یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا
یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا
یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا
یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا

یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020

محمد آریامقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا

یکی دو هفته پیش در رابطه با رویداد Ubisoft Forward به صورت کامل صحبت کردیم. به هر حال، هر گیمری قبول دارد که E3 بدون شک مهم ترین و مورد انتظار ترین رویداد سال برای گیمرها به شمار می رود. E3 2020 به دلیل شیوع کرونا لغو شد و از همین رو، شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، سونی، یوبی سافت و وارنر بروز به روش و شیوه خاص خودشان از برنامه‌های آتی خود رونمایی کردند. آخرین رویدادی که آن را تماشا کردیم، رویداد Ubisoft Forward بود. رویدادی که طی دو قسمت برگزار شد و نتوانست همه گیمرها را راضی نگه دارد. نمایش عناوینی چون Assassin’s Creed Valhalla، Watch Dogs Legion و البته، معرفی بازی Far Cry 6 را نمی توان به سادگی نادیده گرفت. نسخه های جدید Assassin’s Creed و Watch Dogs قبلا معرفی شده بودند. با این حال، نمایش یک گیم پلی از این دو بازی خالی از لطف نبود. هر دو عنوان ایده های جالبی دارند و طرفداران امیدوار هستند که این ایده ها به درستی پیاده سازی شوند. یکی قرار است ماجراهای وایکینگ ها را برایمان بازگو کند و دیگری ما را به دنیای مدرن و لندن خواهد برد. سری Far Cry هم که از سال های دور، هم یکی از پرطرفدارترین فرنچایزهای شرکت بازی سازی فرانسوی بوده و هم یکی از با کیفیت ترین‌ها. Far Cry را می‌توان یکی از پرثبات ترین بازی های یوبی سافت طی سال های اخیر دانست. در حالی که IPهای بزرگی مثل Assassin’s Creed و Ghost Recon سال های پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته اند، Far Cry معمولا در حد انتظارات ظاهر شده و طرفداران را ناامید نکرده است. همچنین در اولین پارت از رویداد یوبی سافت شاهد نمایشی از Hyper Scape هم بودیم. نمایش این بتل رویال جدید هم قطعا می تواند گیمرها را به تجربه بتل رویال جدید یوبی سافت ترغیب کند. پارت دوم رویداد یوبی سافت هم با معرفی Raiders Republic و از آن مهم تر، Prince of Persia: Sands of Time Remake همراه بود. البته معرفی نسخه جدید Prince of Persia برای خیلی از طرفداران قدیمی این مجموعه، نگران کننده به نظر می رسید. با توجه به تریلری که از این بازی دیدیم، ظاهرا این ریمیک مسیر زیادی برای رسیدن به کیفیت گرافیکی بازی های روز دارد. موضوعی که اتفاقا در شبکه های مجازی هم شدیدا در مورد آن بحث شده بود. در پارت دوم همین رویداد نمایش Immortal Fenyx Rising را هم شاهد بودیم. این بازی هم، بازی خوش ساختی به نظر می رسد و امیدوار هستیم که در نهایت، بتواند در حد و اندازه های تریلرهای به نمایش در آمده، ظاهر شود.

برگزاری دومین و آخرین پارت یوبی سافت فوروارد، به خیلی وقت قبل برنمی گردد. از طرفی، این رویداد تا قبل از رویداد Tokyo Game Show 2020 آخرین رویداد مربوط به گیمرها بوده است. به همین خاطر بد نبود که یک بار دیگر، نگاهی به این رویداد بیندازیم و آن را مرور کنیم. ولی خب تمرکز این مطلب، روی اتفاقاتی خواهد بود که در Tokyo Game Show 2020 رخ داده اند. بد نیست بدانید که این رویداد برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ برگزار شد. طی ۶ سال اول، یعنی بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲، این رویداد، به صورت سالانه و دوبار برگراز می شد. یک بار در بهار و یک بار در پاییز. از سال ۲۰۰۲ به بعد، این رویداد هر سال فقط یک بار برگزار می شود. موضوعی که اتفاقا در بالاتر بودن هیجان آن هم بی تاثیر نیست. نکته جالب این است که این رویداد از سال ۲۰۱۱ به بعد، همواره مخاطبان بیشتری را داشته است. Tokyo Game Show را در حال حاضر می توان در کنار رویدادهایی مثل Gamescom و E3، جزو سه رویداد مهم گیمینگ معرفی کرد. البته مراسم هایی چون The Game Awards هم جایگاه خاص خودشان را دارند ولی خب چنین مراسمی، به یک منظور دیگر برگزار می شود. رکورددار تعداد بیننده و مخاطب طی سال هایی که مراسم توکیو گیم شو برگزار شده، مربوط به سال ۲۰۱۸ می شود؛ جایی که این رویداد نزدیک به ۲۹۹ هزار نفر بیننده را به خود اختصاص داده بود. دومین رویداد پرمخاطب توکیو گیم شو به سال ۲۰۱۶ بر می گردد. Tokyo Game Show 2016 طبق آمار چیزی در حدود ۲۷۰ نفر مخاطب داشته است. همچنین معمولا در این رویداد، شاهد انتشار اطلاعات جالبی از بازی های مختلف هستیم. بازی های مورد انتظار زیادی در TGS خود را معرفی می کنند. شکی نیست که این رویداد در تمام دنیای برای گیمرها از اهمیت بالایی برخوردار است. جای تعجب هم ندارد! Tokyo Game Show از زمان اولین برگزاری تا به امروز، هرگز کنسل نشده است! حتی ویروس کرونا هم نتوانست جلوی برگزاری این رویداد را بگیرد. تنها تفاوت این جا بود که در سال ۲۰۲۰، رویداد توکیو گیم شو به صورت دیجیتالی برگزار شد. خوشبختانه امسال هم مثل سال های قبل، در این مراسم خبرهای خوب زیادی را شنیدیم. از عرضه بعضی از شاهکارهای قدیمی و نوستالژیک برای PC گرفته تا صحبت درباره بازی های AAA، معروف پرطرفدار. البته این رویداد برای طرفداران بازی های گوشی های موبایلی هم خبر خوب داشت! همچنین، در Tokyo Game Show 2020 بازی های مستقل زیادی را هم دیدیم. بازی های مستقلی که به تازگی معرفی شده و به نظر هم، آینده روشنی را پیش روی خود می بینند. توجه به کنسول‌های PS4 و Xbox One، توجه به کنسول‌‎های Play Station 5 و Xbox Series S و Xbox Series X، توجه به کنسول نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی و حتی گوشی های موبایلی و سیستم عامل هایی چون اندروید و آی او اس، سبب شد تا با مراسمی رو به رو باشیم که به تمامی سلیقه ها پرداخته است. مراسمی که قشرهای مختلف گیمر را می تواند راضی کند. مراسمی که دست کم، یک بار ارزش مرور کردن را دارد. امروز در گیمفا، قصد داریم تا بیشتر در رابطه با رویداد Tokyo Game Show 2020 یا همان TGS 2020 صحبت کنیم. پس اگر اخبار این رویداد را دنبال نکرده اید و هنوز نمی دانید که در این مراسم چه اتفاقاتی رخ داده، حتما تا پایان این مطلب با ما باشید.

یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا

خوشبختانه امسال هم مثل سال های قبل، در این مراسم خبرهای خوب زیادی را شنیدیم. از عرضه بعضی از شاهکارهای قدیمی و نوستالژیک برای PC گرفته تا صحبت درباره بازی های AAA، معروف پرطرفدار. البته این رویداد برای طرفداران بازی های گوشی های موبایلی هم خبر خوب داشت! همچنین، در Tokyo Game Show 2020 بازی های مستقل زیادی را هم دیدیم. بازی های مستقلی که به تازگی معرفی شده و به نظر هم، آینده روشنی را پیش روی خود می بینند. توجه به کنسول‌های PS4 و Xbox One، توجه به کنسول‌‎های Play Station 5 و Xbox Series S و Xbox Series X، توجه به کنسول نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی و حتی گوشی های موبایلی و سیستم عامل هایی چون اندروید و آی او اس، سبب شد تا با مراسمی رو به رو باشیم که به تمامی سلیقه ها پرداخته است. مراسمی که قشرهای مختلف گیمر را می تواند راضی کند. مراسمی که دست کم، یک بار ارزش مرور کردن را دارد. امروز در گیمفا، قصد داریم تا بیشتر در رابطه با رویداد Tokyo Game Show 2020 یا همان TGS 2020 صحبت کنیم. پس اگر اخبار این رویداد را دنبال نکرده اید و هنوز نمی دانید که در این مراسم چه اتفاقاتی رخ داده، حتما تا پایان این مطلب با ما باشید.

رویداد Tokyo Game Show 2020 در سه روز و از ۲۴ سپتامبر تا ۲۷ سپتامبر برگزار شد. اسکوئر انیکس، یکی از شرکت های حاضر در این رویداد بود. Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition یکی از بازی های معرفی شده توسط اسکوئر انیکس بود. نسخه اصلی این بازی در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. این بازی که برای PS4، Xbox One، PC و نینتندو سوییچ منتشر شده بود، مجموعا نزدیک به ۶ میلیون نسخه فروش داشته است. این اکشن نقش آفرینی در زمان انتشار، نظر مثبت بسیاری از طرفداران را جلب کرده بود. اسکوئر انیکس طی چند سال اخیر عملکرد خیلی موفقی را از خود به ثبت نرسانده و امیدوار است که بتواند به روزهای خوب خود برگردد. حتی آخرین محصول این شرکت، Marvel’s Avengers نیز در حد انتظارات ظاهر شود و نهایتا با فیدبک های منفی زیادی رو به رو شد. اما به نمایش درآمدن اولین گیم پلی از بازی Kingdom Hearts: Melody of Memory را می توان یکی از جذاب ترین اتفاقات کل رویداد TGS 2020 دانست. شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما فراموش نکنید که سری Kingdom Hearts: Melody of Memory طرفداران خاص خودش را دارد و تعداد این طرفداران هم، کم نیست. شاید در ایران گیمرهای زیادی با مجموعه Kingdom Hearts آشنایی کافی را نداشته باشند؛ ولی همواره نسخه های جدید این مجموعه، جزو بازی های مورد انتظار سال به شمار می روند. Melody of Memory چهارمین نسخه از سری Kingdom Hearts بوده و ۱۳ نوامبر سال جاری برای کنسول های نسل هشتمی و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. البته بعدا، این بازی در دسترس کاربران کنسول های نسل نهمی هم قرار خواهد گرفت. از چندی پیش می دانستیم که نسخه جدیدی از سری Kingdom Hearts تحت عنوان Melody of Memory در دست توسعه قرار دارد، ولی خب در رویداد Tokyo Game Show 2020 برای اولین بار موفق به تماشای گیم پلی این بازی شدیم. البته این دو بازی، تنها بازی های اسکوئر انیکس در رویداد TGS 2020 نبودند. در حقیقت در این رویداد دیجیتالی، اسکوئر انیکس شرکت کم کاری نبود! ولی خب ما در این مطلب صرفا مهم ترین بازی های حضور یافته در این رویداد را مرور خواهیم کرد.

سگا، یکی از دیگر اعضای مهم و فعال رویداد Tokyo Game Show 2020 بود. شاید بتوان Virtua Fighter x eSports را یکی از مهم ترین نمایندگان سگا در رویدادی که دو روز قبل به پایان رسید، دانست. این بازی در واقع جدیدترین نسخه از سری Virtua Fighter به شمار می رود. ویدئوی پخش شده از این بازی، صرفا یک تیزر کوتاه بود و به همین خاطر، فعلا چیزهای زیادی در رابطه با این بازی نمی دانیم. آخرین نسخه منتشر شده از سری Virtua Fighter، عنوان Virtua Fighter 5 بود که در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. کلا این مجموعه برای ایرانی ها چندان شناخته شده نیست. عنوان Virtua Fighter 5 در اصل برای آرکید منتشر شد، منتهی دو سال بعد این بازی در دسترس کاربران Xbox 360 و PS3 هم قرار گرفت. همان طور که اشاره شد، اطلاعات زیادی از Virtua Fighter x eSports در دست نیست، ولی احتمالا این پروژه یکی از پروژه های مهم سگا خواهد بود. سگا از این بازی، به مناسبت ۶۰امین سالگرد تاسیس خود رونمایی کرده است. چندی پیش شایعه ای مبنی بر معرفی چند نسخه جدید از سری بازی Sonic the Hedgehog منتشر شد. خب این اتفاق هنوز رخ نداده اما تیم سازنده سونیک، در حال کار بر روی یک پروژه جالب هستند؛ پروژه ای که اتفاقا در رویداد توکیو گیم شو ۲۰۲۰ هم حاضر بود. این پروژه Puyo Puyo Tetris 2 نام دارد. نسخه اول این بازی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. Puyo Puyo Tetris در حال حاضر برای تمامی پلتفرم های ممکن، منتشر شده است و هر کنسولی که داشته باشید، می توانید این بازی را تجربه کنید. طبق اطلاعاتی که سگا در طی استریم خود منتشر کرد، عنوان Puyo Puyo Tetris 2 در سال جاری برای کنسول های نسل هشتمی و نهمی عرضه خواهد شد. در حقیقت، ۸ دسامبر تاریخ دقیق انتشار این بازی برای کنسول های Xbox One، Xbox Series X، PS4 و نینتندو سوییچ است. نسخه PS5 این بازی نیز اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. نسخه PC بازی هم به احتمال زیاد، در سال ۲۰۲۱ در دسترس کاربران این پلتفرم قرار خواهد گرفت. ضمنا کاربرانی که نسخه X1 یا PS4 بازی را تهیه کنند، بدون پرداخت هیچ پولی می توانند آن را بعدا روی کنسول های نسل نهمی هم تجربه کنند. انتظار می رفت که سگا در مراسم توکیو گیم شو ۲۰۲۰ از نسخه‌ای جدید از سری بازی معروف Yakuza رونمایی کند. منتهی با توجه به این که به پانزدهمین سالگرد Yakuza نزدیک می شویم، به زودی از نسخه ای جدید از این سری بازی هم رونمایی خواهد شد.

یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا

خبر خوب برای طرفداران DMC این است که شخصیت ویرجیل به Devil May Cry 5 اضافه خواهد شد. بسیاری از طرفداران دوست داشتند که Vergil را در Devil May Cry 5 ببینند. خب با توجه به صحبت های کارگردان این بازی در Tokyo Game Show 2020، این شخصیت در قالب یک دی ال سی به بازی Devil May Cry 5 اضافه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که در ازای داشتن ویرجیل در بازی خود، باید هزینه کنید. به عبارت ساده تر، ویرجیل یک محتوای رایگان نخواهد بود. در طول Tokyo Game Show 2020، صحبتی از قیمت و یا تاریخ عرضه این محتوای اضافه به میان نیامد. انتظار می رود طی هفته های آتی، اطلاعات بیشتری در این باره منتشر شود. همچنین، گفتنی است که این DLC برای رایانه های شخصی منتشر نشده و فعلا فقط برای کنسول های Xbox One و PS4 برنامه ریزی شده است. خبر خوب دیگر برای طرفداران این مجموعه، عنوان Devil May Cry 5: Special Edition خواهد بود. این بازی علاوه بر نسخه اصلی Devil May Cry 5، شامل شخصیت قابل بازی ویرجیل، محتوای نسخه Deluxe Edition و همچنین بسته الحاقی Bloody Palace خواهد بود. این نسخه در نوامبر سال جاری و با قیمیت ۴۰ دلار در دسترس کاربران کنسول‌های نسل بعدی قرار خواهد گرفت. گفتنی است که این بازی هم فعلا برای PC معرفی نشده است.

کپکام را در حال حاضر می توان یکی از معروف ترین و محبوب ترین بازی‌سازهای دنیا دانست. این شرکت با سری بازی هایی مثل Devil May Cry، Resident Evil، Street Fighters و Monster Hunter توانسته طی چند سال اخیر، کارنامه درخشانی را به نام خود ثبت کند. بازی هایی چون Devil May Cry و Resident Evil در حال حاضر در سبک خود جزو بهترین ها به شمار می روند. نمایش Monster Hunter Rise یکی از نمایش های جذاب کپکام در رویداد Tokyo Game Show 2020 محسوب می شد. همان طور که در جریان هستید، Monster Hunter: World بازی موفقی بود. موفقیت این بازی، سازندگان را مجاب کرد تا یک بسته الحاقی تحت عنوان Iceborne را هم برای این بازی منتشر کنند. نظر مخاطبین هم مثبت بود. منتهی خب طرفداران کنسول نینتندو سوییچ هرگز موفق به تجربه این بازی ها نشدند. دقیقا برخلاف بازی اصلی و بسته الحاقی آن، عنوان Monster Hunter Rise یک بازی انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ خواهد بود. به این ترتیب، حسرت کاربران کنسول سوییچ هم به پایان خواهد رسید. خبر خوب دیگر این است که در رویداد TGS 2020 با یک نمایش طولانی از بازی Monster Hunter Rise طرف بودیم. با مشاهده تریلر منتشر شده از این بازی در رویداد مذکور، می توانید اطلاعات زیادی در رابطه با گیم پلی، گرافیک و دیگر بخش های بازی به دست آورید. اگر کاربر کنسول نینتندو سوییچ هستید، احتمالا از روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ لذت خواهید برد؛ چرا که Monster Hunter Rise در ششمین روز از اولین ماه سال ۱۴۰۰ در دسترس کاربران نینتندو سوییچ قرار خواهد گرفت. سال ۲۰۱۹ یک سال رویایی برای کپکام و طرفدارانش بود. در سال ۲۰۱۹، شرکت ژاپنی بازی های Devil May Cry 5 و Resident Evil 2 Remake را به بازار عرضه کرد. از لحاظ اقتصادی، عملکرد این دو بازی برای کپکام بی نظیر بود. عنوان Resident Evil 2 Remake یکی از نامزدهای جایزه بازی سال ( Game of the Year ) بود و Devil May Cry 5 هم بدون شک، در لیست بهترین هک اند اسلش‌های سال گذشته قرار می گیرد. عده زیادی معتقد هستند که اگر Resident Evil 2 Remake در واقع یک ریمیک نبود، می توانست بالاتر از Sekiro Shadows Die Twice، جایزه بازی سال را از آن خود کند. با وجود ریمیک بودن البته، این بازی از دید چندین سایت و مجله به عنوان بازی سال هم شناخته شد. خب، ارتباط موفقیت های سال ۲۰۱۹ کپکام به رویداد Tokyo Game Show 2020 چیست؟ همان طور که اشاره کردیم، Devil May Cry 5 نقش مهمی در موفقیت‌های کپکام در سال ۲۰۱۹ را ایفا کرد. خبر خوب برای طرفداران DMC این است که شخصیت ویرجیل به Devil May Cry 5 اضافه خواهد شد. بسیاری از طرفداران دوست داشتند که Vergil را در Devil May Cry 5 ببینند. خب با توجه به صحبت های کارگردان این بازی در Tokyo Game Show 2020، این شخصیت در قالب یک دی ال سی به بازی Devil May Cry 5 اضافه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که در ازای داشتن ویرجیل در بازی خود، باید هزینه کنید. به عبارت ساده تر، ویرجیل یک محتوای رایگان نخواهد بود. در طول Tokyo Game Show 2020، صحبتی از قیمت و یا تاریخ عرضه این محتوای اضافه به میان نیامد. انتظار می رود طی هفته های آتی، اطلاعات بیشتری در این باره منتشر شود. همچنین، گفتنی است که این DLC برای رایانه های شخصی منتشر نشده و فعلا فقط برای کنسول های Xbox One و PS4 برنامه ریزی شده است. خبر خوب دیگر برای طرفداران این مجموعه، عنوان Devil May Cry 5: Special Edition خواهد بود. این بازی علاوه بر نسخه اصلی Devil May Cry 5، شامل شخصیت قابل بازی ویرجیل، محتوای نسخه Deluxe Edition و همچنین بسته الحاقی Bloody Palace خواهد بود. این نسخه در نوامبر سال جاری و با قیمیت ۴۰ دلار در دسترس کاربران کنسول‌های نسل بعدی قرار خواهد گرفت. گفتنی است که این بازی هم فعلا برای PC معرفی نشده است.

بالاتر در مورد موفقیت های Resident Evil 2 Remake صحبت کردیم. متاسفانه این موفقیت ها برای Resident Evil 3 Remake تکرار نشدند. Resident Evil 3 Remake بازی کم اشکالی نبود و به خصوص در بحث گیم پلی، انتقادات زیادی را متحمل شد. کوتاه بودن بیش از اندازه و عدم وجود پازل‌های کافی، از جمله مشکلاتی بودند که اکثر منتقدین به آن ها اشاره کرده بودند. با این وجود، برخی از فرنچایزها همواره طرفداران خاص خود را دارند و همیشه انتظار نسخه های بعدی آن ها، کشیده می شود. Resident Evil یکی از این فرنچایزهاست و بدون شک، Resident Evil Village برای خیلی از گیمرها، حکم مورد انتظارترین بازی حال حاضر را دارد. در طول رویداد Tokyo Game Show 2020، شاهد یک دموی خصوصی از بازی Resident Evil Village بودیم. این طور که پیداست، این بازی شباهت های زیادی به عنوان Resident Evil 4 دارد. گذشته از این، در حال حاضر می دانیم که بازی Resident Evil Village برای کنسول های Xbox Series X، Xbox Series S، PS5 و رایانه های شخصی برنامه ریزی شده است. تاریخ دقیق انتشار این بازی برای پلتفرم های نام برده شده مشخص نیست. فقط می دانیم که در سال ۲۰۲۱ باید انتظار Resident Evil Village را بکشیم. عدم عرضه Resident Evil Village برای کنسول های نسل هشتمی، اصلا خبر خوبی نیست. به خصوص برای طرفداران ایرانی سری Resident Evil. البته در طول رویداد TGS 2020، یکی از تهیه کنندگان این بازی، از احتمال عرضه RE Village برای کنسول های نسل هشتمی خبر داد. به طور خلاصه، آقای Kanda می‌گوید که تیم سازنده تمام تلاش خود را برای انتشار بازی روی PS4 و Xbox One می کند ولی فعلا، نمی توانند قولی بدهند. با توجه به این که چنین سخنی به صورت رسمی از زبان یکی از عوامل تیم سازنده به گفته شده، می توان به انتشار Resident Evil Village برای کنسول های نسل هشتمی هم خوشبین بود. همان طور که در پاراگراف های بالاتر نیز اشاره کردیم، سری Street Fighter جزو آی پی های موفق کپکام طی چند سال اخیر بوده است. این مجموعه هم طرفداران خاص خودش را دارد. در Tokyo Game Show 2020 پیش نمایشی از شخصیت Dan Hibiki برای بازی Street Fighter V: Champions Edition منتشر شد. به طور کلی عملکرد کپکام در رویداد TGS 2020 را می توان یک عملکرد قابل دفاع دانست. این شرکت، با دست پر به رویداد Tokyo Game Show 2020 آمده بود.

یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا

در طول رویداد Tokyo Game Show 2020، شاهد یک دموی خصوصی از بازی Resident Evil Village بودیم. این طور که پیداست، این بازی شباهت های زیادی به عنوان Resident Evil 4 دارد. گذشته از این، در حال حاضر می دانیم که بازی Resident Evil Village برای کنسول های Xbox Series X، Xbox Series S، PS5 و رایانه های شخصی برنامه ریزی شده است. تاریخ دقیق انتشار این بازی برای پلتفرم های نام برده شده مشخص نیست. فقط می دانیم که در سال ۲۰۲۱ باید انتظار Resident Evil Village را بکشیم. عدم عرضه Resident Evil Village برای کنسول های نسل هشتمی، اصلا خبر خوبی نیست. به خصوص برای طرفداران ایرانی سری Resident Evil. البته در طول رویداد TGS 2020، یکی از تهیه کنندگان این بازی، از احتمال عرضه RE Village برای کنسول های نسل هشتمی خبر داد. به طور خلاصه، آقای Kanda می‌گوید که تیم سازنده تمام تلاش خود را برای انتشار بازی روی PS4 و Xbox One می کند ولی فعلا، نمی توانند قولی بدهند. با توجه به این که چنین سخنی به صورت رسمی از زبان یکی از عوامل تیم سازنده به گفته شده، می توان به انتشار Resident Evil Village برای کنسول های نسل هشتمی هم خوش بین بود

عنوان Scarlet Nexus یکی از پروژه های فعلی باندای نامکو است. با توجه به اخباری که از این بازی منتشر شده، افراد زیادی درباره این پروژه کنجکاو هستند. آیا Scarlet Nexus موفق خواهد شد؟ متاسفانه فعلا اطلاعات زیادی در رابطه با این بازی در دست نیست. تریلر منتشر شده از این بازی در رویداد توکیو گیم شو هم کمتر از ۳ دقیقه بود. فعلا می دانیم که در Scarlet Nexus دو پروتاگونیست قابل بازی وجود دارند؛ Yuito و Kasane. اطلاعات منتشر شده توسط باندای نامکو از بازی Scarlet Nexus خیلی گسترده نیستند و بیشتر به توصیف کاراکترها می پردازند. در واقع، بیش از این که در مورد گیم پلی اطلاعاتی در دست باشد، از داستان بازی می دانیم. این طور که باندای نامکو اعلام کرده، این دو شخصیت بخش داستانی متفاوتی را هم رقم خواهند زد. Scarlet Nexus یکی از بازی های انیمه ای است که شخصا به آن خوشبین هستم. باید منتظر ماند و دید که باندای نامکو چه برنامه‌هایی برای این پروژه خواهد داشت. تاریخ انتشار بازی فعلا اعلام نشده؛ کنسول های نسل بعدی، کنسول های نسل فعلی و رایانه های شخصی، پلتفرم های مقصد بازی Scarlet Nexus خواهند بود. عنوان Tekken 7 یکی از موفق ترین بازی های باندای نامکو طی چند سال اخیر بوده است. عنوانی که برای Xbox One، PS4 و PC در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، همچنان کاربران جدیدِ خود را دارد. باندای نامکو هم نشان داده که خیلی خوب، پشتیبانی کردن از محصول محبوبش را بلد است. باندای نامکو در حال عرضه یک محتوای جدید برای فصل چهارم بازی Tekken 7 است و شخصیت Kunimitsu نیز به بازی اضافه خواهد شد. این کاراکتر، قابل بازی خواهد بود. عنوان Jump Force یکی دیگر از بازی های موفق باندای نامکو طی چند سال اخیر بوده است. این بازی هم حضوری مشابه Tekken 7 را در Tokyo Game Show 2020 تجربه کرد. در پاییز سال جاری، قرار است یک شخصیت جدید به نام Hiei به بازی اضافه شود. Jump Force اگرچه از دید منتقدین بازی پراشکالی بود، ولی خب طرفداران خاص خودش را دارد. بازی Jump Force شخصیت های زیادی را در خود دارد که می توانند برای بازیکنان جذاب باشند. حال Hiei که به زودی به این بازی اضافه خواهد شد، شاید برای ایرانی ها خیلی آشنا نباشد، ولی شخصیت ناشناخته‌ای هم نیست! این شخصیت در انیمه Yu Yu Hakusho هم حضور دارد.

عملکرد فوق العاده کوئی تکمو در رویداد Tokyo Game Show 2020، به تنهایی جذابیت این رویداد را چندین برابر کرد. معرفی شدن بازی Dynasty Warriors 9 Empires یکی از خبرهای خوب رویداد TGS 2020 بود. سری Dynasty Warriors حتی در ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد. نسخه قبلی این مجموعه، نسبت به قبل تغییرات بزرگ و چشم گیری کرده بود. البته این تغییرات، از دید منتقدین خیلی تغییرات مثبتی نبوده و به کمک بازی نیامدند. جهان باز بودن بازی Dynasty Warriors 8، به موفقیت این بازی کمکی نکرد. به این ترتیب در Dynasty Warriors 9 Empires خبری از یک جهان باز نخواهد بود! بدون شک در طی هفته های آینده اطلاعات و تریلرهای بیشتری از بازی Dynasty Warriors 9 Empires منتشر خواهد شد. در حال حاضر می دانیم که این بازی در سال ۲۰۲۱ برای کنسول های نسل هشتمی، کنسول های نسل نهمی، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد. ظاهرا این بازی نسبت به قبل تغییرات زیادی داشته و این تغییرات به نظر، می توانند از Dynasty Warriors 9 Empires یک بازی فوق العاده بسازند. البته عنوان Dynasty Warriors 9 Empires تنها نماینده اسم و رسمی Dynasty Warriors در طول رویداد TGS 2020 نبود! Koei Tecmo از بازی Dynasty Warriors برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس نیز رونمایی کرد. به این ترتیب شما می توانید بازی Dynasty Warriors را از ۱۷ مهر بر روی گوشی هوشمند خود تجربه کنید. عنوان Hyrule Warriors: Age of Calamity یکی از بازی هایی است که هنوز منتشر نشده و این روزها، در کانون توجهات قرار دارد. اتفاقا این بازی هم در رویداد Tokyo Game Show 2020 حاضر بود و با یک تریلر ۱۴ دقیقه ای، اسم خود را در TGS 2020 ثبت کرد. قیمت این بازی ۶۰ دلار بوده، در انحصار نینتندو سوییچ است و ۲۰ نوامبر منتشر خواهد شد. فراموش نکنید که این بازی از The Legend of Zelda: Breath of the Wild الهام گرفته و به نظر آینده روشنی را پیش روی خود می بیند.

یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا

ملکرد فوق العاده کوئی تکمو در رویداد Tokyo Game Show 2020، به تنهایی جذابیت این رویداد را چندین برابر کرد. معرفی شدن بازی Dynasty Warriors 9 Empires یکی از خبرهای خوب رویداد TGS 2020 بود. سری Dynasty Warriors حتی در ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد. نسخه قبلی این مجموعه، نسبت به قبل تغییرات بزرگ و چشم گیری کرده بود. البته این تغییرات، از دید منتقدین خیلی تغییرات مثبتی نبوده و به کمک بازی نیامدند. جهان باز بودن بازی Dynasty Warriors 8، به موفقیت این بازی کمکی نکرد. به این ترتیب در Dynasty Warriors 9 Empires خبری از یک جهان باز نخواهد بود! بدون شک در طی هفته های آینده اطلاعات و تریلرهای بیشتری از بازی Dynasty Warriors 9 Empires منتشر خواهد شد. در حال حاضر می دانیم که این بازی در سال ۲۰۲۱ برای کنسول های نسل هشتمی، کنسول های نسل نهمی، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد. ظاهرا این بازی نسبت به قبل تغییرات زیادی داشته و این تغییرات به نظر، می توانند از Dynasty Warriors 9 Empires یک بازی فوق العاده بسازند. البته عنوان Dynasty Warriors 9 Empires تنها نماینده اسم و رسمی Dynasty Warriors در طول رویداد TGS 2020 نبود! Koei Tecmo از بازی Dynasty Warriors برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس نیز رونمایی کرد. به این ترتیب شما می توانید بازی Dynasty Warriors را از ۱۷ مهر بر روی گوشی هوشمند خود تجربه کنید.

با وجود این که در مورد Tokyo Game Show 2020 کم هم صحبت نکردیم، ولی خب همچنان چیزهای زیاد دیگری را هم می توان به این متن اضافه کرد. خوشبختانه Tokyo Game Show 2020 مراسم کوچکی نبود و حتی شرکتی مثل مایکروسافت هم در این رویداد نماینده داشت و حتی بازی هایی مثل GhostRunner و Observer: System Redux نیز در این مراسم حضور پیدا کردند. انتشار چندین نسخه از بازی های قدیمی Metal Gear Solid توسط کونامی برای رایانه های شخصی هم، جزو اتفاقات مهم توکیو گیم شو ۲۰۲۰ بودند. به هر ترتیب، TGS 2020 مراسم کوچکی نبود و در طول ۴ روز برگزار شد. در سالی که شیوع کرونا بسیاری از رویدادهای مهم گیمینگ سال را از ما گرفت و سبب تاخیر خیلی از بازی های مورد انتظار ما شد، رویداد TGS 2020 همچنان حاضر بود و انتظارات را نیز برآورده کرد. در پایان، نظر شما در رابطه با این رویداد چیست؟ حتما نظرات خود را درباره  Tokyo Game Show 2020 با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا
یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا
یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا
یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا
یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یک رویداد راضی‌کننده | بررسی رویداد Tokyo Game Show 2020 - گیمفا