گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا
گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا
گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا
گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا

گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد

محمد حسین کریمی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا

Devil May Cry 6 در راه است اما به این زودی‌ها منتظر آن نباشید. همان‌طور که مغز متفکر این سری در زمان رونمایی و دریافت جایزه‌ی بهترین بازی اکشن اعلام کرده بود، DMC بازگشته است و نباید به مانند نسخه‌ی پنجم ده سال برای بازی جدید صبر کنیم.

به نظر می‌رسد عنوان Devil May Cry 6 در برنامه‌های کپ‌کام (Capcom) قرار دارد اما به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد. سال گذشته شرکت کپ‌کام سری DMC را با نسخه‌ی پنجم بازیابی کرد و توانست بازگشت موفقیت آمیزی داشته باشد و حتی VGA آن را به عنوان بهترین بازی اکشن سال انتخاب کرد و این موفقیت در کنار فروش چند میلیونی رخ داد. نسخه‌ی پنجم تنها یک بازگشت برای این سری محسوب می‌شود و به نظر نمی‌آید که باید به مانند گذشته ۱۰ سال تا نسخه‌ی جدید صبر کنیم. اگرچه تا به این لحظه به طور رسمی از نسخه‌ی ششم رونمایی نشده است اما مطمئناََ زودتر از آن چه فکر می‌کنید اطلاعاتی از نسخه‌ی بعدی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

منبع داخلی مشهور، داسک گالم (Dusk Golem)، در گذشته اطلاعات مختلفی را از عناوین کپ‌کام فاش کرده است و چندی پیش در توییت جدیدی تایید کرد که کپ‌کام برروی Devil May Cry 6 کار می‌کند اما نباید به این زودی‌ها منتظر آن باشیم. منبع داخلی مذکور اطلاعات بیشتری را از پروژه به اشتراک نگذاشت اما اعلام کرد که طرفداران باید چندین سال منتظر نسخه‌ی ششم باشند. در بهترین حالت باید اواخر ۲۰۲۲ را زمان انتشار Devil May Cry 6 بدانیم و به نظر می‌رسد که ۲۰۲۳ منطقی‌ترین تاریخ برای عرضه‌ی این اثر باشد.

بازی Devil May Cry 5: Special Edition در جریان مراسم ماه سپتامبر پلی‌استیشن رونمایی شد به گفته‌ی شرکت کپکام (Capcom)، این نسخه از بازی شامل محتوای جدیدی شامل شخصیت ورجیل به عنوان یک شخصت قابل بازی، حالت‌های Turbo Mode و Legendary Dark Knight Mode و بسیاری موارد فنی بهبود یافته می‌شود. مهم‌ترین دستاورد فنی نسخه‌ی ویژه رهگیری پرتو خواهد بود که به لطف قدرت پردازش گرافیکی کنسول‌های نسل بعدی به بازی اضافه شده است. نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ در همان زمان عرضه شامل رهگیری پرتو می‌شود اما نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس بعدها در یک به‌روزرسانی قابلیت رهگیری پرتو را دریافت خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا
گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا
گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا
گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا
گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • Lara گفت:

      Wow این سری بی نظیره واقعا حال میکنم باهاش خوب اصالت و سبکش رو حفظ کرده و بنظرم هیچ سبکی توی این ژانر قابلیت رقابت باهاش رو نداره هک اند اسلش سریع با گیمپلی روان و عالی(قبلا گاد اف وار سه گانه میشد گفت که بتونه باهاش رقابت کنه)الحق که ژاپنی ها جز اینکه عشق هستند کمپانی هاشون هم بی نظیره من بازی پرسونا۵ رو بالای ۴۰۰ ساعت پلی دادم بازی های سولز بازی های کپکام واقعا خاص دوست داشتنی گیمپلی محور هستند سونی اگر این کمپانی های ژاپنیش و این بازیارو نچسبه مثله فاینال فانتزی و برخی کمپانی های ژاپنی ساز دیگه ای رو از اصالتش دور میشه واقعا با سری فاینال فانتزی زندگی کردم برام مهم نیست بازی گرافیکش چی باشه مثل پرسونا باشه مثل سکیرو باشه ۵۰۰ ۷۰۰ ساعت سرگمم کنه مثل دویل می کری باشه مثل اویل باشه چند ساعت ولی حسابی میخکوبم کنه با گیمپلی حال میکنم و دمش هم گرم.. مثل اون بازی ای که انحصاری سونیه که به کل عوض شد و اصلا حس و حال مبارزات رو نداره و سینمایی شده بود و گیمپلی..هیچی نگیم بهتره که حتی ژاپنی ها صداشون در اومده بود و جالب اینجاس دیزگان رکورد فروشش بیشتر از گاد اف وار ۲۰۱۸ بود توی چین و ژاپن و جالب ترش اینجاس زمانی که گاد اف وار ۲۰۱۸ اومد جز اینکه با مخالفت خیلی از گیمرا از لحاظ گیمپلی روبرو شد در کنارش سبک هک اند اسلش رو هم فراموش کرد جالب ترش هم اینه پستش تو گیمفا هم هستش- کارگردان گاد اف وار و جیم رایان: از سینمایی تر شدن بازی خوشحال هستیم و طرفداران باید بدونن که نسخه جدید این بازی بیشتر به سینمایی شدن رفته است از از اعتراضات گیمرها هم این هم بود که موسیقی های بازی ضعیف هستند و مثل نسخه های قبل حماسی نیستن کیه یادش بره موسیقی منو بازی ۳ گانه و گیمپلی محشر و پر انرژی ای که تبدیل شد به یک بازی فانتزی سینمایی نقش افرینی گاد اف وار در کل یک بازی خوبی بودش که بدلیل ریسک سازندهاش جایزه گوتی رو گرفت وگرنه اشکالات زیادی داشت طوری که اگر کریتوس توی بازی نبود اصلا نمیشد تشخیص داد این گاد اف وار بوده
      کپکام هم به خوبی بازی هاش رو ادامه میده و ریمیک هم میکنه واقعا کمپانی فعال بی نظیریه

      Ali
      • MAX3D گفت:

        واقعا بعداز چند وقت یک کامنت عالی و با محتوا خوندم :yes: بسیار عالی بود دقیقا فاینال فانتزی و پرسونا از بازی های بزرگ و بی نظیر گیمینگ هستند و جالبه خودت هم میدونی و خیلیا میدونن بازی هایی مثل پرسونا و فاینال فانتزی طرفداران کمی دارن در بین ایرانی ها چون میدونی بیشتر جامعه گیمری به سمت سینمایی شدن و یا انلاین شدنه دیگه کم به گیمپلی اهمیت میدن و نو آوری ها این گاد اف وار آخری من به عنوان یک سونی فن اصلا راضیم نکرد شده بود یک بازی جدیدی که هیچ از اصالتی درش نبود و بیشتر برای رضایت منتقدان خوب بودش البته وقتی یک جوی بر یک بازی حاکم بشه مثلا فلان بازی عرضه بشه همه بگن عالیه متاش هم بالا باشه دیگه هیچکی ازش ایرادی نمیگیره ولی بازی ای که جو منفی هیتری بشه همه راه میفتن ازش اشکالات عجیب میگیرن مقایسه جالبی بود اتفاقا دیزگان بدلیل داشتن گیمپلی زیاد و خوب و جهان بازیش بیشتر نزد ژاپنی ها محبوب شد ژاپنی و چینی ها عاشق گیمپلی هستند برای همینه نینتندو موفقه و بازیاش کلی فروش میکنن سونی هم باید بیشتر توجه بازار ژاپن باشه تا موفق بشه مثلا بازی پرسونا صد ساعت گیمپلی و داستان بازی در اختیارت گذاشته بازیای سری سولز چقدر چالش برانگیز هستند بازیای کپکام گیمپلی بیشتر و بهتری دارن و حد رو متعادل نگه داشتند یا کمپانی مثل ناتی داگ جز اینکه با لست دو ترکوند واقعا در کنارش که نگرانی خیلی ها گیمپلی بود رو رفع کرد و به بهترین نحو عمل کرد بلعکس نسخه اولش که گیمپلی بازی اویل پنج هم ازش بهتر بود..

        Ali
      • Mateus گفت:

        دوست عزیز ؛ خیلی ریز و حرفه ایی ترول کردی! …. ممنون میشم که با این پیام ها جو رو بهم نریزی ؛ الان jabe و microb میان یه جواب ترول میدن ؛ از اون ور endgame و game pass هم میان و کلا دعوا میشه ؛
        .
        در مورد گاد اف وار هم : من از پروپاقرص ترین و قدیمی ترین طرفداراش هستم ؛ … من اولش برام عجیب بود که هک اند اسلش نیست ولی بعدش عادت کردم و خییییییلی عشق کردم ؛ این دلیل نمیشه که چون سبک عوض شده آشغاله ؛ کیفیت سینمایی هم نشان از موتور بسیار قدرتمندشه و چه بدی داره؟ حالا اگه مال رقیب بود کلا چیز دیگه ای میگفتید ؛
        .
        در مورد دیزگان : شما نمی تونی گاد رو با دیزگان مقایسه کنی چون کلا زمین و زمان فرق دارن ؛ یه عده از مایکرو فن های عزیزمون ( که اونا هم محترمن و دوستشون داریم) ؛ این بازی رو مسخره میکنن ولی اصلا اینجوری نیست ؛ بازی با آپدیت هایی که داشت جز بهترین بازی های ۲۰۱۹ شد ؛ بنده خودم ۲۰۲۰ بازیش کردم و خدایی هیچ باگی توش ندیدم الی ۱ بار ؛ تنها مشکل بازی که اکثر بازی های جهان باز دارن ؛ مراحل فرعی تکراری بود ( بنده متعصب نیستم ؛ خوبی و بدی رو باهم میگم) ؛
        .
        در مورد دویل می کرای ؛ من نسخه ۵ رو بازی کردم و واقعا لذت بردم ولی ۲ ایراد بزرگ داشت ؛ داستان و محیط بازی (البته اینها نظرات شخصی هستن و هیچ قصد یا توهینی به طرفدار ندارم و صرفا تجربه خودمو به اشتراک میزارم) …
        در مورد داستان : کلا به جز پر پر شدن یکی از شخصیت ها اتفاق خاصی تو داستان نمیفته ؛ من اصلا با داستان ارتباط برقرار نکردم ؛ البته شاید بخاطر اینه که باقی نسخه ها رو بازی نکردم ؛ طرفدارای سر سخت این بازی اگه ناراحت شدن ؛ لطفا منو ببخشن
        درمورد محیط بازی : بسیار سرد و بی روح ؛ کلا محیط کپک زده بود :rotfl:(شوخی) ؛ اسانسورش دل و روده موجودات فضایی بود
        …. ولی از نظر گرافیک و مکانیزم فنی و مبارزات خداااااااااا بود ؛ واقعا به من حس گاد اف وار ۳ رو القا کرد ؛ اللخصوص که آخرای بازی یه اسلحه ایی پیدا میکنی که موتوره و ۲ تیکه میشه!

      • Alifz گفت:

        قسمت اول کامنتت رو قبول دارم
        صنعت گیم، پیشرفت و توسعه رو مدیون بازی های ژاپنی و استودیو های ژاپنیه
        زمانی که آمریکا رو هالیوود سرمایه گذاری می‌کرد و علاقه ای به این صنعت نداشت ولی نینتندو و سونی از اونور کونامی و کپکام و اسکوئر انیکس(اسکوئر سافت قدیم ) و.. این صنعت رو احیا کردن
        من خودم عاشق بازی های ژاپنی ام از گرویتی راش تا پرسونا و نیر و فاینال و دویل و…

        ولی قسمت دوم کامنتت
        گاد و دویل رو نباید با هم مقایسه کنی
        گاد یک عنوان انحصاری فلگشیپ هست. حساسیتی که روی اون هست خیلی بالاست
        اون دوربین و یونان دیگه کشش بازی‌سازی رو نداشت
        به نظر من تصمیم درستی بود
        ای تری ۲۰۱۶ رو به یاد بیار
        وقتی کریتوس از سایه اومد بیرون،سالن و خونه تک تک سونی فنا ترکید از صدا
        گاد ۲۰۱۸ رو باید با گاد ۱ مقایسه کنی
        گاد اول راه پر از تغییرشه. کلی تغییر داشته و البته دوربین و مبارزات و باس ها هنوز به اوج خودشون نرسیدن، با اینحال جز بهترین تجربه های نسل هشتمی من بود

    • GodHand گفت:

      اگه ساخته بشه فکر نمیکنم کارگردان اصلیش یعنی آقای Hideaki Itsuno بسازتش، چون احتمال خیلی زیاد داره روی نسخه دوم dragon dogma کار میکنه طبق چیزایی که من فهمیدم، هر چند هر چه از کپ کام رسد نیکوست، فرقی نمیکنه چه بازی باشه مطمئنا با کیفیته

  • majid گفت:

    نسل ۹با گرافیک بهتر و گیم پلی شاخ تر با احتمال زیاد ورچجیل هم جزو شخصت های اصلی داستانی باشه فکر کنم بلاخره اسپادا رو هم نشون بدن
    هشدار اسپویل

    چون اخر بازی دانته با ورجیل رفتن جهنم شاید اسپاردا به خاطر این همه شکنجه برای دفاع کردن از انسان ها خسته شده و میخواد خودش انسان ها رو بکشه

  • با وجود این که ارادت زیادی به استاد میازاکی و Sekiro دارم اما سال ۲۰۱۹ بازی سال برای من نه سکیرو بود و نه RE 2 Remake بلکه لذت بخش‌ترین اثر و بازی سال برای من DMC 5 بود که شاید بالای ۱۰۰ ساعت تجربه اش کردم. جزو محدود آثاری هستش که گیم‌پلی بی‌نظیر همیشگی و کلاسیک خودش رو حفظ کرده بود و در عین حال داستانی ارائه میداد که مخاطب از بازی زده نمیشد یعنی ترکیب گیم‌پلی و داستان در DMC 5 به شدت متناسب و حساب شده صورت گرفته که گیمرهای قدیمی مطمئنم که از این بازی لذت میبرن. داستان کاملاََ فن سرویس هستش و نویسندگی LIGHT و سبکی که داره به خوبی در خدمت گیم‌پلی قرار گرفته. داستانی که به خوبی نوشته شده گرچه عمیق نیست و در کنارش charmهای خاص خودش رو داره و طنز همیشگی رو حفظ کرده. آقای ایتسونو بهترین انتخاب رو کرد که داستان رو متحول نکرد و مسیری متفاوت پیش نگرفت و مطابق ریشه ها عمل کرد. گیمپلی Sueprb بازی هم که دیگه جای بحث نداره مخصوصاََ که تکرارپذیری بالایی داره و برای بهتر شدن در بازی حافظه، مهارت و تمرین نیازه. گیمپلی بازی شاید جزو بهترین های چند سال اخیر باشه که دلیل اصلیش همین تکرارپذیری بالا هستش که اگر داستانی عمیق تر رو شاهد بودیم مطمئناََ تمرکز تیم توسعه کاملاََ تغییر می کرد که البته با روح سری dmc سازگار نیست.
    امیدوارم نسخه‌ی ششم هم با همین رویه ساخت بشه داستانی متفاوت با روایتی فن سرویس.

    MR147DANTEARSHIAAAA
    • majid گفت:

      کاملا موافقم شاید دلیل دیگه هم عامپسند تر بودن دویل می کرای نسبت به سکییرو (جامعه هارد کور بازها ) و رزیدنت اویل ۲ریمیک (جامعه وحشت بقا باز ها ) اما دویل می کرای کاملا مسیر دیگه ای رو پیش رو گرفته و اگه از رنده بندی سنی فاکتور بگیریم همه میتونن بازی رو تو درجه های سختی میختلف انجام بدن و لذت ببرن الان پسر دایی من ۱۲سالشه دویل می کرای ۵بازی میکرد و لذت میبرد منم ۱ماه تو باس Isshin the Sword Saint تو سکیرو گیر کرده بودم و تا حد جنون رفتم

      ARSHIAAAA
      • DMC هم اگر بیشتر از سیکرو هادرکور پسند نباشه کمتر نیست فروششون مشخص می کنه DMC گزینه های زیادی رو پیش روی بازی باز ها میذاره. مطمئناََ پلت کردن DMC و هاردکور بازی کردنش ده ها برابر سخت تر از SEKIRO هستش و چندین سطح به مهارت و رفلکس بیشتری نیازمنده مخصوصا که حافظه رو هم با کومبو ها به کار میگیره برای SSS کردن. برای پلت کردن DMC 5 شاید تا شکستن کنترلر پیش رفتم در صورتی که اصولا داخل اکثر بازی ها خونسردم ولی واقعاََ تموم کردن بازی روی حالت HELL and Hell و s کردن تمامی ماموریت ها پروسه‌ی به شدت سختیه بدون چک پوینت و مردن با یک هیت ولی خب همین چالش ها باعث معروف بودن dmc هستش و گزینه هایی که پیشروی بازی باز های مختلف میذاره از بازی باز های معمولی تا هاردکور همه می تونن لذت ببرن. یکی هدفش داستان هستش یکی پلت کردن. اگر حوصله داشته باشید و با هدف پلت کردن تمامی کومبو ها و درجه سختی ها رو تجربه کنید مطمئناََ هم از استایل بازی کردنتون و هماهنگ بودن کومبو ها لذت میبرید هم چالش ها جذاب خواهند بود. مخصوصا که باس فایت ورجیل رو باید حفظ باشید که فوق العاده لذت بخشه. اینجوری قدر بازی رو بهتر می دونید. (مخاطبم کسانی هستش که فقط به Devil Hunter یا Son of Sparda بسنده کردن)

        DANTEARSHIAAAA
        • majid گفت:

          بعله درسته درجه سختی بالا هم داره ولی مثل سولز بورن ها اولا با هر مرگ سولز از دست نمیدی تازه محدودیت جابه جایی و جا خالی نداری در ضمن اگه بخوای برای فان بری میتونی درجه سختی کم کنی که سکیرو اینا رو نداره تازه برخلاف سکیرو که یه داستان نسبتا غم انگیزه تارک دنیایی داره دویل می کرای یه داستان هیجانی با پیچش های عوض شدن شخصیت و زمان داره تازه کات سین داره و شخصیت های کاریزماتیک عوامانه که زود میتونی باهاشون ارتباط بگیری برعکس سکیرو که با خوندن تاریخچه هر کاراکتر اشکت درمیاد شاید درکش کنش شایدم نه

          • عام پسند بودن و هاردکور بودن رو یه بخش عظیمیش رو فروش مشخص می کنه فکر می کنم سکیرو دو برابر dmc v فروش داشته. داستان غم انگیز و شاد فکر نمی کنم خیلی مرتبط باشه. بازی‌های هاردکور آثاری هستن که اصولاََ تکرارپذیری بالا دارن و سیستم رنک و استایل و … دارن و skill تاثیر داشته باشه در گیمپلی سکیرو و سری سولز no hit run و … دارن از این نظر هاردکور هستن و dmc هم سیستم رنک بندی و تکرارپذیری بالایی داره که می تونه هاردکور باشه. جفت بازی ها هاردکور هستن. بازی شاهکاری مثل dmc تا چند ماه پیش فقط ۳٫۷ میلیون نسخه فروش داشت که حداقل ۱۰ میلیون حقشه. فکر می کنم درصد پلت کردن Sekiro به ۹ درصد رسیده که جالبه ولی dmc همچنان ۰٫۴ درصد هستش. درسته میشه روی حالت devil hunter هم تجربه کرد بازی رو ولی بخش عظیمی از بازی از دست میره و سازنده با بازی بازای کژوال به هدفش نمیرسه در ارائه‌ی محتوا.

    • سینا گفت:

      بازی هیچ نقطه ضعفی نداشت.داستانشم عالی بود.وقعا همین تکرار پذیرش بود که ترغیبم کرد پلات کنم.به نظرم تنها نقطه ضعف گیم پلی شخصیت وی بود.ساده بود و به قول شما روح dmc رو نداشت

    • Lara گفت:

      :inlove: دقیقا اقای کریمی برای من تو سال ۲۰۱۹ DMC5 بهترین بود عجب گیمپلی و بهینه سازی بی نظیری داشته کپکام حسابی بهینه سازی بی نظیری انجام میده و بازیاش حتی حجم بسیار مناسب و عجیبی دارن دمش گرم اویل ۲ ریمیک هم بی نظیر بودش کاش اون سال DMC5 گوتی میشد ولی عوضش گوتی Golden Joystick Awards 2019 رسید به اویل ۲ ریمیک کپکام واقعا کمپانی فعال و بازیساز بی نظیریه هر نسل چندین بازی میده ۲۰۱۹ بیشتر رقابت سر بازیای خودش بود تو یک سال ۲تا شاهکار عرضه کرد و ریمیکی رو ارائه کرد که از خود بازی اصلی هم بهتر بودش :kissed: بله سختی بازی بسیار بود روی اون درجه سختی وحشتناک در کنار این درجه inferno اویل ۳ ریمیک برای من خیلی وحشتناک بود واقعا دردساز بودش و هر وقت نمیسیس رو میدیدم وحشت میکردم و استرس شدیدی وارد میشد چون با یک ضربه کارت تمومه از نظر من و خیلیای دیگه که دیدم اویل ۳ ریمیک یک عنوان بسیار خوب و لذت بخشیه که در حقش کم لطفی شد درسته یکم از جاهای بازی حذف شده بود اما خود بازی بی نظیر بود متاش در حد همون نسخه اصلی شده بود و حتی تایم تموم کردن بازی از بازی اصلی بیشتر بود روی درجه سختی اولین بار باید رفت تا متوجه بشید چقدر عالیه

    • با خط به خطش موافقم. :yes: :yes: :yes:

  • vergil2max گفت:

    جانمی جان.امیدوارم بالاخره توی این نسخه ورجیل از اول قابل بازی باش

  • xbox and halo گفت:

    خیلی خیلی با شنیدن این خبر خوش حال شدم.
    دیول مای کرای ۵ که شاهکار به تمام معنا بود ، پس موفقیت قسمت ۶ هم قطعی هست.

  • این نسخه گیمپلی و لول دیزاین فاجعه ای داشت.به همین خاطر متای زیر ۹۰ گرفت و توی هیچ سایت یا مراسم معتبری گوتی نشد.یادش به خیر قبل از عرضه متای بازی یکی دو نفر تو سایت بودن که تا میگفتی متاش زیر ۹۰ میشه و اصلا به گاد نمیرسه با vpn صدتا منفی می دادن ولی بعد از عرضه متا رفتن تو غار :rotfl: :rotfl: بازی خوبیه ولی هیچ وقت نمیتونه به سلطان این سبک(گاد)برسه.چه متا چه جوایز گوتی چه افتخار و …

    ARSHIAAAA
    • مقایسه ی god of war و dmc اشتباهه. dmc مسیری رو رفت که فن بیس همیشگیش انتظار داره ولی متاسفانه این مسیر با اون مقیاس هایی که داوران vga و منتقدین در نظر دارن کمی متفاوته. امروزه منتقدین دنبال داستان های عمیق تر هستن و کارگردانی های نوآورانه تر و توییست و … که gow به خوبی همه رو فراهم می کنه. اما dmc قصدش فن سرویس بودن هستش و گیمپلی شاهکار همیشگی رو می خواست برگردونه و سیستم مبارزات هک اند اسلش سریعی که همیشه داشت به شدت هم پایبند به قبل هستش. ولی خب gow کلاََ یک دگرگونی بی نظیر بود و همون چیزی که داوران و منتقدین انتظارش رو دارن برای همین هم حتی از rdr 2 هم بیشتر جایزه برد چون چه از نظر گیمپلی چه از نظر سبکی نسبت به قبل تفاوت ایجاد کرد و یه ریسک بزرگ رو متحمل شد و خب نتیجه هم گرفت بنابراین به طور کلی scope و هدف gow 2018 و dmc v کلا متفاوته یکی روایت و ریسک پذیری و تحول دیگری پایبندی به ریشه ها و فن سرویس بودن.

      ARSHIAAAA
    • majid گفت:

      کلا با کامنتت اینکه شما گاد اف وا رو با دیول می کرای مقایسه میکنی نشانه سطح ئانش شما تو گیمه گاد اف وار و دویل می کرای درسته جفتشون هک اند اسلشن ولی دلیل نمیشه حرفت مثل اینه ولفنشتاین گیم پلی بدی داره چون دو دستی شاتگان رگباری داری ولی کالاف بهتره چون اسلحه ها واقعی هستن

      ARSHIAAAA
    • Lara گفت:

      دقیقا اقای کریمی درست گفتین کپکام راهی رو رفت که طرفداراش و فن هاش میخواستن و پایبند به ریشه ها و فن سرویس و اصلا مقایسه گاد جدید با DMC اشتباهه
      اتفاقا این نسخه DMC همه چیزش بی نظیر بود فقط لول دیزاینش میتونست بهتر باشه از متا تشخیص میدی؟
      درضمن گاد اف وار هک اند اسلش فقط سه گانه اول ریبوت ۲۰۱۸ کلا یک بازی دیگه ای هستش با سبک دیگه ای
      درضمن پدر سبک هک اند اسلش DMC هستش که از گاد هم قدیمی تره و گیمپلی عالی ای داره
      گاد اف وار رو خیلیا دیگه اصلا مقایسه نمیکنن با DMC چون سبکش عوض شد اوپن ورلد نقش افرینی فانتزی با چاشنی اکشن

      ARSHIAAAA
      • Leonardo گفت:

        گاد جدید سندباکسه دیگه هک اند اسلش نیست … مقایسه هم بخواد بشه باید با سه نسخه اول بشه ! نه این اخری درسته

        اما فکر نمیکنم قدمت گاد به دی ام سی برسه یعنی قدیمی بودنش این دو بازی هر کدوم به یه اندازه ریشه دار و محترم هستن به نظر من هردوشون شاهکارن ! و هیچکدوم بهتر از اون یکی نیست

        ARSHIAAAA
    • sdk گفت:

      اول از همه بگم که خودم طرفدار سری god of war هستم و اونو یک بازی عالی میدونم و قصدم به هیچ وجه تخریب و جنجال نیست برخلاف کامنت شما.
      نمرات dmc 5 به اندازه ی کافی نشان از یک بازی سطح بالا داشت و اگر یه بازی گوتی بشه به این دلیل نیست که بازی دیگه ضعیف هست! مقایسه ای که انجام دادی مشخص میکنه که نه چیزی از گاد او وار میدونی نه dmc. سابقه رو بخوایم بررسی کنیم که dmc پیش کسوت این سبک هست و زمانی که dmc 3 منتشر شد تازه بعدش god of war 1 اومد! الان که سری گاد هک اند اسلش سابق نیست که بخوایم قیاس کنیم ولی قبلش هم در مقام هک اند اسلش حرفی برای گفتن نداشت(منظورم اصل بازی نیست)در برابر میزان تنوع کمبو ها و پتانسیل کمبویی که dmc داره. فقط button smashing هست دکمه میزنی و کمبو ساخته میشه ولی هاردکور dmc رو شما اصلا نمیتونی تصور کنی! ببینم رو درجه سختی dmd چطور میتونی رنک S بگیری!!! میزان ترکیب های کمبوی dmc بسیار زیاده!
      در مورد داستان: اگر شما فرض میکنی داستان سطحی هست به این معنا نیست که واقعا سطحیه. اگر lore بازی رو حسابی آگاه باشی، متوجه میشی منظورم چیه. کامیک ها و مانگا ها هم بخشی از داستانو روایت میکنن که باید خونده بشن. شخصیت پردازی هم بسیار برتر از اون چیزی هست که در سری گاد بود. تازه کریتوس یه مقدار از اون شخصیت تک بعدی که فقط خشونت رو میفهمید فاصله گرفته. واقعا شخصیت کریتوس پیش از گاد او وار جدید چه چیزی برای عرضه داشت؟ پیچیدگی شخصیتی ورجیل به تنهایی میتونه خیلی بحث روانشناسانه به نقد و بررسی داستان بازی اضافه میکنه.
      شخصیت کریتوس تازه در حال دوباره شکل گرفتن هست به لطف افزودن پارتنری که به character development کمک کرده. داستان گاد او وار هم وام گیری از افسانه های کهنی هست که بسیار جذاب هستند. یعنی خود گاد او وار بدون وجود چنین زمینه ای اصلا وجود نداشت. پس افسانه های یونان و اسکاندیناوی رو تحسین کن نه سری گاد او وار که اقتباسی هست! اینجا نقش طراحان بازی گاد او پررنگ میشه چون اونا تونستن افسانه ها رو به این زیبایی به تصویر بکشن. با اندکی چاشنی تغییر و اضافه شدن شخصیتی به نام کریتوس بازی چیزی شد که به نام گاد او وار میشناسیم.
      گاد او وار بازی فوق العاده ای هست جدا از هر چیزی که بالا گفتم همیشه ازش لذت بردم. dmc هم بازی بدون نقصی نیست ولی اگر بخوایم اینطوری به اثر مورد علاقه ی دیگران توهین کنیم حرف برای گفتن هست فرق هست بین نظر منتقدانه و ترول و برتر دونستن سلیقه ی شخصی

      • نمیدونم چرا احساس میکنم مولتی هستی؟ :laugh: سبک کامنت ات و توصیف ات در مورد dmc شبیه یکی از نویسندگان سایته.زیاد حرف اضافه نمیزنم یه چیز میگم بقیه به قضاوت کاربران
        متا:
        Gow1:94
        Gow2:93
        Gow3:92
        Gow(ps4):94
        Dmc1:94
        Dmc2:68!!!!!!!!!!!!
        Dmc3:84
        Dmc4:84
        Dmc5:87
        جوایز گوتی:
        گاد بالای ۲۰۰ تا جایزه گوتی(و شاید بالای ۲۵۰ تا)
        دی ام سی کمتر از ۳۰ تا :laugh:
        شب به خیر

        • sdk گفت:

          احساست نادرسته چون من خیلی کم به سایت سر میزنم و شاید در کل دو یا سه کامنت داشته باشم. با این که مدت زیادیه گیمفا رو میشناسم. ادبیاتی هم که به کار میبرم تقلید از کسی نیست. چون فیک ها زیاد شدن ذهنیت ها مسموم شده.
          متاسفانه باز هم متوسل به متا و متاپرستی شدی که از اول گفتیم معیار سنجش درستی نیست. تقریبا همه با سیستم نمره دهی سایت های نقد کننده آشنا هستن و میدونن چه حق خوری هایی صورت گرفته و چه نمره هایی به بازی هایی که لیاقتش رو نداشتن داده شده و بالعکس البته منظورم این نیست که گاد او وار به ناحق نمره گرفته. سری گاد به واسطه ی نامدار بودنش در مرکز توجهات قرار گرفته و یکی از بازی های نمادین سونی هست. مشخصه که در کنار بهره گیری از افسانه های جذاب و جادوی طراحان زبر دست و گیم پلی فان، فن بیس بزرگی برای خودش به وجود آورده.از دید من عنوان شایسته ای هست. از جهتی نمیشه فاکتور گزینش های سلیقه ای رو نادیده گرفت. نمیشه هیچ نظری رو پیدا کرد که دست کم اندکی جهت گیری در اون نباشه. پس در این حالت عنوان هایی ناگزیر overrate یا underrate میشن برای همین عیار سنجی از راه صرفا متا نتایج درستی به همراه نداره.
          در مورد dmc 2 هم اکثر هوادارای dmc موافقن که از نسخه های دیگه ی سری ضعیف تر ظاهر شد و اونم ممکنه به خاطر تغییر کارگردان و آشنا نبودنش با روند پروژه و یا از ابتدا تصمیم اشتباه برای نحوه ی داستان سرایی نسخه ی دوم باشه. دیدیم که در نسخه ی سوم ایتسونو سان سنگ تموم گذاشت و بازی به یادماندنی ای رو ارائه کرد. نسخه ی دوم سعی میشه که نامی ازش برده نشه و کم کم فراموش بشه البته ازش درس گرفتن. این رو همه میدونن و نیاز به bold کردنش نیست. بزرگنمایی این موضوع اصلا ضربه ای به موفقیت سری نمیزنه همونطور که ریبوت هم از خاطره dmc فن ها محو شد با اون همه توهینی که سازنده های انگلیسی به هوادارا کردن.
          یازده سال هیچ ادامه ی اورجینالی برای بازی ساخته نشد طی این مدت community با نسخه های قبل یاد سری رو زنده نگه میداشتن. سری dmc عشق هوادارا رو به دست آورده. ازشون نمره نخریده! منتقد ها چندین نفر هستن و جامعه ی هواداران میلیون ها نفر! اگر عنوانی بتونه تا این حد عشق و علاقه کسب کنه، از هر نمره ای برتر و ارزشمند تر هست همونطور که نمره ها هم در سطح فوق العاده ای بودن. من به احساسات dmc فن ها و گاد او وار فن ها هر دو احترام میذارم چون درک میکنم چه حسی نسبت به بازی محبوبشون دارن.
          در آخر بگم که ارزش گذاری بر اساس نمره و رویکرد نمره گرایی مطلق، بسیار نادرست هست و دیدگاه چند نفری که خودشون expert و منتقد به حساب میارن، همیشه ملاک نیست. پلیر خودش شعور لازم رو برای تشخیص یک اثر شاهکار داره. و حالا که انقدر به نمره اهمیت میدی باید بگم که متای نسخه ی پنجم ۸۹ هست! این که کمترین متا رو انتخاب کردی نشون میده چقدر عقده ی این سری رو تحمل میکنی! بازم جهت یادآوری بگم که ign و گیم اسپات به ترتیب نمره های ۹٫۵ و ۹ رو به بازی دادن و بسیار ازش تمجید کردن. ولی بیشتر افراد اهمیتی به نمره نمیدن و لذت بردن از بازی رو دلیل انجامش میدونن! اصلا به نمره ی مخاطبان بازی دقت کردی؟ نکنه سازنده ها بازی رو برای منتقد ها میسازن؟! بودجه و میزان حمایتی که از بازی سازان به عمل اومد رو هم باید لحاظ کرد در کنار نامی و معروف بودن سری گاد که خود به خود باعث میشه دستاورد های ثبت شده داشته باشه که باز هم در نگاه گیمر اهمیت کمی داره و تجربه ی شخصی اولویت داره. پلیر با جوایز گیم بازی نمیکنه با خود گیم بازی میکنه!
          همچنین با نظر سایر دوستان که به پایبند بودن بازی به ریشه ها و ریسک پذیری کم اشاره کردن موافقم.
          خدانگهدار

          ARSHIAAAA
        • یعنی فکر میکنی متا ارزش بازی رو مشخص میکنه؟
          به نظر من شما فقط یه فن بویی که میخواد با این کارا بگه که گاد بهتر از DMC هستش و توسلت به متا و جایزه هم نشونه ی همینه.

          ARSHIAAAA
        • ARSHIAAAA گفت:

          بچه ایی دیکه.هیچکی گاد رو با دویل مقایسه نمیکنه.دلایلش رو هم دوستان ذکر کردن

          اگه همه چی قرار بود متا باشه که کسی جنگ های صلیبی و همسایه جهنمی و این همه بازی هایی که باهاشون خاطره داریم متاشون افتضاح بوده ولی از صد تا بازیه متا ۸۰ بهتره

  • The Alpha گفت:

    عالی عالی،بهترین خبری بود که میتونستم بشنوم امروز، با اون پایان فوق‌العاده نسخه ۵ مشخص بود ۶ با اونهمه پتانسیل ساخته میشه، بی صبرانه منتظرم با دانته کبیر و ویریجل عزیز بازی کنیم و البته نیرو

  • این بازی های ژاپنی یه جادوی خاصی توشون دارند به نام گیم پلی اعتیاد آور !!! تا بازی های ژاپنی رو تجربه نکنید نمی فهمید چه حسی داره ، من اولا نسبت به ماریو و زلدا و پرسونا و حتی همین DMC حس خاصی نداشتم چون که تو ایران فن بیس آنچنانی در حد بازی های سینماتیک محور ندارند . ولی وقتی تک تک این عناوین رو تجربه کردم محو دیزاین و موسیقی و گیم پلی خیره کنندشون شدم. البته توی ایران بیشتر اینجوری هست وگرنه توی کشور های خارجی مثل آمریکا هم بازی های ژاپنی فن بیس قوی ای دارند . در کل هر طور که شده این بازی های نامدار ژاپنی رو از دست ندید …

  • Mmd of Rivia گفت:

    چقد جذابه این دانته
    قبول دارین ؟

  • XERXES گفت:

    توی این ماه شاید بهترین خبری بوده که شنیدم دمشون گرم دمتون گرم :inlove: هایپ بشدت

  • DMC 5 عالی بود و به عنوانِ یه گیمر کلاسیک تا با این کیفیت و به همین سبک بازی ساخته بشه، با کله میرم سراغش و حسابی از بازی کردنش لذت میبرم.
    ولی احساس میکنم بازی نیاز به تغییرات بزرگ و بنیادی مثل God of war داره تا بتونه مخاطبین بیشتری رو جذب کنه و در قامت بازی سال ظاهر بشه.
    مطمئنم الآن بازیبازها و طرفداران قدیمی بازی نسبت به حرف من گارد میگیرن، ولی بازم تاکید میکنم من خودم طرفدار قدیمی بازی هستم و با همین dmc 5 وحشتناک حال کردم، منتها پتانسیل بالاتری تو این بازی میبینم که بنظرم با تغییرات بزرگتر میتونه مخاطبان بیشتر و نقدهای خیلی بهتری رو هم نصیب خودش کنه.

  • Leonardo گفت:

    با نظراتتون موافقم بالاخره نظر شخصیه هرکسی یه طوره جناب کریمی اما برای من متفاوته با اینکه DMC 5 به نظرم بهترین این سری بود البته بعد نسخه سوم که اولین هک اند اسلش من بود این بازی یه طورایی حکم مرگ و زندگی رو برام داره کلا خیلی باش حال میکنم …

    اما ۲۰۱۹ بهترین بازی برای من سکیرو بودش بعدشم دی ام سی ۵ ازین خبر واقعا خوشحال شدم !!! و اینبار با اینکه از این کلمه های امروزی مثل هایپ و … خوشم نمیاد باید اعتراف کنم منم هایپ شدم :laugh:

  • بنظرتون وقتی نسخه اولشو ساختن هیچ فکر میکردن اینقدر بزرگ و معروف بشه ؟

    • Leonardo گفت:

      فکر نمیکنم … زمانی که ایول رو میساختن ازهمون نسخه های کلاسیک معلوم بود چی قراره در بیاد ولی این یکی رو نه
      اما از زمانی که نسخه سوم ساخته شد من مطمئن بودم یه روزی به اینجا میرسه همیشه بخاطر دیر اومدن این بازی نالان بودم …

      مثل بازی های ناتی داگ صد سال یکبار میامد یا مثل راک استار ..

  • الحق و الانصاف بهترین هک اند اسلش تاریخ با اختلاف خودشه (نظر شخصی 😀 )

    بهترین خبر چند ماه اخیر بود برام

  • Oracle گفت:

    خیلی هم عالییییی شد.
    قطعا ۱۰ سال اختلاف تو فروش خود کپکام هم اثر بد داره خودشم میدونه که هرچی سریع تر کارکنه بهتره تا اینکه ۱۰ سال بگذره طرف رشته داستان بازی از دستش در بره.

  • Devil گفت:

    آی پی جدید بسازین دهنمونو سرویس کردین با بازی شماره دار 😐 اینطور پیش همه بازیا تا ۱۰۰۰ میرن خدایی ظلمه ۷۰ دلار بدی همون بازی قبلی با تغییرات جزیی رو انجام بدی تازه آخرشم بفهمی نسخه قبلی بهتر بود بعضی بازیها خاطره بمونن قشنگترن الان باید خرابش کنن بعد ولش کنن

    PS1 HAGRID
  • Ali گفت:

    پس چرا نمیاد این لعنتی؟
    راستی آقا شما میدونید سرنوشت V تو DMC5 چیشد؟:(

گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا
گزارش: بازی Devil May Cry 6 در دست ساخت قرار دارد - گیمفا