فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا

فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است

محمد حسین کریمی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا

شرکت مایکروسافت برای نسل نهم با ارائه‌ی دو کنسول اکس‌باکس سری اکس و سری اس که در قدرت‌های سخت‌افزاری مختلف قرار می‌گیرند، یک رویکرد کاملاََ متفاوت را نسبت به نسل‌های قبل پیش گرفته است. این کنسول‌ها با قیمت‌های متفاوت مشتریان در سطوح مختلفی را هدف قرار داده‌اند و این از دیدگاه مصرف‌کنندگان بسیار خوب به نظر می‌رسد اما سازندگان چه دیدگاهی به سری اس خواهند داشت؟ به نظر می‌رسد که این پلتفرم باعث کار بیشتر از سوی آن‌ها شود.

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش اکس‌باکس، در مصاحبه‌ی اخیر خود با کوتاکو (Kotaku) تایید کرد که از این کار بیشتر به وجود آمده برای سازندگان آگاهی دارد. وی توضیح داد با وجود این که مشغله‌ی اضافی برای سازندگان به وجود می‌آید اما مایکروسافت با رویکرد دو کنسولی خود باعث گسترش دادن بازار شده است. اسپنسر در این باره گفت:

قطعاََ باعث کار بیشتر می‌شود و این کار بیشتر را می‌طلبد و هیچ شکی در این باره نیست. در حقیقت شما دو نوع مشخصات سخت‌افزار با کارایی‌های مختلف دارید و من قرار نیست به دروغ بگویم که داشتن دو سخت‌افزار مختلف به مانند یک سخت‌افزار است. این صحیح نیست. ما این کار را برای گسترش هر چه بیشتر بازار انجام دادیم.

در همین مصاحبه‌ آقای اسپنسر تایید کرده بود که برخی از بازی‌ها به دلیل رزولوشن پایین‌تر سریع‌تر از کنسول اکس‌باکس سری اکس بارگذاری می‌شوند.

اکس‌باکس سری اکس و سری اس در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) عرضه‌ی جهانی خواهند شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا
فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ninja Theory گفت:

    یکم برای دوولپرها دون می پاشند، دهنشون رو میبندند، به همین راحتی 😀

  • Mr.tur گفت:

    یادتونه قرار بود ماکروسافت ویندوز مود رو بیاره روی سری ایکس.
    چی شد ؟؟؟؟؟
    باز هم دروغ و کلک برای جذب مشتری. :pain:
    تمام 😀

      • Mr.tur گفت:

        چون خبرش دروغ بوده خیلی از سایتا برداشتن اما این سایت هنوز برنداشته بود.
        البته خوده ماکروسافت تایید نکرده و یک سایت دیگه این خبر رو داده بود.
        ولی نکته مهم اینجاست که چرا این شایعه هارو برای ps5 درست نکردن؟؟؟؟
        ایا غیراز این بوده که ماکروسافت با هدف جذب مشتری به دروغ پراکنی از طریق این سایتا روی اورده بود؟؟؟؟؟؟
        ویا برای نگاه کردن به کنسولش این شایعات رو درست می کرد؟؟؟؟
        این شرکت در عرصه گیم همیشه همین بوده.
        میاد گیمرا رو گول میزنه که میتونید شش تا بازی رو با هم باز کنید( که در عمل اصلا نیازی نیست) اما نمیتونه رزولوشن رابط کاربریشو به ۴k ارتقا بده.:-D
        تمام 😀

        • کی گفته هر گمانه زنی و شایعه ای از سوی مایکروسافت یا سونی منتشر میشه؟ طرف داخل ردیت یک سری گمانه زنی و حدس منتشر می کنه و شما پیش فرض اونو به نام مایکروسافت برای بازاریابی کاذب میزنین با چه مدرکی؟ پلی استیشن هم هزاران شایعه پیرامونش وجود داشت پس سونی بازاریابی کاذب انجام داده. اینا همش شایعه هایی از سمت یک سری کاربر یا منبع داخلی هستش که با توجه به شرایط یک سری حدس میزنن حالا قرار نیست درست باشن و بگیم مایکروسافت این شایعه ها رو درست کرده. چند نمونه از شایعه های پلی ۵:
          پلی استیشن ۵ ۱۳٫۳ ترافلاپس قدرت دارد.
          کنترلر پلی استیشن ۵ دوال شاک ۵ نام دارد و با پلی استیشن ۴ نیز کامپتیبل هستش
          همزمان با عرضه، پلی استیشن ۵ پرو هم در دسترس قرار میگیره .
          و هزارا شایعه دیگر پس اینا رو هم سونی به صورت کاذب منتشر کرده.

        • Bluebox گفت:

          چقدر حرف مفت میزنی واقعا.
          رابط کاربری بعدش مگه خبرو نخوندی گفت تا عرضهکنسول های نسل جدید ارتقا میده
          کسی که به خاطر شایعه بخواد جذب چیزی بشه اصلا بهتره هیچی نخره.
          اگر این شایعه رو مایکروسافت درست کرده
          پس شایعه الکی داغ کردن رو هم سونی پول داده درست کرده(منظورم این نیست به سونی گیر بدم دارم جواب این دوستمونو میدم)

        • Sgt.Farhad گفت:

          Mr.tur
          جالبه اینو یاد آوری کنم که موقع استریم از بازی های ps5 که توسط ژاپنی ها انجام شده بود تصویرای زیادی از بازی Godfall که استریم شده بود پخش شده بود که نشونه موس رو بازی بود
          حتی تصویرای دیگه هم هستند که انگار کنسول اصلا روشن نبوده که بخوان استریم کنن 😀
          باز این خبر به جز اینجا توی رسانه های خارج یه صدایی کرد ولی شما خبری رو که زیاد هم کسی پیگیر نبوده رو رفتی پیدا کردی داری ب رخ میکشی مثلا میخوای با اون تمام تمام گفتن یه جو سازی علیه مایکرو کنی؟
          خسته نشی که جز خودت کسی دیگه باهات همراهی نکرد :rotfl:

    • Xbox+Bethesda گفت:

      اولا منبعت رو بده دوما اصلا قراره بیاره خب ولی چطوری که هنوز سری اکس منتشر نشده حتما بعد انتشار با آپدیت میاد روش.

  • Xbox+Bethesda گفت:

    خب در عوضش پول بیشتر میگیرن به همین راحتی.

    • شاید ولی پول بیشتر قراره از کجا بیاد؟
      از جیب فیل اسپنسر؟ از حساب مایکروسافت؟
      فیل اسپنسر کاسبه…. یه کاسب مثل بقیه… اگه واقعا تصور کردید که پولش رو می ده به چند تا سازنده ای که باهاش قرارداد نبستن سخت در اشتباهی…..
      اگه واقعا تصور می کنی همه پولاش رو می ده برای استودیو باز هم سخت در اشتباهی….
      این کنسول تو بلند مدت برای اجرای بازی های مولتی پلتفرم قطعا کم می آره…
      قبلا با این حرف مخالف بودم ولی الان باهاش موافقم… این کنسول جلوی پیشرفت رو از یه جایی به بعد می گیره و دستو پای سازنده رو می بنده

      • Mateus گفت:

        فقط باید دعا کنیم که لید پلتفرم پلی استیشن بشه ؛ تا از این افتضاح کم بشه ، خداروشکر بخاطر روابط خوب سونی با خیلی از شرکت ها ؛ لید پلتفرم خیلی ها پلی استیشنه

      • Ozhan گفت:

        وقتی اکس باکس سریز اکس و ps5 اول نسل نمیتونن یه بازی نسل هشتی رو ۴k 60fps بدن و اکثرا رو رزولوشن ۲k میدن ۶۰فریم…اونوقت ما انتظار داریم سریز اس بیاد تا اخر نسل رزولوشن ۲k و ۶۰فریم بده؟خود سریز اکس و ps5 تا دوسال دیگه نهاااایتا بتونن بازی هارو ۱۴۴۰ و ۳۰ فریم بیارن با ری تریسینگ
        چون قراره بازم گرافیکا و دیتیل ها زیاد شن
        اگر به همین منوال میموندن بازی ها میگفتیم شدنیه
        ولی اینکه هم خدارو میخواید هم خرما نشدنیه اقا…نمیشه

  • best fan گفت:

    ولی متاسفانه بعضی از سازنده ها تنبلن و فقط برای سریز اس میسازن و بعد با همون کیفیت روی بقیه کنسولا میارن

    عمو فیل جان من برو یوپلی رو به گیم پس اضافه کن 🙁
    دوستان به نظرتون ماکرو با یوبی قرارداد میبنده که بازیاش بیان روی گیم پس.؟؟.؟

  • X.gamer گفت:

    “ما این کار را برای گسترش هر چه بیشتر بازار انجام دادیم.” اونایی مث کشور ما که بجای ۱۰ نفر، ۵۰ نفر میتونن برن نسل بعد

  • Mr Green گفت:

    یه تغییر رزولوشن از ۴K به ۱۴۴۰ میشه کار اضافی ?:-)

    • نمی دونم یحتمل آقای اسپنسر دارن ترول می کنن و ضد اکس باکس هستن. از طرفی این کار اضافی دقیقاََ اینو میخواد برسونه که سری اس بهینه سازی می خواد و شاید نتونه دقیقا خروجی سری اکس با رزولوشن پایین رو داشته. بعدشم همین مطابقت رزولوشن مگر یه دکمه اس که سازنده کار اضافی نداشته باشه هزار تا بهینه سازی نیاز داره. در ضمن فعلاََ که اکثر بازی ها همون ۱۴۴۰p هم برروی سری اس اجرا نمیشن چه برسه به سه سال دیگه که همه‌ی بازی ها پیشرفت دوچندان می کنن. الان for honor نسل بعدی (بازی که اصلا گرافیک ویژه ای نداره)، یاکوزا (که حالا میگیم بهینه سازی سگا بده) و destiny 2 همگی با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا میشن روی سری اس. وقتی شروع نسل به هدف ۱۴۴۰p نرسیدن و اکثر بازی‌ها ۱۰۸۰ اجرا میشن اواسط و اواخر نسل بماند. حالا من نمی دونم چرا همه بازی‌ها ۱۰۸۰p دارن میشن برای سری اس ولی مایکروسافت با ۱۴۴۰p تبلیغ کرده اگرچه همون ۱۰۸۰p تبلیغ می کردن هم هیچ مشکلی پیش نمیومد چون رزولوشن بحث اورریتدی هستش اما نمی دونم چرا اینقد سعی دارن سری اس رو یک کنسولی جلوه بدن که حقیقتاََ اون نیست.

      • Yato گفت:

        با بحثتون موافقم ولی یاکوزا به صورت ۲K/30 یا ۹۰۰/۶۰ اجرا میشه در حالی که روی سری X به صورت ۴K/30 یا ۲K/60 اجرا میشه ، در مورد اون دوتا بازی چرا خبرشون منتشر نکردین ؟؟؟

        • در هر صورت فرقی به حال سری اس نمی کنه چون تبلیغ ۱۴۴۰p و ۱۲۰fps داره و ۱۴۴۰p با فریم ۳۰ باز هم زیر سوال میبرتش/ البته یاکوزا شاید بهینه سازی بدی داشته باشه من خیلی دوست ندارم روی این بازی مانور بدم. بقیه عناوین مشخص می کنن ماهیت کنسول رو. تازه اول راهیم ماه دیگه مشخص میشه رزولوشن کنسول ها و یک سال بعد از عرضه ماهیت اصلی همه پلتفرم ها مشخص میشه.

          • Yato گفت:

            بدون شک خرید کنسول ها در سال های اول و دوم اشتباهه چون هنوز خیلی از بازی ها برای نسل قبل دارن میاند و هنوز مشخص نیست کنسول ها از خودشون چه عملکردی نشون میدند ، امیدوارم نسل خوبی پیش رویمان باشه
            در مورد وعده ها هم دو بزرگوار قول ۴K/120 دادند حالا ۳۰ فریمم ثابت بده خوشحال میشیم ، هردو طرف وعده هایی دادند که هنوز نسل شروع نشده داره تکذیب میشن و ما هم میزاریم پای تبلیغات اول نسل ، به دل نگیر

            • Ozhan گفت:

              داداش تو این یه مورد مخالفم چون این دو بزرگوار قول ۴k 120fps باهم ندادن
              گفتن میشه روش ۱۲۰فریم یا حتی ۸k بازی انجام داد ولی تبلیغات همینش کثیفه که چه بازی هایی؟؟مهم اینه چه بازی ها با این رزولوشن یا فریم اجرا میشن؟
              حتی اگ ری تریسینگ رو هم اضافه کنیم بازم از لحاظ سخت افزاری فشار زیادی رو دست جی پی یو میفته و عملا غیرممکن میشه تو این حجم از جزیات به فریم ۶۰ و ۴k برسن

      • Mr Green گفت:

        واسه پی سی که تغییر دادن رزولوشن دقیقا یه دکمه اس اینجا هم فرقی نداره بازم مایکروسافت سعی کرده این تغییر روزلوشن به ساده ترین شکل ممکن باشه حتی کیت توسعه دهنده های دو کنسول جدا نیست کلا یه کیت دست سازنده ها هست واسه استودیوهای ترد پارتی ها مشخصه هیچ تضمینی نیست که حتما ۱۴۴۰p باشه میتونه تا ۱۰۸۰p پایین بیاد یا حتی بالاتر مثل falconeer که ۱۸۰۰p اجرا میشه

        • یعنی جالبه شما طرفداران جان بر کف اکس باکس (یا پلی استیشن فرقی نداره) به صحبت های رئیس اکس باکس هم اعتماد ندارین طرف این کنسول رو نظارت ۲۴ ساعتی داشته میگه توسعه برای سری اس کار اضافیه بعد شما میگین نیست. پی سی برای این رزولوشن یک دکمه اس چون هزاران سخت افزار مختلف وجود داره نه این که یک سخت افزار ثابت باشه. وقتی یک سخت افزار ثابت ( سری اس) وجود داره تیم توسعه باید کیفیت خروجی رو مطابق فقط یک گزینه‌ی موجود بهینه کنن. حداقل یکم منطق داشته باشید بد نیست.

      • ALFAR3D گفت:

        خب شما اینو لحاظ نکردید مگه عنواینی که اول نسل رو کنسولا میان با عناوینی که اخر نسل میان کیفیتشون یکیه؟جواب نه هست….سخت افزار ثابته پس چجوری پیشرفت حاصل شده؟جواب سادس پیشرفت نرم‌افزاری…الان رزولوشن اینه…بزار یه خورده بگذره از نسل و بازیا تماما نسا ۹ بشن اونوقت میتونیم نتیجه بگیریم سری اس خوبه یا بد….مایکی تو بحث نرم‌افزار خب قویه…میتونه کاری کنه که سازنده ها رس سخت افزارشو بکشن…همونجور که وان با قدرت کمش رو تونستن کاری کنن که اختلافش با پلی ۴ کم بشه(رو کاغذ ۵۰ درصد تفاوت قدرته در عمل کمتر بود)زمان میبره تا سخت افزار کنسولا جا بیفته حتی برای پلی ۵ که میگن اسونه….

        • سخت افزار و سرعت پیشرفت نرم افزاری با سرعت پیشرفت کیفیت بازی ها یکسان نیست و سازنده ها اصولا ترجیح میدن جزئیات و انیمیشن های بهتر باشه تا این که رزولوشنی که شرکت ها قول دادن رو حفظ کنن بنابراین قرار نیست در آینده رزولوشن بهبود پیدا کنه از چیزی که اوایل هستش. چه اکس باکس چه پلی استیشن در ادامه ی نسل یا رزولوشن و فریم ریتشون ثابت می مونه (نسبت به همینی که الان هستن) یا عقب افتادگی دارن. امکان نداره به واسطه‌ی سخت افزار قوی یا پشتیبانی های نرم افزاری به رزولوشنی بالاتر برسن مگر این که از سطح جزئیات و انیمیشن های پیچیده بزنن. همین الان یه سری بازی ها برروی پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان رزولوشن هاشون به داینامیک تغییر پیدا کرده یا افت رزولوشن زیاد دارن. نمونش mortal Shell که روی اکس باکس وان در کمترین حالت پردازش ۹۰۰p هستش و در شلوغی و افکت ها به ۷۲۰p افت می کنه. این نسل هم قرار نیست فرقی داشته باشه (برای هر دو کنسول پلی ۵ و سری اکس)، اواخر نسل با افت رزولوشن و فریم رو به رو هستیم و در بهترین حالت همین ۴K 30FPS یا گزینه های دیگه (۴K 60FPS بدون ری تریسینگ) و مثلاََ ۱۰۸۰p بودن اکس باکس سری اس حفظ میشه (گفتم به دلیل پیشرفت در قسمت های دیگه). ( یا حتی در برخی بازی های سنگین به ۹۰۰p افت می کنه). این نظر منه بر اساس چیزی که تو این نسل و نسل قبل دیدم و همینطور انتظاری که از پیشرفت جزئیات بازی ها داریم. در ضمن صحبتم در مورد بازی های سنگین و AAA هستش نه آثاری مثل The Falconeer.

          • ALFAR3D گفت:

            من اصلا نمیدونم فالکونیر چجور بازی هست و وهمیتی نمیدم رویه صحبت با بازی های بزرگه….این حرف که سرعت پیشرفت نرم افزاری با سرعت کیفیت بازی یکی نیست تا حدودی غلطه….سرعت نرم‌افزازی بستگی به خلاقیت سازنده داره…همونجور که تو لست ۲ گفته شد شیشه ها تو بازی در واقع شکسته هستن ولی در ظاهر سالمن….از اینجور تکنیکا کم نیست….الان مایکی با دایرکس ۱۲ اومد یه جهش انجام بده…سمپلر فید بدک و دایرکت استورج و دایرکت ماشین لرنینگ و موارد دیگه واسه اینه….تو نسل ۸اختلاف دایرکس ۱۱ با ۱۲ کم بود و جدا از اون بازیا بر اساس سرعت یه هارد توسعه پیدا میکنن…الان بحث فرق میکنه…سرعت ssd و قدرت نرم افزاری بهتر برای هر دو کنسول مزیت زیادی داره….الان ری ترسینگ نرم افزاری رونمایی کردن…که فدرت پردازشی کمتری نسبت به سخت افزاری داره….اینا پیشرفت کمی نیست ….سمپلر فیدبک که متوسط ۲.۵ برابر رم کمتری رو مصرف میکنه یا شیدر متغییر….اینا روشون کار بشه خروجی بهتری میشه ازش گرفت و در ضمن همونجور که گفته شده نسل ۹ قرار نیست جهش گرافیکی زیادی باشه…به خاطر ssd لول دیزاین قراره تغییر کنه…در کل من سری اسو چیز بدی نمیبینم فقط کار بیشتر لازمه که خب نسل ۹ یه سری کارا راحت میشه یه سری کارا سخت…

            • من اصلا این حرفا رو قبول ندارم و فکر کنم همه ترجیح میدن بر اساس نسل های گذشته قضاوت کنن تا این که بشینن یک سری امار و عدد و تکنولوژی که هنوز بعضیاشون به سری اکس اضافه نشدن نسل بعد رو قضاوت کنن. حالا چیزی نمونده خواهیم دید فعلا که سری اس نتونسته به وعده هاش عمل کنه. هم اوایل این نسل هم نسل قبل ثابت می کنه این حرف رو. حالا آینده و سه سال بعد رو ترجیح میدم ببینم این تکنولوژی ها تا چه حد تاثیرگذار خواهند بود ولی تا الان که اصلا چنین مواردی رو نمیشه صد درصدی دونست مخصوصا که خیلی از این تکنولوژی ها در مراحل توسعه قرار دارن و مشخص نیست کی تکمیل بشن و چقدر بازدهی داشته باشن و چقدر ازشون استفاده بشه. در کل بعید میدونم در اواسط یا اواخر نسل رزولوشن به جای ۱۰۸۰p به ۱۴۴۰p ارتقاء پیدا کنه و به یک نورم تبدیل بشه مگر در برخی انحصاری ها اگر هم چنین اتفاقی بیوفته بهتره که با تبلیغات ۱۴۴۰p وارد نشن. در مورد پلی استیشن هم صدق می کنه که نباید چنین تبلیغاتی رخ بده که در حقیقت استاندارد چیز دیگریست.

              • Mateus گفت:

                کاملا درسته میفرمایید جناب کریمی ؛ اکثریت گیمر ها کژوال هستن و با خودشون میگن چون ۴ نسله که سونی موفق تر بوده و بیشتر فروش داشته ؛ بیایم نسل ۵ هم سونی بگیریم ، درضمینه کیفیت هم هردوکمپانی تا الان آنچنان صادق نبودن و دلیلش اول نسل بودنه ، مطمئنا تا چندسال دیگه رزولوشن و فریم بهتر میشن

              • ALFAR3D گفت:

                خب مشکلتون اینجاست….تکنولوژی هایی که تو نسل ۷ و ۸ بودن تقریبا تو یه سطح بودن اونا hdd داشتن….و روند توسعه بازیا مختص به خودشون بود…الان ssd هست…گیم‌چنجر شده ….همین تغییرات زیادی میاره…که نمیشه با نسل قبل مقایسش کرد….اون تکنولوژی ها مثل ری تریس نرم افزاری خب الانم هست….کرای انجین داره و به زودی انریل انجینم میاره….دایرکس ۱۲ مهرفی شد و تو حین توسعه نیست و یه پروژه تکمیل شدس….فقط باید خروجیش رو دید…شیدر متغییر هم دیدیم نتیجش رو….

    • Bluebox گفت:

      فقط رزولوشن که نیست توی سطح ری تریسنگ هم باهم فرق دارن مثلا.

  • خب…
    متاسفانه اتفاقی که همیشه ازش می ترسیدم افتاد…
    با این تفاسیر…..
    به نظر می رسه قرار نیست شاهد جهش گرافیکی در طول نسل باشیم… به این دلیل که توسعه دهنده محترم باید بازیش رو جوری بسازه که این کنسول بتونه اجرا کنه.
    این کنسول اواخر نسل احتمال کم آوردنش به شدت بالا می ره….
    کار بیشتر یعنی هزینه بیشتر…. به جای این که روی محتوا هزینه بکنند باید روی بهینه سازی هزینه کنند و این… خوب نیست…
    هزینه بیشتر یعنی سود کمتر… و این می شه یه بهونه ی خوب برای سازنده که کم کاری کنه…..

    • Ninja Theory گفت:

      خود عمو داره میگه که براشون قراره پول بریزیم
      خرید استودیو و ساخت محتوا aaa هم ادامه داره
      هیچ چیز متوقف نمیشه
      ایستادن فعالیت برند Xbox غیر ممکنه

      • راستش رو بخوای من متن خبر رو پنج بار از اول خوندم….ندیدم همچین نقل قولی از ایشون….
        بله خرید استودیو و ساخت محتوای AAA / AAAAAA/ (هر چیزی که شما بگی) قطعا هم ادامه داره….
        بله موافقم من هم هیچ جا نگفتم چیزی متوقف می شه…. برای استودیو های فرست پارتی مایکروسافت چیزی متوقف نمی شه یعنی نباید بشه چون برگ برنده ی مایکروسافت هستن (باید باشن)
        من دارم راجب یک سازنده ی مولتی پلتفرم صحبت می کنم که تحت حمایت مایکروسافت نیست…. یک بودجه ی محدود داره و امیدواره با یه محتوای خاص بتونه نگاه های بازی باز ها رو برگردونه سمت خودش… من دارم راجب سازنده ای صحبت می کنم که بخاطر همون هزینه های عادی مجبور شده قیمت بازی هاش رو ببره بالا… حالا فرض کن این وسط یه هزینه دیگه هم بهش تحمیل شه تا بتونه بازیش رو روی همه ی کنسول ها منتشر کنه!

        • Ozhan گفت:

          جالبیش اینه که توی تمام نظر سنجی ها فقط ۱۰درصد به سریز اس اختصاص داره…یهنی تعداد کمی قراره بخرنش ولی بازم این مشکل بهینه کردن روی این کنسول گریبان گیر توسعه دهنده ها میشه…یعنی هزینه زیاد و برنگشتن هزینه توسط اون سخت افزار

    • Xbox+Bethesda گفت:

      چی میگی وقتی اینو گفتن یعنی قراره بازی ها اول رو سری اکس و پلی فایو ساخته بشه بعد با کار و پول بیشتر رو سری اس بهینه میکنن.
      الآن نیومده بگه که بازی ها رو سری اس ساخته میشن رو سری اکس و پلی فایو بهینه میشن.
      آقای کریمی به نظر شما روکدوم ها ساخته میشن بازی ها اول بعد رو کدوم بهینه میشن.

      • ایرادی نداره… یکم بد توضیح دادم…
        شما این رو بدون که همه ی استودیو ها بودجه بی نهایت ندارن برای ساخت عناوین مختلف …. اون بودجه رو مدیریت می کنن…. حتی تو ساخت محتوا و مدل های گرافیکی مختلف…..
        فرقی نداره مدل پایه کدوم باشه… بهینه سازی هزینه بره… و خود استودیو هم هزینه اش رو می پردازه…. بالاخره تو این دنیا هر کاری هزینه داره…. غیر اینه؟
        وقتی استودیو متوجه می شه باید روی بهینه سازی برای یک کنسول کاملا متفاوت بهینه سازی کنه… هزینه اش می زنه بالا و به همین دلیل شاید مجبور شه بودجه کمتری رو اختصاص بده به بخش های بنیادی مثل گرافیک فنی و بصری، گیمپلی و به صورت کلی محتوا….
        وقتی این اتفاق می افته ارزش بازی از اون چیزی که باید می شد کمتر می شه و اون چیزی نمی شه که همه می خواستن…
        وقتی همچین ضربه ای به روند توسعه اش وارد می شه سود سازنده کمتر می شه و بیشتر به راه حال هایی مثل بسته الحاقی پولی و بتل پس و امثالهم روی می آره….
        البته همه ی این چیزهایی که من می گم تو بلند مدت تاثیر خودش رو نشون می ده و اون هم در بعضی از عناوین خاص.
        نظر شما هم برای من محترمه…. باز هم تکرار می کنم مهم نیست مدل پایه کدومه… مهم اینه که اون بازی روی همه ی کنسول ها یه کیفیت قابل قبول داشته باشه… درسته که بحثی به اسم بهینه سازی وجود داره… ولی شما قبول داشته باش هر چقدر هم که بازی های نسل نه بهینه باشن نمی تونن روی کنسول های نسل هشتی یا کامپیوتر های ضعیف اجرا شن… چرا که یه سری ویژگی خاص دارن که سخت افزار های خاص تری رو می طلبه…. قبول داری؟

  • majid گفت:

    اصلا فیل اسپنسر بیاد همه رو بخره حتی سونی بعدش چی به عواقبش فکر کردین درست مثل ایران که هر ماشینی تولید بشه چون رقیب نداره و مردم هم نیاز دارن میخرن اما ویدیو گیم اینجوری نیست هر لحظه عقب گرد به عقب در اخر نابودی صنعت گیم و تبدیل شدنش به یه بازار برای بچه ها

  • Bluebox گفت:

    دیدین آخر خودش گفت متفاوته کاملا. حالا شما هی بگید برای سری اس میسازه بعد پورت میکنه روی سری ایکس.
    اینطوری نشون داد در واقع ۳ تا پلتفرم کنسولی برای بازیهای نسل بعد داریم. پلی استیشن۵ و اکس باکس سری اکس و اکس باکس سری اس.
    تنها فرقش اینه برای سری اس هم باید جدا به سازنده ها یه پولی بدن احتمالا که مایکرو مشکل مالی نداره خداروشکر

    • Mateus گفت:

      مشکل ما اینه که دولوپر بجای اینکه ps5 یا sx رو مبنا قرار بده ؛ میاد ss رو مبنا قرار میده و برای اون ۲تا پورت میکنه! که این یعنی فاجعه!!!

    • ALFAR3D گفت:

      خب قضیه اینه…مایکی لتزم نیست پولی بده به سازنده…لازمه که بتونه پورت رو واسه سری اس راحتر کنن با کیت توسعه….از اونجایی که پورت از ایکس باکس به ویندوز یا برعکس قرار راحت بشه پس در نتیجه اگر بازی رو برای پیسی پورت کنن میتونن یه سطح از رزولوشن رو پورت کنن واسه سری اس…اصولا کار زیاد میبره بر منکرش لعنت…ولی کیفیت یکیه فقط رزولوشن تفاوت داره….حالا…یه سری میگن اول نسل داره بازی هارو ۱۰۸۰ میاره اخر نسل چطور میشه….باید گفت مثلا کنسولای نسل ۸ اولش ۲k بود اخرش شد ۱۰۸۰؟یا نه هم نرم‌افزار کنسولا و هم نرم افزار و تکنولوژی دولوپرا پیشرفت کرد و تونستن با ثابت نگه داشتن رو رزولوشن ۱۰۸۰ کیفیت رو ببرن بالا….بقولا لست ۲ رو همون سخت افزاری اجرا شده که یه بازی مثل انچارتد ۴ اومد حالا کیفیت این دوتا چقدر فرقه یا گرز ۴ و ۵ گرز۴ رو کیفیتش ببین گرز ۵ رو ببین….پیشرفت نرم افزاری که باعث شده نه سخت افزار….

  • S..M گفت:

    تقریبا میشه مثل زمان ps3 سازنده که حاظر نیست دوهفته بیشتر رو بازی کار کنه وبهشت کنه یه پولی از سونی میگیره میگه ایکس باکس به درک انحصار کنسولی ps5 یکی از دلایلش هم گیم پس که باعث کاهش فروش بازی ها رو ایکس باکس میشه پس سازنده بخشد زحمت نمیده بازی واسه سری x sبده نمونش همین العان سونی حتی از بتسدا دو تا انحصار کنسولی داره وکیل انحصار زمانی صنعت گیم بارها خودش رو به تنبلی اصلا کرده نمونش نسل هفت که مولتی ها سمت xbox رجب میشدن باز اون زمان سونی بهترین لاین آپش بود مایکرو با شروعی که داشت فکر نکنم حتی انحصاری هاش در حد نسل هشتم حاضر بشن دلار خدا میدونه سونی نسل هشتم جو منفی عایشه زیاد بود

  • S..M گفت:

    مایکرو اگه بجای ضرر سر سری اس سری ایکس رو ۴۰۰ میداد و یه دیجیتالی ۳۵۰ حتما فروش بالای ۵۰ ملیون داشت بنظرم اولین اشتباه مایکرو سافت سری اس بود

  • Cell گفت:

    سخن بزرگان
    .
    قطعاََ باعث کار بیشتر می‌شود Series S (سخنی از فیل)
    .
    سخت افزار ضعیف کار زیاد میطلبد (سخنی از عمو فیل )
    .
    من قرار نیست به دروغ بگوییم ( فیل اسپنسر )
    .
    خیلی ساده هست اگه فروش داشته باشه البته فروش بیشتر سازنده پورت خوب میزنه اگه فروش کم باشه پورت تخیلی نمونه Yakuza ۹۰۰p fps۳۰
    .
    تا دیروز می‌گفت series S فریم ۱۲۰ و سرعت بارگذاری بیشتر الان میگه دو سخت افزار یکی نیستن :rotfl: چند روز دیگه میگه توقف تولید :no:

  • حس میکنم این کنسول میشه همون ps3 نسل هفت
    که خیلی از بازیها مثل مس افکت یک و دو روش نیومدن
    اینم به همون سرنوشت دچار میشه

فیل اسپنسر: اکس‌باکس سری اس نیازمند کار اضافی از سوی سازندگان است - گیمفا