تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا
تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا
تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا
تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا

تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود

محمد حسین کریمی
۱۹:۳۱ ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا

کارگردان سری The Elder Scrolls جزئیاتی در رابطه با تصاحب جدید مایکروسافت به اشتراک می‌گذارد و از همکاری‌های موفق دو شرکت بتسدا و مایکروسافت صحبت می‌کند.

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس اکس‌باکس ساعاتی پیش اعلام کرد که شرکت مایکروسافت کمپانی مادر بتسدا سافت‌ورکس (Bethesda Softworks)، یعنی زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media) را تصاحب کرده است. این موضوع بدان معنا است که از این پس تمامی استودیو‌های بازی‌سازی شرکت بتزدا سافت‌ورکز به همراه تمامی فرنچایزهای آن، به کمپانی مایکروسافت تعلق دارد. چنین موضوعی رقابت بر سر محتوا را برای شرکت‌های سونی و مایکروسافت دوچندان خواهد کرد و جالب است که دو بازی Deathloop و GhostWire: Tokyo به صورت زمانی در انحصار پلی‌استیشن ۵ قرار دارد. اما بر اساس صحبت‌های جدید آقای تاد هاوارد (Todd Howard) که برای ساخت سری بازی‌های Fallout و The Elder Scrolls شناخته می‌شود، در سال‌های متمادی دو شرکت مایکروسافت و بتسدا همکاری‌های زیادی داشته‌اند که ممکن است خیلی‌ها ندانند. وی در این باره گفت:

از ابتدای شرع کار، ما یک توسعه‌دهنده برای پلتفرم رایانه‌های شخصی بودیم. در سال ۱۹۹۹ دو اتفاق رخ داد. یک، بتسدا به یک شرکت بزرگ‌تر نوپا یعنی زنیمکس مدیا (Zenimax Media) ملحق شد و در آن زمان مایکروسافت کار برروی اولین کنسول بازی خود یعنی اکس‌باکس را آغاز کرد. من سفر خود به ردموند را به یاد دارد که پس از ملاقات با آن‌ها قرار شد عنوان Morrowind را به اکس‌باکس اورجینال بیاوریم.

هاوارد شک‌ها و نگرانی‌های زیادی پیرامون اجرا شدن بازی برروی کنسول داشت اما:

“مایکروسافت و تیم سازنده‌ی اکس‌باکس یک چشم‌انداز داشتند که با من نیز مطابقت داشت. آیا نباید به همه اجازه دهیم که این عناوین را تجربه کنند؟ چه اهمیتی دارد که برروی چه صفحه‌‌نمایش و یا با چه کنترلری اثری اجرا شود؟ خیلی از مردم وجود دارند که دسترسی یکسان ندارند و ما می‌توانیم آن‌ها را دور هم جمع کنیم. سپس Morrowind پس از Halo، اثری که بعضی‌ها فکر می‌کردند برروی اکس‌باکس اجرایی نباشد، به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ برروی اکس‌باکس بدل گشت. این موفقیت باعث گسترش شرکت ما شد و این موضوع را اثبات کرد که مردم خواهان تجربه‌ی مذکور هستند، جدا از این موضوع که چه دستگاهی خریداری کرده‌اند.”

از آن به بعد دو شرکت (مایکروسافت و بتسدا) برروی پروژه‌های زیادی با یکدیگر همکاری کردند از عرضه‌ی Oblivion برروی اکس‌باکس ۳۶۰ گرفته تا قرارگیری ماد‌های مختلف Fallout 4 برروی کنسول‌ها. هاوارد در ادامه توضیح داد:

با هر چرخه جدید در کنسول‌ها و آغاز یک نسل تازه، ما با یکدیگر تکامل می‌یابیم. شاهد دانلودهای میلیاردی ماد‌های Fallout 4 برروی کنسول‌ها هستیم و از طرفی تکنولوژی‌های درون اکس‌بامس سری اکس/اس نیز بخشی از تجربه‌های آینده خواهد بود. این سیستم‌های جدید بهینه شده‌اند تا دنیا‌های وسیعی را خلق کنیم نه تنها شاهد پیشرفت گرافیک باشیم بلکه به خوبی انتقال نسل‌ را نیز حس کنیم چرا که پردازنده و انتقال اطلاعات نیز به سطح کاملاََ جدیدی دست پیدا کرده است. تمامی این‌ها باعث شد از زمان Oblivion به بعد ما به بزرگ‌ترین تغییر در تاریخ انجین بتسدا دست پیدا کنیم. تمامی این تکنولوژی‌ها و موتورگرافیکی تازه‌ای که طراحی شده است، ما پس از ۲۵ سال شاهد توسعه‌ی اولین آی‌پی (IP) خود یعنی Starfield هستیم که در کنار The Elder Scrolls 6 از موتورگرافیکی جدید بهره خواهد برد.

هاوارد در ادامه تا حدودی قرارداد با مایکروسافت را باز کرد:

قرارداد میان ما فراتر از یک سیستم یا یک صفحه‌نمایش خاص شکل گرفت. ما باور عمیقی بر قدرت پایه‌ای بازی‌ها داریم، ما در توانایی آن‌ها در اتصال مردم به یکدیگر و شادی آور بودن آن‌ها باور داریم و ما معتقد هستیم که باید محتویات را برای همه در دسترس قرار دهیم و فرقی ندارد شما چه کسی باشید، کجا زندگی کنید و یا این که چه پلتفرمی در دست داشته باشید. حتی اندازه‌ی صفحه نمایش، کنترلر و یا مهارت نیز نباید محوری باشد برای ارائه‌ی تجربه‌ای خاص. ما نمی‌توانیم در این زمینه گروهی بهتر از اکس‌باکس پیدا کنیم. ما برای سالیان سال با یکدیگر همکاری کرده‌ایم. از زمانی که فیل رهبری پشتیبانی از سازندگان داخلی را بر عهده داشت. آن‌ها تنها در این مورد حرف نمیزنند که بازی‌باز در اولین اولویت قرار دارد بلکه آن را انجام می‌دهند.

با توجه به این صحبت‌ها می‌توان فهمید که به احتمال زیاد قرار نیست بازی‌های بتسدا به انحصاری‌های اکس‌باکس بدل گردند چرا که این موضوع نه سیاست اصلی آن‌ها است و نه این که استراتژی سودآوری خواهد بود اما نکته‌ای اساسی این است که باید منتظر عرضه‌ی بازی‌های عظیمی مانند Starfield و The Elder Scrolls 6 برروی اکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) باشیم. همچنین باید به این نکته توجه کنید که از این پس مایکروسافت تکنولوژی‌های پیشرفتی و پشتیبانی کامل از استودیوهای زنیمکس را فراهم خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا
تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا
تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا
تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا
تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دوستان یادتونه آقای گراب گفته بودن مایکروسافت کاری فراتر از یک خریداری استودیو ساده انجام داده، بله منظورشون همین بود خریداری یک کمپانی مادر. مشخصاََ این خریداری تاثیر زیادی در عملکرد اکس‌باکس و محتویات خواهد داشت و استراتژی مایکروسافت که بلند مدت هستش به هیچ وجه شبیه سونی پیش نمیره و قرار نیست این آثار انحصاری باشن چون این از منطق به دور هستش که آثار پرطرفداری مثل الدر اسکرالز برروی یک پلتفرم محدود کنی و سودشو از دست بدی بلکه مایکروسافت با عرضه برروی تمامی پلتفرم‌ها سود هنگفتی بدست میاره با این تفاوت که کسی که اکس‌باکس خریداری کرده ۹ دلار پول میده ماهانه و تجربه می کنه الدر اسکرالز و استارفیلد رو اما پلی استیشن بازها باید ۷۰ دلار بپردازن. و همین موضوع به شدت ترغیب می کنه بعضیا اکس باکس بخرن نسل بعد.

    —-

    موضوع بعدی هم اینه که که شرکت مایکروسافت نیاز داشت یک کمپانی خریداری کنه که کلی بازی داشته باشه نه این که مثل راکستار ۱۰ سالی یک گیم بده اینجوری هستش که می تونه سرویسشو مانند نتفلیکس کنه و گسترش بده مایکروسافت نیاز داره کلی بازی در سطوح مختلف برروی سرویس داشته باشه تا مورد قبول باشه و موفق بشه و دقیقا داره کار درست رو انجام بده چون زنیمکس و بتسدا به شدت فعال هستن. در کنار تمامی این موارد بازی‌های بتسدا مثل Fallout و Elder scrolls و starfield آثاری هستن که مداوم گیمر هاشون بیش از ۴ سال شاید مدام تجربه بشن و این وموضوع خیلی هوشمندانه هستش که مایکروسافت بازی هایی رو روی گیم پس میاره که قراره ۴ سال بازیکنانشون گیم پس بخرن یعنی مایکروسافت آثاری رو روز اول به گیم پس میاره که قراره چندین سال تجربه بشن و این یعنی خریداری اشتراک گیم پس به صورت مداوم یعنی اگر شخصی فقط دو سال بخواد elder 6 رو تجربه کنه باید ۲۱۶ دلار بپردازه و واقعا تحسین برانگیزه انتخابشون برای سودآوری.
    حالا باید دید مردم چه جوری عمل می کنن ۷۰ دلار بازی های بزرگ رو میخرن دیگه اشتراک نمیدن یا ۲۱۶ دلار میدن مطمئناََ FALLOUT جدید و ELDER همزمان نخواهند بود که از هر دو بشه استفاده کرد. شاید منطقی تر باشه طرفدار واقعی بازی رو خریداری کنه. اگر همزمان ارزش مناسبی بدن که در دو سال یا بیشتر ۲۱۶ یا ۳۰۰ دلار بیارزه گیم پس جذاب میشه. مطمئناََ فراتر از این ها کار خواهد کرد مایکروسافت.

    • Clara گفت:

      خیلی از وارنر خرید بهتری بود
      به قول شما هم ۷۰ دلار تو ps5 و عملا مفت روی گیمپس خیلی ها رو ترغیب میکنه به سمت ماکروسافت
      بعد همون فروش روی ps5 بخش عمده ای از سودش برای ماکروسافت و کلا چیز جالبی شد :rotfl:
      بخش آخر کامنتتون رو هم شدیدا قبول دارم بازی های بتسدا بازی های عمری ن و هر ماه ۱۰ دلار رو شما راحت میتونی برای یکی دو سال حساب کنی…
      چی کرد ماکرو….
      کلا قطعا بهترین خرید و یکی از بزرگترین ها تو صنعت گیم بود و فردا هم پیش فروش xbox شروع میشه….

    • UMK3 گفت:

      البته اقای کریمی قطعا شاهد ساخت عناوینی انحصاری برای xbox series توسط بتسدا هستیم و نمیشه گفت همه رو مولتی میزنه
      احتمالا بازی های که برای سایر پلتفرم ها قبل تایید شدن به صورت مولتی میان اما بعد از اون شاهد ساخت عناوین انحصاری برای xbox هستیم
      مثل کاری که استودیوها این نسل xbox بعد از خریداری شدن انجام دادن
      قبلی ها مولتی، جدیدا انحصاری

      • اینجوری که آقای هاوارد توضیح داده همه ی آثار قراره چندپلتفرمی باشن. کسی از آینده چه خبر داره بله ممکنه بعضی بازی ها هم در انحصار اکس باکس قرار بگیرن. من فکر می کنم این اول ماجرا هستش مایکروسافت دیدش خیلی آینده نگرانه به نظر میاد و احتمالا بخش بزرگی از گیمینگ رو تصاحب کنن و سونی که کمپانی کوچک تری هستش به صورت منطقی از این موضوع تا حدودی ضربه میبینه اونم به دلیل انحصاری نیست به این دلیله که گیم پس رو در اختیار نداره و مخاطب با خودش میگه گیمپس داشته باشم خیلی به نفعمه. از طرفی هم سرویسی مثل گیم پس با بازی های میلیونی سونی جور در نمیاد و چون در بلند مدت فقط سودزا هستش برای همین الان سونی نمی تونه هزینه شو بده و برای مدتی ضرر گیم پس رو تجربه کنه. سونی با یک قدم اشتباه در خطر قرار میگیره ولی مایکروسافت اگر هم اشتباه بکنه جا برای جبران هستش.

        • farshadx گفت:

          اقای کریمی
          یادتونه گفتم ماکرو سرمایه گذاری خیلی بزرگی کرده تو این نسل و حاضر ضرر زیادی رو تحمل کنه
          مطمعآ هستم به cdpr take-two و کلی استودیو دیگه هم پیشنهاد داده چون هم شایعه اش بود هم قیمت اینا کمتر از بتسدا میشد اما خوب تمایلی ندارن برای فروش
          این نسل رقابت خیلی بالا میگیره

      • از هر نظر انحصاری شدنشون منطقی نیست

        • ۷٫۵ میلیارد دلار پول داده منطقی نیست؟

          • The Red Devil گفت:

            دقیقن به خاطر همین ۷٫۵ میلیارد پولی که پرداخته منطقی نیست فقط رو گیم پس بازی بده
            چون حساب کن آخرین آماری که اعلام کردن ۱۰ میلیون نفر مشترک گیم پس دارن
            ما فرض میگیریم که تا الان ۲ برابر شده و ۲۰ میلیون مشترک گیم پس دارن
            یعنی ماهی ۱۰ دلار که میشه ماهی ۲۰۰ میلیون دلار
            اینجوری باید ۳۸ ماه بگذره تا فقط این هفت و نیم میلیارد دربیاد
            حالا باقی هزینه ها به کنار
            بقیه استودیو هایی که خریدن خوب هزینه داشته
            کنسول رو با ضرر میفروشن
            پولی که به بازیساز های ایندی میدن
            هزینه ساخت بازی های فرست پارتی شون
            و هزینه هایی که سیستم کلاود براشون داره

      • Bluebox گفت:

        طبق حرفی که زدن گفتم case by case basis بازیها میان روی بقیه پلتفرم ها.
        یعنی تک و توک برای بقیه پلتفرم ها منتشر میشه و بعضیا برای پلی استیشن میاد

    • Reason گفت:

      منطقی هم هست آقای کریمی
      مایکروسافت بازیهای بتسدا رو روز اول میذاره گیم پس و طبیعتا این کمپانی ضرر میده
      ولی به جای ایجاد بازیهای سرویس محور آنلاین با خرید درون برنامه ای این بازیها روی پلتفرمهای دیگه ۷۰ دلار خواهند بود و بتسدا عمده سودشو از فروش بازیهاش روی کنسولای سونی بفرض بدست میاره
      این هم باعث جذب مخاطب سمت مایکروسافت میشه هم باعث میشه دارندگان ps5 از تجربه ی این آثار محروم نمونن
      بنظر استراتژی خوبیه گرچه همچنان با گیمپس مخالفم

      • چرا میگم گیم پس در بلند مدت جوابگو هستش؟ دلیل اینه که طول میکشه مایکروسافت آثار بزرگ و دائمی (بازی دائمی فقط سرویس محور نیست مثلا الدر اسکرال ها هنوز هم پلی میشن بعد از ده سال و بیشتر) می تونه سود آوری داشته باشه وگرنه در کوتاه مدت به هیچ عنوان سود خوبی ندارن. به نظرم اگر اکس باکس به اون چیزی که قصد داره برسه دست پیدا کنه اون وقت دیگه اکثر سودش پلتفرم پلی استیشن نخواهد بود بلکه گیم پس هستش. شما فرض کنید در کنار اثار معمولی اثاری در گیم پس قرار بگیرن که مخاطب رو مجبور کنن ۴ سال گیم پس بپردازه. این یعنی هر مخاطب: ۴۳۲ دلار سود خالص به همراه داره. این چیزا به حساب و کتاب دقیق تر نیاز داره و تنها زمانی محقق میشه کاتالوگشون خاص و فراتر باشه که اگر کسی از الدر اسکرالز خوشش نیومد نقطه ی مقابلش هم وجود داشته باشه.

        • Reason گفت:

          بله کاملا منطقیه
          سیاست مایکروسافت به سمتیه که بازیبازان رو مجاب کنه هر ماه ۱۰ دلار پولشونو برای گیمپس بذارن کنار
          مثل هزینه ی وای فای که هر ماه توسط افراد پرداخت میشه گیم پس هم هدفش چنین چیزی هست که سود آوریش طی بلند مدت حتمیه

        • Mateus گفت:

          خب جناب کریمی ؛ بهتر نیست کاربر به جای ۴۳۲ دلار برای چندسال ؛ ۷۰ دلار پول بده برای ابد؟؟ شما میتونی ۶ تا ابرشاهکار رو با ۴۲۰ دلار بخری برای همیشه ؛ ولی این ۶ تا شاهکار باهم روی گیم پس نمیاد

          • X.gamer گفت:

            یکم فکر کن 😀 منی که ۴ سال گیم پس میگیرم، کلی انحصاری و بازیهای مولتی رو در روز عرضه تجربه میکنم، مثلا این ماه ۱۰ دلار میدم ۴ تا بازی رو دانلود میکنم و حداقل دوتاشو تموم میکنم، در کنارش بازیای بزرگ رو هم نگه میدارم، ماه بعدی هم الدر رو دارم هم بازیای جدیدرو، این استراتژیک برد برده، هم من تو یه سال ۵۰-۶۰ تا بازی میکنم هم مایکروسافت سود میبره، تازه بازیایی که روی گیم پس هستن تخفیف هم دارند، کلا برد برده :laugh: دم فیل گرم :inlove:

          • arm4nii گفت:

            ببین دوست عزیز.حرف تو برای یک بازی منطقی هست اما گیم پس یکدونه بازی نیست.صدها بازی هست که میشه استفاده کرد.انحصاریهای اکس باکس و مولتی ها و ژانرهای مختلف و …..
            هیلی گستردست.
            گیم پس یک دنیایی هست از بازی برای مشتریها که با مبلغ کم لذت ببرن

    • بنظرم یکسری از آثار انحصاری میشن و یکسری مولتی پلتفرم میمونن
      من که امیدوارم مایکرو موفق بشه تا سونی هم پیشرفت کنه
      رقابت باعث پیشرفت میشه و گیمرا هم بیشترین سود رو میبرن
      الحق هم تا الآن با این استودیو ها استارت قوی ای رو واسه نسل نهم زده
      http://uupload.ir/files/vw8j_img_20200921_194802_832.jpg

    • PS5 need UNC5 گفت:

      این خرید باعث انشا کیفیت رو از بین ببره بقیه ش مهم نیست.بعضیا میگن الان سونی باید یه خرید بزرگ بکنه که کاملا اشتباهه بنظرم احتیاجی نداره تو این کارا فقط راهی که انتخاب کرده رو ادامه بده و بازیای باکیفیت رو گسترش بده

    • آقای کریمی فقط امیدوارم حرفتون درست باشه و بازیهای معروف بتسدا روی پلی استیشن هم بیاد حالا قیمتش مهم نیست چون واقعا ارزش داره.
      و اینکه امیدوارم رقابت دو شرکت همینجوری داغ ادامه پیدا کنه و سونی هم کم نیاره. هر کدوم از دو شرکت کنار بکشن آینده ی بازیهای ویدیویی رو به پسرفت و حتی زوال میره، مخصوصاً سونی.

    • مایکروسافت هدفش بلند مدته…
      مثلا فکر کنید که اکس کلاد رو روی پلتفرمای تبلت و موبایل و اکس باکس و ویندوز داشته باشه و همزمان گیم پس رو گسترش بده و استودیوهای بیشتری رو بیاره زیر پرچم گیم پس! چه از طریق خریداری کردن و چه از طریق قرداد!
      در بدترین حالت چندصد میلیون یا میلیاردها پلیر رو فرض کنین که ماهانه ۱۰ دلار واسه گیم پس بپردازن! نتیجه اش میشه یه سرویس کامل و سودده!!!

    • Wounds گفت:

      امیدوارم حرف هاتون درست از آب در بیاد و مایکروسافت این عناوین محبوب انحصاری نکنه ولی وقتی به قدرت ای پی های مثل دووم و elder فال اوت نگاه می کنم میبینم می تونن به تنهای طیف وسیعی از گیمرها به سمت خودشون بکشن

      چیزی که ترسناکه اینکه احتمالش هست مایکروسافت باز دست به همچنین خرید های بزنه که اگه این اتفاق بیوفته عملا این صنعت دیگه حالت رقابتیش از دست میده
      کاش هیچ وقت همچین خریدی صورت نمی گرفت

    • Neil_druckman گفت:

      اقایون مشخصه بازیاش برای ps5 نمیاد.این همه پول مایکرو داده که بازیاش روز اول بیان رو گیم پس؟؟؟؟نه این همه پول میده که براش بازیایه انحصاری بسازن.اگه ماین کرفت رو واسه همه پلتفرم ها داد چون اون خودش یه منبع پول بود و خیلی سودش روی پلتفرمای دیگه بیشتر بود تا فروش خود کنسول!
      سونس الان یا باید کپکام رو بخره یا فرام سافتور

    • bbb10 گفت:

      آقای کریمی شما واقعا خیلی دل رحم هستین ولی متسفانه تجارت برعکسه
      کاری که میشه اینه که مثله سونی سر ds میان موقع معرفی هیچ حرفی از پلتفرم حریف نمیزنن و نگرانی ایجاد میکنن اینطور که شب که بخوابیم فکر کنیم بلخره فالوت میاد واسه پلی استیشن یا نه و در آخر ۱ ماه قبله عرضه (شایدم یک هفته ) میان تاییدش میکنن و چن هفته دیر تر از اکس باکس ریلیز میکنن اینکار ضربه ای که وارد میکنه از انحصار به شدت بدتره و ۱۰۰% هم همین روندو میخواد پیش بره و بگم که خوشحالم که پی سی بازم و حدقل قرار نیست این استرس رو داشته باشم

    • ALFAR3D گفت:

      حالا تازه داری پی میبری…..جدا بگو که انتظار نداشتی….مایکی میتونست وارنر رو بگیره ولی اون بازی های بزرگی نداشت که بقولا چندین سال سرگرم کنه….حالا ببین و بگرد چنتا بازی داریم که سالیان دراز میتونن ادمو سرگرم کنن…..یکیش سی دی پراجکته که اون میتونه گزینه خوبی باشه و اگر بتونه بخرتش هم یه استور بازی های قدیمی داره هم‌بازی های که چن سال میشه پلی داد….یادته که میگفتن مایکی دست گذاشته رو خرید یه استدیو لهستانی….این میتونه شرکت مادر سی دی پراجکت باشه….اگر این خرید انجام بشه دیگه مایکی دست نیافتنی میشه….

    • GodHand گفت:

      ۷۰ دلار یا ۲۱۶ دلار؟! مگه قراره اون فرد تو اون دو سال فقط یه بازی انجام بده!؟ ۱۰۰ ها بازیه با کیفیت وجود داره بعلاوه بازی هایه دیگه استودیوهای ایکس باکس و خوده استودیوهای بتسدا + ea + کلی بازی مستقل و ایندی، کنار گلچینی از بازی های نسل قبلی
      ۷۰ دلار رو حالا با ۲۱۶ دلار مقایسه کنید ببینید ارزشش رو داره یا نه!
      همونطوری که قبل از این قضایا هم بهتون گفتم و پیش بینی هم کردم مایکروسافت دنبال بازی سرویس محور نیست یا حداقل تمرکز اصلیش نییت، دنبال بازیهایه rpg با گیم پلی طولانیه، شما اصرار داشتین که نه احتمال زیاد قراره بازی ها همه سرویس محور بشه، ببینید دقیقا حدسم در عمل درست از آب دراومد. در حال حاظر به نظرم جای شاون لیدن خیلی سونی الان خالیه. راستی بعد از شو کیس ps5 و اتفاقاته بعدش هنوزم اعتقاد دارین سونی خیلی از مایکروسافت شفاف تر و واضح تر عمل کرد؟

      • اتفاقا شما اصلا نخوندی من چی گفتم. گفتم “باید ببینی ۲۱۶ دلاری که می پردازی” ارزش اینو داره یا نه؟ چرا نصفه و نیمه می خونید کامنتای منو بعد سریعا نظر میدین. گفتم مایکروسافت باید کاری کنه که طرف ببینه ۲۱۶ دلاری که می پردازه به غیر از اون بازی مورد علاقش چند تا بازی دیگر که در مجموعه سلایق او قرار دارن هم بتونه نیازشو ارضا کنه که مایکروسافت با خریدن استودیوهای این چنین که شامل بازی های مختلف از ترسناک تا آر پی جی میشه می تونه چنین کاری انجام بده. به نظرت اگر گیم پس پر از بازی هایی باشه که من دوست نداشته باشم و یک بازی داشته باشه که بخوام باهاش ۴ سال سرگرم بشم (مثلا الدر اسکرالز) حالا من ۷۰ دلار میدم بازی رو تجربه می کنم یا ۲۱۶ دلار میدم گیم پس میگیرم که بازی هاش طبق سلیقه‌ی من نیست؟! گفتم که مایکروسافت داره جمع بازی های گیم پس رو گسترده می کنه که همه ی سلایق رو پوشش بده و پولی که می پردازن نیازشون ارضا بشه. اصلا هدف خرید شرکتی با این همه آی پی همینه که ارزش گیم پس بالا بره نه این که طرف ۹ دلار رو برای چند ماه بده که فقط بازی خاصی تجربه کنه. جالبه تیکه تیکه کامنت منو برداشت می کنین و جملات رو بهم ربط نمیدین.
        “اگر همزمان ارزش مناسبی بدن که در دو سال یا بیشتر ۲۱۶ یا ۳۰۰ دلار بیارزه گیم پس جذاب میشه. مطمئناََ فراتر از این ها کار خواهد کرد مایکروسافت. ”
        کلا این تیکه رو فاکتور گرفتین.

        در مورد شوکیس سونی تا به این لحظه ۶ کامنت ارسال کردم بازم کامنت تکراری میذارین. اگر انتقاد می کنین و جواب کامنت منو میدین حداقل دنبال کنین که من چی گفتم در اخبار اگر هم که براتون مهم نیست بحث در بحث شروع نکنید. من در مورد سیاست های سونی کامنت های بلند بالایی دادم و نقد کردم کارشو هیچ فرقی هم با مایکروسافت نداره، مشکل شما اینه پیشفرض فکر می کنید من جان بر کف مایکروسافت یا سونی ام (بالا هم نگاه کنید یک بنده خدایی گفته شما فن مایکروسافت هستید. دقیقا ۳ نفر گفتن به من فن مایکروسافتی سه نفر گفتن فن سونی هستی تا به این لحظه که داخل گیمفا مشغول فعالیت هستم) من گفتم بازی های سونی رو بیشتر می پسندم تا مایکروسافت نگفتم طرفدار سمتی هستم. من در تمام عمر گیمریم تنها طرفدار یک استودیو بودم اونم فرام سافتور هستش. هر چی هم گفتم استنباط خودم از شرایط اون دوره‌ی شرکت مذکور بوده. از نظر روشن سازی ها سونی هم مثل مایکروسافت عمل کرد خوبی نداشت و زودتر از این که هر کسی کامنت بذاره به این نکته اشاره کردم. بالا هم که حرکت جدید مایکروسافت هوشمندانه خطاب کردم.
        اینم بهترین پیام به اون دسته از طرفداران سونی هستش که در کمال بی منطقی حالت دفاعی به خودشون گرفتن:
        http://uupload.ir/files/1r1_76867868.png

    • farhadqp گفت:

      آقای کریمی آقای کریمی.
      الان که دارم این کامنتو مینویسم استارفیلد انحصاریه. پیش بینی درستدر نیومد

  • Roham.u گفت:

    نیروی انسانی دارایی اصلی شرکت هاست، نه فرانچایز
    مطمئنم نصف پرسنل بتسدا پخشوپلا میشن

  • AladarGTN گفت:

    ایول مایکروسافت ایول فیل اسپنسر. درود بر PC کبیر.

  • ایکس باکس برای پلی استیشن بازی منتشر میکنه
    کی فکرش رو میکرد به این نقطه برسیم

  • djma گفت:

    من فکر میکنم سونی هم بره سراغ برادران وارنر ،با توجه به نمایش هایی که کنفرانسش داشت ،احتمال خریدش هست ،من خودم ترجیح میدادم مایکروسافت وارنر رو بخره چون عناوین سوم شخص خوبی داشت و خودش اول شخص داشت

    • Clara گفت:

      شما ابهت بتسدا رو با وارنر مقایسه میکنید؟؟
      هر کدوم از بازی هاش اسمشون رو تریلی نمیکشه!
      اصلا فکر به اینکه الدر اسکرولز _ فال اوت _ استارفیلد _ ولفنشتاین _ دووم _ دیس آنرد دیگه مال ماکروسافت ن هر گیمری رو جذب میکنه….
      من خودم خوب آدمی م که بیشتر این فرنچایز ها رو اونقدر دیوونه ش نیستم اما واقعا اسم الدر اسکرولز اون وسط حتی منو هم وسوسه میکنه…..

      • djma گفت:

        به جز فرانچایز آخر که معرفی کردی بازی خوبی هست ،من خودم کلا اول شخص بازی نمیکنم و سوم شخص رو بیشتر میپسندم ،بازی های وارنر داستان محور تر هستن ولی بتسدا از سرویس محوری بیشتری برخوردار هست بنابراین روی فروش گیم پس بیشتر تاثیر خواهد گذاشت ،ولی مایکروسافت هنوز از لحاظ عناوین داستان محور ضعف داره ،که امیدوارم این استودیوها براش بسازن و عناوین جدید باشه ،در قسمت مولتی ها بزاره روی پلی استیشن هم بیاد ،چون زیاد این مدل انحصار طلبی ها جالب نیست ،در کل با انحصاری شدن کل بازی های صنعت گیم مخالفم

        • arm4nii گفت:

          سونی این چندماه خیلی روی انحصاری کردن و محتوای انحصاری مانور داد.
          دد پول و توکیو انحصاری زمانی..
          فاینال فانتزی رو انحصاری کرد‌‌
          پروجکت اثیا رو انحصاری..شخصیت اسپایدر رو انحصاری کرد با خرید امتیازش و …
          اینم یجورایی جواب ماکروسافت به انحصار موارد مختلف توسط سونی بود و الحق جوابش بزرگتر و محکمتر از اونی بود که همه فکرشو میکردیم

  • ALIREZA0111 گفت:

    پست قبلی کلی جنجال شده بود..خیلی کار زشتی بود اگه فرانچایز های پر طرفدار رو انحصاری میکرد
    خوبه که انحصاری نشدن اگه تونستم ps5 بگیرم دوس نداشتم اسکایریم بعدی رو از دست بدم :yes: :yes:
    اینطور که پیداس قراره ناشر ایکس باکس باشه و اینکه بازی ها روز عرضه روی گیم پس منتشر شن و احتمالا بخش بزرگی از سود فروش بازی به ایکس باکس و مایکروسافت منتقل شه :yes: :yes:
    فقط امیدوارم بازی هایی مثل اسکایریم و استارفیلد سرویس محور نشن که بدجوری ضدحاله ( هرچند اسکایریم الان سرویس محوره)

  • Mr Dewitt گفت:

    کاش هیچکدومشون اشتودسو هایی که مولتی پلتفرم میسازتو نخرن جاش استودیو تاسیس کنن

  • Classified گفت:

    فقط کافیه یه مروری روی سرویس گیم پس داشته باشین تا متوجه بشین چه ارزشه وحشتناکی داره این سرویس
    تمام بازی های انحصاری مایکروسافت
    تمام بازی های شرکت ea به واسطه ea acces
    و حالا تمام بازی شرکت بتسدا
    و قعطا بازی های کوچیک و بزرگ مستقل دیگه ایی که مثه همین نسل میانو میرن
    دوستان تصورش خیلی عجیبه
    اما واقعیه !!!!

  • Alifz گفت:

    به به
    تازه خبر رو دیدم
    مبارک اکس فنا
    یهو ۲۰-۳۰ تا بازی خوب از نسل ۷ به بعد وارد گیم پس میشه

  • P30PlayBox گفت:

    به مولا شک کرده بودم که بزودی میخره چون تمام بازیهای بتسدا تو گیمپس اومده حتی ولفنشتاین یانگ بلاد و ریج۲ و… از روز اول انتشار تو گیمپس بود! اصلا یجورایی تابلو بود. :yes:

  • Masterpiece گفت:

    میتونم بگم بزرگترین حرکت تبلیغاتی هست که تو صنعت گیم تابحال دیدیم واقعا همه هنوز تو شوک هستن خیلی گام بزرگی برداشت واقعا مایکروسافت

  • farshadx گفت:

    به شخصه فکر میکردم انحصاری کنسولی کن
    کلآ با سیاست انحصاری مشکل دارم
    انحصار در ۹۹% مواقع سیاست بدی هست و موجب گرون شدن و یا پیشرفت نکردن کیفیت پایین میشه
    نمونه انحصار تو کشور خودمون کم نیست از اینترنت گرفته تا تعرفهای نجومی واردات خودرو
    امیدوارم نسل اخری باشه که سیاست انحصاری رو میبینیم

  • درسته فن بیس سونی خیلی قویتر از مایکروسافت هست ولی واقعا مایکروسافت این نسل رو خیلی خوب شروع کرده که البته به نفع هر گیمری هست
    رقابت بیشتر کمپانیها به نفع مصرف کننده هست

  • Man1380 گفت:

    اون سازنده id software که از سری s انتقاد کرده بود: :sweat:
    Arkane و سازنده Ghostware : 😮
    Falloutfan خودمون: 😥 :reallypissed:
    صرفا شوخی

  • Mamad80 گفت:

    باید گفت:فیل اسپنسر پا طلایی امید تیم مایی

  • Cirilla گفت:

    اسپنسر گفته برای هر بازی به صورت جداگانه تصمیم گیری میکنیم که ببینیم بازی رو بدیم یا نه
    به قول دوستی روزه شک دار نگیرید یه اکس باکس بخرید خودتون رو راحت کنید

  • به نظر من مسعله فقط انحصاری شدن یا نشدن نیست

    یه موضوع رو آقای کریمی گفتن در مورد گیم پس

    مسعله دیگه ای هم هست اینه که وقتی ناشر یه بازی هستی کلی پول در میاری از فروش بازی

    مثال بزنم حتی اگر فالوت بعدی برای پلی استیشن عرضه بشه باز هم کلی پول تو جیب مایکروسافت میره ! نمیدونم منظورمو رسوندم یا نه… نمیدونم شایدم من اشتباه فکر میکنم

تاد هاوارد: همکاری اکس‌باکس و بتسدا فراتر از “یک سیستم یا صفحه‌ نمایش خاص” خواهد بود - گیمفا