بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا
بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا
بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا
بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا

بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است

حسن اکرامی
۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا

بدون شک می‌توان سال ۲۰۲۰ میلادی را یکی از درخشان‌ترین سال‌ها برای شرکت سونی به شمار آورد. علاوه بر این که دیگر زمانی تا عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ باقی نمانده است، بازی‌‌های انحصاری زیادی قرار است برای کاربران این کنسول در سال جاری منتشر گردد. حال اگر نگاهی به قبل بیندازیم، در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه شدن عناوین انحصاری قدرتمند و با کیفیتی همچون The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima بودیم که توانستند به عنوان دو بازی درخشان در کارنامه‌ی نسل هشتم شرکت سونی ثبت شوند. حال به نظر می‌رسد که این شرکت کاملا از عملکرد استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) در توسعه‌ی بازی Ghost of Tsushima رضایت دارد و این اثر در بخش فروش و بازخورد‌های خود فراتر از انتظار ظاهر شده است.

به تازگی آقای جیم ریان (Jim Ryan) مدیر عامل بخش پلی‌استیشن شرکت سونی در یک مصاحبه در مورد برخی از بازی‌های انحصاری و عملکرد استودیوهای سازنده‌ی آن‌ها به بیان مطالبی پرداخت. وی در مورد بازی Ghost Of Tsushima اظهار داشت که این اثر عملکرد بسیار خوبی داشته و فراتر از انتظارات تجاری و دریافت بازخوردهای مختلف عمل کرده است. همچنین آقای جیم ریان این بازی را نسبت به عناوین قبلی استودیوی ساکر پانچ برتر دانست و به تمجید از آن پرداخت:

توسعه‌ی بازی Ghost Of Tsushima ثمره‌ی ولخرجی‌های زیاد و بی‌هدف نبوده است و ساخت این اثر نشان از یک رشد و پیشرفت بسیار عالی و برنامه‌ریزی شده برای استودیوی ساکر پانچ دارد. احتمالا بهترین مثالی که می‌شود در مورد ریسک‌پذیری به همراه برنامه‌ی دقیق داشت همین عنوان Ghost Of Tsushima باشد. بدیهی است که اگر در مورد استودیوی ناتی‌داگ (Naughty Dog) حرف بزنم چنین موضوعی صادق نیست؛ چرا که این استودیو همیشه بازی‌های عالی ساخته است. اما اگر در مورد بازی Ghost Of Tsushima صحبت کنیم، موضوعی خوشحال‌کننده و مطمئنا یک موفقیت بزرگ تجاری به شمار می‌آید که ما هرگز چنین تصوری برای آن نداشتیم. این موفقیت گویای تلاش و پیشرفت استودیوی ساکر پانچ خواهد بود که نسبت به عناوین قبلی خود تلاش بیشتری داشته‌اند و نتیجه‌ی آن نیز درخشان‌تر بوده است.

با این حال آقای جیم ریان آمار دقیق از فروش بازی Ghost Of Tsushima ارائه نکرد اما با توجه به آمار ۲٫۴ میلیون نسخه فروش در سه روز اول عرضه‌ی این بازی، می‌توان دریافت که موفقیت تجاری کاملی را کسب کرده است. همچنین گزارش‌های اخیر اشاره دارند که به تازگی استودیوی ساکر پانچ یک نویسنده‌ی بخش داستانی جدید استخدام کرده و برروی پروژه‌ی بعدی خود که احتمالا دنباله‌ی بازی Ghost Of Tsushima خواهد بود، تمرکز دارد.

بازی Ghost of Tsushima هم‌اکنون به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. اخیرا استودیوی ساکر پانچ تایید کرد که این بازی با استفاده از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا
بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا
بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا
بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا
بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • DJMJ گفت:

    بازی با کیفیت بسازی همیشه جواب میده مرسی سونی :yes:

    • sonicer گفت:

      و البته بی سرو صدا و هایپ کردن باشه. مثال هم تجربه خودمه که چند سال gow رو بازی کردم و تا آخرش لذتی نبردم، امسال هم فاینال ۷ رو بازی کردم که خیلی فن بوی بازی درباره این بازی ندیدم(گرچه من بخاطر تجربه خاطرات PS1 بازی فاینال ۷ رو بازی کردم و حتی اگه مثل شنمو ۳ که خیلی خوب نبود هم بازیش میکردم و لذت میبردم)
      بعدش tlou 2 رو بازی کردم و تا ۲ ساعت آخر بازی (بخاطر ذهنیتی که طرفداران این بازی ایجاد کرده بودن) چندان لذتی نبردم که البته آخرش خیلی خوب بود. اما در عوض با ذهنیت نسبتا منفی، گوست رو بازی کردم که میخکوب شدم و اینقدر جذبش شدم که هنوز هم ماموریتهای فرعی رو کامل میکنم و تا آخر بازی لذت بردم که گوست بشه یکی از بهترین بازی های این چند ساله که تجربه کردم.
      بهمین دلیل میخوام بگم شلوغ کاری بعضی از طرفداران، ممکنه تاثیر منفی هم داشته باشه.

      • Ozhan گفت:

        اینکه ازادی فکری ندارید و ذهنتون بسته به نوع فن بیس یه بازی نظرتون رو در مورد اون بازی عوض میکنه تقریبا یکم زیاده روی نیست؟
        پیشنهاد میدم متعادل تر باشید چون این بازی هایی که نام بردید جز تاپ های نسل هشتم هستن و اگ کسی از گاد جدید خوشش نیاد و لذت نبره پس ضرر بزرگی کرده
        مگه چندبار تو نسل همچین بازی هایی میان که رقیبی به بزرگی و محبوبی عناوین راک استار رو مغلوب کنن؟

        • sonicer گفت:

          به نظر میاد معنی آزادی فکری رو متوجه نیستی. اتفاقا من سلایق خودم رو توضیح دادم و گفتم این تعصبات اضافه فقط باعث افزایش توقع میشه. همین افزایش توقع باعث شد تا بازی گاد رو بازی کنم، اما بعد از اتمام خوشم نیومد و در عوض بسیار بیشتر از آنچارتد ۴ لذت بردم. در صورتیکه فنهای gow خیلی بیشتر تعصب دارن.
          ضمن اینکه من بر خلاف خیلیا و بر اساس سلیقم گوست و فاینال ۷ رو دوست داشتم و بر خلاف خیلیا از گاد خوشم نیومد. این شمایی که میگی: این بازی هایی که نام بردید جز تاپ های نسل هشتم هستن و اگ کسی از گاد جدید خوشش نیاد و لذت نبره پس ضرر بزرگی کرده.
          اتفاقا شما باید متعادلتر باشی که میگی این عناوین تونستن راک استار رو مغلوب کنن. من هیچ بازی از راک استار رو نتونستم باهاش ارتباط بگیرم و جذبم نمیکنه، اما شما بگو این عناوین برتر تو کدوم مورد تونستن راک استار رو مغلوب کنن. شما عقب افتادن تمام عناوین انحصاری پلی استیشن و ایکس باکس از بازیهای راک استار رو نمیخوای ببینی، چون متعصبانه فکر میکنی و نظر میدی.

          • noobmaster69 گفت:

            یعنی شما میتونی خارج از تعصب بگی همه‌ی عناوین ایکس باکس و مخصوصا سونی که کیفیت انحصاریش برای همه روشنه از راک استار عقبن و هر کی خلافشو بگه متعصبه ولی اون نمیتونه خلافشو بگه چون متعصبانه‌س؟

            • sonicer گفت:

              ۱-برای اینکه بگم تعصب ندارم، گفتم که بازیهای راک استار رو دوست ندارم.
              ۲- گفتم که از میزان فروش یا امتیاز، چند تا بازی غیر از عناوین نینتندو نام ببرین که بالاتر از راک استار باشه.

              • noobmaster69 گفت:

                ۱٫ ربطی به تعصب نداره خیلی ها این حرفو میزنن.
                ۲٫ وقتی یه بازی مولتی پلتفرمه و یکی انحصاری دیگه فاکتور های میزان فروش و امتیاز ارزش خیلی کمتری میگیره(واقعا میخوای یه بازی انحصاری از لحاظ فروش مثلا روی اکس باکس با یه بازی راک استار مقایسه کنی؟).
                در عوض باید خط فکری و mind set سازنده ها رو راجع به بازیشون مقایسه کنی. مثلا اینکه دو سازنده چه قد به جلوه های بصری اهمیت میدن، چه قد به موسیقی اهمیت میدن، تو طراحی شخصیت ها و محیط تا چه حد وسواس دارن و…
                در ضمن شما نوشتی به خاطر ذهنیت ایجاد شده توسط طرفدارا از بازی لذت نبردی بعد میگی من سلایق خودمو دارم و مستقلم؟!

        • طرف با گاد حال نکرده .چرا تورو زورت داده؟
          اعصابتو خورد نکن اب بنوش :rotfl: :rotfl:

      • G.LN گفت:

        منم اصلا با توجه به نمره متا اصلا فکر نمیکردم این عنوان انقدر لذت بخش باشه ولی خیلی عالی بود، بعضی از ماموریتهای فرعیش مشکل داشت و خیلی کشش میداد اما خیلی گیمپلی جذابی داشت و همین عامل این بود اصلا بری مغولها رو لت و پار کنی بدون ااینکه دنبال ماموریتهای فرعی.و اصلی باشی. البته خوبیش این بود دیگه لااقل متاپرست نباشم. لست دو واقعا فراتر از شاهکار بود، امیدوارم ناتی داگ همینطور پیش بره و دنبال داستانهای آبکی نباشه بعدا.

      • noobmaster69 گفت:

        من که gow بازی میکردم هرچی بیشتر پیش میرفتم بیشتر لذت میبردم و تو فایت آخر و همکاری کریتوس و آترئوس دیگه بیش از حد هیجان داشتم. برای tlou 2 هم من باز از همون اول محوش بودم، به جرات میتونم بگم کاتسین های بازی های دیگه بعد از بازی کردن tlou 2 برام به شدت بی روح میزد و همزمان میگفتم اگه اینا کاتسینن ما تا الان سرکار بودیم. حداقل برا من غوطه وری زیادی داشت. و حتی اگه با داستان بازی هم حال نکنی، بقیه المان ها به شدت عالی کار و دیگه نمیتونی لذت نبری. دوست دارم بدونم دقیقا چطور شد که از دو ساعت آخر خیلی لذت بردید؟
        ولی در کل حرف شما رو قبول دارم سر و صدا کردن و تریلر پشت هم دادنو دوست ندارم ولی حرف بقیه خیلی برام تاثیر نداره

  • Microbsoft گفت:

    وقتی بازی شاهکار باشه باید فراتر از انتظارات بفروشه این بازی لیاقتش متای ۹۵ به بالا بود اما بازم این دستای پشت پرده همیشگی نگذاشتن به حقش برسه ولی همینکه تو فروش موفق بوده و امسال هم یکی از نامزد های گوتی خواهد بود کافیه 😎 هر کسی با پلی استیشن میتونه در میان اقیانوسی از انحصاریای ابرشاهکار گم بشه :inlove:

    • Ozhan گفت:

      این بازی اگ مثل بقیه بازی های مولتی پلتفرم با ۵۰تا نقد منتشر میشد متاش از ۹۰ هم بیشتر میشد
      منتهی هرکی از راه منتقد میشه و نمیتونه بامبو قطع کنه میاد به بازی نمره پایین میده تا نکنه سونی کاندیدهای بازی سالش از دوتا بشه سه تا!!!

      • Microbsoft گفت:

        کلا تمام بازیای سونی از زیر تیغ و ذره بین منتقدا میگذرن انقدری که انحصاریای سونی رو با سخت گیری نقد میکنن تعداد نقداشون هم همیشه از بقیه بازیا و مولتی پلتفرما بیشتره مثلا همین لست ۱۲۱ نقد داره با متای ۹۳ 😐 کدوم بازی ای میتونه از زیر تیغ این همه نقد اونم با این همه سخت گیری که در قبالش صورت گرفته رد بشه و همچین نمره ای کسب کنه؟ ولی ناتی داگ با لست ۲ اینکارو کرد یا سانتامونیکا با گاد که ۱۱۸ تا نقد سبز و متای ۹۴ رو داره 😐 وقتی میگیم سونی سلطانه یعنی همین دلیل داریم برای حرف هایی که میگیم 😎

    • دیگه ۹۵ هم نه ولی ۹۲ حقش بود
      پ.ن گیمفا مارو دور ننداز
      ما اونقدرم بدردنخور نیستیم

  • Undead Labs گفت:

    سونی برای همه بازی هاش میگه : فراتر از انتظار مون فروش رفته
    ینی خودش ب انحصاری هاش اعتماد نداره

    • majid گفت:

      شما ۳نسله همش همون گیرز ۱رو میزنین با اسکین های جدید نمیفهمی ریسک کردن و ساخت ای پی جدید چیه

      حداقل گرافیک همین بازی از همه با های نسل هشت یه یه کنسول بیشتر بود

      تازه شما که فروش ۱۰۰کنسول بیشتر رو موفقیت تجاری میدونی حرف نزن

    • Microbsoft گفت:

      این نشونه فروتنی سونیه که خودش رو با اینکه بدون شک بهترین حال حاضر در صنعت گیمه اما اونقدر خودشو بزرگ نمیبینه ولی به خاطر مدیریت درست استودیو ها و دادن ازادی عمل به اونا همیشه شاهکار هایی خلق میکنه که از حد انتظار خود سونی و سونی فنا بالاتر قرار میگیره سونی اهل شعار دادن الکی نیست مثل مایکرو که میگه ۱۲ ترافلاپس کنسولش قدرت داره ولی تو نمایش گیم پلی هیلو بازی رو روی پیسی اجرا میکنن یا اینکه یه دونه گیم پلی واقعی از بازی نسل بعدی رو اکس باکس وجود نداره ولی سونی در عوض وقتی شعار قویترین ssd رو میده به بهترین شکلم ازش استفاده میکنه و در عمل قابلیت هاش رو به همه نشون میده و هدف استودیو هاش همیشه گرفتن بهترین کیفیت از حداکثر توان سخت افزاری کنسوله برای همینم هست که شاهد یه گرافیک نسل نهی مثل لست ۲ روی یه کنسول ۱.۸ ترافلاپسی بودیم اینه جادوی ناتی داگ و مدیریت سونی الان باز یه عده زیر نظرم میگن نه تو فن بویی تو ترولی ولی من فقط حقیقت رو گفتم دیگه قضاوت با خودتون

      • SiRSiNa گفت:

        اوووففف اینقد حق گفتی مخم ترکید
        آفرین بهتر شدی ولی نمیشد اون قسمت _مثل مایکرو که میگه ۱۲ ترافلاپس کنسولش قدرت داره ولی تو نمایش گیم پلی هیلو بازی رو روی پیسی اجرا میکنن یا اینکه یه دونه گیم پلی واقعی از بازی نسل بعدی رو اکس باکس وجود نداره_ رو نمی نوشتی؟؟

        • Microbsoft گفت:

          خوب نظر اون رو ببین که داره با یه جمله همه بازیای سونی رو ترول میکنه ولی اون قسمتی که میگی کاش نمینوشتم خوب هر جور حساب میکنم حقیقته کدوم بازی نسل نهی با گیم پلی رو سری اکس اجرا شده؟ حتی خبرشم اومد که هیلو رو پیسی اجرا شده بود گرافیکش هم که واقعا رضایت بخش نبود حالا ما فرض رو بذاریم که کنسول مایکرو ۱۲.۱ ترافلاپس واقعی داره و اصلا خیلی هم قویه ولی چرا از این قدرت هیچ بهره ای نمیبره چرا یه بازی نداره که نشون بده اختلاف دو ترافلاپس قدرت بیشتر رو؟ شاید بعضیا بگن تا اواسط نسل برای دیدن گرافیک بازیاش که تو راهه باید صبر کنیم ولی با سابقه مایکرو و وجود چیزی به نام گیم پس عملا بعیده یه بازی aaa با گرافیک از نهایت قدرت سری اکس ببینیم من دارم با یه دو دو تا چهارتا ساده اینا رو کنار هم میذارم هیچ جوره نمیتونم هضم کنم با وجود این شرایط مایکرو بتونه بهترین کیفیت رو از استودیو هاش بگیره، الان واقعا کجای اینایی که گفتم ترول بود؟ یه حقیقتی هم بگم اونم اینه که بعضی مواقع تو نظراتم میگم استودیو های مایکرو ضعیفن ولی این برای مقابله کردن با ترول مایکروفن ها بود وگرنه استودیو های قوی ای فقط یه مدیریت سالم با آزادی عمل و بودجه نیاز داره مثل همون کاری که سونی سالهاست که انجام داده و نتیجش رو هم گرفته الان سه گانه جدید گاد که نسخه دومش یعنی گاد رگناروک ساخته سانتا مونیکا تو راهه و همه موفقیت های بازی اول که گوتی شد و بهترین ریتینگ متای تاریخ رو بدست آورد به نظرت نتیجه چی میتونه باشه؟ جوابش سادس همون مدیریت خوب و آزادی عمل و بودجه کافی که سونی تحت هر شرایطی به این قوانین پایبند بوده و ثمره اش شده این همه بازی شاهکار، خوب حالا به این فکر کنید که مایکرو هم این راه رو پیش بگیره من که میگم اگر مثل سونی کار کنه قطعا موفق میشه ولی در غیر اینصورت با این چیزا که از مایکرو دیدم به نظرم سیاست درستی برای تولید محتوای با کیفیت نداره

    • Ozhan گفت:

      اعتماد یه قضیه دیگست
      منتهی وقتی همچین بازی رو میذاری کنار یه بازی بزرگ دیگت و با فاصله یه ماه منتشرشون میکنی پس انتظارت میاد پایین ولی بازم میبینیم که ساکرپانچ فراتر از انتظارها عمل میکنه

  • Naughty God گفت:

    سر پست دیمن سولز ری تریسینگ نداره یک ترول هم نبود
    درود بر شرف ایکس باکس فنای سایت :yes:
    خواهش میکنم فنای پلی استیشن هم توی پست های ایکس باکس نرن اگر هم میرن نظر مثبت و خوب بدن با تشکر

  • امیدوارم بیشترم بشه تا ساکرپانچ بره دنبال ساخت دنبالش با دست بازتر

  • این بازی واقعا زیبا بود با این که خودم تجربش نکردم ولی میدونم جزو بهترین بازی های نسل بود :rose: :heart:

  • Rich Man گفت:

    Days Gone
    Until Dawn
    Ghost Of Tsushima
    Last Of Us 2
    Detroit

    ممنون از سونی به خاطر چنین آی پی های قدرتمند .
    :yes: :yes: :yes: :heart: :heart: :heart:

بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا
بازی Ghost Of Tsushima از نظر بازخورد و فروش فراتر از انتظار عمل کرده است - گیمفا