Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا

Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟

نیما نصیری
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا

بعد از مدت‌ها انتظار و زمانی که کم‌کم خودمان را برای تجربه‌ی Cyberpunk 2077 آماده می‌کردیم، این بازی مجددا تاخیر خورد. اگر حتی ذره‌ای از صنعت بازی‌های ویدیویی آشنا باشید، با این بازی به شدت مورد انتظار آشنا شده‌اید. هیجان بسیار زیادی برای این بازی ایجاد شده و انتظارات بازی‌بازان هم بسیار بالاست. اما درست زمانی که کسی انتظارش را نداشت، سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) زمان انتشار بازی را عقب انداخت. نکته‌ی جالب اینجاست که کمی قبل‌تر از این خبر، Cyberpunk 2077 به اصطلاح گلد (Gold) شده و روند ساخت آن به پایان رسیده بود. تبلیغات ویدیویی جدید بازی هم با حضور کیانو ریوز (Keanu Reeves) و تصاویری از داخل بازی منتشر می‌شدند و صبر بازی‌بازان را کم‌تر از قبل می‌کردند. اما به ناگهان تصمیم سی‌دی پراجکت عوض شد و بازی تاخیر خورد و حالا به جای ۲۹ آبان (۱۹ نوامبر)، باید تا ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر) صبر کنیم. این اتفاق نوعی دو دستگی بین هواداران ایجاد کرد: برخی با تاخیر بازی مشکلی نداشتند و ترجیح می‌دهند که در نهایت با تجربه‌ای کم نقص مواجه شوند. برخی دیگر اما از تاخیرهای زیاد بازی خسته شده‌اند و تا تهدید کارکنان سی‌دی پراجکت هم پیش رفته‌اند. در این مقاله دلایل درست و منطقی بودن تاخیر Cyberpunk 2077 را بررسی می‌کنیم.

تاخیر در عرضه‌ی بازی‌ها اصلا چیز جدیدی نیست؛ به خصوص اگر این بازی برای چند پلتفرم مختلف در حال توسعه باشد. در مورد Cyberpunk 2077 اما ماجرا کمی فرق دارد. بیش از ۳ سال انتظار برای یک بازی و مواجه شدن با تاخیرهای مداوم، اصلا خوشایند نیست. افراد زیادی از مدت‌ها پیش بازی را پیش خرید کرده بودند؛ اما بر اساس آمار، تعداد درخواست برای بازگشت هزینه‌ی پرداختی بسیار کم بوده است. پس می‌توان نتیجه گرفت که انتظارات از بازی هنوز مثل قبل و یا حتی بیشتر است. بالاخره این تاخیرهای متوالی باید بازی را بهتر از قبل کنند. جمله‌ی معروفی از شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) در این مورد وجود دارد: “بازی که تاخیر می‌خورد، در نهایت به یک تجربه‌ی خوب تبدیل می‌شود؛ اما بازی که با عجله ساخته شود، همیشه بد است.” این جاست که تصمیم سی‌دی پراجکت برای تاخیر سایبرپانک منطقی می‌شود. بعد از چندین سال توسعه، هزینه‌های مختلف و از همه مهم‌تر انتظارات هواداران، عجله در مراحل پایانی همه چیز را از بین می‌برد. این درست مخالف هدفی است که سی‌دی پراجکت برای Cyberpunk 2077 در نظر گرفته است: تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ.

دلایل زیادی برای تاخیر در بازی‌ها وجود دارد. بسیاری از بازی‌های مستقل که در کیک استارتر (Kickstarter) و ایندی گوگو (Indiegogo) می‌بینیم، در میانه‌ی راه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و تاخیر خورده و یا حتی به کلی لغو می‌شوند. بازی‌های AAA هم از این مشکلات به دور نیستند. بعضی از این بازی‌ها صرفا به خاطر بیشتر کردن پیش خریدها قبل از انتشار یک بازی بد تاخیر خورده‌اند. موارد دیگری هم وجود دارند که اصلا به پیش فروش و انتشار نرسیده‌ و پس از مدتی تاخیر لغو می‌شوند. اما در اکثر موارد، نتیجه‌ی تاخیر یک بازی، بهتر شدن است.

در مورد علت تاخیر اخیر Cyberpunk 2077، اطلاعات دقیقی منتشر نشده است؛ اما به گفته‌ی سی‌دی پراجکت، توسعه‌‌ی بازی برای پلتفرم‌های متعدد و دورکاری کارکنان به خاطر بیماری کرونا از دلایل اصلی آن هستند. توسعه‌ی بازی به این گستردگی به خودی خود سخت است و دورکاری و جدا شدن اعضای تیم‌های مختلف از هم کار را سخت‌تر از قبل می‌کند. حالا شاید با خودتان بگویید مگر ۲۱ روز چقدر می‌تواند روی توسعه‌ی یک بازی بزرگ و پیچیده تاثیر بگذارد؟ به گفته‌ی سی‌دی پراجکت، تاثیر آن بسیار زیاد و چشم‌گیر است. به علاوه، توسعه‌ی بازی به طور کلی به اتمام رسیده و در طی این مدت توسعه‌دهندگان به رفع مشکلات و اشکالات فنی بازی می‌پردازند. در واقع Cyberpunk 2077 همین حالا از ابتدا تا انتها برروی تمام پلتفرم‌ها قابل بازی است. علت اعلام گلد شدن بازی هم همین بود. این مسئله‌ای است که تا حدودی طرفداران را گیج کرده است: مگر گلد شدن بازی به معنی تمام شدن مراحل توسعه‌ی آن نیست؟ گلد شدن بازی در واقع نشان دهنده‌ی تمام شدن مراحل اصلی ساخت است و در این مرحله، بازی به طور کامل قابل تجربه است؛ اما هنوز کار آن کاملا تمام نشده. این بخش از ساخت به ویژه برای بازی به گسترگی سایبرپانک بسیار مهم است.

Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا

روند ساخت بازی به این گستردگی به خودی خود سخت است و دورکاری و جدا شدن اعضای تیم‌های مختلف از هم کار را سخت‌تر از قبل می‌کند. توسعه‌ی بازی به طور کلی به اتمام رسیده و در طی این ۲۱ روز، توسعه‌دهندگان به رفع مشکلات و اشکالات فنی بازی می‌پردازند. در واقع Cyberpunk 2077 همین حالا از ابتدا تا انتها برروی تمام پلتفرم‌ها قابل بازی است. علت اعلام گلد شدن بازی هم همین بود.

اگر فشارها و محدودیت زمانی فعلی نبود، شاید حتی بیشتر از این باید برای سایبرپانک صبر می‌کردیم. در واقع سی‌دی پراجکت به دنبال بی نقص کردن بازی است؛ ولی می‌دانیم که این کار تقریبا غیرممکن است و تهدید شدن به مرگ هم تاثیر مثبت چندانی روی این موضوع ندارد. پس بهتر است فعلا به سی‌دی پراجکتی که توانایی خود در ساخت شاهکار را چندین بار اثبات کرده است، اعتماد کنیم. با وجود زمان زیادی که صرف توسعه‌ی بازی‌ها می‌کنند، محتوای نهایی عالی است و همین آن‌ها را در کنار بهترین باری‌سازان قرار داده است.

علاوه‌بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد، Cyberpunk 2077 چالش جدیدی به همراه داشت: توسعه‌ برای پلتفرم‌های متعدد. برای مثال، Witcher 3 در ابتدا برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر شد؛ اما سایبرپانک باید برای ۳ کنسول نسل نهم یعنی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس و اس هم منتشر شود. توسعه‌ی بازی برای این تعداد از پلتفرم‌های مختلف به صورت همزمان بسیار سخت و زمان‌بر است. بررسی و رفع جداگانه‌ی مشکلات هم کار را دشوارتر می‌کند. در واقع کامل کردن بازی در تاریخ جدید، تا حدودی معجزه است و نشان دهنده‌ی تجربه و کیفیت بالای سی‌دی پراجکت است.

Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا

بهتر است فعلا به سی‌دی پراجکتی که توانایی خود در ساخت شاهکار را چندین بار اثبات کرده است، اعتماد کنیم. با وجود زمان زیادی که صرف توسعه‌ی بازی‌ها می‌کنند، محتوای نهایی عالی است و همین آن‌ها را در کنار بهترین باری‌سازان قرار داده است. توسعه‌ی بازی برای این تعداد از پلتفرم‌های مختلف به صورت همزمان بسیار سخت و زمان‌بر است. بررسی و رفع جداگانه‌ی مشکلات هم کار را دشوارتر می‌کند. در واقع کامل کردن بازی در تاریخ جدید، تا حدودی معجزه است و نشان دهنده‌ی تجربه و کیفیت بالای سی‌دی پراجکت است.

شاید اشتباه اصلی سی‌دی پراجکت در مورد سایبرپانک، معرفی زودهنگام آن است. Cyberpunk 2077 بسیار پیش از آماده شدن کامل شرایط معرفی شد. مدت زیادی است که طرفداران منتظر بازی هستند و این باعث بیشتر شدن تاثیر منفی تاخیرها می‌شود. چیزی که در Death Stranding هم تا حدودی شاهدش بودیم. در واقع بازی‌بازان از صبر کردن خسته شده‌اند و کاملا هم حق دارند؛ اما به هرحال، برای تجربه‌ی یک بازی کامل و مطابق انتظار باید صبر داشت. فعلا تا زمان انتشار Cyberpunk 2077، می‌توان سرگرم تجربه‌ی Watch Dogs: Legion و Valhalla شد. البته کمی بعدتر هم Call of Duty: Black Ops Cold War و Spider-Man: Miles Morales در دسترس قرار خواهند گرفت. پس اگر مشکلی با تهیه‌ی این بازی‌ها ندارید، صبر کردن برای سایبرپانک تا حدودی برایتان راحت‌تر خواهد شد.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹ (۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی) برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی، گوگل استدیا و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. نسخه‌ی مخصوص نسل بعدهمم مدتی بعد در دسترس قرار خواهد گرفت. با وجود اعلام تاریخ جدید، هنوز هم ممکن است بازی با مشکلاتی مواجه شود؛ اما احتمال آن بسیار کم است. در نهایت، صبر کردن برای تجربه‌ی یک بازی کامل به شکلی انتظارش را داریم بهتر از مواجه شدن با باگ‌ها و مشکلات فنی دیگر است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا
Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اونایی که میگن بازی خیلی خفنی میشه لایک
    اونایی که میگن گند میزنه دیس لایک

    • PCMR گفت:

      بدترین نتیجه گیری از روی لایک و دیس گیمفاس…
      هرکسی میتونه با شیلتر شکن کلی لایک و دیس بده
      هرچند نظر خودم مثبته نسبت به این بازی

      • PCMR گفت:

        ببینید دوستان دلایلی که cdpr یرای تاخیر مجدد این بازی اورد منطقی بود و میشه بهشون حق داد
        توسعه ی یه بازی روی ۹ پلتفرم و از راه دور به دلیل ویروس کرونا خیلی سخته!! (خصوصا کنسول های پایه و ضعیف)
        ولی یه چیزی که به نظرم مشکل داره مدت زمان تاخیر جدیده!! ۲۱ روز؟؟؟ امیدوارم واقعا این بار همون حرف cdpr درست باشه و به گفته ی خودشون این ۲۱ روز پیشرفت چمشگیر باشه…
        این حرف های خنده دار و بی سر و ته که میگن سایبر به خاطر گیم اواردز تاخیر خورد رو بریزید دور! روی کاغذ گیم اواردز سال بعد به مراتب سخت تر از امسال هست(اگر بازی های مورد انتظار سال بعد جوری تاخیر نخورند که بیفتن برای گیم اواردز سال ۲۰۲۲)

        • من میگم به خاطر اینه که به فروششون ضربه نخوره
          اخه قبلش والهالا و اسپایدی میومد
          بعدش کال اف

          • Ozhan گفت:

            همون والهالا و اسپایدی کافین که یه شرکتی که درحال پیشرفته رو کمرشو خم کنن
            اخرین نسخه های اساسین و اسپایدی فک کنم کمه کم ۱۵ یا ۲۰ میلیون فروخته باشن
            من خودم از اولین کسایی ام که اعتراض کردم و فک کردم بخاطر گیم اواردز بود ولی الان حق میدم به سی دی پراجکت..واقعا الان به حمایتمون نیاز داره و نمیخوام دیگ پشتش رو خالی کنم!

            • BHAAL گفت:

              اوژان جان نمیدونی چقدر کامنتت منو خوشحال کرد ایول :rose: سی دی پروجکت برای من خیلی عزیز هست به ۲ دلیل اول اینکه بهترین بازیه عمرم رو بهم هدیه داده و مطمئن هستم بهترین بازیه عمر بسیاری از گیمر ها ویچر ۳ هست و دلیل دوم اینکه سی دی پروجکت یه استودیو تک و تنها بود بدون هیچ حمایتی به یکباره تو این جهنم بی رحم دنیای امروزی و این صنعت که یک اشتباه میتونه هر شرکتی رو نابود کنه کاری کرد کارستان ، تصور کن تو این زمونه یه کمپانی گمنام با یک ای پی اینطور محبوب بشه و با یک ای پی پر افتخار ترین و به نظر من بهترین بازیه تاریخ رو بده و با یک بازی بشه یکی از بزرگترین شرکت های بازیسازی و با یک بازی بشه جزو محبوب ترین بازیسازان دنیا اونم فقط با اتکا به کار تیمی و بدون کمترین حمایت مالی ، اگر برای من گیمر اسم این معجزه نیست پس چیه ؟ موفقیت سی دی پروجکت خیلی برام مهمه چون موفقیت خیلی چیزاست ،،،، درود بر تو اوژان عزیز :rose:

          • DOWNFALL گفت:

            یه گاومیش واسه وزوز دوتا مگس خودشو تکون نمیده مگر اینکه خودش دلش بخواد
            البته با احترام به اسپایدی و والهالا و …

            • شما درست میگید ولی حق با شما نیست
              چون من یه طرفدار دو آتیشه ی اساسین هستم که هر وقت بیاد اولین بازی ای که میخرم اساسینه
              طرفدارای اساسین و مخصوصا کال اف و اسپایدی خیلی زیادن
              و اگه قرار باشه انتخاب کنن قطعا اینا رو انتخاب میکنن

              • DOWNFALL گفت:

                خیلیم عالی منم از آساسینز به شدت لذت میبرم دوست عزیز ولی منظورم اینه که سایبرپانک واقعا وزنه ای هست برای خودش تنها شاهکارایی مثل رد دد یا لست ۲ میتونستن واسه فروش اولیه اش مشکل ایجاد کنن که الانشم بازیایی تو این سطح تو بازار موجود نیستن
                در مورد نمره هم لژیون رو ۷۵ پیشبینی کرده بودم دوستان با منفی خجالتمون دادن مطمئن باشن در بهترین حالت ۹۴ تا
                ۹۷
                تاخیر سایبر هم از ناقص بودنش نیست از بس وسواس دارن رو اینکه مبادا بی نقص نباشه میترسن

                • داری درست میگی
                  رددد و لست و سایبر یه وزنن
                  ولی برا کسایی که با گیم اشنایی دارن
                  کسی کسی که سالی یه بازی می‌کنه کال اف به گوشش اشنا تره یا اساسین یا سایبر؟
                  کال اف
                  به خاطر همینه میگم فروشش افت می‌کنه
                  ولی نه خیلی

        • Neil_druckman گفت:

          به گیم اواردز ربطی نداره چون ویچر هم به خاطر بیگ وینر معروف شد و توی بیگ وینر با لست رقابت داره تازه سال بعد که بازایی که بر پایه نسل بعد ساخته شدن هستن که دیگه هیچی
          اما به نظرم بدجور تو بهینه سازی واسه کنسول های نسل هشت به مشکل خوردن و در واقع کار خیلی سخته که واسه نسل بعد هم بسازن اما سیدی بار ها گفت کنسول پایه کنسول های نسل هشته.بعدشم مگه ما این نسل دلست ۲ نداشتیم؟مگه گاد او وار نداشتیم؟حالا اینا رو بگیم انحصاری کار راحت تره مگه ما رد دد۲ نداشتیم که مولتی هم بود؟چرا رو کنسول های پایه مشکل نداشت فقط توی بعضی جا ها افت فریم داشت که اصلا مهم نیست.
          بعدم مگه gta v نبود که واسه ps3 و ps4 و دو تا ایکس باکس اومد؟البته مشخصن سیدی پراجکت کم تجربه تره و واقعا گیمر ها بایدن حمایتشون کنن چون خودشون رو سر ویچر اثبات کردن.امیدوارم بترکونه و درس عبرتی هم برای سیدی بشه

          • Ozhan گفت:

            متاسفانه بجای اینکه گیمرا و فن هاش الان پشتش باشن دارن تهدیدشون میکنن
            متاسفم واس اینجور فن هایی که اگ بازی سه هفته دیرتر دستشون برسه اینجوری میان اعتراضشونو به وحشیانه ترین شکل ممکن نشون میدن

    • Uncle Broom گفت:

      گند نمیزنه ولی شاید به اندازه ای که هایپ شده قوی ظاهر نشه

    • Bluebox گفت:

      صد درصد بازی خیلی خفنی میشه.
      ولی احتمال داره منتقدا بهش کم لطفی کنن.

    • امکان نداره گند بزنه.
      مردم نگران اینن که بازی در حد هایپش نباشه و شاهکار نشه.
      با وجود اون همه هزینه و زمانی که صرف بازی شده و چیزهایی که تا الان دیدیم بازیش در بدترین حالت ممکن یه بازی خوب میشه.

    • Microbsoft گفت:

      این بازی از اولم محکوم به شکست بود از نمایشای بازی معلوم بود گیم پلی بسیار خشک و سطحی داره داستانم از اونجایی که ویچر داستان معمولی داشت اینم احتمالا همینطوره شخصی سازیم که با توجه به اول شخصی بازی بی استفادست سیستم رانندگی ضعیفی داشت از رو تریلرا میشد فهمید این هارو ولی این بازی احتمالا به خاطر جوگیری منتقدا نمرات بالایی کسب کنه ولی این تفاوتی تو شکست خورده بودنش به وجود نمی اورد گیمرای حرفه ای خودشون متوجه اینا میشن 😎

  • majid گفت:

    کلا دیگه حالم از سی دی پراجکت و به هم میخوره ترجیح میدم تا اومدن نمراتش و امار فروش صبر کنم خدایی نسل ۷ عالی بود بازی امروز تلیلزش میومد ماه دیگه داشتی پلاتش میکردی

  • XERXES گفت:

    تاخیر اگه برای توسعه بهتر و بهینه سازی بازی باشه لازمه و باید انجام بشه درسته در لحظه اول که میفهمیم تاخیر خورده عصبانی میشیم ولی اینکه سازنده ها رو تهدید کنیم دیگه خیلی سمه :rotfl:
    بنظرم کار درست رو انجام دادن برای تاخیر دوباره، بازی هایپ بشدت زیادی دورش هست و حیفه بخاطر مشکلات فنی متاش کم بشه بهرحال سی دی پراجکت از این موضوع سر ویچر زخم خورده و نمیخواد برا سایبر اینجوری بشه

    ممنون از آقای نصیری :rose:

  • حیف که نمیتونم تو رو بازی کنم…..
    فقط حیف….

  • MrHill93 گفت:

    خوب نیست اصلا هم خوب نیس
    خودشون و تو بد دردسری انداختن
    با این تاخیر نمیدونم سوم بود یا چهارم خیلی به ضررشون خواهد بود کافیه بازی فقط ی ذره باگ یا افت فریم داشته باشه ک قطعا همچین بازی ایی حداقل باگ داره چون ‌open world عه اون وقته ک هم از طرف منتقدا هم از طرف کاربرا به شدت کوبیده میشن اشتباه بزرگی کردن ک خواستن نسخه های نسل بعد رو هم همزمان با نسخه های این نسل منتشر کنن الان خیلی از شرکت ها رو ببینین اول نسخه های این نسل و منتشر کردن بعد چند وقت نسخه های نسل ۹ و منتشر میکنن اینا هم باید همین کارو میکردن همون ۱۹ نوامبر باید نسخه های نسل ۸ و PC و منتشر میکردن بعد میگفتن برای نسخه های نسل ۹ به چهار یا پنج ماه وقت نیاز داریم اینطوری هم منطقی تر بود و هم به نفع خودشون حالا هم اگه باز از ۱۰ دسامبر تاخیر بخوره ک دیگه فاجعه قرن رخ میده خیلی ها نسخه های پری اوردرشون و کنسل میکنن و تو فروش دچار مشکل میشه
    به نظرم این تاخیر تبدیل میشه به اشتباه ترین حرکتی که تو کریرشون کردن

  • BHAAL گفت:

    خیلی ممنون از نویسنده این مطلب که قسمتی از سختی کار سی دی پروجکت رو گفتین برای مخاطبین و گیمر های عزیز بدونن سی دی پروجکت فرار نکرد از دست هیج بازیی و واقعا من متاسفم برا همچین طرز فکری ، اینکه بازی بهترین کیفیت رو داشته باشه برای سی دی پروجکت رد بالاترین اولویت هست و سی دی پروجکت قبلا هم گفتم نه حمایت ناشری مثل سونی رو داره نه پول های مایکروسافت و نه نفوذ راک استار فقط ما گیمر ها رو داره و دارن تمام سعیشون رو میکنن که بهترین و خاص ترین تجربه رو به ما ارائه بدن :inlove: سی دی پروجکت چالش های بسیار سختی رو داره سپری میکنه ولی اطمینان دارم موفق میشه در واقع بزرگترین هنر سی دی پروجکت طی این سالها که من شناختمشون اینه که کاری رو انجام بدن که هیچکس دیگه نمیتونه ،،،،، حال صبر کنین بازی بیاد بریم تو نایت سیتی یه دوری بزنیم بعدش این کامنت منو قشنگ یادتون بیارین …… اونایی که به سی دی پروجکت تهمت میزنن و کلی عقده گشایی کردن این چند وقت علیه این بازیسازان نابغه و دوس داشتنی براشون متاسفم ، چطور گیمری هستن این افراد دیگه ؟ حالا یه سری عصبانی شدن درست ولی بعضی حرفا به قدری وقیح و چرط بود که باور کردنی نبود به زودی تو دهنی بزرگی میخورن از نابغه های لهستانی و گیمر های سراسر دنیا ….

  • بخش انلاینش برام بیشتر مهم بود که با یکسال تاخیر میاد ،البته اگه نشه دو سال تاخیر

  • AmirtheGRB گفت:

    تاخیر منطقیه. این مدل نمایش و تاخیر های پی در پی خیلی مسخرش. آقا یعنی شما نمیدونید بازیتون کی تموم میشه که اینقدر زود تاریخ عرضه میدید؟ بعد میان میگن کرانچ؟؟ کرانچ نداریم ماکه همه چی گل و بلبله. کرانچ بره شرکتای عقب موندس اینجا ما سهام هم میدیم به کارکنامون

  • Souls game گفت:

    علاوه بر توضیحاتی که دادید
    یکی دیگه از دلایل تاخیر هم شلوغ بودن آبان ماه هست
    هرچی هم بگیم سایبر قویه
    حضور بازی هایی مثل کالاف، اسپایدی، اساسین روی فروشش تاثیر میزارع
    شروع نسل نه هم که بماند
    واسه همین هم معقول بود این تاخیر
    فقط خداکنه آخرین بار باشع

  • Rog strix گفت:

    بزرگترین اشتباه cd , انتشار سایبر روی pc هستش. چون هر زمانی روی pc منتشر کنه، pc گیمرا میخرنش. بیشترین فروش هم روی pc هست. باید مثل راک استار که رد دد ۲ و gta v رو اول برای کنسول ها زد ، عمل میکرد. اینجوری فروش بازی بیشتر میشد. خیلی بیشتر. یادمه روز عرضه gta v، با اینکه روی pc نیومد و حدود ۱،۵ میلیارد pc گیمر بهش دسترسی نداشتن، ولی همون روز اول با کنسول ها زد رکورد های زیادی رو جابه جا کرد.

  • مشکل این نیست که تاخیر زده شده
    مشکل اینه که وقتی بازی آماده نیست شرکت سازنده میاد میگه گلد شده خیلیا مثل من بازیو میخرن و به برخی بازی‌های دیگه مثل اساسین یا واچ داگز ترجیح میدن که تاریخ انتشارشون تقریبا تو یه بازس و بعد شرکت میاد میگه نه تاخیر خورد دوباره

  • موافقید کاش این بازی فقط برای نسل ۹ میومد؟

  • من که از راکستار ناامید شدم و تمام امیدم به سی دی پرجکت هست.
    اسپم:دوستان خیلی از فروشگاه های ایران قیمت ps5 بالای سی میلیون زدن در صورتی که الان دلار نزدیک کنال ۲۱ هزار تومن شده بنا بر این برای یک بار هم که شد بیایم دست دلال هارو قطع کنیم و جلوی دزدی شون رو بگیریم.#گران_نخریم

  • Clara گفت:

    اسپم:
    دوستان همین الان دیدم یکی از سایت های فروش کنسول با دلار ۲۵ تومن پیش بینی قیمت ps5 دیسک خور رو ۱۷ ۱۸ میلیون تعیین کرده بود ۲۰۰ دلار به عنوان مالیات کشیده بود رو دستگاه ؛ عزیزان واردات کنسول تحریمیم همه اجناس قاچاقی میان هیچ مالیات و ارزش افزوده ای نداره بیشتر از ۱۴ تومن پول بدین فقط دارین شکم اون فلان زاده ها رو سیر میکنین نخرین نخرین مارو هم بدبخت تر از الانمون نکنین
    من خودم بعیده تا اومدن نسخه اسلیم یا دیگه نهایتا تا زمان عرضه هورایزن و گاد کنسول رو بخرم شما هم چه توانایی ش رو دارین چه ندارین بیشتر از ارزش کنسول ها پول ندین دیگه مجبورن همون طور که لحظه ای قیمت ها رو میکشیدن بالا حالا بکشن پایین نزارین قسر در برن

    • آره دیگه بسه الان سه سال هست که دلال ها ما رو بدبخت کردن حالا وقتش ما اونا رو بدبخت کنیم.
      #گران-نخریم

    • SiRSiNa گفت:

      آقا وایسین بایدن مذاکره ای چیزی بکنه ، بعدش دلار که رسید حدود ۱۲ ۱۳ حمله کنین بخرین

    • Iliya گفت:

      خیلی واسم جالبه میگن با دلار ۳۰ تومنی خریدن نمیتونن ارزون بدن خب تو که قبلا یچیزو با دلار ۲۰ تومنی هم خریدی چرا اونو گرون میکنی؟
      اینکه با دلار ۳۰ تومنی خریدن همش بهونه است برا اینکه گرون تر بدن

    • ALIREZA0111 گفت:

      دو تا پیج تو اینستا دیدم که اصلا نام بردنشون درست نیست ولی معروفن مخصوصا تو تهران
      گفتن تحویل یک تا سه روزه یکی دیگه هم ۱۰ روزه گفتن از بازار سیاه ps5 گرفتن قیمت به شدت بالا ( دزدی و کلک در کار نیست چون واقعا هم گرفتن و خب بازار سیاه کارش معلومه ..دلال ها و انواع کالاهایی که نایاب هستن )
      نوشته بود قیمت بسیار بالا برای خرید پی وی مراجعه کنید
      من گفتن دیگه حداکثر ۲۵ باشه رفتم محض کنجکاوی پرسیدم گفت ۵۵ میلیون 🙂
      واقعا متاسفم دلار امروز شده ۲۲ تومن ولی با چه دلاری حساب کردن ؟
      خواهش میکنم از همه دوستان حق هم قشر های خودتون رو ضایع نکنید
      بزارید قیمت واقعیش بشه بخرین
      هرچند به قیمت واقعیش هم برسه خیلی ها نمیتونن بخرن
      پیشنهاد من فروش زودتر ps4 یا xbox هست که وقتی کنسول بعدی اومد شاهد افت قیمت کنسول هاتون نباشید بعدش یکم پول بزارین روش بخرین
      نمیخواستم بگم ولی یکیشون ps4 gharb هستش که اصلا ازشون انتظار نداشتم لطفا نخرین

      • z for zack گفت:

        دوست عزیز…. با احتساب این SSD هایی که سونی برای Ps5 تدارک دیده حداقلش تا ۴ سال باید دست به جیب بمونیم…الان بخری یدونه کالاف-یه اسپایدی و یدنم فوقش دیمون سولز کل حافظه گر میشه
        بعد بیا یک پنجم پول دستگاه بده SSD بخر….
        راجع به این دلال ها هم من که تا این دستگاه قیمتش زیر ۱۵ تومن نیاد نمی‌خرم…. جدا از قیمتش حافظ‌ بعدا بدجور برای آدم دردسر میشه… حالا هنوز شوک قیمت ۷۰ دلاری بازی ها مونده…. این خط این نشون بازی زیر ۱ میلیون نخواهیم داشت… بعدشم که کلی بهونه من درآوردی به خورد منو شما میدن.. بیخود کرده میگه مالیات و فلان……
        شما هم نخرید یه شبه بدبخت بشن درس عبرت بشه واسشون

  • Ajax795 گفت:

    عشق جانو نباید روی نسل ۸ زد…مخصوصا که تا الان بارها سازنده ها گفتن مشکل اصلیشون بهینه سازی روی کنسول های نسل ۸ هست

  • Mhdi442 گفت:

    چون می خوان ما رو عذاب بدن

  • rasami گفت:

    شما که متن رو ترجمه میکنید بهتره منبع رو هم ذکر کنید.

  • Lits do this گفت:

    انسان هم کامل نیست چی برسه ابزار دست بشر 😎 :-((

  • من مطمعنم موفق میشه این گیم
    اسپم: کسی ایمیل سی دی پراجکت رو نداره که بریم ازش تشکر کنیم بابت این گیم

  • z for zack گفت:

    والا من همون لحظه که گفتن آذر ماه عین ترقه از جا پریدم… ولی بعدش که گفتن رفع مشکل و بهبود انیمیشن های مبارزات تن به تن… دیگه ساکت شدم… یعنی اگه بگم ۳۰ درصد دلیل اینکه این بازی رو میخوام همین مبارزات تن به تنشه.. اگه دقیقا همونجوری که گفتن باشه به نظرم کیفش از یه فیلم اکشن هالیوودی بیشتره…..فکر کن تیراندازی با takedown های خشن v اونم تازه با هرچی که عشقش بکشه… از مشت خالی بگیر تا کاتانیا….
    اووففف…. داغ دلم تازه شد….به امید خدا ببینیم چیکار کرده این اسطوره میان نسلی

  • یکی از کاربران همین سایت می‌گفت که وقتی بازی گلد میشه میفرستنش برای سونی و مایکروسافت که کپی های بازی رو بزنن ولی این بازی اونقدر باگ داشته که اونا قبول نکردن ولی الان توی این مقاله اشاره شد که بعد از گلد شدن یک بازی مشکلات فنی و باگ های باقی مونده رفع میشه و اون کاربر هم الان اصلا جرئت نکرده کامنت بذاره

  • Microbsoft گفت:

    وقتی رقیبش لست۲ کبیر باشه معلومه هیچ شانسی برای گوتی و بردن جوایز نداره برای همین تاخیر زدن تا لست قورت نده نده بازیشونو دلیلش به همین سادگیه دیکه مقاله نوشتن نمیخواد که یه کلام از لست ترسیدن تاخیر زدن :laugh:

      • الان رینگ : مارو دور ننداز ما اونقدرا هم به درد نخور نیستیم 😥

        • Mhdi442 گفت:

          گاد همرو درو می کنه الدن رینگ که سهله گاد بهترین بازی جهان باز یعنی ردد۲ رو شکست داد :kissed:

          • Microbsoft گفت:

            کی گفته رددد۲ بهترین بازی جهان بازه؟ از کی تا حالا این لقب رو به این بازی دادن که بعضیاتون هی تکرار میکنین تو نظراتتون رد دد اسب سواری و گاها پیاده روی بود نه یه بازی و انقد باگ داشت که نمیشد بازیش کرد اسب سواری بازی هم خیلی خشک طراحی شده بود و در برابر گوست خیلی ضعیف به نظر میرسه داستان رد دد خیلی کلیشه ای و قابل پیش بینی بود و روایت سطح بالایی نداشت این بازی در بهترین حالت باید متای ۷۹ رو میگرفت نه متای ۹۷ واقعا حق گاد رو ضایع کردن ولی خوب در عوض با گوتی شدن گاد جبران کرد 😎

            • 😐 😐 😐 😐
              حضرت ترول
              منم بنظرم گاد بهتر از رد دد بود ولی رد دد ۷۹؟ 😐

            • Microbsoft گفت:

              عزیز من رد دد بعد از فورزا هورایزن ۴ اورریتد ترین بازی این نسله که بازی کردم رددد۲ که اصلا معلوم نیست چرا جهان بازه وقتی نقشه بازی خالیه و کارای زیادی برای انجام دادن وجود نداره؟ جهان باز واقعی یعنی هورایزن انحصاری سونی یعنی گوست که مپ پر محتوا دارن رددد۲ سرجمع ۱۰ ساعت ماموریت اصلی داره و بقیه ماموریت های فرعیش به شدت خسته کنندست تازه ریتم بازی خییییلی کنده بعضی وقتا وسط بازی خوابت میگیره گرافیکشم چنگی به دل نمیزنه جلوی لست و گاد هیچی نیست از دید گرافیکی و شخصیت پردازیشم تعریفی نداشت کلا میتونم یه طومار از مشکلات بازی رو برایت بگم واقعا نمیدونم چطوری این رددد۲ متا ۹۷ گرفت ولی بازیای بسیار خوب ای مثل دث استرندینگ و دیزگان متاشون انقدر پایین شد این عدالت نیست واقعا

            • تو که غیر از انحصاری چیزی بازی نکردی حق نداری از ابرشاهکار رد دد حرف بزنی

      • Microbsoft گفت:

        جالبیش همینه دیگه سال بعد توسط گاد کبیر له و لورده میشه این سایبرپانک فقط یه راه داره برای اینکه از قدرت انحصاریای سونی در امان بمونه اونم اینه که سی دی پراجکت کلا بازی رو کنسل کنه چون تا آخر نسل نهم هر سال گوتی متعلق به بازیای سونی خواهد بود و در اینصورت سایبرپانک هیچوقت شانس بردن گوتی و جوایز رو نداره :rotfl:

  • این بازی بازم تاخیر میخوره ببینید کی گفتم. مشخصه بازی هنوز کار داره حالا درسته که گلد شده ولی مطمعن باشید بازم خبر تاخیرش میاد چاره دیگه ای ندارن. این بازی حالا حالاها کار داره

  • سلام دوستان عزیز گیمفا

    من سونی فنم فقط میشه کمک کنید چگونه برای خودم پروفایل بگذارم با تشکر❤

    • Mhdi442 گفت:

      سلام خوش اومدی بالای صفحه سه تا عکس است بزن روی دومیه همون آدمکه بعد چند تا گزینه میاد بزن رو شناسنامه شما حالا که رفتی پایین صفحه یه عکس آدمک هست بزن روش بعد می تونی عکست رو انتخاب کنی گوشی رو افقی کن بعد عکست رو کات کن و بزن روی بریدن

  • با کمال احترامی که هم واسه شما و هم برای سی دی پراجکت قائلم

    و با این مهم که من احتمال این که پول خریدن نسخه اصلی این بازی رو داشته باشم خیلی کمه

    به نظر من چیزی که رو مخه این نیست که تاخیر خورده

    اینه که چند سال از معرفی بازی میگذره؟

    تو یک سال اخیر چند بار تاخیر خورده ؟

    من نظرم اینه که باید از همون اول درست تاریخ رو اعلام میکردن اگر نه حداقل وقتی تاخیر میزدن خوب فکر میکردن و تصمیم میگرفتن

Cyberpunk 2077 | چرا تاخیر مجدد بازی درست و منطقی است؟ - گیمفا