اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا

اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت

ابوالفضل مناف زاده
۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا

فیل اسپنسر (Phil Spencer) در آخرین مصاحبه‌ی خود اذعان داشت که روند گسترش سرویس اکس‌باکس گیم‌پس با ورود توسعه‌دهندگان جدید به این سرویس به یک عادت همیشگی تبدیل خواهد شد.

به‌جرات می‌توان سرویس اکس‌باکس گیم‌پس را به عنوان یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های ردموندی‌ها در نسل نهم و حتی در نیمه‌ی دوم نسل هشتم معرفی کرد که همچنان در حال گسترش و پیشرفت است. اگرچه این سرویس اشتراکی اولین سرویس معرفی شده در این زمینه نیست و سرویس‌هایی نظیر PS Now در پلی‌استیشن قدمت بیشتری نسبت به آن دارند، اما قطع به یقین این گیم‌پس است که پیشرفت چشمگیری نسبت به سایرین داشته و همواره در حال ارائه‌ی امتیازهای بیشتر و بهتر به بازی‌بازان است. در حقیقت، این سرویس از زمان راه‌اندازی خود میزبان بازی‌های کوچک و بزرگ متعددی بوده و چرخه‌ی ورود و خروج بازی‌ها و حتی ادغام دیگر سرویس‌ها در آن نیز از تعادل خوبی برخوردار است.

علاوه‌بر وجود امتیازهایی نظیر دسترسی به سرویس اختصاصی EA Play، دسترسی به سرویس +Disney، دسترسی به سرویس اکس‌کلود و چندین مورد دیگر، مشترکان این سرویس با توجه به خریداری شدن استدیوهای زیر مجموعه‌ی زنی‌مکس (ZeniMax) توسط مایکروسافت قادر خواهند بود تا از بازی‌های بتسدا (Bethesda) ایدسافت‌ور (iD Software)، آرکین (Arkane)، ماشین‌گیمز (MachineGames) و… در روز عرضه و به‌صورت رایگان بهره ببرند.

در حقیقت، با درنظر گرفتن مصاحبه‌ی اخیر فیل اسپنسر مبنی بر این‌که “قصد نداریم بازی‌های استودیوهای خود را برای پلتفرم‌های متفرقه عرضه کنیم” و همچنین، ناچیز بودن هزینه‌ی ۷٫۵ میلیارد دلاری برای خرید زنی‌مکس از سوی ابرشرکتی چون مایکروسافت پایان راه ماجراجویی‌های جدید اکس‌باکس در نسل نهم باشد و همین موارد نشان می‌دهد که درآمدزایی اولویت اول اکس‌باکس در نسل بعد نخواهد بود.

به‌هرترتیب، آقای فیل اسپنسر در گفت‌وگوی اخیر خود با نشریه‌ی آنلاین GameReactor، پیرامون سرویس گیم‌پس و آینده‌ی آن اطلاعاتی ارائه داد. اما زمانی که از او در مورد خرید استودیوهای جدید از سوی مایکروسافت سوال شد، وی به‌صورت زیرکانه‌ای این موضوع را نه تایید کرد و نه تکذیب. در واقع بخش زیرکانه‌ی این جواب به ادامه‌ی صحبت‌های او مربوط است؛ جایی که اسپنسر ادعا کرد که مایکروسافت همچنان در صدد گسترش سرویس گیم‌پس و ورود توسعه‌دهندگان بیشتر به آن خواهد بود.

ما انتظار داریم که گسترش و رشد فعلی سرویس گیم‌پس همچنان ادامه داشته باشد و به‌نوعی به این گسترش یافتن‌ها برای همیشه عادت کنیم. ما سعی خواهیم کرد تا توسعه‌دهندگان بیشتری را به دام گیم‌پس بیندازیم. همچنین، مسائلی نظیر جذب بیشتر عناوین محبوب به سرویس گیم‌پس وجود دارند که احساس می‌کنیم نیاز به یک راه حل دارند؛ دقیقاً همانند راه حلی که برای بازی Minecraft درنظر گرفته بودیم!.

از طرف دیگر، با گسترش سرویس گیم‌پس ما میزان علاقه‌ی بازی بازان به عناوین مختلف خود را رصد خواهیم کرد. در واقع ما با سنجش بازی‌هایی که بیشترین بازی‌باز را در سرویس گیم‌پس دارند قادر خواهیم بود تا محتواهای محبوب‌تر و جذاب‌تری به سرویس خود بیفزاییم. از طرف دیگر، بازی‌هایی که از رتبه‌بندی سنی E استفاده می‌کنند هدف اصلی ما نخواهند بود (رتبه‌بندی E در ESRB به معنای Everyone یا تمامی افراد بالای ۱۰ سال). به‌هرحال، ما عناوینی نظیر Minecraft و بسیاری دیگر را در تملک خود داریم و این دامنه نیز همچنان گسترش خواهد یافت. اما موضوع اساسی این است که منظور من تنها توسعه‌دهندگان خلاق است و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های آینده‌ی ما بسیار مهم خواهد بود.

سرویس اکس‌باکس گیم‌پس در حال حاضر دردسترس دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی، کنسول اکس‌باکس وان و سرویس اکس‌کلود در گوشی‌های هوشمند اندرویدی در دسترس قرار دارد و به‌زودی نیز راهی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و اس خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا
اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Double_fine گفت:

    برای اینکه کاربران گیمپس بالا بره = ساخت بازی خوب و پر کردن گیمپس از بازیهای خوب
    نگه داشتن کاربرهای سابق = ساخت بازی های شاهکار
    که دارند درست پیش میروند
    پس احتمال ساخت بازی هایی مثل Banjo kazzoie و Conker هست
    چند روز پیش هم گفت که ما به خواسته طرفدارها برای احیای IP های قدیمی گوش میدهیم
    چند ماه پیش گفت لاین آپ Xbox متفاوت ترین تاریخه، الان به حرفش میرسم

  • Ninja Theory گفت:

    هدف ها رو خیلی رک و راست میگه
    خودم هم از بازی هایی با درجه سنی E استقبال میکنم ولی اندازه داشته باشه
    اینجوری لاین آپ xbox تنوع کافی داره
    اسپم
    درستی یا نادرستی این مسئله بماند ولی در یکی از عکس های منتشر شده آرون گرینبرگ(مدیر بازاریابی Xbox) اشاره کرد که یکی از پروژه های استودیو The Initiative روز ۹ دسامبر(برنامه از قبل تعیین شده Xbox)معرفی خواهد شد
    البته این خبر احتمال داره نادرست باشه، پس امید داشته باشید ولی هایپتون رو به هیچ وجه بالا نبرید

  • Mohammadreza7 گفت:

    روزی میرسه که از این مرد به عنوان تاثیر گذارترین و جریان ساز ترین مدیر تاریخ صنعت یاد خواهد شد
    کسی که گیم رو از دوران سنتی و پرهزینش وارد عصر جدید، همگانی و کم خرج کرد
    سرویس اشتراکی ای که اسپنسر و تیمش بنا نهادن آینده بی چون و‌ چرای این صنعته و ابر کمپانی هایی مثل گوگل و آمازون هم وارد این عرصه شدن و در دراز مدت هر کس بخواد در مقابلش گارد بگیره و تسلیمش نشه محکومه به شکست!
    بدون‌شک در آینده نه چندان دور گیم پس یکه تاز صنعت خواهد شد و هیچ رقیبی هم حتی نمیتونه نزدیکش بشه:yes:

    • Kena گفت:

      واقعا فازت چیه حالا چون تو ایرانی و ایکس باکس کنسول ارزون تری هستش و خرجش کمتره و گیم پس داره بایدم خوشحال باشی ولی ضربه ش رو تو همین نسل با وجود همین گیم پس هم خوردید و نسل بعد خواهید دید که بازم انحصاری های سونی برتری خودشون رو نشون میدن و بازم فروش کنسول سونی خیلی بیشتر خواهد بود پس کمتر قصه بگید همون دوران سنتی بودش که ایکس باکس رو تو نسل هفت یک کنسول موفق کرد و با نسل هشت و وابستگی های آنلاین و احیا گیم پس بدتر گند زده شد و این صنعت از اصل و ریشه ش فاصله گرفته برای دو هزار دیگه خودتونو اینقدر سطح پایین نشون ندین مشخصه که ایکس باکس خیلی وقته تو راه درستی نیس حالا هرچقدر میخواید با قندشکن دیس بدید

      • Endgame گفت:

        ببین انقدر آنلاین، آنلاین نکنید، اسپنسر جوابتون رو داد گفت بیشتر استودیوها در حال ساخت بازی داستان محور اند
        بعد هم اگر مسیر سونی رو باهاش ادامه نده یعنی کارش خرابه
        این افکار زباله رو بریزید دور

      • Xbox+Bethesda گفت:

        چی چرت و پرت میگی از وقتی اسپنسر اومد شد رئیس بخش اکس باکس این کنسول خیلی پیشرفت کرد ،همچین میگی باوجود گیم پس انگار از اول نسل ۸مایکرو این سرویس رو داشت گیم پس هم به خاطر اسپنسر به وجود اومد.چه بخوای چه نخوای با اومدن اسپنسر بحش اکس باکس خیلی پیشرفت کرده .درهر صورت سونی بیشتر میفروشه دراین شکی نیس(به خاطر فن بیس بیشتر)اما اونی برنده هستش که بیشترین خدمات رو به مشتری و طرفدار هاش میده که تو این مورد اکس باکس سرتره.درضمن حدف اسپنسر و اکس باکس فروش بیشتر کنسول نیس هدفشون افزایش کاربران گیم پس هس اینو صد بار دیگه هم گفته اما کیه که گوش بده ومیتونی راحت با اومدن گیم پس به روی اندروید و همچنین اکس کلاود بهش برسی.

      • Mr Green گفت:

        راست میگی مایکرو داره از ریشه صنعت فاصله میگیره ریشه صنعت در ریمیک ۷۰ دلاری و پلاس ۸۰ دلاری و دزدی بابت آپدیت بازی که قبلا خریدیش هست که سونی بهش پایبنده دمش گرم :yes:

      • K_R12 گفت:

        باشه تو راست میگی. کلا دنیا دارن از این سرویس تقدیر میکن ولی هنوز بعضی مغز های متفکر سونی فن ایرانی که منبعش امیر سونی فن شو هست اعتقاد دارن که این به صنعت گیم ضربه میزنه. اره باشه شما درست میفرمایین

    • Dark_Mahdi گفت:

      اسپنسر مرده بسیار شریفی هست :inlove:

    • Ozhan گفت:

      من پلیرایی رو میشناسم که حاضرم ۷۰دلار پول بدن ولی بازی درست درمون بازی کنن حتی تو ایران با این گرونیا
      ولی اگ منظورم گیمرای کژوالِ اره حرفت درسته شاااااید موبایل گیمرا که عده زیادی ان یا گیمرای چینی که فری تو پلی بازی میکنن بخوان تریال ۱ دلاریش رو بخرن چون اینجور گیمرا پول واس بازی نمیدن و دنیال فری تو پلی ان

      • داداش دیگه انقدم بد نیست
        پر بازیای aa و ایندیه شاهکاره
        ولی به نظرم AAA هارو نباید رو گیم پس بیاره

        • Ozhan گفت:

          ازین۳ میلیارد گیمری که اینا دم میزنن خیلیاشون حاضر نیستن یه قرون واس یه بازی هزینه کنن و دتبال فری تو پلی ان
          اگ اینجور بود که چرا فروش کل کنسولا به زور سرجمع به ۲۵۰میلیونم نمیرسه؟یا از اینهمه پی سی گیمر تو دنیا که جمعیتشون ۱ میلیارده چرا یه بازی مهم رو پیسی به زور به ۲ ۳ میلیون فروش میرسه فقط؟چون خیلیا پلیر فری تو پلی ان و حاضر نیستن خرج کن بابت بازی حتی یه سِنت

          • sauron گفت:

            خودت جواب خودتو دادی!
            اونایی که پول نمیدن دلیل نمیشه که گیمر بدتری باشن، بلکه مهارت هاشون در زمینه بازی های ویدیویی شاید از خیلی از اونایی که هزینه ی زیادی میکنن هم بیشتر باشه و به معنای واقعی کلمه هاردکور گیمر هستند. خود من که از زمانی آتاری ۲۰۰۰ دارم بازی میکنم هیچ وقت حتی یه قرون هم به سازندگان و ناشران بازی سود نرسوندم مگر همین چند ماه اخیر که دارم از گیم پس استفاده میکنم و با خرید گیم پس مستقیم پولش میره به حساب سازنده و ناشر. در ضمن چطوریه که شما اینهمه بازی AAA که روی گیم پس میاد رو اصلا نمی بینی. doom, alien: isolation, darksiders 3, darksiders genesis, dishonored 2, metro, batman: arkham knight, resident evil 7, the witcher 3, yakuza, destiny 2, final fantasy , fallout: new vegas, rage 2, tekken 7 و … ! تازه بازی های فرست پارتی رو هم اصلا نگفتم. زمانی هم GTA V و بعد از اونم RDR2 هم بود!!

  • Herobrain گفت:

    لامصب این کنسولا چقد گرونه اخه. ۱۶ تومن ps5 ! سیزده میل سری اسسس! هی زندگی. چرا انقدر زیاد. بچه ها جون خودتون بیاین ۱۰ تومن بیشتر کنسول نخرین توروقران خواهش میکنم بخدا اگه نخریم خیلی ارزون میشه بقران قسم، کو گوش شنوا ولی

  • best fan گفت:

    عمو فیل برو یوپلی رو اضافه کن دیگه تا کنسولتو بخرم

  • MAX3D گفت:

    کارت درسته گیم پس میتونه به یک سرویس خیلی خوب تبدیل بشه و نیاز به تکامل و بازی های بزرگ تر داره که فکر کنم با استدیوهای جدید و بتسدا عملی بشه

  • UMK3 گفت:

    قابل توجه بعضی ها 😀 در حقیقت، با درنظر گرفتن مصاحبه‌ی اخیر فیل اسپنسر مبنی بر این‌که “قصد نداریم بازی‌های استودیوهای خود را برای پلتفرم‌های متفرقه عرضه کنیم” 😎
    :pray: :worship: Power your dreams :worship: :pray:

  • tvelm گفت:

    دوستان یعنی با داشتن اکانت گیم پس به سرویس disneyplus هم دسترسی داریم ؟

  • مسائلی نظیر جذب بیشتر عناوین محبوب به سرویس گیم‌پس وجود دارند که احساس می‌کنیم نیاز به یک راه حل دارند؛ دقیقاً همانند راه حلی که برای بازی Minecraft درنظر گرفته بودیم!
    دوستان ما از این جمله یک نتیجه گیری می تونیم بگیریم و اون نتیجه اینه که گویا یک استودیو دیگه هم مانند بتزدا تویط مایکروسافت خریداری شده و یا هم قراره که بخره

  • amazon گفت:

    به شخصه با خرید استودیو مخالفم چون باعث میشه عده زیادی محروم بشن از اون بازیایی که یه زمانی مولتی پلتفرم بود و امیدوارم ماکروسافت هم مثل سونی بره سمت ساختن ip های جدید تا شاهد شاهکارای بیشتری مثل halo یا gears باشیم. نسل ۷ بهترین نسل ایکس باکس و ماکروسافت بود. یادش بخیر e3 که کینکت رونمایی شد عجب سالی بود.

اسپنسر: روند گسترش سرویس گیم‌پس ادامه خواهد یافت - گیمفا