آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا

آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید

آرش بوالحسنی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا

چند روز پیش بود که آمازون به صورت کاملا ناگهانی از سرویس استریم بازی‌های خود با نام لونا رونمایی کرد. این حرکت اگر چه بدون اعلام قبلی بود، اما اصلا دور از انتظار نبود و شایعات زیادی از ورود آمازون به بازار سرویس استریم بازی به گوش می‌رسید.

البته آمازون لونا در حال حاضر فقط در آمریکا و برای تعداد محدودی در دسترس است. اما با این وجود به نظر می‌رسد که آمازون، به خوبی بازار هدف خود را می‌شناسد و با برنامه‌ریزی وارد این فضا شده است. الیور مسنجر (Oliver Messenger)، مدیر اصلی پروژه‌ی لونا، در مصاحبه‌ای با GameSpot در این باره گفت:

یکی از مواردی که اصرار شدیدی بر آن داشتیم، قیمت ورودی پایین بود. هدف ما این بود که بتوانیم به خوبی آن را تبلیغ کنیم. این سرویس قیمت پایینی دارد، به سخت‌افزار اضافه‌ای نیاز ندارید و هر جایی هم که بخواهید در دسترس است.

ما به دنبال کسانی نیستیم که همین حالا هم بازی‌باز هستند. بلکه بازار هدف ما افرادی هستند که دوست دارند وارد دنیای بازی شوند و بازی‌های فراتر از موبایل را هم تجربه کنند. کسانی که دوستان‌شان همین حالا هم کنسول دارند و بازی می‌کنند، اما خودشان توان پرداخت هزینه‌ی زیاد این کنسول‌ها را ندارند.

با توجه به سخت‌افزار ضعیف‌تر لونا نسبت به استدیا و همچنین عدم وجود گزینه‌ی استریم با وضوح تصویر ۴K، توضیحات مسنجر منطقی به نظر می‌رسند. به نظر لونا از پردازنده‌ی گرافیکی T4 انویدیا (Nvidia) استفاده می‌کند که قدرتی معادل ۸ ترافلاپس دارد. این در حالی است که پردازنده‌ی گرافیکی Vega استدیا، قدرتی معادل ۱۰٫۷ ترافلاپس دارد.

در مقابل لونا بازی‌های بسیار بیشتری نسبت به استدیا دارد که فاکتور بسیار مهم‌تری است و همین ممکن است آن را به محصول موفق‌تری از استدیا که یک شکست بود تبدیل کند. فهرست کامل بازی‌های لونا به شرح زیر است:

  • A Plague Tale: Innocence
  • Abzu
  • AO Tennis 2
  • Aragami
  • Blasphemous
  • BlazBlue: Cross Tag Battle
  • Blazing Chrome
  • Bloodstained: Ritual of the Night
  • Brothers: A Tale of Two Sons
  • Castlevania Anniversary Collection
  • Contra Anniversary Collection
  • Control
  • CrossCode
  • Deponia Doomsday
  • DiRT Rally 2.0
  • Everspace
  • Furi
  • Ghost of a Tale
  • Goodbye Deponia
  • Grid
  • Hard Reset Redux
  • Iconoclasts
  • Indivisible
  • Infinite Minigolf
  • Ken Follett’s The Pillars of the Earth
  • Lumines Remastered
  • Metro Exodus
  • Mighty Switch Force! Collection
  • Obduction
  • Overcooked! 2
  • Panzer Dragoon Remake
  • Paper Beast
  • R-Type Dimensions EX
  • Redout: Solar Challenge Edition
  • Resident Evil 7
  • Rez Infinite
  • Rime
  • River City Girls
  • The Sexy Brutale
  • Shadow Tactics
  • Shantae and the Pirate’s Curse
  • Shantae: Half-Genie Hero – Ultimate Edition
  • Shantae: Risky’s Revenge – Director’s Cut
  • Sonic Mania Plus
  • Star Wars Pinball
  • SteamWorld Dig
  • SteamWorld Dig 2
  • SteamWorld Heist: Ultimate Edition
  • SteamWorld Quest
  • Super Mega Baseball 3
  • The Surge
  • The Surge 2
  • Synthetik: Legion Rising
  • Tacoma
  • Tangledeep
  • Tennis World Tour 2
  • The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III
  • Thimbleweed Park
  • Valfaris
  • Victor Vran: Overkill Edition
  • Wonder Boy: The Dragon Trap
  • XIII
  • Yoku’s Island Express
  • Yooka-Laylee
  • Yooka-Laylee and the Impossible Lair
  • Ys VIII: Lacrimosa of Dana

حال باید منتظر عرضه‌ی گسترده‌ی لونا ماند و دید که آیا به نتایج بهتری نسبت به استدیا دست خواهد یافت یا نه. در این صورت ممکن است که شاهد حرکت شرکت‌های بیشتری به سوی استریم در آینده باشیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا
آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سینا گفت:

    امازون.صنعت گیم شهرتون نیستا.

  • امازون تو این صنعت فکر نکنم موفق بشه مثل مایکروسافت که میکسرو بست و موفق نشد اما توییچ هنوز پابرجاست

  • Yato گفت:

    سرویس ماکرو از خیلی لحاظ بهتر تعداد بیشتر بازی ها ، بازی های بزرگ بهتر ( هرچند همچنان جای کنترل خالیه ) و همچنین کشور های بیشتر در دسترس ( هرچند این سرویس در ابتدای مسیر هست ) ، خوشحالم که ماکرو برای این صنعت یک رقیب سرسخت دیگه هم داره
    من خیلی به استریم گیم ها امیدوارم چون دیگه محدودیت سخت افزاری برای بازی ساز ها وجود ندارد و شاهد بازی های خفنی خواهیم بود و از طرف دیگه گیمر ها بدون هیچ نیاز به سخت افزار مشخصی می توانند هر بازی و هر کجا که باشند بازی کنند
    با اینکه خیلی دوست دارم استریم بازی ها موفق بشه ولی به خاطر اینترنت اشغال اینجا نگران هستم ، امیدوارم اگه قرار انحصاری داشته باشند فقط تو حوزه استریم باشه

آمازون از بازار هدف لونا می‌گوید - گیمفا