Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا
Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا
Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا
Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا

Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود

محمد حسین کریمی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا

سال گذشته در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 از عنوان موردانتظار Elden Ring رونمایی شد اما از آن روزها تا به این لحظه دیگر شاهد نمایش جدید یا جزئیات زیادی از بازی نبوده‌یم اما به نظر می‌رسد تیم فرام‌سافتور (FromSoftware) سخت مشغول ساخت این اثر بلندپروازانه هستند.

اخیراََ ۲۳مین رویداد Media Arts Festival در ژاپن برگزار شده است که البته تمرکز شدیدی برروی Sekiro: Shadows Die Twice داشت. میزبانان این گفت و گو آقای توکیتا تاکاهاشی (Tokita Takahashi) و سایاواکا (Sayawaka) بیانیه‌هایی رسمی از سوی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) را خواندند. در این بیانیه آمده است که Elden Ring عمیق‌ترین اثر ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود و قرار است هم به روایت‌های تاریخی واقعی بپردازد و هم از طرفی افسانه‌‎های قدیمی را روایت کند. این سخنان شایعه‌های شکل گرفته پیرامون بازی را تا حدودی تایید می‌کند.

در ادامه بیانیه‌ای را می‌خوانید که از سوی شخص میازاکی ارائه شده است:

اساساََ من تصمیم گرفتم که ابتدا المان‌های تماتیک (موضوعی) را خلق کنم تا بتوانم دیدگاه بازی به جهان و الگوهای پیرامون آن را به وجود آورم. ما در حال حاضر اثری با نام “Elden Ring” توسعه می‌دهیم که بزرگ‌ترین و عمیق‌تری اثر ساخته شده توسط ما خواهد بود. ما قصد داریم اثری توسعه دهیم که به طور همزمان به دو موضوع تاریخ و افسانه که در تضاد با یکدیگر قرار دارند بپردازد.

پس از نقل این بیانیه، آقای سایاواکا تایید کرد که Elden Ring یک نوع حس دنیای‌باز (Open-World) را القاء می‌کند و همچنین همان‌طور که تایید شده بود جاه‌به‌جایی از طریق سوارکاری نیز وجود دارد. وی در ادامه گفت:

Elden Ring شامل پایه‌ها و مواد اولیه‌ی خاصی می‌شود  که در سریال‌های درام خارجی (بیرون از ژاپن) مانند Game of Thrones مشاهده کرده‌ایم. همچنین این اثر یک نوع حس دنیای‌باز بودن خاص را به بازی‌بازان القاء خواهد کرد و مناطق وسیع به آن‌ها اجازه می‌دهد مدت زیادی را به سوارکاری بپردازند. به عبارتی این اثر به شما این حس را القاء می‌کند که در جهانی کاملاََ جدید قرار گرفته‌اید.

همچنین سایاواکا به این نکته اشاره کرد که Elden Ring شامل تم‌های گوناگونی می‌شود که در آثار قبلی جورج آر.آر مارتین (George R.R. Martin) مشاهده کرده‌اید.

این پروژه چیزی است که واقعاََ دوستش دارم و من شخصاََ به حس درام فانتزی دردناکی که به مخاطب منتقل می‌کند علاقه دارم. درد بخش اصلی از آن را تشکیل می‌دهد. از دیدگاه انسانی المان‌های زیادی مانند نژادپرستی، سیاست، شهروندی و … وجود دارد که بازی به آن‌ها خواهد پرداخت. این اثری است که از نظر روانی به روش‌های گوناگونی احساسات دردناک را نقل می‌کند. از طرفی اعمال شخصیت‌ها درون بازی شما را به فکر کردن وادار می‌کنند و شما به خود می‌گویید ‘آره واقعا انسان‌ها اینطور رفتار می‌کنند و این غم‌انگیز ست.’ تمامی این موارد زمانی ارزشمند‌تر و در سطحی بسیار بالاتر و عظیم‌تر قرار می‌گیرند که بدانید داستان‌ها در قالب احساسات انسانی و تصمیمات غم‌انگیز آن‌ها در قالب فضا/روایتی ترکیب از تاریخ و افسانه رخ خواهد داد. من نمی‌خواهم بیش از این توضیح دهم اما مطمئناََ بسیار هیجان‌زده‌ هستم.

بیش از ۱ سال و ۳ ماه می‌شود که کوچک‌ترین جزئیات رسمی از Elden Ring فاش نشده و این موضوع بسیاری از طرفداران را ناراحت کرده است.  اخیراََ یک خبرنگار ایتالیایی متذکر شده بود که بازی در حال حاضر برای عرضه در سه ماهه‌ی بهار ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است. بر اساس صحبت‌های این منبع داخلی مراحل توسعه‌ی Elden Ring به خوبی پیش می‌رود برنامه دارد رویکرد Dark Souls 2 را پیش بگیرد مبنی بر این که برای نسل بعدی نیز عرضه شود. همچنین انتشار بازی در بهار منطقی به نظر می‌رسد چرا که فرام‌سافتور اکثر عناوین خود را در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل ارائه می‌کند.

اگر چنین ادعایی صحیح باشد و بازی برای بهار ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده باشد باید در اواخر امسال شاهد شروع انتشار اطلاعات بیشتر، بازاریابی و اشتراک گذاشتن تریلر گیم‌پلی باشیم. تنها رویدادی که در اواخر امسال پیش رو داریم VGA 2020 است. امیدواریم Elden Ring در این مراسم حضور داشته باشد.

Elden Ring در زمان رونمایی برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی تایید شد و البته تاریخ عرضه‌ای مشخص نیست. با ورود به نسل بعد این احتمال وجود دارد که بازی برای نسل بعد نیز ساخته شود و یا این که به طور کلی یک اثر کاملاََ نسل بعدی باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا
Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا
Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا
Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا
Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • vergil2max گفت:

    اوه!….انگار قرار کلی درد بکشیم سر این بازی و همچنان چشم انتظار یه تریلر

  • M2Cian گفت:

    صبر واسه این بازی از همه درد هایی که آقای سایاواکا گفتن دردناک تره،
    یه تریلر بدین دیگه جون به لبمون کردین : |

  • biosoroushock گفت:

    چی بشه این بازی! فقط منتظر یه تریلر هستیم

  • Neil_druckman گفت:

    واقعا :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :worship: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship: :worship: :worship: :pray:

  • Leonardo گفت:

    نمیتونم تحمل کنم یه تریلری گیمپلی چیزی بدین دیگه …

    درام و درد واقعی !!خیلی خوشحال شدم موضوعش اینه عاشق این موضوعاتم هرچی دارک تر هم بهتر

    اقای Tinytoon شما که از چیزی اطلاع نداری بیخودی چیزی رو به کسی نسبت نده این اکانت استیممه برو ببین چند تا بازی توشه زشته واقعا

    https://steamcommunity.com/profiles/76561198376541827/games/?tab=all

    اکانت بلیزارد که تازه ۲ تومن خرجش کردم
    http://uupload.ir/files/949h_untitled.png

  • sam snake 47 گفت:

    مایکرو اینو انحصاری نکنه صلوات

  • ...Eternal... گفت:

    از همون اولم قابل تشخیص بود انقد که بار ها تریلر معرفی بازی رو دیدم که اصلا نمیدونه چند دفعه بوده ولی کاملا اون حس یه بازی فوق عمیق و سنگین رو القا میکنه برای من یکی از مورد انتظارترین بازی هاست خیلی دوست دارم یه گیم پلی از بازی ببینیم‌ تا از تغییرات جدید این بازی نسبت به بازی های سابق فرام سافتور بیشتر مطلع بشیم خیلی هایپو میبره بالا این مورد :yes: :yes:
    فرام سافتور ازون استودیو هاست که برای صنعت بازی حکم یه جواهر درخشان رو داره، واقعا افتخار همه گیمراست این استودیو و جالب اینجاست که هیچ موقع تو کیفیت عناوینش دچار افت نشده و هر بار با پیشرفت بیش از پیش ظاهر شده، میازاکی یه بازی رو خلق نکرد یه سبک رو خلق کرد با شاهکاری مثل دیمونز سولز، لول دیزاین به سطح بالاتری ارتقا داد و جهان بازی هاش و سبک مبارزاتش الهام بخش کلی بازی بود تا حدی که کلی بازی به منظور سولز کلون ها هر ساله دارن منتشر میشن و جالبه که بازم تجربشون لذت بخش هر چند که اون عمق عناوین خود میازاکی و فرام سافتور رو ندارن اما به قدری این سیستم مبارزات بازی زیبا و اعتیاد آوره که تمام بازی هایی که ازین سیستم بهره میبرن میتونن طرفداران رو راضی کنن ولی بازم میگم عناوین خود فرام سافتور یه چیز دیگست و اصلا تو یه سطح دیگه ای از خیلی از بازی ها قرار داره، این بازی قطعا
    یکی از مدعیان اصلی بازی سال خواهد بود و با قدرت تر از همیشه احتملا به موفق ترین عنوان استودیو هم تبدیل میشه :heart: :heart:

  • ظاهراً قراره یک داستان دارک از یک دنیای خیلی کثیف روایت کنه که ادمو خیلی تو فکر میبره و از داستان همه عناوین قبلی عمیق تره

  • Iliya گفت:

    اگه خدا بخواد ایندفعه لب های کاراکترها تکون میخوره دیگه؟

  • Reza KL گفت:

    ” ما قصد داریم اثری توسعه دهیم که به طور همزمان به دو موضوع تاریخ و افسانه که در تضاد با یکدیگر قرار دارند بپردازد” وقتی اینو خوندم موهای تنم سیخ شد نمیدونم چرا؟؟؟؟ بابا یه تریلری یه تیزری یه چیزی نشون بدین دیگه 😥 😥 😥 😥
    ولی حالا خودمونیم کسی نیست فک کنم قراره تو این رکورد مردنم رو بزنم Sekiro VS Elden ring یعنی کی میبره؟؟؟ 😀 😀

  • Mmd of Rivia گفت:

    از دارک سولز عمیق تر ؟
    قبول دارید استاد میازاکی نابغه هست ؟

  • Aegon8 گفت:

    فقط انصافا سینماتیکش کنید دمو هارو کاراکترم صحبت کنه
    امر دیگه ای نیست فعلا

    • اگر قصد گند زدن به بازی رو داشته باشن سینماتیکش می کنن.

      • پوکوندینش
        خبر اومده اواره شده داره هی میگه you died

        • چون ماهیت بازی‌های میازاکی سینماتیک نیست اگر سینماتیک دوست دارید بازی های ناتی داگ و بخش کمپین call of Duty هستش. همه ی بازی ها نباید سینماتیک باشن. شاید یک سریا دوست داشته باشن درگیر نقش آفرینی اثر بشن و پشت سر هم کاتسین نبینن دوست داشته باشن روایت از طریق گوشه و کنار دنیا باشه نه این که مستقیم از طریق کاتسین ها لحظات سینماتیک روایت بشه. تجربه‌ی سینماتیک گرچه خوبی های خودش رو داره ولی با DNA بازی های میازاکی هماهنگ نیست و حس اکتشاف رو هزاران درجه کم می کنه. از طرفی بازی سینماتیک کنترل رو از پلیر میگیره و کنترل رو میده دست کارگردان چیزی که بدرد بعضی داستان ها و بازی ها می خوره (مثل آنچارتد که ماجراجویی هستش) ولی آثاری مثل دارک سولز و بلادبورن باید کنترل ۱۰۰ درصد دست بازی باز باشه که بتونه آزادانه بدون هیچ کات سین و کم شدن سرعت گیمپلی به اکتشاف و درک محیطی خاص خودش برسه. سینماتیک شدن یک اثر مساوی هستش با کات سین بیشتر و همچنین کلید زنی بیشتر (QTE) و این یعنی باید در این کات سین ها اتفاقات و روایت هایی رخ بده حالا این روایت حس اکتشاف و خود فهمی بازی باز رو از بین میبره.

          در ضمن در یک بازی نقش آفرینی بازی باز بر شخصیتی که خلق کرده کنترل داره و هیچکس نیست که علاقه مند باشه به یک بازی RPG و بگه دوست ندارم روی شخصیت اصلی کنترل داشته باشم. وقتی اثر تبدیل بشه به سینماتیک این کنترل محدود میشه مجبوره در راهی پیش بره که کارگردان بازی ترسیم کرده نه راهی که اون بازی باز در نظر داره پیش بره. RPG یعنی نقش آفرینی یعنی بازی باز تاثیرگذار باشه بر مسیر نه اتفاقات سینماتیک خاصی که در نظر گرفته شده. برای همین مطمئناََ ELDEN RING و در آینده تمام آثار “RPG” که میازاکی خلق کنه هیچوقت سینماتیک نخواهند بود چون اصلا این امکان وجود نداره.

          اگر دقت کنید نقش آفرینی های جدید مثل AC OD و Origins و .. همگی از حالت سینماتیک بودن همیشگی فاصله گرفتن چون به صورت خودکار نمی تونن اون حالت سینماتیک همیشگی رو حفظ کنن. اگر هم اثری باشه که حس سینماتیک رو داشته باشه از جبهه ی مخالف حس اکتشاف و المان های نقش آفرینی تضعیف میشن.

          • Aegon8 گفت:

            ۱بعد چرا سکیرو دمو های سینماتیک میزد؟
            منظورتون از کنترل چیه ؟؟
            ۲مگه بازیه دیوید کیجه که خود ادم کارگردان بازی باشه
            ۳ اتفاقا تو همین بلاد هم سینماتیک بود ولی به شدت کوتاه و گرافیک داغون و اون قضیه لب ها (قبول کنید این ضعفه حتی اگر این نشونه ها ماله میازاکی باشه) مثلا چه اشکالی داشت اون صحنه صحبت لارنس با مستر ویلم رو طولانی تر و گرافیکیتر اش میکرد
            قبول کنید انسان تو فطرتش زیبایی رو دوست داره برای همین هیچکی نیست بگه من از سینماتیک بدم میاد

            • ۱-سکیرو درون مایه های سینماتیک داره چون اصلا نقش آفرینی نیستش. action adventure هستش و ماهیت آزادی عمل هم به همین دلیل محدودیت داره.
              ۲- اصلا متوجه نشدین من چی گفتم. در یک بازی سینماتیک کارگردان برای شما تصمیم میگیره از کدوم مسیر حرکت کنید تا لحظات سینماتیک رقم بخوره کارگردان تصمیم میگیره چه سلاح هایی رو انتخاب کنید که طبق خواسته اش داستان پیش بره ولی داخه بازی های سولز و اکثر نقش آفرینی ها دست بازی باز باز هستش که هر روشی خواست رو پیش بگیره. به همین دلیل بازی باز کارگردان اعمال شخصیت اصلی هستش.
              ۳- سینماتیک چه ربطی به زیبایی داره که خودکار سینماتیک بودن رو مظهر زیبایی توصیف میکنید. بهترین بازی های عمر من سینماتیک نیستن و من در بیشتر عناوین از کاتسین متنفرم. من از بازی های غیر سینماتیک اکثرا بیشتر لذت میبرم ( اکثر طرفداران میازاکی و عناوین نقش آفرینی هیمینطورن) در ضمن بلادبورن نه سینماتیک هستش نه کوتاهه و نه گرافیک بدی داره نسبت به زمان خودش بلکه جزو بهترین ها بود و کاندید بازی سال هم شد. سینماتیک یعنی در جریان بودن و کات سین های بلاد بورن صرفا فلش بک های بی روح بودن که به قصد سینماتیک شدن تعبیه نشدن بلکه باز شدن جزئی lore بازی. زیبایی بازی های میازاکی به lore عمیقش هستش که ارزشش هزاران مرتبه بیشتر از این که بی وقفه کات سین ببینی و سینمایی شدنشون مخالف چیزی است که طرفداران خواستارش هستند. شما باید عناوین ناتی داگ و سانتا مونیکا و … رو دنبال کنید که سینماتیک محور هستند و به اندازه ی کافی این دسته آثار وجود دارند. نیازی نیست کل صنعت پر بشه از لحظات سینماتیک محدود کننده به همین دلیل هستش که هر چقدر هم دنیای این دسته اثار بزرگ بشه باز هم اکتشاف رو محدود می کنه و آزادی عمل محدود میشه.
              بازی های فرام سافتور از نظر گرافیکی تاپ ناچ نیستن و اینو طرفدارانش هم می دونن ولی هیچکدام از طرفداران میازاکی بخاطر گرافیک جذب این بازی ها نمیشن و در درجه ی اخر براشون اهمیت داره. بماند که از نظر گرافیک هنری کم رقیبن. بخش ناامید کننده ی صحبت های امثال شما ( کسانی که سینماتیک بودن صرف بازی ها رو مظهر زیبایی می دونن) این هستش که هزاران المان که از ذهن نابغه ای مثل میازاکی فقط بر میاد رها شدن و جذب گرافیک فنی شدین که به نظر من به شدت ناامید کنندس مخصوصا در نسل کنونی گیمرها که فکر می کنن همه چیز کیفیت فنی هستش و از ۵۰ بحث ۴۹ تاش کیفیت فنی هستش.
              در آخرم یک توضیح نهایی میدم:
              بخش اصلی کلمه ی “سینماتیک” چیه؟ بله “سینما”. وقتی یک “بازی” سینماتیک نامگذاری میشه و در این دسته قرار میگیره یعنی به فیلم نزدیک تره تا بازی و حالا سوال اینه که سینما چی کم داره نسبت به بازی های ویدیویی؟ بله درسته گیمپلی. حالا به جواب نهایی میرسیم که بازی های سینماتیک چون به سمت سینما میرن از گیمپلی بسیار کمرنگ تری نسبت به بازی هایی برخوردار هستند که در جهت مخالف سینماتیک قرار دارن (اکثرا RPG). وقتی بازی سینماتیک باشه کنترلی برروی کارکتر نداری و باید طبق دستور عمل های کارگردان عمل کنی. اگر مخالف هستید Uncharted 4 رو در نظر بگیرین که جزو بهترین بازی های سینماتیک هستش. مثلا میشه به من بگین داخل آنچارتد چه کنترلی برروی شخصیت هستش؟ صرفا دستور العمل کارگردان داره انجا میشه و داستان طبق دستوراش پیش میره. به همین دلیل هستش که fallout skyrim dragon age dark souls و … هیچکدام سینماتیک نیستن.

              • Ozhan گفت:

                شما دیگه چرا اقای کریمی؟
                یه بار دیگه کامنتشو بخونین که چه دلیل های بچگانه ای میاره این بنده خدا
                من خجالت کشیدم بجاش وقتی شما اینجور طومار مانند براش ریپلای زدین و خواستین توضیح بدین
                یه چیزایی در مورد میازاکی خوندم و شنیدم که مغزم سوت میکشه
                مثلا روش اینجور داستان گوییش اینه که تو جوونیش چون مثل الان زبان بلد نبوده و کتاب های انگلیسی رو که میخونده بعضی جاهاشو میفهمیده و واس خودش داستان درست میکرده به صورت پازل مانند
                دقیقا بلایی که تو بازیاش داره سرما درمیاره 😀

              • Aegon8 گفت:

                قانع شدم ولی باز اون لب ها هنوز مشکلن الان دیگه دهه ۹۰ نیستش که این قضیه لب ها منو یاد اویل و سایلنت هیل ۲۰ سال پیش میندازه

  • :drool: :inlove: :drool: :inlove: :drool: :inlove:
    کی میشه حداقل یه نمایش کوتاه ازش ببینیم 🙁

  • alizalogy گفت:

    و دوباره میازاکی و تعاریف جدیدش، و اینبار تعریف جدیدی از Open World…
    چقدر خوبه که میازاکی هست و هر چند سال ما رو از تکرار و یکنواختی در میاره

  • alizalogy گفت:

    امیدوارم بازی فقط واسه نسل ۹ باشه

Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا
Elden Ring عمیق‌ترین و عظیم‌ترین بازی ساخته شده توسط فرام‌سافتور خواهد بود - گیمفا