جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا

جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا

اخبار پیرامون شرکت سونی حاکی از آن هستند که این شرکت تغییرات اساسی در قابلیت به اشتراک‌گذاری بازی‌ها در کنسول پلی‌استیشن ۵ اعمال کرده است.

ویژگی اشتراک‌گذاری بازی‌های پلی‌استیشن ۴ یا همان حالت Primary PS4، چیزی بود که بسیاری از کاربران پلی‌استیشن در نسل هشتم از آن استقبال کردند. در واقع با استفاده از این قابلیت، شما تنها با خرید یک نسخه از بازی می‌توانستید آن را با دیگر اعضای خانواده‌ی خود به اشتراک بگذارید. هرچند این قابلیت راه‌کار مناسب و کاربرپسندی را در اختیار بازی‌بازان قرار می‌داد، اما مسیر را برای سواستفاده‌ی بسیاری از افراد نیز باز کرد تا با استفاده از حساب‌های کاربری هک شده بازی‌های آنان را به صورت غیرقانونی مورد استفاده قرار دهند که به‌نظر می‌رسد سونی در نسل بعد برای این مشکل نیز چاره‌ای اساسی اندیشیده باشد.

به‌هرترتیب، سونی اخیراً اعلام کرد که نه‌تنها این قابلیت همچنان در کنسول پلی‌استیشن ۵ وجود خواهد داشت، بلکه از برخی جهات آن را مورد ارتقا قرار داده است. در واقع این قابلیت با نام “Console Sharing and Offline Play” و با همان ویژگی‌ها در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت؛ مضاف بر اینکه حال قادر خواهید بود تا حتی در صورت عدم دسترسی به اینترنت، از محتوای دیجیتالی حساب‌های کاربری دیگران نیز بهره ببرید.

از طرفی دیگر، سونی برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی از این سرویس، فعال/غیرفعال سازی این قابلیت را بر عهده‌ی صاحب اصلی حساب کاربری قرار داده است و برای غیرفعال کردن دسترسی دیگر کاربران نیازی به ارسال ایمیل به سونی نخواهد بود. در واقع، شما به عنوان دارنده‌ی یک محتوای دیجیتالی قادر خواهید بود تا این قابلیت را به صورت دستی و از بخش تنظیمات برروی کنسول خود غیر فعال کنید (Settings>Users and Accounts > Other > Console Sharing and Offline Play > Disable/Don’t Disable).

جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا

به‌هر ترتیب، با اینکه سونی با اعمال این تغییرات سعی در آسوده‌تر شدن فرآیند استفاده از این سرویس برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ دارد، اما با اعمال گزینه فعال و غیرفعال سازی برای آن از همین ابتدای امر نشان داد که احتمالاً با قوانین سفت و سخت این شرکت برای سواستفاده کنندگان در نسل بعد روبرو خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا
جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Undead Labs گفت:

    ایول سونی
    با این قابلیت جدید دوره ی اکانت های هکی تموم میشه
    با این قیمت ها نسل ۹ همتون مجبورید xbox series رو برای game pass انتخاب کنید :rotfl: :yes:
    god, tlou, gt رو فراموش کنید دیگه باید به gears, halo fm عادت کنین :rotfl: :yes:

  • Xbox Game Pass گفت:

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • Ajax795 گفت:

    بد بحال ما ایرانیا
    چه گناهی کردیم وقتی هیچ راهی واسه گیم زدن نداریم
    چقدر بگیم بر باعث و بانیش لعنت؟

  • Souls game گفت:

    تنها راه خریدن بازی تو ایران
    خوبه که سونی برش نداشت

    • Herobrain گفت:

      تو که میخوای xbox بخری اصن به توچه :-/

      خودمم میخوام ایکس باکس بگیرم اصلا به منو و تو ربط نداره بکش بیرون از پستای ps5 :pissedoff:

      به این فک کن فردا نشل شروع میشه و ایزی ایزی نسل نهم رو شروع میکنیم. حیییف که لانچ نداریم 😥

  • Tanesh گفت:

    خب اگه اینجور باشه ک هیچ فرق نمیکنه بازم میشه اکانت هکی ریخت و استفاده کرد

  • sony.k گفت:

    عموما تصور میشه که اکانت شیرینگ (برای دو نفر) از نظر سونی قانونیه. خیر اینطور نیست، برید پالیسی سونی رو بخونید، اونجا نوشته شده که هر بازی یک لایسنس داره و متعلق به یک و فقط یک نفره، و صریحا گفته شده که به هیچ عنوان شیرینگ انجام ندید، و حتی فراتر از اون، گفته شده که به کسی در این مورد کمک هم نکنید. ( ماده های ۱۰٫۳٫۴، ۲۷٫۶٫۶ و ۲۷٫۶٫۷)
    اکانت شیرینگ از نظر سونی فقط به این معنیه، که شما بتونید بازیاتونو بین دو تا کنسول که متعلق به خودتونه شیر کنید. یا مثلا اگر شما و برادرتون در یک خونه دو کنسول داشتید بتونید بازیا رو شیر کنید، همین. به هیچ عنوان نصف کردن بازی و پرداخت نیم بها برای بازی و استفاده دو نفر همزمان از لایسنس بازی از نظر سونی قانونی نیست.
    البته خب تقریبا سونی هیچ راه ساده ای نداره برای اینکه بفهمه دو کنسول متعلق به چه اشخاصیه، و اصلا خودش هم خیلی دنبال این نیست که بفهمه. حالا اگه استفاده میکنید بکنید، اما به عنوان یک چیزی که از نظر اخلاقی بلااشکاله بهش نگاه نکنید.

    • دقیقاً درسته قالب حرفاتون.
      اما غیر قانونی نیست اشتراک بازی، خارج از عرفه.
      گفته میشه اما نکنین به خاطر احترام به ارزش معنوی بازیا و پلتفرم ما.
      نمیدونن که ما به خاطر عدم احترام معنوی و مادی قیمت دلار چاره ای جز این راه کار ها نداریم. وگرنه همه دوست دارن کلکسیون دیسک داشته باشن یا هر بازی رو تا ابد تو لایبراریشون نگه دارن.

      • sony.k گفت:

        متاسفانه واقعا غیرقانونیه. اونچیزی که در پالیسی شرکت ها میاد قانون رو مشخص میکنه، نه توصیه شرکتها رو.
        این قابلیت حداکثر کاربرد قانونیش برای وقتیه که شما مثلا در تهران زندگی میکنید، میرید سفر پیش دوستتون در شیراز که اون هم ps4 داره. اونجا دسترسی به ps4 خودتون ندارید، اما میخواید بازی ای که براش پول دادید رو بازی کنید. در نتیجه اطلاعات اکانتتون رو وارد کنسول اون شخص میکنید و خودتون، بازی ای که براش پول دادید رو بازی میکنید. حالا دوستتون با اکانت خودش هم میتونه وارد بازی شه و در نتیجه مادامی که شما در خونش حصور دارید میتونید با هم بازی کنید. اما به محض اینکه شما از خونه دوستتون خارج بشید باید اطلاعات اکانت رو از دستگاه اون خارج کنید. (درست مثل اینکه دیسک رو با خودتون به خونه دوستتون برده باشید)
        .
        حالا از این قابلیت در جهان آنچنان سوءاستفاده نمیشه که بخواد برای سونی مهم باشه که بخواد چاره ای بیاندیشه، اما مطمئنا اگر همه جهان اونطور که ما از این قابلیت استفاده میکردیم استفاده میکردن، این قابلیت حذف میشد.

        • بله، البته این قابلیت برای به اشتراک گذاری بازی با اعضای خانواده هم هست، من تو کاتالوگ پلی‌استیشن هم خوندم اینو.
          اما اینکه ایرانیا خیلی دارن هکی میزنن هم قبول دارم. حتی یه دوست اسپانیایی دارم که تلگرام نصب کرده به خاطر خریدن اکانت هکی از چنلای ایرانی
          اونا هم دارن راه میفتن کم کم

          • sony.k گفت:

            :laugh:
            درسته، اونجا هم پیدا میشه، ولی فراگیر نیست مثل ایران. البته کار غیرقانونی کردن رو همه بلدن، اونا هم از خنگیشون و یا ناواردیشون نیست که اینکارارو نمیکنن. به خاطر وضع مالی بهتر و شرایط زندگی بهتری که دارن، بیشتر میتونن به اینجور مسائل اخلاقی دقت کنن. اما همونجور که شما گفتید تو ایران برای بعضیا استفاده نکردن از اکانت ظرفیتی (یا هکی) با بازی نکردن یکیه.
            .
            البته اکانت هکی به نظر من حتی باید برای ما هم زشت باشه، اکانت ظرفیتی باز خوردن حق سونی، یه شرکت بزرگ با میلیاردها دلار سرمایست، و شاید واقعا برای سونی خیلی مهم هم نباشه. اما اکانت هکی معمولا خوردن حق و تو دردسر انداختن یک آدم ساده است که مثلا تو این سایت های فیک به دنبال کارت شارژ پی اس ان مجانی رفته و اطلاعات اکانتش رو وارد کرده و به خاطر سادگیش اطلاعات اکانتش لو رفته.

  • Uncle Broom گفت:

    سلام،دوستان متوجه نشدم الان من اکثرا ظرفیت ۳ استفاده میکنم مشکلی پیش میاد؟

  • Bluebox گفت:

    اینطوری جلوی اکانت های هکی گرفته میشه.
    ولی باز خوبه اکانت ظرفیتی هست هنوز

    راستی آقای مناف زاده درسته میگن ps5 قابلیت استریم ۴k روی ۶۰ فریم رو به استریمر ها نمیده؟

  • Mhdi442 گفت:

    واقعا نمی فهمم مسئولین سایت این الکترونوب رو بن نمی کنن یعنی دوست دارین تو سایت باشه

    # بن الکتروپاپ

  • دوستان xbox series x موجود شده ۱۹ و نیم. Ps5 هم اخر هفته موجود میشه الان امار گرفتم( تهران و کرج) ولی قیمت اخر هفته رو ۳۰ تا ۳۵ هست ولی بخودم گفتن برای دوشنبه سه شنبه قیمت میاد رو ۲۰ تا ۲۲. دوستانی که قصد خرید دارن امار داشته باشن( امار دقیق و قطعی هست)

  • majid گفت:

    اقای مناف زاده یه سوال الان چرا وقتی یه بچه ۱۰ساله به برندی که من ۱۴ساله باهاش خاطره دارم و لذت میبرم توهین میکنه منم به خاطر جو سایت جوابشو نمیدم ولی حداقل از شما مدیران سایت خواهش میکنم یا بنش کنید یا تایید نکنید والا منم بلدم ایکس باکسو ترول کنم

    • جواب این حرف و با گیم میدم
      دث استرندینگ بهمون یاد داد که BTها تا ازت تغذیه نکنن، دستتو بزاری جلو دهنت و رد شی و نگاشون کنی نمیتونن کاری باهات داشته باشن
      دث استرندینگ بهمون یاد داد دنیا پره از امثال هیگز (ذره‌ی هیگز یا همون ذره خدا) که پیشونیشون مثل بایوگرافی اینستاگرامشون پر شده از اراجیف. کلی ادعا دارن و قیافشون و خیلی حرفه‌ای و خفن نشون میدن. تو اتاق چهار متری خودشون نشستن و در و دیوار و با فحش و بدبینی و توهین به بقیه پر کردن. کاری جز پیتزا سفارش دادن بلد نیستن و در آخر هم هیچ نقش و تاثیری رو بقیه ندارن و به کلیشه ای ترین حالت ممکن شکست میخورن.
      دقیقاً شما هم توصیه‌های استاد کوجیما رو انجام بده اینجا!

      • majid گفت:

        :heart: :heart:
        واقعا ممنونم چه مثال جالبی دنیای گیم خیلی شبیه واقعیته یه بار یه مطلب میخندم درباره ویدیو گیم گفتنش خالی از لطف نیست
        ما اساسین بازا از الطایر یاد گرفتیم برای خوب بودن لازم نیست بدی ها را نابود کرد از اتزیو یاد گرفتیم انتقام ادمو اروم نمیکنه از کانر یاد گرفتیم گاهی نباید محافظه کارانه بود از ادوارد یاد گرفتیم ثروت همه چیز نیست از شی پارتریک کارمت یاد گرفتیم گاهی باید به ارمان ها پشت کرد از جیکوب یاد گرفتیم در بد ترین شرایط نیمه پر لیوان رو باید دید از ایوی یاد گرفتیم هر برای قدم برداشتن هم باید برنامه داشت از بایک یاد گرفتیم همیشه کسی بیشتر از همه حواسش به ما هست خودمونیم از الکسویس (یا کاساندرا ) یاد گرفتیم خانواده همیشه مهمه در هر شرایطی واسه همینه ما اساسین بازا میگیم اساسین کرید بازی زندگیه

      • Mhdi442 گفت:

        واقعا مثال زیبایی زدین ولی واقعا وجود همچین نوبی تو سایت بده

  • Tanesh گفت:

    دوستان عزیز این مورد حتی اگ درست هم باشه بازم فرقی نمیکنه ، یعنی پروسش فقط یکم بیشتر میشه ، یعنی این گزینه رو باس خاموش کرد از اکانت طرف تا بشه تو اکانت خودتون بازی کنید ! از یه طرفم به غیر اخلاقی بودنش کاری ندارم ، ذهن خسته انصاف حالیش نمیشه با این وضعیت مملکت شاید بتونیم سالی یه بازی رو اورجینال بخریم ، مطمئنم خود گیمرای خارجی وضع مارو بدونن تازه مجانی میان اکانتو میدن بهمون 🙁 :sidefrown:

جزئیاتی از قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها در پلی‌استیشن ۵ منتشر شد - گیمفا