سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا
سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا
سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا
سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

دیگه کم کم داریم پیر میشیم…شاید بهتره بگم که شدیم! انگار همین دیروز بود و که همه منتظر PS4 و Xbox One بودن و برای اومدنش لحظه شماری می کردن…انگار همین دیروز بود که گیم پلی Infamous Second Son و Killzone Shadowfall و Ryse:Son of Rome رو می دیدیم و کرک و پرمون حسابی می ریخت و می گفتیم”برگام!!!چه کیفیتی، چقدر واقعی. چیه این نسل هشت!” و خب چشم به هم زدیم و رسیدیم آخر جاده نسل هشت. جایی که میشه گفت سونی به لطف انحصاریای متعددش به قول معروف گوی سبقت رو ربود و با فروش بی نظیر +۱۰۰ میلیونی، اول از همه از خط پایان این رقابت رد شد. مایکروسافت هم به لطف Game Pass فوق العاده اش این یکی دو سال آخر یکم به خودش اومد و سر حال تر شد. بهتره بگیم اگه کمبود بازیای انحصاری برای Xbox One نبود، احتمالا این دوتا شرکت تا لحظات آخر سر به سر تو کورس بودن. مثل همون چیزی نسل قبل دیدیم… ولی خب یکسری سیاستا و تصمیمای ضعیف مایکروسافت باعث شد نسل هشت از رقیب سنتیش عقب بمونه. سیاستا و تصمیمایی که به نظر میرسه مایکروسافت برای نسل نه تا حد زیادی اونا رو عوض کرده و با تمام توان اومده برای رقابت!
از اونجایی که دیگه نسل نه بیخ گوشمونه، سونی و مایکروسافت دست به کار شدن و خیلی مفصل تر و جژیی تر به تبلیغات و معرفی پرداختن. چند وقت پیش بود که قیمت گذاری رسمی دو کنسول Xbox Series X و S مشخص شد و مایکروسافت با قینت گذاری ۳۰۰ و ۵۰۰ دلاری یجورایی خیلیارو شگفت زده کرد. مخصوصا در مورد قیمت گذاری ۳۰۰ دلاری چرا که ۳۰۰ دلار برای یه کنسول توی نسل نه قیمت فوق العاده ایه که میتونه افرادی که زیاد علاقه ای به پول خرج کردن برای کنسول ندارنو هم وسوسه کنه! از اون طرف ۵۰۰ دلار برای کنسول قوی تر هم قیمت خیلی مناسبیه چرا که حداقل شیش سال آینده قرارع این کنسول ۵۰۰ دلاری مایکروسافت نسل نه رو پوشش بده!
و خب دو روز پیش بود که سونی هم خودی نشون داد و توی قالب مراسم Showcase, یه طوفان برگ ریزون به راه انداخت! این مقاله هم برای همین موضوع نوشته شده. پس بدون فوت وقت و مقدمه بیشتر، بریم سراغ اصل مطلب!

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

نسل نه چه شود! البته امیدوارم ما صرفا تماشاچی نباشیم

قیمت گذاری PS5, منصفانه و امیدوار کننده!
اگه این چند ماهه به صورت کلی خبرای مربوط به کنسولای نسل نهم رو دنبال کرده باشین، حتما به دفعات زیاد شنیدین که خیلیا میگفتن احتمالا قیمت PS5 حداقل ۵۰۰ دلار و حتی ۶۰۰ دلار به بالاست و در کل سونی یه کنسول گرونو قراره عرضه بکنه. این تحلیلگرا قابلیت رهگیری پرتو، حافظه SSD و موارد دیگه رو دلایل خودشون در نظر میگرفتن و میگفتن از اونجایی که PS5 یه کنسول قدرتمند با امکانات قابل توجه، احتمالا قیمت گرونی هم باید داشته باشه! از اونطرف هم یسریا کلا مخالف بودن و اعتقاد داشتن سونی قیمت گذاری رقابتی رو توی اولویت خودش میزاره تا بتونه حداکثر ممکن مخاطبا رو به سمت کنسول خودش جذب کنه. و خب خوشبختانه حق با گروه دوم بود. سونی به طور رسمی از قیمت دو نسخه مختلف PS5 رونمایی کرد. نسخه Digital که بدون بلوری عرضه میشه ۴۰۰ دلار، و نسخه معمولی همراه با بلوری ۵۰۰ دلار. قیمت گذاری سونی با توجه به سخت افزار PS5 و هزینه قطعات، بسیار منطقی به نظر می رسه. میشه یجورایی گفت هم مایکروسافت هم سونی، توی قیمت گذاری خیلی رقابتی و نزدیک عمل کردن و به جای اینکه سعی کنن با فروش خود کنسول ها درآمد زایی قابل توجه داشته باشن، درآمد زایی توی بازه بلند مدت رو انتخاب کردن. حالا ممکنه بعضیا بپرسن یعنی چی؟ بزارین توضیح بدم. جالبه بدونین که مایکروسافت با قیمتی که قراره دو کنسول خودشو عرضه کنه، به مقدار قابل توجهی ضرر میکنه، یعنی هزینه ساخت هر کنسول از قیمت اون کنسول بیشتره. اما مایکروسافت این ضرر رو با دل و جون به دل میخره. چرا که برنامش اینه توی بلند مدت از طریق Game Pass, سهم از فروش بازار و موارد دیگه بتونه به سود رسانی خوبی برسه. این نکته رو در نظر داشته باشید همونطور که استیم ۳۰ درصد فروش بازی رو به عنوان حق سرویس بر می داره، PSN هم برای مثال وضعیت مشابهی داره. در واقع یک بازی ۶۰ دلاری، چیزی حدود ۴۲ دلار به ازای نسخه برای ناشر درآمد زایی داره(اینجا منظور فروش دیجیتالیه). و خب ۱۸ دلار باقی مونده رو هم اون فروشگاه و بستر اینترنتی و احتمالا مالیات بر می داره. پس اینجوری حساب کنین که سونی و مایکروسافت، هر سال چندصد میلیون دلار فقط از حق سهم بازیای مختلف روی فروشگاشون درآمد زایی می کنن. این مبلغ قابل توجه رو جمع کنین با هزینه های PS Plus و اشتراک گلد و PS Now و Game Pass و چیزای دیگه. تازه این نکته رو هم در نظر بگیرین سونی و مایکروسافت تقریبا همیشه ناشر بازیای انحصاری بزرگ خودشونن و یه سود هنگفتم از اون طریق نصیبشون میشه. خصوصا سونی که با یه حساب سرانگشتی میشه دید حداقل ۲-۳ میلیارد از بازیای انحصاریش مثل Marvel Spider-Man, God of War, Days Gone و بقیه بازیا سود آوری داشته‌. درامد صدها میلیون دلاری پلاس رو هم در نظر داشته باشین‌. به همین دلیل و با توجه به این درآمدهای مختلف، حتی اگه سونی و مایکروسافت با عرضه کنسول ضرر کنن، تو بلند مدت این ضرر نه تنها جبران میشه بلکه به سود رسانی میرسه.
البته نکته قابل توجه اینه که سونی روی نسخه Digital بیشتر ضرر میکنه و برای همینم هست که گفته شده تولید این نسخه از PS5 خیلی کمتر از نسخه اصلیه چون سونی میخواد مخاطبا بیشتر نسخه ۵۰۰ دلاری رو خریداری کنن. مهم ترین هدف از عرضه نسخه ۴۰۰ دلاری و تمام دیجیتال اینه که هم با کنسول ارزون تر مایکروسافت رقابت کنه، هم توجه اون دسته افرادی که نمیخوان خیلی خرج کنسول کنن رو جلب کنه. با توجه به محبوبیت و گستردگی خرید بازیا به صورت دیجیتال، احتمالا این نسخه دیجیتال هم با استقبال خوبی مواجه بشه. البته از اون طرف چون دیسک های PS4 روی PS5 هم اجرا میشن. اون عده ای که همین الان تعداد قابل توجهی دیسک نسل قبل رو دارن ممکنه وسوسه بشن نسخه اصلی رو بخرن. در هر دو صورت، سونی یه موفقیت براش به شمار میاد.

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

یک سوپرایز دلچسب

سوپرایزی جذاب به نام PS Plus Collection
یکی از سوپرایز های جذاب مراسم Showcase, مربوط به معرفی Plus Collection برای PS5 به هنگام عرضه بود. بعد از معرفی این امکان، برخی برداشت های اشتباه در مورد PS Plus Collection انجام شد برای همین یک توضیح خلاصه و مفید در این مورد میدم. به طور خلاصه، این Collection یکسری عناوین جذاب و غالبا انحصاری رو به کنسول PS5 میاره. اون هم به صورت رایگان و همراه خرید PS Plus برای این کنسول. و کلا ربطی به Backward Compatibility و این چیزا نداره. این کار سونی به معنای واقعی یه تیر چند نشونه. اول از همه لاین آپ زمان لانچ کنسولشو تقویت می کنه. زمان عرضه PS5, یسری بازیا مثل Demon’s Souls و Godfall و FIFA 21 و این جور بازیا در دسترسه، اما از اونجایی که سونی میخواد از همون اول کار استارت قوی بزنه، یسری بازیارو تو قالب Plus Collection در اختیار بازییازا قرار میده تا بتونن به صورت دیجیتالی دانلود کنن و Library پر و پیمون تری داشته باشن‌. از طرف دیگه اون افرادی که PS4 و نداشتن یا به هر دلیلی نتونستن بازیایی مثل God of War و Days Gone رو تجربه کنن، می تونن به راحتی روی PS5 از این بازیا لذت ببرن‌. در آخر هم باید بگیم یسری از این بازیا که تو قالب این Collection در دسترس قرار می گیرن، نسخه جدیدشون در دست ساخته و یجورایی مخاطبای جدید به سمت این کنسول و بازیاش کشیده میشن. مثل God of War یا Resident Evil. خلاصه که این سوپرایز خیلی دلچسبی بود.

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

داداش بزرگه وارد میشود!

بازی Devil May Cry 5: Special Edition
این بازی یکی از معرفیای جدید تو مراسم سونی بود. نسخه Special Edition بازی فوق العاده موفق DMC 5. این نسخه نه تنها تموم بخشا و بازی اصلی رو داره، بلکه این بار به مخاطبان اجازه میده تو نقش Virgil هم بازی کنن و از سلاخی شیاطین لذت ببرن! جالبه بدونین ویرجیل همیشه تو همه نسخه ها فقط تو Special Edition قابل بازی بوده. به غیر این نکته جدید، دو حالت ۶۰ فریم و ۱۰۸۰ رزولوشن، و یا ۳۰ فریم و ۴K هم در دسترس قرار دارن و یه Difficulty خیلی برگ ریزون جدید هم به بازی اضافه میشه. خلاصه چه برای اونایی که DMC 5 رو بازی کردن چه نکردن، این نسخه میتونه خیلی خیلی جذاب و وسوسه انگیز باشه…

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

حتی تصور نبرد کریتوس و ثور هم حسی عجیب به آدم میده!

بازی God of War: Ragnarok
شاید بشه گفت بزرگترین سوپرایز سونی معرفی دنباله God of War با یه تیزر کوتاه و ساده و در عین حال نفس گیر بود. و خب به نظر میرسه بر خلاف اکثر پیش بینیا، خیلی زود و سال ۲۰۲۱ نبرد ثور و کریتوس رو ببینیم و با ماجراجویی های جدید کریتوس همراه باشیم. نکته دیگه ای برای گفتن وجود نداره چون هیچی از بازی ندیدیم. ولی خب نمیشه هیجان نداشت!

بازی Demon’s Souls
استودیو Blueprint Games یه وظیفه سنگین رو دوششه! ریمیک بازی بزرگ Demon’s Souls اونم به عنوان لانچ تایتل PS5! و خب شاهد یه نمایش کوتاه بودیم که گرافیک هنری خارق العاده بازی رو به رخ کشید و سرعت فوق العاده لودینگ رو هم نشون داد. ولی از اون طرف بعضیا نسبت به انیمیشنای حرکتی و گیم پلی یکم ناامید شدن که خب طبیعیه. تا وقتی که بازی نیاد و توسط بازیبازا تجربه نشه، قطعا نظر قطعی نمیشه داد. ولی در کل اینکه با یه عنوان سولز نسل نه شروع بشه خیلی هیجان انگیز به نظر میرسه! موافقین!

بازی Five Night at Freddy’s: Security breach
اگه تو یوتیوب فعال باشین و گیمرای معروف رو دنبال کنین، احتمالا اسم نسخه های قبلی این بازی به گوشتون خورده چون بین استریمرا یه زمانی خیلی محبوب بود. و خب شاهد معرفی نسخه جدیدش بودیم که برای PC, PS4 و PS5 قرارع عرضه بشه. سونی هوای طرفدارای ژانر وحشت رو هم داره!

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

دیس آنرد با مخلفات؟

بازی Deathloop:
اثر جدید استودیو آرکین، تقریبا به نوعی بچه ولفنشتاین و دیس آنرد به حساب میاد. دوربین اول شخص، المان های شوتر و اکشن جذاب، مبارزات نزدیک و خیلی چیزای دیگه. اینجوری هم که مشخص شده این بازی تا یه سال تو انحصار PS5! خلاصه که به طرفداراری دیس آنرد مثل خودم باید امید بدم که یه تجربه برگ ریزون تو راهه! البته اکه بتونیم ما تجریش کنیم!

بازی Hogwarts Legacy:
نوبتی هم باشه نوبت طرفدارای هری پاتره! بازی جدید تو دنیای هاگوازتز. این جور که مشخص شده این بازی یه نقش آفرینی جهان آزاد که برای نسل هشت و نه و PC عرضه میشه‌. نمایش اولیه بازی جالب بود حالا باید ببینیم آیا بالاخره یه بازی درخور از دنیای هری پاتر میبینیم یا نه!

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

این فرانچایز تمام شدنی نیست!!!

بازی Final Fantasy 16:
خب یه خبر خوب برای عاشقای این فرانچایز. نسخه جدید FF به طور انحصاری برای PS5 عرضه میشه. تاریخ عرضه نامشخصه و فقط گفته شده تو سال ۲۰۲۱ خبرای جدیدتری میاد ازش. با توجه به ترافیک احتمالی بازیا تو ۲۰۲۱, حدس میزنم این بازی میره برای ۲۰۲۲. البته فقط حدسه

سه بازی بین نسلی انحصاری:
یه خبر خوب برای اونایی که PS4 دارن اینه که هنوز کار سونی با اونا تموم نشده و Horizon II: Forbidden West, Spider-Man: Miles morales و Sackboy: a Big Adventure برای کنسول PS4 هم عرضه میشن. و نکته جالب تر هم اینه که با خرید نسخه نسل هشتم، میشه به طور رایگان روی PS5 هم تجربشون کرد! چی بشه Horizon II! موافقید؟!

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

کنسول جذاب، لوازم جانبی جذاب!

لوازم جانبی PS5:

دسته بازی این کنسول یا همون DualSense قیمتش ۷۰ دلاره(دسته اضافه)
پایه شارژ DualSense برای شارژ کردن راحت دو عدد کنترلر هم ۳۰ دلار قیمتشه که برای اونایی که میخوای راحت و سریع شارژ کنن عالیه
هدست بی سیم پالس با پشتیبانی از صدای ۳ بعدی و میکروفون دارای لغو نویز دوگانه قیمتش ۱۰۰ دلاره
دوربین HD برای استریم بازی ها با رزولوشن ۱۰۸۰p قیمتش ۶۰ دلاره
کنترل PS5 برای راحتی استفاده از فیلم ها و سرویس های استریمی و این جور چیزا ۳۰ دلاره

نگاه نهایی:
در کل باید گفت سونی فوق العاده قابل قبول و عالی عمل کرد. هم قیمت گذاری بسیار مناسبی داشت، هم سوپرایز های جذابی تدارک دیده بود. هم نشون داد هنوز گوشه ذهنش به PS4 فکر می کنه. و هم اینکه لاین آپ خوبی برای زمان لانچ آماده کرده. نسل نهم از همیشه نزدیک تره و باید ببینیم چه اتفاقات جذابی پیش میاد. ما هم باید دعا کنیم و ببینیم با توجه به قیمت دلار، شانسی برای خرید کنسولای نسل نه مایکروسافت و سونی داریم یا نه! هر چند واقعا سخته…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا
سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا
سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا
سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا
سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ozhan گفت:

    اینونت قبلیشون واقعا بی نقص بود و همیتم انتظارات منو بالاتر برده بود ولی این نمایششون یکم ضعیفتر بود
    مث نشون دادن تریلر حداقل یه دقیقه ای از گاد که ببینیم رو نسل بعد چه شکلیه!!!
    یا اون گندی که سر تریلر دیمون سولز زدن و تا چندروز مارو مضحکه خاص و عام کردن…اینقد فن پیجای پی سی تو اینستا تیکه مینداختن به سونی فنا که بازیتون دیگه انحصارتون نیست و فلان :/
    (امیدوارم اون دوستانی که لست۲ رو تخریب میکردن و زیر پستش حرف از شهامت میزدن؛ نیان بخاطر این حرفم ریپلایم کنن و هرچی لیاقتشونه بهم بگن)

    • Reason گفت:

      واقعا مهمه تیکه بندازه کسی؟؟=))
      ما گیمریم فقط مهم اینه که بازیمونو بکنیم، خیلی درگیر حواشی نشید بازیتونو کنید

      • Ozhan گفت:

        واقعا زوره که طرف میاد زیر پست لست۲ به تراوشات ذهنش میگه شهامت و تو افکار خودش مثلا انتقاد کرده(اونم فکت وار!!!)
        ولی کسی که بگه من از این ایونت سونی مثل قبلیش لذت نبردم میشه کسی که حالش خوش نیست
        خدایی خودت اون e3 2016 رو که گاد معرفی شد اونم با کنسرت و نوازنده اصلیش که کریتوس از سایه میاد بیرون و هممون کف و خون قاطی کردیم و میگیره hands on کوری بارلوگ بازیش میکنه و بازم در حال کف و خون قاطی کردنیم رو تصور کن
        و این معرفی پریشب گاد۲ رو تصور کن
        البته من انتظار ندارم دوباره اون گروه کنسرت رو احضار کنن واس ایونت انلاین ولی خب بنظرت کسی که معرفی گاد رو اونجوری دیده بعد سونی بیاد واس بازی که قراره کمتر از یه سال دیگه بیاد حتی یه اسکرین شاتم نشونت نده و حالت گول وارانه یه تیزر بده خدایی بهت برنمیخوره؟؟؟؟
        اینایی که میان منفی میدن مطمعنم سنشون حتی به همون ۲۰۱۶ هم قد نمیده که حرفمو درک نمیکنن
        اینم بگم من هیچوقت نمیگم ایونت سونی بد بود
        فقط میگم مثل ایونت قبلیشون که ۱۰از۱۰ بود واسم نبود و یکم نقص داشت جوری که اگ بخوام نمره بدم میگم ۹از ۱۰…امیدوارم دوستان اشتباه متوجه نشن

        • آخه اوژان همیشه نمیشه که‌ مثلا گاد معرفی بشه ۱۰ دقیقه گیمپلی نشون بده…۲۰۱۶ و بدون کرونا اونجوری بود…سالن بود..گروه نوازنده‌ها بودن و ۱۰ دقیقه نمایش طوفانی…
          خب اینبار اما بدون سالن و گروه نوازنده و ۳۰ ثانیه صدای کریتوس و لوگوش…!
          داداش من به هیچ عنوان دوست ندارم اسکرین‌شاتی یا چیزی ازش الان ببینم…به جاش دو ماه دیگه یه تریلر چه سینمایی چه گیمپلی مثلا ۴-۵ دقیقه‌ای منو به ملکوت میفرسته…
          اما داداش به نظرم این تیزر بیشتر از نمایش طرفدارارو دیوونه میکنه
          حاجی رگناروک…شروع جنگ اصلی و تغییراتی که توو روایت سانتامونیکا میخواد انجام بده و لای افسانه‌های نورس و ثور و اودین….حاج کریتوس میادو معادلاتو بهم میزنه….وااااای

        • alipower_fan گفت:

          رویداد قبلی چطوری ۱۰ از ۱۰ بود؟ کلا بازی های کوچیک داشت معرفی میشد و کلا ۲-۳ تا بازی خوب داشت!!!! من که e3 2016 رو دیدم اصلا به اون ۱۰ نمیدم. رویداد ۵شنبه هم ۴/۱۰ هست برای من( دقت کن از نظر من). چرا؟ چون فقط داشتن مولتی پلتفرم نشون میدادن. دیمونز سول که قبلا هم گیم پلی دیدیم چندین سال پیش الان دیدنش به چه دردی میخوره فقط کافی بود محیط بازیو اسکرین شات بدن تو سایت. اسپایدی نمایش خوبی داشت. گاد که فقط یه حرف یونانی نوشته بودن همین!! بقیشونم که مولتی بود یا انحصاری چند ماهه. فقط اون بازی قورباغه ها:|:| چرا واقعا تو رویداد ۴۰ دقیقه ای اومدن دویل می کرای و کالاف و فورتنایت که همه قبلا دیدن نشون دادن از مولتی ها ؟؟؟ قیمت هم که میتونستن تو توییتر بگن واقعا یه رویداد لازم نداشت.

          • Mateus گفت:

            اکس باکس هم میتونست توییت بزنه که ۲ یا ۳ سال دیگه چیزی به اسم fable و forza و everwild میدیم بیرون ؛ لازم نبود که از هرکدوم ۳۰ ثانیه سینماتیک رو pc نشون بده ؛ تنها بازی هایی که برا لانچ اکس باکس میان تتریس و مدیوم هست ؛ البته خیلی ها مدیوم رو قبول ندارن ولی من به شخصه بدم نیومد ؛ موضوع جالبی داشت
            .
            .

            شما هم به جای مسخره کردن رویداد سونی ؛ یکم به رویداد اکس باکس فکر کن که جز گیم پلی مدیوم روی pc هیچ چیز دیگه ایی نداشت و بقیه سینماتیک بودن بدون تاریخ انتشار ؛ هدف مایکرو هم از ارائه این سینماتیک ها نشونن دادن انحصاری هاش برای کل نسل بود ؛ از اون طرف سونی هنوز درصد کمی از انحصاری هاشو نشون داده ؛ بازی تیم دوم ناتی داگ و سایلنت هیلز و آنچارتد و خیلی از بازی های رویایی دیگه هنوز معرفی نشده

          • استیشن‌باکس
            ۴ از ۱۰!!!!!!!!!
            میتونم بدونم به ۲۳ جولای چه نمره‌ای میدی؟؟؟
            دیمون سولزو چند سال پیش دیدی!!!!
            یعنی چی؟؟؟
            ۱۱-۱۲ سال گذشته
            ۲ نسل
            شما اسپایدیو دیدی
            دث لوپو دیدی(یک سال انحصاری)
            شما دیمون سولزو دیدی
            تیزر گادو دیدی
            یه جوری میگی فورتنایت انگار یه ربع وقت مراسمو گرفته
            کلا ۲۰ ثانیه بود و اعلام کرد برای نسل بعدم هستش
            نمایش کالافم که عالی بود
            بعدشم یه مورد دیگه…
            ماکروسافت اومد فقط ۲۰ تا انحصاری رو کرد؟؟؟
            هر مراسم از قدیم همین بوده…
            ۴ تا انحصاری ۴ تا مولتی…
            همیشه گفتم…الانم میگم…دم سونی گرم که یه جوری عمل میکنه که تو ترولر هیچی نداشته باشی بگی و یه چیزایی بگی که به معنای واقعی فقطو فقط بوی سوختگی بیاد

            • 🤘Mohsenj74 گفت:

              اگه مراسم های سونی و رویداد های نایت سیتی وایر از سی دی پروجکت نبود تو چند وقت اخیر یه جورایی انگار فاتحه گیم رو باید میخوندیم یه مدتی ، دم سونی گرم :heart:
              .
              .
              نمره من به ۲ رویداد سونی :
              رویداد اول ۹.۵ از ۱۰ … رویداد دوم ۹ از ۱۰ ،،،، هر دو رویداد فوق العاده بودن رویداد آخری هم که ایکس باکس برگزار کرد ۷ از ۱۰

            • alipower_fan گفت:

              بله مراسمشونو دیدیم فعلا که یوتیوب پر شده از نظرات منفی ضد سونی و همه بدشون اومده به شماها هرچی بدن حتی دتروید با متای زیر ۸۰ میگید به به شاهکاره و حاضر نیستید به نژرات سونی فنای متعصب که از لست ۲ بدشون اومد حتی احترام بگذارید. نمایش ۲۳ جولای هم برای من ۷ از ۱۰ بود. ولی نمایش سونی با توحه به مدت کمش و رو نکردن چیز جدید برای من لایق بیشتر از ۴ نبود. اون ۴ نمره هم ۲ تاش برای اسپایدی بود اون ۲ تای دیگه هم برای گل روی سونی وگرنه فقط داشت از ارم بازی ها رو نمایی میکرد یا مولتی بودن یا ریمستر.رویداد مایکرو زمان بیشتری داشت و انحصاری های خیلی بیشتری معرفی کرد حداقل حتی انحصاری های بزرگ تر سونی هیچ انحصاری بزرگی معرفی نکرد و تریلر و گیم پلی نداد بهترینش دی ال سی بود

              • اولا تکلیف رو با خودت حداقل مشخص کن که متا پرست هستی یا نه.لست متاش بالاست میگین متا مهم نیست و یوزر اسکور (چون کمه) ؛ یوزر اسکور مهمه.حالا دیترویت مخاطب خاص داره و شده ۸۰ حالا متا مهم شد؟
                دوما دیترویت با متای ۸۰ و ترد پارتی لایق ما سونی‌فناست و متای ۸۴ فرست پارتی gears 5 هم لایق شماست (طبق کامنت خودت که در مورد متا حرف میزنی و اونو مهم‌تر از سلیقه قرار میدی)
                سوما وقتی xbox فنی و به احتمال خیلی زیاد ps4 نداری شرفا و عرفا حق اینو نداری به ایونت سونی اصلا نمره بده چه برسه به اینکه بدی ۴.

                • alipower_fan گفت:

                  کی درباره لست حرف زد عزیز؟ برو پیامامو قبل انتشار لست ببین وقتی همه اکس فنا داشتن قبل انتشار ترولش میکردن من براشون مینوشتم این بازی قطعا گوتی امساله. تازه اون زمان هنوز سایبر تو رقیباش بود. در ضمن شما عزیزی که نمیدونی من ps4 دارم یا قبلا داشتم یا کلا نداشتم لطفا با قاطعیت نگو. در ضمن هرکسی حق نظر دادن داره. هرکسی. ولی کسی حق بی احترامی به کس دیگرو نداره.

                • stationbox@
                  لست رو به عنوان مثال گفتم.البته چون مطمئن نبودم از (به احتمال) استفاده کردم و یه سوال چی شد دیترویت اومد وسط؟من دلیلم رو گفتم که لست فقط مثال بود ولی خداوکیلی دیترویت چه ربطی به کامنت امید داشت؟

                • alipower_fan گفت:

                  بحث اینبود که اینا هرچی ببینن میگن بینظیره و وقتی مایکرو در همون سطح هم واقع شه میگن افتضاحه. شما هم تو پیامتون همین رو رسوندید و سعی در له کردن گیرز داشتید و دترویدو بالاتر نشون بدید. بحث این بود که نمایش نسبت به همه نمایشای سونی ضعیفتر بود. نصفش که مولتی بود حتی بعضیاش مولتی قدیمی نه برای ۲۰۲۰. انحصاری هام که یا ریمستره یا دی ال سی یا زمانی. بعد من اینو گفتم همه اومدن به به چه چه کردن که نمایش بینظیری بود و نمایش مایکرو که حداقل بدترین بازیش از کل این نمایش بهتر بودو کوبیدن. من فقط نظرمو گفتم که چقدر ضعیف بود ولی دوستان تحملشو نداشتن بشنون و ببینن که چی تو نمایش نشونشون دادن اومدن شروع به ترول بازی های مایکرو کردن عین شما. بحثم سر دتروید این بود که حتی به این بازی میگید بزرگترین شاهکار و به اون نمایش میگید بزرگترین نمایش. بعد نوبت مایکرو که میشه حتی وقتی بهتر هم از سونی باشه بی دلیل لهش میکنید دقیقا عین خودتون که تیکه انداختید گیرز لیاقت شما بی لیاقتاس. من همچین چیزی از جملتون برداشت کردم. نه عزیز. لیاقت ما هیلویی که تعداد گوتی شدناش از کل گوتیای فرست پارتیای سونی بیشتره.

                • stationbox@
                  اصلا من هدفم تخریب گیرز نبود و هدفم این نبود بگم کسی بی‌لیاقته.هدف این بود که بگم اول متا مهم نیست دوم شما اگه میگی فلان بازی منم بازی دیگه‌ای نام میبرم و میخوام بگم از اینور که یه بازی نام برده میشه در مقابل هم مثال میشه زد و تا قیامت بحثِ بیخودی کرد و مثال زد و میخواستم بی‌ارزش بودن این نوع بحث‌ها رو نشون بدم.شما گفتیa (دیترویت) من گفتم b (چرخ‌دنده‌ها) حالا بعدش من بگم c شما بگو d خب چی شد؟ چی حل شد؟ هیچی و فقط مغز همو خوردیم من اینو میگم وگرنه دشمنی با هیچکس ندارم. من بازی رو شاهکار خطاب کنم صرفا نظر منه و برای من شاهکاره.اگر دقت کرده باشی من اصلا کامنت با محتوای تخریب یا تیکه نمیدم برای همین هم بود که با محسن جان و سایکو هشتگ راه انداختیم منتها به این نتیجه رسیدیم دوستان به جای بحث سازنده و مفید دوست دارن بزنن تو سر و کله هم و ما هم تصمیم گرفتیم دیگه هشتگ رو بگذاریم کنار.پیشنهادم اینه که به همه جواب نده منم همین کار رو میکنم.اگه قرار بود بر فرض به همه ترول‌ها در مورد سونی جواب بدم هر پست ۲۰-۳۰ تا کامنت اضافه‌تر داشت. که چی؟اصلا چرا جواب بدیم.مگه با این نوع جواب‌ها چیزی تغییر میکنه؟اون دو کامنت رو دادم که تقریبا میدونستم جواب میدی و چی جوابمو میدی با این هدف که برسیم به اینجا و این کامنت رو در نهایت بهت بگم.موفق باشی.

        • “واقعا زوره که طرف میاد زیر پست لست۲ به تراوشات ذهنش میگه شهامت و تو افکار خودش مثلا انتقاد کرده(اونم فکت وار!!!)”
          اوژان عزیز .. یکی از علل وجود چنین حرف هایی..همین من و شمای سونی فن و لست فنیم .. دقیقاً خود ما .. می دونی چرا؟وقتی سونی فنا و تلو فنا فضای مناسب واسه انتقاد از بازی درست نکنن، ناخود آگاه دارن فضای مناسب تر واسه هیتر ها و ترول ها درست می کنن.. حتی باعث می شن منتقدای بازیم، به سمت صحبت های ترول شکل ترغیب بشن مثل پیمان دیترویت ..
          پس عزیز جان قبول کن ما تقصیر داریم .. امثال این دراکمن که هم تعصبین و هم بی ادب تقصیر دارن ..
          تا وقتی خودمون رو درست نکردیم انتظار داشتن از بقیه بیجاست ..
          من تو اون پست دفاع کردم از اون بچه ها چون سعی می کنم فضا رو تلطیف و تعدیل کنم .. شما دوستان هم باید کمک کنید در غیر این صورت انگشت اشاره به سمت شما هم هست

        • رفتیم زیر پست تلو ، گفتیم داستان بازی به این دلیل نقص داره
          اومدی با جواب منطقی برو ترو چه به تلو برو کال افت رو بازی کن ما را توجیه کردی داستان بازی نقص نداره
          خیلی منطقی بودی اونجا
          الانم که ایراداتت از مراسم سونی واقعا منطقی بود مرسی
          فن کال اف رو چه به دیدن مراسم سونی :rotfl:

        • erwin گفت:

          پسر جان شما مثل اینکه حالت خرابه ! اولا به صحبت های پوچه بقیه که دقت میکنی هیچ! تازه عقده های خودتم میخوای سرشون خالی کنی دوما اوله نسله سونی برگه آسی که داره یعنی گاد اف وار رو روو کرد سوما پی سی پلیر واقعی هیچ وقت همچین حرفی نمیزنه الکی سعی نکن اینجا جبهه درست کنی که حس خوبی به خودت دست بده همه گیمریم از یه خانواده کسی از حالت گول وارانه تریلر نداد سونی یه پیش نمایش مثل بتسدا از الدر نشون داد که بگه اقا ما داریم میسازیم نگران نباشید دلیل خوبیه که ps5 بخرید اگر شما سنت بالاس پس شرم داره که میای همچین نظراتی از همون پست ایونت سونی میدی من متوجه ام دلایلتو و ۹ از ۱۰ دادنتو ولی دلایلت مسخرس چون اون چیزی که تو میخواستی نبوده دلیل نمیشه بد باشه! اتفاقا کاملا کار درستی کردن که گاد رو اینجوری رو نمایی کردن چون تا خوده ps5 حرفاش خواهد موند منم خداروشکر نه فن تعصبیم نه چیزی تمام کامنت هاتو خوندم که اومدم همچین نظری نسبت به خود کامل دادم

    • داداش همین که خبر شدی گادی در کاره باید خوشحال باشی.
      والا من نمیدونم انتظار داشتید چی نشون بده .
      این لانچ رو بابقیه لانچ ها حساب نکن کرونا رو یادت نره که چکار کرده دنیارو.
      .قیمت به این مشتی .گاد به این مشتی .پلاس کالکشن .دیمون سولز مشتی …………..
      .
      .
      .زورم از اون نادر تو زومجی میاد حاضرم شرط ببندم یک نفر داخل زومجی گیمر نیست همشون فقط برای پول در اوردن سایت زدن .
      یارو هنوز لست ۲ و گوست اف سوشیمارو تموم نکرده میگه چرا سونی نزاشته تو کالکشن پلاس خخخ مرتیکه مفت خور سونی که مثل مایکرو بی عقل نیست بااون گیم پس که توش ۴تا بازی بدرد بخور نیست .
      .سونی بیاد دوتا بازی که ۸سال رو هرکدوم زحمت کشیده رو رایگان بده که نادر بااون موهای پشمکش مفت مفت بزنه .
      .
      .واقعا الحق که نوبجی اسم اون سایته .
      .
      .گیمفا سرور هستی به خدا . میبینم روزی رو که این سایت های اشغال به گردتونم نرسن

    • بزرگترین دلیلی که هیچوقت سمت اینستاگرام نمیرم همین فن پیج های pc هستن

    • اوژان داداشم…تریلر گاد همون برگ برنده بود که رو شد..
      اگه دقت کنی جیم رایان..وقتی داشت صحبتشو تموم میکرد و گفت هنوز تموم نشده…یه لبخند معنادار زد که برای من جز اعتماد به نفس چیز دیگه‌ای نبود تووش…
      داداش اینکه گادو با معرفی الدر مقایسه میکنی به نظرم اشتباس…بتسدا ۲۰۱۸ این کارو کرد و هنوز که هنوزه تاریخ براش ندادن و صحبتا‌ حاکی از ۲۰۲۴ هستش…اما گاد با تاریخ رونمایی شد…اونم ۲۰۲۱…سونی برای تضمین فروشش یه گادی یه آنچارتدی یه لستی نیاز داشت…چه خوش سعادت بودیم که قرعه به نام کریتوس افتاد…
      در کنار اسپایدی و هورایزون و دیمون‌سولز و فاینال۱۶
      در مورد دیمون‌سولزم راستشو بخوای به شدت با فضا و گرافیک بازی حال کردم و فقط موضوعی که برام حل نشد این بود که دشمنا با یک ضربه میمردن اما اگه یادت باشه این موضوع در مورد گوست سوشیما هم میگفتن که چقدر سادس و الان که ۶۰ ۷۰٪ بازیو روی حالت هارد پلی دادم میفهمم که چقدر مبارزاتش سختو هیجان‌انگیزه…
      باس‌فایتا و طراحیشون توو دیمون‌سولز منو شیفته‌ی خودشون کرد و به نظرم کاری به نظر کسی نداشته باش و فقط از محتوایی که سونی در اختیارت میزاره لذت ببر و بهش اعتماد کن…
      خیلی چاکریم..

    • Neil_druckman گفت:

      Ozhan
      دیگه کسی که بهترین بازیه عمرش کالافه انتظار بیشتری نمیره ازش :sick: :sick:
      یکی لیاقتش بازیایی با داستان های جاه طلب و بهترین گرافیک و گیم پلی و جزییات نسله یکیم لیاقتش ابدیتای صد گیگی کالاف و خرید های درون برنامه ای و مپای پولیه

      • BookerisDeWitt گفت:

        این جملات کنایی رو خیلی وقت پیش میشد تموم کرد چون بیشتر کسایی که حرف از سلیقه و احترام به نظرات مقابل میذارن آخرسر خودشون بقیه رو به خاطر سلیقه و علایق مسخره می‌کنند و توجیه‌گرهای بسیار درجه یکی هستند. کسی که عکس پروفایلش کاپتان پرایسه با هزار و یک دلیل (کاپتان پرایس بسیار شخصیت کاریزماتیکیه) میتونه عاشق انگیزه‌های این شخص باشه و نتیجه‌گیری شما چیزی جز برچسب نیست.
        داستان جاه‌طلبانه هم شما اینجا به عنوان فکت نازل کردی!! همونطور که بقیه رو به خاطر فکت آوردن مسخره میکنند خیلی از دوستان. هیچ‌کس نتونسته حتی ثابت کنه چرا لست ۲ جاه‌طلبانست مگر کارگردانش که تو پیجش از بازی خودش تعریف میکنه!!!! بله! لست ۲ ایراد داره، ایراد بزرگ هم داره، البته باید با اصول اولیه داستان نویسی، شخصیت پردازی، سیر صعودی و نزولی داستان، و چینش حوادث آشنا بود وگرنه انتظار بیشتری نمیره!!
        .
        .
        .
        اگر واقعاً قراره حرف دو طرف شنیده بشه باید نظرات مخالف هم تایید بشن. گیمفا اگر تایید نکنه میشه به دیدگاه تاییدکننده‌های کامنت ها شک کرد که آیا بی‌طرف هستند یا خیر…..

        • LA.Edition گفت:

          ۱۲۰ منتقد هیچ ایرادی از داستان نگرفتن فقط شما منتقد شلوارک پوش واسه ما استاد شدی
          داستان های آبکی کالاف رو با اثر بزرگی مثل دلست ۲ مقایسه نکن ادم خنده ش میگیره اصول داستان نویسی فهمیدیم خیلی حالیته حالا که بحث دلست ۲ اومد وسط شماها واسه ما داستان نویس و نویسنده و منتقد شدید زمان داستان های آبکی و معمولی توی باقی بازی ها هیچ ایرادی نمیگرفتید با حرفای شما اثر ابرشاهکار لست۲ هیچی از ارزشش کم نمیشه جز اینکه فقط ثابت میکنید این بازی چقدر عالیه که اینقدر بدخواه داره که بیان واسش کلی کامنت های طولانی بنویسن که مثلا بگن بده

          • BookerisDeWitt گفت:

            اگر همین ۱۲۰ منتقد نمره پایین می‌دادند دیگه متا مهم نمیشد و تجربه شخصی ملاک بود. تازه از همین ۱۲۰ منتقد ای جی ان ژاپن هم بود که به بازی ۷ داد. حالا همه این‌ها به کنار، کسی که عقلش رو میده دست منتقد دیگه مشخصه که باید بذاره همون منتقد براش حرف بزنه و از خودش نظری نداره. اگر کسی قراره ثابت کنه لست «ابرشاهکاره» شما نیستی!! چون شما از خودت نظری نداشتی، کسیه که بیاد با دلیل صحبت کنه و ما دو ماهی هست که منتظریم یکی بیاد بگه این رو. البته من مثل شما بلد نیستم صحبت کنم ولی سعی میکنم.
            کسی حرف از داستان کالاف نزد، حرف از برچسب زدن زد و پشت کالاف قایم شدن که استادانه خیلی ها بلدن.شما یک طوری میگی «شماها واسه ما داستان نویس و نویسنده و منتقد» شدید که همه رو میشناسید. کسی نمیدونه پشت این آواتارهای مجازی اصلاً کی نشسته. بدخواه داشتن دلیلی بر عالی بودن نمیشه. اتفاقاً بدخواه های این بازی زیاد نیستند! اگر زیاد بودن کامنت من بیشتر منفی نمیخورد. جاده خاکی نزنیم.
            انتقاد کردن و فکر کردن خیلی کار سختی نیست. کسی که کمی با کتاب آشنایی داشته باشه (که اکثراً ندارند) مثل آب خوردن متوجه ایرادات میشه.
            بعدشم احیاناً فکر نکنید لست آف آس ۲ اولین بازیه که نمیدونم ۲ تا پروتاگونیست داره و اینا! بازی هوی رین دیوید کیج ۴ تا داشت!! همین اعتراض ها هم نسبت به متال گیر ۲ کردند زمان خودش، دقیقاً همینطور که این پروتاگونیست جدید نچسبه! تازه سالید اسنیک هم مثل جوئل خیلی کم حضور داشت تو بازی. اما فرقش این بود که نیل دراکمن هرچقدرم بخواد مثل هیدئو کوجیما راه بره و رفتار کنه، نمیتونه از «درک هیدئو کوجیما» از مقوله شخصیت‌پردازی تقلید کنه! درک و دانش به دست میاد، اونم نه با سابقه نیمه کارگردان بودن، با ۳۰ سال تمام بازی سازی و مو سفید کردن به دست میاد… البته اگر کسی بدونه، یا براش مهم باشه.

    • majid گفت:

      نمایش هل بلید ۲یادت نیست سلام بازی در ایسلند جریان دارد خدا حافظ یا تیزر فیبل

    • Neil_druckman گفت:

      میدونید مشکل چیه؟طرف میاد نمایش داغون مایکرو رو با سونی مقایسه میکنه و میگه به به سونی عالی بود.اما نمیاد بگه اقا جان معرفی گاد ۲۰۱۸ کجا؟گاد جدیده کجا…گیم پلی هورایزن کوش؟چرا از بازیش حتی یه تریلرم ندادن.دیمن سولز اون چه فیزیکی بود؟
      وقتی مایکرو انقدر ضعیف عمل میکنه نتیجش این میشه مطمعن باشید اگه مایکرو یه گیم پلی از هلبلید میداد و هیلو اینفینیت بازیه نسل ۹ میبود(نه گرافیک نسل ۶) مطمعن باشید این نمایش خیلی عظیم تر بود

      • خیلی فرق داره god of war جدید با god of war 2018 و حتی نسخه ی سوم هم از همین الان میگم که مثل همین نسخه‌ی دوم رونمایی خواهد شد. دو تا تفاوت اساسی داره ۱- گاد قبلی چندین سال از نسخه‌ی قبلیش میگذشت و می بایست به شکلی رونمایی بشه مخاطب رو جذب کنه اما نسخه‌ی جدید نیازی نداره نمایانگر محیط و جهان بازی باشه و همه می دون با چه چیزی طرف خواهند بود و ساختار مشخصه ۲- تفاوت بعدی اینه که این اثر قرار در سال اول یا سال دوم ورود به نسل جدید عرضه بشه و سونی مطمئناََ برای این که فروش رو boost کنه مجبور شد حداقل از یکی از بزرگ ترین برگ های برنده ی در دست ساختش رونمایی کنه اما احتمالا گیمپلی اماده نبوده و مجبور شدن یک تریلر منتشر کنن که حداقل نشون بده god جدید در دست ساخت قرار داره هیچکس انتظار نداشت تریلر خاصی منتشر بشه از بازی. god of war پایه هاش ساخته شده دیگه نیازی نیست تیم سازنده روی خیلی از موارد از پایه کار کنه روایتش سری هم ممکنه حتی تا آخرین نسخه توسط بارلاگ نوشته شده باشه و به سه قسمت تقسیم شده باشه.
        بنابراین شرایط بازی ها با هم کاملاََ فرق داره. قرار گرفتن در سال های اولیه ی لانچ، نسخه‌ی دوم بودن و boost کردن فروش با یک برگ برنده. همگی دست به دست هم دادن. کار خودش هم کرد god of war و هیچکس انتظار تریلری فراتر از لوگو رو نداشت و نمی بایست داشته باشه.این تریلر صرفا دلیل اصلی انتشارش این بود که مخاطبین بدونن god of war جدید در دست ساخت قرار داره و شکی نیست که همین رونمایی به شدت فروش رو افزایش میده. دیمنز سولز فقط یکم توی انیمیشن مشکل داشت باید دید در نهایت چی میشه اصلا بد نبود. بلکه میشه گفت بی نقص نبود.

        • Neil_druckman گفت:

          اقای کریمی با تمام احترام باهاتون موافق نیستم.اولن مگه دلست ۲ نبود اون بار یه تیزر معرفی شد؟؟؟بازی تاریخ انتشار میدن ۲۰۲۱(که مطمعنن تاخیر میخوره)بعد هنوز اماده نیست؟؟؟نشد دیگه
          دیمن سولز هم بازیایه میازاکی دیگه خودتون استادید میدونید فیزیک چقدر توش مهم هست.
          کدوم بازیه بزرگ سونی با تیزر معرفی شد که گاد او وار جدیده اینجوری معرفی شد؟؟؟
          این جیم رایان یه چیز مثل اسپنسره و اصلا خوب نیست باید یکی مثل یوشیدا باشه

          • مطمعنی تاخیر میخوره..؟
            چون من با دلیل بت ثابت میکنم همین ۲۰۲۱ میاد
            شما رو ارجاع میدم به مستند Raising Kratos که خود بارلاگ میگه روزیکه گاد معرفی شد توو e3 فقط همون دمو رو ساخته بودن از بازی و تمام
            ولی بازی ۱ سال و ۱۰ ماه بعد از معرفی عرضه شد یعنی بعد اینکه تصمیم گرفتن که آقا کریتوس قراره توو نورس باشه و یه زن و پسرم داشته باشه و پایه و اساس بازی رو ریختن توو ۱ سال و ۱۰ ماه بازی رو کامل کردن چون توو چن سال اول فقط درگیر ریبوت کردن بازی بودن چون هیچ ایده ای نداشتن که قراره با این کاراکتر چی کار کنن حتی بارلاگ تووی یکی از اسپویلرکست هایی که با easy allies داره در مورد ماه های اول پروژه میگه ما اون اوائل حتی خودمونم نمیدونستیم چیکار داریم میکنیم ولی بازم سونی ازمون حمایت مالی میکرد…
            حالا این بازی که هم داستانش از قبل نوشته شده و فقط ساخت بازی مونده و پایه و اساس بازی کامله یعنی اعضای سانتا مونیکا هنوز بعد دو سال و ۵ پنج ماه نتونستن هیچی بسازن اعضاییکه قبلاً توو مدتی کمتر گوتی ساختن..!
            این خط این نشون ۲۰۲۱ منتظر گاد باشین!

    • ((با اون گندی که سر دیمون سولز زدن))
      دو کلام از مادر عروس

    • PS4EVER گفت:

      Ozhan
      دوست عزیز هیچ شرکتی اول نسل نمیاد هر چی داره رو رو کنه . سونی اگه میبینی همیشه تو هر نسل برندست چون واسه هر قدمش استراتژی داره . سونی بخاطر دل اونایی که همه چیزو یکسره میخوان نمیاد هر چی داره همون اول نسل وقتی هنوز دستگاه نیومده رو کنه که تا آخر نسل هیچی واسه نمایش نداشته باشه . سیاست بازاریابی هر شرکتی متفاوته . من سوال میکنم اگه سونی بیاد همون اول نسل تریلر گاد بده تریلر فرضا تلو ۳ بده یا همه آی پی های جدید یا قدیمی رو رو کنه دیگه چه هیجانی تا آخر نسل میمونه . همه انتظار دارند تو هر نمایش جدید سونی کلی آی پی جدید AAA نمایش داده بشه که این درست نیست. استراتژی سونی با نمایش تیزر کوتاه از گاد آف وار این بوده که واسه کسانی که قصد دارن در سال ۲۰۲۱ یه دستگاه بخرن و هنوز بین سونی یا مایکرو موندن یه برگ برنده بزرگ واسه انتخابشون بزاره ( همون اوایل نسل فاصله رو زیاد کنه ) ضمن اینکه واسه طرفدارای این بازی هم یه نقطه قوتی بده که خیلی زود این نسخه داره میاد و خودشون رو واسه خرید دستگاه و هزینه هاش آماده کنن ( شرایط سخت اقتصاد جهانی و کرونا و …)
      در مورد دیمون سولز هم فقط یه نکته بگم . سری بازی های سولز یعنی عشق ، یعنی لذت بردن از خود بازی و جادوی استاد میازاکی ، نه گیر دادن و تمرکز کردن به نرخ فریم و چه میدونم انیمیشن حرکتی و این مزخرفات . به شخصه وقتی بلادبورن بازی میکنم یا بازی های سری سولز رو بازی میکنم اینقدر محو بازی و جادوی استاد میشم که اصلا یه لحظه حواسم نمیره سر این چیزایی که گفتی . اونایی که این مزخرفات رو میگن مطمئن باش اصلا سری سولز رو بازی نکردن و نمیدونن عشق با بازی های استاد یعنی چی یا اینکه فقط هیترن و کارشون مسخره کردن این و اون هستش . صادقانه از طرفداران بلادبورن یا دارک سولز میپرسم موقع بازی کردن این شاهکارها اصلا یک درصد حواستون به نکاتی که گفت شد مثل انیمیشن حرکتی یا افت فریم یا این جور چیزا هست ؟

    • فقط میخوام درباره گاد جدید یه توضیحی بدم چون تو پست قبلی هم که در موردش بود گفتی چطور میخوان توو سه سال بازی در حد اسم گاد بسازن
      خب بذار بگم چطور اول اینکه درسته گاد قبلی پروسه ساختش خیلی طول کشید ولی برین مستند Raising kratos رو ببینید خود بارلاگ میگه تا e3 2016 فقط همون دموی ۱۵ دقیقه ای که نمایش دادنو ساخته بودن دوباره میگم خوب متوجه شی دوست عزیز فک کنم از ۲۰۱۳ شروع به کار روی این پروژه کرده بودن و توو این مدت داستان بازی شکل میگیره و همون دموی ۱۵ دقیقه ای e3
      خب e3 ژوئن ۲۰۱۶ برگذار شد گاد آپریل ۲۰۱۸ اومد دقیقاً یک سال و ده ماه بعد از معرفی حالا خودت ببین توو این مدت چی ساختن اون نمایش نسبت به بازی یه در صدم حساب نمیشه
      خوب حالا همون سازنده ها دقیقاً دو سال و پنج ماهه که بیکارن چون گاد نه دی ال سی داستانی دریافت کرد نه هم مشکلی داشت بازی که بخوان روش کار کنن…
      فک کن اونایی که توو ۱ سال و ده ماه گوتی ساختن(درسته بازی قبلاً هم توو دست توسعه بوده و چن سال طول کشید ولی اولین مشکلشون ری اینوت کردن بازی بود کوبیدن از نو ساختن وگرنه پایه های بازی که آماده باشه قرار نیس ۵ سال ساخت بازی طول بکشه) تو این دو سال و خورده ای که گذشته چی بسازن در ضمن گاد تازه معرفی شده ولی تاریخ عرضه ش قطعاً توو ۲۰۲۱ امیدوارم الان دیگه نگرانیات برطرف شده باشه

    • sam snake 47 گفت:

      نظر شمام مث نظر نویسندگان سایت نوبجی هست.
      .
      . اونجام توی یه ویدیو دوتا مجری بودن اخر نوب و فن بوی! یارو میگه اصلا ایونت سونی خوب نبود و در حد مایکروسافت بود.
      .
      .
      میگه سونی مث مایکرو بازی لانچ نداره!!!!
      .
      .
      میگه تریلر گاد اصلا هایپ نکرد و هیچ هیجانی به دنبال نداشت!!!!
      .
      .
      اون مجری نوب دیگه میگفت دیمن سولز چقد اسون بود و اخرشم که باس رو کشت.!!!! کجا باس رو کشت اخه؟ همینجوری میان فکت میدن و میرن.
      .
      .
      میگه دیمن سولز اصلا گرافیکش خوب نبود و ریمیک بشدت ضعیفی بود.
      .
      . میگه فاینال فانتزی اصلا سیستم سلر نیس و کسی بخاطر این نمیره ps5 بخره. ابله حالیش نبود که فقط تو ایران کلی طرفدار داره این بازی جاهای دیگه دنیا بماندبخصوص ژاپن.
      .
      .
      میگه اسپایدرمن سیستم سلر نیس و فروش خوبی نداشت نسخه قبلیش اینم همینطور.!!!! ببینید چقد فن بوین و عقده ای
      .
      .
      میگه ps plus collection اصلا چیز دندون گیری نیس و در حد گیم پس نیس. و اینکه میگه چون ۱۸ بازی داره و گیمپس ۴۰۰ تا پس گیمپس بهتره. !!!!! اخه مرد نسبتا عاقل اگه کسی بخاد بازیای نسل قبل رو بازی کنه خب میره ۳۶۰ و وان میخره واسه چی باید بره سری اس و اکس بخره؟؟؟؟
      .
      .
      و در اخر جمعی از ممبرای اون سایت نوبجی گفته بود که: انقد ایراد نگیرید به این ویدیو برید سایت گیمفا ببیند نویسنده هاش چقد نوب و فن بوی و هیترن. اینجا نویسنده هاش خیلی خوبن. !!!!!!خخخخخخخ. ناموسا نویسنده های گیمفا بهترن که با بچه ها گپ میزنن و انتقاد ها رو جواب میدن یا نویسنده های دیکتاتور نوبجی که هرکی انتقاد کنه بن میشه. نویسنده شما هنوز نمیدونه فروش اسپایدرمن چقدره و یا بیخودی نظر میده که من مطمئنم گاد ۲۱ نمیاد. اخه از کجا میدونی؟! یا اون یکی دیگه که میگفت باس رو راحت کشت.خخخخخخ این نویسنده های شما حرفه ای ترن یا نویسنده های ما که همه چیز رو همون لحظه منعکس میکنن و انالیز میکنن و با همه صحبت میکنن؟!!!!
      .
      .
      .
      واقعا دم همتون گرم. هم اعضای تحریریه و نویسنده ها هم برو بچ گیمر و بامرام گیمفایی. دم همتون گرم

    • Psycho0172 گفت:

      هرچیزی رو انتظار داشتم جز بحث بین سونی فنا
      https://media1.tenor.com/images/46474fff0d93d80c24d68529b155e7e4/tenor.gif?itemid=15140155
      البته اشتباه نشه خودمم سونی فنما فقط واسم جالب بود D:

  • ps5 digital گفت:

    عالی و بی نقض همین که میدونیم گاد ۲۰۲۱ میاد خودش یه دلیل برای خرید
    در مورد سرویس هم بگم که من خیلی خوشحالم چون اولین کنسول سونیم ps5 هستش و قبل از اون ایکس داشتم اگه بشه بازیای شاهکار ps4 رو رایگان بازی کرد فقط با سرویس واقعا بینظیره دم سونی گرم :inlove:

  • Alifz گفت:

    یه رویداد بی‌نظیر تنها عیبش این بود که کوتاه بود

    • alipower_fan گفت:

      همون مراسم کوتاه، بازی های مولتی پلتفرم بیشتر از انحصاری ها بود و اصا به نسیم هم نمیرسید. یک دی ال سی. ایکون یک بازی. گیم پلی بازی که چندین سال پیش منتشر شده!!! اینا همش انحصاری ها بود! رونمایی از قیمت هم که تو توییتر هم قابل انجام بود و اصا رونمایی حساب نمیشه! رویداد اکس باکس اون همه بازی انحصاری نشون دادن که کلا هیلو ضعیف تر از انتظار واقع شد. فقط دقت کنیم که ضعیف تر از انتظار نه به صورت مطلق ضعیف.
      چقدر توقعاتون پایینه واقعا. یه اومگا یونانی رو اصا میرفتید تو گوگل با فونت های مختلف می دیدید اخه اون چی بود نشون دادن. رونماییشم که از فیبل اسکی رفتن. حتی به فیبل هم نرسید فقط رفتن فونت رو عوض کردن و یه حرف یونانی نوشتن. انگاری به فارسی بنویسن ( و ) :|:|:|

      • Mateus گفت:

        حداقل بازی های سونی تاریخ انتشار دارن ؛ شما ۲ تا بازی بچه گانه مسخره مثل everwild و fable داشتین که حتی تاریخ انتشار هم ندارن !!!!! فورزا هم که ۳۰ ثانیه سینماتیک بود ؛ هیلو هم که ابرشاهکار‌ ؛ کراس فایر هم باز سینماتیک بود و هیچی معلوم نبود از نمایش اکس باکس فقط یه استالکر سر به تنش می ارزید که گویا انحصاری زمانیه
        .
        .
        خلاصه نمایش اکس باکس ؛ ۴ تا بازی که حداقل ۲۰۲۲ منتشر میشن و جز سینماتیک چیزی ندیدیم ؛ فقط تاریخ انتشار هیلو مشخص بود که اونم تاخیر خورد!!!!!!!

        • Mateus گفت:

          در ادامه حرف هام ؛ سونی کلی فرنچایز داره که شما تو خواب نمی بینید ؛ مثل گاد اف وار و اسپایدر من و آنچارتد و سری سولز و گرن توریسمو و هورایزن و خیلی های دیگه ؛ که آخرت هرچه کیفیت هستن و تاریخ انتشار درست حسابی دارن ؛ و ما تا به حال کلی گیم پلی واقعی که روی کنسول منتشر شده دیدیم ؛ نه مثل اکس باکس که تمامی نمایش هاش روی کامپیوتر بود ؛ این یعنی عدم اعتماد به کنسول
          .
          .

          اگر گیمفا رو دنبال کرده باشید ؛ اطلاع دارید که کلی استودیو های بزرگ مثل رمدی و اینفینیتی وارد و….. اعلام کردن که اکس باکس سری اس خیلی ضعیفه و باعث عقب موندن نسل میشه
          .
          .

          شما رو گیم پس ادعا داشتی که اونم گند رفت توش ؛ از ۴.۹۹ شد ۹.۹۹ ؛ کلام آخر هم اینه که من به تصمیم شما درقبال انتخاب اکس باکس برای خرید احترام میزارم و قابل احترامه و هرکسی میتونه اون چیزی رو که دوست داره بخره ؛ ولی دلیل نمیشه که بیاد بقیه کنسول ها رو بکوبه!!!!!!!

      • Alifz گفت:

        :rotfl:
        ببین چه سوزشی داشته مراسم

        باتری قلمی هات رو نگه دار که هیلو ماینکرفت ادیشن اومد، بتونی رو xb360 بازی کنی
        ولی مشتری مداری فقط مایکروسافت، یه بازی می‌سازه که همزمان رو سه نسل از هفت تا نه میاد

        طرف دو نسله در آرزوی اینه که دستشو بزنه به شارژ و باتری قلمی استفاده نکنه،بعد کنسول رقیب رو که از ۱۵ سال پیش این قابلیت رو داشته، ترول میکنه
        دنیا برعکس شده، مثل این میمونه که جی ال ایکس بیاد اپل رو مسخره کنه :rotfl:

      • همون تیزر ۲۰ ثانیه ای از کل نمایش های مایکروسافت تا الآن بیشتر هایپ درست کرده

      • majid گفت:

        برو باتری قلمی بخر وسط شاهکار قرن تتریس نمیری

      • MBadboy گفت:

        وقتی به نمایش داغون و فاجعه هیلو میگی ضعیف تر از انتظارات نه ضعیف اون موقع به افق نگاه میکنم و با خودم میگم یس یس رمز موفقیت مایکروسافت و سایپا و…… وجود انسان هایی مثل شماست و مطمئن میشم این رفتار و دانش خریداران که باعث شکل گیری سیاست های ( چه سیاست های مثبت چه منفی) شرکت های مختلف تو دنیا میشه

      • Armin Ezati گفت:

        دوست عزیز لطفا ترول نکن و به نظرات دیگران هم احترام بزار من خودم یک سونی فن هستم اما از مراسم ماه جولای xbox خوشم اومد واقعا بازیهای توش معرفی شدند بازیهای بسیار جذاب و زیبایی بودنند اما خوب دلیل نمیشه چونکه من یک سونی فن هستم و نمی تونم بیشتر این بازیها رو بازی کنم اونا رو تخریب کنم پس لطفا بیام دیگه ترول نکنیم :rose: :rose:

        #ترول نکنیم

      • XERXES گفت:

        دوستان لطفا جواب این کاربر station box رو ندین میاد یچیزی میپرونه ( معذرت میخوام این لفظ به کار میبرم ) بعد هیچ جوابی نداره بزارید توی افکار خودشون بمونن باشه اصلا ایکس باکس بهترین، سونی منفور شما راس میگی

        • alipower_fan گفت:

          من جواب میدم و با تمام احترام هم میگم. حتی وقتی همه دارن بی احترامی میکنن. تو همه پست ها هم جواب کسایی که یکچیزی پرسیدن و گفتن رو دادم بجز ترولر هایی که کلا به قند شکن وصلن. اما دوستی اون پشت هست که تایید نمیکنه بدون اینکه هیچ دلیلی داشته باشه. امیدوارم این پیامو بخونه و بیاد فقط یک و فقط یک دلیل بیاره که چرا وقتی با نهایت احترام حرف میزنم تایید نمیشه و اگرم بشه خودشون میان با نهایت بی احترامی نظر بقیه رو قبول میکنن!

      • Danialxps گفت:

        امگا؟؟؟
        امگا نبودا
        دقت لطفا
        دوست عزیز میشه تعصبی قضاوت نکرد و از همه چیز لذت برد

        • alipower_fan گفت:

          من از اول نمایشمن از اول نمایش یعنی شروعش خیلی خوشم اومد ولی یکهو رفت سمت بازی هایی که چندین سال پیش منتشر شده و ریمیک داشتن میزدن یا کلا مولتی پلتفرم بود
          در ضمن اون اومگاست دیگه

          • Danialxps گفت:

            خب عزیز من قرار نیس تو یه ایونت بیاد از تمام بازی های فرست پارتی رو نمایی کنه یه رجز خونیه دیگه کامنتای شما فرمودید نمره من ۴ هستش کاملا نظرتون محترم ولی به این قضیه نگاه کنید ما الان کجای نسل نه هستیم هنوز استارت نخورده حتی از الان بیاد همه چی نشون بده یک سال دیگه چی داره برای نمایش من نمیگم نمایش استثنایی بود نه اصلا یه نمایش در خور بود با بازی های حساب شده
            دیگه انتظار ها همه شده اندازه e3 2016
            در مورد اون علامت هم خیر امگا طرح گاد قبلیا بود ببینید متوجه میشید

            • alipower_fan گفت:

              خب پس اینو موقع۲۳ جولای میگفتید نه الان. بی دلیل اونجا ترول کردید و یه نمایش بدتر رو ۵شنبه شاهد بودیم.

              • Danialxps گفت:

                من کاری به حرفای دوستان ندارم ۲۳ جولای چی گفتن خودم دو کنسول رو دارم پس تعصبی هم به خرج نمیدم اما خبر اسپنسر بد جوری هایپ کرد و عملا مراسم واقعا در شان یه مراسم نسل بعدی نبود تیر خلاص هم هیلو بود
                دیگه واقعا اگه تعصب نباشه فن بازی نباشه نباید گفت مراسم ۲۳ جولای از این بهتر بود
                به هر حال هر کسی نظری داره
                موفق باشید

  • سونی و مایکرو این نسل کموبیش هر کدوم چیزی تو چنته دارن از سرویس گرفته تا بازی شاخ ولی زمان میخواد تا خودشونو نشون بدن و معلوم بشه کدوم برندست البته که نسل قبل هم همین داستان بود اول نسله قبلم عین همین نسل شروع شد و احتمالا بازهم نسل ۹ مثله نسل ۸ میشه……

  • Neil_druckman گفت:

    من از نمایششون زیاد راضی نبودم چرا؟به خاطر اینکه اول میان کلی هایپ میکنن ما کلی کار میکنیم خب اول از معرفی گاد او وار واقعا کجاش هایپ کننده بود؟معرفی نسخه قبل رو یادتونه؟دلست ۲ رو چطور؟اونوقا یه تیزر مسخره میدن که بگن بازی در دست ساخته؟خب اینو خود گیمرام میدونستن
    قسمت قیمت خیلی خوب بود خدا رو شکر ۶۰۰ دلار نبود
    گیم پلی هورایزن چرا نبود دقیقن؟حتی تریلرم ازش ندادن که واسه خیلیا مورد انتطار ترین بخش ایونت بود
    دیمن سولز هم اصلا اضی نبودم بازیایه میازاکی به فیزیک عالیشون معروفن این بازی گیم پلیش اصلا نرم نبود

    • sam snake 47 گفت:

      فیزیک منظورت حرکت و افتادن و پرت شدن اجسامه یا حرکات اندام بدن؟ حرکت اندام بدن رو بهش میگن موشن کپچر. و اینکه بازیا سولز بورن اصلا مشکن کپچر خاصی ندارن. سولز ۳ و بلاد بورن رو اول بازی کن بعد بیا نظر بده. اون بازی ای که به فیزیکش معروف بود اول هف لایف بود بعدم کرایسیس. تو موشن کپچر هم انحصاری های سونی مث گاد و لست هستن که موشن کپچر عالی دارن. حتی ویچرم موشن کپچر معمولی داشت. بازیای سولز بورن به گیمپلی ماسوخیست و هاردکورشون معروفن بهمین خاطر بهشون میگن ماساکور. و اینم بدون که ریمیک دیمن سولز اولین بازی ای هسکت که انقد گرافیکش بالاس و گرنه بازی های قبلی سولز بورن همیشه گرافیک خوبی داشتن ولی مخ ترکون نبوده. البته بلاد بورن یخورده بیشتر بود گرافکیش نسبت به زمانش.

      • Neil_druckman گفت:

        مجبوری چرت و پرت تفت بدی؟؟؟؟؟اولن من هم بلادبورنو هم دارک سولز رو پلات کردم لولم هم تو دارک سولز ۳ ۳۶۷ و تو بلادبورن ۲۵۰ هست
        دومن اگه چشم داشته باشی که میدونم نداری میفهمیدی من دارم با بازیایه میازاکی مقایسه میکنم و غلت زدن و بک استپ هاش مثل بازیایه میازاکی روون نیست

  • AladarGTN گفت:

    ایول.نسل جدید سونی پیروز میدان است.

  • باور کن اگه نمایشی از گاد هم نشون میداد شما باز به مراسم ایراد میگرفتی.
    من واقعا بعضی هارو درک نمیکنم به رویداد ایکس باکس که بدترین رویداد در تاریخ ماکروسافت
    بود با نمایش هیلو که گند زد به اعصاب طرفداراش میگن بهترین رویداد صنعت گیم بعد میان به سونی گیر میدن

  • دمتون گرم و ممنون بخاطر تحلیل بدون تعصبانه ای انجام دادید
    تا الآن با اختلاف بهترین کنفرانس سال به نقل از آی جی ان و دیجیتال فاندری بوده و و ظاهرا هم تا آخر ۲۰۲۰ خواهد بود
    سایت بقل هم یک بررسی از showcase رفتن که تا تونستن کوبوندنش و روی واقعیشون رو دوباره نشون دادن

  • رویداد خیلی عالی بود ! بازی های مورد انتظار و رونمایی از قیمت و … قیمت نسخه دیجیتالش خیلی معقوله و انتخاب من هم دیجیتال هست چون هم ارزون تره (( دلیل اصلی 😀 )) و هم اینکه ارگونومی بهتری نسبت به نسخه دیسکی داره. کلا راضی بودم از سونی و خیلی خوب تونست هایپ کنسول رو در سطح بالایی نگه داره اون هم فقط در مدت ۴۰ دقیقه !!!
    پ.ن : دوستان خبری از Silent Hill نشد :-(( فکر کنم از اونجایی که بیشتر کمپین تبلیغاتی کپکام برای بازی RE8 توی رویداد های سونی هست. احتمالش هست که سونی بعد از عرضه ی RE8 از SH رونمایی کنه تا به فروش رزیدنت لطمه ای وارد نشه (( البته امیدوارم جدی جدی SH جدید در حال ساخت باشه و این در حد شایعه نمونه ! ))

  • AmirtheGRB گفت:

    سندروم تاد هاوارد به سنتامونیکاهم رسید

  • a.a.gameplay گفت:

    سلام :beauty:
    من تازه عضو گیمفا شدم 🙂

  • اگه همه بگه اکس باکس خوبه و همه اکس باکس بخرن من ps5 میخرم و فقط انحصاری های تو بازی میکنم :heart:

  • Good Mom گفت:

    “سونی و طوفانی بزرگ”
    😐 😐 😐

  • Ahmad_bk گفت:

    ما اومدیم یکم از مراسم انتقاد کنیم تا جا داشت دیس زدن
    مراسمی که نصفش بازیهای مولتی پلتفرم بود اون نصف دیگم تردپارتی بودش ها ولی یا نمایش نداشت یا داشت یه دموی کوچولو بود
    بعد تو مراسم مایکرو همین آدما میان مراسمو زیر سوال میبرن که چرا گیمپلی نشون ندادن بهرحال فهمیدم هردو گروه چه سونی فن چه مایکرو فن طرف شرکت خودشونو میگیرن حالا یا به حق یا ناحق
    جا داره بگم تا حالا هیچکدومو زیر سوال نبردم و نمی‌برم فقط میگم سونی باید گل هاشو رو میکرد که نکرد ظاهراً میخواد بازم صبر کنه بعد از مایکرو اینکارو بکنه (مسخرس نه؟؟؟)
    به هرحال خدا جای حق نشسته یا علی

  • Geralt74 گفت:

    به شخصه خودم توقع نداشتم دیجیتال ۴۰۰ دلار باشه
    واقعا عالیههه
    گاد اف وارم که دیگه دهن همه رو کف انداخته :inlove:
    ولی به جز گاد و فاینال فانتزی بقیه گیما نمایشش تکراری بود
    (خودمو مثال میزنم) نمیتونم واقعا اینقد پول بازی بدم که پلی انتخابم باشه
    انتخاب خودم سری x هستش که ۲ تا ۳ سال دیگه میخرم :yes:

  • مراسم انقدر فوق‌العاده بود که منو تو خانواده ی سونی نگه داشت. گاد جدید، دیمون سولز، فاینال فانتزی جدید!، اسپایدرمن و…
    اصلا نمیشه و حداقل من که نمیتونم از اینا بگذرم.
    ضمن اینکه هرجور حساب کردم سری اس قیمت خوب و خدمات مناسب داره و مبارکه خریداراش، ولی بهرحال دیجیتالی سونی اگرم پول بیشتر میدی خب دیگه یه کنسول همه چی تموم خریدی که اونم انصافا با این توضیح ارزونه دیگه.
    ما که این همه خرج تلویزیون ۴k کردیم، اگه نشه باهاش گاهی ۴k بازی کرد که خرج الکی کردیم.

    • Starwarszero گفت:

      چندتا فایتال بازی کردی تا حالا نن ۷ ‘۸’۹’۱۰’۱۲ بازی کردم اینقد هایپ نشدم فاینال تاکتیک هم بازی کردم البته

      • همشون رو بازی کردم! غیر از چند نسخه فرعی و تمام آنلاینش رو.
        بازیهای شرقی و ژاپنی اگه کیفیت خوبی داشته باشن، روح آدم رو جلا میدن.
        ریمیک ۷ و ۱۵ رو هم بازی کن، خیلی دنیای جذابی دارن. بقول دوستان مثل بهشت میمونن. ۱۵ بعد از آپدیت ها بازی خیلی خوب و پر محتوایی شده.

      • Alifz گفت:

        فاینال اگه با سبک مبارزه نوبتی آدم کنار بیاد جذابه و البته فاینال طرفدار هم داره
        همیشه عاشق داستان فاینال بودم
        سیزده رو اگه بازی نکردی حتماً پیشنهاد میکنم
        من خودم هفت، هشت ده دوازده سیزده و پونزده
        محبوب ترین شخصیتم هم lightning :inlove:

  • اونایی که اکس باکس دارن دارن میسوزن نمیدونن چی بگن چون هم این نسل خراب کردن بازی های درست درمون بازی نکردن بعد میگن ما به دلایلی سونی میخریم خودشون میدونن از این اکس باکس ابی گرم نمیشه همین که روز عرضه چهار بازی انحصاری همراه کنسول اصلی نه فرعی و ضعیف کنسول اصلی با قیمت ۳۹۹ دلار هست اینا رو منفجر میکنه

  • به نظر من اصلی ترین کاری که باید سونی انجام بده در حال حاضر اینه که جیم رایان را از صحنه‌ی مراسم ها حذف کنه و تنها نقش مدیریت استراتژی ها رو پشت صحنه بهش بدن. جیم رایان کاملاََ با ترتون، یوشیدا و شاون لیدن شخصیت متفاوتی داره. رایان یک شخصیت کاملاََ بیزنسی هستش مثل متریک به هیچ عنوان به مانند رئسای قبلی پلی‌استیشن به مخاطب خودش نزدیک نیست و یک حس بیزنسی و خشک رو ارائه داده به پلی استیشن. مطمئناََ از نظر کسب و کاری پلی استیشن ۵ بی شک موفق خواهد بود اما حس صمیمیت بین مدیران پلی استیشن که اصلی ترین قوتش بود عملاََ از بین رفته. آقای جیم رایان باید سخنرانی نداشته باشه مصاحبه نکنه و این کارها رو به اشخاصی مثل یوشیدا و آدام بوی (که جدا شدن از سونی) و شخصی مانند ترتون (که متاسفانه اون هم جدا شد از سونی) بسپاره. باید چنین اشخاصی رو به عنوان چهره‌ی پلی استیشن معرفی کنه چون این افراد گیمر هستن و به بازی باز ها نزدیکن و حرف هم دیگر رو به عبارتی می فهمن. یوشیدا یک گیمر بزرگ هستش که جزو اولین اشخاصی هست که ghost و blood رو پلت کرده بود که برای یک شخص با وظیفه های مدیریت بسیار خوبه. هر روز توییت میذاره از بازیاش و … و این یعنی بهتر صنعت گیم رو از نظر محتوا و حتی گیمر ها رو بهتر درک می کنه و می دونه که می خوان چی بشنون. اما جیم رایان یک چهره‌ی بیزنسی سیاسی سونی به حساب میاد و هر چه سریع تر باید از صحنه‌های رونمایی حذف بشه. تا شخصی مرتبط تر با قضیه‌ی گیمینگ با فن های پلی‌استیشن ارتباط بگیره. دقت کردید چقدر پلی استیشن رویکردی خشک داشته نسبت به گذشته دیگه خبری از اون ویدیویی تاریخی how to share used games نیست خبری از مصاحبه های بی نظیر ترتون نیست خبری از اون ارتباط بی نظیری شاون لیدن با مخاطبین نیست. نمیگم پلی استیشن موفق نیست بله بهتر از رقیب کار کرده و مطمئنم فروش بهتری خواهد داشت اما به شدت رویکردشون خشک و بی روح شده و به شدت بیزنسی عمل می کنن از نظر ارتباط با مخاطب. امیدوارم چهره‌ی پلی استیشن به شخصی مانند یوشیدا برای سخنرانی ها تغییر پیدا کنه.

    جالبه بهتون بگم از نظر ارتباط با مخاطب مایکروسافت و سونی جایگاهشون عوض شده. در دوره‌ی سال ۲۰۱۳ سونی شخصیتی گرم و مرتبط با مخاطب رو داشت مایکروسافت به شدت شرکتی و سرد برخورد می کرد. الان پلی استیشن از نظر ارتباط با مخاطبین و طرفدارانش شخصیت قدیم مایکروسافت رو گرفته و مایکروسافت به شدت گرم تر برخورد می کنه. درسته پلی‌استیشن همیشه سکوت اختیار می کرد اما چهره های اصلیشون در توییتر فعال بودن و جوابگو بودن و ویدیوهایی مثل how to share ps4 games و موارد مشابه رو به اشتراک می گذاشتن اما حالا اکس باکس داره از طریق توییتر و انتشار اطلاعات به صورت مداوم با مخاطبین خودش فاصله رو کم می کنه. و این ها همگی بر می گرده به تغییر مدیریت.

    • Mateus گفت:

      سلام خدمت استاد کریمی عزیز ؛ با اون بخش از حرفای شما درباره جیم رایان موافق نیستم ؛ چون جیم رایان بسیار تسلط و قدرت در کلامش داره و به قول معروف همه چیز تحت کنترلشه ؛ درسته که خیلی صمیمی نیست ولی خیلی استوار و کنترل شده حرف میزد ؛ به قول دوستان ؛ انگار مثل کوه پشت پلی استیشن هست ؛
      .
      .
      .

      درباره شوهی یوشیدا ؛ از سونی جدا نشده و به همکاری با استودیو های مستقل و عقد قرارداد اون استودیو ها و سونی می پردازه و مورد دیگه هم درباره یوشیدا اینه که طبق یه خبری که خوندم ؛ ریاست استودیو عظیم در حال ساخت در مالزی هم در کنار کشف استودیو ها به عهده گرفته ؛ منم ترجیح میدادم یوشیدا با اون چهره خندانش بیاد حرف بزنه ولی جیم رایان هم با اون بدی که شما میگید نیست
      .
      .
      .
      .

      سونی در این چند سال سیاست عمل به جای حرف رو پیشه گرفته و بجای توییت گذاشتن و نمایش گذاشتن ( البته اینها بد نیستن )
      میاد طرفدار ها رو سوپرایز میکنه ؛ از طرفی منم دوست دارم سونی بیشتر اخبار و توییت بزنه
      .
      .
      .

      البته هرکس نظری داره و نظر شما هم بسیار برای من قابل احترام و اتکا هست

      • منظورم این بود آدام بوی جدا شده وگرنه یوشیدا که دیمنز سولز رو معرفی کرد. جیم رایان هر چقدر هم استوار و محکم صحبت کنه وقتی گیمر نیست و به قشر مخاطبین خودش نزدیک نیست و حتی در توییتر هم یک اکانت نداره فاصله گرفته از چیزی که پلی استیشن قدرت اصلیش بود. قدرت اصلی پلی استیشن این بود که مدیران تک تک بخش هاش گیمر بودن برای همین ارتباط قوی وجود داشت بین این افراد و مخاطبین. کسی که بیزنسمن هست نباید تبدیل بشه به چهره ی اصلی یک شرکت اتفاقا افرادی مانند یوشیدا و ترتون و شاون لیدن باید نقش سخنرانی و تصمیم گیری برای محتوا رو بر عهده بگیرن چون مخاطب رو در کی می کنن.

        همین آقای جیم رایان گفته بود چرا باید backwards compatibility وجود داشته باشه اصلا کسی بازی نمی کنه بازی های قدیمی رو!!! این حرف چجوری از دهن یک مدیر در اومده؟ من بهتون میگم: دلیلش اینه این اقا درک نمی کنه گیمر ها رو بلکه فقط مغزش بیزنسی عمل می کنه.

        • Alifz گفت:

          آقای کریمی عزیز تا به این تاریخ نشده حرف یا پستی بزارید که غیر منطقی باشه
          من که فن دوآتشه پلی استیشنم ناراحت شدم وقتی گفت بکوارد نداریم و کسایی که ps1 میزدن الان بچه یا نوه دارن 😐
          من الان بخوام سایفون فیلتر یا کیلزون ۲ یا متال۴ و… بازی کنم باید به خودم بگم نه تو برو ازدواج کن بچه دار شو بازی نکن 😐
          واقعا پرقدرت دارید کار می‌کنید
          ممنون از زحمات شما

      • Mateus گفت:

        شوهی یوشیدا چندین سال بود که در پست مدیریتی بود و خیلی برای انجام یه سری کارها مثل مشاوره دادن و کشف و ارتباط با استودیو ها آزاد نبود ؛ حالا که هرمن هالست جایگزینش شده ؛ شوهی با خیال راحت داره خیلی از کار هایی که نمی تونست رو انجام بده ؛ از طرفی من یه خبر خوندم که شوهی یوشیدا یکی از اعضا اصلی و بسیار مهم در انتخاب و خرید و قرار داد بستن با استودیو هاست و بخاطر همین به استودیو های زیادی سر میزنه که چند وقت پیش خبر سر زدن شوهی به رمدی اینترتیمنت مثل بمب ترکونده بود
        …..
        از طرفی دیگر هم ؛ جیم رایان برای سیاست و اقتصاد سونی آدم بسیار مناسبی هست و سیاست هاش در زمینه اقتصاد پلی استیشن اثبات شده

  • Rezashaw گفت:

    خداروشکر مارو از یاد نبرد فک کنم ی چن سال دیگ باید با ps4 ادامه بدیم

  • بازی God Of War: Ragnarok به هیچ وجه ۲۰۲۱ نمیاد، شاید تریلر بدن ولی عرضه نمیشه هم از نظر سیاست فروش هم از نظر پروسه ساخت بازی اصلا معقول نیست. در مورد نمایش سونی باید بگم هیچی کم نداشت به خصوص قسمتی که گیمپلی spider-man رو نمایش دادن. یه حسی بهم میگه که Demon souls و horizon zero dawn هنوز برای لانچ کنسولی اماده نیستن ولی ۲۰۲۱ حتما عرضه میشن. یکی دیگه از بهترین تریلر های بازی ها Final Fantasy 16 بود که کاملا انحصاری ps5 هستش. در اخر هم بگم انشالله همه بتونن وارد نسل ۹ بشن این بازی ها رو تجربه کنن و لذت ببرن. با تشکر از اقای مصطفی زاهدی.

  • Gamer_xbox گفت:

    رویداد خوبی بود چیز هایی که فکرشو میکردم نمایش دادن

  • ali as گفت:

    خب سوپرازی نداشت مراسم گاد که همه میدونن ۳نسخه قرار ساخته بشه احتمالا ۲۰۲۳ تازه تریلر گیم پلی اش بیاد باقی بازی ها مولتی یا زمانی بئدکنسول اصلیش که هم قیمت ایکس باکس ولی ضعیفتر ازش کنسول دوم ایکس که ۱۰۰ دلار ارزونتره ولی باز از نسخه دیجیتالی سونی ضعیفتره متاسفانه فن زیاد دارن نویسنده هاتون برای اینه که فقط یک مشت فن بوی اینجا نظر میدن من احتمالا نسل بعد کنسول سونی بگیریم مثل این نسل بلکه ایکس باکس یک چیز عجیب دیگه رو کنه مثل گیم پس

سونی و طوفانی بزرگ! | نگاهی به PS5 Showcase - گیمفا