مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا
مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا
مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا
مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا

مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد

محمد حسین کریمی
۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا

پکتر: این برای مایکروسافت بسیار سخت خواهد بود که بیش از ۵۰ درصد بازار را در دست بگیرد چرا که سونی طرفدارانی بسیار وفادار در اروپا و ژاپن دارد.

از استراتژی‌های اخیر شرکت مایکروسافت به خوبی می‌توان فهمید که آن‌ها قصد دارند بیش از گذشته برروی صنعت بازی‌های ویدیویی سرمایه‌گذاری کنند و بهتر از همیشه برای نسل بعد آماده شده‌اند. اکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) و خرید زنیمکس مدیا (Zenimax Media) را می‌توان حرکت‌های بسیار هوشندانه‌ای از سوی آن‌ها دانست که البته به لطف بودجه‌ی عظیمی که در اختیار اکس‌باکس قرار گرفته است احتمالاََ در آینده نیز تصاحب‌های بیشتری را از سوی آن‌ها ببینیم.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تلاش‌های مایکروسافت آن‌ها را در بازار در موقعیتی بهتر قرار می‌دهد؟ آیا می‌توانند جلوتر از رقیبشان یعنی پلی‌استیشن قرار گیرند؟ تحلیلگر مشهور بازی‌های ویدیویی، مایکل پکتر (Michael Pachter) از وبسایت ودبوش (Wedbush) باور ندارد که چنین اتفاقی رخ دهد. پکتر در گفت و گویی با وبسایت گیمینگ‌بولت (GamingBolt) گفت که اگرچه قدم‌های اخیر مایکروسافت در زمینه‌ی گیم‌ پس و خرید کمپانی‌های عظیم سهمشان در بازار را بیشتر می‌کند اما در بهترین حالت ۴۵ درصد بازار را ازان خود خواهند کرد.

پکتر ابتدا در مورد اکس‌باکس سری اس صحبت کرد، وی اظهار داشت که کنسولی ضعیف‌تر در نهایت جمع کثیری از فروش‌های مین‌استریم (mainstream) را به خود اختصاص خواهد داد. او در این باره گفت:

این بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود که در نهایت بدانیم اکس‌باکس ارزان‌تر در بحث فروش چه عملکردی از خود نشان می‌دهد زیرا در حال حاضر با توجه به نظرسنجی‌ها تمایل زیادی برای آن وجود ندارد. به نظر من دلیل اصلی این است که کاربران آگاهی زیادتری دارند و می‌دانند که قدرت پردازش گرافیک آن یک سوم سری اکس است و من حتی نمی‌دانم ترافلاپس چیست و چه اهمیتی دارد. چیزی که من متوجه‎ی آن هستم این است که سری اس می‌تواند بازی‌های نسل بعدی را اجرا کند و تنها از ۴K و ۲۴۰ فریم یا هر چیز دیگری پشتیبانی نمی‌کند. من می‌توانم به شما بگویم که بیش از دو سوم خانواده‌ها یک تلویزیون ۴K ندارند، بنابراین اگر من یک تلویزیون ۴K نداشته باشم کنسول قدرتمندتر اهمیتی برای من ندارد مگر این که یک تلویزیون جدید خریداری کنم. بازی‌ها همچنان برروی ۱۰۸۰p بی‌نظیر خواهند بود. در این شرایط فکر می‌کنم قیمت تاثیر خود را می‌‌گذارد اگرچه بازی‌بازان هاردکور در اوایل نسل بعد نسبت به کنسول ضعیف‌تر اشتیاقی ندارند.

پکتر همچنین در مورد اکس‌باکس گیم پس و افزایش قدرت عناوین انحصاری مایکروسافت نیز صحبت کرد اما اظهار داشت که کسب بیش از ۵۰ درصد بازار برای آن‌ها بسیار سخت خواهد بود و دلیل اصلی این موضوع قدرت برند و حضور قدرتمندانه‌ی پلی‌استیشن در بازار ژاپن و اروپا است. و در ادامه توضیح داد:

من فکر می‌کنم که گیم پس مخاطبین اکس‌باکس را بزرگ‌تر کند. من فکر می‌کنم که با استراتژی پرداخت ۴۰ دلار در ماه برای گیم‌پس، اکس‌باکس لایو گلد و یک کنسول اکس‌باکس می‌توان پیش‌بینی کرد که بخشی از بازار به سمت مایکروسافت برود. بنابراین من فکر می‌کنم در بهترین حالت ممکن ۴۵ درصد بازار سمت اکس‌باکس خواهند بود که ۵۵ درصد دیگر را سمت سونی نگه می‌دارد. در بدترین حالت ممکن نیز سهم مایکروسافت ۴۰ و سونی ۶۰ خواهد بود. این برای مایکروسافت بسیار سخت خواهد بود که بیش از ۵۰ درصد بازار را جذب خود کند چرا که سونی طرفدارانی وفادار در ژاپن و اروپا دارد. من فکر می‌کنم آن‌ها بتوانند با اکس‌باکس ارزان‌تر بخشی از این افراد را جذب خود کند، تعدادی از گیم پس،  تعدادی به دلیل تصاحب بتسدا و تعدادی نیز به واسطه‌ی خرید بعدی آن‌ها به سمت مایکروسافت خواهند رفت اما با تمامی این برتری‌ها آن‌ها برای رفتن فراتر از ۵۰ درصد کار بسیار سختی را پیش رو دارند.

در نهایت آقای پکتر پیرامون برنامه‌ی دسترسی همگانی به اکس‌باکس (Xbox All-Access Program) صحبت کرد، برنامه‌ای که مشتریان اجازه می‌دهد که یک اکس‌باکس سری اکس/اس را به همراه ۲۴ ماه اکس‌باکس گیم پس آلتیمیت را به صورت قسطی (در ۲۴ ماه) خریداری کنند. آقای پکتر باور دارد که این برنامه باعث می‌شود اکوسیستم اکس‌باکس راحت‌تر و سریع‌تر گسترش پیدا کند. وی توضیح داد:

من فکر می‌کنم که فروش قسطی محصولات، کاری که بسیاری از شرکت‌های فروش اسمارت فون‌ها در کشور‌های مختلف انجام می‌دهند، باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند یک کنسول را خریداری کنند چرا که بسیاری از مردم ۵۰۰ دلار پول ندارند که به صورت یک جا خرج یک کنسول بازی جدید کنند. بنابراین قراداد پرداخت ۴۰ دلار در ماه باعث می‌شود هم به اکس‌باکس لایو گلد دسترسی داشته باشید و هم از گیم پس لذت ببرید. دیگر قرار نیست تعداد زیادی بازی خریداری کنید، شما می‌توانید با ۴۰ دلار در ماه ارزش زیادی را دریافت کند و پس از آن سالی ۲ بازی خریداری کنید که برروی گیم‌پس قرار نمی‌گیرد، به عنوان مثال FIFA و Call of Duty. من فکر می‌کنم این یک معامله‌ی بسیار خوبی باشد. باید دید چه می‌شود، واقعاََ کنجکاو هستم که ببینم آیا می‌توانند بیش از ۵ درصد تغییر در بازار ایجاد کنند یا خیر.

برنامه‌ی دسترسی همگانی به اکس‌باکس در حال حاضر تنها در ۱۲ کشور اجرا شده است اما امید داریم که مایکروسافت آن را در کشورهای دیگر نیز راه‌اندازی کند. اگرچه هنوز برای دیدن نتیجه‌ی استودیوهای خریداری شده از سوی مایکروسافت زود است اما طرفداران اکس‌باکس آینده‌ای روشن خواهند داشت.

قبل از این آقای پکتر گفته بود که باور دارد کنسول دیجیتالی پلی‌استیشن تصمیم خوبی از سوی سونی نبوده است. این تحلیلگر مشهور در صحبت‌های خود توضیح داد که بیشتر مشتریان در نهایت نسخه‌ی دیسک‌دار پلی‌استیشن ۵ را انتخاب می‌کنند و شرکت سونی نیز مطمئناََ تعداد کمی کنسول دیجیتالی تولید خواهد کرد. همچنین وی در مصاحبه‌ای مشابه اعلام کرده بود که خریداری وارنر برادرز (Warner Bros) برای سونی بسیار مناسب خواهد بود و با سیاست‌های آن‌ها مطابقت دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا
مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا
مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا
مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا
مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • “چرا که بسیاری از مردم ۵۰۰ دلار پول ندارند که به صورت یک جا خرج یک کنسول بازی جدید کنند”
      عجب.. ایرانو می گه ها ایرانو فقط آره.. خارجیا که همه چی دارن.. ایرانه فقط منظورش

      • Rog strix گفت:

        بنظرم پکتر باید بیاد تو شبکه چهار خودمون مشغول بشه

      • Iliya گفت:

        اینی که میگه PS5 رو هم شامل میشه :-‌|
        یعنی همه فقط سریز اس میخرن یا این منطق چون ارزون تره
        اما “چرا که سونی طرفدارانی وفادار در ژاپن و اروپا دارد.” اینو راست میگه هرچند وفادار….

        • منظورش این نیست که پلی استیشن ۵ شامل این موضوع نمیشه. اتفاقا قیمت ۵۰۰ دلار همه جا زیاده برای هر کنسول بازی. منظور کلیش اینه که اکس باکس با سیستم قسط بندی و گیم پس و خریدهای جدیدش تونسته سهم بیشتری از بازار رو در دست بگیره و به ۴۰-۴۵ درصد برسه که اگر به نسبت این نسل نگاه کنیم به قضیه عملکردش فوق العاده بهتره. سیستم فکری اقای پکتر با توجه به چیزایی که می خونیم ازش اینه که سونی به دلیل داشتن طرفدارای وفادار در کشورهایی غیر از آمریکا از اکس باکس جلو میزنه که دلیل وجود این طرفدارای وفادار محتوای سونی هستش. سونی جوری محتوا تولید کرده که اعتبار زیادی به وجود آورده و اکثر طرفدارانش منتظر سیکوئل هستن و نمی تونن مهاجرت کنن (خیلیاشون نه همشون) از طرفی دست روی یک سری آثار گذاشته که کل فن بیس به سمتش کشیده میشن مثل همین دیمنز سولز و احتمال ساخت بلادبورن ۲ (حتی ۱ درصد) باعث میشه قشر عظیمی از سولز فن ها که روز به روز تعدادشون بیشتر میشه به سمت سونی برن. البته همین ۴۵ درصد مایکروسافت می تونه سودآورتر از سونی باشه. اگر گیم پس ۵۰ میلیون یوزر فعال داشته باشه در عرض یک سال مایکروسافت ۶ میلیارد دلار درآمد کسب می کنه. (که البته بخش قابل توجه ای ازش خرج خود گیم پس و آوردن بازی میشه) البته هدف مایکروسافت فراتر از ۱۰۰ میلیون کاربر هستش چرا که اندروید و به زودی ios و … رو هم داره. بنابراین کمپانی ها در سطح خودشون کار می کنن، مایکروسافت تواناییش رو داره اومده یک سرویس گسترده ساخته که سونی با بودجه اش امکان نداره به سمتش بره. اما در نهایت کیفیت رو مشخص نمی کنه بلکه روش مایکروسافت value مالی داره اما ممکنه سونی همیشه content بهتری (در تعداد محدود تر و در سطح خودش) ارائه بده. سود دو شرکت هم به تناسب عظمتشون خواهد بود. نتیجه‌ گیری این کامنت هم ساده اس: دو کنسول اکس باکس و پلی استیشن در برابر یکدیگر قرار ندارن بلکه مکمل یکدیگر هستن و در نهایت سلیقه‌ی افراد و وضعیت مالی و خیلی از موارد دیگه در انتخاب موثر باشن اما هر کدوم ارزشی خاص رو ارائه میدن به مخاطب.

      • بازار ایران براشون زیاد مهم نبست..
        چطور فکر میکنی تو جهان ب این بزرگی فقط ایرانه که فقیر داره؟
        همه جا فقیر هست.. دلیل فقیر شدن ااکثر آدمها هم از تنبلی و نا امیدی و ..
        وگرنه آدمی که سعادتمنده توی بدترین شرایط ها هم مثبت فکر میکنه و جلو میره . حتی اگه هیچوقت ثروتمند نشه و تا آخر عمرش فقیر بمونه و به هدفش نرسه.. مهم اینه که شرایط رو از اینی که هست بهتر کنیم و توقع ببشتری از کسی نمیره..

  • Ozhan گفت:

    اینکه مال همون مصاحبه قبلیشه ک دارن ادامشو بیرون میدن
    پس چجوری یهو موضعش عوض شد؟چون ۴۵درصد یعنی نصف بازار و این خیلی خوبه!!!
    نه به اون ترکوندناش نه به این ۴۵درصدش!!!
    ولی خیلی باحاله خدایی…۴۰ یا ۵۰ درصد هم نمیگه ک رندش کنه
    یه جوری میگه ۴۵درصد که انگار از اینده اومده :)))))

  • X.gamer گفت:

    “مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد” _ ایکس باکس:مارو دور ننداز، ما اونقدرا هم بدرد نخور نیستیم 😥

    • Eternal Man گفت:

      همون ۴۵ درصد رو اگه حساب کنی میشه نزدیک به نصف بازار و پیشرفت بزرگی هست ، و درست هم هست، فن بیسی که سونی داره رو مایکرو نداره، و تعصبی که پشت این برند هست هم باعث میشه نخوان به گزینهٔ دیگه ای فکر کنن

      • X.gamer گفت:

        :rotfl: :rotfl: واو، انگار شما هم مثل پنتر کارشناسید،عزیز من دیگه ازون میدون بیا بیرون، الان گیم پسو ببین:پیسی و موبایل و کنسول و تیوی و احتمالا تا آینده کلی سخت افزار دیگه(شاید حتی خود پلی استیشن) 😀 آینده ای که مایکروسافت داره زمینه چینی میکنه اگر خوب پیش بره و رقبای دیگش( گوگل و آمازون) نیان، من روی حداقل ۵۰۰ میل کاربر حساب کردم تا ۸ سال دیگه، فقط موبای گیمرا و پیسی گیمرا رو در نظر بگیر چقدر بسمت این تکنولوژی میان :inlove: :inlove: اینست قدرت، فقط کافیه رقبای دیگه له شن تا حتی خود سونی هم بیاد پاچه خواری مایکروسافت تا کمکش کنه 😀 😀

        • sam snake 47 گفت:

          اهان! ینی بقیه کمپانی ها وامیستن مایکروسافت هر کاری خواست بکنه. انگار نمیدونی بازار رقابتی چیه. خود سران مایکزو هم انقد خوشبین نیستن به کارشون

          • X.gamer گفت:

            من فقط دارم مقایسه میکنم، بقول شما سونی غول تجربس ولی مایکروسافت نه، سونی سلطانه با اینکه فقط یه نسل زودتر اومده و شما هر نسل میگید مایکرو باخت میده ولی سونی نه چون طرفدار داره و نمیدونم ریش سفیده و … من فقط با منطق خودتون رفتم جلو: مایروسافت همیشه از سونی باخت داده چون سونی فن بیسش بیشتره و نمیدونم مایکرو جایی نداره و … . نترس اگه مایکرو خوب بپیچونه این صنعتو به ۵۰۰ میل هم میرسیم، الکی که ارزش شرکتش نرفته بالا، مایکرو یکی از بزرگان بورس جهانه و در اکثر صنعتایی که وارد شده خیلی خوب عمل کرده، فعلا اگه آمازون هم بخواد شبیه گوگل بشه که من از همین الان برندۀ نسل ۱۰ رو مایکرو اعلام میکنم 😀 و سونی هم شاید مایکرو قبول کنه تا یکمی بازی بسازه برای چندتایی جذب مخاطب 😎

        • Eternal Man گفت:

          X.gamer@
          من چیزی رو تحلیل نمی کنم، طرفداری هم نمی کنم، ولی آدم باید یه کم واقع گرا باشه، مثل اینکه اصلا منظور منو نگرفتی و برای خودت همین طوری یه چیزی گفتی :no: من حرف از سرویس نمی زنم، من صرفا فروش سخت افزار رو میگم که هیچکدوم نمی تونن بیشتر از ۵۰ درصد بازار رو تشکیل بدن از این لحاظ

  • arm4nii گفت:

    به نظرم اگر ۴۵ درصد هم بدست بیاره میشه یه پیشرفت بزرگ نسبت به نسل هشتم و یک پیروزیه باز لحاظ فروش.
    اگر ps5 ۱۲۰ میلیون فروش کنه و و ایکس باکس ۹۰-۱۰۰ میلیون فروش کنه بازم خیلی خوبه و راصی کنندست.
    سونی نسل هشتم هم عملکرد فوق العاده ای داشت و مایکرو هم با تجربه تر شده از اشتباهاتش درس گرفته و نسل اینده نسل خوشبختی گیمرهاست.تقابل دیدنی خواهیم دیدو پیشرفت صنعت گیم.

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      باهات موافقم :yes: البته این که هر کدوم چقدر بفروشن قابل پیش بینی نیست ولی قطعا تقابل دیدنی خواهیم دید خیلی بهتر از نسل ۸ و این برا یک گیمر بهترین اتفاق هست

      • arm4nii گفت:

        چاکرم.تعداد کنسولهارو مثال زدم که منظورمو بهتر برسونم فقط.
        اره من حس میکنم نسل بعد نسل پر و پیمون و پر محتوایی رو ببینیم.هم مایکرو هم سونی انحصاریهای زیادی رو معرفی کردن.مایکرو ۲۴-۲۳-۲۵ تا استدیو داره و نسل نهم دیگه کمبود انحصاری نخواهد داشت.سونی هم نیازی به تعریف نداره استدیوهاش.
        هر کدوم ویژگیهای منحصربفردی دارن
        سونی طراحی چشم نواز ..انحصاری شاهکار..تعداد انحصاری بالا..ssd فوق سریع..فن بیس نسل ۸ و …
        مایکرو هم گیم پس..کنسول قویتر..کنسول ارزانتر..بودجه بیشمار..خریدن بتسدا..درس گرفتن از گذشته و ….
        دارن و نسل بعد اختلاف مثل نسل قبل نمیشه..
        نفسگیر و جنجالی داره پیش میره و خوندن اخبارشونم واسه ما عاشقای گیم خودش لذتی داره.

  • Bluebox گفت:

    پکتر چه تعریف کنه چه بد بگه. نمیتونم بهش اعتماد کنم توی این مدت فکت های الکی زیاد صادر کرده

  • farshadx گفت:

    پتکر واقعآ حرف رایگان زیاد میزنه
    اصلآ نینتندو رو حساب هم نمیکنه
    و بازار رو بین ماکرو و سونی تقسیم میکنه
    باید صبر کرد و دید نینتندو چه آشی اماده کرده واسه نسل ۹
    با وارد شدن نینتندو بیشتر از ۴۵% برای سونی هم سخته
    بخصوص که این نسل ماکرو داره تمام تلاشش رو میکنه و گوگل و آمازون و اپل هم میخوان وارد بشن

  • 3ajjad گفت:

    مایکروسافت واقعا از بابت محتوا و خلاقیت رنج میبره…اگر این مشکل نبود قطعا اکس باکس سری اکس رو انتخاب میکردم شخصا چون قدرت بیشتری داره…انشالا روزی برسه رفقا بتونن هر دو کنسول با هم داشته باشن که قطعا تجربه کاملتریه..‌.

    • Bluebox گفت:

      شاید حرفت راجب نسل ۸ درست باشه، ولی شما به بازیهای ،معرفی شده برای نسل بعد نگاه کن. از همه ژانر ها بازی داره. همه هم دست استودیو های خوب هستن. الان بتسدا هم که خریده، مطمئنا آیپی های جدید خلق میکنه.
      استودیو اینشتیو هم که تاسیس کردن فراموش نکن دوتا سوپر بازی دستشه

  • sam snake 47 گفت:

    بازار ژاپن کامل دست نینتندو هس و اسیا و اروپا و افریقا و اقیانوسیه هم دست سونی. مایکرو خیلی هنر کنه یتونه امریکا کشور خودشو دست بگیره که اونجا هم سونی تشریف داره.

    • Eternal Man گفت:

      خب بله ، در خدمت یکی از هیتر های عزیز مایکرو هستیم، نظر شما دربارهٔ آیندهٔ اکس باکس چیه؟ چه سیاست هایی رو باید در پیش بگیره تا فروش کنسولش تامین بشه؟ مثل سونی بزنه تو کار هایپ و خریدن منتقدها برای جمع کردن فن بیس یا با انحصار طلبی گیمینگ رو به گند بکشه؟نظرتون رو بفرمایید :laugh:

    • Endgame گفت:

      آفریقا و اقیانوسیه :rotfl:
      مردم آمریکا هم از کالای داخلی حمایت میکنند

    • GodHand گفت:

      همین الان ترکیه، برزیل، کانادا، و استرالیا رو برای ایکس باکس حساب کن، ترکیه و برزیل وضعیت اقتصادشون مشخصه کانادا و استرالیا هم به خاطر گیم پس درصد زیادیشون میان سمت ایکس باکس (هر بازی برای کاناداییا تقریبا ۱۰۰ و برای استرالیاییا ۱۲۰ دلار در میاد به واحد دلار خودشون)، هیچ وقت این نکته رم فراموش نکن از ۱۲۰ ملیون ps4 ای که فروش رفته کلا ۱۵ تا نهایتا ۲۰(اسپایدرمن) درصد انحصاری خریدن، (برای گیمرای غیر هاردکور انحصاری مهم نیست و ارزش خرید و اینکه بقیه چی خریدن مهمِ و اکثرا gta و fifa و کالاف بازی میکنن) فروش اول نسل مهمه ولی ادامش خیلی مهم تره.

  • alizalogy گفت:

    این مایکروسافت لامصب برنامه ریزی هاش بر حسب سود کلان کل کمپانی انجام می ده، یعنی قشنگ یواس یواش داره کل دنیا رو می گیره. مثلن نمیاد اکس باکس فدای بخش نرم افزارش بکنه یا برعکس. واقعن کمپانی عجیبیه. یهو می بینی تا چند سال دیگه در تمام زمینه های فعالیتش اوله.

    ولی کلا این دوستمون پکتر چقدر حرف زده. کل مصاحبه اش رو یه جا چاپ کنید بهتر نیست؟

  • tvelm گفت:

    ولی xCloud معادلات رو به کل تغییر میده
    چون ما کامپیوتر ها رو هم داریم در کنار XBOX

  • Devil گفت:

    تو دنیای واقعی فقط ۲ تا کنسول وجود نداره .تو دنیای واقعی طرفدارهای آنلاین خیلی خیلی بیشترن تو دنیای واقعی همه پول ندارن ۷۰ دلار پول یه بازی ۵ ساعته بدن تو دنیای واقعی ۹۵ درصد کاربرهای همین سایت تو نسل ۸ میمونن و نمیتونن به نسل ۹ تخیلی مهاجرت کنن

  • Alsavegma گفت:

    فن های مایکرو باید خوشحال باشن که پکتر اینطور پیشبینی کرده چون معمولا پیشبینی هاش برعکس میشه

  • نمیشه این مایکل پکتر منقرض بشه از هفته پیش تا الان فقط داره الکی حرف میزنه بیشترشم که چه عرض کنم همشم غلط از آب دراومده

  • ehsan M گفت:

    تو این نسل ۱۳۰ ملیون ps4 و ۳۰ ملیون xbox فروش رفته حالا اینکه میگه چهل درصد ایکس باکس در مقابل شصت درصد پلی. دیگه زیادی رویای و خیالاته

  • a.a.gameplay گفت:

    نسبت به نسل های قبل این عالیه :yes:

  • aliamini595 گفت:

    این مایکل پکتر اینقدر پیشبینی میکنه به نظرم بره یه سایت Bet بزنه موفق تره یا حداقل بره رمالی چیزی بشه
    جالبیش اینه فقط ۲۰ ۳۰ درصد حرفایی که تو نسل قبل زده بود درست از آب در اومد هیچکسم اینو آدم حساب نمیکنه اینقدر که سایتای ایرانی رو اخبار این تحلیلگرا مانور میدن خودشون حرفا خودشونو باور ندارن
    اخه تو دنیای که اپیدمی شده همه دارن افسرده میشن هیچکس از فرداش خبر نداره میای پیش بینی ۶ سال دیگه رو میکنی؟

  • vas گفت:

    این آقای پکتر تا یه چرتی نگه روزش شب نمیشه

مایکل پکتر: اکس‌باکس در بهترین حالت می‌تواند ۴۵ درصد از بازار را بدست آورد - گیمفا