تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا
تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا
تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا
تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا

تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵

محمد حسین کریمی
۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا

سرانجام دقایقی پیش نقد و بررسی‌های کنسول‌‌ نسل بعدی سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ از سوی وبسایت‌های معتبر در سرتاسر جهان منتشر شد و ما حالا می‌توانیم دقیق‌تر با این پلتفرم آشنا شویم و قابلیت‌های آن‌ را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

مشخصاََ در مورد نسل جدید بازی‌های ویدیویی، سونی رویکردی کاملاََ متفاوت نسبت به مایکروسافت اتخاذ کرده است. پلی‌استیشن ۵ تمرکز شدیدی برروی Backwards Compatibility نسل‌های قبل از پلی‌استیشن ۴ ندارد و از طرفی سرویس خود را نیز نسبت به گذشته متحول نکرده است بلکه تمرکز اصلی خود را برروی کنترلر دوال‌سنس (DualSense)، تکنولوژی‌ صدا و درایو SSD گذاشته است. از نظر قدرت خام نیز با قدرت پردازشی کمتری نسبت به اکس‌باکس سری اکس رو به رو هستیم اما باید دید در بازی‌ها چگونه عمل می‌کند. شما در ادامه ما خلاصه‌‌‌ای از نتایج بررسی‌های وبسایت‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهید:

مترو (Metro):

تیتر: یک شروع مثبت برای نسل جدید / نقد و بررسی پلی‌استیشن ۵

تمامی بررسی ما همانند نقد و بررسی کنسول اکس‌باکس سری اکس، ما را به این سوال می‌رساند که آیا خرید کنسول پلی‌استیشن ۵ برای سال اول توصیه می‌شود؟ اولاََ باید بگوییم که پلی‌استیشن ۵ به وضوح کنسولی بسیار توانا و ارزشمند است به نسبت پولی که می‌پردازد، مخصوصاََ نسخه‌ی دیجیتال آن که ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است اما قدرتی پایین‌تر ندارد. در مورد بازی‌ها باید بگویم که صبر کنید نقد و بررسی‌ها منتشر شود اما به نظر می‌رسد که با قوی‌ترین لاین‌آپ لانچ کنسول‌‌های پلی‌استیشن رو به رو هستیم. بزرگ‌ترین مشکل در مورد پلی‌استیشن ۵ در حال حاضر قیمت بازی‌هایش است. پرداخت ۷۰ دلار برای اکثر بازی‌های انحصاری در حقیقت با گیم پس از تیم مقابل در تضاد قرار دارد می‌تواند به یک نقطه‌ی منفی برای سونی بدل گردد. موقعیت قیمت‌ها و اشتراک نیز به طور قریب به یقین در ادامه‌ی نسل برای هر دو کنسول تغییراتی را به خود ببیند اما در حالی که ما نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم باید بگویم که پلی‌استیشن ۵ یک کنسول عالی به حساب می‌آید که در صورت داشتن بودجه باید هر چه زود یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

یاهو (Yahoo):

از حیث باز‌ی کردن و سرگرمی پلی‌استیشن ۵ یک پکیج کامل به شمار می‌رود. با گرافیک نسل بعدی، لیستی از بازی‌های سرگرم‌کننده و ویژگی‌های مختلف برای بهبود تجربه‌ی کاربر، داشتن یک کنسول قدرتمند مانند پلی‌استیشن ۵ می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. از طرفی در کنار بازی کردن می‌توانید دسترسی خوبی به نتفلیکس و سایر شبکه‌ها برای مشاهده‌ی محتویات مختلف داشته باشید. شما می‌توانید NOW TV ،SKY Sport و بسیاری از شبکه‌های دیگر را در یک جا داشته باشید و در حقیقت یک مدیاسنتر قدرتمند در انتظار شما است. اگر یک بازی‌باز هستید، مطمئناََ عاشق بازی کردن برروی پلی‌استیشن ۵ خواهید شد و بی درنگ یکی از این کنسول‌ها را خریداری خواهید کرد.

IGN:

تیتر: احساس دوگانه‌ی جدید

پلی‌استیشن ۵ شامل لاین‌آپی از بازی‌ها می‌شود که برای پلی‌استیشن ۴ نیز در دسترس قرار خواهند گرفت و نسل قبل هم با کنسول‌های قدرتمندی مانند پلی‌استیشن ۴ پرو پشتیبانی می‌شود بنابراین پلی‌استیشن ۵ به عنوان یک بسته‌ی بی‌نقص هنوز شناخته نمی‌شود اما مطمئناََ قدرت و سرعت کافی را دارد تا به یکی از کاندیدهای کنسول‌های برتر بدل گردد (اگرچه ۶۶۷ گیگابایت فضای خالی درایو SSD کمی برتری ها را کمرنگ می‌کند). در هر حال پلی‌استیشن ۵ یک رابط کاربری به شدت مورد توجه قرار گرفته دارد در کنار بارگذاری‌های فوق سریع که لذت تجربه را دوچندان می‌کند. از طرفی کنترلر دوال‌سنس نیز یک غالفگیری بود که انتظارش را نداشتم، کنترلری که سایر کنترلرها را ابتدایی و بدوی جلوه می‌دهد.

نمره: ۸/۱۰

گیم‌اینفورمر (GameInformer):

پلی‌استیشن ۵ یک سخت‌افزار گیمینگ به شدت قدرتمند و فکرشده است و برخی اوقات به طور کلی بارگذاری‌ها را از بین می‌برد. بازی‌ها به لطف تکنیک‌های جدید نورپردازی و صفحه نمایش‌های ۴K بی‌نظیر به نظر می‌رسند و انجین تمپست اطمینان حاصل می‌کند که تجربه‌ای همه جانبه داشته باشید. اگرچه از نظر ظاهر بیرونی جذاب است و قدرتنمایی می‌کند اما طراحی آن‌ها شاید همه را راضی نکند. رابط کاربری از طرفی بسیار جذاب بوده و با تفکر زیاد طراحی شده است به گونه‌ای که موارد با اهمیت برای مخاطب را ارزشگذاری کرده است و به زمانبندی شما اهمیت و آن تحت مدیریت شما قرار می‌دهد.

نمره: -A

تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا

گیم‌اسپات (GameSpot):

تیتر: یک شروع نوید دهنده برای نسل بعد

در زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ یک کنسول عالی است که راه را برای یک آینده‌ی امیدوارکننده باز می‌کند، جایی که تجربه‌ی گیمینگ می‌تواند از طرق‌ و پروسه‌های گوناگونی ارائه شود. درایو SSD شخصی‌سازی شده، کنترلر دوال‌سنس منحصر به فرد و قدرت سخت‌افزاری بالا یک خط جدایی کننده نسبت به نسل قبل و نسل جدید ایجاد می‌کند. بارگذاری‌های سریع‌تر و ویژگی‌های رابط کاربری پلی‌استیشن ۵ در بخش “فعالیت‌ها” به شدت ضروری به نظر می‌رسند در حالی که بازخرود دریافتی از دواتل‌سنس نیز به طور قوی تشویق می‌کند که به سمت نسل جدید پلی‌استیشن برویم. مطمئناََ کیفیت اجرایی و بصری که پلی‌استیشن ۵ قادر به ارائه‌ است تجربه‌ی بی‌نظیر برای شما به ارمغان می‌آورد و مهم نیست چه تنظیمات گرافیکی را ترجیح دهید چرا که از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد. اگرچه قابلیت Backwards Compatibility و اعمال آن بی‌نقص نیست اما همچنان بیشتر بازی‌های پلی‌استیشن ۴ من بدون هیچ مشکلی قابل اجرا بودند. (من حتی Guitar Hero Live را نیز تست کردم و به خوبی اجرا شد)

از طرفی پلی‌استیشن ۵ تنها به واسطه‌ی بازی‌های Backwards Compatible خود ارائه نمی‌شود بلکه در نهایت همه‌ی کنسول‌ها لاین‌آپ اختصاصی خود را دارند. همچنین باید بگوییم برخی از بهترین ویژگی‌های این کنسول به پشتیبانی و حمایت دائم سازندگان نیاز دارد و توسعه‌دهندگان باید از این قابلیت‌‎ها بهره ببرند. سونی بنیان‌های قدرتمندی برای نسل جدید خود بنا نهاده است اما حالا همه چیز به سازندگان و استودیوهای مختلفی بر می‌گردد تا از ابزار ارائه شده بهره ببرند. با توجه به بازی‌هایی که دیده‌ایم مانند Spider-Man: Miles Morales و Astro’s Playroom، به نظر می‌رسد نسل بعدی پتانسیل بسیار خوبی برای پلی‌استیشن وجود داشته باشد و من بسیار هیجان‌زده هستم.

گیم‌رادار (GameRadar):

تیتر: نیامده همه چیز را درست انجام می‌دهد!

پلی‌استیشن ۵ نیامده همه‌چیز را صحیح و درست انجام می‌دهد. سونی با ریسک کردن در مورد سخت‌افزار (شکل ظاهری)، کنترلر و برخی ویژگی‌های اساسی رابط کاربری نسل جدیدی از گیمینگ را ارائه می‌دهد. در حالی که گرافیک بهبود یافته و نرخ فریم‌ها به وضوح یک مزیت به حساب می‌آید، این غوطه‌وری بیشتر در بازی‌ها است که جهش به نسل بعد را تعیین می‌کند. با زمان‌های بارگذاری خداحافظی کنید و با زدن یک کلید وارد بازی‌ها شوید. پلی‌استیشن ۵ با تکامل سخت‌افزار، گرافیک، گیم‌پلی و رابط کاربری از سوی سونی یک قدم مطمئن به نسل بعدی گیمینگ است.

نمره: ۴٫۵/۵

سی‌نت (CNET):

تیتر: سونی یک کنسول فضایی برای رویای نسل بعدی شما ساخته است

اگر توانستید یکی را خریداری کنید به سمت نسخه‌ی کاملاََ دیجیتال بروید. کسانی که کالکشن بازی‌ها را دارند با این حرف مخالف خواهند بود اما با این کار می‌توانید با هزینه‌ی کمتر یک کنسول تماماََ نسل بعدی فراهم کنید و از شر یکی از قسمت‌های مکانیکی که خراب می‌شود نیز خلاص شوید.

*این بررسی جمع‌بندی مناسبی ندارد برای خواندن آن کلیک کنید.

ورج (The Verge):

تیتر: یک قدم بزرگ و مطمئن برای ورود به نسل بعد

نقد و بررسی یک کنسول بازی ویدیویی مسئله‌ای حساس است. موارد بسیاری زیادی وجود دارد که آن‌ها را نمی‌دانیم. آیا سازندگان از قابلیت‌های منحصر به فرد دوال‌سنس استفاده خواهند کرد؟ آیا بازی‌های دیگر مانند Ratchet and Clank از سرعت بی‌نظیر درایو SSD بهره خواهند برد تا دنیا‌های تازه و مراحل متنوع خلق کنند؟ و دقیقاََ رابط کاربری با اضافه شدن سرویس‌های مختلف پس از لانچ تا چه تاریخی بی‌نظم باقی می‌ماند؟ تجربه‌ی امروز من از پلی‌استیشن ۵ تا یک یا دو سال دیگر متفاوت خواهد بود.

از نظر فیزیکی پلی‌استیشن ۵ یک سخت‌افزار جسور و تهدید آمیز است که برای پیشرفت‌های گوناگون و تغییر مواردی اساسی به وجود آمده است. حداقل برای حال حاضر تغییرات به وجود آمده کمی نامحسوس است. ما شاهد انتقال از SD به HD نیستیم و پیشرفت انقلابی دیده نمی‌شود اما این تغییرات کوچک متعدد و بسیار مهم مانند بارگذاری سریع و یک کنترلر بسیار غوطه‌ور کننده است که تجربه را نسبت به پلی‌استیشن ۴ بهتر می‌کند. نمی‌توانم دقیقاََ به شما بگویم که آینده به چه شکل خواهد بود اما در حال حاضر پلی‌استیشن ۵ یک سخت‌افزار بسیار عالی به حساب می‌آید.

شاید در حال حاضر با دیدن تریلرها و استریم‌های زنده متوجه‌ی تغییرات و پیشرفت‌ها نشوید اما به محض این که کنترلر را در دست بگیرید و کنسول به دستتان برسد نسل جدید به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

WCCFTECH:

تیتر: نسل بعدی حقیقی در دستان شما

نکات مثبت:

  • صفحات اصلی هر بازی منحصر به فرد است و از موسیقی خاصل خود پشتیبانی می‌کند
  • منیوهای ادغام شده که مسیر تروفی‌ها و جزئیات آن را مشخص کرده و از ویدیوهای حمایتی و منیوی سریع نیز پشتیبانی می‌کند
  • بازخورد هاپتیک دوال‌سنس یک کنرتلر نسل بعدی حقیقی است
  • Tempest Audio پاسخ سونی به Dolby Atmos
  • کاهش شدید بارگذاری‌ها برای عناوین نصضب شده برروی درایو SSD
  • می‌توانید عناوین پلی‌استیشن ۴ را برروی درایو خارجی بازی کنید

نکات منفی:

  • حافظه‌ی ۶۶۷ گیگابایت SSD
  • تکنولوژی Tempest در زمان لانچ تنها برروی هدفون اجرایی است و خروجی Optical Audio وجود ندارد
  • دانستن این که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ را دانلود می‌کنید یا پلی‌استیشن ۵ می‌توانست برای بازی‌باز وضوح بیشتری به وجود آورد
  • اجرایی کردن پلی‌استیشن وی‌آر نیازمند دو پورت USB قدیمی است و دوربین پلی‌استیشن نیز به آداپتور جدید نیاز دارد برای اجرایی شدن
  • حرکت میان منیوهای ویدیوهای راهنمای بازی‌ها کمی پیچیده است
  • در زمان عرضه از هیچ درایو SSD اضافه‌ای استفاده نمی‌شود

پلی‌استیشن ۵ کنسولی است که با ترکیب صدا، درایو SSD و کنترلر حقیقتاََ ما را وارد نسل جدید می‌کند. درست همانند اکس‌باکس سری اکس پشتیبانی از برنامه‌ها در زمان لانچ کمی کاستی دارد اما خوشبختانه عناوین زیادی از نسل گذشته قابل تجربه خواهد بود.

نمره: ۹/۱۰

TomsHardware:

تیتر: برج قدرت

پلی‌استیشن ۵ تنها یک تکامل نسبت به نسل قبل به حساب نمی‌اید بلکه با قدرت بیشتر و تکنولوژی‌های بهتر وارد میدان می‌شود. بسیاری از بازی‌هایی که در ماه‌های ابتدایی برای پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهند شد مانند Spider-Man: Miles Morales ،Sackboy: A Big Adventure و Horizon: Forbidden West برای نسل قبلی یعنی پلی‌استیشن ۴ نیز در دسترس قرار خواهند گرفت بدین معنا که همچنان می‌توانید بسیاری از عناوین استودیوهای پلی‌استیشن را برروی کنسول حال حاضر خود تجربه کنید اما این انحصاری‌ها بخشی از بهترین لاین‌آپ لانچ به حساب می‌آیند.

اگر SSD و قدرت پردازش گرافیکی بازی‌ها را نسل بعدی‌تر نکند مطمئناََ کنترلر دوال‌سنس کاملاََ نسل بعدی احساس می‌شود. من واقعاََ نمی‌توانم تا بهره بردن سازندگان از این تکنولوژی‌های جدید صبر کنم اما در عین حال نگران هستم که خیلی‌ها از قابلیت‌های جدید بهره نبرند.برروی کاغذ اکس‌باکس سری اکس طبق مشخصات سخت‌افزاری ارائه شده سیستمی قوی‌تر و سریع‌تر است. زمان بیشتری نیاز داریم تا ببینیم آیا پلی‌استیشن ۵ کم می‌آورد یا خیر اما نگاه اولیه نشان می‌دهد این کنسول نیز قدرت خاص خود را دارد.

پلی‌استیشن ۵ شاید کم صداترین یا زیباترین کنسول نباشد اما به شدت مدرنیته شده، قدرت دارد و سریع است. باید کمی صبر کنیم تا پتانسیل آن نمایان شود اما با ترکیبی از انحصاری‌های پیش رو و بازی‌های ترد-پارتی آینده‌ی هیجان‌انگیزی را پیش رو می‌بینم.

تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا

Engadget:

تیتر: بازی کردن عالی به صورت ۴K با طراحی عجیب

سونی توانسته است با پلی‌استیشن ۵ یک کنسول نسل بعدی حقیقی را ارائه دهد حتی اگر از نظر طراحی کمی بیش از حد وسواس به خرج داد. کنترلر آن‌ها حقیقتاََ نوآورانه است و از همان ابتدا بازی‌هایی دارد که می‌توانید تجربه کنید اما من نمی‌گویم که سونی از همین حالا نسل بعد را برده است تنها فکر می‌کنم نبرد لانچ را برده‌اند. مایکروسافت همچنان یک رقیب قدرتمند است مخصوصاََ که سلاح‌هایی مانند گیم‌ پس، xCloud و بتسدا را تحت اختیار دارد. در نهایت اصلا مهم نیست که کدام یک برنده‌ی نهایی باشد – تنها خوشحال باشید که دو کنسول قدرتمند و جذاب برای خریداری وجود دارد که سرانجام شاید توانایی رقابت با رایانه‌های شخصی را پیدا کنند.

نمره: ۸۷/۱۰۰

TechRadar:

تیتر: پلی‌استیشن ۵ با قابلیت‌های جدید و کنترلر انقلابی وارد می‌شود

نقاط قوت:

  • گیم‌پلی ۴K/120FPS و پشتیبانی از ۸K/60FPS
  • پلی‌استیشن پلاس کالکشن ارزش بالایی دارد
  • کنترلر هاپتیک انقلابی
  • رابط کاربری زیبا و سریع
  • بارگذاری‌های به شدت سریع

نقاط ضعف:

  • اندازه‌ی کنسول کمی بزرگ است و پیدا کردن جای مناسب سخت می‌شود
  • درایو SSD سریعاََ پر می‌شود
  • بازی‌های زمان عرضه می‌توانست کمی کامل‌تر باشد
  • قابلیت Backwards Compatibility محدود شده
  • عدم وجود Dolby Vision یا Dolby Atmos

پلی‌استیشن ۵ یک کنسول باشکوه است که تجربه‌ی گیمینگ نسل بعدی را به ارمغان می‌آورد، تجربه‌ای که مطمئناََ در ادامه‌ی نسل بهتر هم می‌شود. پلی‌استیشن ۵ به طور همزمان هم قدرتمند است و هم طراحی عالی دارد. تنها چند نقطه‌ی ضعف کوچک باعث شد که نمره‌ی ۵ ستاره به آن ندهیم اما به غیر از آن‌ها مطمئناََ باید به این آپگرید نسبت به پلی‌استیشن ۴ خوش‌آمد بگوییم و وارد نسل بعد شویم.

نمره: ۴٫۵/۵

بلومبرگ (Bloomberg):

تیتر: بازی‌های ویدیویی که می‌توانید آن‌ها را حقیقتاََ احساس کنید

جیسون شرایر:

پلی‌استیشن ۵ یک دستگاه چشم‌گیر و بی‌نظیر است اما با وجود پیشرفت‌های متعدد و کنترلر خارق‌العاده‌ی آن، پیشنهاد خریدش برای سال جاری کمی سخت است. هم در مورد اکس‌باکس و هم در مورد پلی‌استیشن، بهتر است که بازی‌بازان برای یک یا دو سال صبر کنند. تا آن زمان سخت‌افزارها تخفیف می‌خورند و بازی‌های بیشتری برای آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.

 

CGM:

تیتر: چشم‌انداز سونی برای آینده

سونی یک آینده‌ی جدید برای گیمینگ به وجود آورده است و اگر از تمامی قابلیت‌ها استفاده شود، مطمئناََ زمان هیجان‌انگیزی برای بازی‌باز کنسولی شدن خواهد بود.

نمره: ۱۰/۱۰

VG247:

تیتر: لذت اکتشاف و حس حقیقی نسل جدید

پیرامون پلی‌استیشن ۵ حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد اما من باید تمامی ویژگی‌ها را خارج از فضای تبلیغاتی بررسی کنم. به عنوان مثال ویدیوهای راهنمایی در دسترس نبودند و یا این که کاملاََ پنهان شدند. من همچنین هنوز بازی Demon’s Souls را تجربه نکرده‌ام. با وجود این که تریلرها بی‌نظیر بودند اما باید اجرا شدن آن را ببینیم و شخصاََ تجربه‌اش کنم. اگر منتظر غافلگیری خاص نباشیم به نظر می‌رسد Demon’s Souls از نظر بصری یک اثر کاملاََ نسل بعدی باشد.

موفقیت نسل جدید در نهایت به بازی‌هایی بر می‌گردد که کاملاََ تجربه‌ای نسل بعدی ارائه دهند. در حال حاضر سونی و اکس‌باکس لاین‌آپ چندان بی‌نظیری را پیش روی خود ندارند اما حداقل سونی Demon’s Souls را در زمان لانچ ارائه خواهد کرد. (و Spider-Man: Miles Morales برای خشنودی اکثر طرفداران). سونی همچنین از نظر نوآوری و ارائه‌ی تجربیات جدید اکس‌باکس را شکست می‌دهد. خرید یک کنسول ۴۹۹ دلاری امروزه کار آسانی نیست و برای چنین هزینه‌ای باید شاهد هیجان کافی نیز باشیم. من امیدوارم که یک سری اکس خریداری کنم اما به شدت در مورد پلی‌استیشن ۵، کنترلر بی‌نظیر آن، رابط کاربری کاملاََ جدید و بازی Demon’s Souls هیجان زده هستم. اگر به دنبال هیجان نسل بعدی هستید، در حال حاضر پلی‌استیشن ۵ تنها انتخاب است.

تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا

VultureBeat:

تیتر: بازی کردن برروی کنسول‌ها دوباره هیجان‌انگیز می‌شود

پلی‌استیشن ۵ یک سرمایه‌گذاری بزرگ است اما خریداران ابتدایی از تصمیمشان پشیمان نخواهند شد.  حتی در این دوره پلی‌استیشن ۵ می‌تواند شما را هیجان‌زده کند. در حقیقت این کنسول از پایه تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی را تغییر نمی‌دهد اما به لطف بارگذاری سریع‌تر و سخت‌افزار قدرتمند تجربه‌ی شما را به شدت بهتر از پلی‌استیشن ۴ خواهد کرد و دوال‌سنس یکی از بهترین کنترلرهایی است که تا به این لحظه در دست گرفته‌ام. من تنها امیدوارم که سازندگان مختلف به شکل خلاقانه از آن بهره ببرند.

پلی‌استیشن ۵ تنها یک نقطه‌ی ضعف بزرگ دارد و آن درایو SSD با فضای خالی کم است. این به گونه‌ای احمقانه است که تنها می‌توانم تعدادی بازی در درایو خود نگه دارم اما این موضوع باعث نمی‌شود دیگر عاشق پلی‌استیشن ۵ نباشیم، واقعاََ به این موضوع اعتقاد دارم. من در حال حاضر علاقه‌ی شدیدی به کنسول جدید سونی پیدا کرده‌ام، از طراحی بزرگ آن و کنترلر نوآورانه گرفته تا لاین‌آپ لانچ قوی. این احتمالاََ بهترین شروع برای یک کنسول سونی به حساب می‌آید.

cogconnected:

تیتر: پلی‌استیشن ۵ ممکن است هنر بازی‌های ویدیویی را کامل کرده باشد

پلی‌استیشن ۵ یک سخت‌افزار برجسته به شمار می‌رود. مطمئناََ ناحیه‌هایی وجود دارد که سونی باید از نظر شخصی‌سازی نگرانشان باشد اما پایه و بنای کنسول محکم نهاده شده است. کنسول ساکت و خنک کار می‌کند و از طرفی رابط کاربری و لاین‌آپ لانچ قوی آن را تکمیل می‌کند. اگر قصد دارید پاییز امسال وارد نسل بعد شوید، پلی‌استیشن ۵ یک گزینه‌ی مناسب خواهد بود.

Destructoid:

تیتر: نسل جدید، همه چیز جدید!

اگر برخی از مشکلات مربوط به پشتیبانی از کنسول‌های قبلی پلی‌استیشن را کنار بگذاریم، سونی با قدرت وارد نسل جدید می‌شود. کنترلر دوال‌سنس کاملاََ حس متفاوتی نسبت به دوال‌شاک ۴ القاء خواهد کرد. احساس و ظاهر پلی‌استیشن ۵ جدایی کاملی نسبت به کنسول های قبلی ایجاد می‌کند. رابط کاربری شامل ویژگی‌های جدیدی می‌شود و وارد یک منطقه‌ی متفاوت خواهد شد. همچنین این کنسول انحصاری‌های بسیار خوبی را روز اول به مخاطب ارائه می‌دهد البته همه چیز به طور کامل اجرایی نشده است.

اگر شما قصد دارید بین پلی‌استیشن ۵ و یا اکس‌باکس سری اکس یک گزینه‌ی کاملاََ “نسل بعدی” را انتخاب کنید، احتمالاََ پلی‌استیشن ۵ گزینه‌ی بهتری باشد چرا که هم کنترلر آن از تکنولوژی‌های جدیدی بهره می‌برد و حسی متفاوت القاء می‌کند و هم از طرفی انحصاری‌های حقیقی به شما پیشنهاد می‌دهد. هر دو کنسول نقاط قوت و ضعف خود را دارند و باید به آینده نیز نگاه کرد. در حال حاضر انتخاب برنده‌ی نهایی کار سختی است.

PSU:

Backwards Compatibility کامل نشده کافی نیست برای این که کنسول ایجاد شده توسط سونی را کم ارزش‌تر از مقدار واقعی تلقی کنیم. ما با کنسولی به شدت مهندسی شده و نامتعارف رو به رو هستیم که به همراه خود بهترین کنترلر ساخته شده در تاریخ را دارد و همچنین اینگونه به نظر میرسد که بتواند صنعت بازی‌های ویدیویی را با انحصاری‌های خاص خود در سال‌های پیش رو هدایت کند.

نمره: ۹٫۵/۱۰

T3:

تیتر: پلی‌استیشن ۵ لحظه‌ی افتخار برای سال ۲۰۲۰ است و برنده‌ی روشن بر اکس‌باکس سری اکس

حقیقتاََ من فکر می‌کنم که برای بازی‌بازان پلی‌استیشن تنها یک گزینه‌ برای کنسول نسل بعدی وجود دارد و آن پلی‌استیشن ۵ است. این سیستم امروز یک سیستم عالی است و تنها شامل چند ضعف اساسی مانند کم بودن فضای خالی می‌شود. من فکر می‌کنم این کنسول بتواند در سال‌های پیش رو تجربه‌ی عالی برای بازی‌بازان فراهم کند. از نظر تکنیکی با سیستمی بی‌نظیر رو به رو هستیم.

نمره: ۵/۵

پلی‌استیشن ۵ در تاریخ ۲۲ آبان و ۲۹ ابان (۱۲ نوامبر و ۱۹ نوامبر) در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا
تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا
تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا
تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا
تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چند نکته:
    نکته‌ی اول در مورد دیجیتال فاندری:
    ۱- دیجیتال فاندری بررسی از کنسول منتشر نکرده و فعلاََ بررسی Backwards Compatibility رو آپلود کرده. اعلام کردن کنسول شامل یک سورپرایز میشه از بعد فنی و معلوم نیست چیه. بررسیشون منتشر بشه حتماََ کار می کنیم. فقط دو نکته عجیب وجود داره که کلا بر عکس تصور می‌شدند:
    ۱- سرعت بارگذاری در سری اکس بیشتره چند ثانیه در بازی های Backward و دلیلش برنامه‌نویسی بینظیری هستش که انجام دادن و تکنولوژی Velocity.
    ۲- به طرز جالبی پلی استیشن ۵ فریم بازی‌های Backwards ( مثل سکیرو) رو بهتر ثابت نگه میداره روی ۶۰ فریم اما رزولوشن ۱۸۰۰p پویا میشه در اکس باکس سری اکس Native.
    نکته‌ی دوم:
    مربوط میشه به نظر شخصی خودم.
    پلی‌استیشن فقط یک نقطه‌ی ضعف بزرگ داره: از نظر سازگاری های مختلف و گزینه‌های متعددی با توجه به فریم ور ابتدایی لانچ عملکرد خوبی نداشته چون:
    ۱- امکان انتقال سیوهای پلی‌استیشن ۵ به USB برداشته شده.
    ۲- از مانیتورهای ۱۴۴۰p پشتیبانی نمیشه.
    ۳- حافظه‌‌ی اضافه روز اول در دسترس قرار نداره ولی خب ایراد بزرگی نیست چندان مگر این که بیش از یک ماه طول بکشه عرضه‌ی ssd compatible.
    ۴- بازی های پلی‌استیشن ۵ رو نمیشه روی هارد فعلاََ ذخیره کرد.
    بنابراین از نظر آزادی عمل در زمان لانچ شامل این ایراد ها میشه که بزرگ بودن این ایرادها به شخص شما بستگی داره. به نظر من تنها ایراد بزرگ پلی‌استیشن عدم پشتیبانی از برخی قابلیت های این مدلی هستش.
    از طرفی SSD انتظار داشتم بهتر از سری اکس باشه ولی متاسفانه یکم ناامید شدم.
    در نهایت به نظرم عملکرد پلی‌استیشن چه از نظر تبلیغات و چه از نظر نقد هایی که به دقت خوندم خیلی بهتر از اکس‌باکس بوده (به طور کلی)
    مطمئنم عده‌ی زیاد به تیتر این بررسی و بررسی اکس‌باکس ایراد می‌گیرن، مدت زیاد بررسی کردم نقد ها رو مخصوصاََ نقد گیم‌اسپات رو (چون بررسی بارگذاری گذاشته بود) که ببینم در مورد پلی‌استیشن ۵ نکته‌ی منفی اساسی چی هستش که به نکته‌ی منفی هم اشاره بشه اما اشاره ای به این موضوع نشده بود و حتی سرعت بهتر بارگذاری اکس‌باکس نسبت به پلی‌استیشن هیچ جا به عنوان نکته‌ی منفی اشاره نشده. و تیترها تقریباََ در ۹۵ درصد موارد همگی مثبت بودن بر عکس اکس‌باکس. اهمیتی نداره چه برداشتی از نویسنده‌ی این پست دارید فقط خواستم روشن سازی کنم.
    https://uupload.ir/files/86x4_emjtslhwoaiqkpm.jpg
    https://uupload.ir/files/a84s_emjtslhxeaa7h3f.jpg
    https://uupload.ir/files/y5xw_emjtslix0aeii15.jpg
    https://uupload.ir/files/ry4_emjtsllxgamu_od.jpg

    • اول این که بابت نقدای دیروزِ اکس باکس و امروز پلی‌ ۵ بهت خسته نباشید میگم عزیز.
      دوم هم تشکر میکنم :rose: :heart: .

      • یعنی دیگه ازین بهتر نمیشه این نسل ترکوندن خدایش بازیای بی نظیر پی اس ۴ حالا ۶۰ فریم ثابت ترکوندن خدایش دیگه یه عمری بازیای قدیم و جدیدو باید پلی بدیم هایپ بدجوری زد بالا.فقط برید دیجیتال فاندری رو ببینید

    • best fan گفت:

      حالا که SSD اکس باکس سریعتره چه نظری دارید؟؟ :rotfl: و البته اینکه چرا حافظه SSD این قدر کمه

      • تا حدودی انتظار داشتم بهتر باشه SSD چون مانور داده بودن برای همین کمی نا امید شدم. در کامنت بالا هم متذکر شدم.

        • ghost.007 گفت:

          اینقد سر سرعتش ادعا داشت ادعای زیادم داشت(میگفت تو بازار سریعتر از ما پیدا نمیکنین!!) بعد الان سرعت لود پایین تره؟! حالا سرعت لود پایین تر خیلی مطرح نیست در حالت عادی ولی وضعیت زمانی بده که ایکس باکس هم سرعت لود بهتر میده هم فضای اضافه و این اشتباهیه که سونی کرده البته شاید هنوز اول کار باشه و بعدا که بازی های بیشتری رو ps5 بیاد اونجا سرعت ssd پلی استیشن مشخص بشه و بالاتر باشه اما فعلا که یکم نا امید کننده بوده

          • Ozhan گفت:

            مایکروسافت با بهترین مهندسین و برنامه نویس های دنیا شده مایکروسافت
            اگ واقعا تا اخر اینجوری باشه که اس اس دی اکس باکس سریعتر باشه من خودم تحسین میکنم مایکرو رو

            • ghost.007 گفت:

              علت سریعتر بودن لود تو ایکس باکس بخاطر نوع ssdیش نیست بخاطر معماری فوق العاده velocityه که بشدت فوق العاده و بهینه تعبیه شده و متاسفانه سونی بجای اینکه روی معماری کنسولش تمرکز کنه بیشتر روی سرعت ssdیش تمرکز کرد و فک کرد تنها سرعت اضافه تو ازمایشاتشون باعث میشه لود بهینه تری داشته باشند که متاسفانه به نتیجه دلخواهش نرسید

      • PCMR گفت:

        ببین دوست عزیز به عنوان یه بی طرف میگم…
        به نظرت گیمی که در عرض ۵ ثانیه روی سری ایکس لود میشه و از اونور در عرض ۱۰ ثانیه روی ps5 چه تفاوت بزرگی میتونه ایجاد کنه؟؟ توی این ۵ ثانیه اختلاف قراره اتفاق عظیمی بیفته به نظرت؟؟
        حالا اینکه سونی تاکید زیادی روی ssd کرده بود و خیلی مانور تبلیغاتی کرده بود روش ولی ssd مایکرو برخی جاها سریعتر عمل کرده درسته نکته منفی ps5 هست ولی یادتون باشه چه مایکرو و چه سونی هر دو از اسم ssd بیشتر برای تبلیغات استفاده کردن و یکی دوسال که بگذره تب و تاب ssd هم میخوابه مثل همون اختلاف ۲ ترافلپسی سری ایکس با ps5

        • soheil.exe گفت:

          ۵ ثانیه تاثیر نداره؟
          موقع لود بازی آدم حوصله نداره این ۵ ثانیه ۲۰ ثانیه براش میگذره

        • Mrfake2249 گفت:

          چه جالب! همینو با ۸ ماه قبل میگفتیم(وقتی که سرنی گفت که SSD پلی ۵ دو برابر سری ایکس سرعت داره) که چند ثانیه لودینگ بیشتر پلی ۵ نسبت به سری ایکس چیز مهمی نیست! ولی الان وقتی همه چیز در عمل معلوم شده شماها اینو به ما میگید! پلی ۵ با این SSD که سرعتش در حد SSD سری ایکس (با معماری velocity و یکپارچه) هست و ۲۰۰ گیگ حافظه کمتر و همچنین قدرت پایین تر (دیجیتال فاندری توی یوتوب چند تا بازی نسل ۸ رو بین سری ایکس و ولی ۵ مقایسه کرده و سری اکس با رزولوشن بالاتر بازی ها رو اجرا میکرد) و اندازه بزرگتر و حتی فن و سیستم خنک کننده یکسان (یا حتی ضعیفتر، رابرت سرانو گفته سری ایکس صدای کمتری نسبت به پلی ۵ تولید میکنه«البته گفته خیلی محسوس نیست و اختلافشون کمه توی میزان نویز تولیدی» و دمای پایین تری هم داره) عملا ارزش خرید بالایی نداره مگر به خاطر انحصاری های سونی.

          • PCMR گفت:

            یه بار دیگه بخون کامنت رو
            گفتم من بی طرفم.. همون روز اولم گفتم که سونی فقط داره با ssd مانور تبلیغاتی میده!! والا این چند ثانیه اختلاف به چشم نمیاد…

          • PS5 need UNC5 گفت:

            شما که دیجیتال فاندری رو نگاه میکنی زبان انگلیسیت خوبه؟ متوجه نشدی گفتن بازیای ایکس باکس بکوار بخاطری رزولیشن بالاتره که نسخه ایکس باکس وانش از پی اس ۴ رزولیشن بالاتر بوده بخاطر کنسول قبلش اینجوریه یکم فکر کنید بعدش بیاید نظر بدید.اونجای که هیتمنو مثال میزنه ببینید یه بار

      • زیاد تفاوتی نداره البته روی بازیای بکوارد اینجوریه بازی اسپایدر من از شروع ۷ثانیه و از منو بازی فقط دو ثانیه طول میکشه

      • Wild Rage گفت:

        اس اس دی سریعتر نیست.
        فناوری ولوسیتی خیلی چیز خوبیه. البته انتظارمون از مایکرو همین بود چون یکی از شرکت ها با کله گنده ترین برنامه نویس ها و نرم افزار های تاریخ هست (اگه کله گنده ترین نباشه)

      • اونا بازیای نسل ۸ بودن و برای اس اس دی بهینه نبودن پس سرعت لودینگشون برمیگرده به سی پی یو

    • چرا باید لودینگ نسل قبل براشون مهم باشه؟
      لودینگ مایلز۲هست

    • Endgame گفت:

      اول یک خسته نباشید، دوم شما اگر یک ذره انقاد پذیر بودید به همه افارد گوش میدادید
      ما چیزی بگیم هم تایید نمیشه
      بر عکس پست xbox که همه نظرات تایید میشه

      • سلام بابت خسته نباشید ممنون. ببین برادر من، وقتی اخبار اکس‌باکس رو کار می‌کردم از هر ۶ نقد حداقل ۳ یا ۴ تاش (بلکه بیشتر) هم نمرات مساوی یا کمتر دادن هم از عدم وجود قابلیت های نسل بعدی و حس نسل بعدی صحبت کرده بودن (مخصوصا به صورت بولد در تیتر) هم عدم وجود بازی های نسل بعدی بنابراین من چاره ای نداشتم هم به قدرت کنسول اشاره کنم هم به این مورد در تیتر. ولی پلی‌استیشن از هر ۱۰ خبر ۹ تاش کاملاََ مثبت بودن تنها ایرادی که اکثرا گرفته بودن فضای ۶۶۴ گیگابایتی که اصلا در تیتر ذکر نشدن و یک ایراد جانبی براشون بود (برعکس اکس باکس که در تیتر ایرادات به وضوح آمده). درسته من ترجیح ام پلی‌استیشن بوده و هست بارها گفتم (یا ازش طرفداری کردم در کامنت ها) ولی هیچوقت بخاطر یک کنسول نمیام خبر رو تحت تاثیر بدم چه نفعی برای من داره؟ همه ی اخبار رو از دو طرف پوشش دادم روی اسمم کلیک کنید دیده میشه. اون روز این تیتر رو زدم اکثریت توهین کردن که برخی کامنت ها پاک شد امروز یک جواب کلی در مورد این موضوع نوشتم. این که با هم بحث می کنیم در کامنت ها و اختلاف عقیده داریم با برخی دوستان هیچوقت در بحث کاری تاثیری نداشته و نخواهد داشت. همین چند روز اخیر انحصاری نبودن Godfall یا native نبودن ac روی پلی ۵ رو کار کردم. نتیجه گیری بر عهده‌ی خودتون هستش.

        • Endgame گفت:

          :yes: 🙂
          ممنون از اینکه جواب دادید ولی به نظرم درباره تایید نظرات کامل نگفتید
          ببینید مشکل اینه که امثال cell و detroit و jabe خیلی راحت کامنتاشون تایید میشه

        • wildhunt گفت:

          داداش بیشتر افراد شمارو دوست دارن و قدر تلاش هاتون رو میدونن :rose: :rose:
          نگران بعضی کامنت ها نباشد هرچند میدونم سخته ادم بخونه و روش تاثیر نذاره ولی حس میکنم کامنت های بعضی پست های جنجالی رو نخونید بهتره اخه چندوقته جو سایت جالب نیست و بیشتر نظرات فقط بحث و دعوای بیهوده ست.

          هرچند من یکی از کامنت هاتون خیلی استفاده میکنم چون پر از اطلاعات مفید و نظرات منطقی هستن یعنی من فقط بخش نظرات برای کامنتهایی مثل شما میخونم :yes: :yes:

    • Bluebox گفت:

      اتفاقا بنظر منم ایکس باکس یه کنسول واقعا نسل بعدی و کنسول بدون نظیره. ولی چون لانچ تایتل درست حسابی نداره واقعا حق دارن بهش ایراد بگیرن. تمام ایراد منتقدا هم به نداشتن لانچ بود و واقعا هر کسی باید قبول کنه.

      اون سرعت لودینگ هم احتمالا بخاطر فناوری ولوسیتی ایکس باکس هستش که خیلی کارآمده و واقعا یه ویژگی نسل بعدیه.

      قدرت کنسول ها روی بازی های نسل جدید فعلا برابر هستن حالا تفاوت ها هم اگر بخواد مشخص بشه تا ۳،۴ سال دیگه مشخص میشه و قدرت به چشم میاد.

      توی بازی های بکوارد هم که احتمالا چون سونی فقط بکوارد یک نسل رو در اختیار داشت کارش راحت تر بود و بهتر عمل کرد. ولی خب بکوارد ۳ نسل ایکس باکس وقت بیشتری ازشون گرفت. که احتمالا با بروزرسانی ها نرخ فریم هم پایدار تر بشه توی بکوارد نسل ۸.

      دیگه همه چی مشخص شد هر کس با توجه به نیاز ، بودجه و سلیقه ش باید کنسول مورد نظرش رو بگیره. تحت تاثیر دیگران هم قرار نگیره

      البته آقای کریمی توی نرخ فریم به رزولوشن هم دقت میکردین دلیلش بالاتر بودن رزولوشن ایکس باکس بود

    • دلیل اینکه لودینگ ها تو سریز اکس سریعتره اینه که اون بازی ها با بکوارد اجرا میشن و بهینه نشدن
      وگرنه برای مثال لودینگ بکوارد ویچر ۳ تو PS5 خیلی سریعتر نسبت به SERIES X هستش

    • Cell گفت:

      محمد حسین کریمی @
      من واقعا منظور شما رو متوجه نمیشم (کمی نا امید شدم)
      چند ثانیه لود بیشتر عناوین نسل ۸ شما رو نا امید کرده یا فضای به نظر کم
      .
      واقعا متوجه نمیشم و نمی‌دونم آیا نسل ۷ رو به یاد دارین پردازنده Ps3
      .
      Ps5 SSD چند لایه طرف هستیم که تا به الان توسط کمپانی ساخته نشده و به شخصه نقطه قوتی در Ps5 می‌دونم
      .
      صحبت های مارک سرنی رو دوباره گوش کنید
      و حتی دیجیتال فاندری گفته بود استفاده از SSD Ps5 فقط استودیوهای انحصاری ساز از پس قدرت اون بر میان
      .
      نسل ۷ موقع معرفی پردازنده Cell همه بازی سازان و صنعت گیم تعریف و تمجید بود ولی تا نتونستن از اون استفاده کنند گفتن از پردازنده ۳۶۰ ضعیف تر هست
      ( پردازنده Cell روی PS3 خیلی محدود شده بود یکی از هسته ها خاموش بود و برق رسانی قدرتمندی میخواست که در توان PS3 نبود و معماری پیچیده و تنبلی سازندگان دست به دست هم دادن تا عناوین مولتی پلتفرم کیفیت کمتری داشته باشن نسبت به ۳۶۰ ولی اخرای نسل استودیوهای انحصاری ساز چه شاهکاری کردن با PS3 بحث در مورد Cell تمومی نداره)
      .
      نسل ۹ هم SSd Ps5 شبیه شده به پردازنده PS3 همه میگن ضعیف تر از حد انتظارات هست ولی صبر کنید تا استودیوهای انحصاری ساز از اون استفاده کنند تا متوجه قدرت این حافظه SSD باشید و اگه به گفته های مارک سرنی توجه کنید SSd رو فراتر از بارگذاری سریع می‌دونه :yes:
      .
      در آخر فقط Engadget
      سونی توانسته است با پلی‌استیشن ۵ یک کنسول نسل بعدی حقیقی را ارائه دهد حتی اگر از نظر طراحی کمی بیش از حد وسواس به خرج داده

      • ssd که فقط انحصاری ساز ها بتونن از نهایت سرعتش بهره ببرن نا امید کنندس. در زمینه‌ی backwards عملکرد چند ثانیه بدتر بوده مهم نیست ولی نا امید کننده اس. حالا در مورد بازی های نسل بعد باید دید چه اتفاقی رخ میده. Cell هم افتضاح محض بود هر کس فکر می کنه Cell چون قدرت مند بود پس واقعا خوب بود یا الکی طرفداری می کنه یا خبر نداره که پلی‌استیشن ۳ سونی رو خیلی دور کرد از موفقیت های قبلیش. همه چیز قدرت نیست بلکه روان بودن پروسه‌ی توسعه مهم تر از قدرته و ترد پارتی به شدت اهمیت داره اگر بیشتر از انحصاری نباشه کمترم نیست.

        • PS5 need UNC5 گفت:

          سلام به همه پی اس فنای عزیز واقعا شب خوبی رو داشتیم عالی بود یعنی شاهکارش سر بازیای بکوارد :yes: بهترین خبر این بود حالا بازیای دویست هزار تومنی رو با فریم بالا ثابت پلی بدیم به اضافه کلی بازیای نسل بعد البته فعلا گرونه دست نگهدارید.بهتره پی اس پلاس بگیرید،واقعا عالی شد فقط برید ویدیو DF ببینید و قسمتهای بعدی سرپرایزهای دیگه هم دارن عالی شد خیلی خبرای خوشی اومدبرامون :-*

        • Cell گفت:

          محمد حسین کریمی@
          Cell هم افتضاح محض بود هر کس فکر می کنه Cell چون قدرت مند بود پس واقعا خوب بود یا الکی طرفداری می کنه یا خبر نداره :sweat: :sidefrown:
          .
          از شما انتظار چنین جمله ای رو نداشتم و توهینی به میراث Ps می‌دونم در هر صورت نظر شماست
          .
          در مورد میراث پدر پلی استیشن (کن کوتاراگی )
          صحبت در میان میاد کنسول PS3 جایگاه خاص و ویژه ای داره از کنفرانس جنجالی سال ۲۰۰۵ (E3) که بهترینهای کنفرانس سونی هست و پردازنده Cell , Blu-ray , sixaxis controller,
          همه در سطح بالایی بودن
          .
          (معماری cell به هیچ وجه شبیه ریز پردازنده هایی که امروزه دیده اید نیست ولی بیشتر به طرح های چندین پردازنده ای ابر کامپیوتر ها شبیه است. کمی شباهت به معماری پردازنده های گرافیکی امروزی دارد و همین باعث می شود بهترین بازدهی گرافیکی انجام گیرد و تحولی عظیم در صنعت گرافیک باشد)
          .
          انویدیا گرافیکی (RSX Reality Synthesizer)
          ضعیف برای PS3 ساخت آنقدر ضعیف که واقعا تفاوت عناوین میان پلتفرمی بین PS3 و Xbox 360 کاملا معلوم بود دعوای زیادی بین سونی و انویدیا شکل گرفت وسط نسل برای بالا بردن قیمت گرافیک و غیره…
          .
          استودیوهای انحصاری از SPU پردازنده کمک گرفتن برای گرافیک بالاتر و بهتر و اینجا بود
          که عناوین عظیمی به کمک کارنامه PlayStation اضافه شد
          Kill Zone 2, 3 – heavy rain
          Last of us – Gran Turismo 5. 6
          heavenly sword – Beyond: Two Souls
          God of War 3 و غیر…
          .
          خلاصه بگم
          اگه نسل ۷ کارهای پدر پلی استیشن و PS3 نبود الان Ps5 چنین سخت افزاری نداشت و چنین میراثی
          .

          Guerrilla dev: PS3’s Cell CPU is by far stronger than new Intel CPUs

          • کنسول پلی‌استیشن ۳ ضعیف ترین عملکرد رو از نظر فروش و عملکرد بازی های ترد پارتی داشت برای همینم اصلا برام مهم نیست میراث کی هست یا چقدر قوی بوده سل ابرکامپیوتر بوده یا نبوده، وقتی توسعه ی بازی براش مشکل بوده و برای بازی سازها پیچیدگی ایجاد می کرده بنابراین رویکرد خوبی از سوی سونی نبوده که البته طبق گفته هایی یکی از اعضای تیم پلی استیشن اونا رو به نابودی کشونده. استودیوهای داخلی سونی فقط بخشی از معادله هستن این چندپلتفرمی ها هستن که اهمیت ویژه ای دارن. حالا شما اگر تا فردا صبح هم در مورد قدرت سل صحبت کنید فکر نمی کنم تغییری در این نکته ایجاد کنه که با سازنده ها Friendly نبوده. من خودم خاطرات زیادی با پلی استیشن ۳ دارم و از همان زمان فت خریداری کردم اما هر چیزی که هر شرکت تولید کرد که نباید ازش تعریف کرد. شرکت ها هم از انسان های مختلف شکل گرفتن و انسان هم اشتباه می کنه. قدرت به هیچ عنوان همه چیز نیست، برای نسل حاضر هم صدق می کنه. سل هم قدرتمند بود ولی سازنده ها با پیچیدگی رو به رو شدن و اینو آقای سرنی هم تایید کرد داخل رویداد the road to ps5 وقتی روی صفحه نمایش اومد که پلی استیشن ۳ و فراگیریش چقد سخت و طولانی مدت بوده.

        • Mr.tur گفت:

          اینکه بگیم سل افتضاح بوده یکم نامردیه.
          به هرحال همین الان هم در ابررایانه ها(البته نسخه های پیشرفته تر) استفاده میشه و همونطور که خودتون هم بهتر میدونید دقیقا ۲٫۳ برابر قویتر از پردازنده ps4 بوده.
          از اونور بهترین گرافیکای هرسال روی همین پردازنده بوده به غیر از یکی دوسال که اونم بخاطر نبود انحصاری بوده.
          الان همین ماکرو فنا که به گرافیک هیلو ۴ افتخار میکنن در حالی که بیشتر از یک جوک نبوده و در سال ۲۰۱۲ هم به دلیل نبود رقیب جایزه بهترین گرافیک سال رو کسب می کنه در حالی که گرز اف وار ۳ که گرافیکش بسیار شاهکارانه تر از هیلو ۴ بوده در سال ۲۰۱۱ اصلا کاندید دریافت بهترین گرافیک سال هم نمیشه دیگه چه برسه به اینکه بخواد جایزه رو ببره.(جایزه رو انچارتد ۳ میبره).
          و علت عقب موندن ps3 به عوامل دیگه ای هم برمیگرده مثل قیمت افتضاح و دیرتر عرضه شدن کنسول و وجود دو رقیب قدرتمند و نبود انحصاری تا سه سال اول عرضه.
          خیلی جالبه:
          بهترین کنسول خانگی ماکروسافت = xbox360
          بهترین کنسول خانگی نینتندو = Nintendo Wii
          و هردو هم رقیب ps3 بدبخت بودن :sarcasm: :sarcasm:
          به هرحال در اینکه انتخاب سل اشتباه بوده شکی نیست ولی اینکه افتضاح بوده نه.
          تفاوت گرافیکی انحصاریای سونی با مولتی پلتفرم ها در نسل هفت خیلی بیشتر از نسل هشت بوده.
          که دلیل اصلیش هم سل و درایو بلوری بودن.
          یه مقایسه ساده : رددد ۱ در برابر انچارتد ۲ جوک حساب میشه دیگه چه برسه به انچارتد سه و لست اف اس.
          در حالی که در نسل هشت همین رددد۲ اختلاف کمتری با لست اف اس ۲ داره و چه بسا بعضیا هم گفتن گرافیکه رددد۲ بهتره.
          در اخر:
          قطعا همون بهتره در ابررایانه ها از پردازنده های نامتقارن استفاده بشه و استفاده از این نوع پردازنده در کنسولها و کامپیوتر های عمومی کار اشتباهی هست.
          تمام 😀

          • گفتم که بازی های چند پلتفرمی به شدت اهمیت دارن و به واسطه‌ی سختی ها بعضیاََ نسخه‌ی پلی استیشن ۳ تیره بود یا عملکرد بدتری داشت با وجود این که قدرت بیشتری داخلش پک شده بود. از طرفی توسعه‌ی بازی ها طاقت فرسا بوده روی این کنسول و سازنده ها نتونستن از پتانسیلش استفاده کنند.
            قیمت زیاد پلی‌استیشن اصلی ترین عاملش همون Cell هستش چون قیمت بالا هم بخاطر گران قیمت بودن سل و خرج های کلان سونی برای اون شکل گرفت دیگه. سل نه تنها پیچیدگی ایجاد کرد بلکه گران قیمت هم کرد کنسول رو.

        • PS5 need UNC5 گفت:

          بنظر من ضعف از سونی نیست و بکوارد براشون زیاد مهم نبوده که روش کارزیاد کنن الکی بهث وجدل راه انداختین.اینکه امشب مشخص شد پی اس ۵ عشقه و نوید یه نسل فوق العاده دیگری رو میده.منکه حال کردم دمشون گرم

          • ASSADullah گفت:

            شما درست میفرمایید(البته من بحث درست نکردم عزیز 🙂 )
            ببین الان کدوم کنسول بازی نسل ۹ اجرا کرد.
            Ps5
            کدوم ۴k نسل ۹ داد
            Ps5
            کدوم کمترین لود بازی نسل ۹ (اسپایدرمن مایلز و دیمون سولز) نشون داد.
            Ps5
            درواقع وقتی نسل جدید میاد باید تمام معیار محاسبات ما بر اساس همون نسل و بازی همون نسل باشه نه بکوارد.
            ضعفی که ازش صحبت کردم فقط مربوط به بکوارد سونی بود که مطمنا درآپدیت های بعدی مشکل برطرف میشه.
            *این لینک تفاوت دو ورژن فریمور ps4 نشون میده*
            حتما ببنید.
            https://youtu.be/XskvdJl64bE
            .
            سونی درواقع تمرکزش تو نسل جدیده و انصافا عالی عمل کرده.
            تا به این لحظه مایکرو با سری ایکس فقط در بکوارد خودی نشون داده (هنو هیچ بازی نسل ۹ ای اجرا نکرده)

    • بچه‌های عزیز گیمفایی تبریک بهتون که نسل بعد مثل همه‌ی نسلا تضمین شده بود حالا تضمینش دو چندان شده
      شروعی بی‌نظیر و بهترین لاین آپ تاریخ به گفته‌ی تمام منتقدا….نمره‌ی اسپایدی هم که یه اسپین اف بود ولی از آخرین اسپین اف ناتی‌داگم بیشتر شد و دیگه کاملا مطمئن شدم که رچت جزو سه تا بازی اولی هستش که ایشااله روی پی‌اس۵ پلی میدم…
      نقدا نشون میده که اس‌اس‌دی و دول‌سنس و فنی دستگاه فوق‌العاده بودن و نوید اینو میده که نسل پنجم کنسول سونی رویایی خواهد بود
      تبریک

    • آقای کریمی احتمالا الان بعضی از فن بوی ها میرم سایت های همسایه و گیمفا رو تخریب میکنن

    • بازم مثله همیشه سونی برنده میشه!
      فعلا نقدای دیجیتال فاندری مونده!
      واسه آپدیت های SSD هم عجله نکنین… وقتی اومد از سوراخ بیرون میکشم تون!
      درود بر سرور و سلطان همه ی پلتفرم ها…سامورایی کبیر… فخر سرزمین آفتاب همیشه تابان! پلی استیشن بزرگ!

    • Ozhan گفت:

      لعنت به وضعیتی که مردم بخوان به یه نویسنده و خبرنگار انگ بزنن و کار تا جایی برسه که اون خبرنگار بیاد کامنت بذاره که یه وقت سوتفاهمی پیش نیاد
      متاسفم واس جامعه خودمون

    • Iliya گفت:

      آقای کریمی به نظرتون این جیسون شرایر با ایرانی ها روابط نزدیکی نداره؟ 😀
      حرفش کلا به ایرانی ها میخوره :laugh:

      • چیز بدی نگفته آدم رکیه و نظر واقعیشو میده طرفدار هیچ سمتی هم نیست واقعاََ سابقه اش رو بررسی کنید متوجه میشین. به نظرم معتبر ترین Insider صنعت گیمه که ۹۹ درصد حرفاش صحیح در میان. از سری اکس خیلی لذت نبرده ولی از نوآوری های پلی استیشن لذت برده و در توییتر هم گفته این نظر واقعی من هستش می دونستم با حمله‌ی اکس باکس فنا رو به رو میشم ولی نمی تونم حقیقت رو نگم. چند سایت دیگه هم همینجوری صحبت کردن و رحم چندانی نکردن مثل vg247 و T3.

  • majid گفت:

    درایو SSD شخصی‌سازی شده، کنترلر دوال‌سنس منحصر به فرد و قدرت سخت‌افزاری بالا یک خط جدایی کننده نسبت به نسل قبل و نسل جدید ایجاد می‌کند. بارگذاری‌های سریع‌تر و ویژگی‌های رابط کاربری پلی‌استیشن ۵ در بخش “فعالیت‌ها” به شدت ضروری به نظر می‌رسند در حالی که بازخرود دریافتی از دواتل‌سنس نیز به طور قوی تشویق می‌کند که به سمت نسل جدید پلی‌استیشن برویم. مطمئناََ کیفیت اجرایی و بصری که پلی‌استیشن ۵ قادر به ارائه‌ است تجربه‌ی بی‌نظیر

  • Herobrain گفت:

    فقط دوال سنس :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • سینا گفت:

    واقعا سونی دروغاش رسوا شد 🙁 .اینهمه رو اس اس دی تبلیغ کرد اخرشم از اکس بکس ضعیفتر بود.واقعا خاک عالم بر سرت

    • Inspody گفت:

      لطفا اول تحقیق کن بعد صحبت کن ماکروسافت یه قابلیتی داره میتونه کاری کنه که بازی های نسل قبل از قابلیت های جدید کامل استفاده کنه ولی بازی های نسل بهد سونی انقدر لودینگشون سریع که حتی مثل اسپایدرمن براش صفحه لودینگ نذاشتن

    • بابا شما نخرید… شما بازی نکنید…یجوری میگن انگار پشت در فروشگاه وایسادن میخان کنسول جدید بخرن. بابا این چرت و پرت و جزئیات واسه یه گیمر واقعی هیچ اهمیتی نداره کسی که اهل بازی کنسول مورد نظرشو میخره. خودمم تمام تلاش و فکر و ذکرم اینه موقع عرضه تو کشور کنسولمو بخرم و لذتشو ببرم. انقد بشینید سر این مژخرفات بجنگید تا خسته شید!

  • همه تعریف کردن و نمرات هم همگی یا بیشتر یا مساوی بوده
    سونی ترکوند و برنده واقعی نسل بعد به قول جیسون شرایر دوالسنس هستش
    دهن یکسری ها هم وقتی فروش سال اول کنسول ها بیاد،بسته میشه

    • Eternal Man گفت:

      با احترام فروش هیچوقت ملاک خوب یا بد بودن نیست، بلکه فقط نشون دهندهٔ محبوبیت هست

      • اگر اینا رو نگی،چی بگی؟؟؟
        با این حرف ها فقط خودتون رو میتونید آروم کنید،چون واقعیت عوض نمیشه
        با این حرف ها فکر کنید که one بهتر PS4 بودش

        • Iliya گفت:

          فروش گوشی های سامسونگ از همه برند ها بیشتره
          یعنی بهتره؟ یعنی از نظر پردازنده از اپل و هواوی قویتره؟
          و one بهتر از PS4 نبود مشخصه نبود سخت افزار هم ضعیف تر بود ولی محبوبیتش هم کمتر بود

        • Wild Rage گفت:

          ایکس باکس وان که یه شکست بود ضایع بود.
          نظر من رو بخواید میگم این نسل قطعا پی اس ۵ بیشتر میفروشه.
          مایکروسافت گفته که دیگه رقیبش سونی نیست و راست هم گفته. دقت کنی همه بازی ها رو ایکس باکس و پی سی و ایکس کلاود میان و این یعنی فروش کنسول کمتر ولی سود بیشتر از طریق پلتفرم و صد البته افزایش گیمرای گیم پس.
          فرض کن اگه تعداد در چند سال اینده برسه به ۳۰ یا ۵۰ میلیون چی میشه!!! یعنی از طریق گیم پس هر ماه ۳۰۰ یا ۵۰۰ میلیون دلار در میارن (اگه گیم پس رو ۱۰ دلاری حساب کنیم وگرنه اگه ۱۵ دلار باشه بیشترم میشه)
          من به شخصه وقتی میبینم انحصاری های مایکرو برای پی سی هم میان دلیلی برای خرید ایکس باکس نمیبینم.
          این نسل خیلی راحت میگم مایکرو فروش کنسول کمتری خواهد داشت ولی چنان سودی خواهد کرد از صنعت گیم که مثلش در تاریخ ناپیدا خواهد بود جوری که فروش کنسول به چشم هم نمیاد.

          • PS5 need UNC5 گفت:

            پیش بینی من همچنین رقمی نیست اصلا گیم پس اگر پنجاه میلیون یوزر هم جذب کنن همه سالانه شارژ نمیکنن اگر اینکارو بکنن هم که خیلی بعیده مایکروسافت به ارزش ملیاردها بازی بسازه و هر ماه بازی جدید بذاره که مردم تشویق بشن درمقابل سونی و ننتندو سیاست شکست خورده ییه مگر اینکه بازیای خیلی خوب بسازه که منطقی نیست استودیوهای مایکروسافت هفت هشت سال روی یه بازی دودلاری کارکنن.گیم پس فقط بازیای در حد فورتنایت یاگیرز میمونه که هیچ پایانی ندارن بازیاشون و روی پی اس رایگانه اینجور بازیا.آینده ی سختی درانتظار بخش ایکس باکسه سرمایه ی که خرج کردن برمیگرده ولی نه با سود زیاد

            • Wild Rage گفت:

              دقیقا دلیل اینکه مایکرو داره روی خرید استودیو ها و شرکت های بیشتر صحبت میکنه و حتی سرویس های دیگه مثل EA Play رو میاره رو گیم پس همینه! که تعداد بازی های موجود روی گیمپس رو بسیار بیشتر کنه جوری که مردم یه باره اشتراک یه ساله رو بخرن یا ماهانه تمدید کنن.
              اگه با این روند ادامه بده به تعداد کاربران بسیار بسیار زیادی دسترسی پیدا میکنه.
              هم ایکس باکس پلیرا و هم پی سی پلیرا و هم موبایل پلیرا قراره گیمپس رو تجربه کنن (موبایل پلیرا قراره بسیار سود زا باشن چون بیشترین تعداد رو دارن و قطعا از تجربه بازی های نسل ۹ و ۸ و استفاده از گیمپس لذت خواهند برد)
              ایکس کلاود حتی قراره برای ایکس باکس وان هم بیاد که مردم مجبور نباشن پول کنسول نو رو بدن.
              اگه همینطوری ایکس باکس ادامه بده حداقل کاربرایی که پیدا میکنه ۵۰ میلیونه (کل جامعه ایکس باکس پلیرا و پی سی پلیرا و موبایل پلیرا مخصوصا میتونن از این سرویس استفاده کنن) و اسپنسر گفته احتمال اومدن گیمپس رو نینتندو هم هست و این یعنی مجموع این پلتفرما که خیلی راحت ۷۰ تا ۸۰ درصد صنعت گیم رو شکل میده!!!
              مایکروسافت فکر همه جاش رو کرده این نسل. فقط این لاین اپ لانچشون رو ایکاش میتونستن بهتر کنن
              و ۵۰ میلیون به نظرم حداقل انتظاره

              • PS5 need UNC5 گفت:

                سرمایه گذرای میکنن ،ولی بازم اون چیزی که نصیب سونی و ننتندو میشه یک دهمش شاید به ایکس باکس برسه.مثالشو ببینید پی اس پلاس نزدیک پنجاه میلیون یوزر داره که ثابته یعنی فقط بخاطری آنلاین گیمینگ رفتن طرفش حلا میشه ماهی ۵۰۰میلیون دلار و این درکنار بازیای هست که هرکدومشون میلیاردی میفروشن از فروش دی ال سی هیچی نگیم.
                کلا قابل مقایسه نیست بین این دو شرکت.مایکروسافت هدفش اینه که ازین وضعیت خلاص شه و بی راهه داره میره که به خودشون ضرر نمیرسه ولی به بازیای با کیفیت ضرر رسونده نمونش که کم نیست.حالا فک کن بازیای بتسدا بعد از این چی برسرشون میاد

        • Yato گفت:

          یه سوال بازی فورتنایت چون بیشترین پلیر را دارد بهترین بازی هست ؟؟؟ برای برخی اره ولی مسلما برای همه نه ، هرکس سلیقه خودش را داره برای بعضی ها Xbox بهتر بود برای برخی دیگه PS4 اینکه چون پرفروش ترین پس من باید این انتخاب کنم فکر اشتباه هست ، با هرکدوم که حال میکنید تهیه کنید و لذتش را ببرید

        • Wild Rage گفت:

          اگه قراره بر اساس فروش حساب کنیم یعنی قبول دارید که ماینکرفت یا همون تتریس که مسخرش میکنید میارزه به کل ۴ نسل زندگی سونی در بخش گیمینگ؟؟؟ (مایکرو رو وارد نکردم چون ماینکرفت مال مایکرو حساب میشه و سودش برای اوناس یجورایی)

  • حدودی نمره یه دوتا کنسول خیلی نزدیک به هم بوده یعنی این که دوتا کنسول فوقالعاده عمل کردن

  • Cell گفت:

    ماشین گیم پس که حجت رو تمام کرد و گفت Xbox Series S برای بچه ها خوبه :yes:

  • Sina.ss گفت:

    جای صحبتی نمیمونه چیزی جز اینم انتظار نمیرفت..زنده باد سونی و ژاپن

  • Inspody گفت:

    ما به نسل ها اعتقاد داریم ما نمیام فقط سخت افزار بفروشیم که یه فن بالاش باشه ما نمیام دسته نسل قبل کپی پیتس کنیم ما نمیایم بخاطر فروش بیشتر یه نسخه ضعیف تر بدیم که گند بزنه به بازیامون ما نمیایم یو آی قبلیو بزریم تا سونی وجود داره نسل و نوآوری از بین نمیره تا سونی وجود داره کنسول مثل پیسی نمیشه

    • Xbox+Bethesda گفت:

      سیاست های مایکرو برای مشتری مداری در نسل ۹:
      اکس باکس سرس اس ۳۰۰دلار.
      گیم پس ماهی ۱۰ دلار.
      پشتیبانی از لوازم جانبی اکس وان.
      محدود نکردن گیمرها به یک کنسول.
      پشتیبانی کردن از بازی های نسل ۶،۷،۸.
      سیاست های سونی برای مشتری مداری در نسل ۹:
      بازی های ۷۰ دلاری.
      پلاس ۸۰ دلاری.
      پشتیبانی نکردن از کنترلر دوال شاک ۴.
      آپدیت گرافیکی پولی.
      محدودکردن گیمرها به یک کنسول.
      انحصاری زمانی کردن بازی های مولتی پلتفرم.
      انحصاری کردن بعضی از بخش های بازی های مولتی پلتفرم.
      پشتیبانی نکردن از بازی های نسل ۶،۷ و بعضی از بازی های نسل ۸.
      پشتیبانی نکردن از رزولوشن ۱۴۴۰.
      ssd ضعیف تر و کند تر نسبت به سری اکس با تمام تبلیغات.

  • xbox and halo گفت:

    تبریک به طرفداران سرسخت سونی در سایت بسیار عالی گیمفا.❤❤❤❤
    انشالاه که سونی فن ها بتونند کنسول مورد علاقه خودشون رو تهیه بکنند ، و نهایت بازی کردن رو در این کنسول ببرند.❤❤❤
    به موفقیت هر چه بیشتر سونی و مایکروسافت.

  • اقا لطفا درمورد اس اس دی سونی جو ندین که ضعیف تره و فلان
    در حال حاضر عنوان اسپایدرمن مایلز مورالز برای اس اس دی بهینه شده که دیدیم لودینگش چقدر سریعه

  • سینا گفت:

    چرا اس اس دی سونی با سرعت بیشتر زایید؟

  • venom گفت:

    چیزی که مشخصه اینه که ps5 قدرت کمتری داره ولی در القا کردن حس نسل بعدی نسبت به ایکس باکس برتره . همچنین به نظرم قدرت کنسول تا ۱/۲ سال دیگه اصلا اهمیت نداره و کسی بهش توجه نمیکنه ولی در عوض بازی های انحصاری هستند که خودنمایی میکنند و برتری واقعی رو نشون میدن

  • مبارک طرفداراش. کنسول عالی ساخته سونی بااینکه خودم سری ایکس میگیرم ولی مبارک طرفداراش

  • bigbang0661 گفت:

    سامورایی پرقدرت، یخچال کش معروف وارد میشود.
    ایکس فن بوی ها بوی برشتگی‌شون میاد

  • Yato گفت:

    برای یه عده که اینجا و پست نقد های Xbox ترول کردن متاسفم ، واقعا نمی توانید از کنسولتون لذت ببرید ، مجبورید بیاد ترول کنید ( بعضی ها که رد دادن دارن چرت و پرت میگن )
    مبارک تمام سونی فن ها 😉

    • Wild Rage گفت:

      من نمیفهمم چرا میپرن به هم
      جالب اینجاس خیلی از اینایی که میپرن به هم حتی سری اس هم نمیتونن تهیه کنن!!!
      این اس اس دی سونی هم که تازه مسخره میکنین فعلا باید منتظر عملکردش در نسل ۹ باشین
      اقا من فنبوی نیستم و ازتون میخوام مثل ادم از کنسولاتون لذت ببرین همونطور که من قراره از پی سیم در اینده لذت ببرم (اشک در چشمانش جمع میشود و جیبش ناگهان میگوید: زرشک کارت ۱۰۵۰ هم بهت نمیدم)
      در کل مسخره بازی رو بزارین کنار و مثل بالغا رفتار کنین

  • بیشتر نظراتشون درمورد سخت افزاره تقریبا مثل سری ایکسه منتها دسته پلی استیشن فکر کنم انقلابیه.ولی بنظره من تا بازی‌ها نیان نمیشه نظر داد. درسته سرعت بارگذاری و فریم مهمه ولی چیزه جدیدی نیست چون پی سی بازها قبلا تجربش کردن. بیشتر گرافیک و تصویری که میبینی با اون دسته پلی استیشن با هم میتونه مارو وارد نسل بعد بکنه. اوایل نسل۸ من دسترو دستم گرفتم و انیمیشن بازیکنهارو دیدم تو فیفا ۱۳ همونجا فهمیدم وارد نسل۸ شدم تازه فیفا۱۳ میان نسلی بود!

  • Saman_hk گفت:

    لطفا یه بی طرف مثل خودم بیاد در مورد لودینگ سریع تر بازی های نسل قبلی رو اکس باکس توضیح بده.واقعا از این جو مسموم کامنت ها حالت تهوع گرفتم.اگه صرفا خبر ها رو خواندی و بصورت تخصصی اطلاعی نداری ممنون میشم ریپلایم نکنی!

    • Wild Rage گفت:

      اقا بازی های نسل ۸ برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و پی اس ۵ بهینه نشدن.
      این بازی ها از طریق قابلیت بکوارد برای کنسول های نسل ۹ قابل بازی شدن.
      اس اس دی پی اس ۵ بیشتر از دو برابر اس اس دی سری ایکس قویه ولی بخاطر فناوری ولوسیتی لودینگ ها تو سری ایکس سریع تر تموم شدن.
      بعضیا فک کردن چون فقط بازی های نسل ۸ اینطوریه بازی های نسل ۹ هم قراره اینطور باشه. ولی من میگم نه و باید صبر کرد و دید و عملکرد عالی اس اس دی پی اس ۵ در انحصاری هاش قراره عالی باشه.
      حالا یه عالمه ادم اومدن دارن بی دلیل به هم میپرن با اینکه خیلیاشون همون سری اس هم نمیتونن بگیرن

  • بالاخره نقد های این کنسول دوست داشتنی اومد و همون طور که انتظار میرفت سونی بازم یه شاهکار بیرون داده :inlove: :inlove: :inlove:
    به شخصه زیاد درگیر بحث های این که چند ثانیه طول میکشه بره تو بازی نیستم شما اصلا بگو یه دقیقه
    مهم اینه که وقتی وارد بازی میشی به لطف دوال سنس و صدای سه بعدی جوری غرق بازی میشی که انگار خودت جای شخصیت داری بازی میکنی
    فریم ریت ۶۰ هم با قابلیت بکوارد برای بازی های انحصاری مثل گاد و لست و دیز گان هم که دیگه نور علی نوره
    بازیای لانچ PS5 الان زیاد اهمیتی برام ندارن فقط تشنه اینم شاهکارای نسل قبل یعنی گاد و لست ۲ رو با ۶۰ فریم روی PS5 پلی بدم
    پروژه بعدی ناتی داگ هم ایشالا به زودی رونمایی میشه :inlove: :inlove: 😎 😎
    هنوز مونده که سازندگان بتونن از این سخت افزار هیولای PS5 نهایت استفاده رو ببرن :yes:

  • خب معلوم بود
    کلا ps 5 طبق انتظارات قراره نسل ۹ رو دقیقا عین نسل ۸ حتی شایدم بهتر تموم کنه که خودم میدونم خیلی بهتر تموم میکنه
    نظر خودتون چیه دوستان هرچند یه کمی دیر نظر دادم اما مهم نیست
    طرفدارای xbox بزنن رو لایک
    طرفدارای ps بزنن رو دیسلایک
    نظر سنجی 😀
    هرچند شک دارم به ۱۰ تا برسن چون دیر نظر دادم :beatup:
    در اخر اینم بگم من خودم یه جورایی بی طرف هستم ( pc ) اما در این بین میتونم بگم xbox رو ترجیح میدم چون مایکروسافت همیشه هوای pc رو داره دلیلشو خودتون میدونید ویندوز
    اینکه سونی هم جدیدا داره همینکارو میکنه
    اما بازم میگم درکل این وسط بی طرف هستم متوجه منظورم میشید

  • مهمترین چیز برای یک گیمر حس غوطه ور شدنه ، جوری که گذر زمان و متوجه نشی ، ببینید سونی چه کرده ، تمان تمرکزش رو گذاشته تا به شما این حس رو منتقل بکنه ، وگرنه یه کنترلر و گرفتن به دست و کشتن وقت رو که همه میتونن برات فراهم کنن . باور کنید هیچ ملاکی بالاتر از لذت بردن از یک بازی نیست و سالهاست این حس استاپ شده ، سونی دوباره کاری کرده که چند پله پیشرفت کنه و اینکار و کرده نظرات تمامی منتقدا این صحبتهام و ثابت میکنه ، کاری که فقط و فقط از سونی و نینتندو بر میاد . بقیه دنبال تجارت هستن تو این صنعت و اسکی رفتن از دیگری ، دنبال پیشبرد نیستن. تنها ۴ روز مونده تا لانچ :inlove: دیگه انتظار خیلی سخت شده

  • z for zack گفت:

    اگه دقت کرده باشید تنها فرق اکس باکس با سونی رو تو تمامی نقد ها گفتن… بازی های انحصاری سرگرم کننده….
    قبول دارم که forza-halo و گیرز بازی های خیلی خوبی هستن
    اما منی که هم سونی و هم اکس باکس رو قبول دارم… وجدانا میگم.. کنسول جدید ماکرو یه چیزی مثل انچارتد های نسل ۸ یا سری لست رو کم داره…. همین….
    اینا تا اینجا کلی ریسک کردن… یه دوتا بازی انحصاری درست درمون در حد پروژه ۳ ساله بسازن…. به این قبله عربی رقابت خیلی نفس‌گیر میشه بین اینا…. برای من و شما هم خوبه
    #ترول نکنیم
    #ماکروسافت با کسی پدرکشتگی نداره
    #سونی استارت نسل بعدی رو عالی زده
    #ماکروجون….چند تا انحصاری خوش ساخت
    # دربی ۸ ساله ماکرو و سونی(مساوی بشن صلوات)

تزریق حس نسل جدید به صنعت بازی‌های ویدیویی | نقد و بررسی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ - گیمفا