عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا
عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا
عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا
عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا

عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4

محمد آریامقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا

به طور کلی ژانر ریسینگ جزو سه ژانر کم فروش دنیای بازی های ویدئویی است. کسی در بزرگی سری بازی هایی مثل Gran Tursimo، Forza Horizon، Forza Motorsport و Need for Speed شکی ندارد؛ ولی خب در مجموع همه این بازی ها ریسینگ محسوب می شوند. گیمرهایی را می شناسم که کنسول PS4 دارند و برای تجربه بازی Forza Horizon 4 برای مدتی محدود، یک کنسول Xbox One را کرایه کرده اند! با این حال آمار می گوید که فروش در سبک‌هایی مثل ریسینگ و استراتژی، نسبت به ژانرهای دیگر کم تر است. البته، خوشبختانه این موضوع به صورت چشمگیر سبب افت چنین ژانرهایی نشده. همین چند هفته پیش در مورد بازی Crusader Kings III صبحت کردیم. عنوانی که فقط بهترین استراتژی سال ۲۰۲۰ نبود، بلکه یکی از بهترین استراتژی های تاریخ به شمار می رفت. در بین بازی های ریسینگ هم، احتمالا باید طی روزهای آتی منتظر شنیدن خبر معرفی یک Need for Speed جدید باشیم. این در حالی است که سونی برای Gran Turismo هم برنامه دارد و مایکروسافت نیز قطعا، هیچ کدام از Forzaها را کنار نمی گذارد. همین یکی دو ماه پیش، بازی Project CARS 3 به بازار عرضه شد و انصافا هم، بازی جذاب و سرگرم کننده ای بود. بازخوردهای خوبی هم داشت. Fast and Furious Crossroads را می توان یکی از ضعیف ترین ریسینگ ها و یکی از ضعیف ترین بازی های سال دانست. F1 2020 بازی جذابی بود و طرفداران هم از این عنوان رضایت کامل را داشتند. تا جایی که در مورد F1 2020 خوانده ام، این بازی جزو بازی های مورد علاقه کاربران ژانر ریسینگ در سال ۲۰۲۰ بوده است. عناوینی چون Hotshot Racing، WRC 9 و NASCAR Heat 5 هم جزو ریسینگ های خوب امسال بوده اند. در کنار تمامی این بازی ها، عنوان Dirt 5 را از یاد نبرید! این بازی را می توان یکی از مورد انتظارترین بازی های ریسینگ سال ۲۰۲۰ دانست که تا انتشارش، تنها ۱۱ روز زمان باقی مانده. عنوان Monster Truck Championship هم یکی دیگر از بازی هایی است که حالت مسابقه ای داشته و همچنان به بازار عرضه نشده است. این بازی هم هرچند خیلی اسم آشنایی ندارد، ولی بازی جالب و سرگرم کننده ای به نظر می رسد. اگر واقعا طرفدار بازی های ماشینی و ریسینگ هستید، پیشنهاد می کنم که نگاهی به ویدیوها و اطلاعات منتشر شده از این بازی هم بیندازید. احتمال این که بعدا این بازی را تجربه کنید بالا خواهد رفت.

در سال ۲۰۲۰، بازی های ریسینگ بر پایه موتورسواری هم داشتیم! آوریل امسال نسخه جدید سری بازی MOTOGP تحت عنوان MOTOGP 20 برای PS4، Xbox One، Nintendo Switch، Google Stadia و PC به بازار عرضه شد. کلا سری MOTOGP در سبک خودش، یکی از معروف ترین سری بازی هاست. اتفاقا نسخه آخر این بازی هم عملکرد خوبی داشت و طبق نظرات کاربران در استیم، این بازی، بازی راضی کننده ای بوده است. سری MOTOGP به صورت سالانه به بازار عرضه می شود و خوشبختانه طی چند سال اخیر هم از لحاظ کیفی، سری بازی با ثباتی بوده است. البته فراموش نکنید که چنین عناوینی، خیلی کم تر از بازی هایی مثل FIFA، PES، NBA2K و امثالهم زیر ذره بین هستند. Monster Energy Supercross از دیگر بازی های جالب امسال بود. این بازی هم دقیقا مثل MOTOGP 20 برای همه پلتفرم ها منتشر شد و در پایان هم با استقبال قابل قبولی مواجه بود. اگر به موتورسواری علاقه دارید، حتما این بازی را تجربه کنید! عنوان Monster Energy Supercross از آن دسته از بازی هایی است که توانایی سرگرم کردن خیلی از کاربران را دارد. Monster Energy Supercross درست مثل MOTOGP 20 یک بازی ۵۰ دلاری است که به نظر، ارزش هزینه ای که برایش می کنید را واقعا دارد. این بازی یکی از بازی های یکی دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ بود ولی همچنان ارزش تجربه شدن را دارد. شاید اگر نگاهی به ویدیوهای این بازی بیندازید، بهتر با حس و حال بازی آشنا شوید. بازی TT Isle of Man: Ride on the Edge 2 را هم می توان یکی دیگر از بازی هایی دانست که در سال ۲۰۲۰ عرضه شده و به گیمرهای موتورسیکلت دوست، توصیه می شود. البته این بازی نسبت به دو بازی دیگری که نام بردیم هم ارزان تر است، هم ناشناخته تر. در نهایت هم TT Isle of Man: Ride on the Edge 2 از لحاظ کیفیت در حد و اندازه های دو بازی Monster Energy Supercross و MOTOGP 20 نیست! این بازی برای همه پلتفرم های این نسل به جز گوگل استیدیا عرضه شده است.

و اما در نهایت می رسیم به بازی Ride 4! جدیدترین شبیه ساز ریسینگ موتورسواری که هنوز هم به بازار عرضه نشده است. سری بازی Ride را شاید بشناسید. اگر اهل بازی های ریسینگ باشید، احتمالا دست کم اسم این بازی به گوشتان خورده است. عنوان Ride در سال ۲۰۱۵ برای رایانه های شخصی و Xbox One و PS4 عرضه شد. بد نیست بدانید که این بازی که نسخه اول سری Ride به شمار می رفت، برای کنسول های PS3 و Xbox 360 نیز منتشر شد. عنوان Ride در مجموع بازی بدی نبود، ولی خب برای تبدیل شدن به یک بازی شناخته شده و پرطرفدار، مسیر طولانی را در پیش داشت. عنوان Ride مشکلات زیادی داشت که باید بعدا حل می شدند. عنوان Ride 2 تقریبا یک سال بعد برای PC عرضه شد و اوایل سال ۲۰۱۷ در دسترس کاربران PS4 و Xbox One قرار گرفت. بازی Ride 2 هم بازی خیلی خوبی نبود و در سبک خود، یک بازی متوسط به شمار می رفت. بهترین نسخه منتشر شده از این سری را می توان Ride 3 دانست. محصول سال ۲۰۱۸ دانست. البته جمله ای که خواندید، به معنای ” خیلی خوب ” بودن بازی Ride 3 نیست! حقیقتا می توان گفت که کلا سری Ride از سال ۲۰۱۵ که متولد شده تا به امروز، هرگز نتوانسته عملکردی در سطوح بالاتر را از خود به نمایش بگذارد. سری بازی های Ride شاید صرفا برای گیمرهای موتورسیکلت دوست بازی های سرگرم کننده ای باشند، ولی تک تک نسخه های این مجموعه، پر از مشکلات ریز و درشت بوده است. اگر بخواهم صادق باشم، زمانی که Ride 4 را آغاز کردم واقعا ناامید شدم. نه به خاطر کیفیت کلی بازی؛ بلکه به این خاطر که خیلی از مشکلات نسخه قبلی را در این نسخه هم داریم می بینیم! با این حال، از این نکته هم نباید به سادگی گذشت که Ride 4 عنوانی است که می تواند طرفداران سبک خود را تا حدی راضی نگه دارد. البته کاربری که در حال تجربه Ride 4 است، این نکته را هم باید در نظر بگیرد که در مسیر لذت بردن از بازی، احتمالا خیلی اوقات هم باید با مشکلات آزاردهنده بازی کنار بیایید. در ادامه ی این مطلب، قصد داریم تا بیشتر به بازی Ride 4 پرداخته و درباره نقاط قوت و ضعف آن صحبت کنیم. این شما و این هم نقد و بررسی بازی Ride 4… با ما همراه باشید.

عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا

بهترین نسخه منتشر شده از این سری را می توان Ride 3 دانست. محصول سال ۲۰۱۸ دانست. البته جمله ای که خواندید، به معنای ” خیلی خوب ” بودن بازی Ride 3 نیست! حقیقتا می توان گفت که کلا سری Ride از سال ۲۰۱۵ که متولد شده تا به امروز، هرگز نتوانسته عملکردی در سطوح بالاتر را از خود به نمایش بگذارد. سری بازی های Ride شاید صرفا برای گیمرهای موتورسیکلت دوست بازی های سرگرم کننده ای باشند، ولی تک تک نسخه های این مجموعه، پر از مشکلات ریز و درشت بوده است. اگر بخواهم صادق باشم، زمانی که Ride 4 را آغاز کردم واقعا ناامید شدم. نه به خاطر کیفیت کلی بازی؛ بلکه به این خاطر که خیلی از مشکلات نسخه قبلی را در این نسخه هم داریم می بینیم! با این حال، از این نکته هم نباید به سادگی گذشت که Ride 4 عنوانی است که می تواند طرفداران سبک خود را تا حدی راضی نگه دارد. البته کاربری که در حال تجربه Ride 4 است، این نکته را هم باید در نظر بگیرد که در مسیر لذت بردن از بازی، احتمالا خیلی اوقات هم باید با مشکلات آزاردهنده بازی کنار بیایید. در ادامه ی این مطلب، قصد داریم تا بیشتر به بازی Ride 4 پرداخته و درباره نقاط قوت و ضعف آن صحبت کنیم. این شما و این هم نقد و بررسی بازی Ride 4… با ما همراه باشید.

زمانی که بازی را شروع می کنید، ابتدا باید شخصیت خود را شخصی سازی کنید. راستش را بخواهید، بخش شخصی سازی کاراکتر اصلا و ابدا عملکرد خوبی ندارد. دلیلش هم تنوع پایین و بسته بودن دست کاربر در این بخش است. در عین حال، Ride 4 یک بازی ریسینگ است و وقتی صحبت از شخصی سازی می شود، ذهن ها به سمت شخصی سازی وسایل نقلیه ( در مورد بازی Ride 4، موتورسیکلت ها ) می روند. بنابراین پایین بودن تنوع در بحث شخصی سازی کاراکتر موضوع چندان مهمی نیست که بخواهیم به آن بپردازیم. آن قدر هم محسوس نیست که به کیفیت بازی ضربه بزند. ضمنا این موضوع برای هیچ کاربری هم آزاردهنده نخواهد بود. به غیر از جنسیت، شماره و انتخاب بین چند مدل صورت، در این بخش کار خاصی را لازم نیست انجام دهید. بازی اصلی درست بعد از بخش شخصی سازی کاراکتر آغاز می شود. جایی که شما برای اثبات توانایی های خود، باید یک چالش را پشت سر بگذارید. این چالش عذاب آور است و احتمالا بازیکنان تازه وارد را حسابی اذیت می کند. حقیقت این است که شما برای لذت بردن از Ride 4 باید سعی کنید با چنین چالش هایی ارتباط برقرار کنید. دلیلش هم این است که از ابتدا تا انتها این چالش ها شما را رها نمی کنند. هدف شما در اولین موتورسواری این است که با رعایت قوانین، پیش از به پایان رسیدن زمان داده شده، به خط پایان برسید. این بخش البته بیشتر حالت Tutorial و آموزشی داشته و در واقع هدف Milestone این بوده که شما با گیم پلی بازی بیشتر آشنا شوید. منتهی چنین چالش هایی که شبیه Time Trialهای بازی های دیگر هستند، زیاد تکرار خواهند شد. البته خب دلیل موجهی هم برای این موضوع وجود دارد. برگردیم به بحث قبل؛ شما پیش از به پایان رسیدن زمان داده شده باید به خط پایان برسید. در این مسیر، اگر حتی یک لحظه و حتی یکی از چرخ های شما از جاده خارج شود با عبارت Invalid Lap رو به رو خواهید شد. خب یعنی چه؟ یعنی این دور اصلا قابل قبول نیست! سیستم مجازات بازی از همان ابتدای کار، به سخت گیرانه ترین شکل ممکن با بازیکن برخورد می کند. انجام دادن چالش اول کار چندان دشواری نیست؛ مگر این که بتوانید خود را از سیستم مجازات بازی مصون نگه دارید.

عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا

هدف شما در اولین موتورسواری این است که با رعایت قوانین، پیش از به پایان رسیدن زمان داده شده، به خط پایان برسید. این بخش البته بیشتر حالت Tutorial و آموزشی داشته و در واقع هدف Milestone این بوده که شما با گیم پلی بازی بیشتر آشنا شوید. منتهی چنین چالش هایی که شبیه Time Trialهای بازی های دیگر هستند، زیاد تکرار خواهند شد. البته خب دلیل موجهی هم برای این موضوع وجود دارد. برگردیم به بحث قبل؛ شما پیش از به پایان رسیدن زمان داده شده باید به خط پایان برسید. در این مسیر، اگر حتی یک لحظه و حتی یکی از چرخ های شما از جاده خارج شود با عبارت Invalid Lap رو به رو خواهید شد. خب یعنی چه؟ یعنی این دور اصلا قابل قبول نیست! سیستم مجازات بازی از همان ابتدای کار، به سخت گیرانه ترین شکل ممکن با بازیکن برخورد می کند. انجام دادن چالش اول کار چندان دشواری نیست؛ مگر این که بتوانید خود را از سیستم مجازات بازی مصون نگه دارید.

به طور کلی برای افرادی که از قبل با سری بازی Ride و یا با بازی های شبیه ساز آشنایی نداشته اند، دقایق ابتدایی بازی کمی سخت و طاقت فرسا دنبال خواهد شد. برای حرفه ای تر ها، داستان متفاوت است. افرادی که با نسخه های قبلی Ride خاطره دارند احتمالا خیلی راحت چالش ابتدایی بازی را پشت سر خواهند گذاشت. به طور کلی، نتیجه ای که از چالش ابتدایی بازی می توان گرفت خیلی ساده است؛ بازی Ride 4 بازی آسانی نیست و برای موفقیت باید طبق اصول بازی پیش بروید. این اصل نه تنها در Ride 4، بلکه در هر بازی شبیه ساز دیگری دیده می شود. به پایان رساندن چالش ابتدایی بازی، به معنای آماده بودن شما برای انتخاب مسیر موفقیت در قاره انتخابی شماست. در همان ابتدای بازی شما از بین سه ناحیه ی آسیا، اروپا و آمریکا یکی را انتخاب می کنید. پس از انتخاب منطقه، باید یک سری تست جدید را پشت سر بگذارید. یکی از بزرگترین مشکلات بازی Ride 4 این است که به طرز اغراق آمیزی، برای رسیدن به مسابقات باید تلاش کنید. در تجربه ای که بنده داشتم، به جز تست اول بازی و پس از انتخاب قاره مورد نظر، ۶ تست دیگر باید می دادم! چنین مشکلی، عملا باعث می شود که رغبت و میل بازیکن به بازی کمتر شود، چرا که مدام در حال انجام یک کار تکراری است. در تست ها باید چه کاری را انجام بدهید؟ به چک پوینت ها برسید، مسیر درست را انتخاب کنید و پیش از به پایان رسیدن زمان مورد نظر، خود را به خط پایان برسانید. چنین تست هایی را همان حالت Time Trial در نظر بگیرید که در بقیه بازی ها می بینیم. بخش Career بازی در مجموع ، بخش لذت بخشی است، به شرطی که با چنین مشکلاتی که در مورد آن ذکر کردیم، کنار بیایید. هر قاره ای را که انتخاب می کنید، در آن باید بتوانید توانایی های خود را به اثبات برسانید. پیروزی در مسابقات مختلف شما را در نهایت به لیگ جهانی می رساند. در واقع احساس پیشرفت و موفقیت چیزی است که عملا در بخش کریر بازی Ride 4 احساس خواهد شد. دلیل ایجاد این حس هم، اصرار سازندگان بر طراحی بخشی است که در طول آن باید پله پله پیشرفت کنید. همان طور که اشاره کردیم، پیشرفت خود در طول بازی را واقعا احساس خواهید کرد. همین موضوع می تواند یکی از دلایل جذب شما به بازی Ride 4 باشد.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم و احتمالا خودتان هم در جریان هستید، بازی Ride 4 یک شبیه ساز کامل است. خب این موضوع، یکی از نقاط قوت بازی Ride 4 به شمار می رود. وقتی به بازی به عنوان یک شبیه ساز نگاه می کنیم، از هر حیث با عملکرد قابل قبولی رو به رو هستیم. از فیزیک موتورها تا فرم کنترل کردن وسیله نقلیه و غیره. تنها ایرادی که به بازی وارد است، همان سیستم مجازاتی است که شدیدا شما را آزار خواهد داد. بازیکنانی که به بازی های Simulator علاقه دارند، عموما با چنین سیستم هایی آشنا هستند. همیشه باید سعی کنید که سرعت خود را در یک اندازه و حد کافی حفظ کنید. سرعت بیش از اندازه پایین، در نهایت به عقب ماندن از رقبای دیگر ختم می شود. اگر هم در مسابقه ای باشید که خودتان تنها هستید، احتمالا دیر به مقصد رسیده و نمی توانید در آزمون خود سربلند بیرون بیایید. اگر هم سرعتی که دارید از حد قابل کنترل بیشتر باشد، نتیجه مشخص است! نهایتا روی یکی از پیچ ها در کنترل موتور خود به مشکل خورده و اصطلاحا Crash می کنید. این که در کدام قسمت پیست در حال راندن هستید و یا چه سرعتی دارید و یا چه زمانی اقدام به پیچیدن کرده اید، همه نهایتا در نتیجه بازی نقش خاص خود را ایفا می کنند. یکی از این نکات به درستی رعایت نشود، احتمالا مجبور به تکرار مسابقه خواهید شد. حقیقت این است که بازی Ride 4 برای حرفه ای هاست! اگر در این سبک تازه کار هستید، مدتی زمان می برد تا بتوانید به سیستم کلی بازی اشراف کافی پیدا کنید. نکته این است که همه چیز مربوط به داخل میدان مسابقه نمی شود. این که شما از چه تجهیزاتی استفاده می کنید هم اهمیت بالایی دارد. در کل، شما برای این که نحوه کارکرد هر قطعه را به درستی یاد بگیرید، باید کمی حوصله به خرج بدهید. Milestone جهت سهولت کار بازیکنان تازه وارد یک سری تنظیمات را به بازی اضافه کرده که عملا سختی بازی را کاهش می دهند. با سیستم Rewind آشنایی دارید؟ سیستمی که احتمالا به خاطر استفاده شدن در سری Forza Horizon معروفیت بالایی دارد. مثلا وجود چنین سیستمی، به شما کمک می کند تا یک شانس دوباره به دست بیاورید. البته، اگر چنین سیستمی را دوست ندارید و ترجیح می دهید تا حد امکان به واقع گرایانه بودن بازی وفادار بمانید، می توانید این سیستم را پیش از آغاز مسابقه خاموش کنید. در تنظیمات بازی هم می توانید تغییراتی را ایجاد کنید تا بازی کمی از آن حالت خشک واقع گرایانه خارج شود. هر چند که در ساده ترین حالت ممکن هم، Ride 4 بازی دشواری است که برای یادگیری آن باید حوصله به خرج دهید.

عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا

در تست ها باید چه کاری را انجام بدهید؟ به چک پوینت ها برسید، مسیر درست را انتخاب کنید و پیش از به پایان رسیدن زمان مورد نظر، خود را به خط پایان برسانید. چنین تست هایی را همان حالت Time Trial در نظر بگیرید که در بقیه بازی ها می بینیم. بخش Career بازی در مجموع ، بخش لذت بخشی است، به شرطی که با چنین مشکلاتی که در مورد آن ذکر کردیم، کنار بیایید. هر قاره ای را که انتخاب می کنید، در آن باید بتوانید توانایی های خود را به اثبات برسانید. پیروزی در مسابقات مختلف شما را در نهایت به لیگ جهانی می رساند. در واقع احساس پیشرفت و موفقیت چیزی است که عملا در بخش کریر بازی Ride 4 احساس خواهد شد. دلیل ایجاد این حس هم، اصرار سازندگان بر طراحی بخشی است که در طول آن باید پله پله پیشرفت کنید. همان طور که اشاره کردیم، پیشرفت خود در طول بازی را واقعا احساس خواهید کرد. همین موضوع می تواند یکی از دلایل جذب شما به بازی Ride 4 باشد.

چه کسی را می توان پیدا کرد که به تنوع موتورها در بازی Ride 4 اهمیت ندهد؟ همه ما خوب می دانیم که تنوع وسیله نقلیه، یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک بازی ریسینگ باید از آن برخوردار باشد. بازی Driveclub را به خاطر دارید؟ عنوانی که در سال ۲۰۱۴ به صورت انحصاری برای PS4 عرضه شد و به گرافیک بالایی که داشت شهرت دارد؟ عنوان Driveclub را می توان یکی از بازی های شکست خورده سونی در نسل هشتم دانست. یکی از مهم ترین عوامل شکست Driveclub هم، عدم تنوع در ماشین های بازی بود. اگر دقت کنید، عموما سازنده ها و ناشرین سعی می کنند که در نسخه های جدید IPهای قدیمی خود، ماشین های بیشتری را بگنجانند. خب خبر خوب این است که Ride 4 از این حیث عالی کار کرده است. شما در Ride 4 چیزی در حدود ۱۷۵ موتور را در اختیار خواهید داشت. این بازی هنوز منتشر نشده و دقیقا ۸ اکتبر که بازی ریلیز جهانی می شود، این تعداد موتور را در اختیار دارید. به احتمالا خیلی زیاد، بعدا و به لطف آپدیت ها و بسته های الحاقی جدید، شاهد گنجانده شدن موتورهای بیشتری هم در بازی Ride 4 خواهیم بود. همچنین در بحث شخصی سازی موتور هم عملکرد Milestone بدون نقص است. موضوع بعدی، طراحی موتورهای بازی با جزئیات آن هاست که انصافا از این حیث هم، نمی توان Ride 4 را زیر سوال برد. از مدل موتورهای مختلف به بهترین شکل ممکن در بازی استفاده شده است. به لحاظ گرافیکی، بازی Ride 4 حرف های زیادی برای گفتن ندارد. هر چند که خوشبختانه هیچ مشکل فنی در بازی دیده نمی شود، ولی خب طراحی محیط های مسابقه بازی همچنان جای کار دارد. عنوان Ride 4 از این حیث، در مقابل دیگر بازی های موفق سال ۲۰۲۰ کم می آورد.

عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا

وقتی به بازی به عنوان یک شبیه ساز نگاه می کنیم، از هر حیث با عملکرد قابل قبولی رو به رو هستیم. از فیزیک موتورها تا فرم کنترل کردن وسیله نقلیه و غیره. تنها ایرادی که به بازی وارد است، همان سیستم مجازاتی است که شدیدا شما را آزار خواهد داد. بازیکنانی که به بازی های Simulator علاقه دارند، عموما با چنین سیستم هایی آشنا هستند. همیشه باید سعی کنید که سرعت خود را در یک اندازه و حد کافی حفظ کنید. سرعت بیش از اندازه پایین، در نهایت به عقب ماندن از رقبای دیگر ختم می شود. اگر هم در مسابقه ای باشید که خودتان تنها هستید، احتمالا دیر به مقصد رسیده و نمی توانید در آزمون خود سربلند بیرون بیایید. اگر هم سرعتی که دارید از حد قابل کنترل بیشتر باشد، نتیجه مشخص است! نهایتا روی یکی از پیچ ها در کنترل موتور خود به مشکل خورده و اصطلاحا Crash می کنید. این که در کدام قسمت پیست در حال راندن هستید و یا چه سرعتی دارید و یا چه زمانی اقدام به پیچیدن کرده اید، همه نهایتا در نتیجه بازی نقش خاص خود را ایفا می کنند. یکی از این نکات به درستی رعایت نشود، احتمالا مجبور به تکرار مسابقه خواهید شد. حقیقت این است که بازی Ride 4 برای حرفه ای هاست! اگر در این سبک تازه کار هستید، مدتی زمان می برد تا بتوانید به سیستم کلی بازی اشراف کافی پیدا کنید

در نهایت، در مورد Ride 4 هم خبرهای خوب هست و هم بد! با توجه به این که هنوز تا انتشار بازی سه روز باقی مانده، ممکن است هنوز در تهیه بازی مردد باشید. همان طور که در ابتدای متن هم ذکر شد، Ride 4 از لحاظ کیفی بازی بدی نیست ولی نسبت به نسخه قبلی، پیشرفت چشمگیری نکرده. خیلی از مشکلاتی که در Ride 3 می دیدیم اکنون در Ride 4 هم حاضر هستند. از نظر گرافیکی هم محصول جدید Milestone با نسخه قبلی خود تفاوت چندانی ندارد. با این وجود، همچنان Ride 4 عنوانی است که ارزش تجربه شدن را دارد ولی به چند شرط! در وهله اول، از یاد نبرید که Ride 4 یک سیمولیتور واقعی است. تجربه این بازی و چالش هایش قطعا برای طرفداران این ژانر جذابیت های خاص خودش را خواهد داشت. همچنین Ride 4 یک ریسینگ موتورسواری است! و در نهایت، این بازی این قابلیت را دارد که بهانه های مختلفی را دست کاربر داده تا خیلی زود آن را کنار بگذارید. Ride 4 عنوانی است که می تواند در نوع خود برای عده زیادی از گیمرها سرگرم کننده باشد؛ ولی کماکان برای رسیدن به سطح بازی‌های تاپ، مسیر زیادی را در پیش دارد.

عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا

نقد و بررسی این بازی بر اساس نسخه ارسالی سازنده بر روی کنسول PS4 نوشته شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا
عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا
عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا
عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا
عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

عطش پیروزی | نقد و بررسی بازی Ride 4 - گیمفا