Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟
بعد از مدتها انتظار و زمانی که کمکم خودمان را برای تجربهی Cyberpunk 2077 آماده میکردیم، این بازی مجددا تاخیر خورد. اگر حتی ذرهای از صنعت بازیهای ویدیویی آشنا باشید، با این بازی به شدت مورد انتظار آشنا شدهاید. هیجان بسیار زیادی برای این بازی ایجاد شده و انتظارات بازیبازان هم بسیار بالاست. اما درست زمانی که کسی انتظارش را نداشت، سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) زمان انتشار بازی را عقب انداخت. نکتهی جالب اینجاست که کمی قبلتر از این خبر، Cyberpunk 2077 به اصطلاح گلد (Gold) شده و روند ساخت آن به پایان رسیده بود. تبلیغات ویدیویی جدید بازی هم با حضور کیانو ریوز (Keanu Reeves) و تصاویری از داخل بازی منتشر میشدند و صبر بازیبازان را کمتر از قبل میکردند. اما به ناگهان تصمیم سیدی پراجکت عوض شد و بازی تاخیر خورد و حالا به جای ۲۹ آبان (۱۹ نوامبر)، باید تا ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر) صبر کنیم. این اتفاق نوعی دو دستگی بین هواداران ایجاد کرد: برخی با تاخیر بازی مشکلی نداشتند و ترجیح میدهند که در نهایت با تجربهای کم نقص مواجه شوند. برخی دیگر اما از تاخیرهای زیاد بازی خسته شدهاند و تا تهدید کارکنان سیدی پراجکت هم پیش رفتهاند. در این مقاله دلایل درست و منطقی بودن تاخیر Cyberpunk 2077 را بررسی میکنیم.
تاخیر در عرضهی بازیها اصلا چیز جدیدی نیست؛ به خصوص اگر این بازی برای چند پلتفرم مختلف در حال توسعه باشد. در مورد Cyberpunk 2077 اما ماجرا کمی فرق دارد. بیش از ۳ سال انتظار برای یک بازی و مواجه شدن با تاخیرهای مداوم، اصلا خوشایند نیست. افراد زیادی از مدتها پیش بازی را پیش خرید کرده بودند؛ اما بر اساس آمار، تعداد درخواست برای بازگشت هزینهی پرداختی بسیار کم بوده است. پس میتوان نتیجه گرفت که انتظارات از بازی هنوز مثل قبل و یا حتی بیشتر است. بالاخره این تاخیرهای متوالی باید بازی را بهتر از قبل کنند. جملهی معروفی از شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) در این مورد وجود دارد: “بازی که تاخیر میخورد، در نهایت به یک تجربهی خوب تبدیل میشود؛ اما بازی که با عجله ساخته شود، همیشه بد است.” این جاست که تصمیم سیدی پراجکت برای تاخیر سایبرپانک منطقی میشود. بعد از چندین سال توسعه، هزینههای مختلف و از همه مهمتر انتظارات هواداران، عجله در مراحل پایانی همه چیز را از بین میبرد. این درست مخالف هدفی است که سیدی پراجکت برای Cyberpunk 2077 در نظر گرفته است: تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیهای تاریخ.
دلایل زیادی برای تاخیر در بازیها وجود دارد. بسیاری از بازیهای مستقل که در کیک استارتر (Kickstarter) و ایندی گوگو (Indiegogo) میبینیم، در میانهی راه با مشکلاتی روبهرو میشوند و تاخیر خورده و یا حتی به کلی لغو میشوند. بازیهای AAA هم از این مشکلات به دور نیستند. بعضی از این بازیها صرفا به خاطر بیشتر کردن پیش خریدها قبل از انتشار یک بازی بد تاخیر خوردهاند. موارد دیگری هم وجود دارند که اصلا به پیش فروش و انتشار نرسیده و پس از مدتی تاخیر لغو میشوند. اما در اکثر موارد، نتیجهی تاخیر یک بازی، بهتر شدن است.
در مورد علت تاخیر اخیر Cyberpunk 2077، اطلاعات دقیقی منتشر نشده است؛ اما به گفتهی سیدی پراجکت، توسعهی بازی برای پلتفرمهای متعدد و دورکاری کارکنان به خاطر بیماری کرونا از دلایل اصلی آن هستند. توسعهی بازی به این گستردگی به خودی خود سخت است و دورکاری و جدا شدن اعضای تیمهای مختلف از هم کار را سختتر از قبل میکند. حالا شاید با خودتان بگویید مگر ۲۱ روز چقدر میتواند روی توسعهی یک بازی بزرگ و پیچیده تاثیر بگذارد؟ به گفتهی سیدی پراجکت، تاثیر آن بسیار زیاد و چشمگیر است. به علاوه، توسعهی بازی به طور کلی به اتمام رسیده و در طی این مدت توسعهدهندگان به رفع مشکلات و اشکالات فنی بازی میپردازند. در واقع Cyberpunk 2077 همین حالا از ابتدا تا انتها برروی تمام پلتفرمها قابل بازی است. علت اعلام گلد شدن بازی هم همین بود. این مسئلهای است که تا حدودی طرفداران را گیج کرده است: مگر گلد شدن بازی به معنی تمام شدن مراحل توسعهی آن نیست؟ گلد شدن بازی در واقع نشان دهندهی تمام شدن مراحل اصلی ساخت است و در این مرحله، بازی به طور کامل قابل تجربه است؛ اما هنوز کار آن کاملا تمام نشده. این بخش از ساخت به ویژه برای بازی به گسترگی سایبرپانک بسیار مهم است.
اگر فشارها و محدودیت زمانی فعلی نبود، شاید حتی بیشتر از این باید برای سایبرپانک صبر میکردیم. در واقع سیدی پراجکت به دنبال بی نقص کردن بازی است؛ ولی میدانیم که این کار تقریبا غیرممکن است و تهدید شدن به مرگ هم تاثیر مثبت چندانی روی این موضوع ندارد. پس بهتر است فعلا به سیدی پراجکتی که توانایی خود در ساخت شاهکار را چندین بار اثبات کرده است، اعتماد کنیم. با وجود زمان زیادی که صرف توسعهی بازیها میکنند، محتوای نهایی عالی است و همین آنها را در کنار بهترین باریسازان قرار داده است.
علاوهبر مواردی که به آنها اشاره شد، Cyberpunk 2077 چالش جدیدی به همراه داشت: توسعه برای پلتفرمهای متعدد. برای مثال، Witcher 3 در ابتدا برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان منتشر شد؛ اما سایبرپانک باید برای ۳ کنسول نسل نهم یعنی پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس و اس هم منتشر شود. توسعهی بازی برای این تعداد از پلتفرمهای مختلف به صورت همزمان بسیار سخت و زمانبر است. بررسی و رفع جداگانهی مشکلات هم کار را دشوارتر میکند. در واقع کامل کردن بازی در تاریخ جدید، تا حدودی معجزه است و نشان دهندهی تجربه و کیفیت بالای سیدی پراجکت است.
شاید اشتباه اصلی سیدی پراجکت در مورد سایبرپانک، معرفی زودهنگام آن است. Cyberpunk 2077 بسیار پیش از آماده شدن کامل شرایط معرفی شد. مدت زیادی است که طرفداران منتظر بازی هستند و این باعث بیشتر شدن تاثیر منفی تاخیرها میشود. چیزی که در Death Stranding هم تا حدودی شاهدش بودیم. در واقع بازیبازان از صبر کردن خسته شدهاند و کاملا هم حق دارند؛ اما به هرحال، برای تجربهی یک بازی کامل و مطابق انتظار باید صبر داشت. فعلا تا زمان انتشار Cyberpunk 2077، میتوان سرگرم تجربهی Watch Dogs: Legion و Valhalla شد. البته کمی بعدتر هم Call of Duty: Black Ops Cold War و Spider-Man: Miles Morales در دسترس قرار خواهند گرفت. پس اگر مشکلی با تهیهی این بازیها ندارید، صبر کردن برای سایبرپانک تا حدودی برایتان راحتتر خواهد شد.
بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹ (۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی) برروی پلتفرم رایانههای شخصی، گوگل استدیا و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان منتشر خواهد شد. نسخهی مخصوص نسل بعدهمم مدتی بعد در دسترس قرار خواهد گرفت. با وجود اعلام تاریخ جدید، هنوز هم ممکن است بازی با مشکلاتی مواجه شود؛ اما احتمال آن بسیار کم است. در نهایت، صبر کردن برای تجربهی یک بازی کامل به شکلی انتظارش را داریم بهتر از مواجه شدن با باگها و مشکلات فنی دیگر است.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
اونایی که میگن بازی خیلی خفنی میشه لایک
اونایی که میگن گند میزنه دیس لایک
صد درصد موفق میشه 😉 :yes:
ایشالا
بدترین نتیجه گیری از روی لایک و دیس گیمفاس…
هرکسی میتونه با شیلتر شکن کلی لایک و دیس بده
هرچند نظر خودم مثبته نسبت به این بازی
ببینید دوستان دلایلی که cdpr یرای تاخیر مجدد این بازی اورد منطقی بود و میشه بهشون حق داد
توسعه ی یه بازی روی ۹ پلتفرم و از راه دور به دلیل ویروس کرونا خیلی سخته!! (خصوصا کنسول های پایه و ضعیف)
ولی یه چیزی که به نظرم مشکل داره مدت زمان تاخیر جدیده!! ۲۱ روز؟؟؟ امیدوارم واقعا این بار همون حرف cdpr درست باشه و به گفته ی خودشون این ۲۱ روز پیشرفت چمشگیر باشه…
این حرف های خنده دار و بی سر و ته که میگن سایبر به خاطر گیم اواردز تاخیر خورد رو بریزید دور! روی کاغذ گیم اواردز سال بعد به مراتب سخت تر از امسال هست(اگر بازی های مورد انتظار سال بعد جوری تاخیر نخورند که بیفتن برای گیم اواردز سال ۲۰۲۲)
من میگم به خاطر اینه که به فروششون ضربه نخوره
اخه قبلش والهالا و اسپایدی میومد
بعدش کال اف
همون والهالا و اسپایدی کافین که یه شرکتی که درحال پیشرفته رو کمرشو خم کنن
اخرین نسخه های اساسین و اسپایدی فک کنم کمه کم ۱۵ یا ۲۰ میلیون فروخته باشن
من خودم از اولین کسایی ام که اعتراض کردم و فک کردم بخاطر گیم اواردز بود ولی الان حق میدم به سی دی پراجکت..واقعا الان به حمایتمون نیاز داره و نمیخوام دیگ پشتش رو خالی کنم!
اوژان جان نمیدونی چقدر کامنتت منو خوشحال کرد ایول :rose: سی دی پروجکت برای من خیلی عزیز هست به ۲ دلیل اول اینکه بهترین بازیه عمرم رو بهم هدیه داده و مطمئن هستم بهترین بازیه عمر بسیاری از گیمر ها ویچر ۳ هست و دلیل دوم اینکه سی دی پروجکت یه استودیو تک و تنها بود بدون هیچ حمایتی به یکباره تو این جهنم بی رحم دنیای امروزی و این صنعت که یک اشتباه میتونه هر شرکتی رو نابود کنه کاری کرد کارستان ، تصور کن تو این زمونه یه کمپانی گمنام با یک ای پی اینطور محبوب بشه و با یک ای پی پر افتخار ترین و به نظر من بهترین بازیه تاریخ رو بده و با یک بازی بشه یکی از بزرگترین شرکت های بازیسازی و با یک بازی بشه جزو محبوب ترین بازیسازان دنیا اونم فقط با اتکا به کار تیمی و بدون کمترین حمایت مالی ، اگر برای من گیمر اسم این معجزه نیست پس چیه ؟ موفقیت سی دی پروجکت خیلی برام مهمه چون موفقیت خیلی چیزاست ،،،، درود بر تو اوژان عزیز :rose:
یه گاومیش واسه وزوز دوتا مگس خودشو تکون نمیده مگر اینکه خودش دلش بخواد
البته با احترام به اسپایدی و والهالا و …
شما درست میگید ولی حق با شما نیست
چون من یه طرفدار دو آتیشه ی اساسین هستم که هر وقت بیاد اولین بازی ای که میخرم اساسینه
طرفدارای اساسین و مخصوصا کال اف و اسپایدی خیلی زیادن
و اگه قرار باشه انتخاب کنن قطعا اینا رو انتخاب میکنن
خیلیم عالی منم از آساسینز به شدت لذت میبرم دوست عزیز ولی منظورم اینه که سایبرپانک واقعا وزنه ای هست برای خودش تنها شاهکارایی مثل رد دد یا لست ۲ میتونستن واسه فروش اولیه اش مشکل ایجاد کنن که الانشم بازیایی تو این سطح تو بازار موجود نیستن
در مورد نمره هم لژیون رو ۷۵ پیشبینی کرده بودم دوستان با منفی خجالتمون دادن مطمئن باشن در بهترین حالت ۹۴ تا
۹۷
تاخیر سایبر هم از ناقص بودنش نیست از بس وسواس دارن رو اینکه مبادا بی نقص نباشه میترسن
داری درست میگی
رددد و لست و سایبر یه وزنن
ولی برا کسایی که با گیم اشنایی دارن
کسی کسی که سالی یه بازی میکنه کال اف به گوشش اشنا تره یا اساسین یا سایبر؟
کال اف
به خاطر همینه میگم فروشش افت میکنه
ولی نه خیلی
به گیم اواردز ربطی نداره چون ویچر هم به خاطر بیگ وینر معروف شد و توی بیگ وینر با لست رقابت داره تازه سال بعد که بازایی که بر پایه نسل بعد ساخته شدن هستن که دیگه هیچی
اما به نظرم بدجور تو بهینه سازی واسه کنسول های نسل هشت به مشکل خوردن و در واقع کار خیلی سخته که واسه نسل بعد هم بسازن اما سیدی بار ها گفت کنسول پایه کنسول های نسل هشته.بعدشم مگه ما این نسل دلست ۲ نداشتیم؟مگه گاد او وار نداشتیم؟حالا اینا رو بگیم انحصاری کار راحت تره مگه ما رد دد۲ نداشتیم که مولتی هم بود؟چرا رو کنسول های پایه مشکل نداشت فقط توی بعضی جا ها افت فریم داشت که اصلا مهم نیست.
بعدم مگه gta v نبود که واسه ps3 و ps4 و دو تا ایکس باکس اومد؟البته مشخصن سیدی پراجکت کم تجربه تره و واقعا گیمر ها بایدن حمایتشون کنن چون خودشون رو سر ویچر اثبات کردن.امیدوارم بترکونه و درس عبرتی هم برای سیدی بشه
متاسفانه بجای اینکه گیمرا و فن هاش الان پشتش باشن دارن تهدیدشون میکنن
متاسفم واس اینجور فن هایی که اگ بازی سه هفته دیرتر دستشون برسه اینجوری میان اعتراضشونو به وحشیانه ترین شکل ممکن نشون میدن
گند نمیزنه ولی شاید به اندازه ای که هایپ شده قوی ظاهر نشه
صد درصد بازی خیلی خفنی میشه.
ولی احتمال داره منتقدا بهش کم لطفی کنن.
اگه حتی کوچکترین ایراد فنی هم داشته باشه کمه کم ۳ نمره کم میکنن، چون خیلی تاخیر خورده از این بخش انتظارشون بشدت زیاده
امکان نداره گند بزنه.
مردم نگران اینن که بازی در حد هایپش نباشه و شاهکار نشه.
با وجود اون همه هزینه و زمانی که صرف بازی شده و چیزهایی که تا الان دیدیم بازیش در بدترین حالت ممکن یه بازی خوب میشه.
این بازی از اولم محکوم به شکست بود از نمایشای بازی معلوم بود گیم پلی بسیار خشک و سطحی داره داستانم از اونجایی که ویچر داستان معمولی داشت اینم احتمالا همینطوره شخصی سازیم که با توجه به اول شخصی بازی بی استفادست سیستم رانندگی ضعیفی داشت از رو تریلرا میشد فهمید این هارو ولی این بازی احتمالا به خاطر جوگیری منتقدا نمرات بالایی کسب کنه ولی این تفاوتی تو شکست خورده بودنش به وجود نمی اورد گیمرای حرفه ای خودشون متوجه اینا میشن 😎
گیمر های حرفه ای میفهمن که این بازی شاهکاره
بقیه هم بهتره برن کنک بازی کنن
با عذر خواهی از سونی فنا
داداش اون اسمش نک
نَک 😀
خیلی اسمش ضایع است 😀
یعنی چی نک؟؟
حداقل ناک
کلا دیگه حالم از سی دی پراجکت و به هم میخوره ترجیح میدم تا اومدن نمراتش و امار فروش صبر کنم خدایی نسل ۷ عالی بود بازی امروز تلیلزش میومد ماه دیگه داشتی پلاتش میکردی
این مورد صرفاً مختص سیدی پراجکت نیست.. ناتی داگم لست پارت ۲ رو ۴ سال بعد از معرفی عرضه کرد..
فقط یوبیسافت تو این مورد خوب بود
که با گاد اند اویل گند خورد توش
بیاند گود اند ایول ۱ رو بازی کردی؟؟؟بازیش کن ک اگ نکردی عمرت بر فناست
کردم
شاهکاره
کلا از یوبی سافت بازی نمونده که پلی نداده باشی ظاهرا 😀
من رو ps2 دوران خودش بازیش کردم
جز اولین نفراتی بودم که موقع انونس بیاند۲ از جام پریدم هوا :laugh:
وقتی کمپانی مورد علاقمه نمیزارم هیچ بازی ای از زیر دستم در بره
خیلی ها اینجوری بودن فاینال فانتزی ۱۵ ده سال بعد از معرفی عرضه شد است گاردین هم هفت سال بعد عرضه شد و همه بازی های موفقی شدن
دادااش نیوه رو یادت رفت سال ۲۰۰۵ معرفی سال ۲۰۱۷ عرضه
تاخیر اگه برای توسعه بهتر و بهینه سازی بازی باشه لازمه و باید انجام بشه درسته در لحظه اول که میفهمیم تاخیر خورده عصبانی میشیم ولی اینکه سازنده ها رو تهدید کنیم دیگه خیلی سمه :rotfl:
بنظرم کار درست رو انجام دادن برای تاخیر دوباره، بازی هایپ بشدت زیادی دورش هست و حیفه بخاطر مشکلات فنی متاش کم بشه بهرحال سی دی پراجکت از این موضوع سر ویچر زخم خورده و نمیخواد برا سایبر اینجوری بشه
ممنون از آقای نصیری :rose:
داستان بازی رو دوست نداشته باشیم تهدید به مرگ میکنن قیافه کاراکتر عوض بشه تهدید به مرگ میشن بازی بعضی ها رو بسوزونه تهدید به مرگ میشن تاخیر بزنن تهدید به مرگ میشن کلا بکش بکشه
بهترین کار همین تاخیر بوده و امیدوارم بازم تاخیرش بزنن چون بازی اگ توجه کنین تاحالا یه نسخه از پورت نسل هشتم رو نشون ندادن و فقط رو pc های های اند تریلر دادن
خب این یعنی پورت نسل هشتمش کمی مشکل داره یا باگ داره
من احتمال میدم بازی که گلد شده اینا بازی رو فرستادن واس سونی و مایکرو و بخش تست این شرکتا چون بازی باگ خفن بد داشته برگردوندن و اجازه انتشار ندادن
بلاخره این بازی نقش افرینی و مسلمه که باگ داشته باشه
شرکتای سونی و مایکرو هم به بازی هایی که باگ های خطرناک مث کرش کردن داشته باشن اجازه انتشار نمیدن
واس همین بازی رو پس فرستادن تا دوباره رو پورت های نسل هشتش کار کنن
اینا شایعاتی بود که توی توییتر خیلی قوت داشت از بازی
اوژان جان دمت گرم همیشه کلی از کامنتات یاد می گیرم و نظراتت خیلی شبیه به نظر منه و سلایقمون کم و بیش شبیه همه هر موقع میخوام کامنت بزارم قبلش کامنت تو رو میخونم و میبینم دقیقا همون چیزایی که میخواستم بنویسمو نوشتی :rotfl:
زنده باشی ایشالا داداش :rose: :heart:
فدایی داری :rose:
من احتمال میدم بازیش اونقدر صحنه داشته که سونی و مایکی گفتن این چیه برین سانسورش کنین
:laugh: :laugh: :laugh:
سی دی پروجکت با هیچ کس شوخی ندارد به گفته خودشون :laugh: :laugh:
اره باز ما رو تو راهی های سخت زندگی میزاره
مثل ینیفر و تریس
اون که سخت نبود
کسی که ینفر رو به تریس ترجیح بده حکمش سرب داغه
سررررب داااااغ
حیف که نمیتونم تو رو بازی کنم…..
فقط حیف….
خوب نیست اصلا هم خوب نیس
خودشون و تو بد دردسری انداختن
با این تاخیر نمیدونم سوم بود یا چهارم خیلی به ضررشون خواهد بود کافیه بازی فقط ی ذره باگ یا افت فریم داشته باشه ک قطعا همچین بازی ایی حداقل باگ داره چون open world عه اون وقته ک هم از طرف منتقدا هم از طرف کاربرا به شدت کوبیده میشن اشتباه بزرگی کردن ک خواستن نسخه های نسل بعد رو هم همزمان با نسخه های این نسل منتشر کنن الان خیلی از شرکت ها رو ببینین اول نسخه های این نسل و منتشر کردن بعد چند وقت نسخه های نسل ۹ و منتشر میکنن اینا هم باید همین کارو میکردن همون ۱۹ نوامبر باید نسخه های نسل ۸ و PC و منتشر میکردن بعد میگفتن برای نسخه های نسل ۹ به چهار یا پنج ماه وقت نیاز داریم اینطوری هم منطقی تر بود و هم به نفع خودشون حالا هم اگه باز از ۱۰ دسامبر تاخیر بخوره ک دیگه فاجعه قرن رخ میده خیلی ها نسخه های پری اوردرشون و کنسل میکنن و تو فروش دچار مشکل میشه
به نظرم این تاخیر تبدیل میشه به اشتباه ترین حرکتی که تو کریرشون کردن
خیلی ممنون از نویسنده این مطلب که قسمتی از سختی کار سی دی پروجکت رو گفتین برای مخاطبین و گیمر های عزیز بدونن سی دی پروجکت فرار نکرد از دست هیج بازیی و واقعا من متاسفم برا همچین طرز فکری ، اینکه بازی بهترین کیفیت رو داشته باشه برای سی دی پروجکت رد بالاترین اولویت هست و سی دی پروجکت قبلا هم گفتم نه حمایت ناشری مثل سونی رو داره نه پول های مایکروسافت و نه نفوذ راک استار فقط ما گیمر ها رو داره و دارن تمام سعیشون رو میکنن که بهترین و خاص ترین تجربه رو به ما ارائه بدن :inlove: سی دی پروجکت چالش های بسیار سختی رو داره سپری میکنه ولی اطمینان دارم موفق میشه در واقع بزرگترین هنر سی دی پروجکت طی این سالها که من شناختمشون اینه که کاری رو انجام بدن که هیچکس دیگه نمیتونه ،،،،، حال صبر کنین بازی بیاد بریم تو نایت سیتی یه دوری بزنیم بعدش این کامنت منو قشنگ یادتون بیارین …… اونایی که به سی دی پروجکت تهمت میزنن و کلی عقده گشایی کردن این چند وقت علیه این بازیسازان نابغه و دوس داشتنی براشون متاسفم ، چطور گیمری هستن این افراد دیگه ؟ حالا یه سری عصبانی شدن درست ولی بعضی حرفا به قدری وقیح و چرط بود که باور کردنی نبود به زودی تو دهنی بزرگی میخورن از نابغه های لهستانی و گیمر های سراسر دنیا ….
کسایی که میگن از لست فرار کرد نمیدونن که سال ۲۰۲۱ اتفاقا سال سخت تریه و کلی بازیای خفن قراره بیاد
دقیقا یعنی یک لحظه توجه میکردن ۲۰۲۱ چه سال ترسناکیه برا گوتی شدن عمرا این حرفو نمیزدن
گاد همرو درو میکنه
بخش انلاینش برام بیشتر مهم بود که با یکسال تاخیر میاد ،البته اگه نشه دو سال تاخیر
تاخیر منطقیه. این مدل نمایش و تاخیر های پی در پی خیلی مسخرش. آقا یعنی شما نمیدونید بازیتون کی تموم میشه که اینقدر زود تاریخ عرضه میدید؟ بعد میان میگن کرانچ؟؟ کرانچ نداریم ماکه همه چی گل و بلبله. کرانچ بره شرکتای عقب موندس اینجا ما سهام هم میدیم به کارکنامون
اصولا هر خرابکاریه این شرکت منطقیه . چون فقط یک ای پی داده بیرون و اماتور هستش .
علاوه بر توضیحاتی که دادید
یکی دیگه از دلایل تاخیر هم شلوغ بودن آبان ماه هست
هرچی هم بگیم سایبر قویه
حضور بازی هایی مثل کالاف، اسپایدی، اساسین روی فروشش تاثیر میزارع
شروع نسل نه هم که بماند
واسه همین هم معقول بود این تاخیر
فقط خداکنه آخرین بار باشع
بزرگترین اشتباه cd , انتشار سایبر روی pc هستش. چون هر زمانی روی pc منتشر کنه، pc گیمرا میخرنش. بیشترین فروش هم روی pc هست. باید مثل راک استار که رد دد ۲ و gta v رو اول برای کنسول ها زد ، عمل میکرد. اینجوری فروش بازی بیشتر میشد. خیلی بیشتر. یادمه روز عرضه gta v، با اینکه روی pc نیومد و حدود ۱،۵ میلیارد pc گیمر بهش دسترسی نداشتن، ولی همون روز اول با کنسول ها زد رکورد های زیادی رو جابه جا کرد.
الان خوبه من بگم بزرگترین اشتباهش این بود که همزمان با پیسی رو کنسولا داد؟
در حالی که لید پلتفرمش پیسیه؟
مهم نیست تو چیمیگی.
اتفاقا مهم نیست تو چی میگی ! یک شرکت اومده به شعور مخاطب احترام گذاشته همزمان عرضه می کنه تو میگی اشتباه کرده ؟قشنگ یاد مهد کودک افتادم ! “من کنسول دارم پس فقط باید واسه من زودتر بیاد ”
این بازی اگر موفق باشه فروشش رو می کنه نگران نباش !
ربطی نداره دوست عزیز
تیک تو اگ بازی رو یه سال با تاخیر داد واس pc فقط از ترس این بود که بازیش کرک بشه و به فروش حتی روی کنسولش هم ضرر وارد بشه چون کسایی که چندپلتفرمی بودن میرفتن رو پی سی کرکشو بازی نکردن
سی دی پروجکت فرق داره و بخش عظیمی از فروش بازیاش همواره رو پلی استیشن و pc بوده و همینطور عزیز دل پی سی گیمرا
پس هیچوقت خودشو بخاطر فروش بیشتر بدنام نمیکنه!