عنوان Demon’s Souls Remake به شما اجازه میدهد میان رزولوشن ۴K یا نرخ فریم بالاتر یکی را انتخاب کنید
عنوان نسل بعدی Demon’s Souls Remake قصد دارد به بازیبازان این انتخاب را بدهد که میان رزولوشن و نرخ فریم یکی را انتخاب کنند.
اگرچه Dark Souls عنوانی است که باعث شد فرامسافتور (FromSoftware) را به عنوان یکی از برترین توسعه دهندگان بازیهای ویدیویی بشناسیم اما شروع و ریشهی سری سولز به عنوانی با نام Demon’s Souls بر میگردد، بازی که در انحصار پلتفرم سونی، پلیاستیشن ۳، قرار داشت. جالب است بدانیت در زمان انتشار به دلیل فروش پایین در ژاپن نزدیک بود در غرب شاهد آن نباشیم اما به لطف تلاشهای صورت گرفته از سمت اتلس (Atlus) این اتفاق رخ داد، اگرچه پس از مدتی که بازیبازان با Demon’s Souls آشنا شدند آوازهی آن در جهان پیچید و ناگهان فروش آن بیشتر شد. حالا در سال ۲۰۲۰ شاهد یک بازسازی تمام عیار از این اثر هستیم که برروی کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلیاستیشن ۵ منتشر میشود.
چند روز پیش در وبلاگ رسمی پلیاستیشن صفحهای مختص این عنوان راهاندازی شد که البته صحبتی از رزولوشن و نرخ فریم به میان نیامد اما دقایقی پیش این صفحه بهروزرسانی و جزئیاتی از کیفیت بصری به اشتراک گذاشته شد. شما در Demon’s Souls Remake دو گزینهی کیفیت بصری پیش روی خود خواهید داشت یکی کیفیت ۴K و نرخ فریم ۳۰ است و دیگری رزولوشن ۱۰۸۰p یا ۱۴۴۰p و نرخ فریم ۶۰ خواهد بود. حالا شما باید انتخاب کنید که رزولوشن را در اولویت قرار میدهید یا نرخ فریم را با اهمیتتر میدانید.
بازی Demon’s Souls Remake در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۹(۱۲ نوامبر ۲۰۲۰) برای پلیاستیشن ۵ به عنوان بازی هنگام عرضهی این کنسول منتشر میشود. شما میتوانید از اینجا تصاویر جدیدی که از این عنوان به اشتراک گذاشته شده است را مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
تو فقط بیا و بترکون. خدا کنه بتونیم بخریم این ps5 رو :yes:
اگه ری تریسینگ نداشته باشه یخورده افت داره واسه بازی. ۴k ۶۰فریم که نتونستن بدن بیرون؛ حالام ری تریسینگم نداشته باشه. ممکنه رو فروشش تاثیر بزاره یا شایدم رو ps5 . چون میگن یکی از لانچ هاش اونجوری که وعده دادن نبوده. و حتی ممکنه واسه خود بلوپوینت هم خوب نباشه و بگن نتونستی رو این دستگاه هیولا ۴k 60فریم بدی
ری تریسینگ اپشن سختی نیست واس استدیو به عظمت بلوپوینت منتهی شاید تو فورکی نتونستن دربیارن و احتمالا با ۱۰۸۰و ۶۰فریم ری تریسینگ بده بازی!
ببخشید بابت ریپلای ، آقا متین دستت رو شد سایت به فنا رفت حالا راحت شدی؟؟؟؟؟ثبت آقای کریمی وضعیت جنگیه
چی شده باز
آقای کریمی عزیز درسته، دیجیتال فاندری در آخرین بررسی از دموی بازی گفت که نمی تونیم وجود رهگیری پرتو رو تائید کنیم
نمیدونم چرا من فن دو اتیشه پلی استیشن اصلا به قدرت کنسول اعتماد ندارم.نمیدونم چرا.شاید به خاطر تبلیغات منفی بوده.حس میکنم یه کنسول ضعیفه.
قدرت کنسول که بالاست . ولی بنظرم سازنده ها زیاد نباید اسرار تو۴kداشته باشن. همون ۱۰۸۰ با ۶۰ فریم بنظرم مناسبه نسل بعده که بتونن بیشتر گرافیک و بالا ببرن.
اگه با PC مقایسه کنیم
CPU ای که اینا دارن(هر سه کنسول) از I5 10400 هم ضعیف تره
اما به خاطر وقت بیشتر بکه روی بهنیه کردن باز بروی کنسول میزارن عملکرد ثابت تری دارن
مهم قدرت رو کاغذ نیست
مهم معماری که این سه تا کنسول دارن که خودش کلی جلوتر میندازه
در جریان هستی که سی پیو های نسل جدید ۷ نانومتری هم هستن؟
آره ولی چقدر میتونه جبران کنه؟
من هرچی بنچمارک دیدم RYZEN 5 3600X به زور در حد I5 9600k میشد که توی بعضی بازی ها I5 9600k حدودا ۲۰ فریم بیشتر خروجی میداد
منم تحت تاثیر هیتر ها از لست ۲بدم میومد با اکراه خریدم و بازی کردم واقعا بعد تموم کردنش موتوجه شده از اگه بازیش نمیکردم چه ظلمی به خودم میکردم
اگه ترد پارتی زیاد بازی میکنی باید نگران باشی، روی اکثر انحصاریها فکر نمیکنم اونقدرا مشکلی بوجود بیاد اگه نخوان حول حولکی بازی عرضه کنن، ولی در کل این جیم رایان داره به پلی استیشن ضربه میزنه و به همه چیز از نگاه بیزنسی نگاه میکنه، و اعتماد و مشتری مداریه برند سونی رو داره از بین میبره، هر چیزی من از وقتی این جیم رایان اومده سرکار از پلی استیشن دیدم پول گرفتن از مشتری از هر راهی و سود کردن از هر راهی بوده، مثل soc ضعیف تر و اورکلاکِ اون و…، به نظرم باید یکی که گیمر باشه رو جایگزین جیم رایان کنن که بفهمه اعتماد تو صنعت گیم خیلی مهمه و همیشگی نیست نمیدونم چرا از زمان ps3 درس نگرفته این آدم
داداش.اورکلاک نشده.نشده.یه حالت اسمارت بوسته.تو خیلی قدرتش بردی زیر سوال.همین حرفا باعث بی اعتمادی میشه دیگه
ببین به عنوان کسی که تحصیالاتش مربوطِ، کارش هم همینطور و سالهاست دارم مطالب سخت افزاری و دنیای cgi رو دنبال میکنم(و فقط من هم نیستم یه سر به یوتیوب بزن) میگم: رسما اورکلاک هوشمند و حساب شدست که از اواسط نسل به بعد خودشو خوب نشون میده، این قابلیت رو amd به تازگی توی لپ تاپای گیمینگ داره ازش استفاده میکنه، ببین اصلا نمیرم سر مسائل تکنیکی که سرتو درد بیارم، خیلی ساده میگم کلاهتو بزاز قاضی، کنسولی که برق مستقیم شهری بهش وصله و سیستم خنک کننده قدرتمندی داره smartshift که برای محدودیت حرارتی و عمر بیشتر باتری لب تاپ ساخته شده چه کاربردی میتونه براش داشته باشه؟
در مورد جیم رایان باید اینو در نظر بگیری اونجا ایران نیستش که، کوچیک ترین چیزها هم براساس یه بودجه مشخص که توسط مدیران ارشد مالی و هیت مدیره تصویب میشه که مستقیما با تحلیلگری مدیر اون بخش هماهنگه، که نمونه سادش این میشه که مثلا میگه ما فن بیس و بازی های فرست پارتی قوی ای داریم، نیاز نیست زیاد روی سخت افزار ضرر بدیم و اکثر کاربرها هم هیچ وقت قرار نیست متوجه این ضعف بشن، همونطوری که ایکس باکس وان این اشتباهُ به خاطر کینکت کرد و مایکروسافت الان داره جبران میکنه و سونی همون اشتباه مایکرو رو دوباره تکرار میکنه.
خوب دادش سونی یعنی تکنولوژی که واسه پاور محدود بوده رو گذاشته رو کنسول.نه احتمالا هدفش فرق داشته و اینو یه جور شخصی سازی روش انجام شده
.طراحی سخت افزار کنسول رو مارک سرنی انجام میده که نابغه سخت افزاره.من بهش اعتماد دارم.شما رو نمیدونم.
در ضمن از جیم رایان که دخالتی نداره تو طراحی سخت افزار.طراح مارک سرنی که نابغه سخت افزار و نابود کننده قانون مور است.دوسال که سخت افزار برا استدیو ها تعیین شده که بر میگرده به دوران شان لیدن.قبول دارم این جیمی رو باید بر دارن.چون از سابقش معلومه تفکراتش خیلی مالی و پولی.باید باشه برای یه شرکت ولی مردم پلی استیشن رو به خاطر چیزای دیگه میخرن.با تشکر حمید معصومی نژاد ررررممممممم
اونی که سخت افزار ps5 رو طراحی کرده مارک سرنیِ…در مورد جیم رایان باهات موافقم ولی شاید واقعا کشش بازیای نسل بعد همین باشه!!!
ماکه از مایکروسافت بازی نسل نهمی واقعی ندیدیم که بفهمیم مشکل از کنسول پلی استیشنِ یا اینکه کشش بازیای نسل بعد همینه
یه مدیوم رو میتونیم نسل بعدی تصور کنیم که حتی اوضاع رو خراب تر میکنه…چون میدونیم استدیوش تو کار گرافیک خفن هم نیست ولی بازم بازیشون رو گفتن۳۰فریم(جان من نگی انتخاب سینمایی کردن که نمیتونم باور کنم..اگ واقعا انتخابشون این بود میومدن میگفتن بازی ۶۰فریمه ولی انتخاب ۳۰فریمی رو ریفالت واستون گذاشتیم که میتونین تغیرش بدین)
پس متاسفانه ممکنه این مشکل واس جفت کنسولا پیش بیاد ولی واس اکس باکس سریز اکس مطمعنا اوضاع فقط یکم بهتره بخاطر قدرت بیشترش
اول نسله.کی اول نسل هشتم فکر میکرد برسیم یه لست.صبر باید کرد
درسته ولی همون اوایل نسل ۸ بازی کیلزون واقعا گرافیکش تازه بود برای من همچنین فوتبال فیفا ۲۰۱۳ موقعی که دسترو دستت میگرفتی متوجه تغییر یه نسل میشدی. ولی اخیرا سازنده گاد اف وار گفت گرافیک تو نسل بعد زیاد تغییر نمیکنه
در مورد جیم رایان و ارتباطش با سرنی بالا رپلای دوستمون رو دادم حتما بخونش، اما حرفتو قبول دارم که ایکس باکس هم باید یه بازی گرافیکی خوب نشون بده و قدرت کنسولش رو نشون بده و برای منم سواله که چرا انقدر لفتش میدن(شاید البته تو گیم اواردز چیزی ببینیم)، ولی در مورد قدرت نسل بعدی قبلا هم گفتم، که اگه فقط بخوایم بر پایه قدرت خام soc و رم نسل ۹ حساب باز کنیم رسما بعد سه سال کنسولا کم میارن، راه حل چیه؟ تکنولوژی های نرم افزاری ایه از پایه بهنیه شده برای سخت افزار مثل vrs – velocity architecture – sampler feedback streaming – mesh shader و از همه مهم تر DirectML که یه نوع کتابخونه مخصوص یادگیری ماشینیه (یه چیزی مثل dlls شاید)، حالا من با دیدن اینا میگم میشه امیدوار بود به سری x|s ایکس باکس، ولی اونطرف سمت سونی اینکه سرنی به جز geometry engine که همون mesh shader هستش در حقیقت توی کنفرانسش از هیچ کدوم از قابلیتای نرم افزاری ای که طراحی کردن برای افزایش پرفورمنس هیچ چیزی نگفت و بیشتر وقتش رو صرف صدای سه بعدی و تحول طراحی مراحل با سرعت ssd کرد، اینجا برای من شبه ایجاد شد که نکنه اصلا این قابلیتا وجود نداره؟ یا شایدم هنوز در دست توسعه اس و چیزی درموردش نگفتن؟ حالا از اون طرف داسک گالم در مورد ps5 یه چیزایی میگه و ما هنوز یه ویدیو نزدیک از ps5 ندیدیم که روش بازی اجرا بشه(بازیای نمایش داده شده همه روی devkit اجرا میشدن) رابط کاربری هم ۱ ماه مونده به عرضه نشون ندادن و… اینا باعث میشه من فک کنم یه چیزی این وسط درست نیست… اما در کل به جز صبر کردن هیچ کار خاصی نمیتونیم بکنیم و باید ببینیم در یکی دوسال آینده وضعیت چطوریه، شاید هم هیچ مشکلی وجود نداره در مورد ps5 و فقط بیخودی داریم بدبینی میکنیم…
چند مورد.
۱) velocity architecture ۴ بخش داره که سه بخش اون چیزی هست که پلیستیشن ۵ توش بهتره: اساسدی، پردازنده غیرفشردهسازی و direct api که میاد کاری میکنه که بعضی از کارهایی که CPU میخواد انجام بده، بره رو تنها ۱ هسته.
۲) مورد آخر یا SFS، به خدا چیزی نیست که بخواد فاصلهی I/O پر کنه. چون هر کاری که اینها کردن، همون کارهایی هستش که قراره یه سازنده انجام بده.
بعدش، vrs و mesh shaders توی هردوی کنسولها هستن ( و همینطور primitive shaders ). چون همهی اینها اصلاً توی معماری RDNA 2 هستن.
درسته اس اس دی ps5 سرعت بالاتری داره ولی وقتی پهنای باند ۳۲۰ بیتی در مقابل ۲۵۶ بیتی سیستم رو کنار سرعت gpu optimal حدودا ۵۶۰ گیگی در مقابل ۴۴۸ گیگی قرار میدیم یه چیزایی این وسط تغییر میکنه، و در مورد بخش decompress هنوز نمیتونیم چیزی رو قطعی بدونیم چون هر دو روی کاغذ و از روی اعداد مثل هم تا دوبرابر فشرده سازی میکن، در مورد i/o و sfs تا حدودی درسته که توسعه دهنده ها میتونن خوشون اینو قرار بدن با کمک ssd، ولی مسئله اینه توی sx این احتمالا یه قابلیت سیستمیه که در سطح سخت افزارِ و خودِ سیستم عامل اعمال میکنه و نه خود توسعه دهنده، دقیقا مثل تخصیص رم بخش gpu optimal و cpu که توسط سیستم طبق گفته خودشون قراره اعمال بشه، که اگه واقعا اینطور باشه واقعا یه نکته طلاییه، ولی حتی اگر اینطور نباشه هدف وجود یه api چیه؟ اینکه کار توسعه دهنده ها رو خیلی خیلی راحت تر کنه ولی ما هنوز از وجود همچین api ایی توی gnmx سونی هیچ اطلاعی نداریم، در مورد mesh/primitive shader و vrs هم درسته احتمالا توی هر دو کنسول هست، ولی direct ML که از تکنیک پردازشی ۱۶bit استفاده میکنه برای یادگیری ماشینی(حتی ۸bit هم هست که خب دیگه خیلی پیچیده میکنه ماجرا رو و فک نمیکنم استفاده کنن!) و مایکروسافت یه بخش از soc رو هم به همین منظور بهینه کرده براش، فکر نمیکنم یه سری از این قابلیتا روی ps5 باشه، چون amd با همکاری بخش directx یه سری از این قابلبت ها رو توسعه دادن و قرار نیست amd کد اینا رو بزاره تو گیت هاب یا gpuopen یجورایی برای هر دوشون برد برد، چون amd خوب میدونه directx12 یعنی پورت ویندوز و پورت ویندوز اگه با کارت خودش بهینه باشه یعنی رقابت با nvidia از اونطرفم مایکروسافت فقط برای کنسول استفاده نمیکنه این soc ها رو اینا همه ذوی سرور azure برای xcloud و پردازشایه هوش مصنوعی هم استفاده میشه به خاطر همین اینقدر جدی گرفته این موارد رو, ولی با این حال باید توی چند سال آینده و در عمل دید مسائل چطوری پیش میره…
منم همین حس رو دارم
یخورده مردد هم هستم و از طرفی میدونم که قرار نیست اکس باکس بگیرم ولی باز اون حس اطمینان رو مثل ps2 و ps4 بهم نمیده.
نمیدونم شاید زوده برای قضاوت
گاد که عرضه بشه همه شک و شبهات شسته میشه میره پی کارش :yes:
هنوز زوده برا قضاوت
ما بازی نسل نهمی رو اکس باکس ندیدیم که بگن ۴کی و ۶۰فریم ثابت میده!!
پس شاید اونم همین مشکلات رو داشته باشع منتهی با وضعیت کمی بهتر از ps5 بخاطر یکو نیم ترافلاپس قدرت بیشترش!
اولا ۲ ترافلاپس، دوما تازه در بهترین حالت ، چون کلاک جی پی یو در PS5 متغیره و این اختلاف میتونه بیشتر هم باشه ، من نمیدونم شما سونی فن ها چه اصراری دارید خودتونو گول بزنید
خب شما سعی کن گول نخوری و بذاری ما با توهماتمون خوش باشیم
مهم اینه با ۱.۸ ترافلاپس بازیایی دیدیم که عملا نسل ۹ بودن
حالا تو برو بگو ۱۲ ترافلاپس تا وقتی بازی نباشه که از پتانسیلش استفاده کنه به چه درد میخوره؟
بازم اسم گول خوردن رو بیار
شما از آینده اومدی که میگی ازش استفاده نمیشه؟ اینم از اون جوک ها بود، دوباره خود فریبی کردی
دیجیتال فاندری تقریبا تایید کرد
خیر اتفاقا گفتند که نمی تونیم تایید کنیم ری تریسینگ رو.
اوه.ولی به نظر ریتریسینگ داشت.نمیدونم من اینطوری حس کردم.تا خود بازی نیاد نمیشه قضاوت کرد.ولی برای منی که مانیتور ۲ کی دارم خیلی خوب شد.بالاخره یه بازی استاد میازاکی رو با گرافیک بالا رو رزولوشن خوب و فریم شصت میزنیم بر بدن.البته نه من.من در بعد دیگه که تو اروپا به دنیا اومدم 😥
فریم مهمتره بنظرم تو بازی رزولیشن زیاد به چشم نمیاد ولی مثلا تو بازی دیز گان قبل از آپدیت خیلی داغون بود در حدی که نمیتونستی بازیو ادامه بدی
رزولوشن به چشم نمیاد ؟ یه کلیپ رو تو حالت ۲۴۰p اجرا کن بعد همونو تو حالت ۱۰۸۰p اجرا کن ببین به چشم میاد یا نه 😐
۱۰۸۰ که بماند ۳۶۰ هم به چشم میاد
دیگه اگه کور باشه تو ۴۸۰
قبول داری فریم تاثیر گذار تره؟
اره قبول دارن ولی بخاطر فن بازی نمیخوان قبول کنن حرفتو
شما به خاطر فن بازی از ایرادات چشم پوشی میکنین من صرفا تفاوت ۴k و ۱۰۸۰ رو با مثال قابل حضمتر بیان کردم چون میگه به چشم نمیاد .مگه میشه کیفیت چهار برابری به چشم نیاد.همین شما نسل قبل فریم هم براتون مهم نبود و با فریم نهایت ۳۰ پلی میدادین زود فراموشکار نشین.رزولوشن رو با فریم مخفی نکنین هر کدوم بحث خودشونو دارن
از فول اچ دی به بعد نه زیاد معلوم نیست
این کامنتم میفرستم جز کامنتهای خنده دار کم خودتونو مزحکه کنین لیستم داره پر میشه .کیفیت چهار برابری معلوم نیست ؟ تو ۴k نداری برات معلوم نیست برا همین مثالی زدم که بتونی تفاوتشو بفهمی
۱۰۸۰ پی
اینکه نسل هشته
یا خدا سونی خیلی کار سختی در پیش داره با کنسولش
اینکه ۱۴۴۰ هستش ایراد نداره میشه از این موضوع گذشت. ولی ری تریسینگ برای همچین بازی خفنی واقعا نیازه. اگر نداشته باشه خیلی اف داره
موافقم farnam جان ؛ از طرفی گفته شده که در نسخه ۶۰فریم استفاده شده
لعنت بر این کلمه فور کی که داره گند میزنه به نسل بعد.
ببینید فورکی خیلی خوبه واقعا شفافیت بالامیشه همه چی طبیعی تر میشه اما اگه قرار باشه به خاطر فورکی(گرافیک)بازیا پایین بیاد میخوام صد سال رزولوشن فورکی وجود نداشته باشه.بجای که بیان بحث فورکی رو که به شکل خیلی زیاد سنگین هست رو وسط بکشن باید به فکر گرافیک باشن.ما به همون رزولوشن ۱۰۸۰ راضیم
آفرین منم همینو میگم ۴kبشه گرافیک همون پی اس۴ میشه
مهم ترین چیزی که باعث میشه پیشرفتی نبینیم رزولوشن هست همین که ناتی داگ لست رو روی PS4 1.8 ترافلاپسی عرضه کرد با اون گرافیک خفن
حالا همین PS5 بخواد لست رو ۴k@60 هم اجرا کنه مجبور میشن از یسری جزئیات بزنن
Ellia
خب دیگه دقیقن مشکل همینه.ما نمیخوایم به خاطر یه شفافیت زباله جزییات و گرافیک رو از دست بدیم.فورکی باید گورشو از صنعت گیم گم کنه چون باعث لطمه به گرافیک میشه به خاطر سنگینی بیش از حد
بهترین راه اینه که ۱۴۴۰p بسازن و بعد با تکنولوژی های اختصاصیشون اپ اسکیل کنن رو۴k تا بار پردازشی خیلی کمتر شه
اینجوری چشم انسان هم دیگه نمیتونه ۴k اپ اسکیل رو از ۴k native تشخیص بده و تمام تمرکز میره رو جزیات گرافیکی
کاری که ps4 pro میکرد
من که فریم ریت رو انتخاب میکنم. رزولوشن خیلی برام مهم نیست
تو این سبک بازی انتخاب خود من به شخصه فریم ریت خواهد بود اما حداقل امیدوارم بتونه ۶۰ فریمو رو ۱۴۴۰p بده اگه در ادامه ی نسل بحث ۴k خیلی جدی بشه و ps5 یه خورده تو این زمینه عقب بمونه این احتمال هم وجود داره که دوباره یه کنسول میان نسلی معرفی کنه
باور کردی نیست !
یه بازی نسل بعدی :sarcasm: کنسول نسل بعدی :sarcasm:
۱۰۸۰ ۶۰ FPS 😐
Really ? :wilt:
ری تریسینگ که داشته باشه هم به چندتا گزینه محدود میشه، هنوز توی نسل آمپر هم ری تریسینگ استفاده ازش سخته (توی رزولوشون های بالا تر از ۱۰۸۰P) فورکی سی فریم قابل قبوله ولی فول اچ دی ۶۰ فریم 😮 😮 انتظار ۱۲۰ فریم داشتم از این نسل :no:
۱۴۴۰p 60fps ساپورت می کنه. اون ۱۰۸۰p هم ۶۰ فریم هستش ولی ذکر نکردن برای چی ۱۰۸۰p هم گزینه اس. احتمالا ۱۲۰fps باید باشه که اسمی از ۱۰۸۰ آوردن.
کلا اگه حدف بازی ۱۲۰ فریم باشه باید رو ۱۰۸۰ تنظیم بشه.
ولی برا همچین بازیی ۱۲۰ فریم که لازم نیست (مگه شوتر )
به نظرم رو همین گزینه ها کار بشه کافیه.
۱۴۴۰ با ری تریسینگ و فریم ۶۰
۴k با ری تریسینگ و فریم ۳۰
۱۰۸۰ یه چیز اضافه هست برای همچین بازیی.
به نظر شما ۱۲۰ فریم واس این بازی اینقد مهمه که بخوان اون حجم از اپتیمایز کردن رو به جون بخرن تا به این خواستشون برسن؟
بنظر من که همون ۶۰ هم کافیه
من واقعاً برای ۱۲۰ فریم اهمیت نداره چون مانیتورم ۶۰ هرتزه ولی وقتی یه حرفی میزنن باید عملیش کنن، از همون اول هم معلوم بود که برای رزولوشون های ۱۴۴۰p و ۲۱۶۰p از جزئیات میزنن تا به فریم قابل بازی برسند. دوباره شد مث نسل قبل. حالا باید با رزولوشون داینامیک و آپ اسکیل و رزولوشن اسکیل جمش کنن 😐
کاش همه بازیها این قابلیتو اضافه کنن.بهرحال ۸k هم بکنن روی مانیتور ۱۰۸۰ همون ۱۰۸۰ نشون میده
به خاطر اینکه ری ترسینگ نرمافزاری داره نه سخت افزاری….یه تکنیک سایه زنی نرمافزاری که هر چند به اندازه سخت افزاری کیفیت نداره….سر همین تو یه سری صحنه ها نور قشنگ بازتاب میشد و یه سری صحنه ها بازتاب نداشت چون نور کم بود….مثل مشعل رویه دیوار….در کل فعلا چیزی تایید نشده ولی تا نگن در حد نرم افزاری بدونید….
لینک بده واس صحت حرفت!!!
اگ لینک نداری پس حرفای من دراوردی نزنین که ری تریسینگ نرم افزاری داره
اینی که تو میگی تازه تو کرای انجین ساختنش و فک نکنم حالا حالاها کسه دیگ بتونه درست ازش استفاده کنه!
خودتون فکر کنین کرایسیس ریمستر رو نیتندو سوییچ هم ری تریسینگ داره!!!
واااات؟خب اپیکم ری ترسینگ نرم افزاری رو قراره رو انریل ۵ اجرا کنه….بازی ورد او تانکم با کمک اینتل ری ترسینک نرم افزاری اجرا میکنن….چیز سختی هم نیست ولی لینکی ندارم از رو مشاهدات خودم از اخرین تریلری که از بازی دیدم میگم و یکمم دقت کنید متوجه میشید لازم به نظر دیجیتال فاندری و اینا نیست….فحش هم ندادم به بازی در ضمن….محض اطلاع….
نمیدونم کامنتمو چجوری خوندی که فک کردی دعوا دارم
اگ ناراحت شدی من معذرت میخوام ولی منظوری نداشتم
زانو بزن….زانو بزن….
حالا ۱۰ بار بگو کشتم شپش شپش کش شش پا را
من به شخصه فول اچ دی ۶۰ فریم رو ترجیح میدم به ۴k. کاش همه بازیها این انتخابو بهمون میدادن . نسل هشت خیلی اعصابم خورد شد سر فریم ریت پایین بازیا . فکر کن مثلا گاد آو وار رو با فریم ریت پایینتر از دو نسل قبل مجبور شدیم بازی کنیم .
عجب بازی مشتیه حتما میگیرمش :-* مرسی سونی
من که مطمینم این بازی با سیاست های فرام سافتور هماهنگه
چیزی که مثلا برای bloodborne اتفاق افتاد این بود که کنسول توان خروجی ۶۰ فریم رو داشته ولی بازی روی ۳۰ فریم موند! یکی از هکر های بازی روی کنسول هک شده این کار رو کرد و فیلمش هم فکر کنم موجود باشه درکل سیاست های فرام سافتور رو یجاهایی درک نمیکنم (حالت پروفسور های بازی شناس میگن این بازی در دست سونی و بلوپوینت هست درسته هست ولی اون استودیو در این اثر دخالت مستقیم داره)
اگه منظورت ps4 که بعضی وقتا به زور بیست فریم میداد و شهید دادیم سر اون بازی
اگه نسل بعده که اصن هنوز هیچ جزعیاتی بیرون نیومده
اصن معلوم نیست ریمستر داره برا نسل بعد یانه
RT داره رابرت سرانو توییت کرده بود
تا وقتی که در بلاگ رسمی سونی حرفی از RT نیاد کی میاد صحبت رابرت سرانو رو قبول می کنه؟ قبلاََ داخل توضیحات تریلر یوتیوب دیمنز سولز به RT اشاره کردن اما ممکنه در این مدت تصمیم دیگری اتخاذ شده باشه. سرانو کسی نیست که حرفش اهمیت زیادی داشته باشه. گرچه قبلاََ اطلاعات صحیح هم منتشر کرده اما غلط های زیادی هم داشته. بنابراین هیچکس صحبت منبعی مثل سرانو رو نمیاد اعتباری بالاتر از پیج رسمی سونی بهش بده. البته اگر در هیچکدام از پیج ها به RT اشاره نکرده بودن قابل قبول بود اما در اسپایدرمن و … اشاره شده اما دیمنز سولز خیر. بنابراین هنوز چیزی مشخص نیست و احتمال داره که سرانو بر اساس اطلاعات قبلی و ویدیوی یوتیوب که به RT اشاره کرده صحبت میکنه در اطلاعات جدید حرفی از RT نیامده.
خخخخ جالبه حالا دیگه رابرت سرانو معتبرتر از دیجیتال فاندری و سایت رسمی سونی شده :laugh:
من از قبل اینکه این سایت رو بشناسم و ثبتنام کنم، فکر میکردم سایت افتضاحی باشه، چون مثلاً ترول هست و …
اما بد نیست. عالی نیست.
ولی یه چیز جذابش اینکه یکی از نویسندهها میاد نظرات رو میخونه و خودش هم نظر میده.
اما در رابطه با ریتریسینگ، من یادمه تازه بازی معرفی شد، بلوپوینت گفت که میشه بازی رو در ۴K 30 یا ۱۴۴۰ ۶۰، و در هر دو حالت با ریتریسینگ، بازی رو اجرا کرد و اینکه بلوپوینت گفت میخواد با این بازی استاندارد گرافیکی بسازه. من هم اون دو عکس و خود سایت رو نگاه کردم.
به نظرم (که شاید اشتباه باشه) دلیل نگفتنش اینکه شما اگر رچت و اسپایدرمن رو ببینید، توی خود بازی raytraced reflection داره ولی توی demons souls گفته بودن برای global illumination و شاید سایهزنی استفاده کنن.
گفتم شاید اشتباه کرده باشم ولی شاید دلیلش این باشه.
خیلی از طرفدارای خوب ps گفتن که ای کاش این نسل پیش رو ۱۰۸۰ یا ۱۴۴۰ بشه استاندارد و ۴k خیلی مهم نیس
خب الان سری اس دقیقا همین هدفو داره اما خیلی باهاش مخالفت کردین
البته منم موافقم که اهمیتی نداره ۴k فقط برای بازاریابیه
همه چی برای من به شخصه فریم ریته
ده بار گفتم ده بار دیگم میگم نسل بعد هم نسل فورکی نیست و کلا فورکی یه چیز الکیه و اگ بازیا بخوان پیشرفت گرافیکی خفن کنن تو جزیات ما نمیتونیم بریم رو ۴k چون خیلی چیزا از جمله نورپردازی داینامیک مثل ریتریسینگ یا گلوبال ایمو رو از دست میدیم
اینکه یه بازی تکسچراش فورکی یا ۸ کی باشن و رزولوشن رو ۱۴۴۰پی باشه و با تکنولوژی هایی مثل dlss اپ اسکیل بشن رو بیشتر ترجیح میدم تا اینکه یه بازی فورکی واقعی باشه ولی نگاه به جزیات که میکنی میخوره تو ذوقت!!!
واس همینه که میگم نگرانم واس اکس باکس سریز اس
کاش بتونن ۶۰فریم رو استاندارد کنن…۳۰فریم ظلمه بخدا نمیشه درست بازی کرد
فکر کنم ده هشتادش فقط ریتریسینگ داشته باشه
که خیلی بده و احتمالا از وسطای نسل دوباره سی فریم میشه
و سری اس هم کلا میره تو دیوار
واقعن خجالت آوره که نتونستن با این سخت افزار های قدرتمند نه ۴K@60fps بدن ونه ری تریسینگ. از سونی انتظار نداشتن که هیچ کاری در قبال این لانچ تایتلی که استاندارد نسل ۹ نیست نکنه
با توجه به سنگین بودن تکنولوژی ری تریسینگ احتمالش هست که این تکنولوژی رو نذارن تو بازی چون واقعا تکنولوژیش سنگینه حتی برای گرافیکی مثل ۲۰۸۰ti (که گفته میشه قدرتش از کنسول های جدید بیشتره)!!!!
ری ترسینگ قطعا رو کنسول ها خیلی سنگین تره و این که طرف هم بخواد بازیش ۴k باشه هم ۶۰ فریم هم ray tracing روشن بشه یک فرض نسبتا محاله چون واقعا تکنولوژیه سنگینیه حتی ۳۰۹۰ هم الان بین ۶۰ تا ۱۰۰ فریم بازی های فعلی رو میتونه با ray tracing اجرا کنه دو سال دیگه بازیا گرافیکشون بهتر بشه گرافیکی مثل ۳۰۹۰ هم شاید به مشکل بخوره. در کل تکنولوژیه خوبیه اما هنوز سنگینه هم تو کامپیوتر هم تو کنسول بنظرم یا توسعه دهنده ها سمتش نمیرن یا بصورت اختیاری برای کاربر میذارن که اگر خواست خودش فعال کنه
ری ترسینگ سنگین نیست فعلا اول راهه…تا کامل بهینه بشه یکم طول میکشه که هم بهینه بشه هم رایج بشه….الان یه کارتی مثل ۲۰۸۰ti کم میاره….بهینه بشه قشنگ اجرا میکنه….
داش با توکل به DLSS بهینه شده، اکثر گیما رو فورکی +۶۰ فریم میشه بازی کرد باهاش
واقعا نا امید کنندس که با کنسول های نسل بعدی هنوز باید بین ۴k-30fps و ۱۰۸۰-۶۰fps یکیو انتخاب کنیم! فرق این نسل با نسل بعد چیه؟ ری تریسینگ؟ لودینگ کمتر؟ جزییات بیشتر؟ اجرای همزمان چند بازی؟ کاش کنسول ساز ها اینو می فهمیدن که هیچ گیمری دوس نداره تو سال ۲۰۲۱ با یه کنسول مثلا قدرتمند ۵۰۰ دلاری ، بازیارو با فریم ۳۰ تجربه کنه. حتی با بهترین کیفیت و بالاترین سطح جزییات و رزولوشن و ری تریسینگ این چیزا. واقعا اینا نیس الویت یه گیمر. ما بازی روان و با فریم ۶۰ می خوایم وگرنه ذاتا ps4pro و xboxonex هم تا حدودی همین انتخاب رو میدادن تو بعضی بازیا
بازی بعدی که باید ریمیک بشه God of war 2005 باید باشه
صدرصد ری تریسینگ داره چون در برنامه دیجیتال فاندری درباره اش صحبت کردن