.

اگرچه آقای وودهاوس در مورد جزئیات دقیق‌تر نسخه‌ی نسل نهمی این بازی صحبت نکرد، اما اذعان داشت که شرکت مایکروسافت دست آن‌ها را برای انتقال هرچه بهتر این بازی به کنسول‌های نسل نهمی باز گذاشته است. در واقع منظور وی از این جمله، یکسان بودن بیلدهای کنسول‌های نسل نهمی و نسل هشتمی شرکت مایکروسافت است که انجام این عمل را بسیار ساده‌تر از کنسول‌های پلی‌استیشن می‌کند.

از طرف دیگر، وی گفت که پیشرفت‌های نسل بعدی بازی Fortnite تنها به بخش گرافیکی بازی و عملکرد فنی آن خلاصه نمی‌شود. وی افزود که این بازی مدام در حال پیشرفت است و با پیشرفت سخت‌افزارها نیز به مرور زمان دچار تغییرات متعدد خواهد شد.

بازی Fortnite، هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس سری اکس و اس، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، پلتفرم رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عالی بود :yes: روی اسکارلت ۱۲۰ فریم بر ثانیه:shock: RDNA 2 full 😎 با هسته های کامل :heh: بدون شخصی سازی و کیت کامل و باز هم بدون شخصی سازی :-/ برخلاف ps5 که کار رو توی بهینه سازی سخت میکنه :lashes: حالا وقتشه با ۱۲۰ فریم با کراس پلتفرم ps ای ها رو که ۶۰ فریم میزنند، بزنم :evilgrin:

    • R6_Ash گفت:

      اره منم برا همین داره حالم از ps5 به هم میخوره.برا یه شوتر باز حرفه ای که پول پیسی نداره فرق ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز میرزه به ناتی داگ و سانتا مونیکا و….

    • R6_Ash گفت:

      یه موس کیبرد گیمینگ و یه تبدیل xim هم میگیرم و سری ایکس کار کیس رو برام میکنه.تو کل دنیا با ۵۰۰ دلار همچین کیسی نمیشه بست

    • mrdtgamer6 گفت:

      اولا که توی این مصاحبه نگفته برا پلی استیشن صد و بیست نیست دوما آره Full RDNA که والهالا رو پایین تر از PS5 اجرا میکنه :no: :no:

      • Eternal Man گفت:

        منبعتون چیه؟ دیجیتال فاندری تست کرده؟

      • Eternal Man گفت:

        عزیز این منبعش معتبر هست و به تازگی تست کرده، هر دو کنسول میانگین رزولوشن و فریمشون یکیه و هر دو در بخشی از کات سین اول بازی دچار نوسان فریم میشن که البته ربطی به کنسول نداره :

        https://youtu.be/ijpp5gimNBA

        • شما اصلا ویدیو رو تا آخر دیدی؟ بزن دقیقه ۵:۱۸ میبینی سری اکس ۳ تا ۴ فریم افت داره و همه جا از TEARING نسخه ی سری اکس صحبت کردن اما پلی استیشن ۵ ثابت روی ۶۰ فریم قفله. همینطور دقیقه‌ی ۲:۵۸ هم می تونی به وضوح ببینی افت فریم رو دقیقا سری اکس تا ۳ فریم میاد پایین ولی پلی استیشن داخل شلوغی روی ۶۰ قفله. (همین ویدیویی که شما گذاشتی رو میگم) (خلاصش اینه که سری اکس توی شلوغی افت فریم داره اما پلی استیشن نداره، توی مبارزات هم به ندرت جفتشون افت فریم دارن، منتقد دیجیتال فاندری هم تایید کرده عملکرد بهتر پلی استیشن رو اما منتظر ویدیوی رسمی هستیم. در ضمن من در مورد AC VALHALLA صحبت می کنم کاری به API ندارم ممکنه بعدا سری اکس بیشتر باهاش تجربه ی بازیسازی کسب بشه و عملکردش بهتر باشه یا حتی توی بازی های دیگه کاری به این چیزا ندارم ولی والهالا روی پلی ۵ کمی بهتر اجرا میشه از نظر فریم ریت رزولوشن هم چند جا دیدم بالاتر حفظ میشه.)

          • amazon گفت:

            من ویدیو رو الان دیدم خیلی جالب و عجیب بود برام! برام سواله که چطور میشه با ۱۲ ترافلاپس و ۲ ترافلاپس بیشتر افت فریم داشته باشه 😯

          • reza. گفت:

            اقای کریمی شما که اینهمه ریز بین هستی لطف کن ثانیه ۵۶ رو واسه ما تحلیل فنی بفرما ببینیم چرا ایکس باکس فریمش رو ۵۶ هست ولی پی اس رو ۵۱؟رزولوشنم منم چند جا دیدم ایکس باکس بالا بود .یه سری جا هام پی اس بالا بود .مثله اینکه خیلی عاشق پی اسی فقط خوشگلیا رو میبینی و دقیقه و ثانیه میدی او پایین بودنا رو چرا نمیبینی خدا داند.

            • reza. گفت:

              دقیقه ۲:۱۱ ps5 رو ۵۰ فریم هست ایکس باکس رو ۵۷ اینجا ها دیگه بحث ۱ فریم نیست که چشم نتونه تشخیص بده.
              اینارو گفتم که در نهایت این نکته گفته بشه که راندمان یکیه رو هر دو کنسول وبعضی جاها بالا پایین میشه.فک نکنم پلی استیشن اونقد ذلیل شده باشه که نیاز به ماست مالی شما داشته باشه برا هر چیزی .چه ssd چه راندمان کلی کنسول .خوبه که مقایسه ریترسینگ واچ داگزم کار کنین ببینیم اونجا چه جوریه جریان و بازم تحلیل های جالب شما رو مطالعه کنیم

              • اصلا اینطور نیست که شما میگین. توی کاتسینی که میگین یک ثانیه جفت فریما میاد پایین یک صدم ثانیه سری اکس بالاس یک صدم ثانیه پلی استیشن ۵٫ ولی اون دقایقی رو که ذکر کردم به این شکله:
                دقیقه‌ی ۲:۵۸ شروع میشه و دقیقاََ تا ۱۳ ثانیه بعدش فریم اکس باکس متغیره و باعث tearing صفحه میشه ولی فریم پلی استیشن کل این ۱۳ثانیه قفله روی ۶۰٫
                در مرحله‌ی دوم از دقیقه‌ی ۵:۱۸ برای ۲۴ ثانیه فریم اکس باکس اصلا ثابت نیست تا ۵ فریم میاد پایین ولی پلی استیشن ۵ قفله روی ۶۰ فریم.

                شما یک صدم ثانیه که فریم ها دارن تنظیم میشن رو با ۱۳ و ۲۴ ثانیه نرخ فریم پایین تر اکس باکس اونم در گیمپلی مقایسه می کنید؟ کجای این ویدیو برای مثلا ۱۰ ثانیه فریم پلی استیشن کمتره؟ولی جاهایی که گفتم کاملاََ مشخصه که در فریم ریت برتری با پلی‌استیشنه. حتی سردبیر دیجیتال فاندری هم تایید کرده که عملکرد پلی استیشن بهتر از اکس باکس بوده در عنوان والهالا.
                در ضمن این ها در خروجی هیچ تاثیر زیادی نداره ولی دلیل اهمیتش اینه که اینقد ۱۲ ترافلاپس ۱۲ ترافلاپس نکنید چون هیچ ربطی به خروجی نداره بستگی داره به چه شکل کاستومایز شده باشن. کل دلیل مهم بودن این بررسی ها اینه که پلی استیشن با قدرت خام کمتر داره عملکرد بهتری رو میده در بازی های ابتدای این نسل و این عجیبه! انتظار می رفت با این اختلاف قدرت تفاوت ۱۷ درصدی دو کنسول مشخص بشه اما برعکسه پلی استیشن دقیقاََ داره فراتر عمل می کنه از چیزایی که پیشبینی میشد و این یک حقیقته که سردبیر دیجیتال فاندری هم تایید کرده. حتی اگر پلی استیشن در اثری ضعیف تر عمل کنه براش گرون تموم نمیشه که عملکرد بدتری داشته چون روی کاغذ قدرتشم کمتر بوده ولی وقتی اکس باکس سری اکس با شعار power your dream و قدرت بیشتر و ترافلاپس ترافلاپس کردن داره از حریفش که قدرت کمتری داره خروجی های ضعیف تر یا مساوی میگیره این براش به شدت گرون تموم میشه دلیلشم چیزی نیست جز این که مایکروسافت تبلیغ رو روی یک مبحث پوچ مثل ترافلاپس گذاشته. حالا می دونم اکس باکس پلتفرم محبوبتونه ولی باید با حقایق کنار بیاین. جدیداََ به نظر میاد cod هم روی ۱۲۰ فریم عملکرد بهتری روی پلی ۵ داره و مقایسه هاش انجام شده.

                در ضمن این کار هیچ ربطی اصلا به ماست مالی و این چرت و پرتا نداره بلکه مشخصاََ کار شما ماست مالیه که یک ثانیه رو اومده فریم ریتشو ذکر کردی ولی اون ۲۴ ثانیه‌ای که پلی استیشن روی ۶۰ قفله و اکس باکس روی ۵۵-۵۹ نرخ فریم متغیر داره رو فکر می کنی با یک ثانیه عکس برابری می کنه.
                حالا تا یک ماه بگین RDNA 1.5 یا Full RDNA 2 بازم حقیقت وقتی خروجی ها و محتوای تولیدی برای یک سمت بهتر باشه پشیزی ارزش نداره این موارد. البته من می دونم این حرفا یک سری ها رو بهم میریزه ولی حقیقته محضه. هم ویدیوش موجوده هم دقایق ذکر شده هم مدت افت فریم های دو کنسول مشخصه. پلی استیشن اگر ضعیف تر عمل کنه کسی انتظاری نداره چون ۱۷ درصد ضعیف تره اگر بهتر عمل کنه همه رو متعجب می کنه. اکس باکس اگر بهتر عمل کنه همه انتظارش دارن اما اگر بدتر عمل کنه خیلی براش گرون تموم میشه. می دونید برای چی این اتفاق برای کنسول ها رخ داده؟ نتیجه‌ی تبلیغ ضعیف و اشتباه برروی ترافلاپس و قدرت بیشتره که ترکشش می خوره به خود مایکروسافت.

                • GodHand گفت:

                  دقیقا همونطوری که سونی برای ssd اینهمه تبلیغ میکنه و آخرشم به خاطر عدم بهنیه سازی کامل بازیا روی نسل ۹ لودینگها توی مواردی حتی سرعتش کمتره و توی مواردی اختلاف کمی داره و توی مواردی طبیعتا بیشتره، که قبول کردنش خیلی سخته واقعا, با اونهمه تبلیغات، ssd کنسول ps5 که سرعتش ۵٫۵ هست و از ۲٫۴ سری ایکس ۱۲۰% تقریبا سریعتره «باید» بازیا رو «حداقل» دو برابر سریعتر لود کنه نه ۳۰ درصد نه حتی ۵۰ درصد بلکه «دوبرابر» و همه بازیا رو (با اینهمه تبلیغات گوش کر کنه منظورمه) در غیر اینصورت یه شکست کامل تبلیغاتی برای ps5 به حساب میاد و کلی ترکش میخوره ازش, کسی انتظار نداره بازیایی که کاملا نسل نهمی نیست (یا حتی اگه باشن به خاطر آشنایی نداشتن اولیه با api) دو برابر ps5 فریم بدن روی سری ایکس چون اختلاف ۱۶ درصدی روی کاغذ وجود داره توی بخش gpu و اونم چون معماری ps5 دقیقا حکم نسخه پرو داره برای ps4 pro و سازنده ها کاملا باهاش آشنایی دارن اون ۱۶ درصد اصلا خودشو نشون نمیده و اکثر بازیها هم نه از sfs استفاده میکنن نه از velocity و نه از mesh shader پس کسی که اطلاعات فنی کامل مثل شما مثل من داره انتظار خاصی هم نداره، کما اینکه یوبیسافت بعد از تقریبا ۶ سال مقاومت در برار dx12 تازه داره باهاش کار میکنه و همونطور که روی pc هم مشخصه بازم نتونسته بهینه سازی خوبی انجام بده متاسفانه و به زمان احتیاج هست برای آشنایی نه یوبیسافت بلکه «همه سازنده ها»، و اینکه screen tearing(وقتی فریم ریت بازی از ۶۰ و ۱۲۰ و نهایت فریم ریت خروجی tv و مانتیور عبور کنه این مشکل پیش میاد و ربطی به سخت افزار و نرم نداره) چون ps5 از vrr پشتیبانی نمیکنه و سازنده مجبوره از vsync استفاده کنه که مشکل رو حل میکنه، اینجا بازم تقصیر از سمت یوبیسافت هست که برای xsx از adaptive vsync استفاده کرده(که اصلا خوب پیاده سازیش نکرده) که مشکل تیرینگ به وجود میاره, در کل اگه انقد به چند فریم اول نسلی که خودتونم خوب میدونید به خاطر عدم آشنایی سازندگان با api جدید هست حساسین، پیشنهاد میکنم حتما سری ایکس رو مدنظر داشته باشین چون تا یکی دوسال دیگه اختلاف ها از ۱۶ درصد روی کاغذ هم قراره فراتر بره، ولی انگار با سرعت لودینگها که ۱۲۰% سریعتر نیست روی ps5 نسبت به سری ایکس به خوبی کنار اومدین! و انتقاد خاصی هم نسبت به اونهمه تمرکز تبلیغاتی روی سرعت ssd ندارین انگار، البته سونی ادعا میکرد تا ۲۲ گیگ بر ثانیه هم بالا میره سرعت با واحد دیکامپرسر اونطوری باید انتظار اختلاف ۴۰۰ درصدی و بیشتر داشته باشیم! در کل هر دو کنسول باید تبلیغات قدرت خام سخت افزارشونو بکنن و این سازنده ها هستن که وظیفه دارن ازش به خوبی بهره ببرن، که منطقا زمان میبره چه برای ps5 چه برای سری ایکس،

                • مشکل شما اینه رویداد Road to PS5 رو اصلا با دقت گوش ندادین مارک سرنی چی گفت. درسته لودینگ کاهش پیدا می کنه اما تاکیدش برروی طراحی و دیزاین بازی ها بود که ما همین اول نسل دیدیم اگر یک سازنده آشنا باشه چقدر تاثیرگذاره مثل مایلز مورالز که در ۱٫۷ ثانیه اون دنیا رو لود می کنه. یا مثلا رچت. ولی ما چنین چیزی رو داخل سری اکس ندیدیم و به هیچ عنوان بازی The Medium چنین چیزی رو نشون نمیده. برای همینه خیلی از منابع میگن اس اس دی پلی استیشن در بازی های مولتی پلتفرم کارایی زیادی نداره چون دقیقاََ ممکنه اس اس دی اکس باکس جلوی این سرعت رو بگیره برای دیزاین های وابسته به این ssd. به همین دلیل سازنده ها دیزاینشون رو تغییر میدن که پروژه شون روی اکس باکس هم عرضه بشه. و متاسفانه باز به همین دلیل عناوین انحصاری از سرعت ssd پلی ۵ بهره خواهند برد.
                  در ضمن همونقدر که سونی از ssd تعریف کرد مایکروسافت هم از معماری ولوسیتی تعریف کرد که باز هم در اکثر بازی های نسل بعدی میبینیم که این ولوسیتی که تو بوغ کردن از SSD Controller پلی استیشن کم میاره. مایکروسافت کم از ولوسیتی تعریف کرد؟ روی کارتنش هم زده اون آرم V به اون عظمت روی باکس اکس باکسه بنابراین اکس باکس هم روی این قضیه تاکید شدیدی داشته و سرعت اس اس دی اکس باکس می بایست از نظر نرم افزاری حداقل تا حدودی به پلی استیشن برسه. این از موضوع SSD که مایکروسافت هم دقیقاََ به اندازه‌ی سونی روش مانور داده بود اما با اسم تکنولوژی ولوسیتی.
                  نکته دوم اینه که Ubisoft بهینه نیست بازیاش روی دی اکس، اکتیویژن هم که نیست حتما که توی ۱۲۰ فریم کم میاره. من همون اول هم گفتم api اکس باکس زیر دست سازندگان قرار بگیره و شناخته بشه ممکنه از قدت استفاده کنن اما بازی های اول نسل چی. اگر نسل بعد ۷ سال طول بکشه یک یا دو سال اول پلی استیشن عملکرد بهتر یا مساوی داشته باشه این ۲/۷ از ۹th gen مگر جزو این نسل به حساب نمیاد؟ بقیه اش هم مشخص نیست اصلا ترافلاپس به هیچ عنوان گزینه‌‍ی مناسبی برای مقایسه کنسول ها نیست اینو دیگه هر کسی می دونه سازندگان بارها گفتن ما اصلا کنسول ها رو با ترافلاپس نمیسنجیم. دوره‌ی نسل هفتم هم همینطور بود اکس باکس ۳۶۰ قدرت پلی استیشن ۳ رو نداشت اما عملکرد به طرز عجیبی حتی تا دو سال آخر نسل هم در بازی های مولتی پلتفرم به نفع اکس باکس ۳۶۰ بود. بنابراین اینقدر ۱۷ درصد رو بزرگ نکنید چون تنها عامل نیست بعید هم نیست تا آخر نسل همیشه فریم ریت به طرف پلی استیشن باشه بیشتر. همه چیز به کاستومایز کردن و آشنایی سازندگان با کنسول بر می‌گرده.
                  —-
                  در ضمن دلیل اصلی برتری فریم ریت پلی استیشن ۵ کلاک کردن روی فرکانس بالاتره. اکس باکس برای کاهش دما و یه سری جزئیات تکنیکال تصمیم بر این موضوع گرفته که تعداد CU ها رو افزایش بده اما پلی استیشن یه رویکرد دیگه رو پیش گرفت که به فریم ریت کمک می کنه. با افزایش فرکانس و کاهش CU اجازه میده سیستم تعامل و سرعت انتقال بیشتری داشته باشه اما خب دما بالاتر از حد معمول بره. راهکارشون هم برای دمای بهتر و رفع این مشکل لیکویید متال و اندازه ی بزرگ بوده. من حدس میزنم تا آخر نسل پلی استیشن از نظر فریم ریت بهتر باشه. یا مساوی عمل کنن اما اکس باکس ممکنه برتری های دیگه باشه.

                • GodHand گفت:

                  @محمد حسین کریمی
                  من نه یک بار بلکه سه دفعه road to ps5 رو با دقت دیدم، منو با یه سری فن بوی اشتباه نگیرین اتفاقا خیلی به کنسول پلی استیشن علاقه دارم و کلی خاطراتم با این برند دارم و همین علاقه باعثه نا امیدیم شد بعد از اون کنفرانس چون مثل روز برام روشن شد که ps5 در واقع یه کنسول ۹٫۲ ترافلاپسیه که اورکلاک شده به ۱۰٫۲۸ و با بزرگ کردن ابعاد و سیستم خنک کننده قوی این مشکل رو جبران کردن چون هزینه کمتری داره نسبت به تعویض soc ای که تولید انبوهش از خیلی وقت پیش شروع شده، با توجه به حرفای خود مارک سرنی توی خود همون کنفرانس که گفت در بدترین سناریوهای بازیهای سنگین (اواسط نسل) عملکرد gpu ده درصد پایین میاد و قبلا هم از بازیسازها لیک شده بود که قدرت ps5 تقریبا ۹.۲ ترافلاپسه که کاملا با عقل جور اومد، اینکه به کنسول بسازی که از اواسط نسل ۱۰ درصد افت داشته باشه به نظرتون خیلی موزیانه و فریب مشتری نیست؟ یعنی چهار سال آخر نسل تو یه کنسول ۹.۲ ترافلاپسی داری در حقیقت(برای ترد پارتیها) که با تبلیغات ۱۰.۲۸ بهت فروخته شده برای ابتدای نسل، اما با سری ایکس مطمئنی تا آخر نسل ۱۲ ترافلاپس قدرت مطلق داری که اگه حتی تردپارتی ها هم ازش استفاده نکنن ۲۳ تا استودیو قراره ازش استفاده کنن در برابر ۶ تا استودیو پلی استیشن که فقط قراره از سرعت ۵.۵ اس ای دی استفاده کنن، الان اینجا باز هم خودخواهی(اشتباه استراتژیک شاید بهتر باشه) سونی رو میبینیم که به خاطر ۷ ۸ تا انحصاری(بلاک باستری منظورمه) از حجم نهایی کنسول زده و باعث میشه گیمرا نتونن بازیهای بیشتری که اکثرا تردپارتی هستن داخل کنسول نصب کنن، اصلا ۸۰ درصد کسایی که کنسول خانگی میخرن انحصاری بازی نمیکنن طبق آمار، شما من و خودت رو نگاه نکنن که به عنوان هارد کور گیمر اگه وضعیت مالی اجازه بده بازی از زیر دستمون در نمیره، خیلی ها هیچ اهمیتی به بازی انحصاری نمیدن و همونطوری که گفتم میانگین ۱۵ درصد انحصاری میخرن، یعنی سونی اومده به ضرر ۸۵ درصد از مشتریاش کار کرده به نفع اون ۱۵ درصد، هر چند من خودم ps5 تهیه میکنم و انحصاری ها رم بازی میکنم ولی تعصبی ندارم که از این رویکرد سونی دفاع کنم، یا از اضافه نکردن بکوارد ps3 دفاع کنم چون سود فروش ریمیک های پرطرفدار براشون خیلی بیشتره تا هزینه کردن برای ارائه ریمستر رایگان از طریق بکوارد، در مورد velocity بابد بگم این ویژگی فقط مربوط به ssd نیست و همونطور که جیسون رونالد گفت میتونه روح کنسول لقب بگیره و باعث میشه همه اجزا چه gpu چه cpu چه رم و ssd با هم هماهنگ کار کنن و یه چیزه «کاستوم» و نوآوری مایکروسافته که قراره به ویندوز پی سی هم اضافه بشه درآینده و همه ازش بهره ببرن نه فقط یه کنسول خاص، در ضمن اتفاقا اکثرا بازیهای نسل ۹ از دوسال آینده میان و اکثرا بازیهای ترد پارتی بزرگ هم از اواسط نسل میان یعنی همونجایی که ps5 شروع میکنه به نشون دادن ضعف، حالا شما میتونی قضاوت کنی، تازه direct ml هم که سونی ازش بی بهره هست رو باید اضافه کنم که حتی دیوید کیج رفیق گرمابه و گلستان سونی هم از وجودش توی ایکس باکس تعریف کرد و گفت درآینده یه برتری میتونه باشه که سونی بازم کم کاری کرده و توی ps5 قرارش نداده مثل vrr و مثل رزولوشن ۱۴۴۰p و مثل اجازه ذخیره نکردن بازیای نسل نه روی hhd خارجی…

                • شما ترول نیستی ولی اصلا هم طرفدار پلی استیشن نیستی مشکلی هم نداره این قضیه(اگرچه قصد داری بگی طرفداری هیچ کنسولی رو نمی کنی) منم اصلا طرفدار اکس باکس نیستم. به همین دلیله که اکثراََ خوبی های دو پلتفرم در نظر طرف مقابل شاید کمرنگ تر دیده بشه. من اصلا کاری ندارم به این که پشتیبانی سونی خوب نبوده زیر خبر “نقد و بررسی های وبسایت های مختلف در مورد پلی ۵” هم نگاه کنی قشنگ گفتم تنها نکته‌ی ضعف سونی پشتیبانی نکردن از برخی موارد در زمان لاچه مثل همون ۱۴۴۰P یا VRR که ممکنه بعضی از این موارد اضافه بشه. هدف من از این کامنت تنها یک چیز بود و اونم اینه که ترافلاپس پشیزی ارزش نداره در خروجی. درسته قدرت رو مشخص میکنه اما خیلی موارد در راه تولید یک گیم دست به دست هم می دن که یک اثر روی پلتفرمی خوب باشه یا بد. مثل همین اوایل نسل که با API اکس باکس اشنا نیستن خودش باعث ضعفه. درست مثل زمان پلی استیشن ۳ که CELL یه ضعف بود. اتفاقا اصلا ضعف ۱۰ درصدی در ادامه‌ی نسل گول زدن نیست و هیچ مشکلی هم نداره این ضعف. تفاوت اکس باکس وان و پلی استیشن فراتر از این مسائل بود و با این که تفاوت کیفیت داشتن مشکل چندانی پیش نیومد الان تفاوتشون به شدت کمتر از آن زمان هستش و مطمئناََ تفاوت ۱۰ درصدی حتی اگر به وجود بیاد به تجربه ی بازی باز لطمه‌ای وارد نمیشه. در بدترین حالت رزولوشن سری اکس نیتیو خواهد بود رزولوشن پلی استیشن ۵ آپ و این اصلا مهم نیست.

                  در حقیقت من اصلا کیفیت گرافیکی برام اهمیتی نداره کسایی که سری سولز بازی مورد علاقشونه و با بازی های کلاسیک خاطره دارن پنج فریم یا ۴K NATIVE بودن چندان اهمیتی براشون نداره ولی از چیزی که متنفرم اینه که الکی ترافلاپس و قدرت رو پرچم کنن مخصوصا طرفدارهای یک کنسول. چون شرکت سازنده وظیفه‌اش اینه تبلیغ کنه ولی کسی که طرفداره باید بدونه زمانی که اختلاف دو سخت افزار اینقدر کمه قدرت هیچ تاثیر نهایی نخواهد داشت. بماند که ترافلاپس پشیزی ارزش نداره.
                  در مورد ssd:
                  بازی های مولتی پلتفرم که عملکردشون یکسانه دو پلتفرم (اصولا پلی استیشن سریع تر لود میشه از صفحه‌ی ui) در بازی های انحصاری هستش که مزیت های اصلی دیده میشه و این خوبه که حداقل سرعت اس اس دی دست چندین استودیوی مطرح رو باز میذاره و احتمالش هست چند سازنده‌ی مطرح هم از این ویژگی استفاده کنن.
                  —-
                  در نهایت هم باید بگم مایکروسافت خیلی وقته تبدیل به وعده شده طرفدارانش هم این ویژگی رو کسب کردن. در مورد محتوا ده ساله که E3 بعدی رو به شدت هایپ می کنن اما در سطح هایپ نیست. یا قابلیت های مختلف و اسم های مختلف رو پرچم می کنن که آره قراره عملکرد بهتر بشه هر چقدرم توضیح بدی من تا زمانی که در عمل نبینم از قدرت ها و قابلیت های سری اکس استفاده بشه قبول نخواهم کرد. چطور میتونم به چند تا اسم بسنده کنم در حالی که معلوم نیست پلی استیشن از چه مواردی بهره می بره؟

                  در نهایت باید بگم سری اکس حتی اگر از قدرت بیشترش بهره ببره تفاوت چندان نخواهد بود. تفاوتی بسیار کمتر از پلی استیشن ۴ پرو و اکس باکس وان اکس رو شاهد خواهیم بود و این هیچ مشکلی نداره. رویه‌ی پلی استیشن برای نسل جدید غوطه وری بیشتر و همگام سازی ui با پلیر بوده. و قدرت بیشتر هدف این شرکت نبوده. پلی استیشن ۵ یک کنسول واقعاََ نسل بعدی هستش با تجربه های جدید و اکس باکس یک PC با رابط کاربری صریح و قدرتمند (در سطح کنسول ها) هستش. کسی که حس نسل بعدی رو بخواد به سمت پلی استیشن میره و کسی که گیم پس یا یک پی سی ساده و صریح بخواد به سمت اکس باکس میره. ترافلاپس هیچوقت همه‌ی ماجرا نیست و باز هم میگم اینقدر به این تکنولوژی ها دلخوش نباشید تا زمانی که خروجی با چشم دیده نشه مشخص نمیشه.
                  https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/video-games/ps-5-release-games-features/
                  هدف پلی استیشن داخل این مقاله کاملاََ مشخص بوده. این پلتفرم برای کسایی هستش که قدرت مناسب و نوآوری و القای حس بازی رو بیشتر ترجیح میدن.
                  اکس باکس هم قدرت رو پرچم کرده. + سرویس
                  حالا فعلاََ پلی استیشن با هر روشی که تونسته (از قبیل پایبندی به API قبلی) تونسته عملکرد بهتری در بازی های مولتی پلتفرم داشته باشه. باید دید در ادامه‌ی نسل چی میشه. ولی مطمئناََ تفاوتشون به شدت مینیمال تر از تفاوت میان ps4 pro و one x خواهد بود. امیدوارم اصلا تمامی سازندگان رزولوشن نسخه‌ی پلی استیشن رو dynamic تنظیم کنن هیچ مشکلی با این قضیه نیست. و این تفاوت ۱۰ درصدی قدرت ها هیچ تفاوت majorیی ایجاد نخواهد کرد. چون نمونه اش رو دیدیم نسل های گذشته.

              • alizalogy گفت:

                ری تریسینگ واچ داگز رو دیجیتال فاندری روی اکس باکس سری ها تست، فوق العاده ست. بازی از این رو به اون روو می شه، اونایی که می گن ری تریسینگ چیز مهمی نیست این ویدیو رو ببینن، تازه یوبی خیلی حرفه ای کار نکرده، در آینده دولوپرها روی این قابلیت مسلط می شن و اصلا جادو میشه کرد باهاش.
                البته فریم ریت مشخص نکرده توو این ویدیو، ولی ۴K، و اصوان افت فریم محسوسی دیده نمی شد، ولی خب معلوم بود ۳۰fps. فقط امیدوارم بتونن در آینده ری رو روی ۶۰fps هم داشته باشن و البته ۴k

              • 343 HALO گفت:

                من نمی دانم SSD SSD و IO بی نهایت و….ترکشش سمت سونی نمی خوره وقتی توی بخش های داخلی NBA2KA و همین والهالا سری ایکس بهتر عمل می کنه اما چون PS5 توی پرفورمنسش بهتر عمل کرده ترکشش صاف می خوره سمت ایکس باکس…
                همان منتقد دیجتال فاندری میگه که:
                https://uupload.ir/files/4j19_img_20201114_190200.jpg
                دقیقا الان من رو یاد این می اندازد:
                https://www.extremetech.com/gaming/194042-weird-assassins-creed-unity-runs-better-on-the-xbox-one-than-the-ps4
                برای همان کلد وار توی مود ۴K 60 فاصله عیان است:
                https://www.youtube.com/watch?v=9C91baEIKlk
                فعلا با مقایسه ی بازی های کراس جن که مثلا والهالا روی دوکیت قدیمی ایکس باکس که برای وان بود ساخته شده و api سری ایکس هنوز تکمیل نشده اما نسل بعد بازی های اول نسل کراس جن نیست و در ادامه معلوم میشه!

                • Ozhan گفت:

                  مقایست اشتباهه چون اساسین یونیتی یه بازی cpu بیسته و قدرتشو از سی پیو میگیره
                  برعکس بقیه بازی ها که جی پیو بیست بودن و رو ps4 بهتر اجرا میشدن!

          • john117 گفت:

            بنظر ps5 از فریم متغییر پشتیبانی نمیکنه حتی تلویزیون های سونی که برای ps5 معرفی شدن هم از فریم متغیر پشتیبانی نمیکنن(x9000h) میترسم توبازیایی که فریم کم میشه شاهد بریده شدن تصویر باشیم

        • مهدیار گفت:

          آره به نظر منم بازی با بازی فرق میکنه ، بعضی بازی هارو به نظرم برای یه کنسول بهتر میسازن که مشکل فریم هست
          نمیدونم چرا بعضی از طرفدار های سونی میان خودشنو سر چند تا افت فریم انقدر اذیت میکنن واقعا عجیبه 😐

    • اها…
      نپوکین صد و بیست بازا!!! :laugh:
      فعلا که گفته احتمالا! بعدش گفته پشتیبانی میکنه!بعد اینکه نگفته که اون کنسول دیگه نمیتونه ۱۲۰ (اجرا) کنه و فقط سری اکس میتونه ۱۲۰ اجرا کنه! تفاوت جمله بندی رو بدون!
      بعدش اینکه اینا همش به خاطر سوزش اختلاف فریم ۴۰ تایی تو DMC5 و ۱۰ فریمی تو والهاس! :-* :-* :-* :-* :-*
      کنسول ما که فعلا داره DMC5 رو به بالای صد فریم پاره پاره میکنه… گیر یه فورتنایت و راکت لیگ نیستیم که هنوز با پچ پشتیبانی نشده! 😉
      اون چیزی که واسه شما آرزو هست واسه ما خاطره اس!

      • “اون چیزی که واسه شما آرزو هست واسه ما خاطره اس!”
        :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
        اونجور که یادم میاد one x با ۴k واقعی خاطره بود
        شماها تازه دارید به آرزوتون میرسید
        :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

      • Xbox+Bethesda گفت:

        ما با وان اکس با فورکی خاطره داریم و شما تازه میخواید تجربش کنید :rotfl: :rotfl: :rotfl: با الیت بهترین کنترلر تاریخ خاطره داریم که شما تازه میخواید با دوال سنس تجربه کنید :rotfl: :rotfl: :rotfl:

        • amazon گفت:

          صحبت از خاطره ها شد، به شخصه وقتی وان داشتم با تغییر dns و لگ و پرت شدن از وسط بازی انلاین به بیرون هم خیلی خاطره داشتم. و بدتر از اون برای پول دادن بابت انلاین بازی کردن همین فورتنایت که یه بازی رایگانه. جوری بود که ماه پنجم کنسولم رو فروختم چون مناسب انلاین بازی کردن نبود و فقط به درد این میخورد که یه تعداد بازی افلاین بریزی و بازی کنی. حقایق رو باید گفت. درضمن الیت ۱۸۰ دلاری حتی صفحه تاچ هم نداره چه برسه به ادبتیو تریگر و … دادن لقب بهترین کنترلر تاریخ درست نیست.

        • وااااای! رد دد ۲ رو نیتیو زدی یا بقیه غولای گرافیکی رو اونم با چند فریم؟ اههههههه! نمیدونستم به خدا!
          چقدر نیتیو زدین خوش به حالتون!
          نه بابا!؟؟؟
          اون الیتی یا ایلایتی هم که داری میگی احتمالا جداگانه نباید پولش رو بدی؟
          و اینکه یک دهم امکانات دوال سنس رو هم نداره!
          نمیدونستم که همه ی وبسایتای خارجی گفتن که این دوال سنس انقلابی نیست و یه کپی برابر اصل کنترلر ایلایته!!!
          مرسی که از ظلمات و گمراهی خارجم کردی 😯 😯 😯
          :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
          خدایا با کیا شدیم ۸۰ میلیون!

      • دوست عزیز شما باید ببینی ایا بازی با معماری سری اس و ایکس ساخته شده است یا نه؟؟
        همین دویل میل کرای از معماری سری ایکس در توسعه استفاده نکرده و همین که بدون استفاده از اون معماری داره این فریم هم میده شگفت انگیزه

        یک جوری میگی کنسول ما که انگار خریدیش توی این##@%@ :rotfl:

        • پروفسور یه جوری میگی معماری انگار که تفاوت معماری انویدیا و AMD رو تو نسلای مختلف داری مثال میزنی!!!
          یه چی نمیدونی رو الکی نیا تو جمع بگو!
          جفت کنسولا معماریشون کاملا و صددرصد یکی و از یه شرکته و اونم به اسم AMD!!!
          این هنر سونی و مارک سرنی بوده که زده تو پوز مایکی و جیسون ریش خوشگله تون! 😉
          اونم با ترافلاپ کمتر!

          • هر کسی توی این سایت باشه و من رو بشناسه می دونه هیچ کدوم از این شرکت ها واسه من مهم نیست و خودم هم پیسی دارم و تا به حال هیچ کدوم از کنسول های این شرکت ها رو نگرفتم و تنها کنسول عمرم پلی۲ بوده
            این شما هستی که داری خودت رو میکشی
            منم خودم هیچ کنسولی رو برای نسل بعد نگرفتم و انتخاب نکردم و فکر هم نکنم بتونم بگیرم و باید تماشاچی باشم
            اما یک توصیه
            هیچ وقت به یک شرکت تعصب نداشته باش چون هیج سودی برات نداره به قولی هم سودش هم میره تو جیم همین اقای جیم رایان و فیل اسپنسر و مالکان و سهام داران این دو شرکتو تو این وسط سود هم نمی کنی هیچ باید پول هم بدی و یک کنسول مفت هم بهت نمی دن
            بزارین کنسولا بیاد بعد سرش دعوا کنین
            حیف اون دالتون…

    • amazon گفت:

      نمونه بارز یک ترول. شماها جز خراب کردن چهره کاربران خوب ایکس باکس کار دیگه ای انجام نمیدین.

  • R6_Ash گفت:

    ماشالا سونی.اون از وارزون و اینم از فورت.کافیه فقط رینبو رو هم ps5 نتونه ۱۲۰ هرتز اجرا کنه تا غید ps5 رو بزنم و سری ایکس بخرم تا از مانیتور ۱۴۴ هرتزیم لذت ببرم

    • نگران نباش،تایید شده R6 روی PS5 و SERIES X هر دو ۴K native و ۱۲۰fps اجرا میشه
      جدا از اون واقعا فکر میکنی سخت افزار PS5 که cold war رو ۴k و ۱۲۰fps و RT اجرا میکنه،نمیتونه این رو ۱۲۰FPS اجرا کنه؟؟؟؟
      چرا نمیگیرید که بهینه سازی یک بازی با قدرت سخت افزار فرق داره؟؟؟

      • amazon گفت:

        حق با شماست. متاسفانه این جور افراد باعث شدن چهره همه کاربران ایکس باکس بد دیده بشه.

      • اینا امثال همونا ان که دوتا انگشتشون رو تا ته کردن تو گوششون و چشماشون رو محکم بستن و صورتشون رو مچاله کردن و رفتن زیر پتو و در اتاق هم بستن تا کسی نتونه حقیقت رو بهشون بگه 😀 :laugh: :rotfl:
        حقیقت اینه که کنسولشون تو بنچمارکای DMC5 و VALHALLA ترکیده حالا میخوان تو ذهن خودشون اینو تکرار کنن:(به خدا کنسول ما که تازه آپگرید و پچ ۱۲۰ فریم یه بازی نسل قبلی رو دریافت کرده از اون کنسولی که هنوز این آپگرید و پچ رو دریافت نکرده و فعلا ۶۰ فریم اجراش میکنه دو برابر قویتره)! :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
        فکراشون رو پر پر نکن تو را به خدا من دیگه به مرحله ی دلسوزی رسیدم! :laugh:
        تایید لطفا به کسی که توهین نکردم بر خلاف توهین بسیاری از هیترا!!!

        • Xbox+Bethesda گفت:

          این شما هستید که گوشاتون رو گرفتید چشماتون رو بستید و رفتید زیر پتو و جیبتون رو دراختیار سونی قرار دادید و بهش میگید هرچی میخوای بکن ببر فقط ۴تا انحصاری که بیشترش کات سین هس و ۱۰ ساعت گیم پلی داره بده بهمون که ۱۰۰ بار تموم کنیم.مابینش بهمون بازی های قبلی رو با آپدیت گرافیکی پولی بده . :rotfl: :rotfl: :rotfl: اگر خواستی میتونی قیمت بازی هات رو هم ۱۰۰دلار۲۰۰دلاربکنی (به قول یکی از کاربرها) یا حتی پلاست رو ۸۰ دلار بکن .اصلا هر چی میخوای پول بردار فقط بزار من اون تریگر دوال سنس رو فشار بدم و درون دسته فوت کنم تا حس نسل جدید بره تو روحم :rotfl: :rotfl: :rotfl:

        • Eternal Man گفت:

          لااقل برو دوتا ویدئو ببین بعد بیا اینجا اظهار فضل کن :no: خود کپکام میگه ما از velocity استفاده نکردیم و با این حال توی تست دیجیتال فاندری غیر از حالت ۱۲۰ فریم که اونم مربوط به ناسازگاری با API (شک دارم اصن بدونی چیه) هست، توی دو حالت دیگه سری اکس فریم بهتر میده، والهالا رو هم برو کانال VG Tech مقایسه فریمش رو ببین که نیای اینجا دروغ سر هم کنی

    • PYOU گفت:

      برادر من، cold war روی هر دوی کنسول‌ها ۱۲۰ فریم میده.
      بعدش هم توی همین سایت دلیل اینکه بازی‌های پلیستیشن ۵ راحت نمیتونن ۱۲۰ فریم بدن رو از طرف خود سازنده های راکت‌لیگ نوشته بودن.

    • mrdtgamer6 گفت:

      خواهشا متن رو کامل بخون بعد بیا اظهار نظر کن هیج جای این متن نگفته که روی ps5 صد و بیست فریم نخواهد بود چون این مصاحبه یکی از کارمندان اپیک با ایکس باکس وایر بوده فقط از سری ایکس نام برده وگرنه اگه قرار باشه ۱۲۰ بشه برای پلی استیشنم همونه توی وارزونم روی ps5 صد و بیست خواهد شد

  • Mateus گفت:

    “وی با تحسین حافظه‌های SSD کنسول‌های جدید، اظهار داشت که این سخت‌افزار کمک شایانی به ارتقای سطح فنی بازی‌های آینده خواهد کرد و کم کم باید با مقوله‌ی افت فریم نیز خداحافظی کنیم”
    .
    عاااااالی :yes:

  • Rog strix گفت:

    آخه فورتنایت چیه؟؟ آخ که از اون نینجا بدم میاد هااا :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: فکر کرده خیلی خوبه که موهاشو آبی کرده :pissedoff: فورتنایت اصلا یه بازی پایین رده هستش. رفیقم روی گرافیک intel hd 630 که گرافیک آنبورد i3 8100 هستش، ۴۰ فریم میگیرتش. حالا فکر کردن ۱۲۰ فریم خیلی شاهکاره. البته به طرفدار های عزیز این بازی تو گیمفا بر نخوره. نفرت من بخاطر اون جوجه رنگی ، نینجا هستش.

  • GodHand گفت:

    در حقیقت مایکروسافت یه تکنولوژی ایجاد کرده که با یه بار نوشتن کد روی devkit های جدید میشه روی هر دیوایس که از معماری x86 و هسته های ویندوز استفاده استفاده میکنه اجرا شه، یه حالت پرتابل داره مثل uwp و اسمش هم game core هستش که در واقع از یه راهکاری مشابه .net core استفاده میکنه ، به خاطر همین هم این مهندس اپیک گفته بود که کارمون خیلی راحت شده برای پشتیبانی همزمان از کنسولای نسل قبلی ایکس باکس، خود مایکروسافت هم از طریق همین تکنولوژی بازیها رو روی‌ series s بهینه میکنه و تا یکی دو سالِ اول بعضی از بازیها رو برای نسل قبلی میده، علاوه بر این با این تکنولوژی و فریم ورک نرم افزاری بازیها روی pc هم خیلی بهینه میشن و همزمان کار توسعه دهنده ها ساده تر و هزینه و زمان توسعه پروژه هم پایبن میاد، انصافا مایکروسافت نبود pc گیمینگ هیچ وقت اینقدر پیشرفت نمیکرد و اینهمه بازی هم روی pc نمیومد :yes:

  • Bluebox گفت:

    این مطلبی که دارم مینویسم اصلا ترول یا چیزی نیست فقط توی توییتر دیدم دارم بهتون میگم. اصلا ایکس باکس رو هنوز تست نکردن و معلوم نیست روی اون چجوری باشه شاید همین مدلی بشه. ولی تست دمو روی پلی استیشن ۵ انجام شد.
    آقا یه تحلیلگر گفته دموی آنریل انجین ۵ رو پلی استیشن۵ به صورت ۱۴۴۰p , 30fps اجرا شده و نمیتونه بالا تر بره.
    اینطوری باشه خیلی بد میشه. یک اینکه خیلی از بازیای نسل بعد با آنریل انجین ۵ ساخته میشن و روی کنسول ها رزولوشن و فریم پایینی میدن.
    دو اینکه بازی هل بلید ۲ داره با آنریل انجین ۵ ساخته میشه. اینطوری نگران شدم اگر بخوان بازی خوب اجرا بشه دیگه فکر کنم خیلی باید برای بهینه سازیش وقت بذارن
    آقای مناف زاده اگر اطلاعات کامل راجبش دارین یا این موضوع صحت نداره حتما بگید چون خودم خیلی نگران شدم

بازی Fortnite احتمالاً از نرخ فریم ۱۲۰ برروی اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا