دیوید کیج: وجود دو کنسول نسل بعدی اکسباکس برای بازیسازان و بازیبازان گیجکننده خواهد بود
رئیس استودیوی کوانتیک دریم (Quantic Dream)، دیوید کیج (David Cage)، سیاست دو کنسولی مایکروسافت را بحث برانگیز توصیف میکند. بر اساس صحبتهای کیج داشتن دو کنسول اکسباکس نسل بعدی برای بازیبازان و سازندگان گیجکننده خواهد بود و سردرگمی ایجاد میکند.
همانطور که میدانید شرکت مایکروسافت قصد دارد در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) در کنار اکسباکس سری اکس یک کنسول ضعیفتر با نام سری اس نیز عرضه کند. اکسباکس سری اس به لطف مشخصات سختافزاری ضعیفتر و رزولوشن هدف ۱۴۴۰p با قیمت پایینتری در دسترس مشتریان قرار میگیرد. این کنسول پردازندهی مرکزی مشابه سری اکس دارد اما پردازندهی گرافیکی قدرت بسیار کمتری را شامل میشود در کنار این موضوع که دیسک درایو و رم پایینتری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
آقای دیوید کیج، بنیانگذار استودیوی کوانتیک دریم، در مصاحبهای با Wccftech پیرامون این موضوع صحبت کرد که آیا سری اس میتواند باعث محدودیت نوآوری سری اکس شود یا خیر. او در این باره گفت:
داشتن چند کنسول با مشخصات سختافزاری مختلف دقیقاََ محیطی مانند رایانههای شخصی را ایجاد میکند که چندین تنظیمات مختلف به ارمغان میآید و همچنین در پروسهی ساخت گزینههای و قابلیتهای مختلفی باید توسط تیم توسعه در نظر گرفته شوند. وقتی یک تولیدکننده دو کنسول با مشخصات سختافزاری متفاوت ارائه میدهد، شانس بسیار زیادی وجود دارد که اکثر سازندگان آثار خود را با تمرکز اصلی برروی کنسول ضعیفتر توسعه دهند تا در نهایت دو نسخهی مجزا که از نظر ظاهری شباهتی ندارند خلق نشود. من باید اعتراف کنم که واقعاََ طرفدار چنین تصمیمی از سوی مایکروسافت نیستم. من فکر میکنم که این نه تنها باعث گیج شدن سازندگان میشود بلکه بازیبازان را نیز گیج خواهد کرد. اگرچه از نظر تبلیغاتی تصمیمات آنها را کاملاََ درک میکنم اما این موقعیت واقعاََ بحث برانگیز است.
کوانتیک دریم قبلاََ بازیهای Detroit: Become Human ،Heavy Rain و Beyond: Two Souls را به صورت انحصاری برای پلیاستیشن عرضه کرده بود اما پس از اتمام قراردادشان با سونی تمامی این آثار در دسترس دارندگان رایانههای شخصی قرار گرفتند و حالا این استودیو برروی یک پروژهی چند پلتفرمی کار میکند و به احتمال زیاد پروژهی مذکور برای پلتفرمهای مایکروسافت یعنی اکسباکس سری اکس و سری اس نیز منتشر شود. دیوید کیج در ادامهی صحبتهای خود گفت:
در مورد استودیوی کوانتیک دریم باید بگویم که ما تنها برروی بازیها کار نمیکنیم بلکه موتورهای گرافیکی و تکنولوژی خاص خود را به نحوی توسعه میدهیم که برای پلتفرمهای مختلف بهینه باشد. به عنوان یک توسعه دهندهی رایانههای شخصی باید بگویم که ویژگیهای تکنولوژیهای ما طوری شکل میگیرند که برروی پلتفرمهای مختلف مقیاس پذیر باشد و به بهترین شکل ممکن از قابلیتهای یک سختافزار بهره ببرد.
پلیاستیشن نیز عرضهی یک کنسول ضعیفتر مشابه سری اس را نیز در نظر گرفته بود اما رئیس بخش پلیاستیشن سرگرمیهای تعاملی سونی (SIE)، آقای جیم رایان (Jim Ryan)، در مصاحبهای توضیح داده بود که این رویه در گذشته نتیجهی چندان خوبی نداده است:
یک چیزی که میتوان از تاریخ کسب و کار بازیهای ویدیویی فهمید این است که خلق یک سختافزار ضعیفتر با قیمت پایین نتیجهی مناسبی نداشته است. ما این گزینه را مورد بررسی قرار دادیم و با نتایج خوبی رو به رو نشدیم. از نظر لاین-آپ سختافزاری و دو نسخهی کنسولی که ارائه میشود باید بگویم که فکری که پشت این قضیه بوده این است که به مخاطب خود اطمینان دهیم. اطمینان زمانی که به کالای نهایی نگاه میکنید، اطمینان به این که شما یک کنسول واقعی نسل بعدی خریداری میکنید و قرار نیست با ضعف رو به رو شوید. این چیزی است که قبلاََ هم گفته بودم، این مهم است که به مخاطب بگوییم که تنها تفاوت میان دو نسخهی پلیاستیشن ۵ تنها درایو دیسک آن است. بر اساس تحقیقهای ما افرادی که یک کنسول بازی را خریداری میکنند انتظار دارند تا حداقل تا ۶ سال از آنها پشتیبانی شود. آنها میخواهند که سختافزار مذکور آیندهای ثابت شده داشته باشد و طی ۲ یا ۳ سال از رده خارج نشود و کیفیت خروجیاش پایین نیاید.
مدتی پیش نیز طراح موتور ارشد اید سافتور، بیلی کان (Billy Khan)، در کنار اکسل نیتینگ (Axel Gneiting)، مدیر برنامهنویسی موتور این استودیو، هر دو در توئیتر نگرانی خود را بابت حافظهی رم سری اس اعلام کردهاند. نیتینگ در توئیتر نوشت:
واقعا از وضعیت رم در سری اس ناراضی هستم. دور زدن این مشکل آسان نیست و کیفیت بازیهای مولتیپلتفرم نسل بعد را پایین میآورد. افزایش رم در کنسولهای اصلی هم به اندازهی کافی کم بود و حالا اصلا انگار وجود ندارد.
ساسان سپهر (Sasan Sepehr)، تهیهکنندهی تکنیکی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) نیز در این باره گفته بود:
به عنوان یک مشتری عاشق سری اس هستم، به عنوان تهیهکنندهی تکنیکی مشکل میبینیم.
در کنار همهی این انتقادها طراح ارشد استودیوی تیم بلور گیمز (Team Blur Games) گفته بود:
خیر، سری اس باعث عقب ماندگی نسل بعد نمیشود و هر کسی که کوچکترین تجربهی تکنیکی داشته باشد این موضوع را به شما خواهد گفت. مطمئناََ این یک کنسول نسل قبلی نیست و باعث عقب ماندگی نمیشود و من برروی این موضوع تاکید دارم.
مدیر برنامههای مایکروسافت، جیسون رونالد (Jason Ronald) در مصاحبهای با ورج (The Verge) توضیح داد که کمپانی مایکروسافت تحقیقهای زیادی را پیرامون این موضوع انجام داده است که اجرای یک بازی برروی رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ چگونه انجام میشود و سازندگان به چه نحوی باید آن را تا ۱۴۴۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه مقایسبندی کنند. وی در مورد ادعاهای پیرامون کمبود رم گفت:
حقیقت این است که شما به پهنای باند حافظهی زیادی نیاز ندارید چرا که سطوح MIP بالایی را بارگذاری نمیکنید. شما به میزان حافظهای که فکر میکنید نیاز نخواهید داشت.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
این رو کسی میگه که قرار نیست دست به xbox بزنه و کاراش روی ps هست
ایشون مگه تا حالا سه تا انحصاری برای ps3 و ps4 نداده بود؟
Infinity ward مگه لید پلتفرمش ps نبود؟
قضیه بو داره :talktothehand: :stop:
دقیقا، نمیدونم چرا همچین حرفایی میزنه
در صورتی که هر سه تا بازیش
Heavy Rain
Beyond two souls
Detroite become human
انحصاری ps بوده
و شاید حتی سونی هم خریده باشتش تا تبلیغات کنه
استاد از این به بعد بازی های دیوید کیج مولتی پلتفرم هستن
از قضا دیوید کیج بازیسازی هست که میاد از ۱۰۰ درصد قدرت سخت افزاری PS4 استفاده میکنه در حدی که میاد اعلام میکنه دیگه جایی واسه اضافه کردن Photo mod نمونده
((و شاید حتی سونی هم خریده باشتش تا تبلیغات کنه))
خدا شاهده فقط شما فنبوی های مایکرو همچین توهماتی میزنید
اصلا سونی تمام انحصاری هاش آشغال خالص هستن و به تمام منتقدا پول داده تا بهش نمره بالا بدن
استاد، کجا گفتند که قراره استادتون بازی بعدیش مولتی باشه؟
“اصلا سونی تمام انحصاری هاش آشغال خالص هستن و به تمام منتقدا پول داده تا بهش نمره بالا بدن”
خدایی توهم نزن، من با انحصاری هاتون چیکار دارم
دارم میگم این کلا همکار سونیه
کارش با مایکروسافت نیست
https://gamefa.com/530825/detroit-become-human-developer-will-go-multiplatform-with-future-games/
استاد که نه سلطان،قبل کامنت دادن،یک دو تا گوگل بزن…
چون قراردادش با سونی تموم نشده و خودش گفته بازیاش حتی الان مولتیِ و رو پی سی هم اومده
سهام شرکتش رو قسمتیش مال نت ایز یا همون تنسنتِ و نت ایز هم از خیر پلتفرمای بیشتر نمیگذره
نشده=شده
چقدر تو حرف میزنی :laugh:
یکم بزار بزرگترا حرف بزنن :laugh:
راستی استیکرام چطورن خوبن؟ 😀 جدیده
این بهتره باز
یکم تنوع بده واس پوست خوبه 😀
کوآنتیک دریم همیشه برای یک پلتفرم بازی ساخته ولی بقیه استودیوها مث کوآنتیک دریم نیستن و توانایی توسعه ی بازی برای چند پلتفرم رو دارند مث راک ستار ک red dead 2 واسه
Ps4
Ps4 pro
Xbox one
Xbox one s
Xbox one x
و pc توسعه داده
کپکام و کدمسترز این توانایی رو دارن
یکی بهش بگه همه استودیوی تو کم ظرفیت نیستن دیوید قفس
بدبختی دیگه چیکار کنم استدیویی که بازی گرافیکی خفنی مثل دیترود رو میده کم ظرفیته حتما سازنده های هیلو با ظزفیت هستن
توت فرنگی سلام میرسونه
خب جوابشو بده اگ واقعا حرفی داری
چرا میزنی جاده خاکی؟
توت فرنگی چه ربطی به پلی استیشن داره؟
Xbox game pass
اولا توت فرنگی مولتی…
دوما هیلو اینفینیتی همه می دونن چه بازی هستش…
سوما سری s…..
دقیقا :yes:
همون ۲۳ تا هم جای مولتی پلتفرم ها رو پر میکنند
:yes: :yes:
خدایا صحنه رو مولتی به اکانت خودش تایید میده :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
پس چون کوجیما و میازاکی هم انحصاری خفن برای سونی ساختن پس دیگه برای ایکس باکس بازی نمیزازن
سر ساقیت سلامت :cigarette: :cigarette: :cigarette: :cigarette: :cigarette:
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
من گفتم این کلا کاراش با سونی بوده و احتمالا بعدی هم با سونیه
برای چی میاد از xbox انتقاد میکنه، بچسبه به پلتفرم اصلی خودش
مگه لید پلتفرم id Software اکس باکس نبود؟!! ؛ لید پلتفرم رمدی هم اکس باکسه!
اون زمانی که گفت، اصلا خریداری نشده بودند
بعد هم افراد دروغگو و فرصت طلب جایی توی خانواده xbox ندارند
بشدت ناراحتم و عصبانی….
سری s ترمز نسل رو کشیده بدجور کشیده….
مطمئنم باعث پسرفت نسل بعد میشه و رو مولتی ها تاثیر می ذاره و ما نسل نهم واقعی رو نمی بینیم….
اگه ایکس باکس تاثیر منفی بذاره تا ابد مایکرو رو نمی بخشم….
دوستان حالا بیایید بگید چرا ترول می کنی!
تسلیت به تمام گیمرا…مطمئنا رو بازیای ایکس باکس هم تاثیرات خیلی بدی میزاره…اول رو سری s می سازن بعد رو x پورت می کنن یه یه فاجعس
نسل نهم رو مطمئن باشید مگر انحصاری های پلی استیشن و راک استار و سی دی پراجکت نشون بدن…
اون زمان که gta vi اومد با کلی گرافیک و جزئیات فپق العاده و بینظیر و روی پلی۵ و سری ایکس ۴k , 60fps اجرا شد و روی سری اس ۱۰۸۰p , 60fps اجرا شد میبینم ترمز نسل رو کشیده یا نه.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
از خنده دارم زمینو گاز میگیرم !!
اصلا احتمال محال رو بگیریم که سری اس خراب میکنه (که با اون مهندس اعظم پشتش احتمالش ۱ در هزاره )
ولی چیش به منو تو ؟
تو که سونی بازی منم پی سی گیمر
من تا حالا نشده بیشتر ۱ ۲ تا محصور از مایکرو چیزی بخرم یه گیرز یه فروزا یه sot !!
مگه قراره چی از دست بدی که اینطور دایه دل سوز تر از مادر شدی؟
:rotfl: :rotfl: خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
همون مهندس هارو میگی که وات فت رو طراحی کردن یا سه چراغ شدن ۳۶۰رو یا فن پر صدای مدل اولیه کنسول های ps4 pro رو؟
اونام ادمن..خدا نیستن که بی اشتباه باشن
این افکارتون از کجا نشعت میگیره؟
هی میخواستم حرف نزنم ولی میبینم نمیشه.خود شما فن های سونی مگه به خاطر انحصاری نمیرید سراغ پلی فایو ؟خب،من تو پستای چندهفته قبل ،بعضی از فن های پلی استیشن میومدن میگفتن بازی های سونی فقط بازیه بقیه بازی ها چرت و پرت،که منم بهشون گفتم اگه مولتی پلتفرم ها بده پس حق ندارید سایبر پانک و اساسین والهالا و واچ داگز لیجن رو بخرید و بازی کنید.حالا الآن مولتی پلتفرم ها شده مهم!شما که برا انحصاری کنسول میخرید پس بزارید کسایی که توان خرید کنسول قوی تر و گرونتر(ps5,xbox series x)روندارن (از جمله خودم)با کنسول ضعیف تر و ارزون تر که به قول بعضی از فن بوی های سونی ۳۰،۹۰۰فریم هم بزور میاره با گرافیک نسل پنج و شیش حال کنن.
بعد جالبیش اینه تا همین قبل معرفی سری اس همه فن بوی های سونی(نه منطقی ها) بازی های مایکرو رو بد و مسخره میدونستن بعد که سری اس معرفی شد همشون حامی بازی های انحصاری مایکرو شدن و گفتن تمام قدرت سری اکس رو نمیتونه نشون بده.خود جیسون رونالد و تیم اکس باکس بیشتر از شما ها مهندسان تاپ و شلوارک پوش(فن بوی ها) میدونن چه کنسولی ساختن و چطوری براش بازی بدن که هم قدرت سری اکس رو نشون بده هم رو سری اس اجرا بشه.بازم میگم تا انتشار کنسول و بررسی مفسل نمیشه جواب قطعی داد .
یه چیز دیگه ته تهش مایکرو باید به بازی سازها پول بیشتر بده که بازی هارو برا سری اس بهینه کنن که تو خرید اخیر مایکرو که بتسدا رو خرید (۷.۵میلیار دلار)فکر نمیکنم مایکرو توان پرداخت این پول رو نداشته باشه.
مایکرو میخواست یه ماه پیش ۱۰۰ میلیارد دلار بده تیک تاک رو بخره. ارههه 😎
نه عزیز نه پول گرفته نه حرف نا حق میزنه واسه تیم این آقا که موتور اختصاصی دارن ولی نیرو کار ندارن خیلی قضیه سخت میشه و هرکی هم بود ناراحت میبود !
ولی قرار نیست این ضعف کنسول باشه این ضعف تیم این استاد هست که داره بهش ضربه میزنه واقعا هم سخت هست امیدوارم راهشو پیدا کنه
تا الان اید سافتور واقعا ناراضی بوده و گفته اصلا رم اندازه کافی نیست حتی کنسول سری x هم به اندازه کافی رم نداره….
رمدی گفته ترمز نسل نهم….
اینفینیتی وار یکی از بهترین استودیو های دنیاست گفته ترمز نسل بعده…
حالا هم استاد بزرگ دیوید کیج :heart:
من به عنوان یه ps فن از وجود این کنسول خیلی عصبیم…..
خدا بخیر کنه امیدوارم رو بازیای کینگ پلی استیشن تاثیر نذاره……
حتی مشخصاتش رو می بینم باورم نمی شه…..
۴ ترافلاپس…ssd ۵۰۰ گیگ با سرعت پایینتر از سریع ایکس….
۱۰ گیگ رم….
۸ گیگ با سرعت ۲۲۴ گیگ بر ثانیه و دیگ با سرعت ۵۶ گیگ بر ثانیه……..
قول میدم برا full HD ۶۰ فریم هم کافی نیست….آخر نسل نهم خدا می دونه چه پرفورمنس داره….
id سافتور که …. تو rage 2 این حرفو زده !
شما تا به حال پی سی گیمینگ از نزدیک دیدی؟ ندیدی بگو واست یه عکس بندازم از pcم
پی سی بنده نمیتونست از rage 2 شست اف پی اس بگیره!
و نمراتشم که دیگه نشون دهنده بهینه بودن بازی هستن !
فقط اینو بگم که تو استیم هنوز ملت دنبال اینن چرا رو فول اسکرین موس تو بازی کار نمیکنه!
باو جواب اینو نده….این فقط تروله…..پاسخ نده….
فقط ایکس باکس سری ایکس رم مورد نیاز نداره؟
خدایا اینارو ریش. ه کن بکن که دیگه تا این حد فن بوی نباشن. خب مسل. مون پلی ۵ هم که اندازه سری ایکس رم داره. خدایا بسه دیگه. خدایا خسته شدیم
Rezaxcom
رم سری ایکس دو تکس و سرعت پایینتر از ps5 داره..
Ps5 یه رم یکپارچه پر سرعت
تو یه سرچ بزن ببین چرا تو pc بجای یه رم از ۲ تا رم استفاده میشه و هیچکی نمیاد از یک رم استفاده کنه و تقسمش میکنه بعد بیا در مورد یک تیکه و دو تیکه نظر بده
دوست عزیز اکس باکس های نسل جدید ی قابلیت مثل DLSS دارن که میتونه با ماشین لرنینگ بازیارو آپ اسکیل کنه برو ببین که بازی کنترل ۵۴۰p آپ اسکیل شده به ۱۰۸۰p چه کیفیتی داره. تو زووم ۴۰۰ درصد فقط میشه تفاوتشو با ۱۰۸۰p فهمید.
ایکس باکسای جدید ی قابلیتی دارن به اسم SFS که تو ویدئو تکنیکال نشون دادن تا ۲٫۵ برابر میتونه حافظه رم رو خالی نگه داره.
ایکس باکسای جدید یک قابلیت دارن به اسم vrs که تا ۳۰ درصد میتونه فریم بیشتری بده تو بازیا و تو بازی
Gears Tactics این تکنیک پیاده شده برو ببین.
بازیای نسل بعد رو اس اس دی حجمش میاد پایین تر قابلیت نصب قسمتای مختلف بازیم هست.
نسل بعد نسل اینجور قابلیتای نرم افزاری. تمام کنسولایی که داره میاد سخت افزار قوی ندارن.
اینجور کامنتا فقط سطح سواد و اطلاعات کمتو میرسونه.
عزیز شما اون DLSS رو دیدی فک کردی مال ایکس باکس هم مثل اونه
اون خیلی در سطح پایین تری قرار داره نسبت به DLSS
خیلی در سطح پایین تری قرار داره؟؟؟؟؟؟ دقیقا این حرفو از کجا و کدوم منبع داری میزنی ؟؟؟ کلا تو اون کنفرانسی که ارائه دادن ی فیلم از فورزا ۳ نشون دادن که کابلای برق کنار خیابونم حتی به خوبی داشت اپ اسکیل میکرد و چندتا عکس دیگه. بنده ادعایی نکردم ک قراره در سطح dlss باشه. حتی اون چکربورد سونیم که سطحش از dlss پایینتره به خوبی داره آپ اسکیل میکنه.
هرکی کنسول اقتصادی خواست یا بهتره بگم پولشو نداشت سری اس میخره چیش گیج کنندس کیج جان؟
اینکه ایا ۲ سال بعد کنسولش باز میتونه بازی های نسل جدید رو اجرا کنه یا نه
تا ۶ سال بعد هم میتونه
تو تضمین میدی مثل ایکس باکس وان ایکس که ردد۲ رو به حالت کما میاورد سری اس اینجوری نشه
من تضمین میکنم اگه نخری اینجوری نشه
شما نخر !
نخر!
نخر !
تمام
چرا خودتو اذیت میکنی !
به تو چه که کی ضرر میکنه کی نمیکنه !
مایکرو تو پول داره پروانه میزنه
سونی هم دلار رو به جا سیگار use میکنه
منو تو چی کاره ایم؟
اونی که میخواد بخره خودش فکر کنه انتخاب کنه!
منو تو کارمون اینه بشینیم ببینیم چی میشه!
البته کار تو اینه ها من با پی سی م rust میزنم تو بشین ببین چی میشه کدوم نسلو میبره
مشکل هم همینجاست که قراره تا اخر نسل بازیا رو اجرا کنه
و این یعنی قراره بازی ها بر اساس سخت افزار این کنسول ساخته شن
حالا بعضیا میان میگن تب ویچر سه هم رو کنسول های نسل هشتی یاخته شد و واس سوییچم پورت کردن
ولی اینو نمیدونن که اولا خود سی دی پروجکت این کارو نکرده و دوما پورت اون بازی رو سوییچ کلی هزینه و وقت رو میطلبیده…کیفیتم که خودتون دیدید دیگه
گیج کننده نیست
پول میخواد پول میگه پول بهینه سازی رو باید بهمون بدین
مایکرو میده ولی بهتر نبود فقط سریز اکس و سریز وی رو میداد و از شر اینهمه خرج واس ساپورت سریز اس راحت میشد؟
سریز وی احتمالا اسم رمز برای VR هست با توجه به اسم گذاری های الان شون
پس چیزی به اسم ۱۸۰۰p و اینا نیست فقط دوتا کنسول هست نهایتش یه سریز اس با درایو بده بعد یکی دوسال
واس ساختن وی ار دسته کم چندین سال توسعه و تحقیق لازمه
نمیشه شب بخوابن صب پاشن بگن یه وی ار درست کنیم
اسپنسر هم که به تازگی گفت وی اری در کار نیست پس فک نکنم اسم رمز سریز وی ربطی به وی ار داشته باشه
والا منم تو همینش موندم….بازیباز میدونه چی باید بخره….ولی خب ،توسعه دهنده یکم کارش بیشتر میشه….البته مایکی راه حل داده واسه اینکار مسئله اینه که باید اشنا بشن به این راه کارا و اونجور که گفته شده راهکارایی که مایکی ارائه داده هم پورت رو برای سری اس و هم برای پیسی راحتر میکنه…..
تقدیم به کلد وار گوتی میشه اما پردازندهی گرافیکی قدرت بسیار کمتری را شامل میشود در کنار این موضوع که دیسک درایو و رم پایینتری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
کمتر از ۳۰ روز دیگه همه چی معلوم میشه
دروغ گویی و تبلیغات منفی علیه xbox
یا
راستگویی و حرف های مثبت
به نطرم گزینه اول درسته
جیسون رونالد خودش میدونه که چیکار کنه
معلوم بشه دیگه ما رو از چی میترسونی
اسم کاربری شو :rotfl:
تو مزدوری :snicker:
این یعنی زمان و هزینه بالایی میطلبه که مطمعنم مایکرو سر هر بازی مولتی پلتفرن کلی پول میده به سازنده ها تا رو سریز اس هن بهینه کنن بازیاشون رو
زمان زیادی نیست بابا نهایتش ۲ تا ۳ ماهه
Ozhanجان این :cigarette: :cigarette: دیگه جواب نمیده کارم به :beer: :beer: کشیده با این وضع فکر کنم کارم به :pill: :knife: هم بکشه
بریز تو مخلوط کن ترکیبی پرو بزن حل میشه
فقط زمان نتیجه رو مشخص میکنه
رزولوشن ۹۰۰pدر یاکوزا
حرفای بسیاری از توسعه دهنده ها حتی id
بررسی های دیجیتال فاندری
:laugh: :laugh: :rotfl: :rotfl:
یه سوال الان پلی استیشن ۵ نمیتونه بعضی بازی هارو فورکی ۶۰ فریم بده برای همین ۱۴۴۰ و ۶۰ میده.
فرقش با سری اس که یه بازی رو فقط تاحالا ۹۰۰p و ۶۰ فریم داد چیه.
هر دو ضعیف تر از انتظار ظاهر شدن. اگر بخوایم با این ملاک این نسل کنسول بگیریم. تنها انتخاب سری ایکسه چون فقط به قدرت سری ایکس میشه اطمینان داشت. ولی اینطور نیست چون پلی۵ و سری اس هم نسل ۹ هستن پس نمیشه گفت اینا خوب نیستن
البته از نظر من این کنسولا هیچ مشکلی ندارن و هر ضعفی مربوط به سازنده هستش.
جالبه هنوز هم فکر میکنید هر کدوم قویتر باشه،بهتره…
الان بحث سر ویژگی هاست. بنظر من تمام کنسولای این نسل عالین
آواتار شو :rotfl:
تو هم مزدوری :snicker:
واقعا از نظر اقتصادی بهترین گزینه هس .اینا چرا نمیزارن کنسول منتشر بشه بعد بازی هم براش منتشر بشه بعد بیان تحلیل و بررسی کنن.
هر چقدرم بخوام توجیح کنم اصلا نمیتونم رو حرف دیوید کیج :heart: حرفی بزنم …. باید سری اس منتشر بشه تا ببینیم چطور میشه اما حداقل این تصمیم از سوی مایکروسافت اینه که کسایی که وضع مالی خوبی ندارن تنها نیستن خلاصه میتونن وارد نسل ۹ و گیم پس بشن….از طرفی اگر سیستم استریم اکس باکس موفق بشه همونطور که میخوان ایا کنسول ارزانتر توجیحی داره ؟ وقتی مخاطب میتونه با گوشی و هزینه کمتری بازی کنه ….. باید صبر کنیم به نظرم حتی اگر سری اس موفق نشه وقفه ایی در خیزش اکس باکس ایجاد نمیشه الان خیلی قوی هستن و امیدوارم همیشه و همه کمپانی ها قوی باشن .
اصلا این بنده خدا چیز بدی نگفته گفته فشار داره میاد به توسعه دهنده که به نظر خودم (که توسعه دهنده موبایلم ) دندتون نرم !
من یه اپ میسازم مجبورم کلی تست کنم رویه کلی گوشی !
نصف میشیم ولی فروشمون هم تضمین میشه !
بلخره تیمتو قوی تر کن به بقیه چی !
فعلا که خیلی جو منفی دور و بر کنسول هست ولی باید یک ماه صبر کرد تا دید چی میشه
برای بازیبازان گیج کننده نیست. برای بازیسازان هم گیج کننده نیست. ولی چون باید بهینه سازی زیاد برای سری اس انجام بدن کارشون یه مقدار بیشتر طول میکشه
البته تمام این مشکلات با پول حل میشه. فقط باید مایکروسافت پول بیشتر برای بهینه سازی سری اس به سازنده ها بده
!!!!!!!!!!
پول بده؟
همین که یه هینت هم بکنه خودش خیلیه
برای بار صدم،بازی ها بر مبنای کنسول ضعیف تر ساخته میشن
!!!!!!!!!!!!!!!!!
من الان میخوام ui برای یه اپ بسازم
بزرگترین حالت رو میگیرم و اونو کمپرس میکنم برای گوشی های پایین رده!
شماره موتوریت رو بده
چه مثال مرتبطی زدی
عزیزم همین نسل بازی ها بر مبنای کنسول پایه و ضعیف تر ساخته میشدن و نسخه های میان نسلی فقط رزولوشن و فریم ریت بالاتر داشتن،تو یکسری مورد هم چند تا visual effect بیشتر داشتن
ربطی نداره همین نسل بازی ها بر چه مبنایی ساخته میشن چون این نسل کنسول های میان نسلی به کنسول قبلی ساختار متفاوتی داره!
شما هیچی نمیدونی مشکلی نیست برو فروم های ue برو فروم های unity یکم بخون راجب بازی سازی !!!
مشکلی داره؟
باشه بهش میگم تو راست میگی.
کارشون بیشتر طول میکشه و خرج بیشتری هم میطلبه
داداش کار راحتی نیست بهینه سازی رو همچین کنسولی
سایبرپانک یکی از دلایل تاخیرش بهینه سازی بیشتر روی وات فت بوده
همینجوریشم بازیا تاخیر میخورن دیگه چه برسه که کارشون سخت ترم بشه
منتظر شاهکار بعدیت هستم استاد…
میدونم که تو games award معرفیش میکنی…
دیوید کیج همیشه بازیاش بهترین گرافیک رو داشتن مخصوصا تو دیترویت که به اوجش رسید
الان که بازی مولتی میسازه حتما میدونه ایکس باکس سریز اس چجوریه
ولی اگه بتونه بازی ها رو اچ دی ۶۰ فریم هم بده خوبه واقعا
هرچند به احتمال زیاد بازی های سنگین و تریپل ای نسل بعد رو اچ دی ۳۰ فریم یا ۹۰۰p 60 فریم میده
ببین بازی ها قوی رو من میگم ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم یا در بدترین حالت ۹۰۰p و ۶۰ فریم میده که خوبه واقعا. همین الان سایبرپانک رو برو ببین ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم و با ری تریسینگ، hdr و دالبی ویژن اجرا میکنه. طبق گفته خود وبسایت اصلی.
بازی گیرز۵ بهینه شده ش هم که ۱۴۴۰p و ۱۲۰ فریم اجرا کرد.
بازی های نسل هشت رو مقایسه میکنی با نسل ۹ ؟ در ضمن گیرز ری تریسینگ نداره و البته انحصاریه
بازی های نسل بعد مخصوصا وقتی gta بیاد به اوج گرافیکشون میرسن و سری اس میشه مثل وان فت یا حتی بدتر
اوری مگه انحصاری نبود ؟ اصلا گرافیک تکسچری هم نداشت ( بازیش هنری زیبا بود واقعا..تکسچر منظورمه مثل ردد با لست اف اس )
ولی روی وان فت به شدت لگ داشت هنوز هم بعد کلی بهینه سازی لگ داره
سری اس هم همینجوری میشه
بازی های انحصاری باز میشه با بهترین شکل بهینه کرد ولی مولتی ها به شدت کم میاره حالا زمانش میرسه
خیلی جالبه از بازی های نسل هشتی خوب مثال میزنید در حالی که سری اس بازی های نسل هشت رو ارتقا گرافیکی نمیده و فقط رزولشن و فریم رو میبره بالا مثل گیرز
یاد صحنه هایی می افتم که مایکروسافت دالبی رو با sdr نسل هفتی مقایسه میکنه ( در حالی که به اچ دی ار هیچ تفاوتی نداره و البته تلویزیون هم باید دالبی ساپورت کنه ) یا اس اس دی خودشو با بازیه ای نسل هشتی مقایسه میکنه :yes: :yes:
یا اون سریع بوتی که در مقایسه با کنسول وان ایکس گذاشت کلی هم به خودش افتخار میکرد در حالی که هم انیمیشن بوت تفاوت داره و هم با کنسول نسل قبلی مقایسه میکنه
واقعا کار زشتیه ..ندیدم یه بازی رو سریز ایکس نمایش بده ببینیم چجوریه ری تریسینگ و گرافیک
در حالی که ۹۹ درصد بازی های نمایش داده شده سونی روی ps5 گپچر شدن جز چندتا که هنوز اماده نیستن و خودشون اعلام کردن رو پی سی بوده مثل فاینال فانتزی
وسط نسل گندش در میاد حالا میبینیم :yes:
از ترول کردن بدم میاد ولی نباید چشمامون رو روی حقیقت ببندیم و البته ضعف سخت افزاری سریز اس رو حتی سازنده های بزرگ اعلام کردن ولی مهندس های گیمفا میگن نه
من که اگه قرار باشه برم سراغ نسل بعد سعی میکنم به بهترین پلتفرم کوچ کنم. یا نمیرم یا به بهترینش میرم. دوستانی هم ک میگن مهدنسا و بازی بازا که کارشون اینه ازشون کمتر میدونن بهتره چیزی ک فکر میکنن از نظر خودشون درسته رو پی بگیرن
اسم دیوید کیج میاد یاد موزتال کمبت میفتم :silly: :rotfl: :rotfl: یه قسمت از ذهنمم میره سمت کشتی کج به اسمش میاد :rotfl:
اصلن من خیلی گیج شدم!!!
از اون حرفای سفارشی بود قشنگ
😐
تا نباشد چیزکی دیوید کیج نگوید چیز ها این کنسول تهش یک سال حمایت شه نهایتش یک کنسول میان نسلی حساب میشه 😀
حقیقت این است که شما به پهنای باند حافظهی زیادی نیاز ندارید چرا که سطوح MIP بالایی را بارگذاری نمیکنید. شما به میزان حافظهای که فکر میکنید نیاز نخواهید داشت. من فقط به همین جمله بسنده میکنم کسی اینو میگه که هر دو کنسول مو به مو طراحی کرده sو X