گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا
گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا
گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا
گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها

آریا مقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

یکی از بهترین تفریح هایی که هر فرد می تواند اوقات فراغتش را با آن پر کند، بازی کردن است. بازی های کامپیوتری سال هاست که جزو پر مخاطب ترین و در دسترس ترین تفریحات به حساب می آیند و از پیر و جوان، تقریباً همه به نوعی به آن ها روی آورده اند. با اینکه همه بازی های کامپیوتری را راهی برای سرگرم شدن و لذت بردن از اوقات فراغت می دانند، خود این بازی ها گاهی می توانند به منشا خشم برای فرد تبدیل شوند. اصلاً کلمه ای به نام Gamer Rage داریم که به همین موضوع برمی‌گردد. مطمئناً برای شما هم بارها هنگام بازی کردن پیش آمده که بخواهید دسته یا ماوس را به سمت مانیتور و تلویزیون پرتاب کنید یا آن را روی سر هم تیمی نوب‌تان بشکنید! البته ما هیچ کدام از این کارها را توصیه نمی کنیم، چون الآن نه خریدن دسته و ماوس جدید به این راحتی هاست و نه پول درمان کله ی شکسته ی دوست‌تان آن قدر کم است! اما اگر این لحظه ها را تجربه کرده اید بدانید که تنها نیستید. هر چه بازی رقابتی تر، میزان خشم به وجود آمده هم بیشتر. به همین دلیل است که بازی های آنلاین می توانند خیلی بیشتر این حس خشم را در افراد بیدار کنند. البته از حق که نگذریم، هیجان این بازی ها هم بیشتر است و خوشحالی بُرد و ناراحتی باخت در این بازی ها بسیار پررنگ تر هستند. اما همیشه این خشم به وجود آمده به خاطر باختن در یک بازی نیست. در واقع می توانم بگویم باختی که عادلانه باشد، جزو موضوعاتی است که گیمرها را آنقدرها هم ناراحت نمی کند، چون ماها یاد گرفته ایم که هزاران بار ببازیم و دوباره از ابتدا شروع کنیم تا جایی که حرفه ای شویم. بنابراین هر گیمر حرفه ای می داند که باخت جزئی از این پروسه است. اما… اما اتفاقاتی هستند که هیچ گیمری نسبت به آن ها حس خوبی ندارد و حتی اسمش هم که می آید آدم عصبانی می شود! خیلی وقت ها شما دارید خیلی معصومانه بازی می کنید که یکی از این اتفاقات زیر می افتد و حسابی عصبانی‌تان می کند! این اتقاقات می توانند برای یک گیمر بدتر از باختن باشند و باعث شوند در آن لحظه کل عدالت دنیا را زیر سوال ببرد! خلاصه مقاله ای که پیش رو دارید، مقاله ای است که احتمالاً با رسیدن به هر شماره اش دردهایتان تازه خواهد شد. این ها دردهایی هستند که یک فرد عادی هیچ وقت متوجه آن ها نمی شود و منحصراً به وجود آمده اند تا گیمر را دیوانه کنند! خلاصه آمده ام که با این لیست با هم درد دل کنیم. یک لیوان یخی، چیزی کنارتان بگذارید که بعد از خواندن هر شماره یک قلپ از آن بنوشید!

در این لیست ده مورد از این اتفاقات که بسیار رایج تر از بقیه هستند دست‌چین شده اند و کل مقاله بیشتر جنبه ی فان دارد. بنابراین به نظرات شما گیمرهای محترم هم نیاز خواهیم داشت تا لیست‌مان از این هم تکمیل تر شود. خلاصه یادتان نرود اتفاقاتی که برای شما بدتر از باختن هستند را در بخش نظرات با بقیه در میان بگذارید. خب دیگر، بدون اینکه بیشتر از این وقت تلف کنیم، به سراغ لیست‌مان برویم. با من، گیمفا و ده اتفاقی که برای ما گیمرها بدتر از باختن هستند همراه باشید.

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

اتفاقاتی هستند که هیچ گیمری نسبت به آن ها حس خوبی ندارد و حتی اسمش هم که می آید آدم عصبانی می شود! خیلی وقت ها شما دارید خیلی معصومانه بازی می کنید که یکی از این اتفاقات زیر می افتد و حسابی عصبانی‌تان می کند! این اتقاقات می توانند برای یک گیمر بدتر از باختن باشند و باعث شوند در آن لحظه کل عدالت دنیا را زیر سوال ببرد! خلاصه مقاله ای که پیش رو دارید، مقاله ای است که احتمالاً با رسیدن به هر شماره اش دردهایتان تازه خواهد شد. این ها دردهایی هستند که یک فرد عادی هیچ وقت متوجه آن ها نمی شود و منحصراً به وجود آمده اند تا گیمر را دیوانه کنند!

۱۰- مشکل کرَک!

از آنجایی که هم بنده ایرانی ام و هم شما، دیگر لازم نیست با هم تعارف کنیم! ۹۹ درصد ما بازی کرَک شده استفاده می کردیم و می کنیم و از همان اول هم اوضاع در اینجا به همین شکل بوده است. البته این طور نیست که در کشورهای دیگر هم همه پول بدهند و بازی را بخرند و در واقع سایت های تورنتی که بازی های کرَک شده می گذارند جزو پربازدیدترین سایت ها هستند. این مشکل کرَک مختص همه ی کسانی است که تا به حال روی PC خواسته اند بازی کنند. فرض کنید چندین ماه است منتظر یک بازی هستید یا یک بازی قدیمی را به زور از یک جا پیدا کرده اید و می خواهید تجدید خاطره کنید. شب با فکر این می خوابید که فردا دانلود بازی تمام می شود و کل هفته را قرار است غرق در بازی شوم. فردا می رسد و بازی بدون هیچ مشکلی دانلود شده است. تمام فایل ها هم صحیح و سالم هستند و شما هم دقیقاً طبق دستورالعمل، بازی را نصب کرده اید. بالاخره زمان آن می رسد که روی آیکون بازی مورد علاقه‌تان کلیک کنید و داخل بازی شوید. همه‌مان حس خوبی را که لوگوی شرکت سازنده روی صفحه می آید و وارد منوی اصلی بازی می شوید را تجربه کرده ایم، نه؟ حالا در یک قدمی تجربه ی این حس هستید که ارور اول روی صفحه ظاهر می شود: «فلان فایل را میان فایل های نصبی شما پیدا نکردیم». عیبی ندارد. بالاخره بازی مفت است و مشکلاتش. می روید فایل را پیدا می کنید و در محل نصب بازی می اندازید. خب دیگر، تمام است. بار دیگر روی آیکون بازی کلیک می کنید. این سری ۴ تا ارور دیگر هم روی صفحه ظاهر می شوند! به این فکر می کنید که شاید مراحل کرک کردن را درست انجام نداده اید. بازی را پاک کرده و بار دیگر آن را نصب می کنید. این سری با ۶ تا ارور مواجه می شوید. انگار سر آن اژدهای معروف داستان هرکول است که با هر بار قطع کردن، دو سر دیگر به جایش در می آمد. آخرش هم می روید و می بینید که بله، در نظرات همان سایت همه نوشته اند که کرک خراب است و این شمایید و این رویاهای شما که جلوی چشمتان پودر شده اند! حتی اوضاع بعضی وقت ها از این هم بدتر می شود. بازی اجرا می شود و چند مرحله هم در آن پیش می روید که ناگهان بازی crash می دهد. فکر می کنید شاید مشکل از کامپیوتر بوده و بازی را دوباره اجرا می کنید. دوباره و دوباره مشکل تکرار می شود تا آخرش می فهمید که اِی لعنتی، باز هم بازی درست و حسابی کرک نشده!

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

این مشکل کرَک مختص همه ی کسانی است که تا به حال روی PC خواسته اند بازی کنند. فرض کنید چندین ماه است منتظر یک بازی هستید یا یک بازی قدیمی را به زور از یک جا پیدا کرده اید و می خواهید تجدید خاطره کنید. شب با فکر این می خوابید که فردا دانلود بازی تمام می شود و کل هفته را قرار است غرق در بازی شوم. فردا می رسد و بازی بدون هیچ مشکلی دانلود شده است. تمام فایل ها هم صحیح و سالم هستند و شما هم دقیقاً طبق دستورالعمل، بازی را نصب کرده اید. بالاخره زمان آن می رسد که روی آیکون بازی مورد علاقه‌تان کلیک کنید و داخل بازی شوید که ارور اول روی صفحه ظاهر می شود.

۹- از دست دادن Loot

شماره ی ۹ این لیست را به این مورد اختصاص داده ام، چون می دانم درد مشترکی است و مطمئناً تنها آدمی نیستم که آن را تجربه کرده ام. فرقی نمی کند که بازی آفلاین باشد یا آنلاین، در هر دو حالت احتمالاً طعم این درد را چشیده اید. مخصوصاً در بازی هایی مانند Borderlands، فورتنایت و بسیاری از بازی های آنلاین دیگر که آیتم ها طبقه بندی Common تا Legendary دارند، این درد بسیار پررنگ تر است. فکر کنید یک Kill بسیار تمیز گرفته اید و فردی که کشته اید، چندین آیتم اپیک و لجندری دارد که دقیقاً چیزهایی هستند که برای ادامه ی بازی لازم دارید. به محض اینکه طرف را می کشید به سمت Lootهایش حرکت می کنید که ناگهان همان اسلحه ی لجندری خیلی شیک از بالای صخره سُر می خورد و روی زمین می افتد و یک بازیکن دیگر که احتمالاً یک ساعت گذشته را در حال کمپ کردن بوده است می آید و آن را بر می دارد و با همان اسلحه به خود شما شلیک می کند! آدم چه بگوید؟ یعنی چه می تواند بگوید؟ نه تنها این، که بعضی وقت ها بخاطر یک باگ مسخره، این آیتم ها جایی میان زمین و هوا گیر می کنند. نقطه ای که دست هیچ کسی به آن نمی رسد و یک Loot عالی به همین راحتی از دست می دهد. در بازی های داستانی نیز این مشکل وجود دارد. مثلاً می بینید یک اسلحه ی چرب و چیلی روی زمین افتاده که دارد از دور صدایتان می زند و تا به آن محدوده نزدیک می شوید، بازی از حالت گیم پلی خارج شده و کات سین پخش می شود! بعد هم بازی کلاً شما را به یک لوکیشن دیگر می برد و دیگر هیچ وقت نمی توانید آن اسلحه یا آیتم را بردارید. حسرت این لحظات همیشه به دل آدم می ماند!

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

فکر کنید یک Kill بسیار تمیز گرفته اید و فردی که کشته اید، چندین آیتم اپیک و لجندری دارد که دقیقاً چیزهایی هستند که برای ادامه ی بازی لازم دارید. به محض اینکه طرف را می کشید به سمت Lootهایش حرکت می کنید که ناگهان همان اسلحه ی لجندری خیلی شیک از بالای صخره سُر می خورد و روی زمین می افتد و یک بازیکن دیگر که احتمالاً یک ساعت گذشته را در حال کمپ کردن بوده است می آید و آن را بر می دارد و با همان اسلحه به خود شما شلیک می کند!

۸- خراب شدن یک مرحله‌ی مخفی کاری

مکانیزم Stealth یا مخفی کاری اکنون سال هاست که بخش جدایی ناپذیر بسیاری از بازی هاست. با اینکه خود من ترجیح می دهم که همیشه به دل دشمن بزنم و همه را گلوله باران کنم تا اینکه پاورچین پاورچین از کنار کمپ دشمن رد شوم، اما نمی توانم هیجان و تنش خاص مراحل مخفی کاری را در بازی ها انکار کنم. اگر تعداد این مراحل کم باشد واقعاً برایم لذت بخش هستند. البته تا آنجا که همه چیز خوب پیش برود! فرض کنید خیلی آهسته و تر و تمیز دارید یک مرحله ی مخفی کاری را پیش می برید و از تکنیک های مخفی کاری مانند پرت کردن اشیاء برای به هم زدن تمرکز دشمن و همه ی این ها (که معمولاً هیچ کس از آن ها استفاده نمی کند!) هم استفاده کرده اید. حالا نزدیکی های آبجکت مورد نظر هستید که به یک مانع مسخره و کوچک گیر می کنید و دشمن شما را می بیند و مجبور می شوید کل مرحله را از اول تکرار کنید و یا با کل کمپ که تا آن لحظه متوجه حضور شما نشده بودند مبارزه کنید! حتی فکر کردن به این موضوع هم انسان را عصبانی می کند. به خصوص که مشکل از طرف خود بازی باشد و بخاطر باگ های مسخره در یک نقطه گیر کنید و یا دشمنانی که تا پنج دقیقه پیش کنار گوششان بمب هم در می کردید متوجه نمی شدند، حالا یک دفعه باهوش شده و با دیدن یک گوشه از بدنتان فریاد می زنند و موقعیت تان را لو می دهند!

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

فرض کنید خیلی آهسته و تر و تمیز دارید یک مرحله ی مخفی کاری را پیش می برید و از تکنیک های مخفی کاری مانند پرت کردن اشیاء برای به هم زدن تمرکز دشمن و همه ی این ها (که معمولاً هیچ کس از آن ها استفاده نمی کند!) هم استفاده کرده اید. حالا نزدیکی های آبجکت مورد نظر هستید که به یک مانع مسخره و کوچک گیر می کنید و دشمن شما را می بیند و مجبور می شوید کل مرحله را از اول تکرار کنید!

۷- از دست دادن یک Kill قطعی

بعضی وقت ها هست که هم گیم با آخرین کیفیت ممکن اجرا می شود، هم پینگ تان خوب است و کلاً بازی هیچ مشکلی ندارد، اما روز روزِ شما نیست! این موضوع در بازی های شوتر اول شخص آنلاین بسیار رایج تر از بازی های دیگر است. طعمه ی خود را پیدا کرده و تفنگ را روی او نشانه رفته اید. شلیک می کنید و گلوله از بیخ او رد می شود و به او برخورد نمی کند. دوباره یک شلیک دیگر و دوباره همین وضعیت! این سری طرف متوجه حضور شما می شود و او هم به شما شلیک می کند و حالا کسی که می میرد شما هستید نه او! این عذاب، به شیوه های دیگری هم می تواند نازل شود. برای مثال می خواهید خیلی حرفه ای و از چندین متر عقب تر یکی از بازیکنان تیم مقابل را اسنایپ کنید. تا همه چیز تنظیم شده و می خواهید شلیک کنید، طرف پشت دیوار سنگر می گیرد یا یکی از هم تیمی هایتان پیدا می شود که زودتر از شما طرف را می کشد و شما هیچ، شما نگاه! از همه بدتر می تواند شرایطی باشد که نه شما هدف گیری‌تان اشتباه است، نه کسی Killتان را می دزدد، اما تا دستتان را روی ماشه می گذارید، می بینید که خشاب خالی‌ است و تا می آیید پُرش کنید، مرغ از قفس پریده است!

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

طعمه ی خود را پیدا کرده و تفنگ را روی او نشانه رفته اید. شلیک می کنید و گلوله از بیخ او رد می شود و به او برخورد نمی کند. دوباره یک شلیک دیگر و دوباره همین وضعیت! این سری طرف متوجه حضور شما می شود و او هم به شما شلیک می کند و حالا کسی که می میرد شما هستید نه او!

۶- هر کی پول بده برنده‌س!

یکی از اعصاب‌خردکن‌ترین مفاهیمی که به خصوص در بازی های آنلاین به چشم می خورد، همین بحث Pay to Win است که گیمرها صد سال است که نسبت به این موضوع اعتراض دارند و کمپانی ها هم صد سال است که عین خیالشان نیست. تا وقتی جیب بازی سازان پرِ پول می شود دیگر چه اهمیتی دارد که چه کاری عادلانه است و چه کاری نه؟ البته تعداد این بازی ها نسبت به چند سال پیش انصافاً کمتر شده و اکنون بازی ها سعی می کنند این پول را از آیتم هایی در بیاورند که روی بازی تاثیر مستقیمی ندارد. اما به هر حال هنوز هم آن بچه ی ۱۰، ۱۲ ساله ی پولدار پیدا می شود که کارت پدرش را خالی کرده و هر چی آیتم درجه یک بوده برای خودش خریده و دیگر هیچ کس حریفش نمی شود. یا آن گیمر تازه کاری که هنوز دکمه های بازی را کامل نمی شناسد ولی اکانت ده ساله ی یک گیمر حرفه ای را خریده و الآن بدون اینکه زحمتی کشیده باشد، پا به پای گیمرهای کهنه کار دارد بازی می کند و Kill می گیرد. نه تنها این افراد به ناعادلانه ترین شکل ممکن می آیند و بازی را به هم می زنند، بلکه ادعای گیمری‌شان هم می شود! خرج کردن برای بازی مورد علاقه تان هیچ عیبی ندارد، اما اینکه به جای آیتم، مهارت بخرید، زیاد عادلانه به نظر نمی رسد. به علاوه، بُردی که نتیجه ی پول باشد، از نظر هیچ گیمر واقعی ذره ای ارزش ندارد.

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

پول، انگل دنیای بازی های آنلاین!

۵- هم‌تیمی‌های نوب

قبل اینکه به این مورد بپردازم، باید این را بگویم که کلاً بعضی ها تا می بازند هم‌تیمی هایشان را مقصر می دانند. این افراد هیچ وقت عدم توانایی خودشان در بازی کردن را دلیل باخت نمی دانند و در حالی که خودشان جزو ضعیف ترین افراد تیم اند، همیشه اولین نفری هستند که نسبت به بازی بد دیگران اعتراض می کنند. این رفتار همیشه در بازی های آنلاین اذیت کننده است و این افراد هم روی اعصاب همه هستند. اما اگر واقعاً دارید خوب بازی می کنید و می بینید تیم شما با اختلاف زیادی از حریف عقب است، باید فکری به حال هم‌تیمی هایتان بکنید! بعضی وقت ها هست که Kill شما به تنهایی از مجموع Kill دو سه نفر اول تیم حریف بیشتر است، اما تیم شما به طرز وحشتناکی از آن ها عقب است. این ها یعنی هم تیمی نوب! یعنی کسی که بازی بقیه را هم خراب می کند. البته این افراد هم گناهی ندارند، بالاخره باید یک جا بازی یاد بگیرند، اما بالاخره این موضوع باعث نمی شود که دردِ این موضوع برای یک گیمر حرفه ای کمتر شود. حالا ضعیف بودن هم‌تیمی، بدترین حالتی نیست که می تواند در بازی های گروهی پیش بیاید. بدتر از آن این است که طرف وسط بازی ببیند احتمال باخت تیم زیاد است و برود سراغ یک Match دیگر و تعداد نفرات تیم شما کمتر از نفرات تیم حریف شود. این ها افرادی هستند که هیچ کس در دنیای بازی از آن ها دل خوشی ندارد و تجربه ی بازی های آنلاین را برای دیگران خراب می کنند.

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

بعضی وقت ها هست که Kill شما به تنهایی از مجموع Kill دو سه نفر اول تیم حریف بیشتر است، اما تیم شما به طرز وحشتناکی از آن ها عقب است. این ها یعنی هم تیمی نوب! یعنی کسی که بازی بقیه را هم خراب می کند. البته این افراد هم گناهی ندارند، بالاخره باید یک جا بازی یاد بگیرند، اما بالاخره این موضوع باعث نمی شود که دردِ این موضوع برای یک گیمر حرفه ای کمتر شود.

۴- مختل شدن بازی آنلاین

بازی های آنلاین به خاطر ذات‌شان که نمی توانند متوقف و یا ذخیره شوند، جنبه ی رقابتی بالایی دارند. جامعه ی گیمری هم که یکی از بی‌رحم‌ترین جوامع تاریخ بشریت است و فقط کافیست یک نفر، یک راند را ببازد تا چهارصدتا انگِ نوب و لوزر و فلان به او بچسبانند! حالا فرض کنید در چنین شرایطی کانکشن اینترنت شما قطع شود و ببینید وسط یک مسابقه ی داغ نمی توانید حرکت کنید، چون «حجم منصفانه»ی اینترنت شما به پایان رسیده است! یا آمده اید دستگاه را روشن کنید تا به دوستان‌تان در بازی ملحق شوید و ناگهان برق می رود و تا سه ساعت بعد هم نمی آید و مانند آن میم معروف تارانتینو، باید در و دیوار را نگاه کنید و منتظر باشید که برق رضایت دهد و برگردد. یک بار هم ممکن است یکی از اهالی خانه در گاراژ یا آشپزخانه به کمک فوری شما احتیاج داشته باشند، غافل از اینکه شش دانگ حواس شما به گیم است و دارید یک Killstreak درست و حسابی می گیرید و مجبور شوید بی خیال آن Killstreak شده و با قلبی شکسته (!) به کمک آن ها بشتابید. گاهی اوقات گیمر بودن واقعاً درد دارد!

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

حداقل این دایناسوره همیشه هست که باهاش بازی کنید!

۳- آپدیت‌های اجباری

شماره ی سوم لیست هم از آن چیزهایی است که واقعاً از هرگونه باختی در بازی بدتر است. فکر کنید بعد از یک روز خسته کننده، در پایان روز یک ساعت وقت اضافه گیر آورده اید و می خواهید قبل از خواب چند راندی بازی کنید و بعد بخوابید که می بینید نمی توانید وارد بازی شوید. این طرف و آن طرف را چک می کنید و می بینید هم کانکشن برقرار است و هم دستگاه مشکلی ندارد، تا اینکه نوتیفیکیشن آپدیت می آید و تصویر زندگی تان سیاه و سفید می شود! آن هم نه یک گیگ، نه دو گیگ، که ۲۰ گیگ آپدیت! آپدیتی که تا دیروز که شما کل وقت عالم را داشتید، هیچ خبری از آن نبود و حالا که دلخوشی‌تان همان یک ساعت آخر روز است باید ظاهر شود و همه چیز را خراب کند. مخصوصاً اگر Call of Duty: Modern Warfare را که سال پیش منتشر شد بازی کرده باشید، حتماً این درد را تجربه کرده اید که هر سری که آدم می آید بازی کند، با یک آپدیت ۲۰، ۳۰ گیگابایتی مواجه می شود و باید به زور برایش جا باز کند. سازنده های عزیز، آن قدری که شما فکر می کنید Seasonهای جدید بازی های آنلاین برای ما جذاب هستند، ما بیشتر می خواهیم بازی کنیم. این آپدیت های لعنتی را کم حجم تر کنید لطفاً!

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

عد از یک روز خسته کننده، در پایان روز یک ساعت وقت اضافه گیر آورده اید و می خواهید قبل از خواب چند راندی بازی کنید و بعد بخوابید که می بینید نمی توانید وارد بازی شوید. این طرف و آن طرف را چک می کنید و می بینید هم کانکشن برقرار است و هم دستگاه مشکلی ندارد، تا اینکه نوتیفیکیشن آپدیت می آید و تصویر زندگی تان سیاه و سفید می شود!

۲- لگ

این مورد احتمالاً اولین چیزی است که به ذهن هر گیمر آنلاینی می رسد. لگ از قدیم الایام، دشمن شماره یک گیمرها بوده و به نظر می رسد که حالا حالاها جایش را به کسی ندهد. پینگ بالا و لگ دو تا از عواملی هستند که هیچ وقت از بین نمی روند (بخصوص در کشور ما!) و هیچ وقت هم از منفور بودن آن ها کاسته نمی شود. دیگر توضیح بیشتر برای این مورد لازم نیست. خودتان بازی کرده اید، خودتان این درد را کشیده اید و خودتان می دانید چه لحظه ی بدی است آن لحظه که متوجه می شوید کاراکتر شما دارد عجیب و غریب و تکه تکه حرکت می کند و پیش خودتان می گوید «تو رو خدا، دوباره نه»! البته همین لگ بهانه ی خوبی هم دست آن هایی داده که بازی بلد نیستند. اگر کمی اوضاع خارج از کنترل‌شان پیش رود، همیشه بهانه ی «حاجی من بدجور لگ دارم» هست که نجاتشان دهد! بنابراین شاید این لگ برای همه آنقدرها هم منفور نباشد!

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

خودتان بازی کرده اید، خودتان این درد را کشیده اید و خودتان می دانید چه لحظه ی بدی است آن لحظه که متوجه می شوید کاراکتر شما دارد عجیب و غریب و تکه تکه حرکت می کند و پیش خودتان می گوید «تو رو خدا، دوباره نه»!

۱- اسپویل شدن داستان بازی

شاید در تاریخ بازی های کامپیوتری، هیچ کس به اندازه ی اسپویلرها منفور نباشند. واقعاً روزی باید یک قانونی به وجود بیاید که این افراد به خاطر این کار لوس‌شان جریمه شوند. افرادی که زندگی و زمانشان آن قدر بی ارزش است که به جای تجربه ی بازی ها و لذت بردن از آن ها، در Reddit و توییتر و بخش کامنت سایت ها می چرخند و بازی های مورد علاقه ی افراد را برایشان اسپویل می کنند. پشت پروسه ی تولید هر بازی، صدها نفر نشسته اند و زحمت کشیده اند، پای بازی زمان و عشق گذاشته اند و پس از سال ها ایده پردازی، محصول نهایی را منتشر کرده اند تا همه از آن لذت ببرند، و یک سری فرد بیکار و ترول پیدا شده اند که بدون هیچ دلیل خاصی آن را اسپویل می کنند. وقتی پایان بازی را می شنوید هم که دیگر رغبت چندانی برای تجربه ی آن باقی نمی ماند. چندین سال زحمت بازی ساز و چندین سال انتظار مخاطب، به خاطر لوس بازی این افراد به هدر می رود. شک نکنید سمی ترین افراد دنیای بازی همین اسپویلرها هستند و فکر نکنم گیمری آن قدری که از اسپویل شدن بازی مورد علاقه اش عصبانی می شود، از باختن عصبانی شود.

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

شک نکنید سمی ترین افراد دنیای بازی همین اسپویلرها هستند و فکر نکنم گیمری آن قدری که از اسپویل شدن بازی مورد علاقه اش عصبانی می شود، از باختن عصبانی شود.

این ده تا از رایج ترین مواردی بود که به نظر می آید از باختن برای گیمرها بدتر باشند. شما نظرتان درباره ی این موارد چیست و چه چیزهایی را می توانید به این لیست اضافه کنید؟ منتظر نظرات شما هستم!

Meme.shezNathan MillerAlirezaوان اس ...Jin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا
گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا
گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا
گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا
گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اقا یه نظر سنجی
    طرفدارای بازی های آنلاین لایک
    طرفدار بازی های آفلاین دیس لایک
    من خودم می گم آفلاین

    Meme.shezX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈²⁰²⁵وان اس ...
  • majid گفت:

    اینا درد نیست رفیق چندین و چند ساله ما گیمر های ایرانیه بازم خدا رو شکر

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    شماره ۱۰ و ۲ رو کاملا درک میکنم مخصوصا ۱۰ یه دورانی بود نصب کردن بازی از خود بازی سخت تر بود حالا کرک که جای خود ، چون اصلا انلاین بازی نمیکنم در مورد موارد انلاین نظری ندارم …. اسپویل بدترین هست در هر چیزی چه فیلم چه سریال و چه بازی یا مثلا بخوای یه بازی رو شروع کنی یکی بیاد بهت بگه از کدوم سمت برو و اینکارو بکن یا نکن ، متنفرم از راهنمایی شدن و اسپویل شدن به حق شماره ۱ حقشه … ممنون مقاله جالبی بود

    • ای خدااااااااا فقط شماره ۱۰
      یعنی یه روز خوش از نصب بازیا نداشتم من. چه امید هایی داشتم قبل دانلود شدن کامل بازی! با خودم می گفتم آخ جون پارت آخره!
      از مشکل کرک بگیر(که خیلی کم پیش میومد البته) تا ارور های بی شمار
      واقعا ما PC گیمرارو دریابید

    • Ozhan گفت:

      فک کنم لست اف اس۲ ازین به بعد نماد قربانی شدن توسط اسپویل بشه!

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        خیلی نامردی شد سر اینبازی ، امیدوارم هیچ بازی دیگه ایی مثل لست ۲ نشه که انقدر طرفداراش ناراحت بشن ، من دیگه داشت حالم از این جو به وجود اومده بهم میخورد یه مقدار دیگه کش میومد این وضعیت کلا ۳ ماه اینترنت رو تحریم میکردم حالا خودم اون تاریخ نه پلی استیشن داشتم نه بازیش کردم هنوز ولی به عنوان یه گیمر فکر کنم بدترین دورانی بود که داشتم تو دنیای مجازی چه خوب تموم شد رفت پی کارش

      • gamegood گفت:

        لست ۲ شخصیت محبوب خیلی هارو کشت و یه شخصیت محبوب دیگشو هم جن س گرا کرد و همشم از اون دی ال سی لفت بی هاین شروع شد و اتفاقات بازی هم باعث نارضایتی خیلی از گیمرها شد و همون دشمنی از روند ساخت بازی باعث اسپویل کردن بازی شد در اصل لست ۲ قربانی تصمیمات غلط سازنده ها و کارگردان شد. از اون بدتر ۶۰ دلار طرفداراش پول پرداخت میکردند و نمیدونستند با چنین اتفاقاتی مواجه میشند در حالی که اگه میدونستند ۶۰ دلار بی زبون رو نمیدادند و اسپویل کردن باعث شد خیلیها این موضوع رو بفهمند.

        • Ozhan گفت:

          بله بله شما درست میفرمایید ولی حق با شما نیست

        • ولی این به اصطلاح خوبی کردن که به صورت زورکی انجام شد خیلی‌ها رو هم عذاب داد.چون خیلیا هم فقط بازیو دوست داشتن و با ذهن باز میخواستن به استقبال بازی برن و اصلا کاری به حواشی هم نداشتن حالا اینا چه گناهی داشتن که تو این گرونی باید اسپویل میشدن.دیسک بازی وقتی اومد کمتر از ۱۳۰۰ نبود ولی بازم اسپویلر‌ها ول نمیکردن.این اصلا توجیح خوبی نیست که طرف اسپویل بشه و چون احتمال داره خوشش نیاد ، ۶۰ دلارش از بین نره خب چرا نمیگن کمِ‌کم به همون اندازه هم افرادی بودن که از این اسپویل عذاب کشیدن.به هر حال این اسپویل کردن هیچ توجیحی نداره به غیر از این که نشون میده اسپویلر روانی بیش نیست.میخواستم بازی رو با تخفیف بگیرم چون میدونستم فروش خوبی میکنه و به زودی تخفیف میخوره اما از ترس اینکه روایت و چیز‌های دیگه برام توسط همین روانیا اسپویل بشه (اتفاق اول بازی برام اسپویل شده بود البته تا حدی میدونستم چون تروی بیکر گفته بود شما آماده نیستین) بازی رو ۶۰ دلار خریدم و ۱۲۰۰ پیاده شدم و الان برای جبرانش ۱۸۰۰ باید پیاده شی و البته ۱۰ دلار هم ضرر حساب نمیشه وقتی از اون موقع تا الان دلار ۱۰۰۰۰ تومن گرون شده ولی دوستان دیجیتال باز میدونن وقتی الان ۱۰ دلار بیشتر از حسابت خرج کنی دیگه ۱۰ دلار خارج شده و مجبوری اون ۱۰ دلار رو چند وقت بعد
          باید خیلی گرونتر بخری و به حسابت وارد کنی.این ضرری هست که اسپویلر‌ها به آدم ‌میزنن هم ضرر اقتصادی و هم عصبی.

        • شما درست میگی
          ولی ناراحت نشو ..
          هر فیلمی هر بازیی هر چیزی که طرفداراش زیاد بشه دولتها توش دستکاری میکنن و میتونم بهت قول بدم که شخصیت های بازی tlou هم از این قاعده مستثنا نیستن..
          همیشه دولتمردان از خودشون حمایت و از مردم سو استفاده کردن
          این چیز تازه ای نیست

  • دزدیدن رمپیج در دوتا بدترین و اعصاب خرد کن ترین کار دنیاس…یعنی همه ی اینایی که شما گفتین من تجربه کردم ولی دزدیدن رمپیج دیگه ته تهشه…ممنون بابت نوشتار خوبتون

  • کسی جایی برای اکانت ایکس باکس میشناسه؟؟(سایت باشه)
    فیل اکانتمو بن کرد:( :smug:
    منم درد دارم 😥
    :pain:

  • GAMEbas گفت:

    من که انقدر تو فورتنایت با همتیمی های نوب بازی کردم که اعصابم خورد شده

    و با حرف شما هم درباره بازی های کرکی موافقم من که خیلی تو بازی های کرکی مشکل داشتم اصلا ارورش به کنار حتی اگر هم درست بود و راحت وارد بازی میشدید یه عیب های خیلی عجیب بعضی وقتا پیدا میکرد مثلا وسط یه مرحله خاص کرش میکرد که مطمعنم شما هم با این نظرم موافقید که بدترین اتفاق موجود تو بازی همینه

  • Neil_druckman گفت:

    هیچ وقت یادم نمیره مایکروفنا چطوری دلست ۲ رو با وقاحت اسپویل میکردن موقع ای که بازی لو رفت نمونش dragon313 و یا enternal man.
    اینا خجالت آوره وقعا

  • venom گفت:

    بد ترین چیز واسه یه گیمر اینه که بعد ۴ نسل بازی با پلی استیشن بخاطر مشکلات مالی با گیم خداحافظی کنه

  • Ryan Bones گفت:

    افت فریمم اضافه کنید دوستان باهاش آشنایی کامل دارن!

  • از نظر من اسپویل کردن باید جرم فدرال محسوب بشه! از ترس همین اسپویلرای بی خدا من اندگیم رو با کیفیت پرده دیدم
    بدترین همه اینا اسپویله 😐 😐 😐

  • با تشکر بابت مقاله
    هیچکدوم به وحشتناکی شماره ۱ و اسپویل شدن نیستن
    حدود ۳ ماه بیچاره شدم تا لست ۲ واسم اسپویل نشه،اون هم در حالی که بازی اصلا عرضه نشده بود
    تو این ۳ ماه حتی چند بار کابوس میدیدم که بازی واسم اسپویل میشه
    که خوشبختانه شایدم متاسفانه اسپویل نشدم

    • Ozhan گفت:

      کاش میشدی
      من شدم و تا حدودی هضم اتفاقات بازی واسم راحت تر شد
      یه چیزیو توجه کردم..اونایی که اول بازی براشون اسپویل شد کامل بعدش با قضیه کنار اومدن…ولی اونایی که اخر روز سوم/قسمت دوم بازی براشون اسپویل شد هیتر بازی شدن
      اسپویل
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      خیلیا فک کردن ابی ترنسِ و جوئل رو اول بازی کشته و الی روهم اخر بازی تو همون فایتشون میکشه و این ماییم که داریم کنترلش میکنیم
      در واقع اسپویلر نامحترم از عمد جوری بازی رو اسپویل کرده بود که خیلیا هیتر بشن
      نگفت بازی یه چپتر دیگه به اسم باربارا داره و همه فکر میکردن یه شخصیت جدید ترنس و فمنیست میاد تو پارت۲ و هرچی قهرمانِ رو میکشه
      نمیدونم از خراب کردن ناتی داگ چی بهش رسید ولی خوشحالم مایی کل تحت تاثیر اون جو منفی قرار نگرفتیم بازی برامون خیلی بیشتر از شماره یکش تاثیرگذارشد و تو یادمون موند

      • اتفاقا ربطی به اون نداره
        اگر واقعا مشکل مخالف ها این قضیه بود،با اومدن بازی و فهمیدن داستان واقعی حل میشدش که نشد و حتی بدتر هم شدش
        حتی اگر ابی واقعا ترنس بود باز داشتن همچین هیکلی براش منطقی تر بودش چون همورمون مردانه تو بدنش داشت
        داشتن همچین بدنی بدون استروید و کلی مکمل برای زن ها غیر ممکنه و ابی هم توی یک دنیای آخرالزمانی زندگی میکنه
        این کرکتر با اکثر کرکتر های بازی کلا SJW و فمنیسم خالص هستن
        من هنوز موندم دقیقا چرا ابی پسر نبود،چون هیچ تغییری واسش ایجاد نمیشد

        • Ozhan گفت:

          من خودم ابی یکی از بهترین کاراکترای کل دوران زندگیمه و واقعا خو گرفتم با کاراش…عاشقش نیستم ولی ذره به ذره درکش کردم که چرا دست به این اعمال زد و شخصیتش برام محبوب شد
          استرویید نداشت ولی انگیزه داشت…انگیزه از هرچیزی تو دنیا قوی تره
          کی گفته اسپویل تاثیری نداره؟همیشه یه جو منفی اثرشو میذاره..یه حالت دومینو وار داره
          ریویو بامب اگ تاحلا شنیده باشی اثرات خودشو میذاره جوری که یارو حتی نمیفهمه بازی چیه ولی چون شنیده دارن اتک میدن میاد اونم یه منفی میچسبونه به نمره بازی
          برو توییتر جیسون شرایر رو ببین تا بیشتر متوجه حرفم بشی
          در مورد پریس یه توییت کرده حرفای زیرشم بخون

          • ابی با اختلاف منفور ترین و بدترین کرکتر تاریخ گیم هست و یکی از بدترین شخصیت پردازی ها رو داره و از قضا هیچ کدوم از کارهاش هیچ منطقی ندارن
            https://uupload.ir/files/9hi2_20201006_205421.jpg
            این کرکتر حتی یک لحظه احساسی یا یک دیالوگ ماندگار نداره برخلاف الی و جول نسخه اول که هر ثانیه و هر دیالوگ بازی رو باید طلا میگرفت
            الآن یکی میاد میگه yOu ArE mY pEoPlE دیالوگ به یاد موندنی ای هست

            • Psycho0172 گفت:

              ابی قرار نیست محبوب باشه
              ابی قرار نیست افسانه ای و موندگار باشه
              ابی قرار نیست احساسی باشه
              ابی هدفش از وجود داشتن تو داستان بازی اینا نیست
              به خدا نیست
              بفهم اینو

            • noobmaster69 گفت:

              اینکه یه کارکتر منفور باشه دلیل بر بد بودنش نمیشه، جافری در گیم او ترونز کارکتر منفوری بود ولی بد بود، میزارم به عهده خودت. اگه پادکستای بازی رو گوش داده باشی متوجه میشی که برای ابی بک گراندی انتخاب شده بود که بیشتر احساس همدردی گیمر رو برانگیزه ولی دراکمن گفت چون خیلی آسون میشد قبول این قضیای بازی و ما انگار ابی رو به تحمیل کردیم به گیمرا ازش صرفه نظر کردیم و چالش بزرگتری برای خودمون در نظر گرفتیم ، به نظر من با این داستان میزان ارتباط با ابی رو میزان ظرفیت خود گیمر گذاشتن.

              • جافری اصلا جوری نوشته شده بود شخصیتش که منفور باشه پس منفور بودن براش یک برده
                ولی ابی هم قرار بود منفور باشه؟

              • تو گیم آف ترونز جافری شخصیت منفوری بود و درسته و صد البته شخصیت پردازیش جوری بود که ما تا میتونیم ازش متنفر باشیم
                ولی مجبورمون نمیکرد که دلمون واسش بسوزه
                مجبورمون نمیکرد که بهش حق بدیم در حالی که ناحق هست
                مجبورمون نمیکرد که باهاش بازی کنیم
                و آخر هم بعد از اون همه کاری که کرد،آخرش مفت مفت فرار کنه

                • noobmaster69 گفت:

                  شما یه عکس گذاشتی ابی منفوره انگار چیز بدیه فقط خواستم یکم روشنتر بشه قضیه. بعدش دیگه بحث داره.

                  ابی هم در اول طوری نوشته شده که متنفر بشی ازش و مطمئنا برخورد اول تاثیر کلی‌شو میذاره و دیگه نظرت عوض نمیشه، دراکمن میخواسته اینو تغییر بده، تا جایی که تونست هم اینکارو(حق دادن به ابی) واسه پلیر سخت کرد. به نظر من بازی اصن زور نمیزنه ابی رو تحمیل کنه(من روی صحبتم با کسی نیست که با ناز کردن سگ قراره به یکی حق بده) برا همین گفتم ارتباط باهاش به ظرفیت خود مخاطب ربط داره. من تا جایی با ابی راه اومدم که “کارکتری مناسبی برای این دنیا خلق شده” و به خاطر علاقه بیش از حدم به جول بخوام بیشتر از این پیش برم ابی به شدت منفور میشه و “ظرفیتشو” ندارم بیشتر پیش برم.

            • marilyn گفت:

              پس خوبه خودت هم میدونی برترین دیالوگ لست دو کدومه در کنار باقی دیالوگ هاش که کل اینترنت پر شد با این دیالوگ و سکانس معروف.. البته این نظرت بهتره بگی نظر شخصی یا نظر هیتری خودمه چون خیلی جاها از ابی بهترین کاراکتر لست دو و بهترین صدا گذاری و شخصیت پردازی میدوننش..درضمن این تویی که دنبال سکانس های احساسی و عاطفی و دیالوگ های عاشقانه و خنده دار هستی ولی لست همچین بازی ای نیست پس به نظر بقیه و سلیقه شون احترام بزار و تخریب نکن بیخودی درضمن من نمیدونم اوژان وقتی تورو میشناسه و نظرت رو فهمیده میاد همچین کامنتی رو زیر همچین ادم بی منطقی رپلای میکنه عجیبه

              • آره بهترین دیالوگه،ابی هم بهترین کرکتره
                فکر کنم اینترنتی که رفتی و با این دیالوگ پر شده بود با اینترنت من فرق داشته
                یک سر به ساب r/thelastofus2 بزن ببین چقدر پر شده
                احتمالا نمیدونی شخصیت پردازی چی هست چون ابی هیچ شخصیت پردازی ای نداره
                یک صحنه از بخش ابی بگو که به اندازه اون صحنه ای که الی بقل جول تو نسخه اول گریه میکنه قشنگ باشه؟نیست
                ((درضمن این تویی که دنبال سکانس های احساسی و عاطفی و دیالوگ های عاشقانه و خنده دار هستی ولی لست همچین بازی ای نیست))
                خیلی جالبه همه TLOU رو بخاطر همین چیز ها دوست داشتن و بنای بازی هم به همین دیالوگ ها و صحنه های زیبا در یک دنیای آخرالزمانی زشت بودش
                احتمالا لست ۱ رو اصلا بازی نکردی

      • BRAVOSIX313 گفت:

        منم والا درک نمیکنم از اسپویل کردنو ترول کردن چی گیرشون میاد

  • mhab1581 گفت:

    کاش تو اولین مورد (کرک) به اسم منفور دنوو هم اشاره می کردین

  • ده قبلاً زیاد بود ولی با اومدن فیتگرل و کورپک مشکل حل شد

  • الان اشک از چشمام جاری شده
    خدایا چرا؟

  • P2W = مسخره ترین اتفاق تاریخ گیم

  • عالی بود با تک تکش موافقم :yes:
    مخصوصاً ۵ و ۸
    من چون مخفی کاری سبک مورد علاقمه، خیلی این اتفاق برام افتاده.. مثلاً تو اسپلینتر سل
    نمی دونم اینی که می گم جزو قسمت ۵ هست یا نه.. وقتی مثلاً عمه یا داییت میاد می گه برای بچشون بازی بیارم بازی کنه.. بعد
    میری بازی رو میاری براش ولی تا اینجا مشکل نیست.. مشکل اینه باید بشینی کنارش بهشم یاد بدی حالا طرف کیه یه بچه شیش هف ساله نوب خالص آیکه درد داره :beatup: بعد تو این کنار هی حرص می خوری.. بعد مثلاً بعد ۱۰ بار باختن یجوری دستتو می زاری رو دستش یه کیل می گیریبعد بچه هه از ذوق می ترکه میدوئه سمت باباش می گه بابا من غول کشتم :laugh: 😛
    خیلی خوبن این بچه ها..
    اون دایناسورم خیلی رو مخه
    از عکس آخر مقاله یکم حالم گرفته شد
    خسته نباشی نویسنده عزیز

  • darkwarrior گفت:

    من فقط و فقط بخاطر مشکل کرک کنسول گرفتم
    کنسول دردسر نداره دیسک میذاری لذت دنیا و اخرت رو میبری

  • vergil2max گفت:

    بزرگترین درد برای من اینکه نمیتونم خیلی از بازی های موردعلاقمو بخاطر وضع بد اقتصادی بخرم تا اینجوری حداقل بخشی از زحمت سازند هاش که سالها زحمتشو کشیدنو جبران کنم.مسئله وقتی ناراحت کننده تر میشه که میشنوی شرکتی مورد علاقت مثل سازنده دد اسپس بخاطر عدم فروش کافی تعطیل میشه
    بخاطر همین مسئله اقتصادی,سیاسی,خیلیامون از تجربه روز اول بازی,نبودن نمایندگی و پشتیبانی از زبان مادری,تحریم و خیلی چیزهای دیگه محروم شدیم.کاش بعضیا میفهمیدن که بزور تقلین کردن افکار خودت به بقیه بزرگترین توهین به شعور و گرفتن ازادی بقیه ست

  • آخ آخ گفتید کرک درد دلم تازه شد.
    GTA IV رو ده بار کرک کردم بازم نیومد یه بار اومد مپ لود نمیشد ریلیز جدید استیم رو از دانلودها گرفتم پارت ۲ خراب بود.
    خلاصه سر این بازی پیر شدم :-((

    • Iliya گفت:

      من سر ماست وانتد ۲۰۱۳ نابود شدم
      میخواستم برا پسر داییم کرک کنم یدفعه فایل ها کپی نمیشدن یدفعه از اریجین رد نمیشد
      آخر سر هم که درست شد صفحه نمایش مشکل پیدا کرد ترسیدم فایلا ویروسی باشه زدم همه چیو پاک کردم آخرش فهمیدم نیازی نبود اینکارو بکنم فقط باید تنظیمات صفحه نمایش رو درست میکردم 😐

  • Alsavegma گفت:

    هیچ کدومش بدتر از شماره چهار نیست مخصوصا وقتی تو بازی با کلی اختلاف اول باشی

  • P224 گفت:

    آقا این کاتسین که گفتین تو لوت یعنی یکی از اعصاب خورد کن تریناش تو اساسین کرید ریولوشن بود برام یعنی اونجایی که تمپلار کچله رو اول بازی میکشی تا میای لوتش کنی کانسین میاد کاتسین هم که تموم میشه میخواد چپتر رو تموم کنه بره تو انیموس یعنی باید تو یه ۴تا۱۰ ثانیه یارو رو لوت کنی تا یه کتاب خاصی رو داشته باشی
    در مورد کرک هم کرک ایرانیا رو یادتون رفت بگین از خود مشکلات کرکشون بدتر اینه که میبینی از یه سایتایی مثل Codex بازی رو دانلود کردن بعد ۱۰۰۰۰ به ما میفروشن پشتشم زدن حقوق نشر و کپیش محفوظه هر موقع دیدم درک نکردم چجوری حقشون محفوظه؟

  • ArminMalekM گفت:

    پاک شدن سیو خفن :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
    دستتون درد نکنه ممنون هم داغ دلمون تازه شد هم کلی خندیدیم ممنون :heart: :rose:

  • Majid گفت:

    بیشتر بازی ها داستان خاصی ندارن و بازی های داستانی که داستانش مهم باشه زیاد نیست برا همین مشکل شماره یک کمتر از بقیه مشکلات بازی های آنلاین پیش میاد خیلی کمتر
    ۵-۶ تا از مشکلاتی که گفتید خیلی های دیگه هم که گفته نشده مختص بازی های آنلاینه که تقریبا همشون دارن
    اگه مثل لست به زور یه سری پیگیر اخبار نباشن و یه سری دنبال اسپویل به هر روشی نباشن احتمال اسپول خیلی کمه
    ولی ممکن نیست بازی آنلاینی باشه و حداقل نصف این مشکلات نداشته باشه

  • Devil گفت:

    من تعارف نمیکنم از اولم گفتم پول بابت بازی چرت نمیدم چون جدیدن ۹۰ درص بازیهارو نصفه نیمه پاک میکنم از بس که تکراری میشن .اما بابت ردد ۲ پول دادم سایبر هم میخرم. wow هم میخرم چون سرورهای ایرانی هر ۶ سال یادشون میفته آپدیت کنن یعنی یه بازی پیدا نمیشه بعد ۲۰ سال بزنه رو دست wow ؟ بعد هی میگن بلوغ صنعت گیم خاک تو سر بلوغی که بازیهای بیست سال پیش از بازیهای الان یه سر و گردن بالاتر هستن

  • 30nabhl گفت:

    (هر چند من خودم آنلاین باز نیستم ولی خب بعضی چیزا رو میشه درک کرد)
    وسط یه بازی آنلاین …
    مامان : یه لحظه اون زهرمارو نگه دار بیا

  • بازیهای کامپیوتری واقعا سرگرمی نشاط آور و روحیه سازی هستن.. اما دلبستگی بیش از حد بهشون باعث میشه این لحظات درد آور بوجود بیان..

    مثل هر دلبستگی دیگری . بعد از ناکامی میتونه آدمو اذیت و ناراحت کنه.. ولی بیشتر وقتا  این باخت ها میتونن مثبت هم باشن و باعث بردن بیشتر برامون بشن..

    در کل دلبستگی به هیچ چیز خوب نیست. حتی به بهترین و دوست داشتنی تریم کس ها و چیزها نباید دل بست. همه چیز هدیه ای از طرف خداونده..
    آدم هوشیار به چیزهای ناپایدار دل نمیبنده.. حتی به زندگی که آخرش با شکست و تلخی و مرگ همراهه هم نمیشه دل بست ، چه برسه به گیم و تفریح..
    فقط کشف خداست که میشه بهش دل بست و بقیه فقط ابزار کشف اونه..

    ما ایرانیها به گیم و تفریح و نشاط نیاز فراوان داریم تا بتونیم سختیهایی که بیشترش تقصیر خودمون نیست رو تحمل کنیم.. ما باید کار کنیم بازی کنیم پیشرفت کنیم.
    ولی نباید بهش دل ببندیم و خودمون رو درگیر چیزهای از بین رفتنی کنیم..
    پیشگیری بهتر از هر درمانیه.. به هیچ چیز دل نبدیم.. حتی پدرو مادر و همسر و اولاد و …

    چون سر آخر همونی که به ما زندگی داده همون هم همه چیز رو ازمون میگیره

    .
    .
    .
    .
    .
    با حرفاتون در مورد اسپویلر ها کاملا موافقم :yes:

  • Iliya گفت:

    این آپدیت ها از لگ هم بدتره
    رفتم پابجی دیدم سیزن جدید اومده ۲ گیگ آپدیت (از سیزن قبلی تا الان تو بازی نرفته بودم)
    رفتم کالاف موبایل میخواستم یه مپ دیگه برم ۴۰۰ مگ آپدیت
    بعد جالبیش اینه اسکین هایی که نداری هم دانلود میکنه 😐
    من خودمم و دوتا اسکین RARE اونموقع باید تمام اسکین هارو دانلود کنم

  • مشکل کرک واقعا روی اعصابه با حضور قفل دنوو این بحث مخفی کاری هم خیلی تجربه کردم ولی اون اسپویلر‌ های لعنتی که اینجا هم کم نیستن مثل علی پاور که اوری رو اسپویل میکرد یا اون کاربرایی رد دد رو بعد از تایید شدنش برای پی سی اسپویل میکردن و اونایی که لست ۲ رو اسپویل کردن از همه بدترن

  • vdrgame گفت:

    اقا ببخشید من چند تا سوال از داستان بازی لست ۲ دارم
    اسپویل
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    اقا یک سری میگن داستان بازی خوبه یک سری میگن بد ، من یک سوال دارم اون همه اتفاق بد برای ابی افتاد بعضی ها میگن خوب چون جوئل رو کشته داره این همه بلا سرش میاد و بدبخت شده و برای همین الی دید طرف بدبخت شده و ولش کرد و انتقامم لازم نبود دیگه ، در حالی من جوری که فهمیدم اگه جوئل رو نکشته بود باز هم این اتفاقات میوفتاد اره یکسری از دوستاشو الیی کشت ولی خوب اونجا که میرن دنبال فایرفلای بازم به دام میوفتادن و بدبخت میشدن که اصلا ربطی به الیی نداشت !! فقط با این تفاوت الی نمیومد اخر سر برای انتقام نجاتش بده!!!
    بعدش بعضی ها میگن انتقام بده و باید ول کنی طرف رو !!، واقعا عجیبه برام !! اره تو دنیای واقعی ما نمیتونیم خودمون مستقیم انتقام بگیریم چون باعث خشونت و … میشه تو جامع برای همین قانون میاد انتقامتو میگیره ، حالا الیی فکر میکنم دید اگه ابیی رو بکشه رفیقش تنها میمونه و میمیره و این کارو نکرد این میشه یه دلیل ولی خوب چرا کارگردان بیاد شخصیت رو تو همچین حالتی بزاره که انتقام نگیره ، وقتی که گیمر ۳۰ ساعت میاد تلاش میکنه تا انتقامو بگیره و بازی رو پیش میبره؟ ، اصلا برای من جالب نبود اصلا اگه داره پیام میده پیامش چیه؟

      • Iliya گفت:

        اینطوری که تمام کارای کریتوس زیر سوال میره

      • vdrgame گفت:

        داداش گلم کسی که مثلا پدر منو کشته من حق دارم گذشت کنم یا انتقام بگیرم … اگه انتقام بگیرم نمیتونیم بگیم کاری بدی کردم یا خوبی ، یا مثلا اگه ببخشم از حقم گذشتم.
        یه حالتی وجود داره اونم اینه که اگه من برم دنبال انتقام باعث میشه افراد بی گناه زیادی کشته بشن که در این حالت بهتر گذشت کنه ادم ،ولی عزیز الیی دیگه گذشت نکرد و افراد بی گناهیی هم کشته شدن و حالا کارش اشتباه بوده ، حالا طرفو گیر اورده میبخشتش ؟ یعنی این وسط فقط ادمای بیگناه بمیرن ؟
        اگه میخواسته اینو نشون بده که بعضی مواقع باید برای حفظ جون چند ادم باید گذشت کنی خوب کسیم دیگه نموند . با این همه کشتار میاد میگذره ؟
        این دیگه چه داستانیه
        یعنی الیی نمیدونه احتمال داره افراد بی گناهیی کشته بشن برای رسیدن به ابیی بعد اخر سر اونا رو بکشه بعد اصل کاری رو ول کنه .
        قانون که نمیخواسته حق الیی رو بگیره براش که بی خطر باشه و بدون این که حقی این وسط پایمال بشه انتقام بگیره براش، خودش دست بکار شده

    • تکلیف بازی با خودشم معلوم نیست
      بچه ۱۰ ساله بهتر از این داستان مینوشت

    • پیامش یچیزه!
      آخرین ما!
      یعنی اگه اون کشته بشه( ما )تبدیل به( من )میشه و اگه اتقام بگیره دیگه مایی وجود نداره..

      حتی بد ها هم توی دنیای نابود و متروک tlou2 باز میتونن برای همنوع خودشون ارزش داشته باشن..

      کار خوب رو کرد . بعضی وقتا بنا به شرایط باید گذشت کرد
      انتقام گرفتن همیشه بهترین راه حل نیست .
      مخصوصا توی دنیای آخر الزمانی tlou2 که این دنیاست که از همه چیز و همه کس انتقام گرفته و( این بازماندگان هستن که همدیگه رو دارن و دوباره باید دنیاشون رو بسازن.. )
      (بجای اینکه بفکر انتقام گرفتن از هم دیگه باشن)..
      الی هم اول سر اینو درک نکرد چون هنوز افراد زیادی زنده بودن.
      ولی سر آخر همین موضوعو درک کرد که انتقام نگرفت!

      • معنی آخرین ما. یا آخرین بازماندگان هم یعنی همین

        • vdrgame گفت:

          مرسی از پاسخت دوست عزیز … ولی درسته که اینا باید باهم باشن و باهم دنیا رو دوباره بسازن ولی خوب چه تو دنیای اخرت لزمان و دنیا الان کسی که منجرب قتل بشه خانواد طرف حق انتقام دارن حالا میتونن انتقام بگیرن یا میتونن ببخشن ، در بعضی از شرایط چون اگه خواسته باشه انتقام بگیره باعث میشه هم نوع زیادی از بین بره و زنجیره انتقامه زیادی درست میشه خوب برای همین ببخشش بهتره !! ولی این الیی از اول براش مهم نبود رفت دنبال انتقام حالا که افراد زیادی از دست رفته میخواد بگذره ؟ و اون نقطه اخر چرا کارگردان اومد شرایط رو ابی و لو مثل جوئل و الی کرده بود که باعث بشه الییی بگذره چون اگه میکشت ابی رو باز لو کشته میشود یا اگه زنده میموند باعث میشد اون زنجیره ادامه پیدا کنه و بیوفته دنبال انتقام از الیی ، درحالی میتونست اینا رو تنها مقابل هم قرار بده و الییی اونو بکشه و بعدش تنهاییشو میدید که افراد زیادی از دست داده و هم درس میداد بازی هم بازیکنا رو الکی پای بازی نکشیده بود.
          البته من منظور اون جایی که گفتی اگه میکشتش مایی نبود نشدم !!؟
          برای اینه که میگم بابامیتونست منظورشو بهتر برسونه ، به خاطر همین موضوعه که بازی اخرشو خوب نمیفههمم

          • خواهش میکنم رفیق :yes:
            این بازی واقعا ساختارشکن ترین بازی عمرم بود. مخصوصا توی داستان.. مرگ جوئل خیلی ناراحت کننده بود. ولی چکنیم که بیشتر شخصیت های بهترین بازیها رو مونث کردن . نمیدونم چرا..
            احتمالا دارن فرهنگشون رو بزور به خوردمون میدن..
            ببخشید که به موضوع ربط نداشت..

            الی مسیر خشم و انتقام رو انتخاب کرد . ولی این راه اونو به آرامش نمیرسوند.. اون بعد از اینکه فهمید انتقام میتونه مایه ی باختش بشه. دست از انتقام کشید..آخرش فهمید که بخشیدن جول در حقیقت بخشدن و به آرامش رسیدن خودش هست و انتقام از ابی هم فقط زندگی خودش رو پیچیده تر میکنه و. به هم میریزه و البته احتمالا بعد از انتقام تنها میمونه. :-/

      • هم اون ترنسه که اسمشو یادم رفته رو میکشت هم ابی رو
        مشکل حل می شد

  • farshadx گفت:

    بیشتر موارد بالا برام مهم نبوده
    از بزرگترین مشکلات گیمر تو ایران جدی نگرفتن گیم و گیمر هست
    والدین فرزنداشون رو مسخره میکنن که چرا گیم بازی میکنن
    و جوری با گیمر رفتار میکنن انگار گیم جرم هست
    همین نگاه نادرست به گیم و گیمر باعث شده نه فقط خانوادها که سازندها و پلتفرمهام ایران رو نادیده بگیرن
    من نمیگم والدین فرزنداشون رو تشویق کنن برن سمت گیم حداقل مسخره نکنن به چشم مجرم نگاه نکن گیمرهارو
    اگه این نگاه خانوادها نبود شاید چند تا مسابقات ملی یا خصوصی بزرگ تو کشور داشتیم یا نمایشگاهها و کنفرانس های بزرگ و دعوت از سازندهای بزرگ برای ورود به بازار ایران
    دوبی ۱/۱۰ گیمرهای ایرانی رو نداره حتی بازار گیم ایران از دوبی بزرگتره اما میبینید استیم و همه پلتفرمها ۱ سرور دوبی دارن ولی تو ایران ندارن
    همه چیز به تحربم و بی عرضه گی مسولین نیست نگاه جامعه جوری هست که تقاضای در این موارد ندارن با اینکه ایران ۳۵ میلیون گیمر داره
    نگاه نکنید الآ ۱ ۲ سال داره این دیدگاه زشت تغییر میکنه ولی هنوز هم هست
    خودم روزایی رو یادم میاد که یواشکی و بدون اطلاع میرفتم گیم نت و چون میدونستم اگه بگم میرم گیم نت اجازه نمیدن و در نتیجه پولی هم نمیدن که بازی کنم بدون اطلاع میرفتم گیم نت و بازی دیگران رو تماشا میکردم
    نسل ما خون دلها خوردیم تا یکم این دیدگاه عوض بشه واقعآ نسل سوخته و خاکستر شده مختص متولدین دهه هفتادی هست و بس

    • :yes:
      ولی ده شصتبها از شما هم بدتر بودن..
      ما تو غم بازیای آتاری و سگا سوختیم..
      شما توی غم بازیای ایکس باکس ۳۶۰ و پی اس تری و …

      • farshadx گفت:

        والا من تا جایی که یادم میاد دوره ما هم اتاری و سگا بود بعدش شد ps1 وps2 و در نهایت همpc

        • این جواب مناسب حرف من نبود !
          چرا باید اینقدر منفی فکر کنی که فکر کنی اینو گفتم که بگم من بزرگترم؟ خخ تازه بزرگتر بودن سن من میتونه ملاک کمتر بازی کردنم و عقب موندگی از گیم های به روز هم باشه..

          منظور من اینه که تو زمان ما تکنولوژی زیاد پیشرفت نکرده بود. موبایل هوشمند وجود نداشت. آتاری و میکرو و سگا بود که اونم بزور از خونه میرفتیم بیرون و بدور از چشم مامان و بابا با ارازل مینشستیم تو گیمنت ۵ تومن میدادیم ۲۰ دقیقه بازی میکردیم..
          میخوام اینو بگم. تو روزگاری که هیچ چیز نبود حتی تلویزیون سیاه و سفید crt چهارده اینچی با شماره ی ۱ قارچ خور برای ما حکم آنچارتد ۴ رو داشت.
          ولی الان همه چی تغییر کرده..
          حالا حتی حاضر نیستم بخاطر هر بازیی وقت بذارم.. چون کارهایی که مجبورم انجامشون بدم تا بتونم زندگی کنم نمیذارن..
          اینو میگم که قدر اونچیزایی که دارید رو بدونید و خوشحال باشید که نوجوانید و وقت بازی کردن دارید. فکر چیز دیگه ای نیستید.
          حداقل نه به اندازه ی ما.. قدر موقعیتتون رو بدونید.. تا نوجوونید درس بخونید و تا میتونید بازی کنید و شاد باشید..بفکر آینده ی خودتون باشید .
          آینده دیر یا زود میاد و شما رو درگیر خودش میکنه و چه بسا مشکلات نذاره که اونطوریکه قبلا میتونستید بازی کنید.. ممنون :yes:

  • Kourosh Abedi گفت:

    ممنون.عالی بود.
    شماره ۱ واقعا حس بدی داره.بعضی وقت ها دوستم بدون اینکه بدونه یه داستان رو اسپویل میکنه،منم میخوام بگم نگو،ولی دیگه کار از کار گذشته.
    ولی بدترین چیز این بود که یه بار تو یه مقاله که اسم سایتش یادم نیست،یهو قسمت مهمی از بازی تلو۲ اسپویل شد اونم واقعا چه قسمتی. آخه واقعا تقصیر خودم بود،رفتم نمره اش رو ببینم اونو دیدم.
    البته تا الانم خیلی خوش شانس بودم جای دیگه ای از تلو ۲ واسم اسپویل نشد.
    ولی بدترین چیز واسه من اینه که یه بازی به سیستمت نخوره،انصافا چیز بدی نیست؟حالا میدونین چیز عجیب چیه؟
    اینه که دقیقا همون بازی که تو آرزوته بازی کنی،نمیاد.من خودم چندین بار اینو تجربه کردم.
    به هر حال ممنون آقای آریا مقدم.

  • آقا کلی خندیدیم 🙂
    خیلی ممنون :laugh:
    اسپویل واقعا بد چیزیه خیلی بد چیزی من خودم گاد ۳ ردد دد ردمپشن آخرش برام اسپویل شدن و خیلی بازی های دیگه
    جدیدا هم بازی tlou2 که البته نمیدونم شاید پولم نرسه هیچ وقت بازیش کنم
    بدترین چیزی هم برای یه گیمر بی پولی و نداریه که تو این نسل طعم تلخش رو همه چشیدند و نسل بعد میتونه باعث بشه خیلی ها دیگه نتونند بازیهای جدید رو هرگز بازی کنند :weep:

  • خسته نباشید. مقاله جالبی بود و همرو غیر از موارد آنلاین درک کردم.
    البته موارد آنلاین رو هم تو بازیهای موبایل باهاش درگیر بودم و تایید میکنم.

  • foadkratos گفت:

    شماره یک که از همه بدتره میدونی چیه؟

    اینکه ۲۰ سال گیمر باشی و انواع و اقسام بازیها رو تموم کردی و حرفه ای شدی بعد یه بچه ده دوازده ساله که تازه حروف الفبای گیم رو هنوز یاد نگرفته و با بازی کردن کلش و فورتنایت اسم خودشو بزاره گیمر و از صبح تا شب تو سایتهای مختلف بیاد نظر بزاره که فلان کنسول یا کمپانی از بقیه بهتره یا بدتره انگار که ارث باباش تو اون کمپانی یا بازیه!!!!
    و وقتی هم یه حرف اعتراضی بهش بزنی با کمال پر رویی بهت بگه برو جوجه!!! یا بهت بگه نوب!!!! :-/ :-/ :-/

  • من با شماره های ۹ و ۸ و ۷ تو دارک سولز و سکیرو خاطره دارم 😥

  • Clydesh گفت:

    دقیقا من ps4 فروختم یه سیستم بستم که halo و forza رو بزنم
    حالا دانلود کردم میبینم کرک فورزا رو بیلد ۲۰۰۴ ویندوز مشکل داره و کرش میشه ‍♂️‍♂️

  • Red Alert گفت:

    بسیار مطلب کامل و دقیقی بود. خوبه یه مقاله هم کار بشه از رو اعصاب ترین روشهای مردن در بازی ها
    به شخصه خود من تو سولزها اونقدر که پرت شدم پایین مردم تو باس فایت ها نمردم

  • sasuto گفت:

    هیچ کدوم از مواردی که گفتین مثل smurf ها توی بازی آنلاین نیست .
    واقعا آدم رو تا مرز جنون میبرن

  • آریا جان تو ایران به دنیا اومدن به نظر من از همش بیشتر درد داره برا یه گیمر

  • خیلی خیلی ممنون و مچکرم برای مقاله بسیار خوبتون واقعا عالی بود
    مشکلاتی رو گفتید قطعا هممون تجربه کردیم و دردشو میفهمیم مطمعنا قسمت دوم میتونه داشته باشه این مقاله :laugh:

  • اقا اریا مقدم یه نفر این پست تو کپی کرده تو سایتش و به نام خودش زده

  • alishayegh گفت:

    اینا بد بود ولی بدترین چیز اینه که ما وقتی پس از قرن ها با هم تیمی های پرو می‌افتیم بازی کرش میخورد واقعا دردناکه :dazed:

  • alishayegh گفت:

    اونایی که میگن پی تو وین در بعضی بازی ها نیس باید بهشون بگم وقتی شما میرین یه اسکین خوشگل و لنجندری میگیرین حال میکنین و همین یک نقطه قوت در شماست و باعث میشه بزنین همه رو بکشین و این از بازی های پی تو وین واقعی هم قدرتمند تر میکنه شماره رو

  • alishayegh گفت:

    باید بگم بیشعور ترین گیمرها عربستانی یا آمریکایی هستن وقتی میرین کالاف موبایل بازی میکنین به احتمال ۹۰ درصد تیمتون ایرانین ولی وقتی میری وارزون با نوب ت ین ها می افتی و حالت به هم میخوره

  • RADIKAL گفت:

    از زمانی که اومدم گیمفا ترول بازی طرفدارای کنسولا رو دیدم به این نتیجه رسیدم جامعه گیمری ایران به تباهی کشیده شده. یادم نمیره دوران اوجی رو که گیمرای ایرانی تو World of Warcraft جزو خوبای دنیا تو هر کلاسی بودن. اون زمان همونایی گیمر بودن که ۲ نفر دم استورم ویند دوئل میدادن ۵۰ نفر دوئلای این ۲ نفرو تماشا میکردن و سعی میکردن روتیشن این افراد رو یاد بگیرن. دوستانی رو میشناختم ماکرو ابداع میکردن و یه سری میومدن پول هنگفت میدادن فقط ماکرو طرف بفهمن چیه. اون زمان پلیر ایرانی مغز و هوش داشت. وااااقعا فیسکر کم نداشتیم که شما نمیتونستی پای بازیشم بشینی ببینی چکار میکنه بس که رفلکس داره. حالا کار به جایی رسیده یه عده یه دسته ۷ و ۸ تا کلیدی دستش میگیره و میشینه بات میزنه و شوتر بازی میکنه و ادعای گیمر فیسکری هم میکنه. اگه کسی که با یه دسته و آنالوگ ۴ تا بات میکشه پلیر و گیمره پس اون اعجوبه های هوش و رفلکس چی بودن؟ اگر پلیر کنسول گیمره پس Last Warrior چیه؟نه عزیزان. هنوز مونده تا خودتون رو گیمر خطاب کنید. از اساطیر دوتا و وارکرفت ایران از اگثرشون وقتی میپرسیدم بازیت چطوری میگفت من نوبم بابا. یارو شاااااخه سرور بود میگفت نوبم. حالا از هر پلیر کنسول بپرسم چقدر بازیت خوبه ندا میاد که از من گیمر تر هنوز خلق نشده…

گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا
گیمر بودن درد دارد! | ده اتفاق بدتر از باختن برای گیمرها - گیمفا