شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا
شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا
شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا
شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا

شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد

محمد حسین کریمی
۲۳:۴۶ ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا

اوایل امروز وبسایت خبری تحلیلی بلومبرگ (Bloomber) که از اعتبار بالایی نیز برخوردار است اعلام کرده بود شرکت سونی به دلیل مشکلات پیش آمده تولید کنسول خود را کاهش داده است اما دقایقی پیش این ادعا رسماََ تکذیب شد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی تاکاشی موچیزوکی (Takashi Mochizuki)، ویراستار و خبرنگار بلومبرگ، شرکت سونی با کاهش ۴ میلیونی تولید کنسول نسل بعدی خود یعنی پلی‌استیشن ۵ مواجه شده و دلیل اصلی آن غیرفعال بودن و مشکلات در ‌SOC شخصی‌سازی پلی‌استیشن ۵ است. بر اساس ادعای وی، قرار بود تا ماه مارس ۱۵ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۵ وارد بازار شود در حالی که حالا با تعداد ۱۱ میلیون موافقت شده است.

سهام شرکت سونی به دنبال این گزارش ۳٫۵ درصد کاهش داشت و از ماه آگست به این سمت پایین‌ترین میزان ارزش را تجربه کرد.

وبسایت GamesIndustry.biz با شرکت سونی تماس گرفت و از آن‌ها درخواست کرد که به این گزارش واکنش نشان دهند. شرکت سونی در بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد:

در حالی که ما اطلاعاتی در مورد تولید و مراحل ساخت ارائه نمی‎دهیم باید اعلام کنیم که اطلاعات ارائه شده از طریق وبسایت بلومبرگ غلط هستند. ما از زمان شروع تولیید گسترده‌ی کنسول هیچگونه تغییری در میزان تولید خود اعمال نکرده‌ایم.

فردا رویداد بعدی پلی‌استیشن برگزار خواهد شد و احتمالاََ اطلاعات تکمیلی پیرامون عرضه و قیمت به اشتراک گذاشته خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا
شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا
شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا
شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا
شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • MAX3D گفت:

      :inlove: منکه خیلی وقته به این رسیدم که هر شایعه رو در رابطه مخصوصا با سونی رو باور نکنم گرچه شایعه نبود اونا واقعا همچین حرفی زده بودن و الانم سلطان تکذیبش کرد سونی کارش رو به نحو احسنت داره انجام میده و تو سکوت همه کارهاش رو میکنه و یهو سورپرایز هاش رو, رو میکنه
      :d ولی بازم دلیل نمیشه نگران اوضاع اقتصادی و دلار نباشیم بدبختی های ما ادامه دارد

    • حالا زیاد یا کم بالاخره مهم اینه که سونی کار درسته و بعد شش ماه دیگه میترکونه اوایل یکم مشکلات طبیعیه الانم که کرونا اوضاع رو بدتر کرده. دمت گرم سونی جوون فقط بازیاتو بساز کنسولو میزونش میکنن بچها نشد قرض میدیم به هم کار راه میوفته :blush:

  • خوشبختانه تکذیب شد نمی دونم چرا قبل از هر رویدادی که سونی می خواد برگزار کنه کلی شایعه‌ی منفی سطح اینترنت پخش میشه اما این گزارش ها خیلی تاثیرگذار هستن. ۳٫۵ درصد سهام شرکت بزرگی مثل سونی کاهش داشته بخاطر گزارش صبح بلومبرگ. از طرفی هم داخل گزارش ذکر کرده بودن چندین کنسول تولید شدن که کار نمی کنن و SOC خراب از اب در اومده این به شدت تاثیر داره در دید مشتری! و واقعا چنین گزارشی به شدت عجیب هستش. البته ممکنه شرکت سونی هم برای کنترل رد کرده باشه اما اگر به دروغ رد کرده باشن مطمئناََ چند ماه دیگه مشخص میشه shipmentها و …. از طرفی قبلا هم گفتم سونی از همون اول فقط اعلام کرده بود ۱۰ میلیون کنسول عرضه می کنه (اول ۵ میلیون بعد دوبرابرش کرد). به احتمال ۹۰ درصد گزارش غلط بوده و گزارشی نیست که اشتباهاََ غلط باشه چون کسی نمی تونه اشتباه جزئی کرده باشه و مقاله به این طولانی منتشر کنه.

    • Reason گفت:

      من حس میکنم این شایعات کاملا با هدف مشخص پخش میشن و قصدشون تخریبه، قبل از کنفرانسای مایکروسافت شاهد این شایعات نیستیم
      اگر مایکروسافت واقعا پشت این شایعات باشه فوق العاده کار کثیفیه و جای تاسف داره برای شرکت ثروتمندی مثل مایکروسافت

      • Alifz گفت:

        مایکروسافت شرکت محترمیه
        این طرفداراش هستن که خرابش کردن
        همین دو سه روز پیش یه اکس فن همه کاربرای سایت شاهد بودن چه بد و بیراه هایی به نویسنده عزیز گیمفا گفت و چه تهمت هایی نسبت داد

      • این مدل شایعات صرفا به خاطر کنترل بازار بورس و سهام هست که حتی اگه واقعیت هم داشته باشه (که توی پست قبلی خودم تاکیید داشتم بلومبرگ داره دروغ میگه و التهاب ایجاد میکنه )خیلی اثر کوتاه مدتی داره و آسیبی به اعتبار و فروش سونی نمیرسونه.

        پس لدفا دوستان فن بازی های سطحی رو همه جا درنیارید.

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        بعید میدونم کار مایکروسافت باشه ، به ایکس کار ندارم اصلا داریم در مورد مایکروسافت صحبت میکنیم یکی از پایه های قدرتمند تکنولوژی در دنیا ، اصلا همچین فکری به ذهنتون راه ندین این خبر های اینچنینی میتونه کار دلال ها باشه کسایی که منفعت میبرن قطعا مافیای خودشو داره هر جا که مبالغ هنگفت باشه این چیزا هم هست ،،،، لطفا مقام یک کمپانی بزرگ و مفید مثل مایکروسافت رو با اینچیزا پایین نیارین جهان خیلی به اقدامات این غول نرم افزاری مدیون هست و اونقدر به لحاظ مالی و اعتبار بالا هست که وارد اینطور بازیا نمیشه این بازی ها خیلی کوچکتر از مایکروسافت و خود سونی هست این وسط بوی مافیا در هر زمینه ایی و دلال ها میاد ( نظر شخصی )
        .
        .
        من خیلی خوشحال شدم شایعه تکذیب شد و اونم به صراحت چون واقعا نگران شدم گفتم قیمت که اینجا همینطوری بالا هست کمیاب هم باشه دیگه واویلا

      • Microbsoft گفت:

        مطمئن باش اینا کار مایکروسافته همش چون نمیتونن رو در رو و در زمینه انحصاری با سونی رقابت کنن دست به همچین کارای کثیفی میزنن و شایعات من دراوردی پخش میکنن و نمیدونن که اینا هیچکدوم روی سلطان گیم سونی بی تاثیره و بازم مثل همیشه برنده هر نسل بوده و هست و خواهد بود :yes: بیچاره اونایی که دلشونو به این شایعات کذب خوش میکنن اینجوری سونی به دو ساعت نمیکشه میزنه تو ذوقشون 😀

    • طبیعیه.وقتی مایکروسافت نمیتونه مستقیما رقابت کنه از طریق این اخبار جو رو متشنج میکنه و بلافاصله تکذیب میشه.خبرهای اون غلام داسک و اینسایدر چینی و مشکلات در رزولوشن و نداشتن بازی انحصاری لانچ و … رو به یاد بیار.آخرین تلاشهای مایکروسافت برای خراب کردن سونی

  • قبل هر مراسم یه داسک گالم پیدا میشه نقش قهرمانو ایفا کنه :rotfl:
    به دل نگیرید بچه ه سونی در سکوت کارشو میکنه :snicker:

    • امثال اون احمق زیادن و کسایی هم که به امثال اینا گوش میدن احمق تر…
      داسک گالم میخواست یه دروغی بلغور کنه که تو معده اش جا نمیشد(کنسول PS5 در رسیدن به ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم مشکل داره)… خیلی ها هم که تو این سایت کم نیستن عین بچه اردک دنبالش افتاده بودن و تکرارش میکردن حالا معلوم شده یه کنسول ۴ ترافلاپی این نسل به راحتی ۱۴۴۰ و ۶۰ فریم رو اجرا میکنه حتی به ۱۲۰ فریم و ۴K آپسکیل هم میرسه!!!
      حالا هم از این… خود سونی قبل تر ها اعلام کرده بود که ظرفیت تولید رو داره بالا میبره باز شایعه ی داسک گالمی میندازن که یهووووو ۴ میلیون میخواد کم کنه! این نشر اکاذیب همش از یه شرکت ام الفساد برمیاد که توانایی مقابله ی رو در رو نداره و میخواد عین همون زمانی که اختراعات اپل رو میدزدید الآن با این طرفندای کثیف کارشو پیش ببره!

    • Microbsoft گفت:

      اصلا اسم این داسک گالم میاد حالم میخواد بهم بخوره از بس که دروغگو و ضد سونیه 😕

  • مهدیار گفت:

    باز خوبه سونی تکذیب کرد ، اگه نمیکرد فن های ایکس باکسی که ترول میکنن خیلی خوش حال میشدن 😐
    #ترول_نکنیم 😐

  • Alifz گفت:

    یه شرکت تو سکوت خبری کارشو به نحو احسن انجام میده
    یکی دیگم هر روز بیانیه میده
    سیاست حفظ اطلاعات سونی بی‌نظیره و اونا اینقدر دستگاهشون براشون مهمه که نمیان با توییت یا کلیپ اخبارشو در اختیار بقیه بزارن

    پ ن : یاد پنج دقیقه آخر future of gaming افتادم
    اون گوی ها هی تغییر شکل دادن، با خودم میگفتم اینه، نه اینه، پس اینه، آخرشم طرحی معرفی شد که با اختلاف بهترین طرح ps5 به شمار می‌رفت نسبت به fan madeها و رندر های طراحا و طرفدارا

  • xbox and halo گفت:

    سلام دوستان عزیز .
    اگه کنسول های نسل ۹ بیان داخل بازار ، مثلا پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس یا سری اس ، پشتیبانی از کنسول های دیگه مثل پلی استیشن ۴ یا ایکس باکس وان ، قطع میشه ؟
    چون اگه نتونستم وارد نسل ۹ بشم ، که انشاءالله این اتفاق نمیفته ، میخوام در کنار ایکس باکس وان اس که دارم یه پلی استیشن ۴ بگیرم و انحصاری هاشو بازی کنم . ( به نظرتون این نظری که دادم خوبه ؟ )

    • Alifz گفت:

      نسل های قبلی رو تا دو سه سال پشتیبانی میکردن و بعضی کمپانی ها تا چند سال، اگه اشتباه نکنم فیفا تا ۲۰۱۹ برای ps3 میومد

      ولی الان رو نمیشه پیش‌بینی کرد به دلیل وجود ssd
      چون گیمی که بر پایه ssd ساخته شده باشه دیگه قابل پورت رو hdd نیست و نمیشه با کاهش گرافیک و.. کاریش کرد

      ولی خب تا توسعه دهنده ها و بازی‌ساز ها با معماری کنسول های جدید آشنا شن، دو سه سال طول میکشه و البته اینم درنظر بگیر یه فن بیس ۱۱۰-۱۲۰ میلیونی با یه فن بیس ۴۰ میلیونی یعنی ۱۵۰ میلیون گیمر و خب کمپانی ها فعلا بیخیال این فن بیس عظیم نمیشن
      فرست پارتی ها مجبورن بیخیال شن نسل قبل رو چون باید دلیلی بدن به مخاطب برای خرید کنسول جدید

    • Drama گفت:

      ببین داداش پلی ۴ رو بخر که هم بازیای انحصاریش رو پلی بدی هم واست ارزون تر میشه روی پلی ۴ بازیا تا الان کلی بازی اومده و عشق کن کنسول هم پشتیبانی میشه بازی های آنلاین هم پشتیبانی میشن تا چندین سال کلی بازی هست که پلی بدی انحصاری هم یکی رو تایید کردن که میاد kena هست اسم بازیش هم واسه این نسل و نسل بعد میاد درکنار باقی انحصاری ها عشق کن پشتیبانی از هیچکدوم کنسول ها قطع نمیشه هنوز براشون بازی میاد تا ۲ سال بعداز عرضه کنسول های نسل بعد مثل بازی های یوبیسافت هنوز دارن میان واسه این نسل داین لایت ۲ میاد سایبر هم که قراره بیاد اتمیک هارت و الدن رینگ و کالاف هم قراره بیاد کلی بازی هنوز هستن که قراره بیان واسه این نسل پشتیبانی از لحاظ انحصاری ایکس باکس هم که هیلو و شبیه ساز پرواز قراره در آینده منتشر بشن

    • من که تجربه ی نسل های قبل بهم میگه که این امر اتفاق نمیفته چون اگه خود سونی و مایکرو و یا حتی نینتندو بخوان، این شرکتای بازی سازی هستن که تصمیم آخر رو میگیرن و اونا هم همیشه سخت افزار جدید رو انتخاب میکنن و معمولا نهایتا تا یکی دوسال بعد از شروع نسل جدید اونم به صورت پراکنده توسط چندتا استودیو پشتیبانی میشن!
      از من میپرسی میگم که با تمام توان برو به نسل بعد حالا هر چی که دوست داری بگیر ولی بهتره که پلی استیشن بگیری! در ضمن کاملا تایید شده که PS5 به طور کامل بازیای PS4 رو اجرا میکنه پس در حقیقت اگه PS5 بخری PS4 هم داری!!!

    • Sina.ss گفت:

      Play station مثل طلا میمونه همیشه با ارزشه..هر موقع بگیری هم فرق نمیکنه اول نسل اخر نسل..

  • GrandWarden گفت:

    واقعا عجیبه که انقدر اطلاعات و شایعات غلط درباره پلی استیشن منتشر میشن.امیدوارم که دیگه شاهد این چنین مواردی نباشیم چون خیلی دیگه داره مسخره و آزاردهنده میشه.

  • Mikasa گفت:

    واقعیت اینه که امسال خیلی ها از وضعیت مبهم نسل بعدی سو استفاده کردن و با پوشش اخبار نادرست و گذاشتن لقب اینسایدر برروی خودشون تلاش کردن تا بیشتر view بخورن و شناخته شده تر بشن
    بلومبرگ خیلی منبع بزرگ و نسبتا معتبری هست ولی بهرحال نون تو شایعه ساختنه
    هرچند همیشه این احتمال رو بدین که سونی ممکنه این وسط دنبال damage control هست و بلومبرگ راست میگه

  • Alifz گفت:

    این خبر کاملا مشخصه که شایعه بود
    خط تولید های حرفه ای کلی کنترل میشه کلی نظارت و در انتها کنترل کیفیت
    دونه دونه کنسول ها روشن میشه تست میشه، دونه دونه دوال سنس ها البته یه دلاری بینمونه،جیب پول نداره ولی عاشق یاره یه چیزایی تو کنترلره که دلمو میلرزونه، آدمو تو اویل از فیدبک میترسونه
    داشتم می‌گفتم محاله کنسول بدن بیرون با soc خراب یا مشکل دار
    مگه خطوط آفتابه لگن سازی تو ایرانه؟

  • reza.mhp گفت:

    شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد…قابل توجه دلالها…

  • alizalogy گفت:

    دیگه وقتی به صورت افراطی هیچ خبری از کارت نمی دی بیرون باید منتظر شایعات هم بود، شایعات هم که فقط توو دلمون خالی می کنن.
    کاهش تولید= تا ۲ سال خواب خرید ps5 توو ایران ببینیم
    که خوشبختانه یه زحمتی به خودشون دادن و تکذیب کردن، اونم به خاطر پایین اومدن سهام بوده والا که هیچ.
    یکی نشناسه سونی رو فک می کنه اصلا کنسولی تولید نکرده واسه این نسل. یعنی اگه ۵ شنبه قیمت اعلام کرد و تاریخ لانچ داد که داد، اگه نداد خداحافظ سونی، باشد دیدار به قیامت!

    • xbox and halo گفت:

      زیاد غصه نخور دوست عزیز ، فردا شب قیمت رو هم اعلام میکنه ، من که خیلی خیلی هایپم برای فردا شب ، هر چند کنسول مورد علاقه من ایکس باکس هست ، ولی خب تو رویداد اول سونی از نمایش بازی هایی همچون رزیدنت اویل ۸ و غیره بازی ها خیلی خوش حال شدم ، طوری که به طور کلی ایکس باکس رو فراموش کردم ، اگه تو رویداد فردا هم God of War رو معرفی کنند که خیلی بهتر میشه ، من که از تمام انحصاری های سونی گوست اف سوشیما ، God of War و دیزگان رو خیلی خیلی دوست دارم .

  • End game good گفت:

    پلی استیش امیدوارم قیمت به صرفه به دستمون برسه

شرکت سونی گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش تولید پلی‌استیشن ۵ را تکذیب کرد - گیمفا