Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا
Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا
Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا
Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا

Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد

محمد حسین کریمی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا

استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) روز دوشنبه‌ی این هفته به کارمندان خود گفت که تمامی آن‌ها تا روز عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 در ماه نوامبر (آبان) باید ۶ روز از هفته را به صورت مداوم کار کنند و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مدیر این استودیو قبلاََ قول داده بود که کار اضافه به تیم سازنده اجبار نخواهد شد.

استودیوی سی‌دی پراجکت قبلاََ نیز برای کرانچ و کار کشیدن بیش از حد شناخته می‌شد. آن‌ها برای تکمیل عنوان The Witcher 3 شبانه روز کار کردند و حتی آن‌قدر وضعیت کار اضافی وخیم بود که برخی وبسایت‌ها آن را غیر انسانی خواندند اما باید به این نکته توجه کرد که کرانچ یا کار بیش از حد برای اتمام پروژه در بسیاری از استودیو‌ها که اثری جاه‌طلبانه در دست ساخت دارند رخ می‌دهد. آخرین استودیو مشهور در این زمینه ناتی‌داگ (Naughty Dog) بود و حالا به نظر می‌رسد سی‌دی پراجکت با وجود این که قول داده بود مشکلات کرانچ باز نگردد باز هم وارد مرحله‌ای از ساخت شده است که نیاز به کار بیشتر دارد. مدیر ارشد اجرایی سی‌دی پراجکت رد، مارسین ایوینسکی (Marcin Iwinski)، سال گذشته به وبسایت کوتاکو (Kotaku) گفته بود که شرکت آن‎ها از کرانچ اجباری اجتناب می‌کند و “متعهد” است که به کارمندان اجازه دهد وارد کار بیش از حد نشوند.

اما حالا حساب کاربری یکی از کارمندان سی‌دی پراجکت رد و همچنین ایمیل ارسالی از سوی مدیر این شرکت به کارمندان نشان می‌دهد که این شرکت به قول خود عمل نکرده است. کارمند مذکور درخواست کرده که نامش منتشر نشود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم سازنده برای بیش از یک سال است که حتی شب‌ها و آخر هفته‌ها نیز کار می‌کنند تا پروژه تکمیل شود.

در یک ایمیل ، رئیس شرکت سی‌دی پراجکت رد، آدام بادوسکی (Adam Badowski)، نوشته که در مورد وضعیت Cyberpunk 2077 خوشبین بوده است و آن‌ها بازی را برای دریافت تاییدیه‌ی نهایی به پلی‌استیشن و مایکروسافت ارسال کرده‌اند. حالا او نوشته است که زمانش فرا رسیده که باگ‌ها و گلیچ‌های نهایی برطرف شوند. نقل قول از ایمیل را در ادامه می‌خوانید:

از امروز تمامی تیم توسعه وارد یک وضعیت کاری بیش از اندازه می‌شوند. به غیر از آخر هفته باید هر روز مثل قبل کارها پیش رود. برای کار اضافی بر اساس قوانین کاری لهستان حقوق پرداخت می‌شود.

البته باید توجه داشت که بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی بابت اضافه کاری پولی پرداخت نمی‌کنند.

همچنین آقای بادوسکی در ادامه نوشت:

من شخصاََ تمامی این واکنش‌های شدید را بابت تصمیماتم می‌پذریم. من می‌دانم که این تصمیم دقیقاََ بر خلاف صحبت‌های قبلی است و حتی قبول می‌کنم که تمامی این تصمیم‌ها بر خلاف تفکر و باورهای قلبی من صورت گرفته است و کرانچ هیچوقت پاسخ نهایی نیست اما ما تمامی راه‌های ممکن را برای این موقعیت امتحان کردیم.

Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. نسخه‌ی نسل بعدی این اثر نیز در زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت اما بر اساس بیانیه‌های قبلی تیم سازنده، به روز رسانی اصلی نسل بعدی که کیفیت را متحول خواهد کرد در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا
Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا
Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا
Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا
Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Cyberpunk 2077 وارد کرانچ و موقعیت سخت کاری می‌شود؛ دستور ۶ روز کار در هفته صادر شد - گیمفا