بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید

سعید حلاجیان
۱۶:۳۱ ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

سلام و درودی دوباره خدمت تمام شما کاربران و همراهان همیشگی گیمفا. امیدوارم حالتان خوب باشد.  هم اکنون فرصت بسیار خوبی است تا کارهای دیگر را کنار گذاشته، بازی‌های ناتمام خود را به اتمام برسانیم و یا حتی بازی جدیدی را شروع کنیم.

درست یک سال پیش با آیتم بازی هفته مهمان شما شدیم تا بتوانیم از این طریق تجربیات خودمان را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. حقیقتا طی این یک سال شاهد اتفاقات بزرگ و هیجان انگیزی در صنعت بازی‌های ویدئویی بودیم از انتشار بازی های انحصاری برای پلتفرم رایانه های شخصی گرفته تا معرفی و رونمایی از کنسول پلی‌استیشن ۵ ، اکس باکس سری اکس و بازی‌های این ‌ها که نوید نسلی هیجان انگیز را در آینده می‌دهند.

آیتم بازی هفته سعی بر این داشت تا از طریق اشتراک گذاری تجربیات نویسندگان و سایر عوامل گیمفا، بازی‌های جدید و حتی بازی های کمتر شناخته شده را به شما معرفی کرده و شما را در انتخاب بازی مورد نظر خودتان بیشتر و بیشتر راهنمایی کند. هدفی که تا حدودی در آن موفق بوده و در آینده نیز برای این موضوع برنامه های ویژه و مفصل تری داریم و قصد داریم تا آیتم بازی هفته بیشتر از گذشته به این موضوع بپردازد.

تابستان گذشته را شاید بتوان  یک دوران خوب و هیجان انگیز به شمار آورد. به خصوص برای کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی زیرا که بازی‌های خوبی برای این پلتفرم عرضه شده اند که از مهمترین آن‌ها می توان به Death Stranding و  Horizon Zero Dawn: Complete Edition اشاره کرد. نسبت به سال های گذشته که فصل تابستان خلوت تری را پشت سر می گذاشتیم و بازی‌های جدید زیادی به بازار عرضه نمی‌شدند، عرضه بازی‌هایی به مانند Last of Us 2، Ghost of Tsushima و سایر بازی های مولتی پلتفرم به مانند Avengers و حتی Mortal Shell باعث شد تا تابستان امسال همان طور که اشاره کردم هیجان انگیز تر و سرگرم کننده تر سپری شود.

البته در هفته‌ی گذشته شاهد عرضه‌ی دو بازی خوب دیگر نیز به بازار بوده‌ایم. دو عنوان جذاب و خاطره انگیز برای بازی‌بازان قدیمی که خاطرات نسل ششم را برای هر بازی‌بازی زنده می‌کند. از دو بازی Crysis Remastered و Mafia Defintive Edition صحبت کنیم که به تازگی به بازار عرضه‌ شده‌اند و البته بازخودرهای مبثتی را هم از سوی کاربران و هم از سوی منتقدان دریافت کرده‌اند. پس چه بهتر که همین حالا به سراغ این دو بازی بروید و آن‌ها را تجربه کنید.

در نهایت این هفته شاید هفته‌ی فوتبالی‌ها باشد زیرا بازی FIFA 21 به تازگی عرضه شده و بار دیگر فوتبال‌دوستان می‌توانند این بازی را تهیه کرده و آن را تجربه کنند. اگرچه این بازی نمرات متوسطی را دریافت کرده و منتقدان روی خوشی به آن نشان نداده‌اند اما اگر از طرفداران سری فیفا باشید، حتما این عنوان نیز برای شما جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. البته تا چندماه دیگر نسخه‌ی نسل نهمی این بازی نیز عرضه می‌شود. مگر می‌شود از بازی‌بازان و علاقه‌مندان به بازی‌های پلتفرمر باشید اما حتی یک نسخه از سری Crash Bandicoot را بازی نکرده باشید؛ غیر ممکن است. بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time جدیدترین نسخه از این سری است که به تازگی عرضه شده و اگر از کاربران کنسول‌های نسل هشتم باشید، می‌توانید همین حالا به تجربه‌ی این بازی محبوب، جذاب و سرگرم کننده بپردازید.

این هفته شاهد عرضه‌ی جدید ترین نسخه از سری Star Wars نیز هستیم. این بازی Star Wars : Squadrons نام دارد. این بازی با سایر نسخه‌های عرضه شده برای این سری متفاوت است و تنها برروی نبردهای هوایی متمرکز خواهد بود. اگر از علاقه‌مندان به این سری باشید، پس بهتر است تجربه‌ی این عنوان را از دست ندهید.

اگر در خرید هر یک از بازی‌های جدید و یا قدیمی حتی ذره ای مردد هستید می توانید هایلایت گیمفا ، نقد و بررسی و حتی نقد ویدئویی گیمفا  یا تحلیل فنی و سایر پرونده های دیگر را مشاهده کنید تا شما را هر چه بیشتر در خرید این بازی‌ها و تجربه‌ی آن راهنمایی کند. البته منتظر باشید چون یک سوپرایز خیلی بزرگ برای شما داریم که به موقع آن را اعلام می‌کنیم.

هم اکنون نیز وارد فصل پاییز شده‌ایم؛ فصلی که همیشه فصل پر بازی بوده است و امسال نیز از این قضیه مستثنی نیست. موضوعی که پاییز امسال را خاص‌تر و هیجان انگیز‌تر می‌کند نه طوفان انتشار بازی‌های جدید، بلکه هم‌زمانی آن با آغاز نسل نهم بازی‌های ویدئویی است. بدون شک در نسل هشتم نسل پر راز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم ولی هرچه که بود ما به عنوان یک بازی‌باز توانستیم در این نسل عناوین شاهکار زیادی را برروی کنسول‌ها و یا پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی خود تجربه کنیم ، از  God of War  ۲۰۱۸، Last of Us part 2 و Ghost of Tsushima گرفته تا عناوینی به مانند Gears 5 و Forza Horizon 4 که هر کدام تجربه‌ای منحصر به فرد به شمار می‌آیند. البته از بازی‌های مولتی پلتفرم خوبی که طی این سال‌ها برای تمام پلتفرم‌ها از جمله رایانه‌های شخصی عرضه شده‌اند و یا حتی بازی‌های مستقل با کیفیت که علیرغم بودجه‌ی ساخت پایین، کیفیت بسیار بالایی را ارائه داده‌اند نیز نباید غافل شد و اگر بخواهیم تمام آن‌ها را لیست کنیم قطعا باید ساعت‌ها در مورد آن‌ها صحبت کنیم. نسل نهم را هر دو شرکت سونی و مایکروسافت طوفانی آغاز خواهند کرد و این به نوعی به سود تمام بازی‌بازان خواهد بود زیرا هرچه رقابت میان این دو شرکت بالاتر و نزدیک‌تر باشد، شاهد عرضه‌ی عناوین با کیفیت‌تری به بازار خواهیم بود

اگر این آخر هفته به دنبال تجربه‌ی بازی خاصی نیستید از شما دعوت می‌کنم تا سری به جدیدترین قسمت مجله‌ی ویدئویی گیمفان بزنید تا از رازها یا نکات موجود در بازی‌های ویدئویی، پرونده‌های ویژه‌ی گیمفا از قبیل بررسی سری Far Cry، بررسی سری Uncharted و Hellblade 2: Senua’s Saga یا مشاهده‌ی بخش ویدئوفان و گیم‌پلی بازی‌بازان لذت برده و نظرات خود را برای هرچه بهتر شدن این آیتم ویدئویی برای ما ارسال کنید. در نهایت اگر در خرید بازی‌های ویدئویی مردد هستید، مطمئنا آیتم هایلایت یا نقد و بررسی جذاب ویدئویی بازی‌ها و حتی تحلیل فنی می‌تواند در این امر به شما کمک شایانی کند.

بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

آیتم ویدئویی جدید ” بازی برتر” را هرگز از دست ندهید. در این آیتم به معرفی و بررسی بازی‌های برتر تابستان ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم.

هدف از بخش «بازی هفته» این هست که با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشیم. مسلما اگر در طول هفته مشغول گرفتاری‌ها و کارهای روزمره‌ی خود باشید، سعی می‌کنید تا زمانی از روزهای پایانی هفته را به بازی کردن اختصاص بدید. این هفته علاوه بر اینکه بیننده‌ و خواننده‌ی نظرات گرم و داغ شما هستیم و علاقه‌مندیم تا بدانیم شما در این روزهای پاییزی کدام عنوان را تجربه می‌کنید، قصد داریم تا با چند عنوان مستقل و جذاب را به شما معرفی کنیم؛ عناوینی که شاید با بودجه پایین و توسط  تعداد محدودی از افراد توسعه یافته اند اما بدون شک تجربه منحصر بفردی هستند.

نیما نصیری؛ خبرنگار

بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

سلام به کاربران گیمفا. برای این هفته قصد دارم ۲تا بازی مستقل معرفی کنم که ارزش تجربه کردن رو دارن‌. مخصوصا الان که حدود یک ماه تا انتشار بازی‌های مهم فاصله دار‌یم. اولین بازی که شاید بیشتر شما اسمش رو شنیده باشید، Untitled Goose Game است. اگر هنوز این بازی رو تجربه نکردید، ازش غافل نشید. سبک طراحی جالبی داره و گیم‌پلی خیلی خوب و جالبه. طی بازی به عنوان یک غاز باید به کمک محیط مردم آزاری کنید و یه جورایی یاد همسایه جهنمی می‌افتیم. بازی بعدی هم Blacksad: Under the Skin است. در طی بازی شما نقش یک کارآگاه را بر عهده دارید و باید با بررسی شواهد و پیدا کردن ارتباط سرنخ‌ها، معمای بازی را حل کنید. نکته‌ی اصلی بازی، طراحی شخصیت‌هاست که حیواناتی با بدن انسان‌اند و تا حدودی شخصیت اون‌هارو نشون میدن. اگر با سری بازی‌های Sam & Max آشنا باشید، تا حدود زیادی حال و هوای بازی را درک می‌کنید. پتانسیل Blacksad: Under the Skin بالاست و با انتشار چند بسته‌ی الحاقی خوب یا شماره‌های بعدی از این مجموعه، میتونه موفق باشه.

آریا مقدم؛ نویسنده 

بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

من عاشق بازی‌های مستقل‌ام. دلیلش هم اینه که توی صنعت بازی خیلی وقتا با ایده‌های تکراری مواجه میشیم. هی سنگر بگیر، هی شلیک کن، هی دنیا رو نجات بده. یه بازی مستقل خوب همیشه به من یادآوری می‌کنه که بازی‌ها چقدر می‌تونن پتانسیل داشته باشن، نه فقط برای سرگرم کردن، که برای باز کردن دید ما نسبت به یک موضوع یا ژانر خاص. می‌خوام این هفته دو تا از بازی‌های مستقلی رو معرفی کنم که خودم شدیداً ازشون لذت بردم. جفتشون هم در سبک Psychological Horror ساخته شدن و حرف ندارن.

The Cat Lady

این بازی جزو اولین بازی‌هایی بود که کلاً من رو به سمت بازی‌های مستقل کشوند. اگه ژانر وحشت و فیلم‌ها و بازی‌هایی که بیشتر از نظر روانی شمارو می‌ترسونن رو دوست دارید، این بازی خوراک شماست. سبک گرافیکی بازی خیلی خاصه و هر فریم بازی مثل یه تابلوئه که از یه ذهن مریض زاده شده. داستان بازی هم به بیماری‌های روانی و مخصوصاً افسردگی اشاره داره و از یه زاویه‌ی دیگه به این موضوع نگاه کرده. به جرئت میگم The Cat Lady یکی از تاریک‌ترین و مسخ‌کننده‌ترین تجربه‌هاییه که میتونین در مدیوم بازی‌های کامپیوتری داشته باشین.

Fran Bow

طراحی هنری یه بازی‌ برای من جزو مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب اون بازیه. Fran Bow عنوانیه که دقیقاً بخاطر طراحی هنری فوق‌العاده‌ش به سمتش رفتم. اما طراحی هنری فقط یه طرف قضیه‌ بود، چون بعد از چند دقیقه فهمیدم چه بازی ماجرایی خفنی پیدا کردم. طراحی کاراکترها و محیط بازی واقعاً خاصه. اصلاً بازی‌ای که میانگین امتیازاش تو استیم ۱۰ از ۱۰ باشه دیگه نیازی به قصیده‌سرایی نداره! Fran Bow هم با طراحی گاثیک، معماهای درگیرکننده و کاراکترهای عجیب و غریبش، یکی از بهترین تجربه‌های من در زمینه‌ی بازی‌های مستقل به شمار میره و عنوانیه که به هر کی برسم توصیه‌ش می‌کنم!

مهدی رضایی؛ نویسنده

بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

Devil Came Through Here:

مجموعه Devil Came Through Here یک سه گانه ترسناک روانشناختی است که شامل بازی های Cat Lady, Lorelai و Downfall می شود. هر سه بازی به عواقب زندگی با یک بیماری روانی همچون افسردگی مزمن، چندشخصیتی و…. می‌پردازد و به قدری داستان‌پردازی خوبی دارد که تا مدت ها ذهنتان را مشغول می‌کند. از گیم‌پلی جذاب و گرافیک دوست‌داشتنی بازی هم نمی‌توان گذشت.

Gone Home:

بازی مستقل دیگری که تبدیل به یکی از خاص‌ترین تجربه هایم شد بازی Gone Home بود. عنوانی اول شخص و ادونچر که گیم‌پلی کوتاهی دارد اما داستان بسیار درگیرکننده و ساختارشکنی دارد. در این بازی مسائلی مطرح شده که به اشتباه تابو محسوب می‌شوند و ریشه مشکلات بسیاری از خانواده هاست. این بازی را حتما باید تجربه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا
بازی هفته ۳۶# | این آخر هفته چه بازی‌هایی را تجربه می‌کنید - گیمفا