دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا

دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد

محمد حسین کریمی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا

برخی عناوین قدیمی حتی با افزایش رزولوشن رو به رو خواهند شد و عملکرد بسیار بهتری را به نمایش می‌گذارند.

پس از رونمایی رسمی از کنسول اکس‌باکس سری اس و اعلام خبر عدم پشتیبانی از بهبودهای حالت اکس‌باکس وان اکس، یک سری از نگرانی‌ها برای طرفداران این پلتفرم پیش آمد که خوشبختانه این بار با اخبار خوبی نزد آن‌ها آمده‌ایم. اگرچه خبر عدم اجرای بازی‌ها در حالت وان اکس حقیقت دارد و دلیل اصلی آن رم پایین‌تری است که در دسترس قرار می‌دهد اما باید بدانید که این کنسول می‌تواند بهبود اساسی برای بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و اکس‌باکس ۳۶۰ به ارمغان بیاورد.

مقاله‌ی جدید منتشر شده در وبسایت دیجیتال فاندری (Digital Foundry) گزارش می‌دهد که اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجنال را سه برابر بهتر به نمایش خواهد گذاشت به شکلی که رزولوشن را از ۴۸۰p به ۱۴۴۰p می‌رساند. به شکلی مشابه رزولوشن عناوین اکس‌باکس ۳۶۰ نیز بهبودی دو برابر خواهند داشت و از ۷۲۰p به ۱۴۴۰p خواهند رسید. اگرچه با بهبودی همانند اکس‌باکس وان اکس رو به رو نیستیم که بازی‌های مذکور را به ۴K می‌رساند اما باز هم خوشحال کننده‌ است که با افزایش کیفیت تجربه‌ای بهتر برای مخاطب به وجود آید.

همچنین باید متذکر شویم، به غیر از این که قابلیت یادگیری ماشینی “Auto HDR”  همانند سری اکس در کنسول سری اس نیز وجود دارد شما خواهید توانست نرخ فریمی دو برابری برای بازی‌های کنسول‌ اکس‌باکس ۳۶۰ و اکس‌باکس اورجینال تجربه کنید.

معمار این کنسول (سری اس)، اندرو گوسن (Andrew Goossen)، به دیجیتال فاندری گفت:

ما سری اس را طوری طراحی کرده‌ایم که بازی‌های اکس‌باکس وان اس را به شکلی بهبود دهد که وان اکس نمی‌توانست آن را انجام دهد. ما کار را برای بازی‌های وان اس راحت کردیم تا بتوانند نرخ فریم دو برابری را برروی سری اس به ارمغان بیاورد.

کنسول‌های اکس‌باکس سری اس/اکس در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) با قیمت ۲۹۹ و ۴۹۹ دلار در دسترس طرفداران قرار خواهند کرد.

یه گیمر ساده

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا
دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • majid گفت:

    خبر عدم اجرای بازی‌ها در حالت وان اکس حقیقت دارد و دلیل اصلی آن رم پایین‌تری است :sweat: :sweat: ?:-) :no: :no: 😮

  • Selena Gomez گفت:

    بکوارد ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ :inlove:
    چیزی که فقط از توان مایکروسافت بر میاد

    • Ozhan گفت:

      میدونستی بازیای ps1 و ps2 رو گوشی من بکوااااارد و سیمولیت میشه؟
      شاهکار کرده مایکروت

    • GodHand گفت:

      یعنی واقعا هیجان انگیزه بیای red dead redemption 1, midnight club 4 و ashura wrath, shadow of damn ، metal gear solid collection رو با رزولوشن چندین برابری و از همه مهمتر ۶۰ فریم بازی کنی! به شخصه برای منی که از زمان ps2 به اینور pc داشتم و از تجربه خیلی از این بازیهای کنسولی محروم شدم خصوصا ۶۰ فریم بودن واقعا خوشحال کنندست، چقدر دوست داشتم روی ps5 هم همچین قابلیتی بزارن تا بشه دقیقا با همین کیفیت و فریم ریت بالاتر بازیایی مثل mgs4 و کلی بازی دیگه که فقط روی ps3 عرضه شدن و هیچ وقت جای دیگه پورت نشدن رو تجربه کرد، که متاسفانه نشد که بشه…

  • Good Mom گفت:

    عجب چیزی بشه
    هنوز سی دی fable 2 و gears of war 2 و forza motorsport 4 اکس باکس ۳۶۰ رو دارم
    توش میتونم ۲k اجرا کنم
    کنسول ابر شاهکار و ابر قدرتمند xbox
    جیسون رونالد = مارکوپولوی صنعت گیم

    • majid گفت:

      ما گاد اف وار ۲۰۲۲ پلی میدیم اینا فیبل سال ۲۰۰۳ اصلا انحصاری های شاختون منو کشت

      • xbox and halo گفت:

        می خوای یه حقیقت در مورد خودم بهت بگم.
        من وقتی ایکس باکس وان اس رو خریدم اولین فکری که به ذهنم رسید این بود که اولین بازی هایی که بخرم بازی های قدیمی باشه تا جدید ، چون دیگه اصلا بازی های جدید از ۲۰۱۸ به بعد رو اصلا دوست ندارم ، چون بازی های قدیمی خیلی خیلی هیجان بیشتری نسبت به دنباله های خود و بازی های جدید هست ، مثال اساسین های قدیمی خیلی خیلی بهتر از اساسین های جدید مثل اودیسه و اوریجین هست ، مثل اساسین ۱ ، برادرهوود ، اساسین ۴ و اساسین ۳ ،یا فار کرای ۳ بهترین فارکرای هست که میخوام بازی کنم ، با فار کرای ۴ ، یا بازی battle station pacific .
        به نظرم بازی های قدیمی خیلی خیلی بهتر از جدید ها هست. ( ولی یه بازی که خیلی دوست داشتم اونم Red dead 2 هست ، که معرکه هستش ) کل حرف هام نظر شخصی بود.

  • Endgame گفت:

    مشتری مداری کامل
    بکوارد ۳ نسل، کامل و بی نقص
    مبارک xbox ای های گل

    یه گیمر ساده
  • Cell گفت:

    معمار کنسول سری S طوری که کامنت داده انگار کنسول اول نسل۸ Xbox One اصلا وجود نداشته در کامنت دوبار گفته Xbox one s :yes:
    .
    در هر صورت کنسول سری S از قابلیت ۳ نسل پشتیبانی می‌کنه که کار جالبی هست
    .

  • Arash گفت:

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    خوبه مال دو نسل فیبله

  • MBadboy گفت:

    بایدم بهبود ببخشه چون تنها دلیل خرید xbox در نسل جدید تا این لحظه اجرای بازی های انحصاری نسل های گذشته xbox می باشد چون عملا شرکت مایکروسافت نشون داده انحصاری AAA نمیخواد بسازه بعد بیاد رو گیم پس با ماهیانه ۱۰ دلار بدش به دست منه گیمر مگه مغزش معیوبه همه شرکت ها همه چی رو بیزینسی میببن عاشق چشم و ابرو من و شما که نیستن فکر می‌کنید شرکتی به اون بزرگی و ادعا کسی رو نداشته تو بذاره ویدئو های مراسمش رو چک کنه ببینه همه چی اوکی هست یا نه؟ بعد اون ویدئو افتضاحه هیلو رو که نماد xbox هست و میدونه چند ساله طرفداراش منتظرش هستن و تو شبکه های مجازی پزش رو میدن به فن های رقیب گذاشتن تو مراسم باشه؟ به چه دلیل؟ دلیل خیلی واضحه گیم پس نمیصرفه یه بازی با کیفیت AAA با مدت مشابه ساخت سایر بازی های AAA ساخته بشه و روش با ۱۰ دلار گذاشته بشه مایکرو خوب میدونست بازی آماده نیست اما اگه تاخیر میزد و می‌گفت نمایشی ازش در مراسم نداریم جو بدی علیه اش درست میشد و پیش فروش کنسولشم به مشکل می‌خورد پس گفت یه ویدئو بد میدیم بعدش میگیم به خاطر گل روی شما عزیران فن بوییییی!!!!! برای بهتر شدن بازی اون رو تاخیر میزنیم این قابل قبول تر بود برای جامعه گیمری xbox تا اینکه اصلا چیزی نشون ندن و نکته جالب اینه که حتی فن بوی های xbox این قدر متعصب بودن که زیر بار بد بودن بازی نمی‌رفتن!! و حرف های با منطق فن های رقیب بود که یه عده از طرفداران xbox رو آگاه کردن وگرنه حتی یوتیوبر های پولی و… حتی از بازی دفاع میکردن وسط این دعوا مایکرو هم به خواستش رسید و اعلام کرد تاخیر میزنیم
    سیاست مایکرو ساخت انحصاری AAA نیست فقط تو یکی دو سال اول برای گول زدن یه عده از فن بوی ها پول میده به چند تا شرکت که چند تا انحصاری بسازن و صدای فن های با منطق xbox بیوفته و تعداد مد نظر کنسول خودش رو بفروشه و بعدش به سیاست اصلیش که سرویس محور کردن بازی ها و نابودی بازی های داستانی تک نفره AAA میپردازه مایکرو معتقده از گیمر آنلاین دوست به‌مراتب سود بیشتری میبره و حتی با اپیزودی کردن بازها ریسک ضرره خیلی خیلی پایین تری متحمل میشه

    • Mateus گفت:

      حرف هات بسیار منطقی بود دوست عزیز ؛ جدا از مسئله فن بوی ها ؛ مایکروسافت رویه آنلاین و بدون محتوا بودن رو ترجیح داده
      سونی دقیقا در نقطه مقابل قرار داره و میخواد گیمر ها چندین ساعت رو صرف یه داستان بکنند و بعدش به سراغ بازی بعدی برن و با خرید بازی های داستانی و گران جیب سونی رو پر کنن ؛ از اون طرف مایکرو میخواد گیمر فقط یک بازی رو انجام بده و بخاطرش ماهیانه به مایکرو پول بده و با خرید درن برنامه ای و لوت باکس ها جیب خودشو پر کنه

      من ترجیح میدم پولمو به سونی بدم چون ؛ برای من کیفیت از کمیت مهم تره ؛ مایکرو گیم رو با پول در آوردن اشتباه گرفته ؛ یه زمانی واقعا پتانسیل بهترین شدن رو داشت ؛ با شاهکار های هیلو که بانجی می ساخت ولی الان داره تیشه به ریشه های خودش میزنه ؛ ساخت یه کنسول ضعیف که کلی از استودیو ها صداشون در اومده ؛ از اون طرف یه کنسول قوی دادن ولی بازی هاش از ۲۰٪ توانایی هاش استفاده نمی کنن

      • MBadboy گفت:

        من خودم فقط عاشق بازی های تک نفره داستان محور هستم حالا میخواد هک اند اسلش و ترسناک و شوتر اول و… اوپن ورلد و….. باشه نمیگم بازی های آنلاین بد هستند و مضخرف هستند نه اونا طرفدارای خودشون رو دارند که مایکرو اونا رو هدف گرفته
        تا زمانی که سونی بازی تک نفره داستان محور بده من گیمر میمونم روزی که سونی هم مسیرش رو عوض کنه منم دیگه قید بازی رو میزنم حوصله بازی آنلاین و سر کله زدن با یه سری نوب و الکی بنگ بنگ کردن و… ندارم اون بازی ها طرفدارای خودش داره و قابل احترام اند اما بازی های تک نفره داستانی هم طرفداری زیادی داره

    • GodHand گفت:

      حرفتون که درسته مایکروسافت تمرکزش بیشتر روی بخش آنلاین و co-op هستش و در این شکی نیست، ولی آیا بازیایی مثل awowed و hell blade 2 و ریبوت fable کنار پروژه های معرفی نشده یه بقیه استودیوها مثل شاخص هاشون یعنی inexile و initiative رو کلا ندیده گرفتین؟ با توجه به ساختاره بازیا و حتی سابقه استودیو و افرادِ داخلش خیلی راحت میشه گفت اینا همه تمرکزشون روی بخش تک نفره و داستانگوییه و بخش مولیتی هم دارن در کنارش(که خودش به نقطه قوته که باشه)، حتی همون gears و halo در کنار بخشای مولتیه قدرتمند، قسمتِ کمپین‌های داستانیشون معروفشون کرده شخصیاتی مثل مستر چیف و مارکوس به خاطر آنلاین بودن معروف نشدن و بدون اون بخشای داستانی اصلا معنی ندارن، مطمئنا سونی تو این بخش قوی تر کار کرده ولی دلیل نمیشه بگیم ایکس باکس اصلا بازی تک نفره و داستانی نداره،

      • MBadboy گفت:

        من از خدامه مایکروسافت هم بازی های تک نفره داستانی AAA رو فراموش نکنه و با انتشار این گونه از بازی ها رقابت بیشتری ایجاد کنه و باعث بشه سونی هم تلاش بیشتری بکنه ولی چه بخوایم چه نخوایم همون طور که مستقیم و غیر مستقیم مایکرو سیاست هاش رو نشون داده به فکر حذف بازی های با کیفیت پرهزینه تک نفره داستانی AAA هست و اصلا معتقده که گیم باید فقط به سمت آنلاین بره اما اگر یهو و یک دفعه این سیاستش رو پیاده کنه میدونه که قطعا با ریزش کاربرای xbox مواجه میشه پس خیلی زیرپوستی و با سیاست داره به این سمت میره با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه یک بازی انحصاری AAA برای لانچ نداره حتی شرکتی با این میزان ثروت نخواسته هیلو که نماد این شرکت هست رو با کیفیت بالا برای لانچ ارائه کنه چون میخواد غیر مستقیم یه پیامی رو برای کاربرانش برسونه وگرنه خیلی راحت میتونست یه هیلو با کیفیت معرفی کنه حتی این شرکت داره مستقیم میگه سری ایکس هم نگرفتی نگرفتی اشکال نداره بیا سری اس بگیر با قیمت ارزون تر چون ما قرار نیست طبق قدرت سخت افزاری سری ایکس عنوان AAA بدیم رو همون سری اس بازی کنید رو گیم پس ۱۰ دلاری و دندون اسب پیشکشی رو نشمرید اصلا مایکرو دنیال گیمر حرفه ای و بزرگ سال حتی نیست حتی سری اس هم زیاد براش مهم نیست مایکرو فقط مهم براش جا انداختن گیم پس و بازی های ارزان متناسب با اون اکوسیستم هست اگر سیاست های مایکرو از نسل ۸ تا الان رو پیگیری کرده باشید قشنگ متوجه خط فکری و سیاستشون میشید مایکرو فقط میخواد گیم پس با بازی های ارزان رو تو تمامی پلتفرم ها اندروید و ios و……. جا بندازه تا بتونه سهم زیادی از این ظرف عسل بازی های آنلاین برداره
        تا پایان این نسل منتظر بمونید و آخر نسل ببینید که مایکرو چی میخواد به سر صنعت گیم بیاره قرارداد جدیدش با EA (قول بازیسازی بازی های کو آپ و سرویس محور) هم در همین راستا هست میخوان با رواج بازی های آنلاین سرویس محور هر چی پول تو جیب گیمر هست با کمترین ریسک بالا بکشن

      • MBadboy گفت:

        در آخر گول چند بازی مایکرو که در حد سلام علیک و دموی سی جی بود نخورید این شرکت وقتی نمادش رو بعد چند سال انتظار و هایپ زیاد با یه نمایش افتضاح نابود کرد طوری که انگار اصلا هیلو بازی محبوب طرفداران xbox نبوده ازش انتظار داری به سر بازی های دیگه اش چی بیاره؟
        واقعا متاسفم برای این سیاستشون که حتی حاضرند یک نسل یا چند نسل ضرر کم بدن ولی ضایقه گیمر رو به سمت بازی های کو آپ و سرویس محور با سود بالا ببرن
        هر گیمری که بازی های تک نفره داستان محور AAA دوست داره باید با نگرفتن کنسول مایکرو و وارد بازی کثیفش نشدن جلوی نابودی این گونه بازی ها رو بگیره

        تو پیام قبلیم غول رو نوشتم قول!!! کیبورد خودکار و….

        • GodHand گفت:

          قطعا من دوست ندارم یه مو از سر شرکتایی مثل سی دی پراجکت، راکستار و سونی کم شه و بازیای داستانی aaa با بودجه سنگین هم از بین برن (حتی یوبیسافت هم همینطور، که الان درسته جو بدی پشتشه و درسته بازیاشون مشکلاتی هم داره ولی همه میدونیم اگه نباشن تو یه نسل باید هر ۸-۵ سال یه بازی داستانی aaa داشته باشیم!) اما به نظرم در مورد مایکروسافت یکم بی انصافی داره میشه، خود مایکروسافت بارها گفته دیگه نمیخواد مستقیما تو کار استودیوهای بازیسازیش دخالت کنه و میزاره خود اعضای استودیو تصمیم بگیرن میخوان با بازی چیکار کنن، بازی هیلو اینفینیت ساخت استودیو ۳۴۳ هستش، در نظر بگیرین همین استودیو روی کنسول xbox 360 سال ۲۰۱۲ با بازی halo 4 جایزه بهترین گرافیک سال رو برد و افراد این استودیو حالا به هر دلیلی تصمیم گرفتن بازی گرافیکش بیشتر حالُ هوای نسخه های اولیه رو بگیره خودشونم یه بیانه دادن در این مورد( که به نظرم تصمیمه خیلی خیلی اشتباهی بود چون وقتی میان کلی روی قدرت سخت افزار و ۱۲ ترافلاپس بودن یه کنسول تبلیغ میکنن تو به عنوان یه استودیو فرست پارتی که قراره بازی لانچ کنسول رو بسازه وظیفه داری به همه نشون بدی با اون قدرت گرافیکی چه کاری میشه کرد و کلی کاربر جدید جذب کنی، نه این که بیای تو خاص ترین موقعیت ممکن به نوستالژی های افراد هیلو فن سرسخت بها بدی) وگرنه خصوصا برای یه بازی اول شخص بالا بردن گرافیک بازی برای یه استودیویی با بالای ۴۰۰ نفر کارمند و اون همه بودجه و‌ منابعی که مایکروسافت بهشون داده اصلا و ابدا فکر نمیکنم کار سختی باشه، چند ماه پیش یه فیلم اومد داشتن صدای جت جنگنده و هلیکوپتر واقعی تویه به پایگاه نظامی برای بازی هیلو ضبط میکردن، در ثانی اگه گرافیک رو در نظر نگیریم توی زمینه‌ گیم پلی و صدا گذاری + موسیقی هم واقعا نمایش خوب بود و مشکلی نداشت، مثلا یه بازی مثل gears 5 که هیچکس در موردش حرف نمیزنه و انگار وجود نداره و‌ جزو انحصاری های ایکس باکس نیست واقعا همه چی تموم بود از نظر بخش گرافیک و داستانی فوق العاد بود انصافا، بخش چندنفرش هم خیلی پر محتوا و سرگرم کنندست(که این خودش کنار یه بخش داستانیه خیلی عالی یه نکته مثبته به نظرم نه ضعف، حتی آنچارتد ۴ هم بخش مولتی داشت ولی برعکس گِرز آنچارتد برخلاف بخش کمپینش که فوق العاده بود بخش مولتیش اصلا جالب نبود) همه ی اینا باید در نظر گرفته بشه بعد قضاوت کرد، مایکروسافت به نظرم ضعف سیاسته کلی داره، به همه چی خیلی ساده انگارانه نگاه میکنن و فکر میکنن مردم قراره اتوماتیک نیت واقعیشون رو بفهمن و گذشتشون رو ببخشن، باید چیزی رو تبلیغ کنن که مردم دوست دارن ببینن نه چیزی که اونا فکر میکنن مردم دوست دارن، تو این بخش باید از سونی یاد بگیرن.

  • Mafia2-farhad گفت:

    یعنی عاشق این قابلیت ایکس باکس هستم، فقط بخاطر این میخوام سری اکس رو بخرم،روی سری ایکس که مثل وان ایکس اجرا میکنه درسته ؟

دیجیتال فاندری: قابلیت Backward Compatibility کنسول اکس‌باکس سری اس بازی‌های اکس‌باکس اورجینال و  ۳۶۰ را بهبود می‌بخشد - گیمفا