عنوان The Pathless با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلیاستیشن ۵ اجرا خواهد شد
استودیوی جاینتاسکوید (Giant Squid) در کنار ارائهی توضیحاتی در مورد نحوهی عملکرد کنترلر دوالسنس برروی بازی جدید خود، بهصورت رسمی اعلام کرد که بازی The Pathless از نرخفریم ۳۰ برروی رزولوشن ۴K در کنسول پلیاستیشن ۵ بهره خواهد برد. همچنین، بازیبازان میتوانند با کاهش رزولوشن از نرخفریم بالاتری بهرهمند شوند.
ساعاتی پیش، آقای مت ناوا (Matt Nava) بنیانگذار استودیوی جاینتاسکوید که توسعهی عنوان ABZÛ و هماکنون The Pathless را برعهده دارد، طی مصاحبهای جزئیات جدیدی از نحوهی عملکرد کنسول و کنترلر پلیاستیشن ۵ در بازی آیندهی خود را منتشر نمود.
براین اساس، بازیبازان با بهرهگیری از قابلیتهای کنترلر دوالسنس، قادر خواهند بود تا زمانبندی بهتری در استفاده از تیروکمان خود در بازی داشته باشند و بهنوعی این بازی بدون قابلیتهای دوالسنس جذابیت کمتری خواهد داشت. از طرفی دیگر، طی این مصاحبه وی تایید کرد که این بازی بهصورت پیشفرض رزولوشن تصویر را روی حالتی قرار خواهد داد که کنسول پلیاستیشن ۵ توانایی اجرای آن با نرخ ۶۰ فریم را داشته باشد. همچنین، بازیبازان میتوانند به صورت دستی رزولوشن تصویر خود را به ۴K ارتقا دهند که در این صورت، نرخ فریم بازی به ۳۰ کاهش خواهد یافت.
بازی The Pathless، در تاریخ بهعنوان یکی از عناوین روز عرضهی کنسول پلیاستیشن ۵ و در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۲ نوامبر ۲۰۲۰) برای کنسولهای پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههای شخصی از طریق فروشگاه اپیک منتشر خواهد شد. همچنین، کاربران سرویس Apple Arcade نیز میتوانند تا در این تاریخ از تجربهی این عنوان لذت ببرند.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
الان حقیقت بگیم ( ترول کنیم ) یا منطقی باشیم ?:-)
مورد توجه دوستان اینکه یه بازی چه نرخ فریم و رزولوشنی میده فقط به قدرت کنسول مربوط نیست به مسائلی مثل موتور بازیسازی و مهارت تیم سازنده هم بستگی دارد
از این ها هم خوشم امد
…..می فهمند گیمر های حرفه ای فریم بیشتر می خواند
با۳۹۹ دلار چه بازی هایی رو میزنن سونی فنا به به/. .
با۲۹۹ دلار چه بازی هایی رو از دست میدن مایکرو فنا . :rotfl: :rotfl:
یخ استفاده کن
اینو باید به اون jabe is the best بگین که صبح تا شبش تو سایت در حال تمسخر ایکس باکسه
من دقیقا با همین دوستان هستم ، ” مثل خودشون حقیقت بگم ( ترول کنم ) یا منطقی باشم ”
# جواب ترول ها را ندیم
یکی جواب اون خمیر سلیکون رو بده
حقیقت اینه که این بازی رو هر دو کنسول نیومده که متوجه شیم و دقیق مقایسشون کنیم
ولی با اینکه اول نسلِ انتظار بیشتری میرفت
” حقیقت ” کنایه به حرف برخی دوستان هست وگرنه من هم این ها را می دونم
# جواب ترول ها را ندیم
یه خبر خوندم به خاطر اینکه سونی مایکروسافت رو دست کم گرفته بود از معماری rdna 1.5 استفاده کرده و از نسخه ۲ استفاده نکرده، یعنی base rdna 2.0 هستش ps5 نه کامل، که مهندس سونی چند ماه پیش گفته گفت، شاید به خاطره همینه مایکروسافت هنوز در حال نهایی سازیِ نرم افزار ایکس باکسه برای بازی های نسل بعدی، اینم خبرش
بازی هم با موتور unreal engien ساخته شده که تازه بهینه شده برای ps5
بهتون گفتم رو ۶۰فریم مشکل داره.فقط بازیای انحصاری با موتور های انحصاری میتونن ۶۰ فریم بگیرن.مواتی ها سخت ۶۰ فریم میگیرن.اخه ۱۰ ترافلاپس نمیتونه ۶۰ بده.این بازی با دوال سنس خیلی میچسبه ولی حیف پولشو نداریم.
ربطی نداره. هردوشن توانایی فول ۶۰ فریم و ۴ کی دارن. این بستگی به سازنده و موتور سازندگیشون داره. این هم در مورد ایکس باکس صدق میکنه میکنه هم پلی استیشن(قابل توجه اون دوستان tur و jabe is the best که داریم اینارو میگم که هی صبح تا شب نیان بگن ایکس باکس فلانه و ضعیفه و نمیتونه ۶۰ فریم ۴ کی بده)
چطور اسپایدر من ۴k فریم۶۰ اجرا میشه
این که شما سوادت نمیرسه ب درک مطالب دلیل نمیشه همینجوری فکت بدی. طرف بازی سازه مهندس سخت افزاره گفته تو بازی سازی خروجی مهمه که جفت کنسول ها تقریبا یکی هستن
رزولیشن ۱۴۴۰ با ۶۰ فریم عالیه برای این سبک چون تکتسچر نداره
خدا شاهده همیشه بهترینکامنت ها روراجب مباحث فنی رو ازشمامیخونم ارادت ویژه دارمنسبت به شما
همین باعث شد کهمدرکم رو به زورجا بدمتو سطل زباله
ممنونم دوست عزیز باعث مباهات شدید…بهترین کارو کردید …تشکر :inlove:
فکر کنم داره مسخره میکنه
بخدا جدی میگم برترین مهندس سونی همین PART II هست
من همیشه می گم بازی ها رو کنسول ۴k و ۶۰ فریمشون به تنظیم و سلیقه شرکت بازی سازی بستگی داره یه سری سونی فن فکر می کنن دارم مسخرشون می کنم
تو گرافیک بالا و یکسان رو کنسول ها طبیعتا اونی که ضعیف تره معمولا از نظر فریم یا رزولیشن پایین تر قرار میگیره
مهم نیست ایکس باکس چقدر قوی باشه مهم اینه که حدود ۳۰ درصد از ps قوی تره و ps مرجع خیلی از بازی ساز هاس
یعنی سازنده از تمام قدرت کنسول ضعیف تر استفاده می کنه و اعداد و ارقامش میشه حداقل استاندارد xbox و pc
xbox چون ۳۰ درصد از psقوی تره عجیب نیست که بازی ها تا سال ها ۴k و ۶۰فریم روش اجرا بشن ولی اگه برای ps از طرف سونی اجباری نباشه احتمالا خیلی سازنده ها به خصوص در بازی های مولتی ۴k و ۶۰ فریم همزمان برای ps در دسترس نباشه
جالب شد، چجوری به عدد ۳۰ درصد قویتر رسیدید؟ سی پی یو زیر ۱۰ درصد اختلافه جی پی یو ۱۶ درصد، مجموعا ۱۰ الی ۱۵ درصد اختلافه که حتی بخاطر برتری که ps5 سر مموری داره و سرعت انتقال دور و بر همون ۱۰ درصد میچرخه، و ۱۰ درصد اختلاف کلا اگر پیسی داشتید تاحالا ۵ الی ۷ fps در رزولوشن یکسان اختلاف ایجاد میکنه
لطفا بدون مطالعه و علم کافی کامنت نذارید
همین ۰٫۳ گیگاهرتز باعث شده توی یه بازی اختلاف حتی ۲۰ فریمی هم بوجود بیاد
بهم ۰/۳ رو نشون بده!
اگر نمیدونی، با smt روشن تنها ۰/۱۵ اختلاف هست که خیلی کم هستش.
توضیحات سرنی
۱۰٫۲۸ ترافلاپس با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز
۳٫۵ گیگاهرتز هم CPU
😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
خودتونو انقد ترول نکنید
الان شما میتونی برای من دقیق بگی ۰.۳ گیگاهرتز چجوری ۲۰ fps تاثیر داره؟؟ میتونم محاسبات دقیقتو ببینم؟؟
بستگی به بازی داره مثلا توی رینبو تا ۱۳ تا هم میتونه اختلاف ایجاد کنه
آهااااا… خب طی دوتا کامنت از ۲۰ رسیدیم ۱۳ جالب شد، دوست عزیز برای اثبات یه قضیه ما از مثال استفاده نمیکنیم، یسری فرض داریم که با استفاده از یسری گزاره ی منطقی به حکم میرسیم، و کامنت شما از هیچ اصول منطقی پیروی نمیکنه و اعتباری نداره، موفق باشید
حرف هایی که من میزنم از روی کاغذ نیستن
تمام شون رو توی بنچمارک های مختلف دیدم نه صرفا یه جا برای هر CPU چندین تا ویدئو دیدم تا مطمئن بشم
جالبه فکر میکنی یه مثال و یه مورد خاص الان کافیه که حرفتو اثبات کنه؟در ضمن به نظر نمیدونی ولی با smt فعال که در اصل اون مهمه،فرکانس پردازنده سری ایکس ۳٫۶ GHz هست که اختلافش فقط صد مگاهرتزه با cpu ps5 و مطمئن باش با صد مگاهرتز هیچ کار خاصی نمیشه کرد
اون فرکانس پردازنده سریز اس هست که ۳٫۶ هست
پردازنده سریز اکس ۳٫۸ گیگاهرتز هستش اطلاعات ندارین به من ربطی نداره
کنسول ضعیف ps5 شد دیگه حتما سری اس هم قوی ترین کنسول تاریخه
سری اس تو این جا یه چیز فرعی هستش
حتی برا اجرا ۴k هم نیست
مثل نیتندو که بازی ها با دانگرید شدن روش میان
مهم فروش کنسوله که ps5 احتمالا پرفروش ترین باشه
برای همین مرجع قرار میگیره
سری دو برابر قدرت کمتری داره ولی رزولوشن هدفش سه برابر کمتره 😀
دلیل این اتفاق چیه دقیقا؟ چرا باید ۴k سی فریم باشه؟
گ.ش.ادی شرکت سازنده جهت بهینه کردن روی کنسول ها
شاید مهارتش را ندارند ، همه انقدر توان مالی و تخصصی ندارند
چه وجه شباهتی همین الان برای ایکس باکس هم خبر از رزولوشن یه بازی aa اومد ،برای پلی استیشن هم اومد.
البته برای ایکس باکس ۴k , 60fps بود یا قابل تغییر به ۱۸۰۰p , 120fps
انگار ناشر دو تا بازی هماهنگ کرده بودن الان بدن
😐
این گشادی سازنده توی بهنیه سازی رو نشون میده
شاهکار مارک سرنی
بزرگترین کنسول تاریخ بشر
بیشترین اورکلاک تاریخ
با اینحال از پس فورکی شصت همچین بازی سبکی هم برنمیاد
مدیر محترم سایت گیمفا ، متاسفانه یک مشت بچه دهه هشتادی با چندین اکانت های فیک جو سایت گیمفا رو متشنج میکنن و اقدام به درگیری بین افراد سایت میکنن و همچنین با vpn های مختلف اقدام به دستکاری در لایک و دیسلایک کامنت ها میکنن . امیدواریم یه راه حل قاطعانه برای برخورد با یه مشت بچه و ترول جلو بزارید یا اکانت هاشون رو بن کنید .
من از سال ۹۲ میام گیمفا ولی به خاطر این افراد مجبور شدم اکانت بسازم و کامنت بزارم .
برخورد نمیکنید ؟
داداش دهه هستادیا ۲۰ سالشون شده دیگه
۸۵ باشه چهارده سالش نمیشه
دهه ۹۰ اصل
من متولد ۶۴ هستم اما از دهه هشتادی ها و حتی نودی ها چیزای خوبی یاد گرفتم. کلا سن خیلی مهم نیست. عقل و درک و شعور و فهم خیلی مهم تر از سن هست. انشالا که دیگه سن کسی رو مبنای قضاوت قرار ندیم. همچنین خوبه که به سلایق و علاقه ی افراد احترام بگذاریم. نتیجه ی تمسخر ایکس باکس و نرخ فریم بازی the medium میشه تمسخر پلی استیشن و همین بازی!
ازت خواهش میکنم ترول نکن
منم ایکس باکس فنم اما الان این پست اصلا به منو تو ربطی نداره که بخوایم نظر بدیم اگه اینو خوندی و سنجیدی که کنسول مورد علاقت قوی تره هرچند این سبک بازی ها ملاک نیس
برای خودت و انتخابت خوشحال باش
از انتخابت لذت ببر نه از قضاوت کردن انتخاب دیگران
کسی که با انحصاری های ps زندگی کرده حق داره ps10 هم معرفی بشه بازم بخرتش
اما دلیل من از انتخاب مایکروسافت بخواطر هیلو و گیرزه
از چیزی که داری لذت ببر
شما ایکس باکس فنی
من فن هیچ کنسولی نیستم
ولی سونی افتضاح عمل کرده پس باید بگم
دروغ هم نگفتم مارک سرنی
بزرگترین کنسول تاریخ رو ساخته
بیشترین اورکلاک رو کرده
و با اینحال نتونسته یه بازی سبکی مثل این رو فورکی شصت اجرا کنه.
دوست من شما هم مثل این jabe is the best و tur نباش که صبح تا شبشون فقط تو کار تمسخر ایکس باکسن. خودشون میان اینارو میبینن دیگه میفهن که داشتن تا الان کار مسخره و زشتی میکردن. هردو کنسول قوین و توانایی ۴کی و ۶۰ فریم رو دارن ولی بیشتر بستگی به اپتیمایز سازنده داره که ۳۰ فریم باشه یا ۶۰ یا موتور سازندگیشون هست
😐 😐
بعد نیست پیام بالا من بخوانی
# جواب ترول ها را ندیم
عجیبه که نمیتونه ۴k 60fps اجراش کنه شاید بهینه سازی خوبی نداره بازیش و برای سهولت و تسریع کار خیلی چیزا رو ول دادن داخلش بدون در نظر گرفتن performance cost ،چون واقعا طبق تریلری که منتشر کردن گرافیک در اون حد خوبی هم نداره بازیش
منشخصا از بازی خوشماومد ولی این بازی با اونگیمپلی ۳۰ فریمنمبشه پلی داد و به نظرم کلا اشتباهه این کار
حالا مشکل میتونه دلیلش سخت افزارپیچیده قایلیت های اورکلاک یا غیره باشه ولی دلیل عمده نداشتن کیت توسعه نداشتن مقاله از طرفطراحکنسول نبود رابط هامثله api اختصاصی و … هست که همه اینا واسه سازنده کوچک که خیلی خیلی مهم هم هستن مشکل ایجاد میکنه شاهکار ساختن با تیمهای بزرگخرجهایچند میلیونی و هر ۸ سال یک باربع کنار یک پلتفرم باید ازکوچک تر ها حمایت کنه مثله اکس باکس مثله استیم
و مثله اپیک
اقا نخواستیم این فورکی رو. همون ۱۰۸۰ شصت فریم بدید با ری تریسینگ دیگه هیچی نمیخایم. ناموسا دیگه بسه سی فریم رو کنسول اصلا حال نمیده.
دقیقا باید صادقانه بگن ۴k رو قرار نیست همه بازی ها داشته باشن
ولی امان ازپول پرستی امان ازوعده تو خالی
داداش بحثات فن بازیو غیره کارشناسی مگه نرفتی مدرکو منهدم کنی پس اینجا چیکار میکنی برو پسر گلم
لول شما عمر کن مهندس