فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا

فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید

محسن رضوی فر
۱۰:۳۰ ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا

درحالی‌که شرکت‌های مایکروسافت و سونی کنسول‌های نسل جدید خود را در تاریخی نزدیک به هم عرضه می‌کنند، اما رویکرد آن‌ها با یکدیگر تفاوت فاحشی دارد. برای کنسول پلی‌استیشن ۵، دو نسخه‌ی دیسک‌خور و دیجیتالی در دسترس خواهند بود. اما مایکروسافت دو کنسول متفاوت را عرضه خواهد کرد که هریک برای بخش خاصی از مخاطبان خود در نظر گرفته شده است.

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رییس اکس‌باکس، به‌تازگی مصاحبه‌ای با وب‌سایت فرانسوی La Figaro داشته و در مورد اهداف کنسول‌های نسل جدید اکس‌باکس صحبت کرده است. همان‌طور که اطلاع دارید، اکس‌باکس سری اکس کنسول قدرتمند مایکروسافت و به بیان دیگر قدرتمندترین کنسول محسوب می‌شود که با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رود. قیمت کنسول اکس‌باکس سری اس که از لحاظ مشخصات فنی ضعیف‌تر از سری اکس محسوب می‌شود، ۲۹۹ دلار خواهد بود. آقای اسپنسر می‌گوید که تفاوت این دو کنسول‌ها به خاطر این است که برای دو نوع مخاطب مجزا در نظر گرفته شده‌اند. به گفته‌ی وی، کنسول اکس‌باکس سری اس برای بازار انبوه و جریان اصلی، و کنسول سری اکس برای مخاطبان خاص که به دنبال تجربه‌ی بازی با بهترین دستگاه هستند، لحاظ شده است.

وی در این باره گفت:

ما در حال کار با بخش‌های توزیع هستیم تا پیشنهادات خود را به طور کامل توضیح دهیم و اطمینان حاصل کنیم که مصرف کنندگان با آگاهی کامل از حقایق، انتخاب خود را انجام  دهند. این به ما بستگی دارد که در مورد قابلیت‌های هر مدل از کنسول‌ها شفاف و صادق باشیم. ما با مخاطبان هدف سازگار خواهیم شد. کنسول سری اس برای بازار انبوه و جریان‌های اصلی و کنسول سری اکس برای اهداف اصلی گیمینگ و تجربه با بهترین کیفیت هدف‌گذاری شده‌اند.

کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) به صورت رسمی عرضه خواهند شد. پیش‌فروش این کنسول‌ها از امروز آغاز می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا
فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ahmad_bk گفت:

    بنظر من شرایط خریدمون رو باید بر مبنای اینکه کدوم دستگاه زودتر کپی خور میشه بنا کنیم تا بتونیم به بازیاش دسترسی داشته باشیم کنسول بدون بازی بدرد هیچکس نمیخوره

    • نگاه به شما اگه مفت هم بدن باز میگی ۵تومان هم بزار روش خخخخ
      .کنسول بااون سرویس مفتش رو هم قبول نداری و میخوای دیگه کپی خور بزنی :rotfl: دمت گرم

    • bamavila.com گفت:

      دیگه هیچ کنسولی کپی خور نمیشه چون بنظرم سیاستی که شرکت ها سونی ماکروسافت گذاشتن که اصلا هکر ها بفکر کپی نیوفتن الان اکثر سرویس ها آنلاین محور و شرکت ها هم فقط این قابلیت بازی اشتراکی ایرانی ها راحت دارن استفاده میکنن طرف یه اکانت روی صدتا دستگاه ساین میکنه دیتا کپی میکنه و سپس دستگاه آفلاین میکنه اکانت ساین اوت دیگه نیازی به کپی خور شدن نیست اونایی که دنبال بازی آفلاین هستن از همین راه دارن بازی کپی نصب میکنن

    • ArminMalekM گفت:

      به نظر من همینجوری پیش بره ps5 انحصاری ایکس باکس میشه (شوخی بی‌مزه) :chic: 😀 😀 😀 😀

    • Bluebox گفت:

      فکر کنم ایکس باکس زود کپی خور بشه چون طبق چیزی که چند ماه پیش گفتن سیستم امنیتش رو نسبت به نسل قبل تغییر زیادی ندادن.
      ولی وقتی گیم پس هست چرا کپی خور :idk:

  • صنعت گیم رو خراب کردی بااین سرویس یک دلاریت :rotfl:
    ولی سرویس تو بچه ها خوب میخرن بفروش بهشون .
    کنار سلطان سونی نبینمت .
    راستی کوانتوم ارور هم برای ایکس باکس میاد تایید شد

  • ماکروسافت بعد ایونت ps5 متحول شده و شروع کرده به خرید استدیو ھای خلاق و میخواد با ھمون شیوه ھای سونی یعنی بازیهای شاھکار داستانی به مبارزش بر.به امید موفقیت ھر دو

  • فیل‌اسپنسر شخصیت عجیبی داره…
    قطعا یه پای اصلی توو خرید دیشب همین شخص بوده و من احساس میکنم یک خرید دیگه هم توو همین یکی دو سال بازم انجام بده(شاید نه به این بزرگی)
    فیل‌ اسپنسر اخبار گیمو دنبال میکنه و یک گیمره ولی سلیقه‌ای کاملا آمریکایی داره و سیاستش گویای همه چیز هست…
    از همون اول فکر اسپنسر این بود که مایکرو هم کنسول تولید کنه و هم یک ناشر بسیار بزرگ بشه و اکوسیستمی تشکیل بده که هم استایل خودشو داره و پذیرای آثار دیگر شرکت‌ها باشه…
    مبلغ بابت ورود به این سرویس بسیار ناچیز و وسوسه کننده باشه و همیشه توو چشم مخاطب باشه و مصاحبه کنه و بابت همه چیز اطلاع رسانی کنه…نکات مثبتو فریاد بزنه و در مورد نکات منفی فقط سکوت کنه…سکوتی بی معنا..
    مایکروسافت و فیل‌اسپنسر میخوان همزمان چند تا هندونه بردارن…
    توی یه جبهه…با سونی رقابت کنه…کنسول بسازه مراسم برگزار کنه و کل کل
    توی یه جبهه…تبدیل به ناشر بشه که یا مثل دیشب رقیب دیروزشو فرزند امروزش کنه یا دست همکاری بده به ای‌إی یا رقابت کنه با بقیه ناشرهای بزرگ این صنعت….
    هر دوی این سیاستا در راستای به کمال و به بلوغ رسیدن گیم‌پسی هستش که آرزوی اسپنسر موفقیت و برند شدن این سرویس هستش…

    • Alifz گفت:

      سوال اینجاست که گیم پس در آینده نتفلیکس خواهد شد و موفق خواهد شد یا نه
      یه فیلم نهایتش ۷-۸ ماه روش کار میشه و یه بازی خوب دو-سه سال به بالا

      یا کیفیت بازی ها باید بیاد پایین
      یا در آینده قیمت سرویس بیشتر خواهد شد

      در هر صورت مایکروسافت قدم بزرگی برداشته که نظر خیلی هارو نسبت به کنسول مقصد تغییر داده

      • alipower_fan گفت:

        قیمت گیمپس باید بیشتر بشه. چرا؟ چون وقتی ۲۰۰ تا بازی داشت ۱۵ دلار بود با لایو. الان ۲۶۰ تا داره. تا آذر به ۳۴۰ میرسه چون ea play هم بهش اضافه میشه تازه اکس کلاد هم بهش اصافه شده. در ضمن هرماهم داره قرار داد میبنده. و اینکه انحصاری های جدیدش و مخصوصا بتستا میاد روش. بعد میخوای گرون نشه؟ همچین ویژگی هایی مگه میشه مخاطب نداشته باشه؟ این نسل هرکی اکس باکس بخره یه سرویس گیم پس التیمیت هم روش میگیره هر ماه دقت کن هررر ماه. در ضمن کسایی هم که اکس باکس نمیگیرن برای گوشی و تبلتشون در ۱ سال آینده به این سویس اضافه میشه. بازم بگم؟؟ قراره اکس کلاد به ویندوزم بیاد و اونم باعث میشه کسایی که سیستم خفن ندارن بتونن بازی کنن. بعد میگی این سرویس شکست میخوره و مث نتفیلیکس نمیشه؟ من که در موفقیتش شکی ندارم مخصوصا فروش قسطی xsx xss که همراه گیم پس میاد که جالبه مایکرو داره با فروش قصدی ضرر هم میده و از پول کنسول ۳۰۰ و ۵۰۰ دلاریش کمترم میگیره بجای سود. بازم بگم؟

    • alipower_fan گفت:

      حاجی چی میگی؟ سونی با شرکتا همکاری نمیکنه؟ سونی رقابت نمیکنه؟ سونی استدیو نمیخره؟ سونی کنسول نمیسازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یک حرفهایی میزنیدا. و حتی حاضر نیستید به بقیه احترام بذارید و راه میرید توهین میکنید و با دیدگاه نژادپرستانه میگید اسپنسر دیدگاه امریکایی داره. جاداره بگم این دیدگاه نژادپرستانه شما هیچ جایی بین مردم دنیا نداره و همه بدشون میاد.

  • bamavila.com گفت:

    بنظرمنم ایده بدی نبود سری اس شما همین نسل ببینید خیلی از جون ها که ps4خریدن هدف شون فقط بازی fifa بود.
    یا خیلی ها برای بچه های خردسالشون xbox one s میخریدن برای اینکه با ١۵٠تومن دستگاه فول گیم کپی کنن بچه بشینه بازی کنه.
    همین الان خیلی از گیمر ها تلویزون ۴k ندارند و نیازی هم به خریدش نمیبینن و همین دستگاه ضعیف سری اس (که البته قدرتش از xbox one x بیشتر من خودم وان ایکس دارم و قدرتش از تمام کنسول های این نسل قوی تر حتی از ps4pro)
    براشون بسه و اینکه بتونن با قیمت ۲۹۹ دلار با دلار امروز بازار ما خوب خیلی براشون بصرفه هست تا همه بیان ps5وسری اکس بخرن و از هیچ قدرت دستگاه استفاده نکنن خیلی ها نه آنلاین بازی میکنن نه بازی های روز دنبال میکنن.
    خوبه یه دستگاهی باشه که قیمتش مناسب باشه و وقتی کنسول با این قیمت بخری خرید یه دسته اضافه هم برات بصرفه هست ولی وقتی کنسول گرون بخری بخوای دومیلیون هم پول دسته اضافه بدی خوب سخته

    • قیمت که مهم نیست صددلار بالا یا پایین مهم خود بازیه.اینکه مایکروسافت اگه بتونه بازیای خوبی بسازه مثل فال اوت های قدیمی یا این استارفیلد رو خوب دربیارن یه امیدی به نسل نه ایکس باکس میشه داشت وگرنه این خریدهای اسپنسر فقط سودش به جیب خودشون میره به نفع گیمر نیست

  • calvin77 گفت:

    Power your Fu…Dreams 😎 :inlove: Green Army :soldier: :soldier:

  • مایکرو با خرید بتسدا بازاره رقابتو داغ کرد ….

  • سلام به بچه های گیمفا…
    اینجا خواستم یه مقدار در مورد آینده ی گیم کنسولی و مایکرو و خرید دیروزش صحبت کنم…
    چند وقتیه که جو سایت یه مقدار بهتر شده و آدم میتونه نظرات منطقی بده…
    خرید دیروز مایکرو و بودجه هنگفتی که پای این قرداد گذاشته بود و همچنین سرمایه گذاری مایکرو تو اکس کلاد یه معنی داره و اون تبدیل شدن به نتفلیکس صنعت گیمه (همونطور که خودشون گفته بودن)…
    شرکتای دیگه ای مثه اپل و آمازون و گوگل هم این پتانسیل رو به طور واضح دیدن و یواش یواش دارن به سمتش میرن ولی تنها شرکتی که تمام پارامترای ممکن رو یه جا داره فقط مایکروسافته…
    از اکس کلاد و ویندوز بگیر تا استودیو و پول و منابع و پشتیبانی فنی و صد البته گیم پس!
    حالا چرا مایکرو داره به این سمت میره؟ جوابش متاسفانه یا خوشبختانه تو سود هنگفته! حالا میپرسین چطوری؟ خوب یه اکوسیستم چندصد میلیونی از پلیرا رو فرض کنین که از گوشی تلفن همراه گرفته تا تبلت و کنسول و ویندوز رو در برمیگیره و به همه اجازه میده که از طریق کنسول یا هر سخت افزاری دارن و همچنین اکس کلاد به دریایی از بازیا اونم با هزینه ی ماهیانه کم مثلا ۱۰ دلار دسترسی داشته باشن و بخش آنلاین بازیا هم رایگان باشه! فکر کنین که به جای چند ده میلیون پلیر کنسولی حداقل چندصد میلیون یا چند میلیارد پلیر هر ماه سرویس شون رو تمدید کنن! مثلا در بدترین حالت ۵۰۰ میلیون پلیر که سالانه ۱۰۰ دلار پول بدن رقم حیرت آور ۵۰ میلیارد دلار درآمدزایی خواهد داشت حالا اگه به یه میلیارد پلیر یا بیشتر برسه رقم بالای ۱۰۰ میلیارد دلار میره که چندین برابر کل صنعت گیم حال حاضره!
    به نظرم با این خرید و آینده ای که مایکرو داره به سمتش میره دیگه مقایسه ی پلی استیشن و اکس باکس یه حرف بچه گانه و پوچ هست…
    به نظرم پلی استیشن دو راه داره و اونا این هستن که هر چه بیشتر روی بازیای داستان محور و انحصاری سرمایه گذاری کنه و بیشتر شبیه نینتندو بشه و یا اینکه یواش یواش مثه مایکرو بازیای انحصاریش رو به ویندوز بیاره و پلیرهاش و اکوسیستم رو بزرگتر کنه و همزمان PSNOW رو گسترش بده و روی همه پلتفرما بیارش که از قرار معلوم داره راه دوم رو پیش میگیره!
    به نظرم دنیای گیم داره سمت جالب و هیجان انگیزی میره و استارتش رو مایکرو زده و اونم اینه که هر کجا و هرزمان و روی هر پلتفرمی میخوای بازی مورد علاقه ات رو بازی کنی!
    به نظرم این احتمال وجود داره که دیگه کنسولای سنتی یواش یواش برچیده بشن و اکس باکس و پلی استیشن تبدیل به یه اپلیکیشن داخل ویندوز، موبایل، تبلت و هر جای دیگه بشن که یا یا قدرت سخت افزاری که دارین به صورت آفلاین یا اینکه آنلاین و استریم شده از بازی کردن لذت ببرین!!!
    ولی امیدوارم که بازیای داستان محور با این کار نابود نشن و حداقل یه هزینه ی اضافی بابت اونا بگیرن تا همچنان استودیوها و ناشرین به ساخت این بازیا ترغیب بشن!

    • مهم هم همینجاست که این بازیا ازبین میره همه حرفهای که چندین ماهه تو این سایت میگیم همینه که سرویس ابری آینده گیمه ولی گیم پس نه نابودی این شاهکارا هست مگه میشه شرکت‌های بزرگ دیگه بازیای ۴صد میلیون دلاری بسازن مگه میشه ناتی داگ لست و آنچارتدبسازه این بازیارو میشه صد ساعت پلی داد و ماها شاید سالها نگاهش داشت ولی گیم پس رو اگر شارژ کنن کلی پول مفت به جیب مایکروسافت میره سیاست مزخرفیه این قول روز بروز بزرگ‌ترم میشه متاسفانه سونی و ننتندو هم شاید این سمت برن که دیگه فاتحه گیم رو بخونیم

      • Wounds گفت:

        اتفاقا برعکس بازی های داستان محور ازبین نمیرن بلکه بیشترم میشن

        تصور کن گیمر ده دلار هزینه میکنه فال اوت و elder روز رو گیم پس تجربه میکنه حالا وقتی یک ماه اشتراکش تموم میشه چه اتفاقی می اوفته؟؟؟می خواد دوباره تجربه شون کنه ولی بازی دردسترس نداره پس دوباره این اشتراک می خره
        مایکروسافت هم میدونه بازی های مثل elderهمچین قابلیتی دارن که یک گیمر چند دفعه به سمت سرویسش جذب کنن به خاطر همینکه همچنین بازی های از بین نمیرن فقط تصور کن چند سال بعد مشترکین گیم پس به ۴۰میلیون نفر برسه که هر کدوم ۱۰۰دلار درسال برای این سرویس هزینه کنن چه سودهنگفتی آید مایکروسافت میشه

  • calvin77 گفت:

    الان امیر گیم شو : بتسدا موجب نابودی صنعت گیم میشود ( نوموخام 😥 😥 😥 ) :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • ali as گفت:

    جالبه یک عده میگن چرا ماکرو میره سراغ مولتی پلتفرم چرا خودش استدیو نمیسازه مگه طرفدارهای ماکرو با مرد عنکبوتی یا فاینال فانتزی خاطره ندارن مگه استیدیو سازنده مرد عنکوبتی خود سونی زد خب خرید حتی ناتی داگ هم خرید هر چند هدف ماکرو خیلی بزرگتر از سونی در سطح شرکتهایی مثل اپل میخواد نت فلیکس گیم بشه و منی کخ نسل ۸ کنسول سونی داشتم این نسل بخاطر کنسول ارزانتر وگیم پس سراغ کنسول ماکروسافت میرم

  • TekkenGod گفت:

    با اینکه با این کار موافق نیستم و میدونم که سازنده های بازیهای مولتی پلتفرم از این قضیه برای توجیه کم کاریشون استفاده میکنن و به کیفیت این بازیها ضربه وارد میشه ولی این کنسول برای بخش بزرگی از خریداران که شامل افرادی که واسه فورتنایت و پابجی و ماینکرفت و نهایتا فیفا کنسول میخرن عالی و کافیه .

فیل اسپنسر از هدف‌گذاری مایکروسافت برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس می‌گوید - گیمفا