ریسپاون از دلیل اضافهنشدن حالت چهارنفره به Apex Legends میگوید
بااینکه بازی Apex Legends هنوز برای افزایش تعداد افراد اسکوادها جا دارد، استودیوی ریسپاون توضیح میدهد که چرا آنها فعلاً برنامهای برای این کار ندارند. همراه ما باشید.
یکی از ویژگیهایی که سبب تمایز Apex Legends هنگام عرضهاش شد، گروهبندی سهنفرهی آن بهجای حالت مرسومتر چهارنفره بود که در دیگر بازیهای بتلرویال مثل PUBG و Fortnite دیده بودیم. از آن موقع، شاهد اضافهشدن حالت دائمی دونفره و رویدادهای زماندار تکنفره بودیم، اما ریسپاون هنوز قدمی برای فراتررفتن از سهنفر برنداشته است.
در هر بازی عادی، ۶۰ بازیباز حضور دارند و میشود گفت که تیمهای چهارنفره چندان تفاوتی در گیمپلی ایجاد نمیکنند چرا که تعداد تیمها از ۲۰ تا ۳۰ به ۱۵ کاهش مییابد. شکی نیست کسانی که ترجیح میدهند بتلرویال را با تیمهای بزرگتر تجربه کنند از حالت چهارنفره استقبال کنند، اما وقتی از کارگردان و طراح Apex Legends، جیمز مانسترکلیپ مککورد (James “Monsterclip McCord) در رددیت پرسیدیم، او احتمال این موضوع را رد کرد و گفت که آنها هیچ برنامهای برای افزودن اسکوادهای چهارنفره یا همان Quads ندارند.
مککورد سپس دلیل این تصمیم را توضیح میدهد. او میگوید که بعد از بررسی تعداد مختلف اعضای تیمها در مراحل اولیهی توسعهی بازی، آنها به این نتیجه رسیدند که سه نفر «عدد جادویی» است و همکاری تیمی در این حالت «میدرخشد». آنها در یکی از دورههای تست بازی، حالت چهارنفره را آزمایش کردهاند اما بهگفتهی مککورد، «مبارزات بازی بین تیمهای چهارنفره مسیر خود را تقریباً از دست میدهند و حالت آشوبگونهی بدی میگیرند.»
علاوهبراین، مککورد میگوید که بازی در کل برای چهارنفر طراحی نشده است و از صفحهی لابی تا سیستم لوت و بنرهایی که بازیبازان را در نقشه نشان میدهند، همگی بر مبنای محدودیت سهنفرهی Apex Legends طراحی شدهاند که ریسپاون (Respawn) از آن بهعنوان نقطهی مطلوب تعادل تیمها یاد میکند. برای همین، ریسپاون حتی حالت چهارنفره را در رویدادهای محدود زمانی (LTM) نیز قرار نداده است؛ مککورد البته اعتقاد دارد این موارد از نظر فنی و با تلاش کافی، قابل حل است.
تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا ریسپاون نظرش را در این باره عوض کرد یا نه، اما در این مدت، بازیبازان میتوانند از محتوایی که هر فصل به بازی اضافه میشود لذت ببرند. فصل هفتم Apex Legends هفتهی گذشته در دسترس قرار گرفت و یکی از عظیمترین بهرزورسانیهای این بازی بوده که نقشهی کاملاً جدید Olympus، اولین وسیلهی نقلیهی بازی و شخصیت جدید Horizon را اضافه کرده است.
حداقل فعلاً بهنظر میرسد که ریسپاون به محدودیتهای طراحی اولیهی بازی بسنده میکند اما بسیاری از هواداران اعتقاد دارند که هنوز جا برای رشد وجود دارد. با گستردهترشدن لیست شخصیتهای بازی و رشد روزافزون دنیای آن، بسیاری از جمله اعضای استودیوی ریسپاون معتقدند که Apex Legends میتواند فراتر از بتلرویال برود، و با توجه به محبوبیت بازی، چنین چیزی قطعاً امکان دارد.
بازی Apex Legends برروی پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی بهطور رایگان قابل تجربه است و نسخههای موبایل و نینتندو سوییچ نیز در دست توسعه قرار دارند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بیخیال بابا حالم ازاین سبک بازیها انلاین بتلی بهم میخوره،بازی باید داستان داشته باشه اونم زیبا
گربه دهنش به گوشت نمیرسه میگه کثیفه…شده حکایت خیلی ها