سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا
سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا
سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا
سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا

سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد

محمد حسین کریمی
۲۲:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا

آیا به زودی شاهد بازگشت سازنده‌ی عنوان The Getaway یعنی تیم سوهو (Team Soho) خواهیم بود؟

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وبسایت گماتسو (Gematsu) در توییتر، بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment)، نام تجاری “Soho Engine” را  به ثبت رسانده است. اگر فکر می‌کنید این اسم آشنا به نظر می‌رسد، حق دارید.

تیم سوهو یک استودیوی پایه‌گذاری شده در لندن بود که عنوان کلاسیک The Getaway را برای پلی‌استیشن ۲ توسعه داده بود. متاسفانه این بازی آخرین اثر آن‌ها بود و تیم مذکور در سال ۲۰۰۲ منحل شد و سپس با نام SCEE Camden به فعالیت ادامه داد که باز هم بعدها تعطیل شد. حالا جمع وسیعی از آن توسعه دهندگان تحت نام SIE London به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اما Soho Engine دقیقاََ به چه معناست؟ ما هیچ جواب قطعی در دست نداریم. علامت تجاری ثبت شده اطلاعات زیادی را در این باره به اشتراک نمی‌گذارد. شاید بهترین حدس و گمان در این باره توسعه‌ی بازی جدیدی از سری The Getaway تحت یک ریبوت باشد. از طرفی می‌دانیم که SIE London برروی عنوان واقعیت مجازی Blood and Truth نیز کار کرده است و شاید موتورگرافیکی مذکور برای ساخت اثری واقعیت مجازی توسعه یافته باشد.

عنوان The Getaway یک بازی اکشن-ماجراجویی به حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۲ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۲ منتشر شد. سازنده‌ی این اثر تیم سوهو (Team Soho) نام داشت که یکی از زیرمجموعه‌های استودیوهای پلی‌استیشن به حساب می‌آمد. اثر The Getaway با الهام از فیلم‌های گنگستری انگلیسی ساخته شده بود که البته در زمان عرضه نتوانست آن‌طور که باید نظر منتقدین را به خود جلب کند و متای ۷۲ را کسب کرد اما فروش ۴ میلیون نسخه‌ای آن را به یک موفقیت بدل کرد. برخی از بازی‌بازان عقیده دارند که The Getaway جزو آثاری قرار می‌گیرد که نسبت به آن کم لطفی شد و می‌بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد اما عده‌ای هم چنین بیانیه‌ای را قبول ندارند. استودیوی سازنده‌ی این بازی در همان سال عرضه تعطیل شد و در حال حاضر تیم سوهو وجود خارجی ندارد. بنابراین اگر اثر جدید یا ریمیکی از این سری در دست ساخت قرار داشته باشد احتمالا توسط استودیوای دیگر از مجموعه استودیوهای سونی مراحل توسعه را طی می‌کند. در زمان عرضه نیز The Getaway بحث‌برانگیز تلقی می‌شد و حتی کشور استرالیا آن را ممنوع اعلام کرد. حتی پس از عرضه آن‌ها مجبور شدند در نسخه‌های جدید برخی محتویات را حذف کنند و کشور انگلستان به بازی واکنش‌های متعددی نشان داد.

امیدواریم که تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر وقت زیادی باقی نمانده باشد اما مسلماََ میدانیم که استودیوهای داخلی سونی سخت برروی بازی‌های نسل بعدی کار می‌کنند و SIE London نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا
سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا
سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا
سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا
سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Undead Labs گفت:

    انحصاری های ps3 و ps2 خیلی بهتر و متنوع تر از انحصاری ps4 بودن 🙄

    • pegasus گفت:

      دقیقا
      نسل هفت :
      راکستار : midnight club و gta iv و gta v و red dead و max pyne و la noir
      ناتی داگ : uncharted 1 2 3 و last of us
      سانتا مونیکا : gow 3 و gow ascension
      سه تا رزیستانس دو تا اینفیموس
      همه شرکتا تو نسل هفت غوغا کرده بودن ولی نسل هست همشون زدن جاده خاکی
      ولی سونی در مقایسه با حریفش یک طوفان حساب میشد بازم به جای شیر دوشی چندین و چند آی پی جدید خلق کرد مثل دیز گان و order و اسپایدرمن و هورایزون و drive club کنار ادامه آی پی های uncharted و last و infamous و gow و باز عقب ننشست و روی آورد به واقیت مجازی و باعث پیشرفتش شد دیگه چی میخواین؟

      • Ozhan گفت:

        اره نسل هفت یوبی سافت و ea و راک استار اوووووج فرمانرواییشون بود و سونی و مایکرو هم پا به پا میومدن
        بنظرم نسل هفت دیگه تکرار نمیشه هیچوقت

      • Mr.tur گفت:

        ناتی داگ و سانتا مونیکا و ….. خیلی فعال تر بودن تو نسل هفت ولی هیچکدوم به اینسامنیاک گیمز نمیرسند.
        اینسامنیاک برای ps3 شش تا نسخه رچت اند کلنک زد 😮 😮
        و در کنار اون سه گانه رزیستنس رو هم زد 😮 😮
        حقیقتا متاهاشون هم خیلی خوب بود رزیستنس که ۸۷ هم داشت. 😯
        رچت ها هم حتی ۹۰ و ۸۷ هم داشتن 😯
        تمام 😀

    • Yato گفت:

      نسل ۷ و ۶ کلا خیلی بهتر این نسل بودند ، یادشون بخیر
      انحصاری PS4 هم هرچند تنوعشون کمتر بود ( نسبت به خودش ) ولی بازم جزو بهترین ها بودند

  • Endgame گفت:

    نمرات بالایی نداشته
    پس خوشحالی نداره، باید ترسید که شاید از پسش برنیان و خراب نکنند
    چون قسمت اول صرفا یک بازی متوسط رو به بالا بوده
    متاش هم ۷۲ بوده

  • pegasus گفت:

    به احتمال زیاد موتور بازی سازی باشه و بیشترین کاراییش تو بازیهای واقعیت مجازی باشه
    سونی فعلا پیشرو تو این صنعت خست منطقی واسه راحتی کار استدیو ها و کشاندن اونا به سمت واقعیت مجازی این موتورو توسعه داده باشه شاید!

  • Mateus گفت:

    یه اثر جذاب دیگه از استودیو لندن ؛ موفق باشید 😎 :yes:

  • Ozhan گفت:

    خیلی داره شایعه میشه و الانم که ثبت شد اسمش امیدوارم رقیب مافیا بیاد دوباره ولی ایندفه با قدرت

  • به به.واقعا به به.همه چیز سونی تا اینجا منو یاد نسل ۷ و ps3 می اندازه.یه کنسول خارق العاده و نوآورانه با انحصاریهای خارق العاده و بسیار زیاد.سرعت و معماری ssd کنسول ps5 که لول دیزاین بازیها رو تغییر میده یه طرف صدای سه بعدی که اصلا یه دنیای دیگه است یه طرف کنترلر انقلابی دوئل سنس با تریگر های انطباقی و هپتیک فیدیبک یه طرف خود انحصاریها هم یه طرف.سونی همیشه کارش رو عالی انجام میده ولی هر وقت یکم احساس خطر کرد فراتر از حد عالی نشون میده.مثل نسل ۷ که کمیت انحصاری فوق العاده زیاد و متنوع بود و از نظر کیفی هم مثل همیشه عالی.نسل ۷ از نظز انحصاری شگفت انگیز و خاص بود.اولا قطعا استدیوهای مختلفی میخرن(اینو سونی قبل از خریدن بتزدا گفته بود حالا که خریدن دیگه به شدت دنبال خرید میرن) ثانیا طبق آگهی های استخدام و حرفهای جیم رایان استدیو ها از نظر نفری بسیار بیشتر شدن و از نظر تکنولوژی پیشرفته تر و دو یا حتی سه تیمه شدن که این باعث میشه ip های زیادی تولید بشه.اکثر استدیو های سونی تو نسل ۸ یک تیمه بودن و نهایت یک یا دو بازی ساختن.ولی این نسل خیلی بیشتر میسازن.مثلا:
    سانتا:۲۰۲۱ گاو جدید میسازن و یه ip فضایی دارن علاوه بر اون و قطعا هر کدوم از اینا یه بازی دیگه هم میسازن که میشه ۴ بازی در یک نسل.

    ناتی داگ:یه ip جدید استیم پانکی دارن و احتمالا لست ۳ و انچارتد ۵ رو میسازن به همراه dlc های داستانی یا نسخه های اسپین آف

    گوریلا:بالای ۴۰۰_۵۰۰ نفر شدن و هنوزم استخدام میکنن.هورایزن رو که میسازن.قطعا یه شوتر دیگه در دست ساختن دارن که یا کیلزونه یا ip آنلاین محور و تا اخر نسل هورایزن ۳ و کیلزون بعدتر رو هم میسازن

    اینسومنیاک: همین الان اسپین اف اسپایدی میسازن_ اسپایدی ریمستر میسازن_رچت میسازن.تا اخر نسل ۵_۶ تا بازی قطعا میسازن.رزیستنس بعدی و سانست ریمستر هم احتمالش زیاده
    و
    .
    .
    .
    .

    • Bluebox گفت:

      داداش از آینده اومدی؟ چه با اطمینان هم حرف میزنی 😐

      • Ozhan گفت:

        با اطمینان نمیگه اینا همه چیزاییه که تقریبا شایعه هاش قطعیه
        ای پی جدید ناتی داگ که استیم پانکه و ای پی سای فای جدید سانتامونیکا به کارگردانی کوری باربوگ
        اینا فقط ای پی هایی بودن که ما تقریبا خبر داریم و شایعاتش خیلی وقته اومده
        ببین چه چیزایی سونی سورپرایز نگه داشته که ما نمیفهمیم و قراره همشونو رو کنه تو نسل نهم چون بنظرم احساس خطر کرده سونی
        منم بوی نسل هفت میخوره به مشامم و امیدوارم هردوکمپانی نهایت سعیشونو بکنن
        اگ مایکرو نبود شاید ما الان کنسول ۶۰۰دلاری میخریدیم
        اگ سونی نبود شاید الان گیم پسی نبود
        همه چی بهم مرتبطن

    • Mateus گفت:

      دوست عزیز ؛ استودیو های گوریلا و ناتی داگ و ژاپن ، بالای هزار نفر هستن ؛ گوریلا یه دفتر جدید زده ؛ ۳۵۰ نفر آدم استخدام شده ؛ دفتر اصلی هم به یه جای بزرگتر رفته ؛ ناتی و ژاپن هم که زود هزار نفره شدن
      .
      استودیو pixelopus ؛ ۱ تیمه
      استودیو bend و مدیا مولکول و سن دیگو ؛ ۲ تیمه
      باقی استودیو ها ۳ تیمه هستن ؛
      این تیم ها هم پرجمعیت هستن ؛ مثلا ۱۵۰ تا ۲۵۰ برای هر تیم
      .
      ضمن تایید حرف های شما ؛ سونی سال ۲۰۱۹ بعد از خرید اینسامنیاک گفت که علاقه به خرید استودیو بیشتر داره ؛ و مطمعنا با خرید زنی مکس توسط مایکرو ؛ این روند خیلی اوج میگیره
      .
      از طرف دیگه هم سونی گفته که تقریبا با تمام تردپارتی ها قرار داد انحصاری یا محتوای انحصاری داره ؛ به عنوان نمونه ؛ کپکام و اسکوئر انیکس دارن بازی های lost soul Aside و project Athia و project Awakening رو برای سونی میسازن

  • Sackboy گفت:

    سونی در طی این سال ها اینجین های زیادی رو توسعه داده، که خیلی هاشونم واقعا خروجی های بی نظری ازشون اومده. واقعا درک نمی کنم چرا هیچ کدوم از این اینجین ها رو به صورت عمومی عرضه نمی کنه. قاعدتا می تونه کلی درآمد ازش در بیاره.
    مثلا تصور کنین اینجین دسیما رو به صورت رایگان عرضه کنه، در صورتی که فقط برای اکوسیستم پلی استیشن بشه ازش خروجی گرفت! این خودش ناخودآگاه توسعه دهنده ها رو ترغیب می کنه که انحصاری های بیشتری برای پلی استیشن تولید کنن.
    یا حتی می تونه روی PC هم یه استور بزنه، به طوری که اگر توسعه دهنده بخواد بازی ساخته شده با اینجین دسیما رو منتشر کنه، مجبور باشه از اون طریق این کارو انجام بده.
    خلاصه که به نظرم سونی باید بیشتر از اینا از ظرفیت اینجین های قدرتمندی که توسعه داده استفاده بکنه.

    • Mateus گفت:

      استودیو ها مو سفید کردن تا یه اینجین شاهکاری مثل دسیما بسازن ؛ اون وقت بیان رایگان بدن استودیو های دیگه؟!!!!
      فرق استودیو های سونی با بقیه تو اینجاها مشخص میشه ؛ اگه استودیویی مثل کوجیما پروداکشنز از دسیما استفاده کرده ؛ چون کوجیما تو ساختش سهیم بوده و روابط تنگاتنگی با هرمن هالست داره که اون موقع رییس استودیو گوریلا بود

    • Ozhan گفت:

      انجین ساختن واس سونی راحته چون پشتش به آیس تیم گرمه ولی معمولا هر انجینی رو واس یه کار خاص میسازن و نمیشه تو هرچیزی ازش خروجی گرفت
      مثلا همین دسیما با اون قدرت شگفت انگیزش دیدیم که تو دث استرندینگ فیزیک موتور اونجور که باید میبود؛ نبود
      معمولا دولوپر ها ترجیح میدن از انریل و یونیتی استفاده کنن چون هم راحتتر از بقیه انجین هاست کار باهاش و هم خروجی خوبی میده و استورش هم شلوغه و سورسش توی اینترنت زیاده واس کسی که به مشکلی بخوره
      سونی با اینکه بهترین انجین هارو میسازه ولی دیدیم که واس دیزگان از انریل استفاده کردن
      انریل هم ۵درصد میگیره اگ از یه مبلغی بالاتر بفروشه بازی دولوپر و این یعنی اگ یه زمان بازی کسی شکستم بخوره لازم نیست اون۵ درصدو بده به اپیک
      انریل بهترین انجین و راحت ترینه واس بازی سازها

  • Iliya گفت:

    اولش فکر کردم انجین بازی سازیه این سوهو انجین 😐

سونی نام تجاری Soho Engine را ثبت کرد - گیمفا