پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد]

محمد حسین کریمی
۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

چندی پیش وبسایت‌های تحلیلی بازی‌های ویدیویی شروع به انتشار نقد و بررسی‌های خود از عنوان مورد انتظار Demon’s Souls Remake کرده‌اند. ما خلاصه‌ای از نتایج این بررسی‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم.

فردا همزمان با عرضه‌ی کنسول نسل بعدی شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ عنوان Demon’s Souls نیز در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت. این اثر را می‌توان پدر سبک سولزبورن دانست که حالاََ توسط استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) به طور کامل بازسازی شده است. تمرکز اصلی تیم سازنده توحلی در کیفیت بصری بوده و بنابر صحبت‌های تیم توسعه، برای هوش مصنوعی، الگوی ضربه‌ها و عملکرد باس‌ها دقیقاََ از همان کدهای نسخه‌ی کلاسیک استفاده شده است. به نظر می‌رسد Demon’s Souls Remake نسل بعدی‌ترین عنوانی باشد که در زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی در دسترس هواداران قرار گیرد. همچنین این اثر از تمامی قابلیت‌های نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ یعنی تریگر‌های انطباقی (Adaptive Triggers)، بازخورد هاپتیک (Haptic Feedback)، بارگذاری سریع‌ و انجین صدای تمپست بهره خواهد برد.

مدتی پیش کارگردان این اثر، گَوین مور (Gavin Moore)، جزئیات تازه‌ای را در مود سیستم مبارزه و ارتباطش با بازخورد هاپتیک کنترلر پلی‌استیشن ۵ به اشتراک گذاشته بود. وی در این باره گفت:

مبارزات در عنوان Demon’s Souls Remake جسورانه‌تر، تاریک‌تر و مرگ‌بارتر خواهند بود به شکلی که بازی‌باز برخورد هر ضربه به شمن را به طرز باورنکردنی حس می‌کند. ما با کنترلر بی‌سیم دوال‌سنس و قدرت هاپتیک‌ می‌توانیم مبارزات را مرگ‌بارتر و جسورانه‌تر از همیشه طراحی کنیم. حال شما تک تک ضربات وارده بر دشمن را حس می‌کنید. از بین بردن آن‌ها و استفاده از جادوهای مختلف حس بسیار خوبی را القاء می‌کند. وقتی که شما ضربه‌ی یک غولآخر عظیم را با سپر خود متوقف می‌کنید نیروی وارده به سپر را حس خواهید کرد. احساس بر خورد یک فلز با فلز دیگر در زمان بلاک شدن سلاحتان توسط دشمن حس بسیار خوبی دارد. به طور کلی سنسورهای بازخود طراحی شده توسط سونی باعث می‌‌شوند به خوبی ضربه‌ی وارده بر دشمن را حس کنید و پری به موقع نیز خوشایندتر از همیشه خواهد بود. نتیجه‌ی تمامی این موارد واکنش سریع‌تر بازی‌باز است.

شما در ادامه خلاصه‌ای از نتایج بررسی‌های وبسایت‌های معتبر گیمینگ را می‌خوانید:

Digitally Downloaded – 10/10

Demon’s Souls اثری است که فراتر از شوخی‌هایی که به آن انجام می‌شود باید به عنوان یک بازی ویدیویی هنری دیده شود. برای من خیلی جذاب خواهد بود اگر کسانی که جدیداََ به سبک سولز ملحق شده‌اند این بازسازی را با وجود المان‌های پولیش نشده لذت بخش بدانند اما با وجود این که تقریباََ مطمئن هستیم که فرام‌سافتور دیگر به سری King’s Field باز نخواهد گشت، شخصاََ فکر می‌کنم این خوب است که دیگر به آن باز نگردیم. به عنوان یک اثر زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵، این بسیار جذاب است که شاهد اثری قدیمی اما ساخته شده برای سخت‌افزاری جدید باشیم. Demon’s Souls به خودی خود دلیل کافی به حساب می‌آید که یک کنسول نسل بعدی تهیه کنیم.

PlayStation Universe – 10/10
یک برنامه‌ و دستور العمل حقیقی برای این که بدانیم چگونه یک اثر محبوب را به شکلی معنادار بهبود بخشیم و مرزهای بهره بردن از تکنولوژی را در زمینه‌ی بازسازی فراتر ببریم. تا جایی که یادم می‌آید بازی Demon’s Souls برروی پلی‌استیشن ۵ حتی از بهترین بازی زمان عرضه در تمام تاریخ برروی تمامی پلتفرم‌ها نیز برتر است. این یک رویکرد گوارا با ظهوری نو به حساب می‌آید که باری دیگر درهای ژانری پر از چالش را به روی بازی‌بازان جدید پلی‌استیشن باز می‌کند. Demon’s Souls چیزی کمتر از یک پیروزی نفسگیر در همه‌ی جهات نیست.
Vgames – 10/10
بهترین چیز در مورد این بازسازی اساسی شگفت‌انگیز این است که به طور حقیقی حس یک بازی سولز جدید را به ارمغان می‌آورد به جای این که یک بازی قدیمی را دوباره تکرار کند. گرافیک باورنکردنی و موسیقی شگفت انگیز است در حالی که سرزمین بالتریا به طرز زیبایی توسط بلوپوینت بازسازی شده است. اگر توانسته‌اید یک پلی‌استیشن ۵ خریداری کنید و هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید بدانید که وقتتان در حال هدر رفتن است.
Push Square – 10/10
این بسیار سخت است که تصور کنیم چگونه Demon’s Souls Remake می‌توانست بهتر شود. بازی عالی به نظر می‌رسد و حتی بهتر از آن شنیده می‌شود و به طرز شدیدی به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۳ وفادار است، اثری که بعد از این همه سال همچنان به طرز شگفت‌آوری قابل بازی بوده و قدیمی نشده است. این یک بازسازی استثنایی به حساب می‌آید و احیایی بود که Demon’s Souls لیاقتش را داشت.
VGC – 10/10
این بسیار سخت است که نسخه‌ای بهتر از این بازسازی را تصور کنیم. بلوپوینت با بازسازی تمام عیار Shadow of Colossus خود را اثبات کرد اما در Demon’s Souls، آن‌ها یک اثر لانچ تولید کردند که برای سالیان سال شکست دادن آن سخت خواهد بود.

TheGamer – 10/10

استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) باری دیگر خود را به اثبات رساند و در سطح بازی قبلی خود یعنی Shadow of the Colossus یک بازسازی تمام عیار از Demon’s Souls ارائه می‌دهد. در حال حاضر من کلید به تمام بازی‌های قدیمی را به آن‌ها می‌دهم. بگذارید این استودیو Bloodborne را به صورت ۶۰ فریم ارائه دهد، Metal Gear Solid را به آن‌ها بدهید. Demon’s Souls بهترین بازی زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ است و من مطمئن هستم که در تاریخ به عنوان یکی از برترین عناوین زمان عرضه از آن یاد خواهد شد. یک اثر قدیمی دوباره زنده شده است و من امیدوارم این نقد ارواح بیشتری را برای آن جمع آوری کند چرا که لیاقتش را دارد.

Destructoid – 9.5/10

بلوپوینت گیمز و فرام‌سافتور هر کدام جزو بهترین‌های گیمینگ هستند و ما بسیار خوشحالیم که قدرت‌های هر دو استودیو را به صورت ترکیب شده در این بازسازی می‌بینیم. نسل جدید کنسول‌ها کمتر از یک هفته است که آغاز شده اما من فکر می‌کنم که در اواخر این نسل نیز همچنان در مورد Demon’s Souls صحبت کنیم.

Vandal – 9.5/10

[به نقد مراجعه شود]

Digital Chumps – 9.5/10
اگر خواهان چالشی هستید که سخت‌تر از سری Dark Souls است بنابراین باید Demon’s Souls را در نظر داشته باشید. بلوپوینت گیمز مایه و خمیر اثر اصلی که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد را با این نسخه‌ی بازسازی شده و به لطف سخت‌افزار پلی‌استیشن ۵ به شما ارائه می‌دهد و حتی تجربه را ترسناک‌تر از قبل می‌کند.
Areajugones – 9.4/10
بازی Demon’s Souls Remake یکی از آثار زمان عرضه‌ی یک کنسول است که تا به حال هیچ کنسولی تجربه نکرده بود. با این وجود، ما تجربه‌ای این اثر را بیشتر دوست داشتیم اگر تکنولوژی دوال‌سنس بیش از این در آن اعمال شده بود و به صورت عمیق‌تر در جریان قرار می‌گرفت. به غیر از این مورد اثر Demon’s Souls Remake به لطف قابلیت تکرارپذیری و فرصت‌هایی که ارائه می‌دهد یک بازی ویدیویی ستودنی است. این اثر تقریباََ بدون هیچ مشکلی تجربه‌ی بی نظیر ارائه می‌دهد، عنوانی که ۱۰ سال پیش متولد شد و به لطف پلی‌استیشن ۵ بازگشتی بهتر داشت.
Hobby Consolas – 9.2/10
یک بازی که وفادارانه و دقیق بهترین نکات نسخه‌ی اصلی را بازآفرینی می‌کند. در حالی که حس حال حاضر را ارائه می‌دهد حس نسل بعدی نیز دیده می‌شود.

GameInformer – 9.3/10

برای افرادی که به تازگی می‌خواهند وارد عناوین سولزبورن شوند، Demon’s Souls می‌تواند اولین اکتشاف آن‌ها در یک دوگانگی نا امیدی و حس پیروزی پس از آن باشد و خوشبختانه بعد از این اثر به یک طرفدار سولز تبدیل شوند. برای حرفه‌ای‌ها و افراد قدیمی این سبک باید بگوییم که این اثر یک آزمایش به حساب می‌آید برای یک ژانر بی‌نظیر که به موفقیت رسیده است. در هر حال با ادغام بهترین قسمت‌های اثر کلاسیک شاهد یک تجربه‌ی بی‌نظیر هستیم.

Screen Rant – 9/10
عنوان Demon’s Souls برروی پلی‌استیشن ۵ به استراتژی قدیمی خود مبنی بر مجبور کردن بازی‌باز به پیدا کردن راه‌های مختلف برای پیش‌برد بازی بر می‌گردد. از نظر گرافیکی این بازسازی تمام عیار یک باز آفرینی بی‌نظیر از عنوان کلاسیک سال ۲۰۰۹ است که یک صدای شیرین و در عین حال تلخ را به ارمغان می‌آورد. به عنوان یک بازی زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵، اثر Demon’s Souls در عین حال که برای طرفداران قدیمی بازگشت به معبد را دوباره به ارمغان می‌آورد بلکه یک تجربه‌ی سخت و تاریک را برای کاربران جدید ارائه خواهد کرد.
Eurogamer Italy – 9/10
این بسیار خنده‌دار است که بگوییم بهترین اثر برای شروع کنسول‌های نسل بعد یک بازسازی است. از طرف دیگر، Demon’s Souls یک شاهکار خالص از سوی فرام‌سافتور به حساب می‌آید و بلوپوینت گیمز نیز استادان سبک خود هستند. نتیجه‌ای دو مورد اثری شده است که باید حتماََ آن را تجربه کرد.
۴Players.de – 9/10
این نقطه‌ی اوج بازی‌های نقش آفرینی اکشن حتی بخش کوچکی از جذابیت خود را هم از دست نداده است.
Jeuxvideo.com – 9/10
این بسیار سخت است که این بازسازی از Demon’s Souls را ستایش نکنیم چرا که بلوپوینت گیمز توانسته است یک بدن و پتانسیل غوطه‌وری بیشتر را به بازی پایه اضافه کند.
Metro GameCentral – 9/10
یک بازسازی عالی از یک بازی تاثیرگذار در تاریخ. کیفیت بصری خیره‌کننده و ویژگی‌های تکنیکی بهبود یافته باعث می‌شود تجربه‌ی این اثر برای همه بهتر شود و شاهد خستگی و سختی کمتر در افراد باشیم.
Millenium – 9/10
عنوان Demon’s Souls بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ بود و ما نا امید نشدیم چرا که بازی خود را در کاتالوگ پلی‌استیشن ثابت می‌کند. نسخه‌ی نسل بعدی تمامی پایه‌های اثر اصلی را دریافت می‌کند و بدون اضافه کردن محتوای جدید همه چیز را بهبود می‌بخشد. این یک بازسازی خیره‌کننده است. ما به سرعت برخی از مکانیک‌های سخت و انعطاف ناپذیر بازی اصلی را فراموش کردیم و جذب این ماجراجویی شدیم. تیم بلوپوینت شاهکاری را احیا کرده است که دهس ال پیش به موفقیتی که حقش بود نرسید.
Hardcore Gamer – 9/10
Demon’s Souls بهترین بازی است که برایش یک کنسول پلی‌استیشن ۵ تهیه کنید و احتمالاََ بهترین اثر زمان عرضه در دهه‌های اخیر به حساب می‌آید.
TrueGaming – 9/10
یک بازسازی که پایه و اساس نسخه‌ی اصلی را در خود دارد و با ظاهری بازآفرینی شده و جذاب پتانسیل پلی‎استیشن ۵ را به نمایش می‌گذارد.
GameSpot – 9/10
اگر تغییرات را کنار بگذاریم، بازسازی بلوپوینت یک موفقیت کامل است. ما با یک تور تکنیکال و نمایش قدرت‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ رو به رو هستیم اما مهم‌تر از همه چیز یک شگفتی خلاقانه دیده می‌شود از سوی استودیوای که به طور واضح به دنیا نشان می‌دهد در این صنعت حرفی برای گفتن دارد. بلوپوینت بازی اصلی فرام‌سافتور را دریافت و آن را عمیق‌تر و زیباتر ارائه داد. در این رویه اتفاقی رخ داد که من هیچوقت فکرش را نمی‌کردم: فرصت این که عاشق سری سولز شوم.
IGN – 9/10
تیم بلوپوینت یک ماموریت بسیار سخت داشت مبنی بر این که یک بازی قدیمی مربوط به ۱۱ سال پیش را با کلی طرفدار بازسازی کرده و با ظاهری آراسته برای کنسول نسل جدید عرضه کند و این دقیقاََ همان کاری است که آن‌ها انجام دادند. Demon’s Souls به طرز نفسگیری زیبا است و به طرز شگف‌آوری بهتر از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۳ بازی می‌شود. این اتفاق نه تنها به دلیل قدرت گرافیکی پلی‌استیشن ۵ رخ می‌دهد بلکه افزایش کیفیت برخی موارد جزئی باری برای بهتر شدن تجربه، مدرن کردن برخی طراحی‌ها و بسیاری از موارد دیگر مانند حفظ چالش‌های بیرحمانه و مبارزه با باس‌ها به صورت معماگونه همگی باعث می‌شوند که با بازی شگفت‌انگیزی رو به رو شویم.
Everyeye.it – 8.8/10
برای عبور از سرزمین پادشاه آلنت به جدا شدن از خود نیاز دارید اما ماجراجویی در مه‌های بالتریا یک تجربه‌ی فراموش نشدنی، ناکامل و بی‌رقیب خواهد بود.
SpazioGames – 8.8/10
احتمالاََ Demon’s Souls آبرومندترین بازسازی است که تا به حال دیده‌ایم: هسته‌ی این عنوان تغییری نکرده است اما بازی سرانجام یک تجربه‌ی اوپرای نسل بعدی حقیقی به حساب می‌آید که یکی از پایه‌های این ژانر را بهبود می‌بخشد.
Multiplayer.it – 8.8/10
بلوپوینت گیمز یک بازی مدرن-کلاسیک را دریافت کرده، به آن یک ظاهری تازه می‌دهد و ما را برای صدها بار مردن آماده می‌کند.
Video Chums – 8.4/10
Demon’s Souls یک بازی عالی است چه با این فرنچایز آشنا باشید، تنها بازی‌های Dark Souls را بازی کرده باشید و یا این که طرفدار بازی اصلی باشید. البته باید بگوییم که اگر جزو گروه نهایی قرار دارید باید بگویم که این احتمال وجود دارد مانند من بابت دنیایی که خشونت آن کاسته شده نا امید شوید.
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
پدر سبک سولزبورن قدرتمندتر از قبل باز می‌گردد | نقدها و نمرات بازی Demon’s Souls [به‌روزرسانی شد] - گیمفا